Постоянни контрольори вече има в три "рискови линии" на градския транспорт

Постоянни контрольори вече има в три "рискови линии" на градския транспорт


Постоянни контрольори вече има по трамвайна линия № 7, тролейбусна линия № 9 и автобусна линия № 280. Това са рискови линии, където често се пътува без превозни документи, съобщиха от Центъра за градска мобилност. "Те ще бъдат постоянно в превозните средства и ще санкционират нередовните пътници като им продават един билет от 30 лева", добавиха от ЦГМ. Ако гражданинът откаже да плати, се съставя протокол за глоба от 50 лева, която трябва да бъде платена в едноседмичен срок. Ако и това не стане, се образува административно дело с ищец Столичната община.


Избраната мярка по други рискови линии - трамвай № 10, № 20 и № 22, автобусни линии № 79 и 72, е "засилен контрол" на съвместни екипи от контрольори и общински полицаи. По останалите линии от обществения транспорт ще продължат обичайните проверки, съгласно графика на ЦГМ.


Превозни документи могат да се купят в бюрата на ЦГМ, на касите в метрото, в пощенските клонове, тото-пунктовете, в партньорски обекти в близост до спирките, както и в гишетата на жп-гарите. Еднократен билет или дневна карта може да се получи и през приложението mass.bg.


С банкова карта може да се плати билет като пътникът се валидира след качване, а над три валидации дневно вече се таксуват като дневна карта от 4 лева.

Ключови думи към статията:

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Е, поне сега ако на някого му свидят 1.60 лв. поне може да стои до машинката за таксуване с банкова карта в ръка и да я допре ако види контрольор. Не давам съвети, само споделям...

  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Наглед уж цивилизовани линии, пък рискови... Както и някои от втората категория. Интересно дали строгостта на Общината е само спрямо българи или и спрямо български граждани с индийски произход, които ползват и други, вкл. крайградски линии?

  3. 3 Профил на Nikola Vushkov
    Nikola Vushkov
    Рейтинг: 52 Неутрално
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    Poredata тъпня na kalinkite. Naj-riskowi sa liniite preз i do getata. Ama tam ne smeqt zaщoto bratqta pytuwat bez pari ili po-точно за наша сметка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nikola Vushkov":

    Там много гратисчии ли има?

  6. 6 Профил на Z Z
    Z Z
    Рейтинг: 70 Весело

    Значи Бонев е прав - ЦГМ са зле с парите. Да очакваме и зоните за платено паркиране да стигнат до Перник.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Важното е да се трича студенцията защото всеки учил повече от милиционер е ОПАСЕН ЗА СТАТУКВОТО В СО.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#6] от "Z Z":

    Много гербери трябва да се закачат на хранилката. В ЦГМ всички са роднини и партийци.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4327 Любопитно

    Предполагам тези постоянни контрольори ще са по 2 метра и поне 120кг всеки, защото иначе ще е интересно как ще вземат личните данни от когото и да е било.

    Само да попитам по закон те имат ли право да искат личните данни и на какво основание?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  10. 10 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    280 ... абсолютни глупости.

    Най-рискови са линиите с които пътуват мангали, там трябва да има постоянни контрольори, общински полицаи, и в превозното средство да може да се влиза само по един след извършена проверка на билет/карта.
    Същото и с влаковете.

  11. 11 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 509 Весело

    Трамвай 7 НДК,Иван Вазов, Стрелбище, Белите брези, Борово, Манастирски лвади
    Тролей 9 от Дондуков, Раковски, НДК, Военна болница, и тн пак до Борово
    Много рискови тези южни райони
    280 - студентите са рискови, мда...С карти за намаление

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#9] от "padrino":

    Тормозят жени и деца с полиция. Екипи по 3-ма.
    Тъмнозелените обаче са НЕВИДИМИ ЗА ТЯХ!!!
    Мрежата е пълна с клипове за насилие и тормоз.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ментор":

    +++ Обаче те се возят без пари за наша сметка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Само с глоби може да се въведе някакъв ред.

  15. 15 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2303 Разстроено

    Трамвай 7, който е много удобен, но доста нарядко за функцията, която е да обслужва много квартали, сред които и доста гъсто населени, е по-рисков от 72? И 280, защото няма лошо да свалим по някоя кожа от студентите, които нямат пари и за кола или случайно са решили, че наистина няма къде да се паркира там.
    Не че няма да е зле да е като в цивилизования свят, всички се качват от предната врата и валидират с какъвто документ пътуват и така има минимум гратисчии.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#14] от "stedim":

    Защо не глобявате ромите?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 866 Весело

    Трамвай 7 НДК,Иван Вазов, Стрелбище, Белите брези, Борово, Манастирски лвадиТролей 9 от Дондуков, Раковски, НДК, Военна болница, и тн пак до БоровоМного рискови тези южни райони280 - студентите са рискови, мда...С карти за намаление
    —цитат от коментар 11 на Reggie


    Ами да, рискови са.
    Виж, транспорта към Факултето, Суходол и Филиповци е пълен с приветливи, вежливи и усмихнати хора, дето всички до един са с карти и за това не дупчат билети. Как ще са рискови?
    Смееех!

  18. 18 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 866 Весело

    До коментар [#14] от "stedim":Защо не глобявате ромите?
    —цитат от коментар 16 на КМЕТ В СЯНКА


    Ами, щото редовно си дупчат билетчета или са с карта.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Весело

    До коментар [#18] от "nhh18551388":

    "ФАКТ"!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Control
    Control
    Рейтинг: 10 Неутрално

    На база кредитите за милиарди, раздаваща се в ББР, милиардния бюджет на Столична община, напреднала държава като нашата трябва има лукса на безплатен транспорт, с който да тушира проблемите си с движението.

    На практика милиардите са при тулупите и същевременно данъкоплатците са гонени за билети дори със съд от момента когато припарят до нещото, за което те така или иначе плащат на месечна база.

    Предлагам на ЦГМ да препишат от прокуратурата и
    да излъчен собствен Главен Контрольор.

    # are finnaly a thing now
  21. 21 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2083 Весело

    Хахахаха - смях. Всички знаят, че рискови са линиите ползвани от ромеи - 72, 83, 102, 111 и т.н. Обаче те ще проверяват ученици и студенти, както и пътуващи по работа към центъра. Гениално. Интересно БХК защо никога не се репчи за тази дискриминация?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  22. 22 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 508 Неутрално
  23. 23 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 866 Весело

    До коментар [#18] от "nhh18551388":"ФАКТ"!!!
    —цитат от коментар 19 на КМЕТ В СЯНКА


    Така де!
    Вие да не би да имате друга хипотеза?
    Ами сега?!?

  24. 24 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2083 Весело

    А тролей №9 ако някой ми каже какво му е рисковото - евалла! Сигурно щото лятото вечер го ползват тия дето висят по градинките в центъра...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  25. 25 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":
    И ти ли Бруте? Да не си емигрирал вече, гледам сди минал на латиница?

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#24] от "Тюфлекчия":

    Вози умнокрасиви и жълтопаветници.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#25] от "mandzo":

    Има такива моменти. Обикалям си имотите.Но в момента съм тук.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на Vesselin Velkov
    Vesselin Velkov
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Тези линии били рискови? А линиите към Факултета и кв. Христо Ботев не са вероятно. Странна логика.

  29. 29 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Този въпрос за пътници без билет го дъвчат от 100 години. Ако искаха да го решат, щяха да направят като в метрото: влизаш в МПС-то само с купуване на билет или проверка на картата. В доста държави е така и няма никакви проблеми. Ако някой се оплаква че се забавя превоза, има таксита, метро, велосипеди, че и тротонетки.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#29] от "mandzo":

    Да го направят ама ще загубят изборите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nikola Vushkov":

    Те са над другите.

    Panta rhei....
  32. 32 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 425 Неутрално

    С тази инфлация, те са вече загубени. Така че да въведат малко ред в транспорта. Да видим кой ще протестира че не може да се вози без билет. Освен това като се ходи малко повече пеша, ще се подобри здравето на нацията като цяло. Стига вече да сме първенци по заболявания!

  33. 33 Профил на Minavam ottuk
    Minavam ottuk
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Предполагам ,че проверяване и санкциониране на нарушените правила за спазване на маркитке ще даде и повече ефект и повече пари

    Minavam ottuk
  34. 34 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Да не ядат пердах в 280:):)

  35. 35 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Най-рисковата линия е 111, особено в един определен участък - там билетите са нещо непознато.
    Обаче липсва в списъка...
    Кой е тоя проклет кмет на София, дето ги прави тия неща?

    Cancel "Cance(r)l culture" (#MeToo, #LGBTIQ+, #EndFatTalk, #BlackLivesMatter, etc.)
  36. 36 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 750 Любопитно

    Кога ли от градския транспорт ще загреят, че назначеният постоянен контрольор за всяко едно тяхно превозно средство, си "избива" парите за заплатата за не повече от ден-два работа благодарение на (почти) 100% легално пътуване на техните клиенти...

