Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
В 99 от 100 случая вината се носи от водача, в случая - пилота! Дори пътя да е с обратен наклон! Това го знаехме предварително. МиГ 29 е световно известен със стабилното си поведение! Отделно реда който Цари в българската армия!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ами черната кутия записва данните от уредите. Ако всичко е било в ред до разбиването на самолета, значи се приема, че грешката е в пилота, не в уредите. Друг е въпросът какво е довело до тази грешка - командите, подавани от екипа, самонадеяност или грешна преценка. Не знам що всички са решили, че пилота е машина, която не може да сгреши, но това просто не е вярно. Разбира се, най-добре за неговите близки е вината да е на някой друг, но обикновено вината е на водача, както казва Alexander97.
Разбра се, че мишената е падала по-бързо от нормалното, поради което самолетът е заходил по-ниско, за да я порази и след пикирането не е могъл да набере отново височина. Липсата на система за предотвратяване на колизия с повърхността (каквато има в Ф-16 например), както и тъмнината, са попречили на пилота да направи преценка, дали може да излезе от пикирането, без да удари самолета в морето.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Туй все едно да разпитваш масовият убиец за хипотезите около убийствата... И все едно гусин Рашков е разпитвал масовия убиец, не ли?
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Очаквано, исказали са се доста “авио-специалисти”-любители на конспиративните теории.
Ей този самолет е цамбурнал в морето по същата причина. Изтеглете си документалното видео по въпроса, там сливането на земята и небето е обяснено много добре.
Такива бяха и коментарите на пилотите, колеги на Терзиев още в самото начало. "Загуба на ориентация, поради едновременно наслагване на няколко неблагоприятни обстоятелства. " Това е част от професията. Опасността е включена в служебните действия. М-р (подп-к) Терзиев няма вина. Загива при изпълнение на бойна задача.
А защо е разрешено да се стреля по мишена ,която е предназначена за дневни полети?Това пак ли човешка грешка ?Или трябва да покрием някой с големи звезди на пагоните.
Вината е на пилота това се очакваше. Нали няма начин да се защити.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани."
Тото Риина след атентатите
Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
Мишената иди-ела... Ама от 12 ремонтирани в Русия МИГ-29 да има само 4 годни за изпълнение на бойни задачи... И най-големият ас да има за половин година 12 летателни часа във въздуха, от които 2 часа и половина тренировки за военновъздушен парад...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Обуздайте поне за миг маникалната си русофобия. Поне, когато става дума за смърт. Дори и на съпругата на Терзиев не й хрумна да търси причините в самолета. Напротив, каза, че за мъжа й точно МИГ-29 е любима машина. Другите пилоти също споделят това. Заради неговата едновременна мощ и маневреност. Ако наистина сте си поставили цел да изровите компромат срещу президент Радев по конкретния казус, имате шанс. В едно старо видео (има го в Ютуб) той сам се хвали, как като млад офицер от военната авиация е повел битка, която се е противопоставила на утвърдените строги правила на управление на МИГ-29 и се е преборил пилота да получи повече свобода, с цел да използва пълните възможности на тази машина. Може би, ако се спазваха старите правила Терзиев сега щеше да е жив. А, може би не. https://www.youtube.com/watch?v=TqYWWhLGRqM&t=739s https://www.youtube.com/watch?v=TqYWWhLGRqM&t=739s
Точно за това има прибори в кабината: авиохоризонт, висотомер, скоростомер, вариометър, вертикален скоростомер, по които пилотът да се ориентира при липса на видимост и визуални ориентири. Вика му се "летене по прибори". В конкретния случай от командния пункт не са прекратили задачата, заради дефектната мишена, а пилотът не е разчел правилно атаката и не е следил приборите. И двете страни са поели прекалено голям риск, който не са управлявали адекватно, и това е довело до катастрофата. Останалото са детайли конкретно кой точно какво е казал, на кого и кога, кой какви конкретни действия е извършил или не е. Но тези детайли просто ще персонализират отговорността, нищо повече. Иначе, фиксация в целта и загуба на пространствена ориентация беше най-вероятната причина за катастрофата още на следващия ден, след като падна самолетът. Съболезнования на близките на загиналия и мир на праха му. Всички останали дивотии за "руски таралясници", сваляне от вражески или приятелски огън и т.н., са си точно дивотии и търсене на теле под вола.
Не знаех, че този форум е пълен със специалисти по авиация. Дори и да не е виновен майор Терзиев, едва ли ще се разберем истинската причина за смъртта му.
