Обсъждане в Столичната община: нарушителите да плащат повече за паяк и скоби

Обсъждане в Столичната община: нарушителите да плащат повече за паяк и скоби

© Георги Кожухаров



Принудителното преместване на кола с паяк в София струвало 105.74 лева, но нарушителят плаща само 60 лева, показва доклад на общинския Център за градска мобилност (ЦГМ). Поставянето на скоба за неправилно паркиране също било на загуба - реалната му стойност била 49.46 лева, а глобата - 30 лева. Проблемът беше обсъден в комисията по транспорт, като бе възложено на ЦГМ да даде актуалната себестойност на репатрирането на кола на нарушител до наказателен паркинг, тъй като цитираните данни са за 2019 г. На тази база в общината обсъждат да актуализират и цените, които гражданите плащат за паяка и поставената скоба.


Кой доплаща за глобите на нарушителите


Доплащането на разликата от 55 лева при репатриране и близо 20 лева за скоба на годишна база е струвало 5.8 млн. лева за 2019 г. Тогава са репатрирани 45 787 коли и са сложени скоби на 172 471, показват данните. За миналата година са доплатени 4.8 млн. лева, тъй като броят на принудително превозените коли и поставените скоби е бил по-малък. Тези милиони левове разлика се поемат от ЦГМ, обясниха от общинското дружество пред "Дневник".




"Разликата всъщност се доплаща от изрядните граждани, които пращат есемеси при паркиране в синя и зелена зона. Приходите от тях се наливат в ЦГМ, а част от неговите разходи са за поемането на голяма част от глобата на нарушителя. ГЕРБ се притеснява, че ако вдигнат тези такси, ще ядосат софиянци и затова Столичната община е възприела тази абсурдна формула - изрядните да плащат половината глоба на неизрядните", твърди Виктор Чаушев, експерт на "Демократична България", който повдигна въпроса в комисията.


Тезата му беше потвърдена от отговор на ЦГМ до "Дневник", където се посочва, че дружеството "поема разликата до реалната цена на услугата".


Поставянето на една скоба излизало 49.46 лева на Центъра за градска мобилност

© Георги Кожухаров

Поставянето на една скоба излизало 49.46 лева на Центъра за градска мобилност


Борис Бонев от "Спаси София" подкрепи Чаушев при обсъждането, като отбеляза, че "това е изцяло политическо решение на мнозинството в общинския съвет, а не е на ЦГМ. "Глобите като размер трябва да имат възпиращ ефект, защото сега всеки може да си ги позволи и тогава стимулът да се спазват правилата заради високите глоби изчезва", обясни Бонев.


Глобите били по-ниски от разходите, защото не били променяни от 2012 г.


Дължимата сума от нарушителя да е 60 лева е определена с решение на СОС, както изисква чл.122 от Наредбата за организацията на движението в Столичната община.


"Настоящите размери на разходите за принудително преместване и принудително задържане (скобите) не са променяни от 2012 г.", обясниха от ЦГМ. Тогава те отговаряли на реалната стойност на тази дейност. Услугата принудително преместване на един автомобил вече струвала 105.74 лева, за което е дадена следната калкулация:


- разходи за материали: 9.76 лева
- разходи за външни услуги: 6.54 лева
- амортизация: 13.94 лева
- за заплати: 41.58 лева
- за осигуровки и надбавки: 16.29 лева
- ДДС: 17.62 лева


Всичко: 105.74 лева


Зафир Зарков от ГЕРБ: 105 лева не е разход само за нарушителите


Зам.-председателят на комисията по транспорт Зафир Зарков от ГЕРБ смята, че разходът на ЦГМ от 105 лева не се отнасял само за нарушителите и затова бил по-висок. Паякът се ползвал и при отстраняване на коли, паркирани по улици, които ще бъдат мити, ремонтирани или преди провеждането на културни събития. "Затова сега комисията по транспорт поиска от ЦГМ оценката на разхода да бъде само за преместването на колите на нарушителите", отбеляза той.


Това обяснение не пасва за поставянето на скоби, защото с тях колите не се отстраняват, а "доплащането" при тях на годишна база дори е по-скъпо от паяка.


Предстои ЦГМ да предостави актуалната оценка на разхода за двете дейности - репатриране и поставяне на скоба, след което общинският съвет ще трябва реши с колко да се промени размерът на глобата за нарушителите.


Като се има предвид стила на работа това увеличение, едва ли ще има преди изборите през ноември.

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Глоби, глоби, глоби!
    Вместо нови паркинги, умни светофари, подобрен градски транспорт, изискване към нови сгради и бизнеси за паркинзи?

  2. 2 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 670 Неутрално

    А обсъждане за подземен паркинг, под Бул. Македония, особено сега, като две години ще е спрян трамвая... това не, нали? Иначе да щавите сте първи!

  3. 3 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 736 Неутрално

    А, те затова разредиха автобусите в нова вълна от пандемията, блъскаме се всички вътре, а дори и разписанията не се спазват вече заради задръстванията....

  4. 4 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 670 Неутрално

    А, те затова разредиха автобусите в нова вълна от пандемията, блъскаме се всички вътре, а дори и разписанията не се спазват вече заради задръстванията....
    —цитат от коментар 3 на dinko


    Абе човек, не съм се качвал на транспорт от години.
    Просто нямам това време...

  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    Репатрирането струвало 105лв!? А какви са заплатите в ЦГМ на калинките от ОПГ ? Типично герберастийски начин за замитане на проблема!

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Нито една наказателна мярка не повишава ефективността си с повишаване размера на наказанието!!!Става само с процедури и правила, гарантиращи НЕОТМЕНИМОСТ на наказанието!!!

  7. 7 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    А обсъждане за подземен паркинг, под Бул. Македония, особено сега, като две години ще е спрян трамвая... това не, нали? Иначе да щавите сте първи!
    —цитат от коментар 2 на Мамуна


    И кой ще паркира там?
    Нали като е платен ще стой празен.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  8. 8 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Една баничарка с двама тулупи и двама проверяващи в район би трябвало да събират поне 50 скоби на ден. Поне.
    Това са две хиляди лева. На ден.
    Кола под наем да ползваха, ще им излиза 50 лв./ден.
    Ако две хиляди лева не им стигат за четири средни дневни работни заплати + 1 за телефонистка и разходи за един автомобил и десетина скоби - честно, не знам колко им е надценката за администрацията.
    Аз да се утрепан, не мога да им изкарам разходите за скоби над 700 лв на ден. А на тях две хиляди не стигат

  9. 9 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bira":

    А на тях две хиляди не стигат

    🐒
    Ти пък?
    Смяташ като див капиталист?

  10. 10 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 444 Весело

    И като намалеят нарушителите, екипите ще скитат напразно търсейки си жертва и пак ще са на загуба.
    От оборот се печели, от оборот : )
    Май касичката се е изпразнила...

  11. 11 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 444 Весело

    И тез цени за скобите...да не ги продават на клиентите? И да ги продават, пак ще са по-евтинки....

  12. 12 Профил на klb091008761
    klb091008761
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Абе кви глоби? Направо да конфискуват колата в полза на фандъка. И публично замеряне с камъни на площада.

  13. 13 Профил на tonywalker
    tonywalker
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Гледам цените им и се чудя кой и как ги калкулира. Интересна работа.

  14. 14 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Любопитенсъм как изчислиха себестойността на поставянето на скоба. Вероятно стават все по-малко нарушителите и фискираните разходи започват да тежат. Но пък приходите от платено паркиране се увеличават. Това е комплексна услуга и няма как да очкваш да си на печалба само от глоби. Да намалят персонал и да си погледнат разходите за заплати.

  15. 15 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#10] от "sfl32583434":

    Няма да намалеят, преди дни се сдобих с фиш за неправилно паркиране от ЦГМ, 20 кинта и то в неделя сутрин. Имаше някаква търпимост към хората със стикери те, но паре нема. След време пак ще отнеса подобен, просто защото в събота вечер ми се е случвало да обикалям под зоната по 30 минути и да няма места. Карма

  16. 16 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Има огромен проблем с автомобилите в София. Изцяло благодарение на некадърната община. Нека вдигнат глобите, няма лошо. Нека се направят паркинги, обаче, във всеки квартал. Нека от ЦГМ глобяват не само коли спряли в мацнатото с боя, а и такива във велоалеи и по тротоари - там нарушителите са много повече и пречат на всички. Нека градския транспорт се подобри, да се предоставят стимули на бизнесите да финансират придвижването на служителите си с градски транспорт/колела. И нека данъка за втори автомобил стане 5-10 пъти по-висок - не е нормално в толкова малък град да има толкова много коли, които да тровят всички ни.

  17. 17 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#16] от "m_todorov":

    По тротоари никой не паркира, тов си е "ела вълчо, изяж ме" или ще те дигнат или ще си намериш чистачките завързани на възел

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Любопитно

    Интересно ми е как сметнаха, че поставяне и махане на скоба струва 49.46 лева? Толкова ли е скъпо двукратно навеждане на толупите от ЦГМ?

  19. 19 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1721 Неутрално

    Разбира се, че глобите трябва да се повишат. Само че служителите на ЦГМ хиляда пъти ще минат покрай спрян пряко на тротоара автомобил и няма да го забележат, те се интересуват само от платената зона. Това не е работа за реда и безопасността на софиянци, а за касата на Фандъкова.

  20. 20 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1132 Любопитно

    До коментар [#18] от "vassilun":

    Ми ей така смятат: цък-цък с калкулатора и ако мине. А то явно ще мине, щото в ЦГМ освен дебили, друго няма. И нормалния човечец плаща, щото е смотан.
    В

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Гневно

    До коментар [#16] от "m_todorov":

    "Нека от ЦГМ глобяват не само коли спряли в мацнатото с боя, а и такива във велоалеи и по тротоари - там нарушителите са много повече и пречат на всички."

    Подадох сигнал с две снимки за коли паркирани точно до оградата на КАТ - София и това при знак спирането забранено и пяак на него. На същото място има наредени кашпи уж да затрудняват и без това забраненото паркиране, но не би - колите са паркирани там въпреки кашпите и по улицата две коли много трудно се разминават! И това е редовно така. Една от двете коли, които са постоянно паркирани там е без номера, а втората е с италианска регистрация! Вече няколко дни няма никаква реакция от ЦГМ!

  22. 22 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#21] от "vassilun":

    Грешна институция си сезира, в случая КАТ с хората

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    До коментар [#21] от "vassilun":Грешна институция си сезира, в случая КАТ с хората
    —цитат от коментар 22 на Изгубеният


    КАТ сезирах преди месеци. Казаха, че те санкционират шофьори, а в паркираните коли шофьори няма. Въпреки това от другата страна на оградата, в двора на КАТ стоят два паяка, на които явно паркираните в нарушение коли никак не пречат!

  24. 24 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    41,68 лв. за заплати и осигуровки на возещите се в "паяка"? Хайде де! Колко коли на ден прибира един такъв паяк? Да оптимизират маршрутите и да преместят паркингите.

  25. 25 Профил на esk431063202
    esk431063202
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Обсъждане в Столичната община: нарушителите да плащат повече за паяк и скоби
    А за разкъртените тротоари и дупки по улиците, където има зона, кой ще плати глоба?

  26. 26 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2961 Любопитно

    А кога ще разкарате изоставените морги по улици и междублокови пространства и наложите поне 500 лв глоба на собствениците им?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  27. 27 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#24] от "Лео":

    57.87 лв е сумата за заплати и осигуровки и при 9 паяк се вдигат средно по 14 коли от паяк минимум

  28. 28 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 823 Неутрално

    В жк Света Троица ,къде има паркинги и многоетажни такива?
    В люлин10,застроиха 1паркинг с блок с офис сграда ..
    Всички автомобили сега са в зелените площи

  29. 29 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#26] от "Consumer":

    В общи линии почнаха, в района където паркиран за работа, първо преди месеци минаха и поставиха едни зелени бележки. После не съм се заглеждал сериозно, но като отворихте дума се по замислих, че въпросните морги вече ги няма. За квартал Дружба Зле говоря

  30. 30 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2961 Любопитно

    До коментар [#27] от "Изгубеният":

    В Истанбул ми направи впечатление високоефективни паяци с механизъм като на мотокар, паркира непосредствено до автомобила и за секунди го е вдигнал.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  31. 31 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#30] от "Consumer":

    Е те нашите не са за секунди но са бързи. А и колкото и бързо да го вдигнат най-много е технологичното време да го откарат до наказателния паркинг

  32. 32 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1721 Неутрално

    До коментар [#21] от "vassilun":


    До коментар [#22] от "Изгубеният":

    Това е една от идиотщините на безотговорността и меркантилността на общината. За паркиран на платното автомобил се подава сигнал до КАТ, за паркиран на тротоара - до общинска полиция, за паркиран в зелена площ - до инспектората на района, и само тези в маркировките на зелена и синя зона са грижа на ЦГМ.

  33. 33 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#21] от "vassilun":

    и да подадеш сигнал и да ти го обработят е капка в морето. Необходима е цялостна политика на общината срещу нарушителите. Наказанието трябва да е неизбежно, т.е. всеки да знае, че ако си пльосне таралясника на тротоар, до час жив-умрял ще бъде глобен. И това не е много сложно, просто е необходим по един екип на инспектората във всеки квартал, който да обикаля по цял ден. Ако е необходимо, районните инспекторати да минат под контрола на районната администрация.

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5228 Неутрално

    Няма как разходите да са такива. Мамят софиянци на поразия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1090 Гневно

    Ненакрадоха се тия. Милиони жънат всеки месец и всичко пропада по чекмеджета и джобчета на кметици.

    Гнус герберясала!!!

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5228 Гневно

    До коментар [#35] от "pinoccio":

    ПЪЛНЯТ ЧЕКМЕДЖЕТО.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Тази бандитска фирма колкото и глоби да събере, все ще е на загуба.
    Новият кмет трябва да има първа задача да изгони всички шефове.

    Фандъкова, оставка!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  38. 38 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#10] от "sfl32583434":

    Печели се от такси за паркиране. Глобите и санкциите са екстра

  39. 39 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    До коментар [#1] от "Таралеж":

    Глоби задължително трябва да има, щото има много яки наглеци. Включително тук е имало статии, макар че май в кратките новини, включително и от някои от коментиращите тук, как някои батки, или майни, или софийските им аналози, си спират и паркират върху тротоари заемащи повечето от ширината им и не позволяваше на пешеходците и майките с колички да се движат по тях, също спиращи и паркиращи по пешеходните пътеки и също на по-малко от 3 метра от кръстовище, дори направо на самите завои. Имаше и фрапиращ случай със спрян напреки на пътното платно "джип". Та трябва не просто да има глоби, ами трябва да са десетки пъти по-големи и да се събират принудително.

    мурзилка
  40. 40 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    Тия нямат капка срам. Сега остава да почнат да ни убеждават че общинската фирма паркинги и гаражи е на загуба. Предполагам че ако няма нарушители тия дето слагат скобите ще се още повече на загуба, какво правим тогава? Може би вдигаме цените за синя и зелена зона за да не са на загуба тия дето слагат скобите? С тия зони винаги се въртим в порочен кръг, трябва да бъдат премахнати напълно и да почнат да строят паркинги в периферията на центъра.

  41. 41 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Гражданите на София са работодатели и плащат заплатите на столичните общинари на които са делегирали правото да вземат решения. Когато тези решения правят града ужасно място за живеене тези граждани със законни средства трябва да не допускат това. За съжаление овцете блеят в кошарата и се оплакат едни на други, че вълците ги стрижат без умора 24ч, 365 дни. Хак ни е. На овцете.

  42. 42 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Весело

    До коментар [#38] от "Bira":

    Голема печалба, според общината едни 6.5млн без ДДС отгоре не им стигат да покрият разходите по ЕКСТРАТА. Възпитателният процес върви твърде бавно, но върви. В зоните, дет шетат ЦГМ няма паркирани коли по тротоари те, а в кварталите има. Като разширят зоните и там ням да има. Някои си спомнят ужаса през 90те в центъра, когато не можеха да минат пешеходците по тротоара.

  43. 43 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#33] от "kapitan_laino":

    По-горе съм писал, че са почнали, дори съм потърпевш. Но това е правилния начин

  44. 44 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Глобите трябва да се увеличат, но и да се събират.
    Скобите са излишни - фиш на предната чистачка и срок за плащане.

    София отдавна е станала гнездо на хаус, кал и гняз и една от причините е безразборното паркиране.

  45. 45 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Весело

    До коментар [#44] от "ial":

    Фишовете са по чл. 186, ал 3 от ЗДП и са събираеми. Спряха със смешните розови бележки отпреди пандемията

  46. 46 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2905 Неутрално

    Камерите сложени за контрол на буслентата са много по на далавера. Почти няма човешка намеса а глобите си вървят. Лесно могат да избегнат скобите с един гугълмобил, или тротонетка с камера да обикалят зелена и синя зона, а глобите автоматично ще се начисляват.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  47. 47 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#43] от "Изгубеният":

    Това че са точно теб са те глобили не означава, че го правят навсякъде постоянно. Няма случай в който да мина през квартал извън широк център и да не видя купища нарушители по спирки, тротоари и поляни. В квартали като Люлин е буквално невъзможно да се огледаш и да не видиш поне 10на таралясника по тротоарите - където и да си.

  48. 48 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Лелее, че те на загуба бачкали завалийките!

  49. 49 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    В София в момента се движат десетина паяка, които вдигат по около двайсетина коли на ден.
    Коли се вдигат основно от тротоари след подадена жалба от граждани.
    Така е от десетилетия, но селяните така и не се научиха.
    Паркинги няма да се построят, щото селяните искат те да са безплатни, смятат че това им се полага по право.
    Селяните дойдоха в София, смятайки че и тук ще е като на село, където можеш да паркираш където ти скимне.
    Селяните си накупиха по две-три коли, набутаха се в квартали с инфраструктура, която не може да поеме трафика, и скимтят, че нямало паркоместа.
    Селяните смятат, че ако те и жените им нямат коли, ще са втора ръка хора и другите селяни ще ги гледат отвисоко.

  50. 50 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#47] от "kapitan_laino":

    Еми, нямате си ЦГМ, та за тва. Но пък имате улицата и междублоковите пространства за бащиния. В центъра само по-заможните могат да си позволят две и повече коли, докато извън широк център семействата спокойно си джиткат с две и повече коли.

  51. 51 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Около 80% от селяните имат коли, но не ги карат редовно, често с месеци, но понеже всеки селянин е длъжен да има кола, си купува и си я държи пред блока.
    Купува и на децата си, а те след два месеца като закъсат за кинти, също си зарязват колите пред блока.
    София от столетие е планирана и построена погрешно, в градовете Младост, Люлин и Обеля соцархитектите не са допускали, че един ден всеки трудещ се парий ще може да има кола, затова са оставени едни алейки колкото да може да мине линейка или пожарна, в Борово е така.

  52. 52 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#2] от "Мамуна":
    Ама безплатен, нали?

  53. 53 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    Наскоро разшириха синя и зелена зона, сега ще вдигнат глобите. А горкото ЦГМ е на загуба. Иска се талант да докараш дружество с толкова приходи на загуба. Направо е за нобелова награда за икономика това.

  54. 54 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#53] от "stargate":

    ЦГМ е на загуба по други причини, секторът контрол на паркиране е на печалба, просто твърдят че тази дейност е на загуба, и то не финансова, а счетоводна. Борбата да станеш служител н този сектор е огромна, връзки кат корабни въжета ти требет, щот са на твърда заплата плюс процент от глобите

  55. 55 Профил на Vladimir Donkov
    Vladimir Donkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    100 лв за репатриране на автомобил??? За 100 лв мога да си поръчам репатрак да ми докара кола от Враца. То бива наглост, но това тяхното вече е за затвор.
    Не е проблема в това, че глобите ще поскъпнат, а в това, че в момента на всеки репатриран автомобил някой дебил в ЦГМ прибира допълнителни 40 лв от приходите за зони, вместо да се дават за оправяне на тротоарите и строене на велоалеи и паркинги. Кой знае колко още такива схеми има в това престъпно дружество ЦГМ. Ако там някога влезе прокурор, ще изплатим външния дълг само от конфискации.

  56. 56 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 525 Любопитно

    Услугата принудително преместване на един автомобил вече струвала 105.74 лева......
    -------------------------------------------------------------
    Преди месец пътна помощ ми докара колата от Владо Тричков до автосервиз в Казичене.
    Около 30 км. Взеха ми 70 лв. И със сигурност са спечелили някой лев.
    А на Столична община в рамките на София, за средно 5 км. на репатриран автомобил, и струвало 105 лв., т.е. с 50 % повече. И в калкулацията няма включена печалба.
    Егати краденето.

  57. 57 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#54] от "Изгубеният":
    Лъжа!
    Само екипите на паяците и скобарите получават пари на база брой вдигнати коли.

  58. 58 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#43] от "Изгубеният":Това че са точно теб са те глобили не означава, че го правят навсякъде постоянно. Няма случай в който да мина през квартал извън широк център и да не видя купища нарушители по спирки, тротоари и поляни. В квартали като Люлин е буквално невъзможно да се огледаш и да не видиш поне 10на таралясника по тротоарите - където и да си.
    —цитат от коментар 47 на kapitan_laino

    Ами ела в крайния квартал Сухата река и няма да видиш и една кола, паркирана в нарушение.

  59. 59 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Правилно, ама и милиционерите да не си бъркат в носа, а да глобяват яко, щото по центъра има във всеки един момент поне по 100 коли в нарушение.

  60. 60 Профил на Дино Завров
    Дино Завров
    Рейтинг: 59 Весело

    Как 105 лева бе?! Тия коли да не ги вдигат с вертолет??? Отделно посегателството срещу частна собственост е незаконно, независимо дали е извършено от общината, държавата и т.н.

    Сега разбрахте ли каква е играта на Борис Бонев?! Ако не беше събрал гласовете на заблудените "умно-красиви", които сега плачат от умиление по Кирил Петков, в момента кмет на София щеше да е Борислав Игнатов и нещата щяха да са доста по-различни.

  61. 61 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#49] от "Toshko Afrikanski":

    Селяндурите, колега :) Нека да изгладим термините. Селяните си останахме да си живеем на село. Инак съм съгласен с твърденията.

    На село мога да си паркирам където си искам, затова си живея тука :)

  62. 62 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 361 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    глобата за скоба/паяк да не би да се събира след освобождаването на колата?

  63. 63 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 950 Весело

    [quote#58:"Toshko Afrikanski"][/quote]

    Верно ли? Ни една?

    https://call.sofia.bg/bg/Signal/Details/281046
    https://call.sofia.bg/bg/Signal/Details/279140

    Но и да беше така, не променя факта, че доста квартали изобщо не се пипат. Или само по сигнал. А ЦГМ и инспектората са централизирани институции и не би трябвало да има разлика по кварталите.

  64. 64 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#57] от "Toshko Afrikanski":

    Е пааа, точно за тези е думата. Що катаджия та с паяците е 6.50лв разход за вдигане, а двамата момци са близо 59 лева разход за вдигане? Колко човека работят на паяците? 20?30? И разходът за заплати и осигуровки там е 59х47000 лева н година. Че Бонев е идиот, е неуспирим факт, но че ЦГМ начисляват общо разхода за и за скобарите към тея 30 човека е видно и от самолет.

  65. 65 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#16] от "m_todorov":По тротоари никой не паркира, тов си е "ела вълчо, изяж ме" или ще те дигнат или ще си намериш чистачките завързани на възел
    —цитат от коментар 17 на Изгубеният


    явно от центъра не сте илизали. Отидене например в Х.Димитър и Сухата река да видите къде са спряни колите - няма празен тротоари около блоковете. Не само там е така.

  66. 66 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#65] от "alabalko":

    Аз ежедневно съм извън центъра, няколко пъти обясних, че в центъра възпитателния ефект от глоби, щети по колата, както и че е доста скъпо да имаш повече от една кола, е предотвратило вакханалията, която се вирхи в кварталите.

  67. 67 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Притежаването и управляването на автомобил в Република България е ПРАВО, НЕ ЗАДЪЛЖЕНИЕ! Никой не е длъжен с парите на целия народ да ви строи паркинги! Оправяйте се - намерете си гараж, паркомясто, ако няма - сменете си квартирата, работата или каквото там трябва, та да паркирате удобно или да ви е удобен градския транспорт! В крайна сметка си изхвърлете колата и си намерете алтернатива - таксита, градски транспорт, влакове, автобуси и т.н.! НИКОЙ НЕ ВИ Е ДЛЪЖЕН!

  68. 68 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Весело

    До коментар [#67] от "koliok5":

    Абсолютно, може да ви е интересен експоненциалния модел на Малтус за динамиката на популациите, той е приложим и за вашето твърдение, че е право всеки да има колкото иска коли.

  69. 69 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Паяците работили на загуба?

  70. 70 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    Ако и каруците ги дигаха както колите щеше да е още по-добре! Ако ромите не си плащат глобите конската тяга отива за месопреработка. Обожавам конете и ако някой друг намери друго щадящо решение -нека го сподели!

  71. 71 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1535 Любопитно

    До коментар [#60] от "Дино Завров":

    Колко да са по-различни? Ей, го Трайков ми е квартален, кмет, дори съм гласувал за него, падат тухли от корниза на столична община, отдел култура върху тротоар. От седмици просто е оградено мястото. Ама една тухла не са бутна ли поне да фиксират проблема пред 2ро ДКЦ.

  72. 72 Профил на esk431063202
    esk431063202
    Рейтинг: 418 Неутрално

    В София в момента се движат десетина паяка, които вдигат по около двайсетина коли на ден.Коли се вдигат основно от тротоари след подадена жалба от граждани.Така е от десетилетия, но селяните така и не се научиха.Паркинги няма да се построят, щото селяните искат те да са безплатни, смятат че това им се полага по право.Селяните дойдоха в София, смятайки че и тук ще е като на село, където можеш да паркираш където ти скимне.Селяните си накупиха по две-три коли, набутаха се в квартали с инфраструктура, която не може да поеме трафика, и скимтят, че нямало паркоместа.Селяните смятат, че ако те и жените им нямат коли, ще са втора ръка хора и другите селяни ще ги гледат отвисоко.
    —цитат от коментар 49 на Toshko Afrikanski


    селяните смятат, че тошко африкански е шимпанзе

  73. 73 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    До коментар [#16] от "m_todorov":

    Добър пост, но мисля, че си пропуснал паркиращите с привилегии: общински и държавни служители, т.нар. "инвалиди". Не бих се учудил ако 30% от паркираните коли са привилигировани.

  74. 74 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    Между другото в искането за увеличаване на глобата за скобата има логика (актуализация на санкцията). Но не и за репатрирането и паяците! На основание кой закон се прави това?

  75. 75 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3468 Неутрално



    Притежаването на автомобил не е право, а удобство. А за удобството се плаща.
    При затруднения с паркирането ЗАДЪЛЖЕНИЕ на общината е да осигури паркинги. Но НЕ БЕЗПЛАТНИ!

  76. 76 Профил на pry131048991
    pry131048991
    Рейтинг: 42 Неутрално

    През 20+ години за които имам книжка веднъж са ми слагали скоба. Това беше преди повече от 10години и тогава си спомням че беше 30лв. Дадох ги като пич макар че не бях в зона нито в нарушение, но си спомням че господата от градската мобилност много им се зарадваха, даже ми казаха че вече мога да си оставя автомобила където си е и няма са ме закачат. Както и да е, бях си свършил работата. Та интересно ми е къде са профили парите тогава? С какво слагането на скоба им излиза толкова скъпо? Как вдигането и построяването на чужд автомобил с паяк е също на такава космическа цена? Да не го карат от да речем София до Варна на рапатрак за общински паркинг? Виждал съм как товарят автомобили със светещи фарове и пуснати аварийни. Собствениците им получават ли обезщетение за щетите по боя, огънати ламарини или мъртъв акумулатор?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK