А защо данакът да им е 300 лева, а не 850? Защо държавата да им плаща тези 550 лева? Това да плащаш данък по-малко от един лев на ден и да искаш един лев на километър е обида за държавата! Пълаен бойкот на бакшишите - на такси само в краен случай!
Бойко много лошо ги научи всичките, всеки чака държавата да му плаща ..... и сега всеки и зинал - ресторантьори, бакшиши, хотелиери, хареса им да получават държавен комат ....
'Вместо 850 лева, той ще е 300 лева като разликата се поеме от държавния бюджет като средствата се прехвърлят в общинския" И от какъв зор всички ще плащаме за софийските таксита. Това вече е прекалено.
Преди две седмици се прибирах от Лондон и кацнах много рано сутринта в София. Принципно метрото ми е много удобно, но тогава не работеше, та отидох на стоянката на такситата. Разбира се, те карат един след друг, та като казах закъде съм (8-10 лв. курс) шофьорът започна да пуфти и вика "Оффф.. е*а ми мамата с тоз курс. Аз после съм за Илиенци. Знаеш ли къде е? Мамата ми разказа с тоя курс. Метана стана 1.80, нищо не можем да изкараме и тука за жълти с'тинки работиме". Отговорих му, че като не им излиза сметката могат да вдигнат цените до 1.40 лв/км , колкото е тавана сега. Това си е с 50% увеличение, та имат свободата да вдигат, колкото искат. "То така става.. да.. така става. Решаваме и вдигаме.. ей мамата ми е*а с тоя курс. Ще протестираме, ще вдигаме.. копърките кой ще оправи?"
По апарат показа 8.20 лв и аз дадох 10-ка. Тоя ми извика - "Айдее, мерси!" и не ми върна ресто. Честно казано не ми беше до разправия в 4 сутринта, затова да е жив и здрав. Повече на таксита няма да се качвам. Ако ми се налага да скипна метрото или моята кола, ще ползвам Спарк. Ако това не ме устройва, ще си платя на дринк'енд'драйв.
Преди няколко седмици четох друга статия за това как Съюзът на таксиметровите шофьори обявил, че ще протестират заради цените в София. Едно изречение ми направи впечатление в тяхното становище - "За да взима един шофьор 1600 лв на месец, то трябва да кара на..". Сега кой и как определи, че трябва да взимат 1600 лв месечно не знам, но ми стана смешно.
Вдигайте цените и правете, каквото искате! Просто няма да има работа за всички вас. Пазара определя..
Политическата нестабилност кара всякакви нахалници, псевдо-бизнесмени, да се опират на държавната хазна. И най-гласовити са най-сивите сектори на икономиката, които носят сравнително ниска добавена стойност за икономиката - ресторантьори, строители, земеделци, таксиджии.
И възниква въпроса за каква свободна инициатива говорим, за какъв частен бизнес, ако всичко - регулации, начин на работа, цени, се определя и контролира пряко от държавата?
Така е и в много други сектори, които гордо се кичат с наименованието "частен", но всъщност регулациите и контрола са толкова големи, че полето за свободна дейност е минимално.
Все повече си мисля, че преди 89-та имаше повече истински частен бизнес, макар тогава да не беше разрешен или се наричаше пс други имена.
Наскоро ми се наложи да пътувам с такси и имах някакъв багаж. Шофьорът ми отвори багажника и когато го помолих да ми помогне с багажа ми каза, че не бил хамалин и бил зле със здравето. Гледам го един, поне 150 кила. Платих му сметката до стотинка и без бакшиш. В Германия си поръчахме такси и дойде едно с жена-шофьор. Тя веднага тръгна да вдига багажа за да го слага в багажника. Разбира се, мъжът ми не й позволи, но изглежда това й влизаше в задълженията и не чакаше клиентите да се самообслужат. Разбира се има и далеч по-любезни и отзивчиви таксиджии, обаче някои си нямат и представа от културно обслужване. Такситата вмирисани на цигари, а дори и питат дали могат да пушат?! Не виждам какъв им е проблемът, нали има пазарна икономика? Защо искат фиксирани цени?
'Вместо 850 лева, той ще е 300 лева като разликата се поеме от държавния бюджет като средствата се прехвърлят в общинския"И от какъв зор всички ще плащаме за софийските таксита.
ГЕРБ-ВМРО, за да се правят пред бакшишите на добри, са решили да намалят данъка. И си решават, в качеството на никакви, че държавата трябва да им плати разликата. Ако не плати, те ще си го вземат пак от бакшишите, ама ще им казват, че лошата държава е виновна. Пълен смях!
Никой не ги спира да я повишат. Ама тия дето са ок да возят на по малко трябва зорлем да ги накарат. За здравето на конкуренцията и клиентите разбира се :)
"Бойко много лошо ги научи всичките, всеки чака държавата да му плаща ..... и сега всеки и зинал - ресторантьори, бакшиши, хотелиери, хареса им да получават държавен комат ...." ============= Ха-ха... Бойко... Виж какво се искаше при Бойко, какво се даде и какво било странно досега.
Ти таксиджия ли си? Знаеш ли за колко време се изкарва средната работна заплата в София с такси? Изобщо не трябва да върви цената нагоре. Като не ги кефи да се дерегистрират , да не плащат "големите" 850 лв данък и да се хващат на истинска работа. Който няма кола само може да им намалява патента. Аз 850 лв поне давам при всяко влизане в серивза. Обикновено е двойно и по няколко пъти в годината. Друг е въпросът къде пък се намират клиенти за 6000 таксита....много мързел има по този свят.
До коментар [#19] от "greeneyes":Аз рядко ги ползвам. Из града ходя повече с метрото, много рядко с кола. Колата е за пазаруване и пътуване извън София.
Няма убър, няма лифт, няма нощен ГТ, няма велоалеи. И пак бакшишите им е много трудно и трябва и данъка да им плащаме. Още малко ще принудят всеки гражданин да ползва такси до работа.
[quote#32:"Ганя фурията балканска"][/quote]До коментар [#32] от "Ганя фурията балканска":
До коментар [#19] от "greeneyes":Аз рядко ги ползвам. Из града ходя повече с метрото, много рядко с кола. Колата е за пазаруване и пътуване извън София. —цитат от коментар 21 на pamela
Велосипеда. ============== Ганчо, велосипедът не става навсякъде. До морето с велосипед ли ходиш? Жена, деца, с него ли караш? Хайде, не се прави на пного зелен, че те кълват на зелени мерцедеси - дизели.
"Вместо 850 лева, той ще е 300 лева като разликата се поеме от държавния бюджет като средствата се прехвърлят в общинския, е предложението на ГЕРБ-СДС и ВМРО."
Такова нагло , неадекватно и комунистическо предложение могат да го стъкмят само млиционерите от Герб и МВРО. Откъде-накъде общината ще финансира частни фирми ? Или, както се знае таксиджийските фирми са всъщност на наши хора и защо да не си напълнят гушата за сметка на данъкоплатеца . И после Герб и МВРО били "десни" партии.
Драги софиянци да не забравите на следващите избори пак да подкрепите незаменимата самоковска даскалица по русский язык и кохортата и, която направила "много за града",както и патЕотите. Така ще узаконите уникалното положение хем да плащате като ползвате такси, хем да го финансирате с вашите пари чрез общинския бюджет.
ДГД! Аз пък искам бакшишите да започнат да си плащат данъците и осигуровките на реалните доходи, а не измисления патентен данък и минимума осигуряване за категорията.
До коментар [#32] от "Ганя фурията балканска":До коментар [#19] от "greeneyes":Аз рядко ги ползвам. Из града ходя повече с метрото, много рядко с кола. Колата е за пазаруване и пътуване извън София.—цитат от коментар 21 на pamelaВелосипеда.============== Ганчо, велосипедът не става навсякъде. До морето с велосипед ли ходиш? Жена, деца, с него ли караш? Хайде, не се прави на пного зелен, че те кълват на зелени мерцедеси - дизели.[/quote]
Ставаше въпрос за града. Много по-бързо и удобно ми е от колата. АКо все пак е далече, предградие например или съседно градче - S-bahn-а.
По малко работа за същите пари. Който си ползва постоянно такси, него цените не го бъркат. На който му се налага -ще прескърца със зъби но ще ползва пак. Общо взето ситуацията е като със забраната на пушеното на закрито -всички се кълнаха, как нямало да стъпят в кръчма 😉
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Да направят патентният им данък 1000лв. ама сами да си го плащат, и камера във всяка кола - че много си взимат (шофьорите) - а не се отчитат на КОГОТО трябва. И нека да си повишат цената на 1лв. - излишните просто ще фалират и ще трябва да се наместят по заводите за авточасти и колбасарските цехове - само, че там наистина се работи и няма да ги търпят да се подпират.
ДГД! Аз пък искам бакшишите да започнат да си плащат данъците и осигуровките на реалните доходи, а не измисления патентен данък и минимума осигуряване за категорията.
И щото съм "извънземен", винаги съм се чудил що е то "патентен данък" (кинта на ден при таксистите, после...ГУЛЯЙ, ВАСЯ😃) в бизнес в който се отчитат не малко параметри-километраж, нов клиент, машинка на даш'борда регистрираща 'сичко к'о ста'Уа в колата...
Айде бакшишите ("типс" на чужденечески, нещо което добавяш ако си доволен от обслужването) да не ги декларират като приходи😃 Ама 'сичко останало да регистрират и декларират! И да плащат РЕАЛНИ данъци-НЕ КИНТА НА ДЕН!
Това по горе е ПРИНЦИПНА позиция😃 Иначе за последните 7 г в България (2010-2017) личното ми мнение че (поне) в София такситата са БЕЗБОЖНО евтини. В прованса е малце по различно, ама и там "евритинг ис негошиейбъл" за по дълги пътувания. А в Пловдив таксисти ми опрощаваха 20-30 ст за курс до гарата за 3.30, като им давах банкнота 10 лв😃 Невероятно, НО ФАКТ😃! До коментар [#45] от "ivanpopov":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Защото си имаме един Алексей Петров, близък на ББ, който тогава държеше половината таксита и заплаши с бой. След това нещо се скараха и лежа по затвори, но Юбер не се върнаха. Лифт има само в щатите. По едно време бакшишите и на спарковете бяха почнали да им режат гумите.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Пич, таксиметровия бизнес в София е в момента е най-конкурентния в държавицата ни. Ако всички бяха като тях, тука щеше да бъде друга история. Теб, те е заболяло, че не са ти направили "селям" да ти върнат стинките и (нещо като половин евро) с кеф да оставиш бакшиша и се почувстваш чорбаджия. Много добре знаеш, че навсякъде в Европа за тая дистанция до където са те закарали ще платищ ДЕСЕТ ПЪТИ ПОВЕЧЕ. Там, в Европа, сама да отвориш вратата вече си с 3 ЕВРО (6 ЛЕВА) назад, ако си ползвал такси, де. Ако беше ползвал Спарковете на летището, ако намериш такива де, поне 30 кинта щеше да ти струва. Същото е ако имаш кола и се я оставил на паркинг за няколко дена.. Като нямаш кинти, тогава ще оставяш колкото ти искат и се возиш на все още почти безплатните вмирисани на пот и чалга таксита в София. Ако имаш пари никакъв проблем да си поръчаш кола да дойде и да те вземе от летището.
Ванга е казала, че "един ден таксито ке стане по-скъпо от златото!"
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Не се бях возил доста време, но преди три дни ми се наложи в пиков час, кимах поне 30 минути за такси, всички заети, имат работа. Учудващо за мен попаднах на нормален човек, колата стара, но стегната, чиста. Пуснал една папка на Лили Иванова и ме попита искам ли да я спре или да смени музиката, казах му в никакъв случай и се заприказвахме. Веднъж не измрънка, че са му малко парите, от Младост до Борово 16 лв. Той днес като направи 7 - 8 такива курса може да се прибира. Иначе могат да си вдигнат тарифата, никой не им пречи да е на тавана на разрешеното.
Наскоро се возих на такси в Пловдив. Питах какво мислят за административно определените цени. Човекът беше дори изненадан как така може да се оставят нещата на произвола? Явно хем скачаме срещу държава/община и т.н. хем нещо ни е страх от пазарната икономика.
Глупости. Човекът е уточнил, че е пътувал в ранните часове, когато трафик няма. От единия до другия край на града пътуваш максимум половин час ако нямаш задръстване. Това са ти 30 минути, имаш 15 минути фиксирана тарифа около 5лв плюс още по максимум 50 стотинки на минута ако избереш най-скъпия автомобил (най-евтините са 30 стотинки), което прави още 15 по 50ст = 7.50лв, тоест общо около 12-13лв и то ако пътуваш с най-скъпия Спарк от летището до майната си, Банкя примерно. На мен спарк никога не ми е излизал повече от такси за едно и също разстояние, то това е идеята.
Принципно си прав😃 Но е факт че и в най най кап'талистическите държави подобен вид услуги са лицензирани (от общинските власти) и си имат апаратчета които цъкат и отчитат и километрите, и престоя по някаква утвърдена от общината тарифа. Така е и в САЩ, и в ЮК, и във всички европейски държави където съм бил.
Помня в Лондон преди години освен лицензираните таксита имаще и опция да повикаш по телефона и "такси" (най обикновенна кола, не от онзи класичческите) за по дълги пътувания (от предградията до центъра) и тогава ти казват по телефона предварително колко ще ти струва.
И по нашенско ВСИЧКИ таксита са с апаратчета. Обаче за по дълго пътуване можеш да се договориш с шофьора на място за фиксирана сума. Обикновенно това излиза по евтино (пробвал съм го между 2 фиксирани точки). Тогава принципно шофьора трябва да ти даде от апаратчето касова бележка с точната сума която е получил. Често пътниците не искат такава бележка и тогава шофьора цъка по малка сума и не декларира разликата. До коментар [#58] от "subaru":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
zxp53317185
Рейтинг: 2355 НеутралноБаба Гина чула че има висока инфлация и пуснала доматите по 10 лева на пазара.
star bastun
Рейтинг: 2156 Неутрално25% е много! Нахалници!
meteowrite
Рейтинг: 353 Веселоах, ако само се плащаше данък върху бакшишите...
You don't know what you don't know.pernikforbg
Рейтинг: 699 НеутралноА защо данакът да им е 300 лева, а не 850? Защо държавата да им плаща тези 550 лева? Това да плащаш данък по-малко от един лев на ден и да искаш един лев на километър е обида за държавата! Пълаен бойкот на бакшишите - на такси само в краен случай!
abdulhazred
Рейтинг: 752 НеутралноЗначи в момента не съм видял недостиг на таксита, т.е. очевидно не са на загуба в момента иначе щяха да са спрели колите.
От какъв зор трябва да се вдига цената?
Толкова скъпо гориво е имало и в предишни периоди.
Като падне петрола и цената на газта (което винаги се случва) ще намалят ли цените?
rpo45702604
Рейтинг: 8 НеутралноПо-добре Спарк или дори Максим!
Alex Ivanov
Рейтинг: 1045 НеутралноБойко много лошо ги научи всичките, всеки чака държавата да му плаща ..... и сега всеки и зинал - ресторантьори, бакшиши, хотелиери, хареса им да получават държавен комат ....
Роси
Рейтинг: 7281 Неутрално'Вместо 850 лева, той ще е 300 лева като разликата се поеме от държавния бюджет като средствата се прехвърлят в общинския"
И от какъв зор всички ще плащаме за софийските таксита. Това вече е прекалено.
Pandipool
Рейтинг: 545 НеутралноПреди две седмици се прибирах от Лондон и кацнах много рано сутринта в София. Принципно метрото ми е много удобно, но тогава не работеше, та отидох на стоянката на такситата. Разбира се, те карат един след друг, та като казах закъде съм (8-10 лв. курс) шофьорът започна да пуфти и вика "Оффф.. е*а ми мамата с тоз курс. Аз после съм за Илиенци. Знаеш ли къде е? Мамата ми разказа с тоя курс. Метана стана 1.80, нищо не можем да изкараме и тука за жълти с'тинки работиме". Отговорих му, че като не им излиза сметката могат да вдигнат цените до 1.40 лв/км , колкото е тавана сега. Това си е с 50% увеличение, та имат свободата да вдигат, колкото искат. "То така става.. да.. така става. Решаваме и вдигаме.. ей мамата ми е*а с тоя курс. Ще протестираме, ще вдигаме.. копърките кой ще оправи?"
По апарат показа 8.20 лв и аз дадох 10-ка. Тоя ми извика - "Айдее, мерси!" и не ми върна ресто. Честно казано не ми беше до разправия в 4 сутринта, затова да е жив и здрав. Повече на таксита няма да се качвам. Ако ми се налага да скипна метрото или моята кола, ще ползвам Спарк. Ако това не ме устройва, ще си платя на дринк'енд'драйв.
Преди няколко седмици четох друга статия за това как Съюзът на таксиметровите шофьори обявил, че ще протестират заради цените в София. Едно изречение ми направи впечатление в тяхното становище - "За да взима един шофьор 1600 лв на месец, то трябва да кара на..". Сега кой и как определи, че трябва да взимат 1600 лв месечно не знам, но ми стана смешно.
Вдигайте цените и правете, каквото искате! Просто няма да има работа за всички вас. Пазара определя..
Rational
Рейтинг: 748 НеутралноПолитическата нестабилност кара всякакви нахалници, псевдо-бизнесмени, да се опират на държавната хазна. И най-гласовити са най-сивите сектори на икономиката, които носят сравнително ниска добавена стойност за икономиката - ресторантьори, строители, земеделци, таксиджии.
Pandipool
Рейтинг: 545 НеутралноА откъде накъде всички ще плащаме по-голямата част от данъка на такситата? Абе тия хора съвсем пощуряха!
famousandco
Рейтинг: 1061 НеутралноИ възниква въпроса за каква свободна инициатива говорим, за какъв частен бизнес, ако всичко - регулации, начин на работа, цени, се определя и контролира пряко от държавата?
Така е и в много други сектори, които гордо се кичат с наименованието "частен", но всъщност регулациите и контрола са толкова големи, че полето за свободна дейност е минимално.
Все повече си мисля, че преди 89-та имаше повече истински частен бизнес, макар тогава да не беше разрешен или се наричаше пс други имена.
zie29558699
Рейтинг: 239 НеутралноПоне да вземат да се къпят и да работят с чисти дрехи ,че мирише като се качиш при тях.
pamela
Рейтинг: 1911 НеутралноНаскоро ми се наложи да пътувам с такси и имах някакъв багаж.
Шофьорът ми отвори багажника и когато го помолих да ми помогне с багажа ми каза, че не бил хамалин и бил зле със здравето. Гледам го един, поне 150 кила.
Платих му сметката до стотинка и без бакшиш.
В Германия си поръчахме такси и дойде едно с жена-шофьор. Тя веднага тръгна да вдига багажа за да го слага в багажника. Разбира се, мъжът ми не й позволи, но изглежда това й влизаше в задълженията и не чакаше клиентите да се самообслужат.
Разбира се има и далеч по-любезни и отзивчиви таксиджии, обаче някои си нямат и представа от културно обслужване. Такситата вмирисани на цигари, а дори и питат дали могат да пушат?!
Не виждам какъв им е проблемът, нали има пазарна икономика? Защо искат фиксирани цени?
ozd05563707
Рейтинг: 468 НеутралноМи да искат. Може да отиода на заведение или на гости и да не пия. Тия да искат каквото си искат. Смешници с вмирисани таралясници.
Lazarus
Рейтинг: 900 НеутралноТова с държавното плащане, т.е. всички да платим патента на софийските таксиджии е върховна идиотска манипулация.
greeneyes
Рейтинг: 2110 НеутралноДо коментар [#14] от "pamela":
В България няма ли Убър и Лифт? Ние наистина живеем в 17 век.
ivo
Рейтинг: 710 НеутралноТрябва един Uber за да ги оправи всичките таксиметрови шофьори! Тогава ще си мечтаят и за 50 ст. на км.!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!greeneyes
Рейтинг: 2110 НеутралноДо коментар [#14] от "pamela":
В Америка отдавна забравихме какво е това "такси", вече никой не ги използва.
Боби Колев
Рейтинг: 1566 НеутралноХмм, и аз бих искал да има Юбър в София, ама няма....такситата *вече* са здраво защитени от държавата.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Или по-точно собствениците им.
pamela
Рейтинг: 1911 НеутралноДо коментар [#19] от "greeneyes":
Аз рядко ги ползвам. Из града ходя повече с метрото, много рядко с кола.
Колата е за пазаруване и пътуване извън София.
Smoke
Рейтинг: 740 НеутралноГЕРБ-ВМРО, за да се правят пред бакшишите на добри, са решили да намалят данъка. И си решават, в качеството на никакви, че държавата трябва да им плати разликата. Ако не плати, те ще си го вземат пак от бакшишите, ама ще им казват, че лошата държава е виновна. Пълен смях!
terminal velocity
Рейтинг: 0 ВеселоНикой не ги спира да я повишат. Ама тия дето са ок да возят на по малко трябва зорлем да ги накарат. За здравето на конкуренцията и клиентите разбира се :)
sa6
Рейтинг: 977 Неутралнокой трябва да им вдигне цените? Далеч са от тавана.
ЕвроатлантидаYard
Рейтинг: 1785 НеутралноНе разбирам защо държавата трябва да плаща на таксиджиите.
greeneyes
Рейтинг: 2110 НеутралноДо коментар [#21] от "pamela":
Едно нещо не мога да разбера - защо забраниха на Убър и Лифт да развиват бизнес в България?
Lyubomir Petrov
Рейтинг: 233 ВеселоА пък аз искам да започнат да си плащат данъците...и тогава да видиме, колко ще искат да е цената на километър :Д
Костадин Иванов
Рейтинг: 3607 НеутралноДо коментар [#7] от "Alex Ivanov":
Еретик"Бойко много лошо ги научи всичките, всеки чака държавата да му плаща ..... и сега всеки и зинал - ресторантьори, бакшиши, хотелиери, хареса им да получават държавен комат ...."
=============
Ха-ха... Бойко...
Виж какво се искаше при Бойко, какво се даде и какво било странно досега.
K2doors
Рейтинг: 527 НеутралноДо коментар [#26] от "greeneyes":
Има "Максим"!!
vzoran
Рейтинг: 633 НеутралноОтдавна има проблем с такситата и цената трябва да върви нагоре. Ниската цена е изкуствена и в създалия се вакуум се разрастнаха "копърките".
Един Българин
Рейтинг: 525 НеутралноДо коментар [#30] от "vzoran":
Един БългаринТи таксиджия ли си? Знаеш ли за колко време се изкарва средната работна заплата в София с такси? Изобщо не трябва да върви цената нагоре. Като не ги кефи да се дерегистрират , да не плащат "големите" 850 лв данък и да се хващат на истинска работа. Който няма кола само може да им намалява патента. Аз 850 лв поне давам при всяко влизане в серивза. Обикновено е двойно и по няколко пъти в годината. Друг е въпросът къде пък се намират клиенти за 6000 таксита....много мързел има по този свят.
Ганя фурията балканска
Рейтинг: 10 НеутралноВелосипеда.
мики маус
Рейтинг: 1714 НеутралноА клиентите искат колите д са чисти, а шофьорите избръснати, изкъпани, и учтиви.
kapitan_laino
Рейтинг: 933 НеутралноНяма убър, няма лифт, няма нощен ГТ, няма велоалеи. И пак бакшишите им е много трудно и трябва и данъка да им плащаме. Още малко ще принудят всеки гражданин да ползва такси до работа.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3607 Весело[quote#32:"Ганя фурията балканска"][/quote]До коментар [#32] от "Ганя фурията балканска":
ЕретикДо коментар [#19] от "greeneyes":Аз рядко ги ползвам. Из града ходя повече с метрото, много рядко с кола. Колата е за пазаруване и пътуване извън София.
—цитат от коментар 21 на pamela
Велосипеда.
==============
Ганчо, велосипедът не става навсякъде. До морето с велосипед ли ходиш? Жена, деца, с него ли караш? Хайде, не се прави на пного зелен, че те кълват на зелени мерцедеси - дизели.
мики маус
Рейтинг: 1714 НеутралноДо коментар [#8] от "Роси":
За съжаление всички плащаме и за стиропора по чуждите панелки.
Александър Стефанов
Рейтинг: 599 ЛюбопитноПфф, звучи като поредната далавера.
Аполитичен тъпак... (っ╥╯﹏╰╥c)bretschneider
Рейтинг: 521 НеутралноМи че да вдигат цените де, нали сме уж пазарна икономика. Да ги вдигат и да видим какво ще рече пазара!
L Glassman
Рейтинг: 10 НеутралноВажното е, че изгонихме Убер. Сега ше си дундуркаме таксиджиите.
antonio_vivaldi
Рейтинг: 1177 Неутрално"Вместо 850 лева, той ще е 300 лева като разликата се поеме от държавния бюджет като средствата се прехвърлят в общинския, е предложението на ГЕРБ-СДС и ВМРО."
Такова нагло , неадекватно и комунистическо предложение могат да го стъкмят само млиционерите от Герб и МВРО. Откъде-накъде общината ще финансира частни фирми ? Или, както се знае таксиджийските фирми са всъщност на наши хора и защо да не си напълнят гушата за сметка на данъкоплатеца . И после Герб и МВРО били "десни" партии.
antonio_vivaldi
Рейтинг: 1177 НеутралноДраги софиянци да не забравите на следващите избори пак да подкрепите незаменимата самоковска даскалица по русский язык и кохортата и, която направила "много за града",както и патЕотите. Така ще узаконите уникалното положение хем да плащате като ползвате такси, хем да го финансирате с вашите пари чрез общинския бюджет.
bludniq_sin
Рейтинг: 1247 НеутралноПовишете ги, бе пичове. Ама не искайте по комунистически пак държавата да ви повиши минимума. Повишете цените който иска и пазарът да ви определи.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlbludniq_sin
Рейтинг: 1247 НеутралноДо коментар [#5] от "abdulhazred":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlИма недостиг голям - особено в по-късните часове вечер. И все пак- ето, няма таксита- повишете си цените сами. Който желае - ще ползва.
bludniq_sin
Рейтинг: 1247 НеутралноДо коментар [#17] от "greeneyes":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlНа много места няма.
ivanpopov
Рейтинг: 994 НеутралноДГД! Аз пък искам бакшишите да започнат да си плащат данъците и осигуровките на реалните доходи, а не измисления патентен данък и минимума осигуряване за категорията.
Ганя фурията балканска
Рейтинг: 10 НеутралноСтаваше въпрос за града. Много по-бързо и удобно ми е от колата. АКо все пак е далече, предградие например или съседно градче - S-bahn-а.
Atanas Yankov
Рейтинг: 1623 НеутралноКогато се вдигнат доходите на хората,ще се повиши оборота ...кой не иска да ползва такси?
Ако се повишат цените...оборота ще падне.
Или не.
DDR
Рейтинг: 2511 ВеселоДо коментар [#47] от "Atanas Yankov":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?По малко работа за същите пари.
Който си ползва постоянно такси, него цените не го бъркат. На който му се налага -ще прескърца със зъби но ще ползва пак. Общо взето ситуацията е като със забраната на пушеното на закрито -всички се кълнаха, как нямало да стъпят в кръчма 😉
Любен
Рейтинг: 888 НеутралноДа направят патентният им данък 1000лв. ама сами да си го плащат, и камера във всяка кола - че много си взимат (шофьорите) - а не се отчитат на КОГОТО трябва. И нека да си повишат цената на 1лв. - излишните просто ще фалират и ще трябва да се наместят по заводите за авточасти и колбасарските цехове - само, че там наистина се работи и няма да ги търпят да се подпират.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1518 ВеселоТова долу горе се канех да напиша и аз😃.
И щото съм "извънземен", винаги съм се чудил що е то "патентен данък" (кинта на ден при таксистите, после...ГУЛЯЙ, ВАСЯ😃) в бизнес в който се отчитат не малко параметри-километраж, нов клиент, машинка на даш'борда регистрираща 'сичко к'о ста'Уа в колата...
Айде бакшишите ("типс" на чужденечески, нещо което добавяш ако си доволен от обслужването) да не ги декларират като приходи😃 Ама 'сичко останало да регистрират и декларират! И да плащат РЕАЛНИ данъци-НЕ КИНТА НА ДЕН!
Това по горе е ПРИНЦИПНА позиция😃 Иначе за последните 7 г в България (2010-2017) личното ми мнение че (поне) в София такситата са БЕЗБОЖНО евтини. В прованса е малце по различно, ама и там "евритинг ис негошиейбъл" за по дълги пътувания. А в Пловдив таксисти ми опрощаваха 20-30 ст за курс до гарата за 3.30, като им давах банкнота 10 лв😃 Невероятно, НО ФАКТ😃!
До коментар [#45] от "ivanpopov":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
fpyyh
Рейтинг: 691 НеутралноДо коментар [#26] от "greeneyes":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеЗащото си имаме един Алексей Петров, близък на ББ, който тогава държеше половината таксита и заплаши с бой. След това нещо се скараха и лежа по затвори, но Юбер не се върнаха. Лифт има само в щатите. По едно време бакшишите и на спарковете бяха почнали да им режат гумите.
satanail13
Рейтинг: 557 ГневноНикога повече в такси!!
Марс е изконна Американска територия!k_
Рейтинг: 3340 НеутралноДо коментар [#9] от "Pandipool":
Пич, таксиметровия бизнес в София е в момента е най-конкурентния в държавицата ни.
Ако всички бяха като тях, тука щеше да бъде друга история.
Теб, те е заболяло, че не са ти направили "селям" да ти върнат стинките и (нещо като половин евро) с кеф да оставиш бакшиша и се почувстваш чорбаджия.
Много добре знаеш, че навсякъде в Европа за тая дистанция до където са те закарали ще платищ ДЕСЕТ ПЪТИ ПОВЕЧЕ.
Там, в Европа, сама да отвориш вратата вече си с 3 ЕВРО (6 ЛЕВА) назад, ако си ползвал такси, де.
Ако беше ползвал Спарковете на летището, ако намериш такива де, поне 30 кинта щеше да ти струва.
Същото е ако имаш кола и се я оставил на паркинг за няколко дена..
Като нямаш кинти, тогава ще оставяш колкото ти искат и се возиш на все още почти безплатните вмирисани на пот и чалга таксита в София.
Ако имаш пари никакъв проблем да си поръчаш кола да дойде и да те вземе от летището.
Lou
Рейтинг: 2394 ВеселоВанга е казала, че "един ден таксито ке стане по-скъпо от златото!"
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Кум Лисан
Рейтинг: 547 НеутралноНе се бях возил доста време, но преди три дни ми се наложи в пиков час, кимах поне 30 минути за такси, всички заети, имат работа. Учудващо за мен попаднах на нормален човек, колата стара, но стегната, чиста. Пуснал една папка на Лили Иванова и ме попита искам ли да я спре или да смени музиката, казах му в никакъв случай и се заприказвахме. Веднъж не измрънка, че са му малко парите, от Младост до Борово 16 лв. Той днес като направи 7 - 8 такива курса може да се прибира. Иначе могат да си вдигнат тарифата, никой не им пречи да е на тавана на разрешеното.
Много хитърBatezuzi
Рейтинг: 1988 НеутралноНаскоро се возих на такси в Пловдив. Питах какво мислят за административно определените цени. Човекът беше дори изненадан как така може да се оставят нещата на произвола? Явно хем скачаме срещу държава/община и т.н. хем нещо ни е страх от пазарната икономика.
bobix
Рейтинг: 821 НеутралноПазарът "реши", че "иска". Това не е никакъв пазар, а чиста планова икономика!
subaru
Рейтинг: 505 НеутралноЦената на тази услуга (частен бизнес) не се ли определя на пазарен принцип. Търсене и предлагане. Май така беше при капитализма.
kapitan_laino
Рейтинг: 933 НеутралноГлупости. Човекът е уточнил, че е пътувал в ранните часове, когато трафик няма. От единия до другия край на града пътуваш максимум половин час ако нямаш задръстване. Това са ти 30 минути, имаш 15 минути фиксирана тарифа около 5лв плюс още по максимум 50 стотинки на минута ако избереш най-скъпия автомобил (най-евтините са 30 стотинки), което прави още 15 по 50ст = 7.50лв, тоест общо около 12-13лв и то ако пътуваш с най-скъпия Спарк от летището до майната си, Банкя примерно. На мен спарк никога не ми е излизал повече от такси за едно и също разстояние, то това е идеята.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1518 ВеселоПринципно си прав😃 Но е факт че и в най най кап'талистическите държави подобен вид услуги са лицензирани (от общинските власти) и си имат апаратчета които цъкат и отчитат и километрите, и престоя по някаква утвърдена от общината тарифа. Така е и в САЩ, и в ЮК, и във всички европейски държави където съм бил.
Помня в Лондон преди години освен лицензираните таксита имаще и опция да повикаш по телефона и "такси" (най обикновенна кола, не от онзи класичческите) за по дълги пътувания (от предградията до центъра) и тогава ти казват по телефона предварително колко ще ти струва.
И по нашенско ВСИЧКИ таксита са с апаратчета. Обаче за по дълго пътуване можеш да се договориш с шофьора на място за фиксирана сума. Обикновенно това излиза по евтино (пробвал съм го между 2 фиксирани точки). Тогава принципно шофьора трябва да ти даде от апаратчето касова бележка с точната сума която е получил. Често пътниците не искат такава бележка и тогава шофьора цъка по малка сума и не декларира разликата.
До коментар [#58] от "subaru":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
imaligoogle_hr
Рейтинг: 456 НеутралноДо коментар [#53] от "k_":
Ако кажеш, че Прага отстъпва по нещо на Виена или Мюнхен...
https://www.aaataxi.cz/en/prices/
И това е ако не позлваш апликация, където цените са намалени на половина