Аз пък си мисля, че овенният министър е експерт по теоретична физика и точно затова още преди време предложих да се проведе прост експеримент. Вземете един стар таралясник (и без това не хвърчат и след ремонт) и го пуснете право с носа надолу от 7к метра над големия гьол. Таман като стигне до водната повърхност ще е набрал къде 900 км/час. След това пуснете водолазите да го извадят цял или на парчетии. Ако случайно го извадят цял, великият теоретик на физиката Пън а’ Йотов немедленно да си подаде оставката или поне да спре да разтяга локуми как водата при скорост 900 км/час е като бетон.
А на тези дето разтягат другия локум за маниакалната русофобия да напомня, че фобос на византийски значи страх, а не омраза. Ние не мразим стьопките, но имаме право да се страхуваме от техните таралясници и ракети дето гърмят не съвсем според предписанията.
До коментар [#26] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":
Обуздайте поне за миг маникалната си русофобия. Поне, когато става дума за смърт. ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Какво общо има президентът Радев с моя коментар? Аз, за разлика от вас, знам много добре каква е руската армия, а следователно и "експерти" в армията. Покажете ми поне едно заключение на експерти, където и да е причината за катастрофа е военна техника. Помните ли (например) самолетната катастрофа над Сочи на военен самолет с военния ансамбъл песни и танци на "А. Александров"? Знаете ли каква е причината за самолетната катастрофа? По принцип не трябваше да има проблеми? Нали? Причините са ...... засекретени!!!!! И това можем да кажем, че е добро заключение.
Разбра се, че мишената е падала по-бързо от нормалното, поради което самолетът е заходил по-ниско, за да я порази и след пикирането не е могъл да набере отново височина. Липсата на система за предотвратяване на колизия с повърхността (каквато има в Ф-16 например), както и тъмнината, са попречили на пилота да направи преценка, дали може да излезе от пикирането, без да удари самолета в морето.
—цитат от коментар 14 на Незнайко в Слънчевия град
Аз неразбираеми що продължават да търсят под вола теле. Станалото ,станало . Взимаме си поука и следващият път не допускаме такива грешки. На всякъде по света ,независимо с кви машини се лети ,такива неща се случват. Дневник отново копае ров под БА и се опитва да нарече хората в нашата армия убийци. Давайки някви неосонователни надежди на близките на пилота ,че това е едва ли не атентат срещу му и тнт. Грозна работа. Демократична такава една ...
Каквото и да кажат, каквото и да открият.... пилота няма да се върне! Но кой качи пенсиониран преди 4 г пилот за поредната паказуха? Тая далавера с "летателни" добавки към заплатата в размер на 2-3 000 лв месечно, които се получават за дори един единствен полет в годината..... ще вземе още жертви.
Загуба на пространствена ориентация ли!? А кой е допуснал подполковник Терзиев да лети нощно време за изпълнение на тази най-сложна задача, без да са му били осигурени достатъчно летателни часове през изминалата една година? А за тренировки през нощта колко часа са му били осигурени? По стандарт на НАТО, на година един пилот трябва да лети 180 часа, за да бъде достатъчно подготвен. А за нашите пилоти показателят е средно по 30, а даже и по-малко. А защо изпълнението на задачата по поразяване на мишената над морето не е било прекратено веднага, след като мишената започва да пада по-бързо от предвижданото и това е наложило предприемането на рискова маневра? А защо мишената е била дневна, а не за нощно време? (https://m.24chasa.bg/novini/article/10081811 ) Защо командирите са изпратили пилота да изпълни тази сложна задача при тези условия? Не го ли изпращат те по този начин на мисия с неоправдано висок риск? Дори и да приемем, че подполковник Терзиев може да е бил изгубил пространствена ориентация поради липса на достатъчна натренираност за стребли в нощни условия над море, тогава въпросът е каква е адекватността на ръководството на ВВС? Не са ли изгубили генералите отдавна "пространствена ориентация", за да поставят такава задача!? А защо на всяка цена се държали тя да бъде изпълнена... Въпросите са много и тепърва ще стават все по-остри. Разчитането на записа от черната кутия в Русия няма да даде отговор, на който да бъде повярвано с лекота. Даже напротив - ще породи нови въпроси. Разчитането на записа от черната кутия в Русия не може да служи за хвърляне на вината върху пилота и оправдаване на ръководството на ВВС. Традиция е още от времената на съветската държава вината да я носи винаги индивидът, но никога колективът. Ръководството при руската система е винаги колективно безотговорно, а човекът - виновен по презумпция. Това обаче при нас повече не минава! Какъвто и да е записът от черната кутия, ще продължаваме да търсим истината!
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
А де... на кого да вярваш сега? На черната кутия... или на черната станция? Иво Христов или Пламен Пасков да осветлят нещата, ако обичат... Знам, че знаят!
А кой е допуснал подполковник Терзиев да лети нощно време за изпълнение на тази най-сложна задача, без да са му били осигурени достатъчно летателни часове през изминалата една година? -Този аргумент е простащина; всяка година има 1-ви летателен час, 2-ри летателен час и т.н.
А за тренировки през нощта колко часа са му били осигурени? А на медиците ни колко обучения са осигурени, а заплати, а на гражданска защита, пожарната? Работим с каквото имаме. По стандарт на НАТО, на година един пилот трябва да лети 180 часа, за да бъде достатъчно подготвен. А за нашите пилоти показателят е средно по 30, а даже и по-малко. - По стандарт на НАТО двуестаен в София не се води жилище (спалня + кухньохол). А защо изпълнението на задачата по поразяване на мишената над морето не е било прекратено веднага, след като мишената започва да пада по-бързо от предвижданото и това е наложило предприемането на рискова маневра? - То защото на война като стане вечер - специално палят огньове до важните си обекти, да са по-добри нощни мишени. А защо мишената е била дневна, а не за нощно време? (https://m.24chasa.bg/novini/article/10081811 ) - на война след 18;00 сменят мишените от дневни с нощни, да знаеш. Защо командирите са изпратили пилота да изпълни тази сложна задача при тези условия? - Да не бяха го пращали, да седи в базата, на топло до някое кюмбе на държа, по-добре щеше да е, нали? Да дочека до пенсия. Не го ли изпращат те по този начин на мисия с неоправдано висок риск? - Говорим за армията. Неоправдано висок какво?
Аз вярвам на военния министър! Съветската черна кутия, разчетена в Русия е върха на техниката. Още като я включили на четеца и на принтера се изписало "Пространствена дезориентация" а от говорителя на пет езика се е чуло "пилота е изгубил пространствена ориентация..." Безаналогови са ей!!!
Разбира се че има система за предупреждение, с женски глас му е повтаряла за опасно сближаване със земята, но това предупреждение пилотите игнорират когато правят такива неща, рискуват.
Дори и случилото се да е заради негова грешка, това не го прави по-малко достоен и смел човек. Ако някой твърди обратното, нека да се качи в един от "руските таралясници" и да пробва да излети с него.
Птофесията на военния е рискова. Той трябва да знае как и да може да поразява противника. Иначе противника ще порази него. Това се постига с много тренировки в ученията, в които противника е мишената. Факт е, че подполковник Трзиев порази мишената. Както и щеше да го стори и в реална бойна обстановка. Тоест, изпълни дълга си. Шапки долу и поклон.
Има си хас московитите да кажат нещо друго... за техните таралясници.
другари комунисти (ПП, БСП, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
До коментар [#17] от "mitko11":Птофесията на военния е рискова. Той трябва да знае как и да може да поразява противника. Иначе противника ще порази него. Това се постига с много тренировки в ученията, в които противника е мишената. Факт е, че подполковник Трзиев порази мишената. Както и щеше да го стори и в реална бойна обстановка. Тоест, изпълни дълга си. Шапки долу и поклон.
Изпълнението на поставената задача на всяка цена е грешно решение ( особенно при учения). При участията си в редица конфликти Израелските ВВС обикновенно моделират и отработват до перфекционизъм ок. 3 сценария. Ако нещо е извън този сценарий не влизат в бой. Те за това побеждават и са едни от най-добрите ВВС в света.
Руснаците в електрониката са в каменната ера. Ще "изготвят" някакъв доклад, ще "потвърдят" нашите заключения и ще си вземат парите.
Говорим за руски самолет произведен през 1980-те години, като реално технологията е съветска от 1970-те с 90% аналогови схеми!
Елементната база на електронните му компоненти е такава, че има огромна вероятност в тази "черна" кутия нищо да не се е записвало от години (поради износване и изхабяване).
Един съвременен западен автомобил има 5 пъти повече електроника от този руски летящ москвич.
При първа възможност да поръчваме още 8 изтребителя F-16 Viper (чиято електроника е на нивото на F-35), но този път на разсрочено плащане и да приключваме с допотопните "Москвичи" МиГ-29.
Това се и очакваше. Това как самолета е изчезнал от радарите на 1500м преди да се разбие ще го оставим да го анализират специалисти като Христо Грозев и други разследващи на хранилката на МИ-6 които разбира се ще посочат за виновни руснаците както и за свалянето на малайзийският Боинг.
Не знаех, че този форум е пълен със специалисти по авиация. Дори и да не е виновен майор Терзиев, едва ли ще се разберем истинската причина за смъртта му.
Къде според теб са големите експерти? Тези които съчиниха версията че пилота бил виновен защото загубил пространствена ориентация? Ако някоя западна разследваща група от рода на Белингкат излезе с друга версия нашите експерти ще си защитят ли версията или на секундата ще се съгласят със западняците както стана в случаите с Гебрев и взривовете в складовете за муниции?!
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Какво искаш да кажеш че нашите пилоти могат да водят бой с вражески изтребители на височина не по-малко от 4000 м над морската повърхност иначе ще се забият във водата?! Или причината е в руските "таралясници" с които на които не трябва де се слиза на по-малка височина за да не цопнат във водата. Как си представяш тогава че ще могат да извършат нисък полет за избягване на радарите?
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
"Вертикалният скоростомер" се нарича вариометър, измерва вертикалната скорост, в метри за секунда при МиГ-29, във футове за минута при западните самолети. Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
МиГ-29 (и други съветски/руски самолети) има речева сигнализация за различни неща, включително опасна ниска височина. При 1000 км/ч и малка височина истребител от класа на МиГ-29 може да постигне радиус на виража 1000 метра.
Не знам кой е виновен. Не съм специалист. Обаче ме гложди един въпрос. След като руснаците разчитат черната кутия и ако бяха открили проблем в техниката щяха ли да признаят, че вината е в техния самолет? Това не е ли класически случай на конфликт на интереси?
Най-главния от всички главни в държавата мълчи оглушително. Ако аз съм готвач, а жена ми прецака манджата аз мълча без никакъв изказ. И говоря само за политика.
Става въпрос не за нисък полет, руските самолети могат да летят и на 500 м над повърхността. Става въпрос за липса на вертикално разтояние при излизане от пикиране...
Има един златен принцип при аварии и катастрофи, вината задължително се приписва на починалият ,по най малко три причини .1) Той не в състояние да се защити. 2) Запазват се останалите съгрешили защото цената вече е платена , защо да страдат още хора. Нали не вярвате ,че някой се интересува от истината , особено ,ако пречи на бизнеса.Тук е важен вечният принцип в правото : - Не е важно кой е виновен, най важното е какво може да се докаже, а тук в случая почти нищо. 3) Сумата от политическите причини и безсмислието на едно подобно следствие , което ще допринесе много повече вреда от колкото полза за управляващите. така ,че случаят минава в графата -Косвени жертви.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2842 НеутралноВидехте ли, аз нали ви казáх.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)proventuss
Рейтинг: 585 НеутралноИмеет си хас!
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстаниеМариана Кълвачева
Рейтинг: 1662 НеутралноОще сто пъти го напишете, та белким някой ви повярва на изсмуканата от пръстите версия.
Истината рано или късно излиза наяве.Kostadin Kolarov
Рейтинг: 142 НеутралноНормално ли е подобни полети да се възлагат на пилоти над 40 години?
jazzdevil
Рейтинг: 1871 ЛюбопитноДоклада ще го направят ли публичен?
drill
Рейтинг: 9 ЛюбопитноА защо е стрелял по мишената след като тя била повредена ?!?
Сам ли е решил или са му разрешили или заповядали да довърши задачата ?!?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Alexander97
Рейтинг: 1630 НеутралноВ 99 от 100 случая вината се носи от водача, в случая - пилота!
Дори пътя да е с обратен наклон!
Това го знаехме предварително.
МиГ 29 е световно известен със стабилното си поведение!
Отделно реда който Цари в българската армия!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Hawaii
Рейтинг: 6071 ЛюбопитноПо-скоро
Нормално ли е подобни полети да се извършват
с ВЕХТИ таралясници над 40 години
dnk
Рейтинг: 517 НеутралноИма си хас някой друг да е виновен.
Моралът не е порок!potrebitelll
Рейтинг: 808 НеутралноАми черната кутия записва данните от уредите. Ако всичко е било в ред до разбиването на самолета, значи се приема, че грешката е в пилота, не в уредите. Друг е въпросът какво е довело до тази грешка - командите, подавани от екипа, самонадеяност или грешна преценка. Не знам що всички са решили, че пилота е машина, която не може да сгреши, но това просто не е вярно. Разбира се, най-добре за неговите близки е вината да е на някой друг, но обикновено вината е на водача, както казва Alexander97.
не мога да коментирам, без да обиждамmitko11
Рейтинг: 2688 ЛюбопитноВодещите полета няма ли да се изкажат?Те са му заповядали да стреля на 2000 метра, въпреки че стрелбите се провеждат от 4000 до 7000 метра.
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовНезнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5134 НеутралноРазбра се, че мишената е падала по-бързо от нормалното, поради което самолетът е заходил по-ниско, за да я порази и след пикирането не е могъл да набере отново височина. Липсата на система за предотвратяване на колизия с повърхността (каквато има в Ф-16 например), както и тъмнината, са попречили на пилота да направи преценка, дали може да излезе от пикирането, без да удари самолета в морето.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевputinxujlo
Рейтинг: 3255 НеутралноВ доклада по случая, беше посочено, че най-вероятната причина за катастрофата е загуба на пространствена ориентация на пилота
"Чуждестранен агент"▪️▪️▪️▪️▪️
Не се съмнявах, че ще отговорят нещо подобно!. Нищо не се промени! За тях човекът така и остана „грешка“.
"Безаналогово" оръжие е над всичко😡
Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 1567 ЛюбопитноТуй все едно да разпитваш масовият убиец за хипотезите около убийствата...
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...И все едно гусин Рашков е разпитвал масовия убиец, не ли?
mitko11
Рейтинг: 2688 НеутралноДо коментар [#14] от "Незнайко в Слънчевия град":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовПри излизане на мишената от зоната на поражение ръководителя на полетите е длъжен да прекрати задачата.
murry
Рейтинг: 980 НеутралноТова беше почти сигурно от самото начало. Такива инциденти стават, във всички армии по света. Останалото са конспиративни теории.
мики маус
Рейтинг: 2353 НеутралноОчаквано, исказали са се доста “авио-специалисти”-любители на конспиративните теории.
Ей този самолет е цамбурнал в морето по същата причина.
Изтеглете си документалното видео по въпроса, там сливането на земята и небето е обяснено много добре.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flash_Airlines_Flight_604
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 542 НеутралноТакива бяха и коментарите на пилотите, колеги на Терзиев още в самото начало.
"Загуба на ориентация, поради едновременно наслагване на няколко неблагоприятни обстоятелства. "
Това е част от професията. Опасността е включена в служебните действия.
М-р (подп-к) Терзиев няма вина. Загива при изпълнение на бойна задача.
Сатана Ликующий
Рейтинг: 1431 НеутралноСветла му памет на добрия човек - пилота! Това е голяма трагедия.
Само простите хора си мислят, че има прости неща!mitko11
Рейтинг: 2688 ВеселоДо коментар [#15] от "putinxujlo":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовАналоГовнет.....
kwy38371721
Рейтинг: 769 НеутралноА защо е разрешено да се стреля по мишена ,която е предназначена за дневни полети?Това пак ли човешка грешка ?Или трябва да покрием някой с големи звезди на пагоните.
AModoMio
Рейтинг: 2473 НеутралноВината е на пилота това се очакваше. Нали няма начин да се защити.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !mitko11
Рейтинг: 2688 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "kwy38371721":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовМишената иди-ела...
Ама от 12 ремонтирани в Русия МИГ-29 да има само 4 годни за изпълнение на бойни задачи...
И най-големият ас да има за половин година 12 летателни часа във въздуха, от които 2 часа и половина тренировки за военновъздушен парад...
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 542 НеутралноДо коментар [#15] от "putinxujlo":
Обуздайте поне за миг маникалната си русофобия. Поне, когато става дума за смърт.
Дори и на съпругата на Терзиев не й хрумна да търси причините в самолета. Напротив, каза, че за мъжа й точно МИГ-29 е любима машина.
Другите пилоти също споделят това. Заради неговата едновременна мощ и маневреност.
Ако наистина сте си поставили цел да изровите компромат срещу президент Радев по конкретния казус, имате шанс.
В едно старо видео (има го в Ютуб) той сам се хвали, как като млад офицер от военната авиация е повел битка, която се е противопоставила на утвърдените строги правила на управление на МИГ-29 и се е преборил пилота да получи повече свобода, с цел да използва пълните възможности на тази машина.
Може би, ако се спазваха старите правила Терзиев сега щеше да е жив.
А, може би не.
https://www.youtube.com/watch?v=TqYWWhLGRqM&t=739s
https://www.youtube.com/watch?v=TqYWWhLGRqM&t=739s
Николай Николов
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#19] от "мики маус":
Точно за това има прибори в кабината: авиохоризонт, висотомер, скоростомер, вариометър, вертикален скоростомер, по които пилотът да се ориентира при липса на видимост и визуални ориентири. Вика му се "летене по прибори".
В конкретния случай от командния пункт не са прекратили задачата, заради дефектната мишена, а пилотът не е разчел правилно атаката и не е следил приборите. И двете страни са поели прекалено голям риск, който не са управлявали адекватно, и това е довело до катастрофата. Останалото са детайли конкретно кой точно какво е казал, на кого и кога, кой какви конкретни действия е извършил или не е. Но тези детайли просто ще персонализират отговорността, нищо повече. Иначе, фиксация в целта и загуба на пространствена ориентация беше най-вероятната причина за катастрофата още на следващия ден, след като падна самолетът.
Съболезнования на близките на загиналия и мир на праха му. Всички останали дивотии за "руски таралясници", сваляне от вражески или приятелски огън и т.н., са си точно дивотии и търсене на теле под вола.
marvinthemartian
Рейтинг: 324 НеутралноНе знаех, че този форум е пълен със специалисти по авиация. Дори и да не е виновен майор Терзиев, едва ли ще се разберем истинската причина за смъртта му.
taratanki
Рейтинг: 752 НеутралноКолко много хора разбират и от това!
И повечето от тях са били там.
Go Go
Рейтинг: 513 ВеселоАз пък си мисля, че овенният министър е експерт по теоретична физика и точно затова още преди време предложих да се проведе прост експеримент. Вземете един стар таралясник (и без това не хвърчат и след ремонт) и го пуснете право с носа надолу от 7к метра над големия гьол. Таман като стигне до водната повърхност ще е набрал къде 900 км/час. След това пуснете водолазите да го извадят цял или на парчетии. Ако случайно го извадят цял, великият теоретик на физиката Пън а’ Йотов немедленно да си подаде оставката или поне да спре да разтяга локуми как водата при скорост 900 км/час е като бетон.
73! Go GoА на тези дето разтягат другия локум за маниакалната русофобия да напомня, че фобос на византийски значи страх, а не омраза. Ние не мразим стьопките, но имаме право да се страхуваме от техните таралясници и ракети дето гърмят не съвсем според предписанията.
b_52_strato
Рейтинг: 1235 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":
Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!"Може би, ако се спазваха старите правила ..."
А да имаш представа колко военни пилоти загинаха тогава, когато се спазваха тези твои "стари правила"?
putinxujlo
Рейтинг: 3255 НеутралноДо коментар [#26] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":
"Чуждестранен агент"Обуздайте поне за миг маникалната си русофобия. Поне, когато става дума за смърт.
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Какво общо има президентът Радев с моя коментар?
Аз, за разлика от вас, знам много добре каква е руската армия, а следователно и "експерти" в армията. Покажете ми поне едно заключение на експерти, където и да е причината за катастрофа е военна техника.
Помните ли (например) самолетната катастрофа над Сочи на военен самолет с военния ансамбъл песни и танци на "А. Александров"? Знаете ли каква е причината за самолетната катастрофа? По принцип не трябваше да има проблеми? Нали? Причините са ...... засекретени!!!!!
И това можем да кажем, че е добро заключение.
Гарван
Рейтинг: 627 НеутралноТова откъде го копира и го пльосна тук?
cyklonb
Рейтинг: 8 НеутралноАз неразбираеми що продължават да търсят под вола теле. Станалото ,станало . Взимаме си поука и следващият път не допускаме такива грешки. На всякъде по света ,независимо с кви машини се лети ,такива неща се случват. Дневник отново копае ров под БА и се опитва да нарече хората в нашата армия убийци. Давайки някви неосонователни надежди на близките на пилота ,че това е едва ли не атентат срещу му и тнт. Грозна работа. Демократична такава една ...
chichka
Рейтинг: 2546 РазстроеноКаквото и да кажат, каквото и да открият.... пилота няма да се върне! Но кой качи пенсиониран преди 4 г пилот за поредната паказуха? Тая далавера с "летателни" добавки към заплатата в размер на 2-3 000 лв месечно, които се получават за дори един единствен полет в годината..... ще вземе още жертви.
Русия е проказата на планетата Земя.Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5920 НеутралноАтлантическия клуб в България:
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Загуба на пространствена ориентация ли!?
А кой е допуснал подполковник Терзиев да лети нощно време за изпълнение на тази най-сложна задача, без да са му били осигурени достатъчно летателни часове през изминалата една година? А за тренировки през нощта колко часа са му били осигурени?
По стандарт на НАТО, на година един пилот трябва да лети 180 часа, за да бъде достатъчно подготвен. А за нашите пилоти показателят е средно по 30, а даже и по-малко.
А защо изпълнението на задачата по поразяване на мишената над морето не е било прекратено веднага, след като мишената започва да пада по-бързо от предвижданото и това е наложило предприемането на рискова маневра? А защо мишената е била дневна, а не за нощно време? (https://m.24chasa.bg/novini/article/10081811 )
Защо командирите са изпратили пилота да изпълни тази сложна задача при тези условия? Не го ли изпращат те по този начин на мисия с неоправдано висок риск?
Дори и да приемем, че подполковник Терзиев може да е бил изгубил пространствена ориентация поради липса на достатъчна натренираност за стребли в нощни условия над море, тогава въпросът е каква е адекватността на ръководството на ВВС? Не са ли изгубили генералите отдавна "пространствена ориентация", за да поставят такава задача!? А защо на всяка цена се държали тя да бъде изпълнена...
Въпросите са много и тепърва ще стават все по-остри. Разчитането на записа от черната кутия в Русия няма да даде отговор, на който да бъде повярвано с лекота. Даже напротив - ще породи нови въпроси.
Разчитането на записа от черната кутия в Русия не може да служи за хвърляне на вината върху пилота и оправдаване на ръководството на ВВС. Традиция е още от времената на съветската държава вината да я носи винаги индивидът, но никога колективът. Ръководството при руската система е винаги колективно безотговорно, а човекът - виновен по презумпция.
Това обаче при нас повече не минава!
Какъвто и да е записът от черната кутия, ще продължаваме да търсим истината!
Сахаров
Рейтинг: 332 НеутралноА де... на кого да вярваш сега? На черната кутия... или на черната станция? Иво Христов или Пламен Пасков да осветлят нещата, ако обичат... Знам, че знаят!
I shave with Occam's razorСахаров
Рейтинг: 332 НеутралноДо коментар [#34] от "cyklonb":
I shave with Occam's razorС рептили не мо'иш излези на глава
realismisthename
Рейтинг: 495 НеутралноДо коментар [#36] от "Alarmstufe Rot":
А кой е допуснал подполковник Терзиев да лети нощно време за изпълнение на тази най-сложна задача, без да са му били осигурени достатъчно летателни часове през изминалата една година?
-Този аргумент е простащина; всяка година има 1-ви летателен час, 2-ри летателен час и т.н.
А за тренировки през нощта колко часа са му били осигурени?
А на медиците ни колко обучения са осигурени, а заплати, а на гражданска защита, пожарната? Работим с каквото имаме.
По стандарт на НАТО, на година един пилот трябва да лети 180 часа, за да бъде достатъчно подготвен. А за нашите пилоти показателят е средно по 30, а даже и по-малко.
- По стандарт на НАТО двуестаен в София не се води жилище (спалня + кухньохол).
А защо изпълнението на задачата по поразяване на мишената над морето не е било прекратено веднага, след като мишената започва да пада по-бързо от предвижданото и това е наложило предприемането на рискова маневра?
- То защото на война като стане вечер - специално палят огньове до важните си обекти, да са по-добри нощни мишени.
А защо мишената е била дневна, а не за нощно време? (https://m.24chasa.bg/novini/article/10081811 )
- на война след 18;00 сменят мишените от дневни с нощни, да знаеш.
Защо командирите са изпратили пилота да изпълни тази сложна задача при тези условия?
- Да не бяха го пращали, да седи в базата, на топло до някое кюмбе на държа, по-добре щеше да е, нали? Да дочека до пенсия.
Не го ли изпращат те по този начин на мисия с неоправдано висок риск?
- Говорим за армията. Неоправдано висок какво?
chichka
Рейтинг: 2546 ВеселоАз вярвам на военния министър! Съветската черна кутия, разчетена в Русия е върха на техниката. Още като я включили на четеца и на принтера се изписало "Пространствена дезориентация" а от говорителя на пет езика се е чуло "пилота е изгубил пространствена ориентация..." Безаналогови са ей!!!
Русия е проказата на планетата Земя..
Рейтинг: 1656 НеутралноРазбира се че има система за предупреждение, с женски глас му е повтаряла за опасно сближаване със земята, но това предупреждение пилотите игнорират когато правят такива неща, рискуват.
Таралеж
Рейтинг: 2507 НеутралноИ?
Сега, постмъртно ще го понижат ли в капитан Вальо?
Или направо в сержант?
marvinthemartian
Рейтинг: 324 НеутралноДори и случилото се да е заради негова грешка, това не го прави по-малко достоен и смел човек. Ако някой твърди обратното, нека да се качи в един от "руските таралясници" и да пробва да излети с него.
subaru
Рейтинг: 664 НеутралноДо коментар [#17] от "mitko11":
Птофесията на военния е рискова. Той трябва да знае как и да може да поразява противника. Иначе противника ще порази него. Това се постига с много тренировки в ученията, в които противника е мишената. Факт е, че подполковник Трзиев порази мишената. Както и щеше да го стори и в реална бойна обстановка. Тоест, изпълни дълга си. Шапки долу и поклон.
Миро
Рейтинг: 426 НеутралноИма си хас московитите да кажат нещо друго... за техните таралясници.
другари комунисти (ПП, БСП, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!Гарван
Рейтинг: 627 НеутралноИзпълнението на поставената задача на всяка цена е грешно решение ( особенно при учения). При участията си в редица конфликти Израелските ВВС обикновенно моделират и отработват до перфекционизъм ок. 3 сценария. Ако нещо е извън този сценарий не влизат в бой. Те за това побеждават и са едни от най-добрите ВВС в света.
shumnalia
Рейтинг: 282 НеутралноРуснаците в електрониката са в каменната ера. Ще "изготвят" някакъв доклад, ще "потвърдят" нашите заключения и ще си вземат парите.
Говорим за руски самолет произведен през 1980-те години, като реално технологията е съветска от 1970-те с 90% аналогови схеми!
Елементната база на електронните му компоненти е такава, че има огромна вероятност в тази "черна" кутия нищо да не се е записвало от години (поради износване и изхабяване).
Един съвременен западен автомобил има 5 пъти повече електроника от този руски летящ москвич.
При първа възможност да поръчваме още 8 изтребителя F-16 Viper (чиято електроника е на нивото на F-35), но този път на разсрочено плащане и да приключваме с допотопните "Москвичи" МиГ-29.
Julian Mall
Рейтинг: 3735 РазстроеноТова се и очакваше. Това как самолета е изчезнал от радарите на 1500м преди да се разбие ще го оставим да го анализират специалисти като Христо Грозев и други разследващи на хранилката на МИ-6 които разбира се ще посочат за виновни руснаците както и за свалянето на малайзийският Боинг.
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоJulian Mall
Рейтинг: 3735 ЛюбопитноКъде според теб са големите експерти? Тези които съчиниха версията че пилота бил виновен защото загубил пространствена ориентация? Ако някоя западна разследваща група от рода на Белингкат излезе с друга версия нашите експерти ще си защитят ли версията или на секундата ще се съгласят със западняците както стана в случаите с Гебрев и взривовете в складовете за муниции?! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Julian Mall
Рейтинг: 3735 ЛюбопитноКакво искаш да кажеш че нашите пилоти могат да водят бой с вражески изтребители на височина не по-малко от 4000 м над морската повърхност иначе ще се забият във водата?! Или причината е в руските "таралясници" с които на които не трябва де се слиза на по-малка височина за да не цопнат във водата. Как си представяш тогава че ще могат да извършат нисък полет за избягване на радарите? По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Michael Jordan
Рейтинг: 269 НеутралноЧерната Кутия не трябва да я отварят,
тези, които самолета си го сътворяват.
kahles
Рейтинг: 1532 Неутрално"Вертикалният скоростомер" се нарича вариометър, измерва вертикалната скорост, в метри за секунда при МиГ-29, във футове за минута при западните самолети.
Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
zyf581066592
Рейтинг: 8 НеутралноМиГ-29 (и други съветски/руски самолети) има речева сигнализация за различни неща, включително опасна ниска височина. При 1000 км/ч и малка височина истребител от класа на МиГ-29 може да постигне радиус на виража 1000 метра.
mr.selfdestruct
Рейтинг: 8 НеутралноПо стара булгаристанска традиция жертвата си е виновна сама...
Таралеж
Рейтинг: 2507 НеутралноДо коментар [#43] от "marvinthemartian":
заради негова грешка, това не го прави по-малко достоен и смел човек.
+++*
Точна така!
Достоен и смел!!!!
Респект!
Но и жертва!!!!
George Svinarov
Рейтинг: 326 НеутралноНе знам кой е виновен. Не съм специалист. Обаче ме гложди един въпрос. След като руснаците разчитат черната кутия и ако бяха открили проблем в техниката щяха ли да признаят, че вината е в техния самолет? Това не е ли класически случай на конфликт на интереси?
Красимир Андонов
Рейтинг: 865 НеутралноНай-главния от всички главни в държавата мълчи оглушително.
Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.Ако аз съм готвач, а жена ми прецака манджата аз мълча без никакъв изказ. И говоря само за политика.
fkm26555709
Рейтинг: 227 НеутралноПилотът е "ас"- Румен Радев
Техниката е напълно изправна -К Каракачанов
fkm26555709
Рейтинг: 227 НеутралноДо коментар [#50] от "Julian Mall":
Става въпрос не за нисък полет, руските самолети могат да летят и на 500 м над повърхността. Става въпрос за липса на вертикално разтояние при излизане от пикиране...
Николай Николов
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#52] от "kahles":
Абсолютно вярно. Аз съм го дублирал, но всъщност съм си мислел за акселерометъра, който показва претоварването.
Dimitar Ivanov
Рейтинг: 233 РазстроеноДо коментар [#17] от "mitko11":
Има един златен принцип при аварии и катастрофи, вината задължително се приписва на починалият ,по най малко три причини .1) Той не в състояние да се защити. 2) Запазват се останалите съгрешили защото цената вече е платена , защо да страдат още хора. Нали не вярвате ,че някой се интересува от истината , особено ,ако пречи на бизнеса.Тук е важен вечният принцип в правото : - Не е важно кой е виновен, най важното е какво може да се докаже, а тук в случая почти нищо. 3) Сумата от политическите причини и безсмислието на едно подобно следствие , което ще допринесе много повече вреда от колкото полза за управляващите. така ,че случаят минава в графата -Косвени жертви.
profesionalist
Рейтинг: 380 НеутралноОт жена и самолет всичко можеш да очакваш...
Кастор
Рейтинг: 34 НеутралноКаза, ама днес за това има обвинен един полковник.