  37. 37 Профил на esk431063202
    esk431063202
    Рейтинг: 355 Неутрално

    най безплатната линия е 72 автобус, за някои

  38. 38 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    Наглед уж цивилизовани линии, пък рискови... Както и някои от втората категория. Интересно дали строгостта на Общината е само спрямо българи или и спрямо български граждани с индийски произход, които ползват и други, вкл. крайградски линии?
    —цитат от коментар 2 на Читател


    Индобългарите са със специфичен статут, всеки опит да бъдат накарани да спазват законите и правилата, автоматично се превръща в расизъм и дискриминация. Индобългарите имат само права, задължения нямат.

  39. 39 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    А автобус 56, който минава през Факултета - кога?

  40. 40 Профил на kvg08393766
    kvg08393766
    Рейтинг: 118 Неутрално

    Това е абсолютно бесмислена мярка. Нееднократно съм бил свидетел как пътници стъпват твърху тапицираните седалки на ТБ9, а контрольорът се прави, че не ги вижда, като и досего е имало отделни случаи на постоянен контрол. Резултатът е нула контрол и продължаващ пълен хаос.

  41. 41 Профил на kvg08393766
    kvg08393766
    Рейтинг: 118 Неутрално

    Това е абсолютно бесмислена мярка. Нееднократно съм бил свидетел как пътници стъпват твърху тапицираните седалки на ТБ9, а контрольорът се прави, че не ги вижда, като и досего е имало отделни случаи на постоянен контрол. Резултатът е нула контрол и продължаващ пълен хаос.

  42. 42 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 711 Неутрално

    най безплатната линия е 72 автобус, за някои
    —цитат от коментар 37 на esk431063202


    Това е автобусът, който минава през циганските махали. Често го ползвам и не съм видял някой да дупчи билет в него, нито контрольор да мине.

  43. 43 Профил на Alex DelRio
    Alex DelRio
    Рейтинг: 44 Неутрално

    Няма да ревете, ей! На последните избори къде бяхте? На разходка в парка, на Витоша, на морето или просто спхте в къщи на дивана. Учителката по руски си я избраха с 2000 цигански гласа и сега те имат право да ви казват какво да правите. Ясно?

  44. 44 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    [quote#42:"nxl27679751"][/quote]

    В центъра и Редута може би минават, все пак тогава са останали само българи. Участъкът, където пътуват циганите, е забранена зона за контрольорите.

  45. 45 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Ами като пътуват всеки ден във автобусите по тия линии, я да вземат по един кочан билети и да продават на входа, когато влизат хората, както си е в повечето градове на страната и има НУЛА гратисчии.

    То и в Англия така се продаваха, дори от самия шофьор - вършеше 2 задачи - продава билетите и кара - това е ефективност.

    Всеки влизащ пътник или допира един четец с карта за градския или пуска точно монети в едно устройство което шофьора вижда от другата страна и ако са точно натиска бутон и му пуска билет. Бързо и ефективно. Гратисчии нула!

  46. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1725 Весело

    Предполагам тези постоянни контрольори ще са по 2 метра и поне 120кг всеки, защото иначе ще е интересно как ще вземат личните данни от когото и да е било. Само да попитам по закон те имат ли право да искат личните данни и на какво основание?
    —цитат от коментар 9 на padrino

    Само в твоите фантазии, а реално няма нужда. Във Варна, когато имаше кондуктори (аканъ "постоянни контрольори"), и продаваха билетчето в автобуса, нямаше гратисчии, нямаше скъсани, счупени и надраскани седалки, нямаше пияни, закусващи, крякащи и викащи. Абе сякаш не си в България. Е, махнаха ги и сега пак гратисчии, пак мръсотия, пак простащина на висок глас... Та не едрия ръст, а гаранцията, че щом си се качил ще си платиш, оправя нещата. А да, и нямаш номера с глобата за нетаксуван багаж, щото кондукторката ти го таксуваше и всичко си беше нормално.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  47. 47 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1725 Весело

    ....То и в Англия така се продаваха, дори от самия шофьор - вършеше 2 задачи - продава билетите и кара - това е ефективност...
    —цитат от коментар 45 на everlast666


    Голяма ефективноС, няма що. Шофьора вместо да върти геврека, стои и връща ресто, а пътниците се нижат един по един през една врата. Умно ти казвам, имперска работа. Ало, големите автобуси са с 3-4 врати точно за да се качват и слизат едновременно 3-4 пъти повече пътници, и да не се стои излишно на спирките. А кондукторите са точно за да няма гратисчии и съсипия из автобуса. Това със самотаксуването и контрольорите е измислица за улеснение на гратисчиите и позволява на гаменчетата да съсипват седалките и интериора на автобуса.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  48. 48 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Хубаво е да има контрол, защото така пътниците с редовни превозни документи не се чувстват прецакани.
    Като цяло София е единственият град с някакъв градски транспорт. Друг е въпросът, че новите квартали, в които се заселват предимно млади хора нямат почти никакъв.
    В Кръстова вада, ако не си близко до метрото е жив зян...

  49. 49 Профил на Една Другарка
    Една Другарка
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Има нагли образи, дето живеят с убедеността, че някой е длъжен да превозва смръдливия им гъз безплатно из София... И само гратисчиите да бяха проблем в нашия обществен транспорт....

    Байганювщината и андрешковщината са неизкореними...

    Има нужда от възпитателно-напомнителни табелки с различни текстове:

    Ако смърдиш - не ползвай обществен транспорт!

    Не яж и не пий в обществения транспорт!

    Не оставяй използвани опаковки, бутилки, огризки, хартии и др. в обществения транспорт!

    Не плюй и не цапай с други свои телесни течности обществения транспорт!

    Не викай като чобанин и не се хили истерично в обществения транспорт, а музика слушай само със слушалки!

    Не стой на изхода, ако следващата спирка НЕ Е твоята!

    Като слезеш или се качиш от обществения транспорт - НЕ ЗАСТИВАЙ на едно място - сигурно има и ДРУГИ хора да слизат/да се качват след теб!

    Стой в дясно при ползване на стълби и ескалатор!

    И много други могат да се добавят...

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
  50. 50 Профил на DEV
    DEV
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Да определено 280 е от рисковите, заедно с 94...
    Друго си е в ма'алите там всички са редовни - със сигурност един нарушител не са намерили там .... е то трябва и да провериш, за да намериш, но ЦГМ си знае работата, т.е. къде е безопасно да търси.

  51. 51 Профил на Apatrahil
    Apatrahil
    Рейтинг: 123 Неутрално

    За 1 година, в която возя детето с Т22 до училище, нито един, един път не видях контрола. За сметка на това може би съм видял само 5х някой да дупчи билети. А и да - поне 30% от возещите са от по-тъмно зелените. Одобрявам мерките

  52. 52 Профил на againstallodds
    againstallodds
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Трамвай номер 7 е най-рисков?!?!?! И без това проверяваха всеки 3ти трамвай досега. Почти всеки ден го ползвам и рядко няма контрола, също така рядко има пътник без билет. Обаче в автобус номер 111 , за 10г съм виждал 3 пъти макс контроли(явно са някои новобранци и са се объркали).

  53. 53 Профил на мАГариан
    мАГариан
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Снощи две двойки от Гюптското плато, видимо непълнолетни, отиваха към Манастирски ливади (!) със 74, возеха и чаве с тях. Единият надигаше жадно бутилка от евтино безалкохолно. Само едната беше с маска. Дори не се замислих имат ли превозни документи - сигурен бях! По-скоро се замислих какво правят толкова далеч от традиционните си ареали и дали не са преминали към нов начин на интеграция, забравен от годините на зрелия соц - разселване сред основната популация?

  54. 54 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Не че студентите са цветя,но ми се повръща от двуличието на общината.

  55. 55 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    Рискови са съвсем други линии, но Столична община не иска да прилага еднакво закона и да задължи римляните да си плащат билета, а се прави, че нищо не се е случило и те си пътуват на наш гръб и цапат превозните средства с мръсните си дрехи и боклуците, които мъкнат от кофите.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  56. 56 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4422 Неутрално

    А имигрантите, те си пътуват в трамвай 12 без билети или карти, и без маски, разбира се. С привилегиите, които им дават, настройват останалите против тях.

  57. 57 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Този въпрос за пътници без билет го дъвчат от 100 години. Ако искаха да го решат, щяха да направят като в метрото: влизаш в МПС-то само с купуване на билет или проверка на картата. В доста държави е така и няма никакви проблеми. Ако някой се оплаква че се забавя превоза, има таксита, метро, велосипеди, че и тротонетки.
    —цитат от коментар 29 на mandzo


    За мен такъв отговор е супер тъп. Идеята с градския транспорт трябва да е максимално удобен, бърз, а не да кажеш "на който не му харесва да си взима таксита и моторетки".
    Аз на градски транспорт съм се качвал 1 път през живота си, когато Софиянски пусна метрото. Винаги пътувам с кола, но приветствам всички практики, които да качат повече хора на градския транспорт и да освободят максимално много пространство на пътя. Това, което предлагаш ти е обратно пропорционално на тази идея.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  58. 58 Профил на Lyubomir Grigorov
    Lyubomir Grigorov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В трамвай 22 се возят постоянно доста големи групи от ромски произход без билети и маски... Всеки ден пътувам с този трамвай и не съм видял един ром да бъде глобен...

  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Весело

    "Постоянни контрольори вече има по трамвайна линия № 7, тролейбусна линия № 9 и автобусна линия № 280."

    От ЦГМ лъжат както винаги. Тази сутрин пътувах с 280 и нямаше никакви постоянни контрольори.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#49] от "Една Другарка":

    Остава само учителката да ги научи да четат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Весело

    До коментар [#59] от "Иво":

    Абе какъв човек си ти БЕ?
    На очите си ли ще вярваш или на герберастите от ЦГМ!?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Весело

    До коментар [#61] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Хаха.... добър въпрос! :-D

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Голяма ефективноС, няма що. Шофьора вместо да върти геврека, стои и връща ресто, а пътниците се нижат един по един през една врата. Умно ти казвам, имперска работа. Ало, големите автобуси са с 3-4 врати точно за да се качват и слизат едновременно 3-4 пъти повече пътници
    —цитат от коментар 47 на gost22


    Много добре си им работи системата - 60 милионното кралство почти всички градове в които съм бил така им работи транспорта, ти обаче си по-умен.

    За по-малко месец пътуващите ще са се обучили и на влизане са си готови с точна сума монети в ръка, влизат пускат, излиза им билетчето и са готови.

    Никакво ресто не връща шофьора, казах ти пътника е готов с точната сума монети, много по-лесно отколкото пътника да трябва да е готов с билетче!!

    Ти пробвал ли си да пътуваш с автобус в София, пробваш да си намериш билет преди автобуса, те все разни павилиони нямат, влизаш вътре и искаш от шофьора, той или няма или започва едно ровене на хартиени левчета, билети от кочан и т.н.

  64. 64 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Просто е - разкарваш контрольорите и с парите от заплатите им увеличаваш тези на шофьорите. Пътниците минават задължително през шофьора, както е на много места по света. На ИСТИНСКИТЕ проблемни линии, като 111, слагаш по един полицай.

  65. 65 Профил на scientifique
    scientifique
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А ония, дето ни харчат данъците, акцизите и пенсиите, тях кой ще ги контролира?
    Плащаме милиони, за да го има градския транспорт, а все не им стигат. Ами хайде да си покажат приходите и разходите на НАП и обществото и да ни обаяснят защо една обществена услуга трябва да носи печалба, а не да работи в услуга на обществото, т.е. на хората?

  66. 66 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    И защо контрольор, като може и да е кондуктор ( както в Бургас). Влизаш, ако си с карта валидираш пътуването. Ако нямаш карта търсиш кондукторката ( тя обикновенно е до теб) и си купуваш билет. Няма нередовни пътници. Когато някой се прави на тарикат, кондукторката уведомява шофьора, рейса спира и се вика полиция. Така в Бургас почти никой не успява да пътува гратис. Няма сини, зелени, пембени пътници без билет или карта.

  67. 67 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    280 ... абсолютни глупости. Най-рискови са линиите с които пътуват мангали, там трябва да има постоянни контрольори, общински полицаи, и в превозното средство да може да се влиза само по един след извършена проверка на билет/карта. Същото и с влаковете.
    —цитат от коментар 10 на Ментор

    Контрольорите не смеят да закачат мангалите, возенето без билет е нарушение за някои хора, но за орките се приема като "културна особеност".

  68. 68 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Наглед уж цивилизовани линии, пък рискови... Както и някои от втората категория. Интересно дали строгостта на Общината е само спрямо българи или и спрямо български граждани с индийски произход, които ползват и други, вкл. крайградски линии?
    —цитат от коментар 2 на Читател

    Интересно, но преди много години жена ми беше забелязала, че циганите винаги си перфорират билетите в автобуса. Сега с младите сигани, които са много по-нагли, може да е различно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK