Корабът Vera SU и товарът му са "погинали"*, твърди в свои заповеди капитанът на пристанище Варна

Момент от днешното укрепване на кораба Vera SU с допълнителни котви.

© Maritime.bg

Момент от днешното укрепване на кораба Vera SU с допълнителни котви.



Временно изпълняващият длъжностите капитан на пристанище Варна и директор на дирекция "Морска администрация" в града Валентин Джамбазов е дал на собственика на кораба Vera SU срок от близо месец - до 15 октомври, за да го изтегли от защитената местност Яйлата. За това съобщи специализираното издание Maritime.bg, което публикува и копие от заповеди, издадени от Джамбазов. Според тяхното съдържание турската компания, собственик на плавателния съд, е трябвало да предаде план за изтеглянето на кораба до 27 септември, което е само седмица след засядането. Това очевидно не се е случило, но не е последвала и реакция от страна на дирекция "Морска администрация" - Варна.


Необяснима подробност във втората от заповедите, издадени от Джамбазов, е и твърдението, че както корабът, така и товарът му са "погинали". (Вижте текста на заповедите на английски в края на статията)


* Справка в няколко специализирани сайта в интернет показва, че в морската застрахователна практика с термина, цитиран в заповедите на Джамбазов - "peril", се означава "засядане, потъване, сблъсък, въздействие на тежки вълни и силни ветрове".




Други източници реферират към "злополуки, улавяне на кораба или неговия товар от пирати, загуби при сблъсък, нахлуване на вода в трюмовете и т.н. Терминът "peril" се използва и в смисъл на "загуби, причинени от опасностите на море, които не могат да бъдат предотвратени с никакви разумни грижи, умения и усърдие" от страна на екипажа на кораба.


Очевидно е в склучая с Vera Su не става дума за нито една от изброените по-горе хипотези.


Днес "Дневник" потърси временно изпълняващия длъжностите капитан на пристанище Варна и директор на дирекция "Морска администрация" в града с два въпроса:

  1. На какво основание е дал на собственика на Vera SU цял месец, за да изтегли кораба си от защитената зона, в която е заседнал?
  2. Защо не е реагирал на твърдението на турската компания, че корабът и товарът му са "погинали", при положение че това очевидно не е вярно, а вместо това е включил това твърдение в официален документ, който е подписал.
След кратко колебание Джамбазов отговори, че заповедите му са отменени със заповед на служебния министър на транспорта Христо Алексиев и вече се работи по тях, но не пожела да уточни кога се е случило това и какво е записано в новите заповеди. След това побърза да затвори телефона си след уточнението, че не е упълномощен да дава изявления пред медиите и с пожелание за приятен ден.


Днес на въпрос на водещия Виктор Николаев в утринния блок на "Нова телевизия" защо седем дни след инцидента не са предприети мерки за изтегляне и обезопасяване на кораба директорът на Държавната агенция "Морска администрация" в София Живко Петров отговори иронично, че операцията можела да започне "след седем или след десет дни".


Заповедта на Валентин Джамбазов, която стана известна днес, вероятно е и обяснението за притеснителното бездействие на всички институции в държавата за първата седмица от инцидента, пише Maritime.bg.Предоставянето на толкова дълъг срок за подготовка на план, както и за изтегляне на кораба от мястото, на което заседна, крие непосредствена опасност от замърсяване на района на резервата Яйлата, тъй като от днес следобед се очаква постепенно влошаване на метеорологичните условия в района.


В късния следобед днес от "Басейнова дирекция "Черноморски район" съобщиха с мейл до медиите, че "резултатите от изпитване на двете водни проби, взети на 25 септември до товарния кораб Vera SU в посока открито море, а втората пред носа на кораба, където е предполагаемото изтичане на товара, са показали, че към 15 часа на 25 септември има индикации за замърсяване на морската вода от товара на кораба". В момента проверките продължавали.


Текстът на статията е променен в 16.39 ч. на 27 септември.






Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на maav
    maav
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Пореден пример за немърливост, което ще съсипе северното ни черноморие. Край Калиакра няма да плуват делфини вече, а азотни торове...

  2. 2 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Морска администрация-София. Егати абсурда!

  3. 3 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Най-вероятно пак е имало кешавица и е обмисляна поредната далавера. За такива изпълнения трябва да се разхвърчат калинки...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  4. 4 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 1008 Гневно

    поредната престъпна безхаберност и калпавост. Аман!

    You don't know what you don't know.
  5. 5 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Някой пак е искал да разтоварва кокаин. Качиха ли се данъчната полиция и разузнавателната служба на кораба, за да проверят товара?

  6. 6 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Това документче вероятно е било нужно за да плати застрахователят. А нашенецът услужливо им го е дал. Колко са почерпили е отделен въпрос. По трудният начин ще разберем, че корупцията убива.

  7. 7 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Калинките назначени от ГЕРБ излязоха на яве!

    Комунистите са виновни!
  8. 8 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Морска администрация-София. Егати абсурда!
    —цитат от коментар 2 на filofob


    Не е абсурд, беше целенасочена политика на гроб-аджиите. Да изземват ръководните позиции от провинцията, да концентрират всичко в София и да назначават добре платени калинки, които после да се отблагодаряват на изборите.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  9. 9 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Не разбирам от морско право, но усещам как накрая собственикът хем няма да плати, хем ще осъди България да му върне кораба.

  10. 10 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1474 Весело

    До коментар [#2] от "filofob":Морска администрация-София. Егати абсурда!"" "" "" "



    Да плаваш от София до Бяло море: Как в „Павлово“ за малко да има пристанище
    Вълко Червенков искал да построи канал около София през петдесетте години на миналия век.

    В средата на миналия век е имало намерение София да се свърже с Бяло море посредством канал, който по замисъла си може да съперничи дори на Суецкия канал.

    Става въпрос за канала около София, който Вълко Червенков започнал да строи през петдесетте години на миналия век.
    „Имаше водопровод, от предприятия взимаха мъжете, та ги там командироваха, с кирки и лопати", спомня си Тодор Тодоров.

    Работиш, каквото работиш през деня, а след работа отиваш да копаеш канала на София. Без изключения - от болницата лекарят отива на канала и хваща кирката и лопатата. Същото прави и учителят, ученият и така. Такава била повелята на партията
    Водата от язовир Искър, тогава язовир Сталин, да мине през Пасалер и Панчарево и да направи кръг около София.

    Амбициите на партията и лично на Вълко Червенков обаче са били за много повече от канал за лодки.

    Както Египет си има Суецки канал от Червено до Средиземно море, плавателният канал на София е трябвало да продължи и по Струма, и по Марица и да ни осигури излаз на Бяло море. До Бяло море, прокопано с кирки и лопати.
    Следите от канала все още личат тук-там в София - в квартал „Младост“, в парка „Въртопо“, а „Павлово“ е трябвало да бъде Пристанище Павлово.
    https://btvnovinite.bg/bulgaria/da-plavash-ot-sofija-do-bjalo-more-kak-v-stolichnija-kvartal-pavlovo-za-malko-da-ima-pristanishte.html

  11. 11 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Калинките на служебното правителство и Радев - пълен провал!

  12. 12 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Калинките на служебното правителство и Радев - пълен провал!
    —цитат от коментар 11 на Инженер Раул Викторов


    Те не са назначавали никой ба мозък!

    Комунистите са виновни!
  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3233 Неутрално

    Необяснима подробност във втората от заповедите, издадени от Джамбазов, е и твърдението, че както корабът, така и товарът му са "погинали"Много особена терминология използва капитан Джамбазов.Аз това погинал го разбирам като унищожен ама явно в морското право означава и нещо друго защото поне кораба си е жив и здрав.

  14. 14 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Чак, след като кораба "погине" застрахователите при които е застрахован кораба и товара са длъжни да изплащат обезщетения.

  15. 15 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Мудни действия от очевидно безотговорни хора. Добре е еколозите да се размърдат и предприемат неотложни практически действия в координация с компетентните морски власти.

  16. 16 Профил на Manol Nedyalkov
    Manol Nedyalkov
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Голямо оплитане (да не кажа нас****е) се очертава.

  17. 17 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Кораб с амониева селитра беше причината за онзи взрив, дето издуха половин Бейрут.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  18. 18 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    До коментар [#13] от "chicago514":

    има такава употреба в юр. жаргон, погиване - загуба на вещ, не знам дали някъде има формална дефиниция или е нещо което така си го учат... но съм го срещал и на други места

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  19. 19 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2648 Весело

    До коментар [#11] от "Инженер Раул Викторов":

    Тези не са сменяни - тоест са калинки на ГЕРБ, но за провала си прав - пълен е. От пребоядиШени комунета - толкоз.

  20. 20 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Морска администрация-София. Егати абсурда!
    —цитат от коментар 2 на filofob


    Ма що бе?! У Софето са най - компетентните!

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Имаме си и министър :
    "Министър на околната среда и водите
    Асен Петров Личев "
    Той къде е ?????

  23. 23 Профил на pantyshot
    pantyshot
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#1] от "maav":

    ГЕРП вече има опит с наторяването във варненското езеро.

  24. 24 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Всичко хубваво, ама защо толлова толерантно се отнасяте към служебния премиер и министър на транспорта? Ако беше Бойко Борисов щяхте да го разкъсате! Сега статията е като от информационна агенция!

  25. 25 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Тоя Джамбазов или е некадърник или е получил подкуп, за да участва в застрахователна измама щом е писал, че кораба и товара са "погинали".

  26. 26 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 967 Весело

    Морска администрация-София. Егати абсурда!
    —цитат от коментар 2 на filofob


    А, имаше доскоро друг - "Пристанище Толбухин - филиал Балчик".

  27. 27 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Г-жа Ска Клер няма ли да я поканите по случая или тя е специалист само по лифтове?

  28. 28 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    Кораб с амониева селитра беше причината за онзи взрив, дето издуха половин Бейрут.
    —цитат от коментар 17 на Пипера е много лют


    Складове.

  29. 29 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Проследете товародателя и товарополучателя. Ще лъсне и митническа измама. И бързо ще се ориентирате кои има интерес от " погиване " на товара е набутване на застрахователя.Да не се окаже , че е тръгнал с празен , с чакъл или друг товар от Турция и какви документи има в касата на капитана.

  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    А най-вероятно кораба и товара и да не са погинали ще погинат като почнат да ги теглят :)

    Той в момента е на скалите и те го държат. Иначе през дупката ще се напълни с вода и ще потъне.

  31. 31 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    да не стане като със суецкия канал? накрая да извикаме холандците да свършат работа!

  32. 32 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Хммм.Що за идиотизъм.!!

    Дал срок от 25 дни за да се изтегли корабът???
    А дали Господ ще се съобрази с тоя срок и дали няма да изпрати "предсрочно" някоя буря ,която да разбие корабът и предизвика екологична катастрофа???
    Що за безобразие е вече цяла седмица да стоят от страни и само да гледат.
    Вместо НЕЗАБАВНО ,СЪС ВСИЧКИ НАЛИЧНИ СРЕДСТВА ДЪРЖАВАТА ДА ИЗТЕГЛИ КОРАБА В БЕЗОПАСНА ЗОНА!!
    И тогава да натресе всички разходи на собственика и евентуално да конфискува целия кораб.

  33. 33 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    До коментар [#32] от "makemydayy":

    Щото си има международно морско право, норми и закони.

  34. 34 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2119 Неутрално

    Даже Египет се оправи по-добре с онзи кораб в Суецкия канал и получи обезщетение.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  35. 35 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    Морска администрация-София. Егати абсурда!
    —цитат от коментар 2 на filofob


    Няколко пъти го бях написал във форума - получавах минуси. Е това е централизация в действие - всички дирекции в София, всеки столичанин директор. Включ. и такава специфична - Морска администрация.
    В София и дума не искат да чуят за децентрализация!

  36. 36 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#14] от "constatator":

    Работата е ясна. Въпросът е за колко....?

    Panta rhei....
  37. 37 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Дайте кораба безвъзмездно на алчните зърнари и за ден два няма да го има. Ще се превърне в "храна" за нас и нашите деца.

  38. 38 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#25] от "Симо":

    И двете, дядо Попе, и двете.

    Panta rhei....
  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    До коментар [#24] от "silverman":

    Защото става въпрос за герберските калинки отново:

    https://www.maritime.bg/24814/

    Ето такива трябва да се уволнят, а не Кантарджиев.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 498 Неутрално

    В статията е записано "замърсяване на резерват Яйлата", явно за по-драматичен ефект, и удобно е пропуснато, че Яйлата е "археологически резерват", а не природен - има останки от римско селище и крепост горе на скалите. Тоест, едно изтичане на торове няма как да увреди резервата по никакъв начин...

  41. 41 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2542 Разстроено

    Този директор на дирекция "Морска администрация" в града Валентин Джамбазов най-вероятно е кадър на Доган. Затова и турците правят каквото си искат и най-вероятно ще избягат пак с кораба без да платят и стотинка за щетите какъвто случай вече имаше.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  42. 42 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#8] от "rumen_s":

    Пълни глупости си написал. Морска администрация е в София открай време. Дянков навремето се опита да я премести в Бургас, но софийските лапачи опищяха вселената и не пожелаха да се преместят. Възниква въпросът обаче защо г-н министърът некадърен не задействал веднага комисията за бедствия и аварии или да се направи специален щаб за действие при тази морска катастрофа. Това не е работа на Морска администрация, която няма никакви пълномщия, а само контролни функции. Министърът е за уволнение. Оставка, некадърници Радеви!

  43. 43 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#41] от "Julian Mall":

    Моля персони, незапознати с морските закони и процедури за действие на море да не се излагат и да драскат глупостите си тук. Истина е, че имаме налице престъпно бездействие, като главната вина е на министърът на транспорта, респ министър-председателя и патрона му - пРезидента.

  44. 44 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#40] от "stoyanst":

    Вярно е, но морето там е част от Натура, ако не се лъжа и макар, че не е резерват е под някаква закрила на закона.

  45. 45 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Няма лошо да има Морска администрация в София,тя събира,Варна, Бургас, Русе и Лом.
    Има зала за изпити,получават се и се подават документи.
    В София живеят много морски кадри.
    Друг въпрос е какви Правилни ръководители има ,обслужващи политически интереси, ДПС примерно

  46. 46 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#8] от "rumen_s":Пълни глупости си написал. Морска администрация е в София открай време. Дянков навремето се опита да я премести в Бургас, но софийските лапачи опищяха вселената и не пожелаха да се преместят. Възниква въпросът обаче защо г-н министърът некадърен не задействал веднага комисията за бедствия и аварии или да се направи специален щаб за действие при тази морска катастрофа. Това не е работа на Морска администрация, която няма никакви пълномщия, а само контролни функции. Министърът е за уволнение. Оставка, некадърници Радеви!
    —цитат от коментар 42 на Oggie Petkov


    Дянков и други агенции искаше да разкара от София към Пловдив, Русе , В. Търново /по памет/, но воят и заплахите бяха неистови и идеята се разсъхна.

  47. 47 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#31] от "karatista":

    Работата по спасяването е елементарна. Дори не е нужно разтоварване. Необходими са не повече от 4 балона за повдигане на товари във вода, да се повдигне леко носа и да се изтегли кораба. Пробойните се запушват с пластири и бързовтвърдяващ цимент за солени води. Елементарно, Уотсън. Работа за 24 часа максимум. Но не трябва да се дава на държавни органи, а на специализирана фирма, каквато май в БГ няма. Е, някой трябва да се бръкне по-дълбоко в джоба.

  48. 48 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#29] от "djb95":

    Корабът идва от Украйна.

  49. 49 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Вън некадърниците от държавната администрация-премиерът и президентът да не се спотаяват в този скандал!

  50. 50 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Дали корабът и товара са погинали касае отношенията между корабособственика и застрахователя.Администрацията я касае само към кого да насочи претенциите си и с кого да комуникира.

  51. 51 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    [quote#45:"Atanas Yankov"]В София живеят много морски кадри./quote]

    Дузина поне можеш ли да ги докараш, или и пръстите ще ти стигнат?

  52. 52 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#47] от "Oggie Petkov":

    дано не е прозвучало като последна инстанция. не мисля че кораб с тоя тонаж може да е проблем за оправяне. ама като гледам как една седмица щипят кълки... освен това не разбирам как не следят всички кораби над определен тонаж в реално време къде са и да не ги сръчкват. нещо като рвд-то

  53. 53 Профил на
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Тоя Джамбазов или е некадърник или е получил подкуп, за да участва в застрахователна измама щом е писал, че кораба и товара са "погинали".
    —цитат от коментар 25 на Симо


    Изглежда са нагласяли състава чл. 389, ал. 1 от Кодекса за застраховането:

    "Извън случаите по чл. 387, ал. 1, ако е уговорена по-малка застрахователна сума от действителната, съответно възстановителната, стойност на застрахованото имущество и то погине или бъде повредено, застрахователят обезщетява пълния размер на вредата до размера на застрахователната сума."

    ...

  54. 54 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Всичко свързано с тоя кораб мирише много! И как иначе след като са го заседнали нарочно!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  55. 55 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Гледайте как се прави:
    https://maritime.direct/en/2021/08/30/navios-amaryllis-re-floated-without-incident-but-maldives-demands-compensation/
    Края на август заседна кораб на Малдивите. Капитанът бе обвинен в небрежност и Малдивите "арестуваха" кораба до заплащане на $6.5 милиона, на колкото са оценили щетите, нанесени на кораловия риф, където бе заседнал.
    Корабът заседна на 19.Август, на 30.Август го изкараха. Разходите, разбира се, заплати корабособсвеникът (ще си ги търси от застрахователя).
    И беше 56 хиляди тона, не като тази малка гемия.

  56. 56 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#32] от "makemydayy":Щото си има международно морско право, норми и закони.
    —цитат от коментар 33 на realguru


    Искаш да кажеш ,че според MARPOL разбит кораб може да бъде оставе да изтича в крайбрежната зона в продължение на 30 дни???
    Жива да не бях...
    Тук държавата вече носи отговорност...
    И тя вече яко се е ос@ала в случая.

  57. 57 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    [quote#45:"Atanas Yankov"]В София живеят много морски кадри./quote]Дузина поне можеш ли да ги докараш, или и пръстите ще ти стигнат?
    —цитат от коментар 51 на zxp53317185


    Аз знам софиянец,корабен инженер.Даже двама.

  58. 58 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    До коментар [#17] от "Пипера е много лют":

    склад
    не кораб

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  59. 59 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Тези хахавелници от служебното правителство за пари и майка си ще продадат. Гнус!

  60. 60 Профил на Dick Dickerson
    Dick Dickerson
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Това документче вероятно е било нужно за да плати застрахователят. А нашенецът услужливо им го е дал. Колко са почерпили е отделен въпрос. По трудният начин ще разберем, че корупцията убива.
    —цитат от коментар 6 на truly


    Точно!

  61. 61 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    ''погинал'' значи много работи .
    всеки корабособственик има клауза и договор с компания , която да го ''спаси''при подобна авария- да го облекчи (разтовари баласт, мазут, тунджа и товар ) ,за да го изтегли без да задере в скалите и да разпори горивен танк .
    като го гледам е плоскодънна гемия , тип -''река-море'' , строен е 1989-та и вероятно наскоро е ремонтиран и изглежда подържан , щото няма ръжда . не се знае кво му е състоянието на горивните и баластни танкове , машините и механизмите обаче.
    ако му е заорал винта в дъното , огънал е вала или нещо такова , пиши го ''погинал''.

  62. 62 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#32] от "makemydayy":

    Вчера вятъра в района идваше от югоизток , тоест ,точно като да заседне кораба още повече върху скалите , добре ,че още е лек и няма много вълни ,но ако удари тия дни , кораба неминуемо ще бъде обърнат ,което значи спешно трябва да се разтовари от товара и нафтата ,което пък никой не прави ,тъпи чиновници и безхаберна държава .

  63. 63 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#62] от "Bai nik":

    кво значи лек бе, ''лек''?
    ти да не си от бургас ве, лице:)))
    за да ''олекне'', требе да докарат баржа да почне разтоварва товара , както и друга баржа , която да поеме горивото и баласта , щото в защитена зона няма как да го дебаластира в морето ,освен ако не му се даде специално разрешение от Морска Администрация , заради аварийната ситуация .
    Като го гледам , явно е дюкмедисан с товар до лятната товарна марка и почти няма баласт .

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK