Орязване или оптимизация - "Спаси София" и общината спорят за градския транспорт

Орязване или оптимизация - "Спаси София" и общината спорят за градския транспорт

© Надежда Чипева



Драстично свиване е въведено в градския транспорт на София, сигнализира общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София". От 15 септември е намален броят на автобусите по линии 83, 94, 111, 120 и 280, както и тролеите по линии 1, 2, 6 и 9. При трамваите се съкращават по пет мотриси в най-натоварените линии 20 и 22, като времето за чакане се увеличава с над една четвърт. Заключенията на гражданската организация са установени на база сравнение на разписанието, въведено сега с действалото през миналата есен.


"Сравнихме въведеното сега зимно разписание на линиите с това, което е действало от септември миналата година и изводът е, че интервалите са увеличени като са орязани над 40 превозни средства", обясни Бонев за "Дневник". Зимното разписание се въвежда всяка година от 15 септември до 31 май и е с по-къси интервали между превозните средства за разлика от лятното разписание.


"Орязването сега е изключително грешно решение, което ще изпъди всички останали пътници в градския транспорт. Хората ще чакат по-дълго и ще се возят в претъпкани превозни средства посред пандемия. Г-жа Фандъкова така и не разбра, че с увеличаването на интервалите и времето за чакане пътниците се отказват да ползват градския транспорт и това ще доведе само до повече коли по улиците на София", предупреди Бонев.


Общината: Оптимизацията засяга само 20% от линиите




От Столичната община обясниха за "Дневник", че "въведената оптимизация в разписанието засяга само 20% от линиите на градския транспорт от т. нар. "зимни разписания". Промените не засягат движението на линиите на метрото. Промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии интервалът е увеличен с 3 минути - на трамвай №20 и автобус №88".


Причината за тези промени е в ограничителните КОВИД-мерки, които водят до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби, обясняват от общината.


Бонев: Общественият транспорт на София е пред фалит


Столичният градски транспорт и Центърът за градска мобилност (ЦГМ) са пред фалит със задължения и загуби от около 100 млн. лв., натрупани само за тази година, според "Спаси София". Тези загуби не могат да се оправдаят само с Ковид-кризата, а с "многогодишното катастрофално управление на транспорта в града". Като пример се посочва тикет системата, за която ЦГМ плати над 90 млн. лв., но тя още не работи изцяло. Столичани все още нямат възможността да се прекачват с един билет на различни превозни средства за определен период от време или разстояние, а са принудени да дупчат при всяко качване.


Анализ на данни за натовареността на линиите наложил промените


От Столична община обясниха, че въведената оптимизация в градския транспорт е следствие на анализ на статистическите данни, събрани от новата аналитична система, която отчита натоварванията на линиите. Заради намаления брой на пътниците с промените се цели да няма полупразни или слабо натоварени курсове. Част от оптимизацията на разписанията е следствие на ускорение и синхронизация на движението в отсечки по десет автобусни линии - 58, 59, 69, 70, 123, 63, 64, 66, 98 и 204. По две от тях - №59 и 204, в обедните часове интервалите на движение даже вече били намалени, заради по-голяма натовареност, твърдят от общината.


Постоянният мониторинг на данните от аналитичната система, която получава информация от видеонаблюдението в градския транспорт, ще дава повод за корекции в графика на някои линии. На тази база предстои въвеждането на допълнителни съчленени автобуси в часовете пик по линия 111. "Те са осигурени от оптимизацията на линии 102 и 83", обясниха от Столичната община.

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Не й е лесно и на Фандъкова.
    И пред мафията трябва да отговаря, и пред софиянци.
    Който е по-настоятелен, естествено, получава повече от нея.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  2. 2 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    280, 94 и 120 бяха студентски автобуси - до Студентски град, Ректората, Химическия факултет на СУ, УНСС и ТУ.

    Доста неразумно е изчисленията за натоварването да се правят през лятото или локдауна за университетите, а линиите да се затварят в началото на учебната година.

  3. 3 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боби Колев":

    Не вижам как Фандъкова отговаря пред софиянци, както в прекия, така и в преносния смисъл. Веднъж съм я питал, чрез някакво общинско приложение, за нещо и тя хем не отговори, хем не направи нищо по въпроса. Веднъж съм питал и шефа на градския транспорт и той ми отфовори толкова бюрократично-безполезно, че забравих за по-нататъшна комуникация с него и фирмата му.

  4. 4 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 836 Неутрално

    "Заради намаления брой на пътниците с промените се цели да няма полупразни или слабо натоварени курсове."

    Явно според СО всички автобуси трябва да пътуват уплътнени на 150%. И хората да мръзнат на спирките по 20 мин.
    После ще мрънкат, че хората не искат с градски транспорт.

  5. 5 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    За какво да ползвам градски транспорт? В събота и неделя има линии по които трябва да се чака 40 минути за следващия автобус. Не ми си се мисли колко ще стане сега. Естествено че хората ще се насочат към личните си автомобили, а финансовото състояние на превозвача няма да се подобри.

  6. 6 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Тази жена вече става опасна за София. Не бих я нарекъл кмет, защото кмет не е.

  7. 7 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1171 Любопитно

    Тая глупост за една спирка да се купува билет от 1.60 и от Железница до центъра да е 1.60 - еми извинявай, ама ще има гратисчии не, ами не знам какви още ще се появят. Колко години вече все се правят оптимизации и все нищо не е оптимизирано, гола вода са от ГТ, виж, да събират суми от зелени и сини зони са първи, де*ба шибаната администрация...

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    В почивен общо взето няма автобусна линия в София, която да има нужда от съчленен автобус.

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  9. 9 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Нищо неочаквано, десетките милиони, хвърлени за неработеща билетна система, сега ще се избиват от “оптимизация” на линиите.

  10. 10 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1146 Гневно

    Оптимизацията засягала "само" ЕДНА ПЕТА от линиите на ГТ? Тия животни се гаврят с нас.

  11. 11 Профил на koshev
    koshev
    Рейтинг: 322 Неутрално

    "въведената оптимизация в разписанието засяга само 20% от линиите на градския транспорт от т. нар. "зимни разписания"

    Четете внимателно. Засягат се 20% от линиите. Обаче не се казва например, че по тях се движат 55% /налучквам/ от пътниците. Трябва внимателно да се слушат политиците, защото предимно казват това, което им изнася на тях, а не цялата истина.

  12. 12 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Това е част от противоепидемичните мерки. По гробарски. Същото беше и през зимата. С цел спазване на дистанцията която видни гробари настояват да се спазва.
    Та какво казва по въпроса иначе много дрънкащия главен здравен инспектор?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  13. 13 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#8] от "cinik":

    Това че някъде няма нужда хич не се отнася за всички линии. Да не говорим за метрото. Ма иначе с маски, но добре уплътнени.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  14. 14 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Рядко се возя на ГТ, но ми прави впечатление, че е много на рядко.

    Pure Chewing Satisfaction
  15. 15 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Докато тази идиотка е кмет, нищо хубаво не очаква София, особено пък градския транспорт. И сега като оставят празни бус лентите, хората, които са принудени да пътуват с автомобили, ще се бутат още повече в безкрайно задръстващите се “булеварди” и “пътни артерии” като Цариградско. Даже в изостаналата Сицилия лятото видях, че са обновили паркинг машините в сравнение с миналата година и от тях могат да се купуват и билети за градски транспорт. И хората измислят зони за облекчаване на паркирането и трафика, с нощни тарифи и пакети, не като кокошки само да кълват по-голяма зелена и по-дълго време.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  16. 16 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Районните кметове са виновни.

  17. 17 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    "Общественият транспорт на София е пред фалит"

    Той отдавна е пред фалит! Правилният въпрос е кое общинско не е пред фалит? Топлофикация?

  18. 18 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2490 Весело

    Аз от това което прочетох оставам с впечатлението, че оптимизацията е напълно резонна, а г-н Бонев просто пак си прави типичния за нея безкрайно евтин PR на база плюене по Фандъкова във Фейсбук. Няма по-жалка история от това лице. Интересното е, че обикновено много му се кефят умнойкрасавци дошли в София през последното десетилетие, които нито имат представа какъв беше градския транспорт преди 20 години, нито реално го ползват особено, но много обичат да имат за какво да мрънкат и да четат сравнения на София с Париж и Цюрих. Напоследък и с Клуж, който за Бонев е върхът на урбанизма, но по света е по-известен с това, че преди години е изселил ромското си население от центъра на града до сметището.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8034 Неутрално

    Важното е да се пести!

  20. 20 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 885 Любопитно

    Е па щом софиянци (са съгласни и) си дупчат билетчета при всяко прекачване, що тогава се напъвате да въвеждате система за прекачване с един билет?

  21. 21 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3248 Неутрално

    "Левски" и "Хаджи Димитър" са най-засегнати. 120,1 и 2 - това са трите превозни средства до там.
    Тази жена е луда.

    Любовта ще спаси света!!!
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#18] от "Тюфлекчия":

    Ти в София ли живееш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Така работи всичко държавно и общинско - разходи се правят по целесъобразност, а не съобразено с възможности и бюджет. Примери: Топлофикация, градският транспорт, Александровска болница, Марица-Изток 2 (ФК Берое), самите общини и т.н. и т.н.

    Когато нещата отидат към фалит, държавата тегли заем и покрива загубите с пари от нещо друго. Уж пазарна икономика и уж въпросните субекти са самостоятелни търговски дружества, а то е социализъм, та дрънка - майчицата-държава преразпределя и покрива загуби.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#21] от "hope":


    До коментар [#21] от "hope":

    Доста глупаво е да се намалява електротранспорта.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#19] от "Роси":

    Важното е да се краде.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    ЦГМ е пред фалит, но ни е особено важно да дадем няколко милиона за общежитие на майната си, което ще седи празно и едно сто милки за метро до ИКЕА и един жилищен комплекс.
    И именно Бонев е точно човекът, който най-активно се противопоставя на тези глупости. Последното за Тюфлека...

  27. 27 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "Левски" и "Хаджи Димитър" са най-засегнати. 120,1 и 2 - това са трите превозни средства до там.Тази жена е луда.
    —цитат от коментар 21 на hope


    това означава запушване на бул. Дондуков и криза на Ректората. 120 минавайки по бул. Ситняково ще бъде намален, значи кризата по участъка Подуене - Цариградско ще продължи. Още повече, че от Х.Д. ще запушат тотално Черковна и включването в Ситняково, което е като ухо на игла. И разбирам да има оптимизация, но за квартали, където има метро. А то 120 обслужва малка част от това, което 120 обслужва. Потребителите на тролей 1 са тотално отсвирени.

  28. 28 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#21] от "hope":До коментар [#21] от "hope":Доста глупаво е да се намалява електротранспорта.
    —цитат от коментар 24 на КМЕТ В СЯНКА


    не, как, ще купят още електроавтобуси и да наливат пари в китайско производство, което вози батерии, вместо да дръпнат още жици и да използваме чешките тролеи, които не возят батерии.

  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#26] от "filofob":

    ЦГМ има два одита от Сметната с потресаващи констатации но изчезнаха мистериозно някъде в прокуратурата.
    Имат и двама убити шефове и един загинал при умишлен палеж.
    Всеки да си прави изводите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    За да вдигнат приходите вечер след 20ч и през уикенда в автобусите би трябвало качването да е отпред, срещу дупчене на билет или валидиране на карта, или да продават билети шофьорите. Дори могат да сложат едни турникети като в метрото. Как в Германия все още, въпреки Ковид, шофьорите продават билети?
    Качи ли се някой отзад автобусът не тръгва, докато не слезе и мине отпред. Бързо ще се регулира ситуацията.

  31. 31 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Малко беше позаглъхнал Бонев и явно сега намери приложна точка да се появи.
    Не съм гербер, не съм за Фандъкова, но от Бонев освен искания и мераци, друго не съм чул.
    Но скромността на този виден и доказан разбирвач от градостроителство, очевидно му е чужда. Завалията прави всичко възможно, да не бъде забравен, но още в самото начало прецака нещата, та гласовете на тези които гласуваха за организацията "Спаси София" изгоряха, а сега след като той се намърда, само претенции и нищо констрултивно.

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#28] от "alabalko":

    И които са в пъти по-евтини и екологични.Колко време издържа един комплект батерии, колко струва замяната и как се утилизира?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#31] от "tsvetko_51":

    Бонев ви спаси да управлявате София като предаде избирателите си.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Докато тази идиотка е кмет, нищо хубаво не очаква София, особено пък градския транспорт. И сега като оставят празни бус лентите, хората, които са принудени да пътуват с автомобили, ще се бутат още повече в безкрайно задръстващите се “булеварди” и “пътни артерии” като Цариградско. Даже в изостаналата Сицилия лятото видях, че са обновили паркинг машините в сравнение с миналата година и от тях могат да се купуват и билети за градски транспорт. И хората измислят зони за облекчаване на паркирането и трафика, с нощни тарифи и пакети, не като кокошки само да кълват по-голяма зелена и по-дълго време.
    —цитат от коментар 15 на fpyyh


    Докато гласуваме така, че ГЕРБ да владее съвета, ще е така. Фандъкова, без да я оправдавам е върха на айсберга.
    Лошото е, че не се виждат много свестни организации/партии и коалиции, които да ни свършат работа.

  35. 35 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#11] от "koshev":

    Е, недей да налучкваш така напосоки! Не е коректно. Ами ако не са 55, а са 5% от пътниците?! Половината от тези линии са постоянно полупразни, всъщност.

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#34] от "tsvetko_51":

    Има, но не купуват гласове по гетата като ГЕРБ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Значи от 63 градски линии в София има промяна в разписанията на 11 и г-н Бонев вече е на бойна нога...защо ли не се учудвам! Идеята е на всичко, винаги и навсякъде да е на контра.

    Интересно как тук се бият еко наклонностите му и това, че иска (през зимата) да има повече рейсове по улиците на София!?

  38. 38 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#7] от "geordgeo":

    Е, че нямаш лев и шейсе да си платиш трамвая, май си е твой проблем, а не на ш*баната администрация. То така, ако всеки си каже, не ще му оптимизират градския транспорт на Бонев, а направо ще му го спрат!
    А и има талони по 12 лв. 10 бр., има дневни карти за 4 лв., има месечни, нали.

  39. 39 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Дори не ми се занимава да пиша анализи и да посочвам базови мисловни и стратегически грешки, които Фандъка никога няма да прочете, нито я вълнуват. Оставка, Даце. Махай се. Освини и фалира де що можа, отчисли нужния процент за чекмеджето, айде вече отивай да копаш картофи в родното си село. Няма да ни липсваш!

  40. 40 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2490 Весело

    До коментар [#18] от "Тюфлекчия":Ти в София ли живееш?
    —цитат от коментар 22 на КМЕТ В СЯНКА


    Вече не, но над 30 години съм се клатил по СГТ, така че знам за какво говоря. Също така знам за болната ти омраза към кметицата.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  41. 41 Профил на marginche
    marginche
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Само да не купуват повече китайски превозни средства тия фалшиви европейци и натовци. Свине крадливи!

  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#38] от "nniikkii":

    Ромите как ги возите?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#40] от "Тюфлекчия":

    Пролича ти, че не си в час с темата за транспорта. Другото си е твой проблем.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#41] от "marginche":

    Работиме за благото на ККП. Все пак СО се управлява от потомствени комунисти.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Копнея, кметицата и съпартийците И да "оптимизират" поне 20% от роднините си и да ги пратят по родните им места.

  46. 46 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    С 1,60 билетче направо закриване!

  47. 47 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#7] от "geordgeo":Е, че нямаш лев и шейсе да си платиш трамвая, май си е твой проблем, а не на ш*баната администрация. То така, ако всеки си каже, не ще му оптимизират градския транспорт на Бонев, а направо ще му го спрат!А и има талони по 12 лв. 10 бр., има дневни карти за 4 лв., има месечни, нали.
    —цитат от коментар 38 на nniikkii


    Въпроса не е в нямането, а това, че могат да се инвестират далеч по-добре. Това левче и нещо кара огромна част от хората, които не ползват редовно градския транспорт, да не го ползват изобщо! За едно пътуване са минимум 3,20 в двете посоки. За тези пари една сравнително нова кола (която в случая е налична) минава 20-25 км. За чий ти е да се влачиш по градския?! Да не говорим, че с тези пари и с мотор или скутер обикаляш София 2 дни. Градският транспорт трябва да предлага по-евтина и смислена алтернатива, а това е далеч от реалност. Няма да стане така!

  48. 48 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Спаси София защо мълчат за паркинга пред НС. Или те критикуват само Фандупкова, а депутатите - не?

  49. 49 Профил на anx55520847
    anx55520847
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#11] от "koshev":Е, недей да налучкваш така напосоки! Не е коректно. Ами ако не са 55, а са 5% от пътниците?! Половината от тези линии са постоянно полупразни, всъщност.
    —цитат от коментар 35 на nniikkii


    Не знам дали пътувате по тези линии, но аз да - е, не са полупразни! Тролейбус 1 се пълни още на втората спирка в Левски-Г, а трамвайните линии са толкова удобни, че превозват половин София сигурно, начело с всички баби с колички, които отиват до Женския пазар. И те са хора, нали, и имат право да се предвижват свободно из града? Факт е също, че са "оптимизирали" всички линии на няколко квартала в северната част на София и предвижването вече става като да е със селски автобуси. Защо така?

  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#49] от "anx55520847":

    Няма да ти отговори.Както не отговори и на мен как возят ромите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Навсекъде e тъй...

    И в т.нар. отвъдно.
    В континентите Неевропа.

    Дорде Обществен транспорт не задвижи зада на кмет/кметица,
    задът се вири високомерно и не сляза да обслужва нивото на Обществото

  52. 52 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#47] от "Гражданин":

    Е, това е много опростенческо. Да, сега ти е 1,60 от Плиска до Орлов мост, но и от Младост до Люлин! Едва ли има и друга страна, където от терминала на летището да те кара до центъра за 81 евро цента.
    Логиката на поридвижване в милионния град не предполага такива сметки. А ако си с колата от точка А до точка Б, ти само ще обиколиш и ще се върнеш ли? Към цената на бензина, трябва да добавиш и времето за пътуване, паркирането. Едва ли ще е така ясна и проста сметката, ако включиш в нея и времето в трафика и паркинга (2 лв. на държавно, 3-4 на частно в центъра).

  53. 53 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2490 Весело

    До коментар [#40] от "Тюфлекчия":Пролича ти, че не си в час с темата за транспорта. Другото си е твой проблем.
    —цитат от коментар 43 на КМЕТ В СЯНКА


    Да, добре - щом казваш. Я кажи като толкова ги разбираш кои са най-натоварените линии в София?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#53] от "Тюфлекчия":

    Има различни видове транспорт. Кой вид те интересува мамин?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Весело

    До коментар [#52] от "nniikkii":

    Пропускаш таксата за тоалетна, която ще платиш за златните клозети на даскалицата. Тури още 2 лева. Също и бозата, баничката и тока за зареждането на телефона.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боби Колев":Не вижам как Фандъкова отговаря пред софиянци, както в прекия, така и в преносния смисъл. Веднъж съм я питал, чрез някакво общинско приложение, за нещо и тя хем не отговори, хем не направи нищо по въпроса. Веднъж съм питал и шефа на градския транспорт и той ми отфовори толкова бюрократично-безполезно, че забравих за по-нататъшна комуникация с него и фирмата му.
    —цитат от коментар 3 на john_3volta


    Има 3 изречения в постинга ми.
    Първото е констатация, второто - обяснение, а третото - аргументация на обяснението.
    В случая третото обяснява прекрасно и Вашата ситуация.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  57. 57 Профил на kuzmanovv
    kuzmanovv
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Многото приказки и коментари са излишни - на ВСИЧКИ е ясно, че такива абревиатури като СГТ, ЦГМ, воглаве с Топлофикация са синоними на корупция, безстопанственост, безхаберие, лошо управление/стопанисване и т.н.
    Дела (присъди) трябват ... ¯\_(ツ)_/¯.

    Бъди свободен 🤔❗
  58. 58 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Многото приказки и коментари са излишни - на ВСИЧКИ е ясно, че такива абревиатури като СГТ, ЦГМ, воглаве с Топлофикация са синоними на корупция, безстопанственост, безхаберие, лошо управление/стопанисване и т.н.Дела (присъди) трябват ... ¯\_(ツ)_/¯.
    —цитат от коментар 57 на kuzmanovv


    Ще си позволя да Ви коригирам: ясното е, че на всички всичко им е ясно, а най-вече, че някой друг трябва да се задейства да реши проблемите, които са ясни на всички.

    Дела и присъди трябват...мдаааа...
    Затвор за престъпниците трябва...мдаааа...
    Никаква работа на държавни служби повече...мдаааа...
    Боби Михайлов вън от футбола...мдааа....

    ....За мене кафето с 2 захарчета, и какво разправяше станало вчера в офиса?...

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK