"Как се е стигнало до това разделение? - Процесите, които ни доведоха до тук са ясни - една не малка част от медиите бяха изкупени от власт, или власт приближени и загубиха своята независимост. " ................. И нито дума,за това, че непосредствено след 10.11.89 г. медиите бяха раздадени на агенти на ДС.
"Редакцията имаше желание да прави повече образователни и повече интелектуални продукти. Но те нямаха рейтинг. А и в крайна сметка медиите са търговски субект. Водиш се от това, че трябва да си бизнес предприятие и трудно създаваш такъв тип продукти" Така е но едната странал.Няма такова нещо като "не бизнес предприятие". Дори и при комунизма , някой плащаше и точно той сам си поръчваше музиката. И в буквалния смисъл. Напр. Бийтълс не се излъчваше по БНР и БНТ до началото на 80-те години... И имаше безконтролен достъп до обществени пари... Но има и още едно но, да ,медиите са еманация на обществото НО и те формират начина на мислене на обществото. Кое е първичното , яйцето или кокошката? Ако всяка вечер гледаш шоу насочено към груби удоволствия, какво друго да пожелаеш освен ферарита и прашки ?
Прав е - всичко почва от основата, а в основата са мисирките - те ако не стават - с калпав материал плоча не се лее - с калпави журналисти, медия не се прави.
Доколкото съм чувал, при НН става дума за един кредит от КТБ. Блиц и ПИК си разменяха редакционните екипи в един момент.
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
Аз имам сайт с не малко посещения. С интернет медии се занимавам от 20 години. С годините започна един процес на окрупняване на медии и канализирането на рекламата, тоест тя да достига до определени медии. Няма значение какъв продукт имаш, колко посещения имаш и дали е подходящ за рекламодателя, ако не си в схемата, при теб се подхвърлят едни трохи, които в никакъв случай не ти стигат за да издържаш качествена редакция а за независима абсурд. След 2015 година този проблем се задълбочи и сега е още по-трудно. За мен медиите в днешно време, не само в България а и по света служат за пропаганда и оформяне на мнението на хората в интерес на тези, които ги издържат. Това е 100% цензура, но хората не го осъзнават. Единствения шанс да съществува независима медия е нейните читатели да я издържат с абонаменти или дарения. В България поне засега това е много трудно. Българина не е умее да благодари. Той ще дава всеки ден по 5 лв за цигари, но не и 5 лв месечно за абонамент на любимата си медия. А ако говорим за култура, защото има и такива медии, не всичко е новини, тогава пък още повече. Дано това се промени.
Хайде, хайде, мениджмънтът не знае. Първо ви е работа да знаете, второ, като дойде заповедта да се прави репортаж от този хотел в Банско или от онзи ресторант в Свети Влас, на репортерите много лесно им става ясно кой с кого спи за пари по веригата нагоре. И следващото нещо в телевизиите е липсата на анализи. Превърнали са журналистиката само в репортажи. И като избират какво да показват и кого да канят, без да изразяват позиция, уж са независими, но на практика са си съвсем зависими. Има един седмичен коментар на Светльо и това е. Но и откъде да се появят читави журналисти, още преди 1944 са ги биели, комунистите само послушковци са пускали, след 10ти имаше няколко години на уж свобода, колкото да се появят 1-2 по-смели и след това стана пак казионна журналистика тип Валерия Велева.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Аз имам сайт с не малко посещения. С интернет медии се занимавам от 20 години. С годините започна един процес на окрупняване на медии и канализирането на рекламата, тоест тя да достига до определени медии. Няма значение какъв продукт имаш, колко посещения имаш и дали е подходящ за рекламодателя, ако не си в схемата, при теб се подхвърлят едни трохи, които в никакъв случай не ти стигат за да издържаш качествена редакция а за независима абсурд. След 2015 година този проблем се задълбочи и сега е още по-трудно. За мен медиите в днешно време, не само в България а и по света служат за пропаганда и оформяне на мнението на хората в интерес на тези, които ги издържат. Това е 100% цензура, но хората не го осъзнават. Единствения шанс да съществува независима медия е нейните читатели да я издържат с абонаменти или дарения. В България поне засега това е много трудно. Българина не е умее да благодари. Той ще дава всеки ден по 5 лв за цигари, но не и 5 лв месечно за абонамент на любимата си медия. А ако говорим за култура, защото има и такива медии, не всичко е новини, тогава пък още повече. Дано това се промени.
Медиите са като всеки друг бизнес в развит сектор - с времето трябва да станат или големи, или специализирани. За големите е ясно как се издържат.
Но специализираните, все още си мисля, че може да бъдат издържани от своите читатели. Най-малкото, защото бидейки специализирани, не нямат нужда от толкова много ресурси, за да правят качествено съдържание.
Проблемът наистина идва от там, че 1) българите не сме свикнали да даваме пари за съдържание и това е проблем още от времето на торент тракерите и 2) ние сме малък пазар, който трудно може да намери достатъчно публика за наистина специализирано съдържание.
Друг вариант е чрез финансиране през спонсорство. Но дали тези спонсори биха били готови да дават пари за едната реклама, без да се месят в редакционното съдържание, е отделна тема.
Малко са медиите, които успяват да генерират печалба от нормалната дейност. Тук идва на помощ държавата (това съм АЗ), която насочва парични потоци към опредлени медии. Така създава "своя" доминираща информационна (съответно, рекламна) екосистема, която изкривява пазара, защото не е отражение на качество и/или ефективност, а на лоялност и достъп до допълнителен ресурс. Разбира се това не е всичко. На пазара са "рекламодатели", които са "напомпани с ресурс" по същата схема, които рекламират в същите тези медии. Затова казах екосистема.
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
Няма вариант, в който медиите са едни, обществото е друго, политиците са трети. Всичките тези неща са част от една система."
Това е истината и реалното положение за всички нас. В този смисъл, заглавието е ( май не за пръв път) малко неточно. Както се казва: "Това е Минке полоението". Ние като хора населяващи тези земи сме такива и като представителна в социологическия смисъл извадка, такива са ни управляващите, ръководещите и работещите в различните държавни, частни и прочее институции. Слаба утеха е, че и повечето ( най-вероятно във всичките) места и страни по света картината е горе-долу подобна. Единствения изход, при това бавен и постепенен е образование и култура за колкото може повече от нас. Всичко различно може да се случи под силен натиск, резултата от който ще зависи от личните характеристики на притискащия или обратно, да вървим към разпад и някаква форма на анархия, при която ние самостоятелно, къде с връзки, къде с късмет или чист криминал едни ще просперират, а други ще страдат. Ама това второто, май ни е познато отнякъде?:).
Интересно интервю, безобразно написано. Няма запетайки, пълно с грешки, Дневник, става ви норма. Журналистите се подчиняват на рейтинга. Рейтингът - това сме всички ние - какво четем, на какво се спираме, какво споделяме. Всички искаме по-културни предавания, но не ги гледаме. Твърдим, че искаме да четем качествени материали в онлайн медиите, но цъкаме на "Идва краят на света след 9 часа". Е, няма как да имаме други медии, защото медиите - това сме ние.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Николай Колев
Рейтинг: 3196 НеутралноТ.е., пак опираме до мисирките и мисир-журнализма.
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦Араламбене му е майката
Рейтинг: 8 НеутралноСамо не пипайте Дюзев и Райчев, моля!
selqnin
Рейтинг: 2881 НеутралноНатиск върху българските така наречени "медии" НЯМА!!!
Има купуване без съпротива при продажбата!
4ort
Рейтинг: 1754 Неутрално"Как се е стигнало до това разделение?
Имам време да питам всеки идиот.- Процесите, които ни доведоха до тук са ясни - една не малка част от медиите бяха изкупени от власт, или власт приближени и загубиха своята независимост. "
.................
И нито дума,за това, че непосредствено след 10.11.89 г. медиите бяха раздадени на агенти на ДС.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#3] от "selqnin":
Нядялко Недялков - доброволец # 1 !
fkm26555709
Рейтинг: 30 Неутрално"Редакцията имаше желание да прави повече образователни и повече интелектуални продукти. Но те нямаха рейтинг. А и в крайна сметка медиите са търговски субект. Водиш се от това, че трябва да си бизнес предприятие и трудно създаваш такъв тип продукти"
Така е но едната странал.Няма такова нещо като "не бизнес предприятие". Дори и при комунизма , някой плащаше и точно той сам си поръчваше музиката. И в буквалния смисъл. Напр. Бийтълс не се излъчваше по БНР и БНТ до началото на 80-те години... И имаше безконтролен достъп до обществени пари...
Но има и още едно но, да ,медиите са еманация на обществото НО и те формират начина на мислене на обществото. Кое е първичното , яйцето или кокошката? Ако всяка вечер гледаш шоу насочено към груби удоволствия, какво друго да пожелаеш освен ферарита и прашки ?
ial
Рейтинг: 474 НеутралноДоста противоречиво интервю....
Deaddark
Рейтинг: 2299 НеутралноПрав е - всичко почва от основата, а в основата са мисирките - те ако не стават - с калпав материал плоча не се лее - с калпави журналисти, медия не се прави.
Николай Колев
Рейтинг: 3196 НеутралноДоколкото съм чувал, при НН става дума за един кредит от КТБ. Блиц и ПИК си разменяха редакционните екипи в един момент. 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
Martin Todorov
Рейтинг: 9 НеутралноАз имам сайт с не малко посещения. С интернет медии се занимавам от 20 години. С годините започна един процес на окрупняване на медии и канализирането на рекламата, тоест тя да достига до определени медии. Няма значение какъв продукт имаш, колко посещения имаш и дали е подходящ за рекламодателя, ако не си в схемата, при теб се подхвърлят едни трохи, които в никакъв случай не ти стигат за да издържаш качествена редакция а за независима абсурд. След 2015 година този проблем се задълбочи и сега е още по-трудно. За мен медиите в днешно време, не само в България а и по света служат за пропаганда и оформяне на мнението на хората в интерес на тези, които ги издържат. Това е 100% цензура, но хората не го осъзнават. Единствения шанс да съществува независима медия е нейните читатели да я издържат с абонаменти или дарения. В България поне засега това е много трудно. Българина не е умее да благодари. Той ще дава всеки ден по 5 лв за цигари, но не и 5 лв месечно за абонамент на любимата си медия. А ако говорим за култура, защото има и такива медии, не всичко е новини, тогава пък още повече. Дано това се промени.
fpyyh
Рейтинг: 441 НеутралноХайде, хайде, мениджмънтът не знае. Първо ви е работа да знаете, второ, като дойде заповедта да се прави репортаж от този хотел в Банско или от онзи ресторант в Свети Влас, на репортерите много лесно им става ясно кой с кого спи за пари по веригата нагоре. И следващото нещо в телевизиите е липсата на анализи. Превърнали са журналистиката само в репортажи. И като избират какво да показват и кого да канят, без да изразяват позиция, уж са независими, но на практика са си съвсем зависими. Има един седмичен коментар на Светльо и това е. Но и откъде да се появят читави журналисти, още преди 1944 са ги биели, комунистите само послушковци са пускали, след 10ти имаше няколко години на уж свобода, колкото да се появят 1-2 по-смели и след това стана пак казионна журналистика тип Валерия Велева.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеRational
Рейтинг: 431 НеутралноМедиите са като всеки друг бизнес в развит сектор - с времето трябва да станат или големи, или специализирани. За големите е ясно как се издържат.
Но специализираните, все още си мисля, че може да бъдат издържани от своите читатели. Най-малкото, защото бидейки специализирани, не нямат нужда от толкова много ресурси, за да правят качествено съдържание.
Проблемът наистина идва от там, че 1) българите не сме свикнали да даваме пари за съдържание и това е проблем още от времето на торент тракерите и 2) ние сме малък пазар, който трудно може да намери достатъчно публика за наистина специализирано съдържание.
Друг вариант е чрез финансиране през спонсорство. Но дали тези спонсори биха били готови да дават пари за едната реклама, без да се месят в редакционното съдържание, е отделна тема.
Николай Колев
Рейтинг: 3196 НеутралноДо коментар [#10] от "Martin Todorov":
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦Малко са медиите, които успяват да генерират печалба от нормалната дейност. Тук идва на помощ държавата (това съм АЗ), която насочва парични потоци към опредлени медии. Така създава "своя" доминираща информационна (съответно, рекламна) екосистема, която изкривява пазара, защото не е отражение на качество и/или ефективност, а на лоялност и достъп до допълнителен ресурс. Разбира се това не е всичко. На пазара са "рекламодатели", които са "напомпани с ресурс" по същата схема, които рекламират в същите тези медии. Затова казах екосистема.
tsvetko_51
Рейтинг: 1397 НеутралноНяма вариант, в който медиите са едни, обществото е друго, политиците са трети. Всичките тези неща са част от една система."
Това е истината и реалното положение за всички нас. В този смисъл, заглавието е ( май не за пръв път) малко неточно.
Както се казва: "Това е Минке полоението". Ние като хора населяващи тези земи сме такива и като представителна в социологическия смисъл извадка, такива са ни управляващите, ръководещите и работещите в различните държавни, частни и прочее институции. Слаба утеха е, че и повечето ( най-вероятно във всичките) места и страни по света картината е горе-долу подобна.
Единствения изход, при това бавен и постепенен е образование и култура за колкото може повече от нас. Всичко различно може да се случи под силен натиск, резултата от който ще зависи от личните характеристики на притискащия или обратно, да вървим към разпад и някаква форма на анархия, при която ние самостоятелно, къде с връзки, къде с късмет или чист криминал едни ще просперират, а други ще страдат. Ама това второто, май ни е познато отнякъде?:).
bruno__dante
Рейтинг: 1267 Неутралногосподинчото е доведен син на Радосвет
иначе е ногу наясну с медиите
Роси
Рейтинг: 7433 Неутрално"страхът ражда компромис, а компромисът е краят на свободната журналистика".
Velina Tomova
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно интервю, безобразно написано. Няма запетайки, пълно с грешки, Дневник, става ви норма. Журналистите се подчиняват на рейтинга. Рейтингът - това сме всички ние - какво четем, на какво се спираме, какво споделяме. Всички искаме по-културни предавания, но не ги гледаме. Твърдим, че искаме да четем качествени материали в онлайн медиите, но цъкаме на "Идва краят на света след 9 часа". Е, няма как да имаме други медии, защото медиите - това сме ние.
canuck99
Рейтинг: 717 НеутралноТова същият Христо Христов ли е дето направи кариера покрай досиетата или е просто съвпадение на имената?
Bira
Рейтинг: 1185 Неутралномного интересно това интервю.
Kalter
Рейтинг: 8 НеутралноПо отношение на плащането. Българите дават пари на хора, правещи съдържание. Отделен е въпроса какво е то.
Погледнете колко много ютубъри набират не малко средства чрез Пейтриън и други платформи. Същите тези си докарват един не лош месечен доход.
Проблема е в това за което се плаща. А именно в основната си част е, за да гледа сеир, инфлуесъри, разголено съдържание.
Малко са тези, които оценяват и подкрепят доброто съдържание и качествената жирналистика в Интернет.