Бедствие "на пауза" - как държавата се сблъска с Vera Su

Бедствие "на пауза" - как държавата се сблъска с Vera Su


Вероятно много скоро планктонът в морето край една от най-красивите гледки по Северното Черноморие - Яйлата, ще цъфне. Не че е време за това. Ще разцъфти на сила, след като беше "форсиран" с карбамида, разпилян от борда на заседналия там кораб Vera Su. А след това като лакмус ще очертае неподозирани до този момент размери на празното пространство, което държавата е оставила в морската си политика. На негово място сега изплуваха липсващи алгоритми за работа при кризи на море, спомени за специализирани кораби и екипировка, лекомислено продадени за скрап, институции с неясни задължения и правомощия, мънкащи и некомпетентни чиновници вместо мениджъри с воля за работа.


През уикенда корабът започна да потъва, но след това властите обявиха, че е стабилизиран в хоризонтално положение, продължават източването на гориво и твърдят, че няма замърсяване на водата в радиус от 1 км - повече тук.


Първият опит да бъдат "измити ръцете" на държавата




беше направен четири дни след инцидента от Милен Тодоров, директор "Ръководство на корабния трафик - Черно море" в Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура". Пред "Дневник" той каза, че екипажът на Vera SU пропуснал да направи "рутинна корекция на траекторията си", което довело до сблъсъка му с брега. След като пропуснал маневрата, до удара и засядането на кораба в скалите край Яйлата оставали само петнайсетина минути. И точно тогава започнали неуспешните опити на "Ръководство на корабния трафик - Черно море" да установи връзка с екипажа му. Никой не отговорил на повикванията.


Тодоров беше потърсен, след като сдружението "Да запазим Корал" разпространи във Фейсбук страницата си информация, че екипажът на кораба, не е бил предупреден навреме от българските контролни служби за фаталното си приближаване към Яйлата. "Кой твърди това?", попита Тодоров. А след като получи отговора, въздъхна: "Аха-а-а, някакво сдружение, ясно."


Но в случая всяка ирония е неуместна


Според информация, която лесно може да бъде открита в сайта на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", то разполага с напълно завършена информационна система за управление на трафика на плавателни съдове. Последната й трета фаза е изградена с пари от Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г. Обща стойност на проекта е близо 40 млн. лв., от които почти 28 млн. лв. са осигурени от Европейския фонд за регионално развитие. Въпросът защо тази система се е оказала безсилна да предотврати удара на Vera Su в брега на Яйлата и до този момент остава без отговор. Още повече че една от целите, с които е отпуснато европейското финансиране по проекта, е "да осигурено взаимодействие с други информационни системи на държавни и ведомствени структури, обслужващи морския транспорт".


Втората институция, която носи пряка отговорност за случилото се на 20 септември, е Изпълнителна агенция "Морска администрация". В нейната структура има Главна дирекция "Аварийно-спасителна дейност". Едно от задълженията й е "да поддържа при денонощен режим на работа сили и средства за координиране и провеждане на операции по търсене и спасяване на човешки живот и за оказване на помощ на търпящи бедствие кораби в българския морски отговорен район за търсене и спасяване". За тази цел в структурата на дирекцията са създадени два отдела - "Морски спасителен координационен център" и "Спасителни средства - Черно море". Въпреки цялата сложна структура и ясно записани отговорности, тази институция на държавата също се е оказала безсилна да предотврати


безконтролното движение на Vera Su към скалите на Яйлата


Не по-малко озадачаващи бяха и действията на временно изпълняващият длъжностите капитан на пристанище Варна и директор на дирекция "Морска администрация" в града Валентин Джамбазов. Три дни след инцидента с кораба, плаващ под панамски флаг - едва на 23 септември, той подписва заповед, с която дава на турската компания - оператор на Vera Su, срок от четири дни - до 27 септември, за да изготви и представи план за освобождаването на плавателния съд от скалите. А след това и близо месец - до 15 октомври, за да го приведе в действие. Всичко това е направено при ясна прогноза за влошаване на времето и силно вълнение. Обяснението на Джамбазов беше, че


никой не поискал държавата да спасява кораба и екипажа му


Такива били правилата, записани в конвенцията за спасяване на имуществото на бедстващи кораби. Защо фактът, че в случая "имуществото" включва и 30 т карбамид (урея), който би могъл да нанесе вреди на екосистемата в защитената местност Яйлата, остава без ясен коментар. Властите твърдят, че товарът не е опасен, само горивото, което се източва.

Заседналият кораб Vera Su

© Александър Тодоров, Maritime.bg

Заседналият кораб Vera Su


"Забавянето на действия, свързани с освобождаването на кораба, който е заседнал край Камен бряг (Яйлата), са предизвикани от това, че в закона няма дефиниран срок, при който държавата да се намеси, каза пред Bloomberg TV - България, Свилен Крайчев, главен секретар на Българска морска камара и председател на Българската асоциация на корабните брокери и агенти. Всичко е оставено в ръцете на специализираните органи, които трябва да вземат съответното решение."


Дни след инцидента председателя на Българската морска камара Богдан Богданов обяви, че като член на Международната конвенция за търсене и спасяване по море


България е имала всички основания да предприеме много по-спешни действия


в дните след 20 септември. "В текстовете на конвенцията се казва, че в случай, при който има корабно произшествие в крайбрежието на дадена страна, тя има право да предприеме мерки, чрез които да не допусне замърсяване на крайбрежните води, каза също пред Bloomberg TV - България, Богданов. Тази конвенция не противоречи на никое законодателство."


Според Богданов в някои страни съществува практиката да се изготвя мореплавателен план (sailing plan), който да се изпраща на пристанищата, в които ще акостира даден плавателен съд. "В България тази практика все още не е приета, но ако имахме данните от такъв план, много по-лесно щяхме да видим, че курсът на Vera Su ще доведе до произшествие", каза той.


България е страна и по Международната конвенция за търсене и спасяване по море (SAR) от 1979 г., както и по Международната конвенция по спасяването (The international Convention on Salvage) от 1989 г. Двете имат за цел координирането на операции по спасяването на човешки живот при злополуки в морето. В случая с корабокрушението от 20 септември т.г. обаче


държавата очевидно се е оказала неспособна да изпълни задълженията си


по тези два документа. Оправданието: нямало как да бъде установена връзка с екипажа на кораб, очевидно напуснал траекторията си и още по-очевидно - носещ се с целия си товар към див и скалист бряг.


Но в нощта на 19 срещу 20 септември не е била регистрирана никаква активност в опит за предотвратяване на сблъсъка и от страна на Гранична полиция. Тя би трябвало да охранява морската граница на страната, да регистрира всяко отклоняване от курса на плавателни съдове в териториалното ни море и да следи трафика с наличните си радиосистеми и друго специализирано оборудване.


Така, след като изгуби почти седмица, едва на 27 септември, в последния възможен момент преди фаталното обръщане на вятъра от североизток, Морска администрация реши да разтовари Vera Su.


Трагикомичният спектакъл


който последва, спря дъха на присъстващите журналисти. Но и на служебния министър на околната среда и водите Асен Личев.


"Аз умрях от срам, когато видях, че кранът, който загребваше карбамида, всъщност е драгажна челюст, която е предназначена за загребване на тиня или пясък от дъното на воден обект, за да може той да се изцеди по време на вдигането и претоварването, каза той след прекратяването на операцията. Тези действия по прехвърлянето на товара от заседналия кораб към друг плавателен съд бяха по-скоро пагубни за околната среда, отколкото полезни", каза още Личев. А след това обобщи състоянието, в което служебният кабинет е заварил "Морска администрация" и Министерството на околната среда и водите, като "морална нищета".


"България не е пиратска държава и е действала по най-адекватния начин, съобразен с международното право", твърди министърът на транспорта Христо Алексиев в събота в отговор на въпрос за закъснели действия от страна на държавата по случая.


Той и колегата му Личев влизат като ръководители в създадената със заповед на министър-председателя Стефан Янев координационна група за ситуацията с кораба, за която беше съобщено през уикенда. Нейни членове са още заместник-министърът на отбраната Пламен Йорданов, заместник-министърът на външните работи Василий Такев, заместник-министърът на правосъдието Мария Павлова и заместник-министърът на вътрешните работи Таня Петрова.


След всичко, на което станахме свидетели през последните 14 дни, бедствието под високите червени скали на Яйлата изглежда като поставено на пауза. А в стопкадъра така и не става ясно кой всъщност бедства във вълните - Vera Su или държавата?


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Да се оправя собственика.В Турция или Румъния няма ли спасителни кораби да ги извикат.

  2. 2 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    С всеки изминал ден се потвърждава мнението ми, че причините за тази пародия, която скоро ще се превърне в трагедия могат да са само две:

    1. Служители на държавната хранилка се опитват да прикрият своята импотентност от страх да не загубят поста си.

    2. На кораба има и нещо друго освен тор.

    Плавателния съд е на няколко метра от брега. С две лайнарки до сега да го бяха източили.
    Тъжно е, че от бездействието ни сега, ще страдат и децата ни…

  3. 3 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Класическа илюстрация за калинките във властта. И вие пак гласувате за ГЕРБ и ДПС, не знам с каква надежда. Добре че не беше по-голям кораб.
    Категоричен глас от мен за ДБ и Лозан Панов - единствените непровалени до този момент.

  4. 4 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    Наистина е добре, че товарът не е опасен...

  5. 5 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 503 Весело

    Дребен пропуск в заглавието: “ Бедствие "на пауза" - как държавата се сблъска с Vera Su”

    А би трябвало да е: “ Бедствие "на пауза" - как тази скапана дето не става за държава се сблъска с Vera Su”

    И за да не си помисли някой, че бозата е с косми от вчера, да му напомня. Нещо дето е скапвано умишлено в продължение на 45 години няма как да се оправи от същите бандити или техните наследници за 30. И това е известно от поне 3300 годин. Моше е водил (или размотавал евреите) из пустинята поне 40 години. Защо? За да забравят. А как се забравя? Ами много просто, като измре поне едно поколение наследници…

    73! Go Go
  6. 6 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 514 Неутрално

    ОСТАВКА на всички некъдърници, които не предприеха НИЩО за да се реши проблема със заседналия кораб!

  7. 7 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 443 Неутрално

    В разговор с един редови земеделец, получих любопитно оплакване: за предния сезон торовете в Б-я били продавани с необичайна надценка!? - кораба за доставки бил потънал и продавача си калкулирал загубите. Говореше за предния сезон!

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  8. 8 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Класическа илюстрация за калинките във властта. И вие пак гласувате за ГЕРБ и ДПС, не знам с каква надежда. Добре че не беше по-голям кораб. Категоричен глас от мен за ДБ и Лозан Панов - единствените непровалени до този момент.
    —цитат от коментар 3 на SEAL


    Така е.
    Ако г-н Панов беше президент, лично щеше да реши проблемите с този кораб, в рамките на 2 часа.
    Просто щеше да му изнесе една реч за справедливостта и съдбната система, след което корабът засрамено щеше да се изнесе сам в неизвестна посока.

  9. 9 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Разстроено

    "Но в нощта на 19 срещу 20 септември не е била регистрирана никаква активност в опит за предотвратяване на сблъсъка и от страна на Гранична полиция. Тя би трябвало да охранява морската граница на страната, да регистрира всяко отклоняване от курса на плавателни съдове в териториалното ни море и да следи трафика с наличните си радиосистеми и друго специализирано оборудване."

    Тези ако наистина бяха си свършили работата и да отклонят кораба от курса по който нарушава границата ни нямаше да има никаква бедствена ситуация. Вместо това с бездействието си сега дават алиби на турците да пробутват абсурдната си версия че се били заблудили и "случайно заседнали" до брега, че и сега се налага да спасяваме тези "невинни" нарушители на морската ни граница.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  10. 10 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1748 Весело

    https://chitanka.info/text/14981/4
    — Мисля — каза Форд с такъв тон, който Артър познаваше и знаеше, че предвещава нещо абсолютно непонятно, — че там има НДП.
    Той посочи. Любопитно беше, че посоката, в която сочеше, не беше тази, в която гледаше. Артър погледна в едната посока, към пейките, и после в другата, към терена за игра. Кимна и сви рамене. Пак сви рамене.
    — Има какво?
    — Има НДП.
    — Има Н…?
    — …ДП.
    — И какво е това?
    — Нечий Друг Проблем — обясни Форд.
    — Аа, добре — каза Артър и си отдъхна. Нямаше никаква представа за какво беше всичко това, но поне изглеждаше, че бе свършило. Не беше

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  12. 12 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1407 Весело

    Ма'ани, ма'ани!
    И последната фльорца в България, чу за понятия като Карбамид и Азотен тор.
    Тая 32-годишна гемия се оказа че е от класа на Титаник и Тори Каньон!

    Няма Боко ; няма Супермен да спаси гемията и да опази Светинята на Джулая!

    Велика България!

    Fu*k Your Opinion
  13. 13 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2339 Неутрално

    Този инцидент развали хатъра на цяла дирекция нищонеправещи, вместо само да мислят къде да пият и ядат и какво да продадат, се оказа, че били имали работа.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  14. 14 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1407 Любопитно

    До коментар [#4] от "Хи-хи":


    Наистина е добре, че товарът не е опасен...
    —цитат от коментар 4 на Хи-хи


    Между другото!
    За времето, в което се плюнчим с изтеклия азотен тор от Вера-Су, поне 5-6 подобни гемии, също пренасящи такъв товар са си измили трюмовете и изхвърлили използваната вода в Черно море!

    Ама... "Това, което не го вижда окото, то не пречи на стомаха!"

    Fu*k Your Opinion
  15. 15 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    Разбира се, авторът на този вълнуващ материал и дума не е казал защо новата власт излъга, че горивото от кораба вече е източено и е оставено количество само колкото да се поддържат системите на съда, а това е започнало едва вчера.

  16. 16 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Любопитно

    Ама колко хитро се е завъртяла гемията покрай брега вместо да се блъсне челно в скалите със скорост 7 възела с каквато уж се била движела според сайта за наблюдение на движението на морските съдове. Май точно са знаели координатите на точката където трябва безопасно да заседнат в непрогледната тъмнина?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#13] от "fpyyh":


    ...цяла дирекция нищонеправещи...
    —цитат от коментар 13 на fpyyh


    Моля, моля!
    Как ще са "нищоправщи"?

    Колко фалшиви Сертификати за Правоспособност, и колко Моряшки книжки са издали на случайни, но платили за това време!
    Това, Нищоправене ли му казвате?
    😉😉

    Fu*k Your Opinion
  19. 19 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 457 Неутрално

    ОСТАВКА на всички некъдърници, които не предприеха НИЩО за да се реши проблема със заседналия кораб!
    —цитат от коментар 6 на Инженер Раул Викторов


    Не оставка,а дисциплинарно уволнение на некадърниците от изброените държавни институции и служби!

  20. 20 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3906 Весело

    ""Аз умрях от срам, когато видях, че кранът, който загребваше карбамида, всъщност е драгажна челюст, която е предназначена за загребване на тиня или пясък от дъното на воден обект, за да може той да се изцеди по време на вдигането и претоварването, каза той след прекратяването на операцията. Тези действия по прехвърлянето на товара от заседналия кораб към друг плавателен съд бяха по-скоро пагубни за околната среда, отколкото полезни", каза още Личев. А след това обобщи състоянието, в което служебният кабинет е заварил "Морска администрация" и Министерството на околната среда и водите, като "морална нищета"."


    Ако беше мутрата на власт, вместо срам щеше да последва повишение на участниците в " трагикомедията", а пред медиите щеше да бъде обвинен " олигархът" Прокопиев, че изнася неверни данни в своите медии ! Пък и за гербаджиите няма по - хубаво от това строителна техника да си върши работата.......

  21. 21 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#19] от "val1320":


    Не оставка,а дисциплинарно уволнение на некадърниците от изброените държавни институции и служби!
    —цитат от коментар 19 на val1320


    Между другото!
    Капитан Живко Петров нито е Калинка ; нито е Некадърник!

    Просто ТОВА Е СЕГАШНА БЪЛГАРИЯ!

    С "Трици, Маймуне не се хващат!".

    Необходимо е техническо обезпечаване на едни нормални морски спасителни служби!

    Имаше! Но...Всичко се продаде и наряза на скраб!

    Fu*k Your Opinion
  22. 22 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6005 Любопитно

    До коментар [#6] от "Инженер Раул Викторов":

    Това е, все едно да искаш всички футболисти на някой слаб отбор да се махнат.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  23. 23 Профил на xso16686927
    xso16686927
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Случаят с този кораб отразява състоянието на държавата в този момент. Да, държавата заседна край скалите на разединението, избуяло под пагона на омразата и некадърността на един вдигнат юмрук. ...За когото и да гласуваме той не трябва да е Р Радев!

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6005 Весело

    До коментар [#17] от "uvtest":

    Не е така. Те са много начетени и ерудирани хора, знаят и езици.
    Обаче тази проклета банкянска тиква...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хай Буй":

    Жалък си.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    По програми в държавни предприятия са влизали десетки милиони...и нищо!

  28. 28 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 973 Гневно

    При всяко бедствие, при всеки инцидент или авария, за пореден път се убеждавам, че калинки са налазили повсеместно, във всички структури. И няма изтребване. Няма един достоен човек, който да знае какво да прави и да поеме някаква отговорност. Търси се вратичка за изнизване.... Такава държава няма да я бъде дълго....
    Изчегъртването е малко, трябва тотално, дълбоко рязане.

  29. 29 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6005 Любопитно

    Доколкото знам, в морето има течения и ако нещо попадне във водата, плувайки, започва да се носи нанякъде. Така че, наторената вода няма да си стои концентрирата там при Яйлата???
    Някой по-знаещ нека да ни осветли, ако желае...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  30. 30 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6005 Любопитно

    До коментар [#28] от "papunqk": "...няма изтребване...
    трябва тотално, дълбоко рязане"
    Тук нещата намирисват на призиви за физическа ликвидация на човешки същества, що ли???

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  31. 31 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Корабът е пълен с дрига за кампанията на ИТН. Лична практа на Брендо от Украйна. Корабът ще потъне. Такъв е естествения ход на нещата.

  32. 32 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    В момента 08:52 LT, една "познавачка" лее излиянията си по "Нова-ТВ"!

    И наред с НЯКОИ верни неща, които казва, пропуска да подчертае че Карбамида е азотен тор, а най-вредни са Фосфоро-съдържащите торове! Те предизвикват бума на водораслите!
    Карбамида е бързо разтварящ се, скоростта на течението в района е поне 2-4 възела, така, че каквото и да е имало, сега е поне около Резово!

    Fu*k Your Opinion
  33. 33 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 759 Неутрално

    "Ще разцъфти на сила, след като беше "форсиран..."

    Спасе, когато представлява наречие със значение ’принудително, против волята или желанието’, се пише слято – насила. Насила хубост не става. https://kaksepishe.com/

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  34. 34 Профил на Аксел
    Аксел
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#24] от "uvtest":

    От 140 год. в Бългаия е нямало толкова калпаво,некомпетентно и некадърно правителство!Когато ГЛУПАКЪТ е и самоуверен "министър"той е щета за цялата държава.Само с лъжи и хвалби НЕ става,трябва и акъл.

    България има ЕДИН европейски политик-БОЙКО и ЕДНА европейска партия-ГЕРБ.Останалото е мафия!
  35. 35 Профил на Roumen Stoilov
    Roumen Stoilov
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Насипни товари, като този на заседналия кораб, се разтоварват с помпа с безконечен винт. Ако управляващите не бяха толкова некадърни, да бяхме забравили вече за инцидента.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на leoncho
    leoncho
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Непрофесионално написана статия и още по-глупави коментари. Хора, които не разбират пишат и коментират. Как си преставяте Морска Администрация да отклони кораба от курса му? Или Гранична полиция? Или ...? Може би си мислите, че на всяка миля трябва да има по един катер или боен кораб да дебне за грешки в курса и да алармира нарушителя? Дори и да предположим, че твърде стария ( морално и физически) спасителен кораб "Перун" не беше продаден за скраб, то какво можеше да се направи?
    Най-лесният и бърз начин е да се облекчи кораба (да се поразтовари демек) и да се дръпне от плитчините. Това и се опшитаха да направят, но твърде късно(пропуснаха доброто време) и с неподходящ грайфер.
    И да, уреята не е опасен товар, каквото и да пишат разни зеленолози и "специалисти" от "Океанографският Университет" .

  38. 38 Профил на Wornoxmaniak  и ОФ  баницата в мола
    Wornoxmaniak и ОФ баницата в мола
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Тук трябва да се понесе политическа отговорност за екокатастрофата в Черно море.
    Всички зелени организации в Европа и всички екологични привърженици да поискат отговорност от ръководните органи в България.

    Досега още на са разпитали екипажа????


    Оставка на Радев и съд за цялото му правителство.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  39. 39 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#35] от "Roumen Stoilov":


    Насипни товари, като този на заседналия кораб, се разтоварват с помпа с безконечен винт. Ако управляващите не бяха толкова некадърни, да бяхме забравили вече за инцидента.
    —цитат от коментар 35 на Roumen Stoilov


    Разтоварват се по много способи!
    Разтоварват се и с грайбери (както беше започнато), но ...
    Трябва да се използва точно подходящите грайфери!

    Ако с Топ стреляш по врабчета, ефекта е нулев!

    Fu*k Your Opinion
  40. 40 Профил на Аксел
    Аксел
    Рейтинг: 978 Весело

    До коментар [#1] от "Сд":

    Турция и Румъния дали ще обърнат внимание на Радевите калпаци??Те за 5 год.едно здрасти не му казаха!

    България има ЕДИН европейски политик-БОЙКО и ЕДНА европейска партия-ГЕРБ.Останалото е мафия!
  41. 41 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 838 Неутрално

    "... държавата се е оказала безсилна да предотврати безконтролното движение на Vera Su към скалите на Яйлата"

    Спасов е стар морски вълк и вероятно знае доста начини за спиране на 10 000 тона с 12 възела в морето.
    Артилерийски обстрел с тежки ракети не е вариант, защото азотът пак ще се озове на екологията в онова й.
    Тя държавата вярно, че е катастрофирала, ама подбирайте си малко тезите, де.

  42. 42 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#20] от "samoedin":Ако кранът, който загребваше карбамида беше оставен да си довърши работата, някаква част от товара щеше да падне в морето, но основната щеше да бъде претоварена. Сега, след "компетентната намеса на хунтаджията , т.н.министър на екологията, ВСИЧКИЯТ тор ще отиде за "храна" на водорасли и риби. Пълни некадърници.
    —цитат от коментар 24 на uvtest


    Ако това беше частна операция в частен терен досега да е приключила без никакви загуби, вероятно на ръба на здравето и технологичните възможности на наличните хора и техника. Ама понеже държавата трябва да го свърши, всичко е по устав и нищо не става. Уставът пази калинките и калинките пазят устава, защото отговорността е на институциите, а не на хората.

  43. 43 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Имаш и други правописни грешки в антрефилето, потърси си ги сам. Мога и аз да ти направа редакцията срещу съответния хонорар. Добре би било да се пише грамотно, защото в противен случай ти олеква писанието.

    Което в случая и без това е слаба рикия. Да виниш морските власти, че не са предотвратили сблъсъка на кораба е все едно да изкараш виновен катаджията иззад храста за това, че някой идиот се е нахендрил с 200 км/ч. в крайпътното дърво.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  44. 44 Профил на Wornoxmaniak  и ОФ  баницата в мола
    Wornoxmaniak и ОФ баницата в мола
    Рейтинг: 746 Гневно

    Потъващият кораб е олицетворение на цялото управление на Румен Радев - некадърност и след това катастрофа.

    Това трябва да го знае всеки българин.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  45. 45 Профил на lxo07370614
    lxo07370614
    Рейтинг: 271 Неутрално

    На десетия ден от събитие, което може да се окаже най-тежкото екологично бедствие по нашето Черноморие, премиерът решава да организира "координационен съвет". Ще координира. Но видиш ли - имал проблем - тъй като Яйлата било резерват, не можели да вкарат тежки машини... За тези неща не е виновна никоя предишна власт. Нито дори международното положение.

  46. 46 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Морето ,като Ловните стопанства,заграбени от Вълка,Батков,други...източвани,схеми за милиони

  47. 47 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#2] от "dwr30648311":

    Въпроси възникват и за прилагането на изпълнените проекти по оперативните програми. Явно само се усвоява парата а системата за корабоплаването е на трупчета.

  48. 48 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    Значи екоминистърът на Радев умрял от срам. Нямаше да се срамува, ако бе на място заедно с транспортния, пък и служебния премиер Янев, да съберат специалисти и часове след засядането да почне работа по разтовраването, изтеглянето на кораба и пр. Или да викнат турците, или румънците да помогнат, с кранове, влекачи или друго. Цяла седмица имаха на разположение, докато морето бе тихо. Сега транспортният твърди, че имало диверсия. На диверсия прилича самото управление в момента. И как, наистина си представяте Борисов в такава ситуация. Щеше да е на брега в същия ден. И да им постави срок до няколко дни да приключат. Не с дълбачки разни. На Ердоган щеше да се обади за влекачи или кранове и др. Обаче как Румен Радев да се обади на Ердоган. Той е авторитарен.

  49. 49 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Какво толкова, до края на седмицата корабът ще потъне, с което преблемът пред Морска Администрация ще се разреши от самосебе си - няма да има какво да спасяват. Е, ще се появи друг проблем - екологичен, но това вече не е прерогатив на Морска Администрация, така че другите да му мислят.

    А пък от МОСВ вероятно ще прехвърлят вината на "еко терористите", "еко талибаните", Тома Белев и т.н. задето наглеят - хем искат да живеят в България, хем и природа да има.

    Абе, Иван Костов е виновен. Ако не беше паднал комунизЪма, корабът щеше да си потъне тихо и кротко, а медиите нямаше да раздухат историята.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  50. 50 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3317 Неутрално

    прекалено мека към бюрократите е тази статия

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  51. 51 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2884 Неутрално

    при положение че вчера беше, когато кризата в суецкия канал стана световна сензация за секунди, ми е чудно как проспаха цялата работа?

  52. 52 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Най-некадърното нещо измислено някога, държавата, пак се провали! Тъпите чиновници нямат никаква идея какво да правят с екологичната бомба която глобалистите им изпратиха! Защо екипажа не е в затвора? Защо кораба не е издърпан надалече от брега?

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  53. 53 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Корабът вече легна на дъното и трябва да сложат подпори да не се килне. Напролет едно цивилно правителство ще направи необходимото.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  54. 54 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    Корабът наистина е заседнал. Ще остане да стърчи като паметник на радевото управление. И да го разцепят вълните през зимата, остава си там. Като леке, мазно петно върху най-красивия ни бряг.

  55. 55 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Любопитно

    Непрофесионално написана статия и още по-глупави коментари. Хора, които не разбират пишат и коментират. Как си преставяте Морска Администрация да отклони кораба от курса му? Или Гранична полиция? Или ...? Може би си мислите, че на всяка миля трябва да има по един катер или боен кораб да дебне за грешки в курса и да алармира нарушителя? Дори и да предположим, че твърде стария ( морално и физически) спасителен кораб "Перун" не беше продаден за скраб, то какво можеше да се направи?Най-лесният и бърз начин е да се облекчи кораба (да се поразтовари демек) и да се дръпне от плитчините. Това и се опшитаха да направят, но твърде късно(пропуснаха доброто време) и с неподходящ грайфер.И да, уреята не е опасен товар, каквото и да пишат разни зеленолози и "специалисти" от "Океанографският Университет" .
    —цитат от коментар 37 на leoncho


    Ти си големият умник. Не гледа ли как руснаците отклониха украинският и английският кораб когато нарушиха морските им граници. Украинският кораб беше принуден да акостира на руско пристанище а екипажът му беше арестуван. Според теб всеки може да нарушава морските ни граници а граничната ни полиция е за парлама?! Ами точно това е целта на турската провокация да покаже че България няма морска граница за турските морски съдове и те могат да я нарушават когато си пожелаят.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  56. 56 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1044 Весело

    До коментар [#48] от "nik_77.":

    Какво общо има МОСВ с корабоплаването и липсата на елементарни средства за справяне със заседнал кораб в плитчините?

    Най-любопитното е, че Морската администрация се управлява от структура с ранг на Изпълнителна агенция (второстепенен разпоредител с бюджет, придатък към Министерство със заплати повече от смехотворни, без каквито и да е средства да помогнат в случая).

  57. 57 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Любопитно

    "Да виниш морските власти, че не са предотвратили сблъсъка на кораба е все едно да изкараш виновен катаджията иззад храста за това, че някой идиот се е нахендрил с 200 км/ч. в крайпътното дърво."

    Там е работата че не се е нахендрил а е спрял на точното място с минимална щета за кораба и никаква за екипажа което подсказва че разполага с модерна навигационна система и със сигурност има не само GPS но и радар който да го ориентира къде са скалите.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Поредният кораб заседнал и разпаднал се на българският бряг. Имаше кораб до Ахтопол и кораб до Равда. Ако беше опит за контрабанда нямаше да допуснат засядане.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  60. 60 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    В момента 08:52 LT, една "познавачка" лее излиянията си по "Нова-ТВ"!И наред с НЯКОИ верни неща, които казва, пропуска да подчертае че Карбамида е азотен тор, а най-вредни са Фосфоро-съдържащите торове! Те предизвикват бума на водораслите!Карбамида е бързо разтварящ се, скоростта на течението в района е поне 2-4 възела, така, че каквото и да е имало, сега е поне около Резово!
    —цитат от коментар 32 на vova.josei_ki


    Няма как да е само край Резово - вятърът беше много силен, там, където е корабът, е открито и каквото е имало, е разнесено от бурното вълнение и навътре в морето.

  61. 61 Профил на Страшавел Тиквунчев  Бибитков
    Страшавел Тиквунчев Бибитков
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#55] от "Julian Mall":

    Хаха,

    Английският боен кораб изобщо не промени курса си. Тъпите руски катерджии се опитаха да му напрвят изречение и на записа се чува от английския кораб:

    Are you threatening me?

    И руснака се насра, млъкна и не каза нищо. :))

    Жалък си, путинофилчик!

    В случая с този кораб беше обяснено какво се е случило. Не е имало време да се реагира, повече от 10 мин. Никакъв шанс, освен ако имаме телепортиращи се устройства.

    Ама нали путински трол като тебе, трябва да се пени за нещо!

  62. 62 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#9] от "Julian Mall":

    На гранична полиция не и е работа да "предотвратява сблъсъци". Друг е въпросът защо не са задействали флота и армията и не са пратили поне хеликоптер там.

  63. 63 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    До коментар [#62] от "Oggie Petkov":

    Разбира се че задачата и е не е да предотвратява сблъсъци а да охранява морските ни граници и когато някой ги нарушава да вземе мерки да го вкара в правилният курс. И затова че не са реагирали трябва да им се търси отговорност.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  64. 64 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Гледайте как се прави:
    https://maritime.direct/en/2021/08/30/navios-amaryllis-re-floated-without-incident-but-maldives-demands-compensation/
    Края на август заседна кораб на Малдивите. Капитанът бе обвинен в небрежност и Малдивите "арестуваха" кораба до заплащане на $6.5 милиона, на колкото са оценили щетите, нанесени на кораловия риф, където бе заседнал.
    Корабът заседна на 19.Август, на 30.Август го изкараха. Разходите, разбира се, заплати корабособсвеникът (ще си ги търси от застрахователя).
    И беше 56 хиляди тона, не като тази малка гемия.

  65. 65 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Всички гербаджийски тролове са инструктирани да плюят по служебното правителство, въпреки че виновници за случилото се са в Морска администрация, където калинкови чистки не са правени до кризата с кораба.

    Преди няколко дни бившият (вече) шеф на морска администрация, самият той гербава калинка, директно заяви, че от години никой от министрерството не му е обръщал внимание и че Морска администрация де факто е един калинков развъдник на писарушки, взимащи заплати:

    https://www.dnevnik.bg/video/2021/10/02/4260322_avariinoto_zveno_na_morskata_administraciia_e_20_dushi/

  66. 66 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Любопитно

    До коментар [#55] от "Julian Mall":Хаха,Английският боен кораб изобщо не промени курса си. Тъпите руски катерджии се опитаха да му напрвят изречение и на записа се чува от английския кораб:Are you threatening me?И руснака се насра, млъкна и не каза нищо. :))Жалък си, путинофилчик!В случая с този кораб беше обяснено какво се е случило. Не е имало време да се реагира, повече от 10 мин. Никакъв шанс, освен ако имаме телепортиращи се устройства.Ама нали путински трол като тебе, трябва да се пени за нещо!
    —цитат от коментар 61 на Страшавел Тиквунчев Бибитков


    Жалкаря си ти който оправдаваш наглите турски провокации! Ако някой руски кораб беше нарушил границата ни щеше да има вой до бога. Някакъв турски кораб нагло нарушава морската ни граница и се прави че не бил получил никакви предупреждения по радиоефира и нарочно засяда с опасният си товар до брега ни. А нашите страхливи продажници вместо моментално да проведат следствие и да ги разпитат се обясняват как нямали право да нарушават рахата на нарушителите.

    Остава да кажеш че руснаците са спали като нашите граничари и всеки който иска може да нарушава морските им граници и никакви арестувани украинци не е имало?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  67. 67 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#54] от "nik_77.":

    Напротив ще стане прекрасен риф и магнит за търсачи на силни усещания.

  68. 68 Профил на leoncho
    leoncho
    Рейтинг: 14 Неутрално

    [quote#55:"Julian Mall"][/quote]

    Бря, още един компетентен! Гледат всички, но виждат само знаещите. Ти опревделено не си от тях. Не се сравнява боен кораб с търговски. Корабът определено е бил наблюдаван от навлизането в български териториални води, но това е всичко. Има определени рапорти, които се правят при преминаване на определени места и ако се преминава безопасно то не са необходими никакви последващи действия. От времето когато са забелязали, че курса му води към засядане до самото събитие минават двайсетина минути. И нищо не е направено нарочно от турския кораб, това е само под твойта шапка и на разни други конспиратори. Ако трябва да предположа, то с голяма доза вероятност отговора е, че вахтата е спяла, било е около 4 сутринта.

  69. 69 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#67] от "Oggie Petkov":

    Екстра, да го завлекат до Слънчев бряг тогава. Тука нямаме нужда от атракции освен природните.

  70. 70 Профил на Страшавел Тиквунчев  Бибитков
    Страшавел Тиквунчев Бибитков
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#66] от "Julian Mall":

    Няма турска провокация. Корабът е на турска фирма, под панамски флаг, може да няма нито един турчин на борда даже.

    Или са заспали, или са били пияни, отклоняват се от курса, който им е зададен и точно след 10 мин са заседнали. Никаква граница не са нарушавали, защото пътят им така или иначе минава през наши териториални води.

  71. 71 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 759 Неутрално


    Спасе, когато представлява наречие със значение ’принудително, против волята или желанието’, се пише слято – насила. Насила хубост не става. https://kaksepishe.com/

    -12 +7

    Седем са "за", а дванадесет тукашти писатела са против българския правопис, ха-ха-ха-хаха. Писатели безродници и въопще антинародни елементи, щот кат си срещу правописа на правите българи, значи си срещу българщината, оцет Паиси, Дякона и пр. Засрамете се бе, кьорпета.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  72. 72 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Любопитно

    До коментар [#66] от "Julian Mall":Няма турска провокация. Корабът е на турска фирма, под панамски флаг, може да няма нито един турчин на борда даже.Или са заспали, или са били пияни, отклоняват се от курса, който им е зададен и точно след 10 мин са заседнали. Никаква граница не са нарушавали, защото пътят им така или иначе минава през наши териториални води.
    —цитат от коментар 70 на Страшавел Тиквунчев Бибитков


    Браво! Били кьоркютюк пияни или задрямали и объркали посоката обаче вместо да се блъснат директно в скалистият бряг са направили брилянтна маневра и са се спрели на метър от скалите. Гледай първата снимка. Това и през деня е трудно да се направи ако предварително не са имали точните координати къде трябва да се паркират.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  73. 73 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Любопитно

    До коментар [#70] от "Страшавел Тиквунчев Бибитков":

    "Никаква граница не са нарушавали,"

    Според теб нямаме морска граница и всеки може да си плува където си иска, а защо не и да лови калкан. За турците наистина е така.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  74. 74 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7416 Неутрално

    Какво да чакаме от една държавна структура, която от 200 души, 180 са администрация, а 20 души се занимават с авариите.

  75. 75 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Любопитно

    [quote#55:"Julian Mall"]
    —цитат от коментар 68 на leoncho
    Бря, още един компетентен! Гледат всички, но виждат само знаещите. Ти опревделено не си от тях. Не се сравнява боен кораб с търговски. Корабът определено е бил наблюдаван от навлизането в български териториални води, но това е всичко. Има определени рапорти, които се правят при преминаване на определени места и ако се преминава безопасно то не са необходими никакви последващи действия. От времето когато са забелязали, че курса му води към засядане до самото събитие минават двайсетина минути. И нищо не е направено нарочно от турския кораб, това е само под твойта шапка и на разни други конспиратори. Ако трябва да предположа, то с голяма доза вероятност отговора е, че вахтата е спяла, било е около 4 сутринта.[/quote]

    Да бе ти си умният! Морските граници са само за бойните кораби всички други могат да ги нарушават както си искат а работата на гранична полиция е да пише рапорти. След като не смеем да спрем дори един товарен кораб как си представяш че ще спрем боен турски кораб?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  76. 76 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    Какъв "прекрасен риф", какви "търсачи на силни усещания" в скалите, блъсакни от двуметрови вълни!? Друго е показателно. В случая лъсна основният порок на авторитарни управления като радевото. Янев чак на 10-я ден се задейства с разни заповеди и щабове. Защо? Защото по-рано се е уплашил да безпокои шефа си. Зает в това време да се кипри пред "цвета на нацията" и да прави предизборни обиколки.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  78. 78 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 243 Разстроено

    Мен друго ме притеснява. За да не бъдат обвинени в некомпетентност съотвените органи, страх ги е да действат. Но разходите си текат, а после застрахователите ще си измият ръцете и няма да платят. Май ние ще си го платим това шоу!

  79. 79 Профил на leoncho
    leoncho
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Да бе ти си умният! Морските граници са само за бойните кораби всички други могат да ги нарушават както си искат а работата на гранична полиция е да пише рапорти. След като не смеем да спрем дори един товарен кораб как си представяш че ще спрем боен турски кораб?
    —цитат от коментар 75 на Julian Mall


    Ами да! Ти, Знайко, в качеството си на какъв пишеш? Морски граници, бойни кораби, гранична полиция, брилянтни маневри и прочие дрънканици. Помисли в коя област си компетентен/знаещ и тогава евентуално се изказвай. Не са ти ясни нещата и по-добре не се излагай с писаниците си. Или и ти си нещо като Спас, не си наясно, но пишеш ли пишеш ...

  80. 80 Профил на vlakexpres
    vlakexpres
    Рейтинг: 496 Весело

    Зеленият чорап и неговите министери-бунаци вече половин месец не могат да избутат некво заседнало корабче с фиркан екипаж! Това е яка комедия. Дано поне за следващата Джулая през 2022 г. успеят да го помръднат! Иначе тогава ще има много публика, при това фиркана. Тогава ще настане пълно шоу - долу заседнал кораб с фиркан екипаж, горе - фиркани типове, посрещащи 1. юли. А отсрани - бунаците на зеления чорап стоят и гледат безучастно.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
    ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
    Рейтинг: 282 Неутрално

    "А в стопкадъра така и не става ясно кой всъщност бедства във вълните - Vera Su или държавата?"
    Бахахаха ей това резюмира всичко. ( - :

  83. 83 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    До коментар [#81] от "Онуфри":

    Точно като Леончо според когото трябва да слушаме само големите експерти които проспаха турският нарушител на границите ни и сега приказват врели некипели на материала.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  84. 84 Профил на Аксел
    Аксел
    Рейтинг: 978 Весело

    До коментар [#80] от "vlakexpres":

    Известно е,че зелените чорапи има ЕДНА гънка-от фуражката.Особено през последните 70 год.

    България има ЕДИН европейски политик-БОЙКО и ЕДНА европейска партия-ГЕРБ.Останалото е мафия!
  85. 85 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 985 Весело

    До коментар [#81] от "Онуфри":Точно като Леончо според когото трябва да слушаме само големите експерти .....
    —цитат от коментар 83 на Julian Mall


    Ам ... кумунизите понеже не слушате експерти я докарахте ... до каквото я докарахте!

    Последно място по всичко!!!

    : )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    п.п. Нооо .... както е казал мъдрецът:

    Човек като е тъп, той е беден и иска да е кумуниз!!!

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  86. 86 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 985 Весело

    До коментар [#80] от "vlakexpres":Известно е,че зелените чорапи има ЕДНА гънка-от фуражката.Особено през последните 70 год.
    —цитат от коментар 84 на Аксел


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  87. 87 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    До коментар [#70] от "Страшавел Тиквунчев Бибитков":

    Е, да, обаче има турци на борда





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK