Столичната община брани скъп договор с частен превозвач, но разрежда градския транспорт

Общинският превозвач "Столичен автотранспорт" нямал ресурс да поеме линия 22 до с.Подгумер.

© Юлия Лазарова

Общинският превозвач "Столичен автотранспорт" нямал ресурс да поеме линия 22 до с.Подгумер.



Автобусна линия 22, която се обслужва от частен превозвач, да се даде на общинския "Столичен автотранспорт", за да се пестят средства, предложи Борис Бонев от "Спаси София". Сега Столичната община плаща по 3.27 лв/км на "МТК Гроуп", докато тарифата на общинската фирма е 3.16 лв/км. Разликата от 11 ст. при годишен пробег по тази автобусна линия от 330 хил.км (от Централна гара до с. Подгумер) общината се налага да плаща 403 хил.лева повече.


Общината през 2016 г. подписа с частния превозвач договор за срок от 8 години на стойност 144 млн.лева, като в него има клаузи за индексация при 5% годишна инфлация. По тази причина миналия декември се оказа, че общината трябва да доплати близо 5 млн.лева на "МТК Гроуп". Изчислението беше на общинска работна група, но експерти на "Демократична България" тогава се заеха със случая и установиха, че общината трябва да плати само 1.8 млн.лева за забавената индексация.


"Това е схема за източване на общината", определи договора с превозвача "Демократична България". Бонев поиска ГЕРБ и ВМРО да обяснят на софиянци защо са сключили този неизгоден договор през 2016 г. с частната фирма, вместо да развиват общинското дружество "Столичен автотранспорт".




"За този договор сезирахме Агенцията за държавна финансова инспекция, но получихме отговор, че ще направи проверка, когато може. Надявам се отговор да даде прокуратурата как така по този договор има произволно избрана цена за пробег без никаква финансова, икономическа и транспортна обосновка", заяви Методи Лалов от "Демократична България".


Договорът е за обслужване на линия 21/22 като при откриването на третия метродиаметър СОС на 16 септември м.г. реши да я раздели на две отделни - 21 и 22. По тази причина е възможно без да се променя договора едната да се поеме от общинския превозвач, мотивира се Бонев.


ВМРО: Общината не е инвестирала нито лев, а само плаща пробега


Според Карлос Контрера от ВМРО, един от инициаторите за договора с "МТК Гроуп", общинският превозвач няма ресурс да обслужва линия 22, тъй като не притежава нови автобуси. "Общината не е инвестирала нито лев , а само плаща пробега. Факт е, че се подмениха старите автобуси с 60 чисто нови на газ и с климатици", аргументира се той на сесията на СОС.


В ситуация на сериозна икономическа криза и липса на средства всяка възможност за спестяване на общински пари трябва да бъде реализирана, призова Бонев. Предложението му обаче автобусната линия 22 да стане отново общинска бе отхвърлено с гласовете на ГЕРБ и ВМРО.


"Оптимизацията" (орязването) на градския транспорт продължава


Финансовите загуби в градския транспорт, предизвикани от намаляването на пътниците заради пандемията от COVID-19, наложиха "оптимизация на 20% от линиите" от 15 септември, обяви Столичната община.


Реално са съкратени 40 превозни средства и интервалите между колите се увеличава. "Чакането по спирките при зимното разписание ще е с 25% повече по автобусни линии 83, 94, 111, 120 и 280, при тролейбусите 1, 2, 6, 9 и др., както и при трамваи 20 и 22, където се спират по пет мотриси от всяка линия", обяви Бонев.


Тролейбусни линии 1, 3 и 5 също ще се "оптимизират" като се синхронизират разписанията им, прие СОС. От 14 октомври се маршрутът на тролей 3 се променя като след Ректората завива надясно по бул. "Васил Левски" и ще продължава по линия 1 към кв. "Хаджи Димитър" и "Левски Г".
Нощните автобусни линии 1, 2, 3 и 4, спрени през септември м.г., трябваше да се възстановят на 1 октомври, но според общинските съветници от ГЕРБ и ВМРО сега не е обосновано пускането им, защото нощните заведения не работят. "Не е финансово обосновано да натоварим "Столичния автотранспорт" с големи разходи за автобуси, които ще останат празни", обясни Контрера, който е председател на комисията по транспорт на СОС.


На сесията Бонев призова кмета Йорданка Фандъкова да обяви пред общинските съветници какви са загубите в градския транспорт - 80 или 100 млн.лева, за да се търсят адекватни решения, но не получи отговор.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    Има ли изненадани? "Усвояването" от ОПГ шайката продължава да върви, даскалицата по руски още си стои. Иначе идио*ите разреждат транспорт, докато в условията на корона в нормалните държави навсякъде го направиха да е по-често за да не се тъпчат хора вътре. Не е ядрена физика да не можеш да го схванеш, но е неразбираемо за висококвалифицираните гробаджийски кадри.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  3. 3 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 615 Гневно

    Поредната кражба от данъците на софиянци!!!
    Оставка, Фандъкова!Некадърна си!

  4. 4 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2411 Весело

    Поредната кражба от данъците на софиянци!!!Оставка, Фандъкова!Некадърна си!
    —цитат от коментар 3 на antikvarno



    До коментар [#3] от "antikvarno":

    Напротив, кадърна е!
    И вече се поодяла в далаверите и кражбите! Така че вече е и квалифицирана, почти като самоковлийска ромка! ;)

  5. 5 Профил на Калиевперманганат
    Калиевперманганат
    Рейтинг: 514 Неутрално
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    Столична община оряза транспорта и през миналата зима. За да се спазват противоепидемичните мерки, предполагам.
    Интересно но скъпия баш национален здравен инспектор не казва нищо по въпроса. А иначе е много словоохотлив на тема налагане на терор по псевдомедицински причини.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Нали ДБ бяха за по-малко държава и повече частна инициатива в икономиката!? Не ги харесвам МТК и Контрера , но да не се получи така , че при умнокрасив кмет и СОС , линията да я спечели някоя фирма от Агнешките главички!? Спомена за Софиянски още е жив!

  9. 9 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Проблемът на тези сметки “11 стотинки по еди-колко си километра” е, че общинското предприятие работи на загуба.

  10. 10 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4359 Весело

    А колко отделя частният превозвач за да пълни чекмеджета с кюлчета?

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonimnii":

    Ма тя билетите за кино не ги ли продава Фандъкова ?

  13. 13 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1280 Весело

    "Общината през 2016 г. подписа с частния превозвач договор за срок от 8 години на стойност 144 млн.лева..."

    То май по-евтино щеше да излезе да им бяха купили на всички жители на с.Подгумер по един автомобил, от колкото да плащат за автобус до там.

  14. 14 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5681 Неутрално

    "Столичната община брани скъп договор с частен превозвач, но разрежда градския транспорт"

    Оказва се каквото нареди Баце, всичко се подрежда за неговите приятели.

  15. 15 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Направете достъпни цените на транспорта, тоест - билетите - веднага ще започне плащане.

    0-50 стотинки и всеки ще намери такава сума.

    Просто са в някаква алчност тези цени.

    А и навремето как беше 0.06 лева, явно е могло някак.

    Оборота прави печалбата, както и да е - дръжте бутикови цени, за една спирка - ще плащам колкото за 10 - няма логика, а всъщност имам и работа, аз не отивам само 1 път на ден.

    5 лева беше месечната карта.

  16. 16 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Поредната кражба от данъците на софиянци!!!Оставка, Фандъкова!Некадърна си!
    —цитат от коментар 3 на antikvarno


    Аааа, не , не некадърна! Много добре даже успява да задоволява апетитите на …правилните хора!
    Тази е за прокурор! Не стига само оставка. Трябва да има и носене на съответната отговорност , защото иначе няма смисъл.
    Така корумпетата си стоят на важни постове , крадат здраво и накрая , ако се размирише се подава оставка. Е , време и затвор да има ,за да се прекрати това.

  17. 17 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Не ми е, че билетчето/картата са скъпи, а че градският (макар и в софия да е разкошен на фона на останите градове в страната) просто не ми върши работа и ми е неприятен вече.

    You don't know what you don't know.
  18. 18 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Концесия на автобусна линия за период от 8 години?!?!?!?
    на какво прилича това нещо!!
    Конкуренция, нещо? Вярно точно като източване изглежда!

  19. 19 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    Няма никакъв интерес да оправят градския транспорт и велоалеите, все пак на ББ се отчитат и от рафинерията, и от вкарващите стари коли, и от новите, и от "оправящите" разбитите пътища, така че много вода трябва да мине, преди в този град да започне да се случва нещо хубаво.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  20. 20 Профил на zie29558699
    zie29558699
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Няма наяждане самоковската некадърница

  21. 21 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 943 Неутрално

    На сесията Бонев призова кмета Йорданка Фандъкова да обяви пред общинските съветници какви са загубите в градския транспорт - 80 или 100 млн.лева, за да се търсят адекватни решения, но не получи отговор.

    Бонев: Колко са загубите, 80 или 100 млн лева?
    Фандъкова: Кво ме интересува бе, да не ги плащам аз?

  22. 22 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Интересно с този скъп договор чии интереси се бранят. Също така ще ми е много интересно да се види кой е действителният собственик на фирмата превозвач.

  23. 23 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Крадене, крадене, крадене.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Интересно с този скъп договор чии интереси се бранят. Също така ще ми е много интересно да се види кой е действителният собственик на фирмата превозвач.
    —цитат от коментар 22 на miropenkov


    ВИС-2

  26. 26 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4510 Неутрално

    Общинският транспорт по принцип трябва да се обслужва не от частна , а от общинска фирма.

  27. 27 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3005 Любопитно

    Линиите на градския транспорт отдавна трябваше да бъдат оптимизирани и разредени, особено при дублиране с метрото. Страшно много се натоварва трафика.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  28. 28 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#17] от "meteowrite":

    Братле, не е баш така. Имам и кола и колело. В града предпочитам колелото, но зимата е сложно. Искам да пътувам с градския, но откакто билетчето е 1,60 с кола ми е много по-евтино. Тия реклами с картата за цяла година не са нормални. Разбира се че поне 10 месеца, ако не и повече няма да ми трябва карта. Докато билетът беше 1 лв си дупчех чинно всеки път във всички превозни средства (вкл и в 22). Вече просто "замърсявам" въздуха. Не, не влизам в центъра, не ползвам зони (магазините в центъра отдавна не посещавам), а когато и да ги ползвам е по изключение.

    Идеята на градския транспорт е да преглътнем удобствата за сметка на чистия въздух. Даскалицата се опитва да го направи печаливш за да може да краде с такива договори. В цял свят ГТ се субсидира от общината, тук последната го краде!

    Един Българин
  29. 29 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Общината вози на 3,16 лв, но е на загуба. Аз мога да ви возя и на 2 лева ако ме дотират.

    Много хитър
  30. 30 Профил на kuzmanovv
    kuzmanovv
    Рейтинг: 52 Весело

    Столична община е като каца с много дупки - тече от много места и има за всички избрани ... (◔‿◔).
    За последните ~20 години единственото свястно нещо в София е метрото, но то е с европари ¯\_(ツ)_/¯.

    Бъди свободен 🤔❗
  31. 31 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    До коментар [#28] от "Един Българин":

    Нямам какво да преглъщам, майната му на градския транспорт.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  32. 32 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Съзнателно или не, статията е пълна с грешки, и с неясна и манипулативна информация. Скъпия договор, май не е толкова скъп. Ако разликата в цената на километър е 11 стотинки, и линия 22 прави 330 хиляди километра на година, разликата в цената не е 400, а под 40 хиляди лева. При това частната фирма сама си купува автобуси. А столичния автотранспорт получава даром автобуси, тролейбуси и трамваи, финасирани на 80-85 % с евросредства. Останалата част я праща общината. И въпреки това разликата в цената на километър на частната фирма и столичния общински автотранспорт е само 11 стотинки на километър.
    В статията не се казва, но е редно редакторът да покаже цялата информация. Със сигурност МТК обслужва не една линия, срещу тези 144 милиона за 8 години.
    Жалка манипулация е това. Но хваща дикиш.

  33. 33 Профил на zyf581066592
    zyf581066592
    Рейтинг: 67 Неутрално

    Далаверата на всички частници концесионери в градския транспорт е да си докарат една не кой знае колко голяма, но сигурна печалба. Няма абсолютно никакъв смисъл да се отдават линии "на концесия" защото това противоречи на самата икономическа логика на понятието концесия.

  34. 34 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dankol":

    На кое точно викаш частна инициатива и бизнес, че не ми стана ясно? На фирма която цоца от общинския бюджет? На вас герберухите понятието ви за частен бизнес верно е свързан единствено с държавни и общински поръчки...

    Частен бизнес е, да вземеш линията на концесия и да се самоиздържаш от продажбата на услугата, не да ти плаща общината на километър пробег. На такситата да им плаща общината? Тарикати...

    Иначе, даскалицата е аут на следващите избори. Тя и без това два мандата се крепи на гласовете от маалите, сега съвсем я закъса...

  35. 35 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 397 Любопитно

    До коментар [#34] от "diegos":

    "Иначе, даскалицата е аут на следващите избори"...Той Бойко го казА още в началото на годината,че нЕма да я слага пак за кмет!
    Ама като ги знам повечето "софиянци" к'ви ряпи са,нищо чудно да я търпяха и още и още.12 години си й понасяха безропотно,явно им харесва заобикалящата ги свинщина!Аз се махнах от София още 2008-ма в едно малко,китно градче в Средния Балкан и това е едно от най-разумните ми действия в живота!Там да си пръхтят и грухтят и да си дишат праните гащи и чорапи денонощно!

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#30] от "kuzmanovv":

    И оттам много се източи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#32] от "Симеон":

    Прави сметка тогава колко се краде в ГТ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Много си е добре линия 22.
    Даже и още автобуси трябват.
    Ако беше зле нямаше да са пълни.
    За 40 минути си на Лъвов мост.
    Подгумер, Световрачене, Кубратово, Бенковски, Орландовци, Малешевци и градската част обслужва линията не лъжете, че е само Подгумер.
    23 та линия и нея трябва да я вържат до центъра или централна гара.
    Какво искате за 10 километра да пътуваме 1 час час и нещо?
    От Младост 4 автобусите стигат по-бързо до центъра.
    Трябва трафика да се намали а това става с точен и качествен автотранспорт.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK