Профил "антиваксър": какво показват социолозите за тази група в България

Протест срещу задължителното ваксиниране в Лондон.

© Reuters

Протест срещу задължителното ваксиниране в Лондон.



Антиваксърът" в България е предимно жена на възраст между 25 и 39 години и живее в града (почти няма значение среден, голям или столицата). Домакинството ѝ е от 4 души с 2 деца под 15 години и не e учила след завършване на гимназия. Има по-скоро отрицателна оценка за ЕС и определено смята, че имиджът на съюза е лош и се е влошил спрямо миналата година.


Такъв профил очертават социолози от проучване Евробарометър, проведено за Европейския парламент в края на август. Такова проучване, но публикувано през юни, показа, че 23% от българите над 15 години изобщо не планират да се ваксинират.


Инцидентът във Варна, при който противници на ваксинирането принудиха мобилен пункт за ваксинация да спре работа, показа част от решителните действия, на които са готови тези среди, които мнозина си мислят, че съществуват само в затворени групи в социалните мрежи. След поредица от съобщения до пощите на медиите, щедро поръсени с удивителни знаци, те излизат в реалното пространство, подкрепени и от защитници на т.нар. традиционно семейство и политически партии, включително такава, която има в момента теоретичен шанс да попадне в следващия парламент.




Но социологическото проучване, направено преди няколко седмици за Европейския парламент, очерта по-конкретен профил на "антиваксърите". Зад този етикет са поставяни далеч не само фанатични противници на ваксинирането и разпространители на най-невероятни конспиративни теории. Това са и хора, които искат повече и по-достъпна информация и отговори за съмненията си, или просто притеснени за децата си на възраст, в която в други държави вече ги ваксинират.


Значителна част от българите казват в данните на Евробарометър, че властите трябва да са по-прозрачни в обясненията и действията си, когато става дума за ваксинирането. Напълно съгласни, че има недостатъчна прозрачност, са 28%, а други 38% са по-скоро склонни да се съгласят. Това прави общо две трети от анкетираните.



Всеки пети (20%) тотално не приема твърдението, че при ваксините срещу COVID-19 ползите са повече от рисковете, както твърдят създатели, производители, регулатори и здравни власти. Още толкова (21%) отговарят, че са по-скоро склонни да не се съгласят с това твърдение. Други 8% са казали "Не знам". Така почти половината анкетирани се оказват в групата на скептиците.


Само в Литва и Словакия (по 21%) и Словения (20%) тази група срещу ваксините за опасни е толкова голяма. Но разликата спрямо България е, че преди десетина дни напълно ваксинирабяха 65.5% от литовците (71% са с поне една доза), 50% от словаците и над 51% от словенците.


Жените в България се оказват малко по-големи "антиваксъри" - 21% (срещу 19% при мъжете) тотално отхвърлят ваксинирането, а 22% (срещу 20% при мъжете) са склонни да отхвърлят ваксините. Всяка десета анкетирана българка казва "Не знам", с което се получават 53% съмняващи се и напълно невярващи.


Тази група е от млади хора, защото с напредването на възрастта отричането на ваксините намалява до 13% при българите над 55 години. Но и при възрастните общо една трета се съмняват във ваксините (като с добавят 18% по-скоро склонни да мислят така). Във възрастовата група 15 - 39 години мнозинството (по 51%) не са убедени в ползите от ваксинирането, като българите на 25 - 39 години са водещи с 28% при тотално несъласните, че потенциалните вреди са по-малко от ползите.



Антиваксърството е най-силно в големите градове - там общо 41% се съмняват или тотално не вярват (20%) във ваксините. В селските райони този дял достига 48%, но заради доминирането на склонните да се съмняват (31%), докато категорично невярващите в ефективността на ваксините са 17%.


Най-скептични са домакинствата с 2 деца под 15 години - общо 45%, от които 27% са категорично невярващите във ваксинирането.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (292)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Вчера се ваксинирах.Живея в малко село и лекарите бяха дошли в консервната фабрика да ваксинират може би задължително работниците.И аз минах покрай с тях.

  2. 2 Профил на Neal Oliver
    Neal Oliver
    Рейтинг: 677 Неутрално

    „Профил "антифаксър"
    Това май е по-точно определение, а не печатна грешка! Все пак става дума за факсини.

    Sapere aude
  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Ваксинирайте се и накарайте по-възрастните си близки да се ваксинират, българска болница не е за предпочитане - там я камилата, я камиларя. Не сме ние най-умните в Европа и никога не сме били.

  4. 4 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2203 Весело

    "Профил "антифаксър": какво показват социолозите за тази група в България"

    Социолозите не знам, но Фройд може би има обяснение.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  5. 5 Профил на Dobromir Dobrev
    Dobromir Dobrev
    Рейтинг: 182 Неутрално

    Полудявам, когато чуя клишето "право на личен избор". Право на личен избор дали да се ваксинираш или не, имат хората САМО ПРИ УСЛОВИЕ, че ОБИТАВАТ МАРС ИЛИ ЛУНАТА ИЛИ НЕОБИТАЕМ ОСТРОВ. Когато живееш в социума и контактуваш с други хора, си длъжен да си отговорен и да спазваш мерки и да се съобразяваш с правила.
    И е крайно време всички антиваксъри, откачалки, провокатори и идиоти да си заплащат престоя и лечението в болница, когато се разболеят. Лошото е, че заразяват и други, а не само себе си.

  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dobromir Dobrev":

    "Полудявам, когато чуя клишето "право на личен избор". Право на личен избор дали да се ваксинираш или не......"
    +++++++++
    Подсети ме за друго клише - "Аз изразявам себе си".
    Казват го тези, дето мацат графити по стените.

    Еретик
  7. 7 Профил на Neal Oliver
    Neal Oliver
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Когато живееш в социума и контактуваш с други хора, си длъжен да си отговорен и да спазваш мерки и да се съобразяваш с правила.
    —цитат от коментар 5 на Dobromir Dobrev

    Чии правила? На някой избран от народа? Дори и без капка логика в тях? Човекът не е домашно животно, но полудявате, че не е така?

    Sapere aude
  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dobromir Dobrev":Лошото е, че заразяват и други, а не само себе си.

    Кои други заразяват? Ваксинирани или неваксинирани заразяват? Те самите дали не са били заразени от ваксиниран? И смяташ ли, че с лепене на етикети, обиди, квалификации.... помагаш поне един колебаещ се да се ваксинира?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 433 Весело

    Да наречеш някой, който не иска да си постави една конкретна ваксина "антиваксър" е все едно да наречеш човек който не яде, например, заешко месо "веган"...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  10. 9 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Идваше ми много бързо, да опиша антиваксърите и после се сетих.
    Това изследване обяснява в голяма степен и защо е такова дереджетжло в държавата ни.

    Трябва ни ново Възраждане, Будители и ограмотяване на нароса.
    С обиди и пустосване няма да стане !!!
    Но елита е избит през 1944г., а елит се създава за поне 150-200 г.
    Не ми харесват Петков и Василев, но и старите политици са за смяна, а повечето са си и за затвора. ...

    На тези избори пак няма да гласуваме за "джоба си"- добруването на всеки според разбиранията му, а пак за някакви стратегии та белким се отпушат нещата ....

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  11. 11 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#9] от "ironhorse":

    Напълно съгласен, затова сме на това дередже, и всичко тръгва от калпавото образование.

  12. 12 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    кога ще има "Спутник" да се ваксинирам > на дугите им нямам вяра

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  13. 13 Профил на ausbilder
    ausbilder
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Някой има ли идея защо при средно за година общ брой умиращи в България около 110 000 тази година цифрата ще бъде около 140 000 и ще счупи всякакви рекорди? Това се случва защото по принцип в България се умира много или има някаква друга причина? Отделно искам да попитам защо последните седмици умират толкова много хора от Ковид при положение, че НИКЪДЕ в България няма препълнени болници и отложени планови операции? Има ли вариант едни от основните „аргументи“ на антиваксърите, плоскоземците, свидетелите на Яхова и всякаква друга измет, отричаща сериозността на епидемията, в момента за пореден път да бъдат разобличавани и на тях да им се наложи да измислят нови опорни точки за лъжите и конспирациите?

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dobromir Dobrev":

    Мирише на фашизъм.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, ходил ли си напоследък в провинциална болница, държавна или общинска, не в големите градове. Повечето нямат нито достатъчно персонал, нито оборудване и реанимационни отделения. Ако оцелееш - късметлия си.

  19. 19 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 990 Неутрално

    “ Всички трябва да се ваксинират, това е граждански дълг”
    ——
    И 40% от истинските авропейци се съгласяват. Те на туй са вика дресировка!

    И що по тая тема никой не са изпрасква за кво избирал “суверена” ами го дамгосват като “анти” нящо си

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  20. 20 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    ... Но елита е избит през 1944г., а елит се създава за поне 150-200 г.
    —цитат от коментар 9 на ironhorse


    според други елита е избит 1923 -1927 и 1941-1944 ... ама пак трябват 150-200 г.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#18] от "boevbisser":

    Кой го направи това знаеш ли?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#21] от "SS":

    След като подпишат "доброволно" За съгласие.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#18] от "boevbisser":

    Може ли един въпрос?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на Dobromir Dobrev
    Dobromir Dobrev
    Рейтинг: 182 Неутрално

    Има групи хора, за които анти-ковид ваксините не се препоръчват. Основно са възрастни с придружаващи заболявания или други редки болести. Това - да, когато джипито прецени, че не може да се ваксинираш. Всякакви други доводи, от сорта на "не искам", "страхувам се да не ме чипират / проследяват" и други тъпотии са ирелевантни и неслучайно сме на последно място в Европа по доходи, по жизнен стандарт и по ваксинации. Свързани са нещата, когато липсата на достатъчно информация и липсата на социална чувствителност и отговорност към другите са водещи "качества" на всеки пети Ганьовец простак.

  27. 27 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това няма значение, сега фактите са такива - тъжно е положението. А даже и да няма пандемия, шансовете ти да оцелееш не са високи, особено ако си възрастен и беден. Като стане истерия, шансовете съвсем се сриват. Ние сме най-болната нация, може би с най-слабото здравеопазване в Европа и на тоя фон - купчини антиваксъри. Просто да полудееш . Не ги обвинявам, толкова им е образованието и акълът, но държавата ни нищо, ама абсолютно нищо не направи да насърчи ваксинацията.

  28. 28 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Последната простотия, която родиха в Брайтбарт, е че либералите искали консервите да умрат и нарочно ги карат да се ваксинират, понеже знаят, че те напук няма да го направят. Та върху го сучи го, либералите били виновни за ниската ваксинация на реднека. Положителното е, че им увряха главите и не им се мре от "настинката".

  29. 29 Профил на осмоъ
    осмоъ
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Одобрените от ЕС ваксини не са експериментални, научно доказано е че предотвратяват тежко боледуване, който твърди обратното е полезен идиот и дезинформатор.

  30. 30 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 763 Весело

    "Антифаксър" - това сигурно е някой, който е против факс-машините

  31. 31 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#13] от "ausbilder":
    Някой има ли идея защо при средно за година общ брой умиращи в България около 110 000 тази година цифрата ще бъде около 140 000 и ще счупи всякакви рекорди? "

    Беше им казано, че яко ще се мре.
    Ама бил ги плашел....как така, та те са безсмъртни. А муню иска втори мандат и ще мине през трупове - и преносно и буквално.

  32. 32 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dobromir Dobrev":

    Боцнатите също се заразяват и заразяват другите. Твърдението ти няма тежест. И в статията дават точно причините за съмнение в представените ни препарати.

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#27] от "boevbisser":

    Никой не казва какво правим с преболедувалите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    Одобрените от ЕС ваксини не са експериментални, научно доказано е че предотвратяват тежко боледуване, който твърди обратното е полезен идиот и дезинформатор.
    —цитат от коментар 29 на осмоъ


    Напротив, експериментални са. Не са минали пълните процедури за тестове, особено за дългосрочни странични ефекти. Една истинска ваксина не се одобрява толкова бързо, колкото тези бъркочи. Обикновено години са нужни.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Антифаксъра според мен е човек, който е против факсовете.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#36] от "gorodetski":

    човек, който е против факсовете.

    🐒
    По точно жена, необразована но гласовита?
    Щото “факсът” може да я заглуши, а?
    🐒
    И явно антиваксърите са победили доста отдавна, а?
    Кой е виждал факс машина в последните 15-20 години?

  39. 39 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2912 Весело

    До коментар [#33] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като навсякъде - издава им се сертификат, който е равностоен на този за ваксиниране, мерят им се антителата и не се натискат за ваксиниране. Хората са го измислили.

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#39] от "boevbisser":

    Кой и кога им мери антителата?
    Какво става със сертификата на ваксинираните след 6 месеца когато вече не е валиден. Как го подновяваш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#39] от "boevbisser":

    Кой и кога им мери антителата?
    Какво става със сертификата на ваксинираните след 6 месеца когато вече не е валиден. Как го подновяваш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    До коментар [#18] от "boevbisser":

    Да не говорим за селата, които са отдалечени дори от тази мизерна медицинска помощ. Там е късмет да дойде линейка и човека, нуждаеш се от помощ да е още жив. Преди години се набодох на ръждив пирон (това е след 2005г) и отидох с колата си до бърза помощ да се ваксинирам срещу тетанус. Нямаха. В разговора разбрах, че нямат и серум срещу ухапване от змии и други лекарства. Трябваше да пътувам до областния център още 45 километра за да си купя.

  43. 43 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    Вчера се ваксинирах.Живея в малко село и лекарите бяха дошли в консервната фабрика да ваксинират може би задължително работниците.И аз минах покрай с тях.
    —цитат от коментар 1 на Сд


    А ти обърна ли внимание откъде изкараха ваксината? От фризер, или чекмедже на шкафче?

  44. 44 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2912 Весело

    До коментар [#41] от "КМЕТ В СЯНКА":

    За сертификата за преболедуване знам - важи 6 месеца, и у нас, и в Европа. За антителата - в лаборатория ги мерят, но не знам дали ги пишат в сертификат, дали данните там важат за нещо освен за лично успокоение.
    Колкото и да ми е неприятно да съм носител на лоши новини, ваксинацията и при нас ще се случи - с клизми, принуди, скандали, протести. Няма къде да мърдаме. Иначе постепенно ще ни изолират. Който си мисли друго - да се върне в 19 век, да си седи на село и готово.
    Весел ден на всички, да ходим на работа.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на Dobromir Dobrev
    Dobromir Dobrev
    Рейтинг: 182 Неутрално

    До Vlado Nikolov: Никоя ваксина - без значение коя е и срещу какво, не ти дава 100% гаранция, че няма да се заразиш. Разбира се, че има и ваксинирани заразени. Само че ваксинираните го прекарват малко по-леко.
    Стига с тези псевдоаргументи, нямам намерение да отговарям на всеки или да убеждавам някой, който смята, че Земята е плоска като тепсия и че Луната е от карамел.

  47. 47 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 1823 Весело

    До коментар [#2] от "Neal Oliver":

    „Профил "антифаксър"
    Това май е по-точно определение, а не печатна грешка! Все пак става дума за факсини."

    Ако беше печатна грешка, досега да са го отстранили.
    Някой в "Дневник" пак се прави на по-по-най-най.
    Дори вече не е смешно...

  48. 48 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    интересно защо само ваксарите са агресивни ..
    —цитат от коментар 37 на dark'star


    Путинова пропаганда, платени са ..

    За това са и агресивни ..

  49. 49 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 814 Неутрално

    "Профил "антифаксър", после "профил на "антиаксърите", некой май не се е наспал или рикийките сноще са му дошле в повечко:)

    Апропо, най-напред четем в заглавието, и ний още позаспал и гурлясал, "антифакър" и решаваме, че се касай за нова форма на гражданска активност, чиито сподвижници, настояват да спрем да се таковаме или поне те са спряле:)

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  50. 50 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    "...Инцидентът във Варна, при който противници на ваксинирането принудиха мобилен пункт за ваксинация във Варна да спре работа..."

    Има и друго, което дразни! Във Варна всчки инициативи се случват ВИНАГИ в Морската градина - спортни полудни, панаири, инициативи на занаятчии, и какво ли не. Включ. и микробусчето на МЗ, което не паркира пред колонадата, на площада пред входа, а зад нея, в самата Морска градина. За да могат докторите да гледат морето. Писна ни от коли, камиони и автобуси в Морската градина, с разрешения, пропуски и под всякакъв претекст! БАЙГЪН! И не писнаха ли тези глупости с мобилни пунктове? Къде са фризерите за съхранение на ваксините, принтерите за сертификати, апарати за измерване на антитела? Ей така да бием иглите, план да преизпълняваме.

  51. 51 Профил на edinotselo
    edinotselo
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dobromir Dobrev":

    И в Северна Кореа, хората живеят в социум...

  52. 52 Профил на so
    so
    Рейтинг: 337 Весело

    "Идиотите на Европа" :-)

  53. 53 Профил на ermack
    ermack
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Полудявам, когато чуя клишето "право на личен избор". Право на личен избор дали да се ваксинираш или не, имат хората САМО ПРИ УСЛОВИЕ, че ОБИТАВАТ МАРС ИЛИ ЛУНАТА ИЛИ НЕОБИТАЕМ ОСТРОВ. Когато живееш в социума и контактуваш с други хора, си длъжен да си отговорен и да спазваш мерки и да се съобразяваш с правила.И е крайно време всички антиваксъри, откачалки, провокатори и идиоти да си заплащат престоя и лечението в болница, когато се разболеят. Лошото е, че заразяват и други, а не само себе си.
    —цитат от коментар 5 на Dobromir Dobrev


    Ами да ги направят ваксините задължителни, защо не им стиска?
    И късогледството в случая е показателно - с какво са по-отговорини ваксинираните, които се доказа многократно, също заразяват. Ако ще е да не наторват здравната система, защо не го приложим и към пушачи, редовно прекаляващи с чашката, преяждащи сладко и нагъващи кока кола и подобни? Ама ще дойде дискриминация, нали. А в случая няма такава?!
    Тая луда кампания с набоцкайте се непременно, без да има крайно одобрение, ви превърна в зомбита!

  54. 54 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Ето и моите отговори :

    "Властите не са достатъчно прозрачни за ваксините" - попринцип нашите власти хич си нямат идея къде се намират и да ни се иска, не са способни да ни изясняват за тях.. Но като цяло от отговорите - "По-скоро съм съгласен" било то за да крият или просто защото са супер некомпетентни..

    "Всички трябва да се ваксинират, това е граждански дълг" - да при условие , че са напълно ефекетивни, така както се ваксинираме като деца срещу морбили, коклюш .. Наличните коронавирус ваксини като цяло не изглеждат надеждни щом пак се разболяват и дори по-рядко се стига до болница. Ако ще стигаме до болница, по-добре да изработят просто някакво ефективно лекарствено средство и да си придобиеме защита по-нормалният си начин с преболедуване..

  55. 55 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Значи антиваксър се припокрива са профила на бгмама - всезнаещите лелки. Няма изненада.

  56. 56 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Антиваксърите които познавам, а те са много, са почти всички висшисти. Има един дето не е висшист, ама той пък е един от най-умните хора, които въобще познавам в България и не е завършил висше поради че така се е стекъл живота. Иначе е бил пълен отличник в елитна гимназия. Да се казва, че антиваксърите са някакви неграмотни...

    ДБ=БКП
  57. 57 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    Не съм евроскептик, но съм скептичен към ваксините. Защото първо осигуряваха 94% защита от заразяване, сега осигурявали защита към 65%, или заразяване, но в по-лека форма. Оказа се, че ваксините не защитавали срещу новите щамове, а също и че с по -"леките" форми на ковид-19 също имало хоспитализирани (?). Вече и милиционерите бият неваксиниране, като че ли са кримита. Мое право е да взема решение дали ще се ваксинирам или не!

  58. 58 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    Значи антиваксър се припокрива са профила на бгмама - всезнаещите лелки. Няма изненада.
    —цитат от коментар 55 на gogo2011


    Абсолютно..

    А вакстърите са путинови тролове, русофили .. Агресивни, злобни и тъпи..


    Русия е вакстърският Мордор!



    Също няма изненада ..

  59. 59 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1617 Разстроено

    Класически профил на жертва на пропагандата на североизточните степи и блата!!!

  60. 60 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    "..Значи антиваксър се припокрива са профила на бгмама - всезнаещите лелки...."

    Антиваксър е и Люк Монтание - нобелист.
    За разлика от Кунчев - бг специалист.

  61. 61 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#9] от "ironhorse":Напълно съгласен, затова сме на това дередже, и всичко тръгва от калпавото образование.
    —цитат от коментар 11 на boevbisser


    Теа не вярваха в науката , не вярваха на Мерките ..

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Веднъж против нещо със съмнителни ползи и вече си дамгосан за антиВселенско изчадие и палят кладата. Ашколсун! Да идват талибаните и - или ваксиниране или разстрел.

    Абе има ли Ковид в Афганистан?

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  64. 64 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Антиваксърите които познавам, а те са много, са почти всички висшисти. Има един дето не е висшист, ама той пък е един от най-умните хора, които въобще познавам в България и не е завършил висше поради че така се е стекъл живота. Иначе е бил пълен отличник в елитна гимназия. Да се казва, че антиваксърите са някакви неграмотни...
    —цитат от коментар 56 на anonimnii


    Поредното платено фалшиво социологическо проучване !!!

  65. 65 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#33] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Преболедувалите са "антиваксъри" под дефолт...доказани :), минали през чистилището
    Според войнстващите ваксъри :)

  66. 66 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Антиваксърите които познавам, а те са много, са почти всички висшисти. Има един дето не е висшист, ама той пък е един от най-умните хора, които въобще познавам в България и не е завършил висше поради че така се е стекъл живота. Иначе е бил пълен отличник в елитна гимназия. Да се казва, че антиваксърите са някакви неграмотни...
    —цитат от коментар 56 на anonimnii


    Това само доказва качеството на българското образование. А то е доказано най-ниското в ЕС. Освен това висшето образование не е гарант за социална отговорност, може да си умен, но пак да си живееш в матрицата на егоизма.

  67. 67 Профил на Сенсей НАНАЙ Ежко Бежко БАЙ БАЙ
    Сенсей НАНАЙ Ежко Бежко БАЙ БАЙ
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Да наречеш някой, който не иска да си постави една конкретна ваксина "антиваксър" е все едно да наречеш човек който не яде, например, заешко месо "веган"...
    —цитат от коментар 9 на Nil satis nisi optimum


    Само дето нежеланието на антиваксъра да си постави една конкретна ваксина се дължи на конфликт с науката, а нежеланието да ядеш заешко е чисто емоционално решение.

  68. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    Класически профил на жертва на пропагандата на североизточните степи и блата!!!
    —цитат от коментар 59 на selqnin


    Тъпи вакстъри!


    Лошото е, че към ковиден путинизъм , благодарение на истеричните тролове , се подхлъзва цялото общество!

    Путин властва ЧРЕЗ СТРАХ!

    Да припомним ТОЙ ЗАТВОРИ ЦЯЛАТА СИ ДЪРЖАВА С КАРАНТИНА!

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/04/02/4049676_putin_obiavi_april_za_neraboten_v_rusiia_zaradi/
    -----------------
    "Путин обяви април за неработен в Русия заради коронавируса"
    -----------------
    Неговите медии подклаждат истерии, самият той театрално донагнетява напрежение и уж се крие вдън земя в ковиден бункер!
    Той печели, ако на населението му се всаждат идиотски страхове ..

    Той въведе пръв ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ВАКСИНИ!

    А за разумните хора, които са му опозиция - Кремъл е подготвил забрани, ограничения, уволнения, съдилища !

    Ето, само няколко случая:

    -------------------
    .. "Кира Ярмиш, е призната за виновна в нарушаване на правилата за безопасност при коронавирус.
    Това реши руски съд.."
    ------------------
    "Преображенският районен съд в Москва е признал за виновна Любов Собол (бивш юрист на ръководения от Алексей Навални Фонд за борба с корупцията - ФБК) по обвинение в подстрекателство към нарушение на санитарните норми по време на пандемията от COVID-19. .. ..
    Сред участниците в мероприятието, провело се на Пушкинския площад в Москва на 23 януари тази година, е имало лица, които е трябвало да бъдат карантинирани поради това, че са били болни от коронавирус.."
    --------------------

    И да, много ясно е, че става дума за дирижирана ПРОПАГАНДНА КАМПАНИЯ!

    Слуяайно ли, всякакви вакстърски тролове изпълзяха, точно когато Москва въведе ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ ВАКСИНИ?

  69. 69 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    Само дето нежеланието на антиваксъра да си постави една конкретна ваксина се дължи на конфликт с науката, а нежеланието да ядеш заешко е чисто емоционално решение.
    —цитат от коментар 67 на Сенсей НАНАЙ Ежко Бежко БАЙ БАЙ


    Абсолютен конфликст с науката!

    А как не вярваха на Мерките?? Мани, то не е за приказка..


    "Изкъртването на пейките, ще ме спаси?"..

    Ми ще те спаси зер!

    Пейките работят!

    Наука!

    Вярвайте, поне малко ..

  70. 70 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    ... Наличните коронавирус ваксини като цяло не изглеждат надеждни щом пак се разболяват и дори по-рядко се стига до болница. Ако ще стигаме до болница, по-добре да изработят просто някакво ефективно лекарствено средство и да си придобиеме защита по-нормалният си начин с преболедуване....
    —цитат от коментар 54 на svetlio_rm


    Как една и съща ваксина ще е ефикасна срещу различни щамове?
    Короната е вид грип, малко по-особен, но грип. В резултат на безразборното ваксиниране той мутира по-бързо (мнение на големи имена във вирусологията, а не на разни хирурзи или травматолози), и ефикасността на предлаганите ваксини значително е намаляла. Или изобщо не е до 94%!
    Или да я направят задължителна, но държавата да поеме своята отговорност!

  71. 71 Профил на Мощ
    Мощ
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Пълно невежество е да не се прави разлика между антиваксър по-принцип и хора противници само и единствено на ковид ваксините.

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  72. 72 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3844 Весело

    Много антиваксъри са такива, защото нямат достъп до руското "чудо" "Спутник", на което единствено вярвали. Та, ако това "чудо" бе на разположение, свободно, в България, можеше да станем и първи по ваксинирани...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  73. 73 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    До коментар 62 от "chichka":

    А тези смотаняци какво търсят с МПС-то в Морската градина? Тъпанари, още малко и паркинг ще я направят.

  74. 74 Профил на digitalmarketing
    digitalmarketing
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#13] от "ausbilder":

    А има ли вероятност да умираме масово, защото имаме най-неграмотните, некадърни и корумпирани лекари в света?

  75. 75 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 744 Весело

    До коментар [#44] от "boevbisser":

    К'ва работа,бе? Ти скомина ли ни правиш?

  76. 76 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    Между другото не разбирам ваксърите защо толкова сте се разтревожили за антиваксърите? Нали сте ваксинирани и недосегаеми?

  77. 77 Профил на Ядосан Октопод
    Ядосан Октопод
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#13] от "ausbilder":

    Жъжец! Болниците по малките градове се пръскат по шевовете! Преди няколко дена постнах 20 линка за новини от България за препълнени болници. Пак копирам, защото вашите МРЪСНИ лъжи не спират и за момент:

    https://btvnovinite.bg/bulgaria/bolnici-veche-saobshtavat-za-palni-otdelenija-i-nedostig-na-personal.html
    https://bnr.bg/post/101524613/v-mbal-shumen-ochakvat-prez-sledvashtite-nakolko-dni-covid-sektorite-da-se-zapalnat
    https://tribune.bg/bg/obshtestvo/bolnitsite-v-rusensko-uvelichiha-leglata-si-za-patsienti-s-kovid/
    https://pronewsdobrich.bg/2021/03/29/zapalvat-se-i-dopalnitelnite-legla-za-patsienti-s-covid-19-v-bolnitsata-v-dobrich/
    https://dariknews.bg/novini/bylgariia/pacienti-s-covid-19-prekaraha-chasove-nared-v-koridora-na-bolnicata-v-pazardzhik-video-2281910
    https://bntnews.bg/news/v-ruse-veche-nyama-svobodni-kovid-legla-1167427news.html
    https://nova.bg/news/view/2021/08/31/338216/болниците-в-русе-са-пред-колапс/
    https://www.dnes.bg/koronavirus/2021/09/01/shte-zapochnat-li-da-vryshtat-covid-pacienti-v-burgas.502308
    https://www.monitor.bg/bg/a/view/vijte-kolko-sa-zaetite-covid-legla-u-nas-281406
    https://bnr.bg/post/101528033/edva-13-ot-jitelite-na-oblast-pazardjik-sa-vaksinirani-sreshtu-covid-19
    https://btvnovinite.bg/bulgaria/razprostranenieto-na-covid-19-i-veliko-tarnovo-svetna-v-cherveno.html
    https://news.bg/bulgaria/bolnitsite-v-byala-i-ruse-sa-pred-kolaps.html
    https://fakti.bg/bulgaria/610213-bolni-s-covid-sedat-v-koridori-v-bolnicata-v-pazardjik-dokato-im-namerat-legla


    Мамата си трака, а вие сте един ЛЪЖЕЦ.

  78. 78 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    Много антиваксъри са такива, защото нямат достъп до руското "чудо" "Спутник", на което единствено вярвали. Та, ако това "чудо" бе на разположение, свободно, в България, можеше да станем и първи по ваксинирани...
    —цитат от коментар 72 на hamiltonf


    Реагираш първосигналон. Като всеки бойковист.

  79. 79 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    До коментар 62 от "chichka":А тези смотаняци какво търсят с МПС-то в Морската градина? Тъпанари, още малко и паркинг ще я направят.
    —цитат от коментар 73 на pontius_glarus


    Жалко, че не им потрошиха стъклата. Или са решили, че щом микробуса им е столичен, от министерство, могат навсякъде да се.ат.

  80. 80 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Боледувах от ковид миналия ноември. Не съм антиваксър, имам всички задължителни ваксини. Не смятам да се ваксинирам, защото не съм убеден в ефективността и тестването на "ваксините".

  81. 81 Профил на Герберска Мутра
    Герберска Мутра
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Това е заблудена, жълтопаветна, душа която вярва във измислици и приказни монтажи на студио Бояна за кюлчета и пачки

  82. 82 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 535 Неутрално

    "Но социологическото проучване, направено преди няколко седмици за Европейския парламент, очерта по-конкретен профил на "антиваксърите". Зад този етикет са поставяни далеч не само фанатични противници на ваксинирането и разпространители на най-невероятни конспиративни теории. Това са и хора, които искат повече и по-достъпна информация и отговори за съмненията си, или просто притеснени за децата си на възраст, в която в други държави вече ги ваксинират."

    Това е перверзна дефиниция на "антиваксър". Как може човек желаещ повече и по-достъпна информация за ваксините да бъде групиран с антиваксърите?

  83. 83 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Намирам като важна причина да сме последни в ЕС по ваксиниране асоциалното поведение на средностатистическия българин. То се проявява и в замърсяването на общите площи в и около жилищните блокове. А и Азия е по-близо от цивилизована Европа, от която сме били откъснати 45 години след окупацията на България от СССР и Сталин.

  84. 84 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    До коментар [#65] от "enter_k":

    А какво да кажем за преболедувалите ваксъри, които стават все повече? Грешка на растежа?

  85. 85 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Между другото не разбирам ваксърите защо толкова сте се разтревожили за антиваксърите?
    —цитат от коментар 76 на pontius_glarus


    Не мисля, че някой е особено разтревожен за здравето на антиваксърите. Проблема е по-скоро с лъжите им, които често заблуждават слабо информираните граждани с фатални последици.

  86. 86 Профил на d
    d
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#46] от "Dobromir Dobrev":

    Не само, че има ваксинирани заразени, ами направо си разпространяват стремоглаво. Как що обаясниш в момента това, което се случва в Израел и Сингапур? Даже наблюдавам, че смъртността в Израел е почти еквивалентна на смъртността преди началото на ваксинацията там. Как ще се обясни това?! В Сингапур в момент има жестока вълна от заразяемост - по-скоропостижна от предишните. При 80% процента ваксинирани с две дози!!! Във Великобритания при 50-60% ваксинирани с две дози също нямаше разлика случаите на ден. ДА, смъртността е ниска, но ваксинираните заразяват стремоглаво други хора.

  87. 87 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1973 Весело

    До коментар [#20] от "dark'star":


    според други елита е избит 1923 -1927 и 1941-1944 ... ама пак трябват 150-200 г.
    —цитат от коментар 20 на dark'star


    Ко, не!
    Никакви 150-200 години.
    Ще трябват има няма
    петдесет -петдесет и пет хиляди години(50 000-55 000)
    та белким на някой му узрее зелената тиква,
    за какво всъщност става въпрос в момента?!?
    А който смята, че "дължи" нещо на "държавата"
    бегом към пункта за да си набучи "бустера"!

  88. 88 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dobromir Dobrev":

    Имам новина за теб. Аз съм социума, и други хора са социума. Социумът не е система, не е като правилата в детската градина, защото живеем в свят на възрастни. И не, Фуко се оказа в грешка да пише, че е дошъл краят на историята. Тя си продължава и се пише от личности. А човешката личност съществува пълно с едно по-нисичко ниво на страх и невротичност, вкл. и страх от смъртта.

    Всеки има право на живот дотолкова, че нямаме право да го отнемем заради удобство. Но няма позитивно право всички да си спрат дейността и изкривят решенията, за да му осигурят някакво специфично усещане за сигурност. Аз например трудно ще убедя всички хора да карат коли само до 70 конски сили и само с до 20 км/ч в града, или да нямат кола, щото ми цапа въздуха и аз нямам ли право да не ме убиват с изгорели газове. Също искам и хиляда още строги регулации, тъй щото целият свят да се накриви и да стане удобен за лелка с деца, а не за млади и активни бръмчалки. Да, ама не, светът не е така устроен и не мога да изисквам това.

    Впрочем по-скоро пасвам на профила на умнокрасивите. Само че колкото повече умнокрасиви знания и обучения трупах, толкова повече придобивах усещане за нещо нечистоплътно и за по-голям план, в който трябваше да го играя полезен идиот. Затова и изпитвам неприязън към всяка следваща реколта, която без свян използва статута си на полезен идиот като източник на кариера, пари, сделки и бизнес, в името на прогресивните глобалистки идеи.

    А с ваксината...ми в началото се поослушахме, а после почнаха да излизат интересни данни, оказа се, че и с ваксина трябва маска, ама и бустър...е не, просто няма да се занимавам, не е сделка.

  89. 89 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    "Жъжец! Болниците по малките градове се пръскат по шевовете! Преди няколко дена постнах 20 линка за новини от България за препълнени болници. Пак копирам, защото вашите МРЪСНИ лъжи не спират и за момент:..."

    Пълни са, за да бенефециират средствата по ковид пътеките. Иначе всички знаем какво лечение се предоставя там, както и с каква апаратура разполагат. Термометри и апарати за мерене на кръвно.

  90. 90 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Безотговорни анархисти

  91. 91 Профил на no_bs
    no_bs
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Екстремизмът и в двете посоки е непродуктивен. Ваксините работят за много хора. Но работят за три-четири месеца и при това НЕ спират разпространяването на вируса. Развитието в Израел, и Исландия го доказва. Дългортрайните ефекти от ваксините не са изследвани, защото просто не е минало достатъчно време (години) откакто са в масова употреба. Това че някой се радва сега, не означава, че няма да плаче след две-три години.
    Обстановката се нагнетява от политиците и медиите, които “умират” да се покажат, че държат нещата под контрол. Истината е че нямат никакъв контрол, винаги са с няколко месеца след събитията, а вълните си идват и отиват с или без ваксини и мерки. Просто няма как иначе при вируси предавани по въздушно-капков път.

    Ваксиниран съм, но не и "зомбиран" - политиците и медиите са вредни за вашето здраве.
  92. 92 Профил на no_bs
    no_bs
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Екстремизмът и в двете посоки е непродуктивен. Ваксините работят за много хора. Но работят за три-четири месеца и при това НЕ спират разпространяването на вируса. Развитието в Израел, и Исландия го доказва. Дългортрайните ефекти от ваксините не са изследвани, защото просто не е минало достатъчно време (години) откакто са в масова употреба. Това че някой се радва сега, не означава, че няма да плаче след две-три години.
    Обстановката се нагнетява от политиците и медиите, които “умират” да се покажат, че държат нещата под контрол. Истината е че нямат никакъв контрол, винаги са с няколко месеца след събитията, а вълните си идват и отиват с или без ваксини и мерки. Просто няма как иначе при вируси предавани по въздушно-капков път.

    Ваксиниран съм, но не и "зомбиран" - политиците и медиите са вредни за вашето здраве.
  93. 93 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#32] от "Vlado Nikolov":

    На 1 август 2021 г. Директорът на израелската служба за обществено здраве д -р. Шарън Алрой-Прейс обяви, че половината от всички инфекции с COVID-19 са сред напълно ваксинираните.
    Файзър сключиха изключителното споразумение с правителството им да ползват само тяхната ваксина.
    Това дава изключително представителна извадка за действшето на продукта им, който се оказа най-агресивен причинител на сърдечносъдови заболявания. Файзър признаха това. Израел се превърна в тестова територия без контролна група.
    Ваксината на Pfizer бе обявена с 95% ефективност през декември 2020 г., слезе до 64% ​​в началото на юли 2021 г. и 39% до края на юли, когато щамът Delta стана преобладаващ в Израел.
    Просто факти от Израел, където достъпът до официална информация е много по-голям отколкото Америката :)

  94. 94 Профил на utt07648394
    utt07648394
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Жените винаги са имали по-изострени инстинкти за самосъхранение, затова и залитат по антиваксърството. Дали в случая са прави или не, е без значение. В дългосрочен план стратегията им е печеливша.

  95. 95 Профил на ptf39587191
    ptf39587191
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Правителството трябва да се грижи за правата на хората , а всеки сам да се грижи за здравето си. Ако не беше тази супер агресивна кампания и явния бизнес интерес на медиите и болниците от ваксинацията досега повечето хора отдавна да се бяха ваксинирали. Плашат хората и създават паника , разбиха икономиката и стотици малки бизнеси. Затвориха и обездвижиха възрастните хора и ги докараха до полудяване. 24 часа на ден върви супер агресивна ТВ кампания в която се говори само за болести ,вируси и смърт. Оставете ни да умрем спокойно бе хора !

  96. 96 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Намирам като важна причина да сме последни в ЕС по ваксиниране асоциалното поведение на средностатистическия българин. То се проявява и в замърсяването на общите площи в и около жилищните блокове. А и Азия е по-близо от цивилизована Европа, от която сме били откъснати 45 години след окупацията на България от СССР и Сталин.
    —цитат от коментар 83 на ck


    Цивилизована Европа, която подкрепя Бойко Борисов? Не, благодаря!
    Само не си въобразявай, че съм русофил.

  97. 97 Профил на dlh48570945
    dlh48570945
    Рейтинг: 302 Неутрално

    През годините имам поставени ваксини срещу туберкулоза, хепатит Б, дифтерия, тетанус, коклюш, полиомиелит, морбили, рубеола и паротит. Айде при раждането не са ме питали, но при реимунизациите съм се нареждал сам. Тази тук неизпитаната със страничните ефекти не я искам . Според вас мисирките, антиваксър ли съм?

  98. 98 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 597 Неутрално

    И цивилизована Европа, която не ѝ пука за правата на българите в Македония? пак, не благодаря! ВЪОБЩЕ не е по-цивилизована от нас. Всичко при нея е поза и пари.

  99. 99 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Качваш се в такси-бакшиша без маска,защото бил ваксиниран.Казваш му,че ваксинираните също се заразяват и разнасят заразата -той те гледа умно и ти казва,че никой не му е казал да носи маска в колата.
    Сервитьорите са същата работа - без маски,защото били ваксинирани.
    Трябва здравните власти да накарат,тези набучени с ваксините ,да спазват мерките,а не само да ни надуват главите,колко полезни били ваксините,нищо че и от тях се умира.

  100. 100 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 597 Неутрално

    "Медици в Гърция протестират срещу задължителната ваксинация"

    https://www.dnes.bg/eu/2021/09/21/medici-v-gyrciia-protestirat-sreshtu-zadyljitelnata-vaksinaciia.504361

    Може би и те са неграмотни и нецивилизовани?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK