Платеното паркиране в София излиза от централните квартали, зелената зона ще стига до "Красна поляна"

Зона Б-19. Улиците, тротоарите и междублоковите пространства са задръстени от коли.

© Максим Караджов

Зона Б-19. Улиците, тротоарите и междублоковите пространства са задръстени от коли.



Платеното паркиране в София вече излиза от централните квартали. Общината планира да разшири по-евтината - зелена, зона и тя да обхване квартал "Зона Б-19" в район "Възраждане", стана известно от доклад на общински съветници от ГЕРБ, разгледан в комисията по транспорт. В пространството между булевардите "Александър Стамболийски" и бул. "Константин Величков" и улица "Инж. Иван Иванов" ще има 550 платени паркоместа. Обсъжда се разширяване и на синята зона, в която паркирането е по-скъпо.


Предложението за увеличаване на зелената зона е на кмета на район "Възраждане" Савина Савова (ГЕРБ). "То е на база сигнали на граждани, живеещи в "Зона Б-19", които искат зелена зона. Улиците са задръстени от коли, защото кварталът е граничен с бул. "Стамболийски", където паркирането е платено", обясниха от районната администрация за "Дневник". Предстои обществено обсъждане, а по процедура писмени становища ще се събират в продължение на 30 дни след него, но все още не е насрочена дата. Предложената нова зона реално достига до район "Красна поляна", като границата е бул. "Константин Величков".


В общинската комисия по транспорт са постъпили предложения за разширение на платеното паркиране и в кварталите "Редута", "Стрелбище" и "Гео Милев". Там също все още не са провеждани обществени обсъждания.


"Защо общината не строи паркинги"




Жители на квартала потвърждават, че проблем с паркирането там има, но са скептични, че решението е във въвеждането на платена зона.


"Наистина трудно се намират свободни места, но тук паркират живеещите в съседните квартали, които вече са зелена зона", обясни живеещ в "Зона Б-19" пред "Дневник". "Трябва да стане платено, друг изход вече няма", вдига рамене и негов съсед и обяснява, че почти всяко семейство вече има по две коли и местата, разбира се, не стигат. "Защо единственото решение е платеното паркиране, защо общината не построи подземни паркинги и така да се реши проблемът?", опонира обаче друг живеещ в квартала.


При разширяване на зелената зона само живеещите с постоянен адрес имат право на паркиране с годишен винетен стикер. Цената му е 100 лв., но при втора кола в едно домакинство се плаща двойно, а при трета - тройно.


Вълните от "външни" коли в периферните квартали


При всяко разширяване на зелената зона граничните квартали с безплатно паркиране се задръстват от коли. Обичайното обяснение на общинските власти е, че те са на приходящи - хора, които работят в квартала или идват до здравно заведение, магазин, до държавна или социална служба.


За квартали като "Зона Б-19", които са в периферията на големия център на града, тези обстоятелства не важат, защото няма нито болници, нито министерства, агенции и т.н., но въпреки това улиците и междублоковите пространства са препълнени с автомобили.


Стотиците "външни" за квартала коли най-често са на наемателите на жилища и офиси в съседните квартали, които вече са в зелената зона, обясняват жители на квартала. Тези хора нямат право да си купят годишен винетен стикер и да паркират с него, защото собственикът на жилището, което са наели, най-често не е обявил, че го дава под наем, за да не плаща данъци. Така те не могат да си направят адресна регистрация, която им е нужна за издаване на винетката.


Сега наематели от "Зона Б-19" - като научиха за предстоящото въвеждане на зелена зона - коментираха, че ще паркират в съседния кв. "Разсадника", където все още е безплатно, или за пореден път ще се решат да сменят квартирата.


В съседния кв. "Зона Б-18" платеното паркиране е от две години и улиците не са претоварени.

© Максим Караджов

В съседния кв. "Зона Б-18" платеното паркиране е от две години и улиците не са претоварени.


Синята зона ще се разшири в район "Триадица"


Карето между бул. "Скобелев", бул. "Прага", бул."Пенчо Славейков" и бул. "Витоша", което сега е зелена зона и паркирането е 1.20 лв/ч, ще стане синя с цена 2 лв./ч. Предложението е на Центъра за градска мобилност и зам.-кмета по транспорта на Столичната община, обясниха от район "Триадица". "Нашето становище е, че трябва първо да се проведе обществено обсъждане и едва тогава да се прецени какво да се прави", добавиха от районната администрация. Засега от Столичната община не са им възложили провеждането му.


Ако се приложи по-скъпата синя зона в този квартал, автоматично ще се повиши цената на годишния винетен стикер от 100 на 150 лева. В доклада на общинските съветници от ГЕРБ Зафир Зарков, Ваня Тагарева и Християн Петров се предлага новата цена да стане 200 лв. за една кола, но предложението все още не е гласувано.


Докъде ще се разшири синята зона в цяла София


За цяла София проектът е синята зона да се разшири до следните граници: Бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"- бул."Пенчо Славейков"- бул."Прага"- бул."Христо Ботев"- ул. "Позитано" - ул. "Марко Балабанов", - ул. "Добруджански край"- бул. "Тодор Александров"- ул."Опълченска"- бул."Сливница"- бул."Данаил Николаев"- ул. "Проф.Милко Бичев". Идеята е работното време да се увеличи до 20 ч., вместо сегашното до 19.30 ч.


Така паркоместата в синя зона ще се увеличат с още 7226 и прогнозата за годишните приходи от платеното паркиране в двете зони е в размер на 21.44 млн. лв., се посочва в доклада за промени в Наредбата за организацията на движението в Столичната община. Дискусията в комисията по транспорт приключи със становище приемането на доклада да бъде отложено за следващо заседание.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (225)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xfx421074896
    xfx421074896
    Рейтинг: 66 Неутрално
  2. 2 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1683 Неутрално
  3. 3 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Весело

    Направо да се плаща такса паркинг от тези с постоянен адрес и тези които влизат в София.

  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3195 Любопитно

    Правилна стъпка, но трябва да се строят и паркинги.

  5. 5 Профил на Ангел Кунчев
    Ангел Кунчев
    Рейтинг: 74 Неутрално

    Да не стане и в неделя обаче

  6. 6 Профил на xfx421074896
    xfx421074896
    Рейтинг: 66 Неутрално

    Ненормално!
    —цитат от коментар 2 на Да вярваме на истината


    Нормално е.

    Централните квартали не са с неограничена площ (не са в покрайнините).

    Две принципни опции- растеш или нагоре, или настрани.

    Като знам как подскачаме за всяка сграда, по- висока от 10 етажа- не ми идва идея как може паркингите в централните кватрали да тръгнат "нагоре". Остава втората опция- "пръскат" се настрани. Т.е.- "излизат от централните квартали".

    И "стигат до "Красна поляна"". Засега.

    Нормално.

  7. 7 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 564 Любопитно

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    И като се построят паркинги какво мислиш ще се промени? Живея в "зона", до нас има 2 паркинга - е не съм ги вижзал запълнени на повече от 30%...

  8. 8 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Като живеещ в центъра и плащаш висок данък, зелена зона и какво ли още не - приветствам това решение. Писна ми да обикалям за паркомясто пред собственото си жилище, защото някой от провинцията или от крайните квартали е решил да се разходи с колата до НДК!

  9. 9 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2977 Весело

    В Красна поляна да обхване задължително и циганския квартал за да се повишат драстично приходите особено от каруците с една конска сила.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  10. 10 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Така трябва...

    Щом масово хората имат финансите за лукса да се возят с автомобила на пред и назад из града, ще намерят пари да плащат за дето блокират улички, паважи и прочие.

    Цял живот съм в София и винаги за работа съм пътувал с градски транспорт, а всеки новодошъл пръдльо от село се вози с автомобил и паркира където му падне.

  11. 11 Профил на Артър Дент
    Артър Дент
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Аз отивам и по-далеч и смятам, че щом имаш кола, трябва да докажеш и паркомясто или гараж за нея.

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Автоталибаникус неандерталикус няма да го преживее

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  13. 13 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3870 Весело

    Опппаааа, сложиха ме в скъпата зона.
    Да, ама дедо си има дворче с местенце за паркиране.
    😉 😊 😋 😌 😍 😎

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  14. 14 Профил на Ангел Кунчев
    Ангел Кунчев
    Рейтинг: 74 Неутрално

    До коментар [#10] от "svetlio_rm":

    “ Цял живот съм в София и винаги за работа съм пътувал с градски транспорт, а всеки новодошъл пръдльо от село се вози с автомобил и паркира където му падне.”

    Е то все пак зависи и дали има/какъв е/с колко прекачвания градския до работа

  15. 15 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 631 Неутрално

    БОЙКО МУТРАТА НЕМА ДА СЕ СПРЕ ДОКАТО НЕ НАКАРА ЦЕЛА СОФИЯ ДА МУ ПЛАЩА ЗА ПАРКИРАНЕ , ТОЛКОВА Е ГНУСНО , ПАЗИ БАЖЕ СЛЯПО ДА ПРОГЛЕДА !!! ПОЧНА ОТ ЕДИН МАЛЪК ПАРКИНГ ПРЕД ЕДНА КРЪЧА , А ГЛЕЙ ГО СЕГА

  16. 16 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Почти всяко софиенско семейство имало по две, а бих добавил, явно и по повече от две коли...Малко са, трябва по 15 да имат!

    мурзилка
  17. 17 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Още безотчетни мангизи за Фънди и ко. Браво! Може още. Люлин и Младост също трябва да са зона. После ще качат таксата. Като стани невъзможно да имаш собствен автомобил, техни фирми ще дават такъв на раята срещу злобен наем. Вместо милионери ще са милиардери. Супер! Ще ми джиткаш свободно, неэси познал. Колите са за избрани с полат в Бояна!

  18. 18 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Има смисъл да се разпространи и по третокласната пътна мрежа чак до варна. Какви са тея трактористи и комбайнери та паркират безплатно по полята

  19. 19 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#6] от "xfx421074896":

    Ами трабват 10 етажни паркинги естествено.
    То пак ще са платени но ще са удобни и ще разговарят улиците.
    Да не говорим, че София се нуждае от нова планировка и разширяване.
    Всеки Селянин се вре в София.

  20. 20 Профил на xfx421074896
    xfx421074896
    Рейтинг: 66 Неутрално

    Почти всяко софиенско семейство имало по две, а бих добавил, явно и по повече от две коли...Малко са, трябва по 15 да имат!
    —цитат от коментар 16 на Маршалов


    Aми копират американците, ама последните имат къща с гараж за 2 коли, пред гаража има място за още 2, а на улицата- за още 3. И пак изглежда нормално- държава с огромна площ, и в "центъра" са само бизнес сгради, плюс редовните мързели с протегнатата ръка.

    У нас- всеки се стреми към "центъра".

  21. 21 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    До коментар [#11] от "Артър Дент":

    "Аз отивам и по-далеч и смятам, че щом имаш кола, трябва да докажеш и паркомясто или гараж за нея."


    По същата логика всеки, който дойде в голям град у нас трябва да докаже, че има собственост в него........

  22. 22 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Проблемът може да се реши лесно и без да се строи нищо в София - децентрализация. Не може всичко да буташ в София и после да ревеш, че няма място. Тоя проблем далеч не е локален, а национален.

  23. 23 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 623 Любопитно

    Че трябва да се плаща за удоволствията е безспорно , но големият въпрос е къде отиват милионите събрани от платеното паркиране .

  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Автоталибаникус неандерталикус - между две метростанции, два трамвая, 4 тролейбусни линии и 4 автобусни, обаче имали по две коли в семейство. Автоталибанът си е автоталибан. Дори кооперацията да му се намира върху Метростанция Сердика, пак ще обяснява, как "колата е необходимост, а не лукс" и Фандъкова трябва да му построи подземен гараж (безплатен, разбира се!) и да му връчи нотариалния акт за него на тържествена церемония.

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  25. 25 Профил на xfx421074896
    xfx421074896
    Рейтинг: 66 Неутрално

    До коментар [#6] от "xfx421074896":Ами трабват 10 етажни паркинги естествено. То пак ще са платени но ще са удобни и ще разговарят улиците. Да не говорим, че София се нуждае от нова планировка и разширяване. Всеки Селянин се вре в София.
    —цитат от коментар 19 на Да вярваме на истината


    Няма проблеми- освен един: Ако утре пред вас започнат да копаят за "10 етажни паркинги естествено"- ти ще си първият с плакатите до дупката- ама зеленината, ама сянката, ама Витоша, ама вятъра, ама ама ама

  26. 26 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#22] от "chepokalipsis":

    Започна вече част от народа да се осъзнава.
    Трябва да си мазохист, че да дишаш въздуха на София например.

  27. 27 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Няма европейска столица или голям град, където притежанието и паркирането на кола да е евтино и без ограничения. Само в Булгаристан можеш да купиш барака за 1000-2000 лв и безплатно да я посадиш около блока или в зелените площи за години наред. Вярно е, че и зелените зони в София се правят набързо, недомислено, малко ламарина за знаци, колчета, бяла боя и готово. Не се създават паркинги, местата не стигат за живущите, остават кални междублокови пространства, не обхванати от зоната, където се набутва всичкото кола, дето не им се плаща.

  28. 28 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Платеното паркиране е една от най-сладките схеми в държавата. На практика се предоставя градската инфраструктура на един чорбаджия (частник), който да я управлява като паркинг.
    Какви са приходите, които този чорбаджия е генерирал през последните 10 години? Каква част от тези приходи се инвестират обратно в София и каква е потънала в джоба на чорбаджията?

    Най-важната част от схемата е да се убедят масите, че в София има прекалено много коли и проблема може да се реши единствено с ограничения и в никакъв случай със създаването на няколко общински паркинга.

    Почти никой не споменава, че столицата ни е един от най-рехаво населените градове в Европа. Само ще припомня, че Пловдив е най-гъсто населения български град с 3800 души на квадратен километър, докато в Софето сме 885 души на същото пространство. Последно като бях в Пловдив не ми направи впечетление да има нужда от зониране извън идеален център. Знам,знам майните идват да си паркират колите на жълтите павета - за това трябва да зониране Красна поляна…

  29. 29 Профил на Martin Todorov
    Martin Todorov
    Рейтинг: 71 Неутрално

    До коментар [#11] от "Артър Дент":

    Глупости. Курупцията направи така, че да се строят 20 години кооперации без да се мисли за паркоместа. Не може да една тясна улица в Надежда, в която е имало 20 къщи, на тяхното място да изпляскаш 10 кооперации, в които има сума ти апартаменти. Това е направено с разрешение на общината.

  30. 30 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Има една целенасочена политика на общината да не прави нищо, за да докара положението до нетърпимост. В такова положение въвеждането на зона изглежда като спасение, защото изведнъж се събират всички трошки от улиците и се създава усещане за ред, на цената на нови разходи за хората. А нищо не се говори къде отиват тези пари, за какво се дават? Защо не се строят паркинги? Как е възможно в съседно Скопие да има сума ти многоетажни сгради, които са обществени паркинги, а тук и дума не може да се издума за някаква такава инвестиция? Каква е въобще ролята на Фандъкова последните години?

  31. 31 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Защ преди 2005г все още имаше места за паркиране? Откакто тиквата стана кмет, напълни София с гепаджийски калинки. Бойкоикономиката стои в основата на презастроването.

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#3] от "Хай Буй":

    Гарантирано от ГЕРБ!!! И лично от другарите от Банкя и Самоков. ВЕЧНА СЛАВА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#6] от "xfx421074896":

    Теб са те регистрирали точно за да пишеш по тази тема. Много лесно се издаде.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 738 Неутрално

    И не може общината целесъобразно да съсипва градския транспорт. Тричленно семейство от Люлин за да отиде до Борисовата градина трябва да плати за метро 9.60 лв за отиване и връщане. Нормално ли е? С колата отивам за 2-3 лв.

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#11] от "Артър Дент":

    Аз като имам и гаражи и паркоместа а имам само една кола какво да правя ?
    Моля за ценния ви съвет.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 560 Неутрално

    "В доклада на общинските съветници от ГЕРБ Зафир Зарков, Ваня Тагарева и Християн Петров се предлага новата цена да стане 200 лв. за една кола".
    Зафир Зарков (магистър по финанси и икономика), Ваня Тагарева (магистър по "Икономика на човешките ресурси")и Християн Петров (по публична администрация, международни отношения и бизнес администрация) гледат само как да приберат едни пари, без да се охарчи и един лев общината за нови паркинги.

  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    Една карта да бяхте сложили, щяхте да си спестите хиляди обяснения.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 962 Неутрално

    Очаквам скоро "нова" зона за идеалния център - там може и по 4 на час да направят и подкрепям!

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  41. 41 Профил на Martin Todorov
    Martin Todorov
    Рейтинг: 71 Неутрално

    В ж.к. Надежда 1, върху обществен паркинг направиха платен общински паркинг на едно ниво. След което забраниха паркирането в близката улица. Вероятно ще забранят паркинарено и на други улици, но го правят бавничко, за да не изтрещят хората. Платеното общинско паркиране в София вече е и крайните квартали, но под друга форма. Мотивацията не е да се помогне на хората а ако могат да се цицат за това и онова и парите да изтичат в джобовете на този или онзи мениджмънт на паркинг. Знаете ли колко време го строиха. Повече от 1 година. Все едно направиха половин НДК. Колко пари са потънали там. Защо не го направиха на няколко етажа, че да побира 5 пъти повече коли? Защо направиха на обществен безплатен паркинг, платен. Че да го направят на платените, които така или иначе си съществуват, само за да цъфне на тяхното място след време кооперация. Мотивацията на мафията не е да улелсни хората а да прави пари за тяхна сметка. Първо като с техни пари строиш нещо без мисъл, но няколко пъти над реалната цена. А после, като ги принуждаваш да ти плашат за този недомисляк. Майка ми живее в къща. Искат да отчуждят парцел от няколко къщи, за да направят спортни игрища с европейски пари. Толкова ли няма места в квартала да направиш игрища, че да съсипеш живота на няколко семейства. Как ще го приемат те? Това не е автомагистрала, нещо със статегичество значение. Просто някой е решил да разкара няколко къщи, за да усвои евросредства. След 6-7 години, тези игрища ще бъдат премахнати а терена ще се продаде на някой строителен предприемач и на тяхно място ще цъфнат кооперации. Значи ефекта е 2в1. Разчистваш едно петно от къщи, лапкаш от евростведства а после го продаваш на предприемач а предприемача строи жилищни сгради, без да ги е осигурил с достотъчно места за паркиране. То се вижда с просто око, как съвестен строителен предприемач е построил сграда с достатъчно места за паркиране, оградено и красиво, че и гаражни клетки под блока а в същото време се вижда как друг прави нещо, което няма да бъде обезпечено.

  42. 42 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Плащаш, плащаш, плащаш, и накрая - пак въртиш през три улици да си намериш място.

    You don't know what you don't know.
  43. 43 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 962 Неутрално

    До коментар [#35] от "Kotarak":

    Ако нЕмате карти, плащайте. Повечето нормални хора имат годишни. А тричленното, ако няма - да си плати за паркинг

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Няма европейска столица или голям град, където притежанието и паркирането на кола да е евтино и без ограничения. Само в Булгаристан можеш да купиш барака за 1000-2000 лв и безплатно да я посадиш около блока или в зелените площи за години наред. Вярно е, че и зелените зони в София се правят набързо, недомислено, малко ламарина за знаци, колчета, бяла боя и готово. Не се създават паркинги, местата не стигат за живущите, остават кални междублокови пространства, не обхванати от зоната, където се набутва всичкото кола, дето не им се плаща.
    —цитат от коментар 27 на snower


    Вярно е, но това дава огромна свобода, Санчо, където никъде по света няма.
    Като живял години в чужбина, го усещам особеено отчетливо.
    Само това, че нещо го има "на запад" не е критерий, че непременно е хубаво.
    "На запад" заради ограниченията с колите (и НЕ по-добрия градски транспорт) се пилее огромно количество време заради тривиални маршрути. Затова и масово там хората са "от работа - в къщи", биороботи, които живеят за да работят. За тях е лукс да идеш на едно кафе, на един ресторант, на един спорт след работа, не само заради цената му, ами заради времето, което е изядено в път.

  46. 46 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 323 Неутрално

    как може паркингите в централните кватрали да тръгнат "нагоре"
    —цитат от коментар 6 на xfx421074896


    Та защо трябва да има високи сгради, за да има и паркинги?

  47. 47 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 962 Неутрално

    До коментар [#28] от "dwr30648311":

    Явно не си бил в центъра скоро да търсиш паркомясто, професоре

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  48. 48 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 962 Неутрално

    До коментар [#28] от "dwr30648311":

    Явно не си бил в центъра скоро да търсиш паркомясто, професоре

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  49. 49 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Евала! Очакваме Зелена зона до Перник, жълта до Ботевград и пембяна до Пазарджик. Това ще реши всички проблеми с трафика и местата за паркиране.
    Просто общината ще събира пари от всички и готово - няма да има проблеми и нужда от паркоместа и инфраструктура. Ако се събират много пари от всички и за Зелената сделка, ще спасим и климата. Едно време така спасявахме мира, с оари за братските народи, що сега да е по-различно...

  50. 50 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#28] от "dwr30648311":

    Ако се счита, че градът заема цялото софийско поле ще излезе рядко населен, но реалноста е друга.

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#37] от "xfx421074896":

    Нека позная - мамино гербаджийче от ЦГМ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на pppdaemon
    pppdaemon
    Рейтинг: 581 Любопитно

    А кога в София ще има нормално платено паркиране на буферните паркинги със седмична карта за градски транспорт, както е във Виена, например?

  53. 53 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Весело

    До коментар [#11] от "Артър Дент":Аз като имам и гаражи и паркоместа а имам само една кола какво да правя ?Моля за ценния ви съвет.
    —цитат от коментар 36 на КМЕТ В СЯНКА


    Може би е крайно време да помислите за семейство.

  54. 54 Профил на xfx421074896
    xfx421074896
    Рейтинг: 66 Неутрално

    как може паркингите в централните кватрали да тръгнат "нагоре"

    —цитат от коментар 6 на xfx421074896


    Та защо трябва да има високи сгради, за да има и паркинги?
    —цитат от коментар 46 на stefan_b


    Не бе, не трябва.

    Може и да ти бутнат твоята кооперация, за да може на нейно място да паркират 20 коли.

  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#47] от "Луд Общественик":

    Явно не познаваш Центъра или много спиш. Когато сутрин хората тръгнат към работа места за паркиране колкото искаш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2461 Весело

    Чудесно решение. Да не ми мрънкат - 300 лева за две коли годишно е нищо. Там някъде ми е гражданската доколкото си спомням. Нормално семейство има две коли, всичко нагоре е лукс и трябва да си правиш сметката - никой не е длъжен да ти осигури 24-часов паркинг на автомобил, който не се ползва (а при три коли в семейство без пълнолетни деца едната винаги седи ей така). Така ще се изчистят всички трошки, дето висят с години без да се карат и се ползват за складове от гордите им собственици, както и хитреците дето си карат с регистрациите от цяла България, ама мрънкат какво било състоянието на улиците и паркоместата в София. Няма да забравя как един такъв с регистрация "СТ" ми се пенявеше що нямало къде да паркира пред блока...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  57. 57 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Е защо не въведът винетни стикери за всички квартали? В Младост да не би по-лесно да се паркира? Навсякъде е едно и също. Който има кола да си плаща и паркомясто.

    Жената е покана за щастие
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#53] от "Хай Буй":

    Греда другарю милиционер.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    Една от възможните мерки е да се разрешава ново строителство само ако се гарантира поне едно гаражно място за апартамент. Подземен или надземен, няма значение.

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Весело

    До коментар [#57] от "bgpainter":

    А който има паркомясто да плаща ли за кола?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#53] от "Хай Буй":Греда другарю милиционер.
    —цитат от коментар 58 на КМЕТ В СЯНКА


    Господине, с цялото ми уважение към вас и подобните ви, не мога да си представя семейство само с една кола. Това или е беднотия до шия или просто семейство няма.

  63. 63 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Тричленно семейство от Люлин за да отиде до Борисовата градина трябва да плати за метро 9.60 лв за отиване и връщане. Нормално ли е? С колата отивам за 2-3 лв.
    —цитат от коментар 35 на Kotarak


    Ами ще плащаш, пич. Като си платил 20К евро за евтина панелка в Люлин, ще плащаш после за лукса да дойдеш до центъра.

    Защото пък аз съм платил няколкостотин хиляди за апартамент в центъра, плащам 500 лв данък годишно и още 100 лв зона, и пак не мога да паркирам.

  64. 64 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#8] от "oldschool":

    ”Писна ми да обикалям за паркомясто пред собственото си жилище”

    И какво ще се промени като почнеш да обикаляш за паркомясто, но вече си плащаш? Ще обикаляш щастлив, че ти взимат пари? Не можете ли да зацепите, че ако цяла София е Зелена зона, без нова инфраструктура и промяна в законодателството, проблемите ще са абсолютно същите, но ще ни излизат по-скъпо?

  65. 65 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Весело

    До коментар [#59] от "xfx421074896":

    ПАК не позна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  66. 66 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 991 Неутрално
  67. 67 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 508 Неутрално

    При толкова много коли паркирането трябва да е платено в целия град, но тогава трябва да се реши проблема с липсата на паркове места и съответно да се построят паркинги. Логично наравно с разширението на зоната да се строят и паркинги, така че защо на се строи?

  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Весело

    До коментар [#60] от "Хай Буй":

    И кой промени ЗУТ в тази му част сещаш ли се или аз да те светна - ГЕРБ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    До коментар [#63] от "oldschool":

    Ех тази гордост, голям грях е, най-големия🤓😄🤩

    Жената е покана за щастие
  70. 70 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Весело

    До коментар [#62] от "Хай Буй":

    Или друго ментално ниво!!!
    Колко пари залагаш ако ти го докажа с документи?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  71. 71 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#60] от "Хай Буй":И кой промени ЗУТ в тази му част сещаш ли се или аз да те светна - ГЕРБ!!!
    —цитат от коментар 68 на КМЕТ В СЯНКА


    Глупости!!

  72. 72 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Така зоните ще се разширяват докато обхванат цяла София. След това в селата около София ще се проведе обществено допитване и те също ще поискат да станат зелена, а после и синя зона, защото хората от крайните софииски квартали ще паркират там.
    Целта е разбира се паразитите да се хранят обилно и затова този идиотизъм се представя като единствено решение. А тези допитвания до жителите са абсолютен цинизъм. Аз живея в район на зелена зона и не искам да има зони, въпреки че съм си взел "стикер" и си паркирам в квартала. Твърдя че такова е и желанието на почти всичките ми съседи, само че никой не ни пита.
    П.С.
    Откакто оглупявалата в Русия учительница стана кметица на София безумието стана норма. Но те не са идиоти, алчни и ненаситни паразити са.

  73. 73 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#64] от "Котаракът на Шрьодингер":


    Цената определя търсенето. С повече и по-скъпи зони колите в центъра ще намалеят. Логично. В момента левче-два не са проблем за никой, очевидно. Да направят синята зона 5 лв, зелената 3 на час, и да разширят зоните. Айде да видим тогава дали пак ще е пълно с автомобили в центъра

  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Весело

    До коментар [#63] от "oldschool":

    Глупаво си постъпил като не си си купил и паркомясто в новия имот.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Весело

    До коментар [#62] от "Хай Буй":Или друго ментално ниво!!!Колко пари залагаш ако ти го докажа с документи?
    —цитат от коментар 70 на КМЕТ В СЯНКА


    Нека да позная, нотариално заверена удостоверение ще е ... като един канадски гражданин

    🤣

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#69] от "bgpainter":

    Няма гордост-негордост. Пазарна икономика сме. Екстрите се плащат. Било му скъпо на господина да плаща за метро до центъра. Но пък му е евтино да живее в Люлин, нали? И данъка му е по-евтин, че сигурно и магазините наоколо и всичко останало.

  78. 78 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Весело

    До коментар [#71] от "Хай Буй":

    вЕрно ли?
    ДОБАВИ В МОИТЕ АКТОВЕ

    ЗАКОН ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА
    В сила от 31.03.2001 г.

    Обн. ДВ. бр.1 от 2 Януари 2001г., изм. ДВ. бр.41 от 24 Април 2001г., изм. ДВ. бр.111 от 28 Декември 2001г., изм. ДВ. бр.43 от 26 Април 2002г., изм. ДВ. бр.20 от 4 Март 2003г., изм. ДВ. бр.65 от 22 Юли 2003г., изм. ДВ. бр.107 от 9 Декември 2003г., изм. ДВ. бр.36 от 30 Април 2004г., изм. ДВ. бр.65 от 27 Юли 2004г., изм. ДВ. бр.28 от 1 Април 2005г., изм. ДВ. бр.76 от 20 Септември 2005г., изм. ДВ. бр.77 от 27 Септември 2005г., изм. ДВ. бр.88 от 4 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.94 от 25 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.95 от 29 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.103 от 23 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.105 от 29 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.29 от 7 Април 2006г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.34 от 25 Април 2006г., изм. ДВ. бр.37 от 5 Май 2006г., изм. ДВ. бр.65 от 11 Август 2006г., изм. ДВ. бр.76 от 15 Септември 2006г., изм. ДВ. бр.79 от 29 Септември 2006г., изм. ДВ. бр.82 от 10 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.106 от 27 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.108 от 29 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.41 от 22 Май 2007г., изм. ДВ. бр.61 от 27 Юли 2007г., изм. ДВ. бр.33 от 28 Март 2008г., изм. ДВ. бр.43 от 29 Април 2008г., изм. ДВ. бр.54 от 13 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.69 от 5 Август 2008г., изм. ДВ. бр.98 от 14 Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.102 от 28 Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.6 от 23 Януари 2009г., изм. ДВ. бр.17 от 6 Март 2009г., изм. ДВ. бр.19 от 13 Март 2009г., изм. ДВ. бр.80 от 9 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.92 от 20 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.15 от 23 Февруари 2010г., изм. ДВ. бр.41 от 1 Юни 2010г., изм. ДВ. бр.50 от 2 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.54 от 16 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.87 от 5 Ноември 2010г., изм. ДВ. бр.19 от 8 Март 2011г., изм. ДВ. бр.35 от 3 Май 2011г., изм. ДВ. бр.54 от 15 Юли 2011г., изм. ДВ. бр.80 от 14 Октомври 2011г., доп. ДВ. бр.29 от 10 Април 2012г., доп. ДВ. бр.32 от 24 Април 2012г., изм. ДВ. бр.38 от 18 Май 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.45 от 15 Юни 2012г., доп. ДВ. бр.47 от 22 Юни 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.53 от 13 Юли 2012г., изм. ДВ. бр.77 от 9 Октомври 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.82 от 26 Октомври 2012г., изм. ДВ. бр.99 от 14 Декември 2012г., изм. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г., изм. ДВ. бр.24 от 12 Март 2013г., доп. ДВ. бр.27 от 15 Март 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.28 от 19 Март 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.66 от 26 Юли 2013г., изм. ДВ. бр.109 от 20 Декември 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.49 от 13 Юни 2014г., изм. и доп. ДВ. бр.53 от 27 Юни 2014г., изм. и доп. ДВ. бр.98 от 28 Ноември 2014г., изм. ДВ. бр.105 от 19 Декември 2014г., изм. ДВ. бр.35 от 15 Май 2015г., изм. ДВ. бр.61 от 11 Август 2015г., доп. ДВ. бр.62 от 14 Август 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.79 от 13 Октомври 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.101 от 22 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.15 от 23 Февруари 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.51 от 5 Юли 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.13 от 7 Февруари 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.63 от 4 Август 2017г., изм. ДВ. бр.92 от 17 Ноември 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.96 от 1 Декември 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.103 от 28 Декември 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.21 от 9 Март 2018г., изм. и доп. ДВ. бр.28 от 29 Март 2018г., изм. ДВ. бр.55 от 3 Юли 2018г., доп. ДВ. бр.108 от 29 Декември 2018г., изм. и доп. ДВ. бр.1 от 3 Януари 2019г., изм. ДВ. бр.24 от 22 Март 2019г., изм. и доп. ДВ. бр.25 от 26 Март 2019г., изм. и доп. ДВ. бр.41 от 21 Май 2019г., доп. ДВ. бр.44 от 4 Юни 2019г., доп. ДВ. бр.62 от 6 Август 2019г., изм. ДВ. бр.101 от 27 Декември 2019г., изм. и доп. ДВ. бр.17 от 25 Февруари 2020г., изм. ДВ. бр.21 от 13 Март 2020г., изм. и доп. ДВ. бр.60 от 7 Юли 2020г., изм. и доп. ДВ. бр.62 от 14 Юли 2020г., изм. ДВ. бр.92 от 27 Октомври 2020г., изм. и доп. ДВ. бр.104 от 8 Декември 2020г., изм. ДВ. бр.107 от 18 Декември 2020г., изм. и доп. ДВ. бр.16 от 23 Февруари 2021г., изм. и доп. ДВ. бр.20 от 9 Март 2021г., изм. и доп. ДВ. бр.21 от 12 Март 2021г.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 80 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Весело

    До коментар [#78] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Е и ? Кой точно член изискващ задължително паркомясто на апартамент е променен от ГЕРБ ?
    🤣

  81. 81 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#74] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А може би няма паркоместа в имота и наоколо? И може би имотът не е нов, а строен преди 50 години. В центъра повечето сгради са стари, ако не си забелязал :)

  82. 82 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Данъкът х3, застраховката х3, цената в зоните х3
    И София става като Виена.

  83. 83 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 653 Неутрално

    При толкова много коли паркирането трябва да е платено в целия град, но тогава трябва да се реши проблема с липсата на паркове места и съответно да се построят паркинги. Логично наравно с разширението на зоната да се строят и паркинги, така че защо на се строи?
    —цитат от коментар 67 на vzoran


    А защо ще се строят паркинги? Нали само с разходите за боя и някоя табела Те получават с платеното паркиране наем за част от улицата (десетина квадратни метра), който е по-висок от наема на луксозен апартамент в центъра. Те никога няма да пожелаят да има паркинги. Така им е много по-изгодно. И понеже лакомията им расте зоните ще ги разширяват колкото могат. При това има и много идиоти, които им се радват, защото мислят че така им се решава проблема с паркирането, но никакъв прблем не им се решава.

  84. 84 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Проблемът се решава лесно. Забранява се вносът на употребявани автомобили. България, стана автогробницата на целокупната ЕССР. В страната има достатъчно таралясници за 10 Българии. Броя и още непродадените в моргите...пардон в автокъщите секунди хенд.

    мурзилка
  85. 85 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2479 Неутрално



    Значи във Франкфурт (Майн) общината задължава всяка нова сграда да има и подземен паркинг за автомобилите на човеците, които ще живеят в нея.

    Според градоустройствения план автомибилистите трябва да могат по най-бързия начин от вкъщи да стигнат до аутобан и обратно.
    Ако искат обаче да карат в самия град от една точка до друга е изкл. болезнено, защото система от еднопосочни улици без ляв завой те прави на луд.

  86. 86 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#84] от "Маршалов":

    Проблема не се решава със забрани, каквито и да са те.

  87. 87 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2571 Любопитно

    До коментар [#63] от "oldschool":

    "Защото пък аз съм платил няколкостотин хиляди за апартамент в центъра,"

    Бедняк, що не си купил гараж, дори два на три нива? Или като всеки тарикат си искал да минеш тънко?

  88. 88 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 87 Любопитно

    Като принцип съм съгласен с въвеждането на такава мярка, с уговорката, че трябва да се "изравнят" правата с на живущите в крайните квартали. Защо аз в Младост да не плащам годишна такса за паркиране, а хората в зоните да? Винетните стикери за паркиране трябва да са безплатни (или поне символична такса за издаване) и вече да се плаща за всеки следващ автомобил в домакинството.

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov
  89. 89 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 87 Весело

    До коментар [#4] от "boevbisser":И като се построят паркинги какво мислиш ще се промени? Живея в "зона", до нас има 2 паркинга - е не съм ги вижзал запълнени на повече от 30%...
    —цитат от коментар 7 на Даниел Панев


    Платени?

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov
  90. 90 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2571 Неутрално

    До коментар [#80] от "Хай Буй":

    "Кой точно член изискващ задължително паркомясто на апартамент е променен от ГЕРБ ?"
    Променено е "презастрояването" "на ъгъл" - няма ограничения за "ъглови" сгради и всяко кръстовище става ужас от бензиностанции и бизнес-сгради без паркинги за броя работни места в бизнес сградата. В момента, строителна техника е разположена на бул. "Опълченска" (ъгъл с бул. Александър Стамболийски" - щото някой е дал разрешение за строеж на мол без паркинг), на бул. "8-ми декември" (задръстила два "ъгъла" с бул. "Климент Охридски" и ул. "Росарио")
    Ако щеш и "Златния век" на Александър Ненков (вносител на законопроекта за промяна да се строи "с векове" на ключови кръстовища) - един небостъргач на уличката "Златен рог", където две коли не могат да се разминат, ако изобщо могат да влязат в нея заради задръстването по бул. "Черни връх".

  91. 91 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Проблемът се решава лесно. Забранява се вносът на употребявани автомобили. България, стана автогробницата на целокупната ЕССР. В страната има достатъчно таралясници за 10 Българии. Броя и още непродадените в моргите...пардон в автокъщите секунди хенд.
    —цитат от коментар 84 на Маршалов


    Висок данък МПС за стари коли е брилянтното решение, което за нула изчиства всички стари тарялясници.

    Обаче това е неприложимо, защото милиони жители на Бълггария ще скочат на барикадите да громят "продажните слуги на международните (автомобилни) корпорации".

  92. 92 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Сега ще ви разкажа за предисторията на бъдещата зелена зона в Студентски град. Разглеждаме една кратка отсечка от ул. ”Йордан Йосифов”, от завоя на Джой Стейшън до завоя пред Клуб 35. Става въпрос за зона от 300 м дължина и около 100 м ширина. През 2001 година в зоната имаше 3 по - големи паркинга - срещу стол 4 с 30 паркоместа, вдясно и страни от Четворката около 40 паркоместта и до Студентска поликлиника около 20 места. НЕ броя местата пред петте студентски общежития в зоната. В последните години всички паркинги бяха дадени на фирмата на ГЕРБ „Бароко” и на тяхно място са построени 5 жилищни сгради, с около 50 паркоместа общо и то в зелените площи на общежитията в съседство. Едната гербава кооперация до поликлиниката е построена дори на мястото на градинка с детска площадка.
    В резултат, колите вече спират на улицата и често два автобуса 94 трудно се разминават, а на завоя дори се изчакват и правят задръствания. Единственото което е направила общината в тия години е да унищожи инфраструктурата и да направи паркирането приключение. Сега плана на общината е това да стане Зелена зона. Тоест, пак ще се паркира на улицата, ама не безплатно. Енджой!

  93. 93 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    Проблемът с много коли може да се реши и със сериозно вдигане на данъка, за да спрат да имат по два-три автомобила повечето семейства. Може да се комбинира с еко оценката, така че и въздухът да стане по-чист. Паркингите на метро станциите да заработят реално, с картите за градски транспорт да можеш да паркираш вътре, да са 24х7 и самата месечна карта да отваря бариерите, не да трябва да обикаляш до касите. Тези елементарни мерки ще облекчат изключително много проблемите, за които говорим. Следващата стъпка в цивилизованите държави е бели и сини места за паркиране - едни за хората със стикер от квартала, другите за приходящи по някаква причина, срещу заплащане.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  94. 94 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Животът в София става нетърпим, тук всички описват колко приказно е да се возиш на градски транспорт и как наглеците, притежаващи собствен автомобил, трябва да бъдат таксувани. Нямам автомобил, возя се 40 мин до центъра, до спирката газя в непочистената киша зимата, ако беше автомобил е 20 мин плюс допълнителния бонус - без кашлящи непознати, просяци, отворковци и миризливи типове. За какво са тези зелени зони освен за изцеждане на електората, като нито тротоарите са пипнали, нито строяр паркинги?

  95. 95 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Весело

    Да се набуташ да живееш в центъра, където няма въздух и за дишане, да не говорим за пренаселеността, шума, неудобството за паркиране е .. ами винаги ме е учудвало подобно желание. Още повече, в панелна кутийка - като един хамстер.
    По спомени, само за една седмица простирите на балкона си променяха цвета в черен само за една седмица.
    Но, това си е мое мнение и не ангажирам никого с това.
    В почти цял свят се наблюдава тенденцията - градът е за работа, домът извън града е за живеене. Сигурно ще стане и в България това, след 2-3 поколения.

  96. 96 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#91] от "Нинов":

    Как ще забраниш на хората да си купуват стари автомобили? Примерно - моят бюджет е 10 000 лв за стар автомобил. Ще ме лишиш ли от мобилност да пътувам дни и нощи в БДЖ или в подпалващи се автобуси на Юнион Евкони с най-съмнителния контингент, дружно возещи се в тях?

  97. 97 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2571 Любопитно

    До коментар [#81] от "oldschool":

    "В центъра повечето сгради са стари, ако не си забелязал"

    И като са стари да не би общината да не им вдига данък-сгради!? Вдигне общината данък-скгради (2019 г. се повиши с 50%), превежда инфраструктурата около "старите сгради" със съвременните изисквания, ако трябва да откупуват самосрутващи се сгради вместо да издават разрешения за строителство за свръх презастрояване.

  98. 98 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Като живеещ в центъра и плащаш висок данък, зелена зона и какво ли още не - приветствам това решение. Писна ми да обикалям за паркомясто пред собственото си жилище, защото някой от провинцията или от крайните квартали е решил да се разходи с колата до НДК!
    —цитат от коментар 8 на oldschool


    Че тя улицата до НДК да не е на баща ти!
    На всички българи е!

    В Русия съм! В Русия съм!
  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    До коментар [#67] от "vzoran":

    А защо да се строи, като може да не строи а парите да отиват на друго място? Жителите на столицата са видимо доволни от мръсотията и анархията които им осигуриха кметът пожарникар и Юрданка. На хората им харесва да се бутат и блъскат, а колите им да са паркирани в калта и прахоляка, по градинки и тротоари.

    Бивш tww09306483.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK