Точно бакшишите да искат проверки, дето им въведоха патентен данък, защото толкова лъжеха, че не плащаха и левче в бюджета? И на всичкото отгоре са по-мързеливи от дори знам какво, по цял ден пушат, люпят семки и чакат някой чужденец за курс до Варна.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
А дали някой ден ще се сетят властимащите, че ключът към по-малко катастрофи е в по-добре планираната пътна инфраструктура? Където има тесни улици, препятствия и всякакви подобни елементи, които карат шофьорите да карат по-бавно и внимателно, както и условия за използване на по-малко коли - градски транспорт, велосипеди, тротроари.
Лесно е да обвиняваш неопитни и тъпи шофьори, и е лесно да слагаш знаци и камери. В развитите държави обаче, са измислили как изобщо да не се стига до такива неща.
Те не ги учат да карат на самия шофьорски курс. През целия курс е някакво плахо пълзене из града с 20-30 км/ч, при което единственото внимание на курсиста е насочено в това винаги да спре пред стопа, нищо че зоната на видимост е 3 метра напред. На курса не са карали със скоростта на останалия трафик, не умеят да паркират, а ако излязат на извънградско каране ще е шаш и паника.
ДО ВСИЧКИ БЪЛГАРСКИ РОБИ!!! В НАЙ-МОТОРИЗИРАНАТА ДЪРЖАВА -САЩ КНИЖКА СЕ ВЗЕМА СРЕЩУ 60ТИНА ДОЛАРА /ЗА АДМИНИСТРАТИВНИТЕ РАЗХОДИ/ И БЕЗ,ПОВТАРЯМ БЕЗ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ШОФЬОРСКИ КУРСОВЕ. ИЗПИТИ И ТЕСТОВЕ СЕ ПРАВЯТ , OFF COURSE. НО ПРАКТИКАТА ДА СЕ ДОЯТ ГРАЖДАНИТЕ,ЧРЕЗ Т.Н. "ШОФЬОРСКИ КУРСОВЕ" ПРОСТО Е НЕДОПУСТИМА.
Ключа към по-малко катастрофи е контрола. Няма булевард, по който да се кара на ограниченитето. Няма лента за завиване, знак за забранено влизане или пък за даване на предимство, които да се уважава като такива. Няма и сто други неща.
Като се отнесат няколко дебели глоби, тарикатите много бързо ще си припомнят на какво са ги учили като са карали курсовете.
Истерик, взимай си хапчетата рано сутрин. В САЩ умират с 30% повече хора на милион по пътищата, точно заради това. Ебаго 500 лева веднъж си дал, бахти истерията.
А по темата - шофьорите се учат само как да навигират и маневрират в града. Ако имат късмет излизат за час на магистралата. Ако нямат късмет инструктора ги дондурка по големите булеварди и дори не се научават на елементарни неща. За контрол над колата с висока скорост или в екстремни ситуации, да не говорим. Убеден съм, че 50% от шофьорите ще изпаднат в паника, ако колата им изгасне на път и спре хидравликата. 75% няма да реагират адекватно при резки маневри инициирани от тях (избягване на препятства), а 95% при резки маневри от външни обстоятелства (спукана гума с висока скорост, лед, т.н.). Да не говоря за паниката, която съм виждал в очите на шофьор, усетил недозавиване в колелата. Абсолютно замръзват, или по-лошо скачат на спирачките. Според мен тези неща, (и още много) трябва да са задължителни елементи в обучението.
Нивото на шофьорската култура е плачевно в родината. Плачевно. Карам редовно и имам горните наблюдения.
Има ли дори теоретична вероятност да промените мнението си ако погледнете статистиката - колко от ПТП-тата с ранени и загинали са починали са причинени от жени и мъже??? Разбира се, че няма!!!
Безсмислено усложнени са от алчност, нищо общо с веселите листовки пред КАТ отпреди 20 год.!
Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e.
Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода.
Щях да си сложа свастика на аватара, но пишман модераторите, характеризиращи се със забележителни исторически познания, щяха да намерят това за скандално и неуместно и най-вероятно щяха да приложат своето самобитно/първобитно ограничение в/у правата на профила...
Те не ги учат да карат на самия шофьорски курс. През целия курс е някакво плахо пълзене из града с 20-30 км/ч, при което единственото внимание на курсиста е насочено в това винаги да спре пред стопа, нищо че зоната на видимост е 3 метра напред. На курса не са карали със скоростта на останалия трафик, не умеят да паркират, а ако излязат на извънградско каране ще е шаш и паника.
Не е точно така, преди години, когато аз карах, инструктурът имаше педал и за газ (явно не всички коли го имат), една колежка извънградско бе решила да се тътри с 50, при което ѝ се обясни, че така забавя целия трафик и създава предпоставка за ПТП, тя си продължи така, до момента, в който той не започна леко да и дава газ, че да я добута до разрешената скорост. Аз лично имах всеки ден както градско, така и извънградско каране, веднъж и на магистралата. Имахме паркиране, тръгване на баир, а на финалния ми изпит, имаше и слепец , който тръгна да пресича сам, което никога не съм го виждал и до момента.
ключа към по-малкото катастрофи е възпитанието. ей сега прочетох за някаква ужасна катастрофа на пешеходци в стара загора, всички си спомянме за милен цветков и т.н.. и за стотиците подобни случаи. масово тези ситуации са причинени от младежи които не са възпитани на отговорност и въздържаност и мисъл за другите изобщо камо ли зад волана. дадени им ключовете от бащината кола - или по-лошо, купена им кола, и те се държат така както 18 гогидини са възпитавани - че са център на вселената и че други хора няма в тая вселена. така както и родителите мислят за себе си. контрол да, но проблемът е много по-дълбок и той е свъран с мисленето ни за нашето място в обществото и за мястото на другите хора и отношението ни към тях.
Г-н Селянин, ПТП-та извършени от мъже, в голямата си част от тях- джигити (дори без книжки), се дължат изключително на глупостта човешка, докато при нежния пол причината е неадекватност (с много малко изключения, разбира се), та затова казвам, че удължените курсове биха били доста ефикасна мярка, както за водителките, така и за пътната ситуация като цяло.
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
Това, с изпита, е интересно. Но по-полезна би била статистиката за историята на нарушенията при младите шофьори. Защото преди време озвучиха, че 80% от новополучилите СУМПС правят поне една тежка катастрофа, в първите две години, след започване на самостоятелния стаж. За сравнение, в САЩ този показател е в пъти по-нисък, въпреки че в много щати лиценз се взима още преди настъпване на пълнолетие.
Подобна статистика, без да е корелирана с броя на шофьорите от съответния пол и броя на навъртяните километри, е напълно безсмислена. Преди време правиха подобно изследване (в Италия) и резултатът беше (по спомен) 1.8:1 ПТП причинени от жени спрямо мъже. Там обаче също не отчитаха изминатите километри, нито времето, по което се шофира.
Написаното от Вас е истина, но не цялата истина. Има вариации по щати, но това, което ми разказаха, изглежда по следния начин: 1. Отиваш в службата, занимаваща се с лицензите и си взимаш учебни материали по правилата за движение, които да изучаваш. 2. Като си готов, минаваш на преглед и си плащаш явяване на тест. Тестът е на компютър и има варианти за език, ако не се чувстваш добре с английския. 3. При успешно изкаран тест, получаваш временно свидетелство и лепенки "student driver", с които можеш да караш три месеца. За това време или трябва да се запишеш на курсове или да хванеш някой роднина/приятел да те учи или сам да се учиш... както си решиш. 4. Като решиш, че знаеш да караш, си плащаш практически изпит. Инструкторът сяда до тебе в колата, вади един ферман от няколко страници и почва да те прекарва през различни типови места и ситуации. А сбърка някъде, изпитът приключва. Дори за дребни неща, като да не врътнеш главата при престрояване или да се престроиш в рамките на кръстовище. 5. Ако успешно вземеш изпита, получаваш официален лиценз, който обаче периодично трябва да подновяваш. За щата, за който ми разказваха, това е всяка година. И лицензът може да не важи за други щати, където може да искат местен документ.
Истината е че 30 часа курмуване е твърде не достатъчно, но не знам какво е решението защото повече часове значи доста повече отделено време и пари. Може би допълнителни видео материали и други ресурси, въпреки че аз и тях ползвах, но ефектът беше пак не задоволяващ.
Живях в чужбина и не ми беше нужна книжка години наред, върнах се в България и още не ми е нужна , но лятото бях свободен и реших да изкарам.
Взех листовки и изпит от първия път за има няма 2 месеца с учене,курмуване и т.н , преди това в шофьорската седалка изобщо не бях сядал, не знаех какво е съединител. Отделно от курсовете гледах доста ютуб да ми помогне с някои неща тъй като от школата не бяха толкова полезни.
Истината е че изобщо не съм готов да шофирам, сега като излизам някъде е винаги с втори шофьор до мене, реално сигурно още 100 часа ще ми трябват практика да се чувствам ок.
Аз съм съгласен с това, карах курсове лятото и взех книжка от първия път. Едно че 30 часа са абсолютно не достатъчни и две че самите инструктори където аз ходих не бяха добри и гледах доста ютюб да науча неща за оправляване на колата, които не ми бяха обяснени. 100 часа практика още ми трябват сигурно поне за да се чувствам ок на пътя.
Аз съм съгласен с това, карах курсове лятото и взех книжка от първия път. Едно че 30 часа са абсолютно не достатъчни и две че самите инструктори където аз ходих не бяха добри и гледах доста ютюб да науча неща за оправляване на колата, които не ми бяха обяснени. 100 часа практика още ми трябват сигурно поне за да се чувствам ок на пътя.
"Тежките катастрофи с нови шофьори Рановски си обяснява с това, че те се обучават основно в градска среда при ниска скорост и допускат грешки, водещи до катастрофи при висока."
Вече не помня, по закон позволено ли е, учебна кола да се качи с курсист на магистралата? ...Защото в Германия курсистите минават специална подготовка за шофиране по аутобан. Тук онзи инструктор - дежурният в ТВ студиата, с шареното облекло май не е засягал тази тема, ерго, не са му я спуснали досега?!
Искрен съвет - хвани бричката и отиди на някой полигон и я развърти. Ама като казвам развърти, наистина го имам предвид. Пробвай да завиеш рязко с висока скорост, пробвай да накараш колата да недозавие, после да презавие. Пробвай кръшкане, докато загубиш контрол. Тествай спирачките до долу, научи кога почва да рита ABS-a в педала. Виж как се държи колата със загасен двигател, колко пъти можеш да натиснеш спирачките с остатъчното налягане, как се пали на скорост, как да ползваш предавките да намалиш скоростта. Поиграй си със съединителя - научи се да държиш колата на едно място на хълм без спирачки, научи се да превключваш плавно, в правилните обороти. Вдигни скорост, спри рязко, свикни с максималното ускорение на автомобила. Това са все неща, които можеш да направиш на спокойствие без трафик, но ще те направят пъти по-добър шофьор.
Освен това, насилвай се да излизаш с колата точно тогава, когато те е най-страх. Лошо време, час пик, гадни кръстовища със слепи точки, гадни леви завои, където чакаш целия трафик. Колкото повече ситуации събереш под колана, толкова по-добър шофьор ще си.
Притеснението в началото е нормално - и най-ербап шоферите са били така първия път. Проблемът е, че много бързо ще изчезне. Много по-бързо, отколкото очакваш.
Фактът, че си споделил притесненията ти, и това, че си търсил допълнителни материали вече те слага пред масовката шофери. Късмет, и умната.
А дали някой ден ще се сетят властимащите, че ключът към по-малко катастрофи е в по-добре планираната пътна инфраструктура? Където има тесни улици, препятствия и всякакви подобни елементи, които карат шофьорите да карат по-бавно и внимателно, както и условия за използване на по-малко коли - градски транспорт, велосипеди, тротроари. Лесно е да обвиняваш неопитни и тъпи шофьори, и е лесно да слагаш знаци и камери. В развитите държави обаче, са измислили как изобщо да не се стига до такива неща.
Аз където живея, улиците са три пъти по-широки от тези в останалия свят, няма препятствия по пътя и "всякакви подобни елементи", всеки се придвижва САМО с автомобил, тротоари, велоалеи и градски транспорт практически няма, но всеки спазва абсолютно всичко и катастрофа още не съм видял на пътя. Другаде ще да е причината, а?
Ми не четат с разбиране. Нъл тъй беше по литература според други школски проучвания. Тогава нема к'во да се оплакваме, че и кола не могат да карат. След опростачването следва тотално оциганяване....
За съжаление, *всички* в крайна сметка успяват и после се доучват по улиците. Например дрифтейки с 300 коня из града. Има ли случай на някого да е отказана книжка завинаги поради непригодност? То какво ли значение има, нали ще кара и убива и без книжка...
Мерси за съвета, определено опит в тези ситуации ще ми е полезен. Нямам собствена бричка да я развъртам по тези начини, за сега карам колата на приятелката и на брата от време на време, едва ли ще ми ги дадът да ги мъча така на полигона, че и двамата са филмирани с колите си, но друг е въпроса че реално полигони в София - трудно, мисля че официални даже вече няма от това, което търсих в нета.
От школа изобщо не ме заведоха на полигон, сам ходих на един платен паркинг да въртя с приятелката веднъж.
Със сигурнсот би било полезно да изляза сам в кола и просто да 'развъртя' всички тези неща и да им свикна.
На никой не му стиска да въведе по-строги мерки защото за много българи бричката е част от семейството, вземането на шофьорската книжка е прехода от момче към мъж, а пък марката и конете под капака са върха на социалния статус.
Това, с изпита, е интересно. Но по-полезна би била статистиката за историята на нарушенията при младите шофьори. Защото преди време озвучиха, че 80% от новополучилите СУМПС правят поне една тежка катастрофа, в първите две години, след започване на самостоятелния стаж. За сравнение, в САЩ този показател е в пъти по-нисък, въпреки че в много щати лиценз се взима още преди настъпване на пълнолетие.
Там целта е нормалност на пътя и наблягат върху издънките по пътищата, а тука целта е "кетапи" и "хранилки" и последиците са съответно различни. Което ще рече, че дори да нямаш книжка, ако шофираш нормално (и колата ти е видимо изправна) в САЩ никога няма да те спре полицията, и обратното — ако си неадекватен те спукват от глоби и или сам се отказваш от шофирането, или почваш да шофираш адекватно. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
fpyyh
Рейтинг: 641 НеутралноТочно бакшишите да искат проверки, дето им въведоха патентен данък, защото толкова лъжеха, че не плащаха и левче в бюджета? И на всичкото отгоре са по-мързеливи от дори знам какво, по цял ден пушат, люпят семки и чакат някой чужденец за курс до Варна.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеНиколай Георгиев
Рейтинг: 1025 ВеселоИ 90% от кандидатките за шофьорки не успяват от 2ри път. Майтапя се, естествено, дамите са много по-предпазливи и рядко допускат тежки ПТП-та.
telqk
Рейтинг: 843 НеутралноТози защо още не е изчегъркан - целата администрация бъка от герберастии, при това мазни!
Test testov
Рейтинг: 8 НеутралноА дали някой ден ще се сетят властимащите, че ключът към по-малко катастрофи е в по-добре планираната пътна инфраструктура? Където има тесни улици, препятствия и всякакви подобни елементи, които карат шофьорите да карат по-бавно и внимателно, както и условия за използване на по-малко коли - градски транспорт, велосипеди, тротроари.
Лесно е да обвиняваш неопитни и тъпи шофьори, и е лесно да слагаш знаци и камери. В развитите държави обаче, са измислили как изобщо да не се стига до такива неща.
irobot
Рейтинг: 528 НеутралноТе не ги учат да карат на самия шофьорски курс. През целия курс е някакво плахо пълзене из града с 20-30 км/ч, при което единственото внимание на курсиста е насочено в това винаги да спре пред стопа, нищо че зоната на видимост е 3 метра напред. На курса не са карали със скоростта на останалия трафик, не умеят да паркират, а ако излязат на извънградско каране ще е шаш и паника.
makemydayy
Рейтинг: 440 НеутралноДО ВСИЧКИ БЪЛГАРСКИ РОБИ!!!
В НАЙ-МОТОРИЗИРАНАТА ДЪРЖАВА -САЩ КНИЖКА СЕ ВЗЕМА СРЕЩУ 60ТИНА ДОЛАРА /ЗА АДМИНИСТРАТИВНИТЕ РАЗХОДИ/ И БЕЗ,ПОВТАРЯМ БЕЗ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ШОФЬОРСКИ КУРСОВЕ.
ИЗПИТИ И ТЕСТОВЕ СЕ ПРАВЯТ , OFF COURSE.
НО ПРАКТИКАТА ДА СЕ ДОЯТ ГРАЖДАНИТЕ,ЧРЕЗ Т.Н. "ШОФЬОРСКИ КУРСОВЕ" ПРОСТО Е НЕДОПУСТИМА.
selqnin
Рейтинг: 1417 НеутралноОнези, които "успяват4 от второ и трети път правят статистиката с ПТП, която познаваме и която изглежда ужасяващо!!!
venci4
Рейтинг: 1266 НеутралноЗа нежния пол курсът трябва да е удължен двойно, а в някои случаи и тройно!
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgImaginary Friend
Рейтинг: 724 НеутралноКлюча към по-малко катастрофи е контрола. Няма булевард, по който да се кара на ограниченитето. Няма лента за завиване, знак за забранено влизане или пък за даване на предимство, които да се уважава като такива. Няма и сто други неща.
Не цъкам плюсове и минуси.Като се отнесат няколко дебели глоби, тарикатите много бързо ще си припомнят на какво са ги учили като са карали курсовете.
Ядосан Октопод
Рейтинг: 133 НеутралноДо коментар [#6] от "makemydayy":
Истерик, взимай си хапчетата рано сутрин. В САЩ умират с 30% повече хора на милион по пътищата, точно заради това. Ебаго 500 лева веднъж си дал, бахти истерията.
А по темата - шофьорите се учат само как да навигират и маневрират в града. Ако имат късмет излизат за час на магистралата. Ако нямат късмет инструктора ги дондурка по големите булеварди и дори не се научават на елементарни неща. За контрол над колата с висока скорост или в екстремни ситуации, да не говорим. Убеден съм, че 50% от шофьорите ще изпаднат в паника, ако колата им изгасне на път и спре хидравликата. 75% няма да реагират адекватно при резки маневри инициирани от тях (избягване на препятства), а 95% при резки маневри от външни обстоятелства (спукана гума с висока скорост, лед, т.н.).
Да не говоря за паниката, която съм виждал в очите на шофьор, усетил недозавиване в колелата. Абсолютно замръзват, или по-лошо скачат на спирачките. Според мен тези неща, (и още много) трябва да са задължителни елементи в обучението.
Нивото на шофьорската култура е плачевно в родината. Плачевно. Карам редовно и имам горните наблюдения.
selqnin
Рейтинг: 1417 НеутралноДо коментар [#8] от "venci4":
Има ли дори теоретична вероятност да промените мнението си ако погледнете статистиката - колко от ПТП-тата с ранени и загинали са починали са причинени от жени и мъже???
Разбира се, че няма!!!
fpyyh
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#6] от "makemydayy":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеАко с шофирането си като с английския... Of course в случая е с едно f, не е извън пътя.
sturmgewehr44
Рейтинг: 364 ГневноБезсмислено усложнени са от алчност, нищо общо с веселите листовки пред КАТ отпреди 20 год.!
Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода. Щях да си сложа свастика на аватара, но пишман модераторите, характеризиращи се със забележителни исторически познания, щяха да намерят това за скандално и неуместно и най-вероятно щяха да приложат своето самобитно/първобитно ограничение в/у правата на профила...chepokalipsis
Рейтинг: 250 НеутралноНе е точно така, преди години, когато аз карах, инструктурът имаше педал и за газ (явно не всички коли го имат), една колежка извънградско бе решила да се тътри с 50, при което ѝ се обясни, че така забавя целия трафик и създава предпоставка за ПТП, тя си продължи така, до момента, в който той не започна леко да и дава газ, че да я добута до разрешената скорост. Аз лично имах всеки ден както градско, така и извънградско каране, веднъж и на магистралата. Имахме паркиране, тръгване на баир, а на финалния ми изпит, имаше и слепец , който тръгна да пресича сам, което никога не съм го виждал и до момента.
Хай Буй
Рейтинг: 0 Неутралнос 30 часа кормуване, едва 10% би трябвало да минат.
Поне месец с по 2-3 часа на ден шофиране е някакво начало.
saz391051887
Рейтинг: 15 НеутралноДо коментар [#9] от "Imaginary Friend":
ключа към по-малкото катастрофи е възпитанието. ей сега прочетох за някаква ужасна катастрофа на пешеходци в стара загора, всички си спомянме за милен цветков и т.н.. и за стотиците подобни случаи. масово тези ситуации са причинени от младежи които не са възпитани на отговорност и въздържаност и мисъл за другите изобщо камо ли зад волана. дадени им ключовете от бащината кола - или по-лошо, купена им кола, и те се държат така както 18 гогидини са възпитавани - че са център на вселената и че други хора няма в тая вселена. така както и родителите мислят за себе си.
контрол да, но проблемът е много по-дълбок и той е свъран с мисленето ни за нашето място в обществото и за мястото на другите хора и отношението ни към тях.
venci4
Рейтинг: 1266 НеутралноГ-н Селянин, ПТП-та извършени от мъже, в голямата си част от тях- джигити (дори без книжки), се дължат изключително на глупостта човешка, докато при нежния пол причината е неадекватност (с много малко изключения, разбира се), та затова казвам, че удължените курсове биха били доста ефикасна мярка, както за водителките, така и за пътната ситуация като цяло. Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
ivanpopov
Рейтинг: 959 НеутралноТова, с изпита, е интересно. Но по-полезна би била статистиката за историята на нарушенията при младите шофьори. Защото преди време озвучиха, че 80% от новополучилите СУМПС правят поне една тежка катастрофа, в първите две години, след започване на самостоятелния стаж. За сравнение, в САЩ този показател е в пъти по-нисък, въпреки че в много щати лиценз се взима още преди настъпване на пълнолетие.
ivanpopov
Рейтинг: 959 НеутралноДо коментар [#11] от "selqnin":
Подобна статистика, без да е корелирана с броя на шофьорите от съответния пол и броя на навъртяните километри, е напълно безсмислена.
Преди време правиха подобно изследване (в Италия) и резултатът беше (по спомен) 1.8:1 ПТП причинени от жени спрямо мъже. Там обаче също не отчитаха изминатите километри, нито времето, по което се шофира.
ivanpopov
Рейтинг: 959 НеутралноДо коментар [#6] от "makemydayy":
Написаното от Вас е истина, но не цялата истина. Има вариации по щати, но това, което ми разказаха, изглежда по следния начин:
1. Отиваш в службата, занимаваща се с лицензите и си взимаш учебни материали по правилата за движение, които да изучаваш.
2. Като си готов, минаваш на преглед и си плащаш явяване на тест. Тестът е на компютър и има варианти за език, ако не се чувстваш добре с английския.
3. При успешно изкаран тест, получаваш временно свидетелство и лепенки "student driver", с които можеш да караш три месеца. За това време или трябва да се запишеш на курсове или да хванеш някой роднина/приятел да те учи или сам да се учиш... както си решиш.
4. Като решиш, че знаеш да караш, си плащаш практически изпит. Инструкторът сяда до тебе в колата, вади един ферман от няколко страници и почва да те прекарва през различни типови места и ситуации. А сбърка някъде, изпитът приключва. Дори за дребни неща, като да не врътнеш главата при престрояване или да се престроиш в рамките на кръстовище.
5. Ако успешно вземеш изпита, получаваш официален лиценз, който обаче периодично трябва да подновяваш. За щата, за който ми разказваха, това е всяка година. И лицензът може да не важи за други щати, където може да искат местен документ.
Boyan Anakiev
Рейтинг: 8 НеутралноИстината е че 30 часа курмуване е твърде не достатъчно, но не знам какво е решението защото повече часове значи доста повече отделено време и пари. Може би допълнителни видео материали и други ресурси, въпреки че аз и тях ползвах, но ефектът беше пак не задоволяващ.
Живях в чужбина и не ми беше нужна книжка години наред, върнах се в България и още не ми е нужна , но лятото бях свободен и реших да изкарам.
Взех листовки и изпит от първия път за има няма 2 месеца с учене,курмуване и т.н , преди това в шофьорската седалка изобщо не бях сядал, не знаех какво е съединител. Отделно от курсовете гледах доста ютуб да ми помогне с някои неща тъй като от школата не бяха толкова полезни.
Истината е че изобщо не съм готов да шофирам, сега като излизам някъде е винаги с втори шофьор до мене, реално сигурно още 100 часа ще ми трябват практика да се чувствам ок.
Boyan Anakiev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "irobot":
Аз съм съгласен с това, карах курсове лятото и взех книжка от първия път. Едно че 30 часа са абсолютно не достатъчни и две че самите инструктори където аз ходих не бяха добри и гледах доста ютюб да науча неща за оправляване на колата, които не ми бяха обяснени. 100 часа практика още ми трябват сигурно поне за да се чувствам ок на пътя.
Boyan Anakiev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "irobot":
Аз съм съгласен с това, карах курсове лятото и взех книжка от първия път. Едно че 30 часа са абсолютно не достатъчни и две че самите инструктори където аз ходих не бяха добри и гледах доста ютюб да науча неща за оправляване на колата, които не ми бяха обяснени. 100 часа практика още ми трябват сигурно поне за да се чувствам ок на пътя.
2.5
Рейтинг: 3146 Любопитно"Тежките катастрофи с нови шофьори Рановски си обяснява с това, че те се обучават основно в градска среда при ниска скорост и допускат грешки, водещи до катастрофи при висока."
I Want To BelieveВече не помня, по закон позволено ли е, учебна кола да се качи с курсист на магистралата?
...Защото в Германия курсистите минават специална подготовка за шофиране по аутобан.
Тук онзи инструктор - дежурният в ТВ студиата, с шареното облекло май не е засягал тази тема, ерго, не са му я спуснали досега?!
Роси
Рейтинг: 7051 НеутралноОт училище излизат неграмотни, такива шофьори и стават.
Ядосан Октопод
Рейтинг: 133 НеутралноДо коментар [#23] от "shi50701409":
Искрен съвет - хвани бричката и отиди на някой полигон и я развърти. Ама като казвам развърти, наистина го имам предвид. Пробвай да завиеш рязко с висока скорост, пробвай да накараш колата да недозавие, после да презавие. Пробвай кръшкане, докато загубиш контрол. Тествай спирачките до долу, научи кога почва да рита ABS-a в педала. Виж как се държи колата със загасен двигател, колко пъти можеш да натиснеш спирачките с остатъчното налягане, как се пали на скорост, как да ползваш предавките да намалиш скоростта. Поиграй си със съединителя - научи се да държиш колата на едно място на хълм без спирачки, научи се да превключваш плавно, в правилните обороти.
Вдигни скорост, спри рязко, свикни с максималното ускорение на автомобила.
Това са все неща, които можеш да направиш на спокойствие без трафик, но ще те направят пъти по-добър шофьор.
Освен това, насилвай се да излизаш с колата точно тогава, когато те е най-страх. Лошо време, час пик, гадни кръстовища със слепи точки, гадни леви завои, където чакаш целия трафик. Колкото повече ситуации събереш под колана, толкова по-добър шофьор ще си.
Притеснението в началото е нормално - и най-ербап шоферите са били така първия път. Проблемът е, че много бързо ще изчезне. Много по-бързо, отколкото очакваш.
Фактът, че си споделил притесненията ти, и това, че си търсил допълнителни материали вече те слага пред масовката шофери. Късмет, и умната.
Dick Dickerson
Рейтинг: 8 НеутралноАз където живея, улиците са три пъти по-широки от тези в останалия свят, няма препятствия по пътя и "всякакви подобни елементи", всеки се придвижва САМО с автомобил, тротоари, велоалеи и градски транспорт практически няма, но всеки спазва абсолютно всичко и катастрофа още не съм видял на пътя. Другаде ще да е причината, а?
Хи-хи
Рейтинг: 1416 НеутралноМи не четат с разбиране. Нъл тъй беше по литература според други школски проучвания. Тогава нема к'во да се оплакваме, че и кола не могат да карат. След опростачването следва тотално оциганяване....
Александър Йорданов
Рейтинг: 1012 РазстроеноИ на мен ми е притеснително, че такива и подобни недоразумения са начело на различни отдели и сектори в държавната администрация, но никой не ме пита.
Often plays a very angry brute character, who swears a lot at people he dislikesgogo63
Рейтинг: 424 НеутралноЗа съжаление, *всички* в крайна сметка успяват и после се доучват по улиците. Например дрифтейки с 300 коня из града. Има ли случай на някого да е отказана книжка завинаги поради непригодност? То какво ли значение има, нали ще кара и убива и без книжка...
Boyan Anakiev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "Ядосан Октопод":
Мерси за съвета, определено опит в тези ситуации ще ми е полезен. Нямам собствена бричка да я развъртам по тези начини, за сега карам колата на приятелката и на брата от време на време, едва ли ще ми ги дадът да ги мъча така на полигона, че и двамата са филмирани с колите си, но друг е въпроса че реално полигони в София - трудно, мисля че официални даже вече няма от това, което търсих в нета.
От школа изобщо не ме заведоха на полигон, сам ходих на един платен паркинг да въртя с приятелката веднъж.
Със сигурнсот би било полезно да изляза сам в кола и просто да 'развъртя' всички тези неща и да им свикна.
Yard
Рейтинг: 1560 НеутралноНа никой не му стиска да въведе по-строги мерки защото за много българи бричката е част от семейството, вземането на шофьорската книжка е прехода от момче към мъж, а пък марката и конете под капака са върха на социалния статус.
gost22
Рейтинг: 1595 НеутралноТам целта е нормалност на пътя и наблягат върху издънките по пътищата, а тука целта е "кетапи" и "хранилки" и последиците са съответно различни.
Което ще рече, че дори да нямаш книжка, ако шофираш нормално (и колата ти е видимо изправна) в САЩ никога няма да те спре полицията, и обратното — ако си неадекватен те спукват от глоби и или сам се отказваш от шофирането, или почваш да шофираш адекватно.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gjl371079609
Рейтинг: 5 НеутралноДо коментар [#5] от "irobot":
като не искаш да спират на стоповете-промени закона за пътищата ако изобщо си го чел.
Test testov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "Dick Dickerson":
Тоест, живееш в САЩ, където имат 40000 жертви на птп всяка година.