Моряците от Vera Su са евакуирани, целият екипаж е пожелал да го напусне (обновена)

Момент от изкачването на един от моряците на Vera Su по спасителната мрежа

© Скрийншот от видео на Би Ти Ви

Момент от изкачването на един от моряците на Vera Su по спасителната мрежа



Целият екипаж на кораба Vera Su, заседнал в скалите край местността Яйлата, северно от н. Калиакра, е пожелал да го напусне. Това е съобщил министърът на транспорта Христо Алексев, цитиран от Би Ти Ви. При това положение командването на плавателния съд ще бъде поето от директора на "Морска администрация" и български моряци е съобщил още Алексиев.


"За нас това е странен акт, тъй като нищо не налага евакуация на екипажа, е казал той. Ситуацията не е променена отпреди дни, дори корабът е стабилизиран. Това е един вид диверсия от страна на корабособственика и екипажа."





Според транспортния министър Христо Алексиев липсата на хора на борда на кораба прави невъзможни каквито и да било операции за разтоварването и изтеглянето му от скалите, в които е заседнал. След като екипажът напусне кораба обаче и бъде подменен с български, той автоматично става българска собственост, което означава, че всички действия по спасяването му оттук нататък стават задължение на държавата. Vera Su превозва на борда си 3 хиляди тона амониева селитра (карбамид).


Новината за напускането на кораба от целия му екипаж стана известна малко след 16 ч., когато започна акция по евакуацията на трима моряци от деветчленния екипаж на кораба. В кадрите, предавани на живо във Фейсбук страницата на Би Ти Ви, се виждаше, че те напускат плавателния съд с помощта на мрежа, спусната до палубата от близките скали още преди дни. След това с помощта на екип на Гражданска защита те се изкачваха по въжета до високото платото на Яйлата.


Предаването на живо от мястото на събитието показа, че вълнението на морето в района на защитената местност е сериозно, като морската вода залива цялата палуба на кораба. Подобно вълнение не позволява приближаването на друг плавателен съд до Vera Su и така единственият път за евакуация остава мрежата, опъната между кораба и скалите.


Междувременно стана известно, че Окръжната прокуратура в Добрич няма да издаде заповед за задържането на моряците от екипажа на Vera Su. "Уверили сме представител на корабособственика, че те няма да бъдат задържани, освен ако няма други обстоятелства, е казал окръжният прокурор на Добрич Радослав Бухчев. Те ще бъдат настанени в Каварна при добри условия, а утре ще бъдат разпитани пред съдия."


Според Бухчев обвиненя, към членове на екипажа на Vera Su могат да бъдат повдигнати по-късно, след евентуално събиране на доказателства за вината им при инцидента от 20 септември т.г., когато корабът заседна в скалите край Яйлата.


Бухчев е уточнил също, че се работи и по изясняване на евентуална вина на български институции за случилото се.


Според транспортния министър Христо Алексиев грешките, направени от българска страна в хода на кризата, са поне две. Първата от тях е липсата на реакция в продължение на 4 часа, след като е станало ясно, че корабът се е отклонил от курса си и с него е била изгубена каквато и да е връзка. Втората грешка е бил неудачният избор на технология за разтоварването му. "Това е ситуация, която ще остане в световната история", е казал още Христо Алексиев.


Очаквайте подробности.

Ключови думи към статията:

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на kym56649701
    kym56649701
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Бойкикев с гумената лодка да ги спаси, той има опит в подобни операции!

  5. 5 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    "В кадрите, предавани на живо във Фейсбук страницата на Би Ти Ви"...

    Просото няма какво да се каже за българската медийна среда. Толкова слаба медийна среда в Европа няма. Това ако беше в друга държава веднага щеше да има няколко телевизии, хеликоптер отгоре щеше да снима и щяха да предават пряко.

    ДБ=БКП
  6. 6 Профил на gelethian
    gelethian
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Потъването беше въпрос на време да се случи. До края на седмицата корабът ще е потънал.

    Alea iacta est!
  7. 7 Профил на Wornoxmaniak  и ОФ  баницата в мола
    Wornoxmaniak и ОФ баницата в мола
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#5] от "anonimnii":

    Служебното правителство издаде забрана никой да не снима и направи периметър журналистите да не се доближават след като ги снимаха как разсипват карбамит в морето.

    Коментарът защо го направиха го оставям на теб.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  8. 8 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    До коментар [#5] от "anonimnii":

    сеир ли щяха да предават ?
    то и без тва в наши дни ако човек падне на улицата с колело например , десет души снимат с телефони ,а я се намери един да помага , я не ...

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на pernikforbg
    pernikforbg
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Радев, разкарай се с некадърното ти посочено служебно Правителство.Абсолютен разпад на държавата. След падналия самолет, след потъналия кораб в Черно море и настъпилата екокатастрофа, сега убиха и мечката която бродеше край смолянските села.Превръщаме се в най-пропаднарата държава в Европа.
    —цитат от коментар 2 на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо


    Цялото това безсилие е от назначените от Бойко Борисов калинки, които въобще не могат да се справят със задачите на длъжностите си! За 12 години Борисов направи България за посмашище по света!

  11. 11 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    До коментар [#10] от "pernikforbg":

    като дойдоха на власт , първото което бойковите олигофрени направиха бе , да ликвидират организацията по търсене и спасяване , пожари в териториални води , разливи на мазут , нефт и други опасни товари от миналото, продадоха Перун и ликвидираха цялата материална база по въпроса , без да я възстановят .
    стане ли разлив по нашето крайбрежие , ако не дойдат турци или румънци да помагат сме жив зян .
    не знам мамалигарите на кво дередже са , ама са с една идея по-добре в тва отношение , сигурен съм

  12. 12 Профил на Wornoxmaniak  и ОФ  баницата в мола
    Wornoxmaniak и ОФ баницата в мола
    Рейтинг: 724 Весело

    До коментар [#10] от "pernikforbg":

    12 интернет тояги да ти ударят заради незнанието. Орешарски и управлението му от 2012 до 2014 година изчегърта ли го?

    Жалка история.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  13. 13 Профил на Wornoxmaniak  и ОФ  баницата в мола
    Wornoxmaniak и ОФ баницата в мола
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#11] от "pavur":
    До коментар [#10] от "pernikforbg":


    Късно е чедо за китка. Колкото и да врещите всичкия този негативизъм и екокатастрофата е на гърба на Румен Радев и служебното му правителство.

    Всичко свързано с този кораб беше въпрос на организация.

    Каквато назначените нямат.

    Още преди 17 (седемнадесет) дни можеше да се организират и да прехвърлят товара. Всичкото това квичете е кой ми ср@ в гащите.

    Абсолютни некадърници.


    Жалка история.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  14. 14 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Свърши се.Измъкнаха се.
    Първата добра новина от 16 дни.

  15. 15 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 264 Неутрално

    А защо не им дадоха по една лопата и чували да пълнят и разтоварват?

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7064 Неутрално

    До коментар [#2] от "Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо":

    О, той разпада се дължи на 12 годишното управление на Борисов. Не бъдете толкова нагли.

  17. 17 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2557 Гневно

    Третата грешака е, че веднага не арестуваха капитана.

  18. 18 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 164 Неутрално

    По БТВ казаха, че директора на Морска администрация Варна, Енчев ставал капитан на кораба. Валентин Енчев ако е чул, може вече да е напълнил гащите. Този мишок никога не е бил капитан на кораб. Има сертификат, който сам си го издава поради абсурда в наредба №6 за компетентност на морските лица. Добре е че БТВ хабер си нямат и дрънкат дезинформация.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1636 Весело

    Знам, че за засядането и евентуалното потъване на този кораб виновни са Борисов и Костов. Отчасти и Филип Димитров.

  21. 21 Профил на krokich
    krokich
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Който се качи първи на кораба - за него остава.

  22. 22 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Значи работата е сериозна ..
    Иначе този случай за пореден път доказва, че имаме неадекватна държава..

    Freedom of speech
  23. 23 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Цялата история с този кораб е лавина от грешки, показващи тотална некомпетентност. Може и да е умишлено - имам усещането от самото начало, че нещо се укрива. И дано да съм прав - обратното би означавало, че сме на светлинни години от нивото на морските държави в региона, за света да не говорим.
    И сагата продължава, проблемът за България тепърва ще се задълбочава, а последствията ще бъдат катастрофални както за екологията на морето, така и финансово за държавата. Някои хора може би ще се облажат, но е подсъдно да го правят на такава цена!

  24. 24 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Значи екипажът, чиято националност така и не научихме, ще бъде настанен в квартири в Каварна?
    Нещо ковид тестове, нещо карантина, м, Кацаров?

  25. 25 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 853 Весело

    На кой му пука? Кораба потъна. Екокатастрофата в Черно море е налице.
    —цитат от коментар 1 на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо


    Не кораба, а Тиквата потъна.

  26. 26 Профил на Wornoxmaniak  и ОФ  баницата в мола
    Wornoxmaniak и ОФ баницата в мола
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Потъване
    Автор Кеворк Кеворкян

    Случва се нещо чудовищно нелепо.
    И затова си струва да кажем още няколко думи за заседналия край Камен бряг кораб.

    Генерал е български президент.
    Генерал е български премиер.
    Има и вътрешен министър, който – поне според него – бил озаптил хиляди „купени“ гласоподаватели.
    А държавата сякаш се управлява от непоръбени девици.

    Половин месец не могат да се справят с неколцина диваци, които анексираха част от българската територия.
    Те отказват да слязат от кораба.
    Дори отказват да бъдат разпитани.
    А държавата гузно си подвива опашката.
    Има ли изобщо държава – останали ли са поне някакви остатъци от нея?

    Гаменски ни шамаросват – на все по-кратки интервали.
    Американски военни превземат цех в Чешнегирово – но дори не се извиняват.
    Може би държавата трябва да им се извини, че няма трупове след бляскавата им операция.
    Сега някакви пияндури се гаврят с държавата.
    А тя се хвали, че ще справи с емигрантския натиск – когато той се случи.

    Държавата направо потъва – най-малкото, ако става дума за нейната чест и достойнство.
    Един келяв товарен кораб ни зашлеви с тази истина…

    От години един вопъл се стеле над всичко – „Няма държава, няма държава!“
    Чува се от пленниците на безкрайните задръствания по пътищата.
    Чува се от старците, системно пребивани и ограбвани.
    Чува се от бедняшките села, издавени от язовири и реки.

    Няма как да затиснеш устата на Живота – и тези думи се превърнаха в основната реплика на Прехода.

    Поне ги изчукайте на фасадата на Парламента – да ви е мирна съвестта.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  27. 27 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 919 Любопитно

    Много вълнуваща за наблюдение акция.
    Дано все пак тези баржи от Италия успеят все нещо нещо да претоварят - трябва да направят поне по тридесетина курса, доколкото това вече е намокрен. Малко мисията невъзможна май.

  28. 28 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2557 Неутрално

    До коментар [#10] от "pernikforbg":като дойдоха на власт , първото което бойковите олигофрени направиха бе , да ликвидират организацията по търсене и спасяване , пожари в териториални води , разливи на мазут , нефт и други опасни товари от миналото,

    продадоха Перун и ликвидираха цялата материална база по въпроса , без да я възстановят .стане ли разлив по нашето крайбрежие , ако не дойдат турци или румънци да помагат сме жив зян .не знам мамалигарите на кво дередже са , ама са с една идея по-добре в тва отношение , сигурен съм
    —цитат от коментар 11 на pavur


    От дрънканиците ти личи, че хал хабер нямаш :(((

    Първо - "Перун" не може да спаси кораб, който е НА БРЕГА, заседнал върху скалите. Нито може да го изтегли, нито може да го доближи, нито може да помогне за разтоварване.

    Второ - "Перун" беше даден под наем през 2007 г., когато г-н Борисов е бил кмет на София, а мин. пред. е така любимия ви г-н Станишев.

    И трето - след 31 август 2008 корабът е без валидни регистрови документи.

    Интересно как кораб произведен през 1977 г. ще спасява каквото и да е - това като отделна тема за размисъл.

    Ей тук - да четеш и да не драскаш глупости. Обръщам ти внимание, че през 2007 корабът е бил вече 30 - годишен.

    "През 2007 г. правителството решава да даде спасителния кораб под наем. Като мотив е посочено, че докато е базиран на Морска гара Варна, корабът трупа твърде много разходи. На 23.03.2007, Изпълнителна агенция „Морска администрация“ (ИАМА) отдава „Перун“ на беърбоут чартър на софийската фирма „Интернет Агенция ООД“ с начален капитал от 5000 лв. и предмет на дейност, който няма нищо общо с менажирането на кораби, ако не се брои „осъществяване на всички видове дейности, освен изрично забранените с нормативни актове“. Първоначалният договор бил сключен на 23.03.2007 г. за шест месеца, а срокът на действие бил удължен с анекс, подписан на 24.09.2007 г. до пристигането на кораба в българско пристанище, но не по-късно от шест месеца след подписването на анекса.

    На 25.11.2007, при проверка по реда на държавния пристанищен контрол, „Перун“ е задържан във Висахапатнам с 16 забележки.

    Поради неизплащане на дължимото наемно възнаграждение на 1 февруари 2008 г. договорът за беърбоут чартър с наемателя е прекратен. ИАМА встъпва отново във владение на плавателния съд и назначава свой екипаж, който да го прибере в страната. Няколко дни по-късно, на 8 февруари в кабината на капитана възниква пожар. Нанесени са незначителни материални щети, но изгарят важни корабни документи. По това време корабът се намира на рейда в Дубай. На борда му работят български и украински моряци, чиито трудови възнаграждения не са изплатени. Над 78 000 долара дължи наемателят на “Перун” „Интернет агенция“ ООД на българските моряци. Други 48 000 долара са неизплатените задължения на 7-те украински моряци наети от BSD „Шипинг Къмпани“. Украинските моряци отказват да напуснат кораба докато не им бъдат изплатени полагащите се възнаграждения. Това забавя неговото отплаване. В крайна сметка на 27 февруари 2008 г. украинските моряци слизат от кораба и на следващия ден „Перун” отплава от Дубай за България. На 21.03.2008 в 07.30 ч сутринта плавателният съд застава на Морска гара Варна.

    С решение на министерския съвет, „Перун“ е прехвърлен от Изпълнителна агенция „Морска администрация“ на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” (ДППИ)."

    https://maritime.global/2020/11/3794/

  29. 29 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Тия от туристическия бизнес няма ли да си размърдат задниците. Досега нито се виждат нито се чуват да имат някакво отношение към очертаващата се екокатсатрофа за цялото ни черноморско крайбржие. Миналата година ни проглушиха ушите за намалянето на ДДС, а сега след рекордния брои летовници се спотайват и май един лев не възнамеряват да отделят за проблема с тоя кораб. Да не стане обаче така че догодина хотелите им да са празни , а чадърите самотни.

  30. 30 Профил на Rada
    Rada
    Рейтинг: 352 Неутрално

    [quote#10:"pernikforbg"][/quote]

    Искате да кажете, че нямаме служебен министър на транспорта, както и външен министър?
    Или пък, че си нямаме вицепрезидент, чиято кариера е свързана с Черно море и мястото на черноморския регион в морската политика на ЕС?

  31. 31 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 236 Неутрално

    екипажът не е давал сигнал за помощ (SOS; May Day)…

  32. 32 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Калинките от ЕС ни пращат сглобяеми баржи и тепърва цирка предстои.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  33. 33 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    екипажът не е давал сигнал за помощ (SOS; May Day)…
    —цитат от коментар 31 на sortero


    И какво като не е давал, нали напускат кораба. Задължително обаче трябва да ги накарат да подпишат някакви декларации че доброволно и по свое желание напускат кораба. Да не кажат после че сме ги превзели на абордаж.

  34. 34 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    "След като екипажът напусне кораба обаче и бъде подменен с български, той автоматично става българска собственост,"

    ?????
    Що за глупост?

  35. 35 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 164 Неутрално

    екипажът не е давал сигнал за помощ (SOS; May Day)…
    —цитат от коментар 31 на sortero


    Какъв SOS . Вече сме 21 век. Сигналът за бедствие на телефония или Инмарсат (сателити) е MayDay.
    SOS се излъчваше с морзовата азбука на радиотелеграфия. Това оборудване отдавна е разкачено и свалено от корабите.

  36. 36 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 754 Неутрално

    На кой му пука? Кораба потъна. Екокатастрофата в Черно море е налице.
    —цитат от коментар 1 на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо


    Потънал ти е на тебе малкия мозък по липса на голям. И това е станало мноооого отдавна.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  37. 37 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Застраховката на кораба плаща всички разходи.

  38. 38 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Застраховката на кораба плаща всички разходи.

  39. 39 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2645 Любопитно

    "Според транспортния министър Христо Алексиев грешките, направени от българска страна в хода на кризата, са поне две. Първата от тях е липсата на реакция в продължение на 4 часа, след като е станало ясно, че корабът се е отклонил от курса си и с него е била изгубена каквато и да е връзка. Втората грешка е бил неудачният избор на технология за разтоварването му. "Това е ситуация, която ще остане в световната история", е казал още Христо Алексиев."

    Е каква стана тя уж бяха 20 минути пък цели 4 часа кораба нарушил морската ни граници си плува в български териториални води и никой не праща катер да го арестува или най-малкото отклони от курса?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  40. 40 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2645 Разстроено

    "Половин месец не могат да се справят с неколцина диваци, които анексираха част от българската територия.
    Те отказват да слязат от кораба.
    Дори отказват да бъдат разпитани.
    А държавата гузно си подвива опашката.
    Има ли изобщо държава – останали ли са поне някакви остатъци от нея?"

    Кеворк е прав. Тези наглеци се държаха сякаш не са нарушители на държавната ни граница, а нейни господари дошли да предявят правата си към нея незаконно отнети преди 143 години!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  41. 41 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Тъпите чиновници още не са разбрали че екипажа им прави номера и че всичко е нарочно! Защо екипажа не е в затвора е въпроса!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  42. 42 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#10] от "pernikforbg":

    "За 12 години Борисов направи България за посмашище по света!"
    -------------------
    Преди това бяхме икономически, културен, духовен, военен....... и прочия Колос!

    Еретик
  43. 43 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 77 Неутрално

    "След като екипажът напусне кораба обаче и бъде подменен с български, той автоматично става българска собственост"

    Това абсолютно не е така и е време да престанат да го повтарят (най-вече транспортия министър). Нищо в международното право не прави кораб собственост на който се е качил на него. Ако беше така, всеки качил се на яхта щеше да става неин собственик под преттекст, че е пред потъване и собственика го няма...

    Първо, трябва наистина да е известна извънредна ситуация (която е налице).

    Второ, при качването на кораба той и товарът му трябва да бъдат спасени до колкото е възможно от загуба.

    Трето, дори ако успеят, което искрено ме съмнява, им се полага "значително възнаграждение" което взима под внимание много фактори, от сложността на операцията, до риска за екипажа, цената на товара и кораба и т.н. и т.н., но НЕ стават собственици на товара и кораба до като собственика не реши да се откаже да заплати възнаграждението и не обяви, че предава кораба и товара на "спасителите".

    Никъде, ама никъде в международното право няма "качваш се на кораб, чиито екипаж го е изоставил и ставаш негов собственик".

  44. 44 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    е, дъното на резила е достигнато

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  45. 45 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2753 Любопитно

    "Vera Su превозва на борда си 3 хиляди тона амониева селитра (карбамид)."

    Последно, какъв е товара - амониева селитра - NH4NO3, карбамид NH2CONH2 или оная измислица "амоняк азот"? Защото от първото, амониевата селитра 1.5 кг се разтварят в един литър вода (и морето се подкислява), от второто, уреята - половин килограм се разтваря в литър вода (страхотна храна за водораслите). А третото, амоняк азот е страшилище за неграмотни журналисти.

    И как се знае, че е 3 хиляди тона, ако в трюма е навлязла вода?

  46. 46 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Последния да загаси лампата...

  47. 47 Профил на lsf1914
    lsf1914
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#1] от "Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо":

    Ходи се оплачи на банкянския ром!

  48. 48 Профил на lsf1914
    lsf1914
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#26] от "Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо":

    Стига рева бе гербав трол. Тичай занеси хапчетата на банкянския ром,да не дрънка пак тъпотии.

  49. 49 Профил на gelethian
    gelethian
    Рейтинг: 514 Любопитно

    Сега ако някои от българския екипаж пострада на този кораб, не ми се мисли какво ще стане.

    Alea iacta est!
  50. 50 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#40] от "Julian Mall":

    Абе ти освен простотии нещо друго можеш ли да пишеш. Само простотии ти ражда тиквата. Въри бръкни в някоя книга, препише нещо свястно. Аман бе, графоман.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  51. 51 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#49] от "gelethian":

    Ще пострада на стрина ти фърчилото. Не е за вярване колко умствени дегенерати се раждат, живеят и дращят из форумите по тоз грешен свят.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  52. 52 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 164 Неутрално

    "След като екипажът напусне кораба обаче и бъде подменен с български, той автоматично става българска собственост,"?????Що за глупост?
    —цитат от коментар 34 на George Svinarov


    Не е глупост. Според международното морско право всеки изоставен кораб, на който се качи екипаж остава за него дори в открито море. Корабът е изоставен след напускането на последния член на екипажа. След като е в български териториални води ще стане български.Друг е въпроса дали ни трябва, защото по скоро вече не е кораб, а останки от кораб. Спасителна операция и ремонт на кораба може да струват повече от самия кораб. По всяка вероятност ще спасим само част от товара, а другото ще е железни вторични суровини.

  53. 53 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    Който се качи първи на кораба - за него остава.
    —цитат от коментар 21 на krokich


    Узаконена пиратерия. Подобно на нигерийско плячкосване, ама "по закон".

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  54. 54 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#33] от "dorn":

    Напротив - много е важно, ако наистина не са дали такъв сигнал. Това автоматично ги прави нарушители на границата - диверсанти, нелегално навлезли, агресори, ... няма значение как ще ги наречем. Което, от своя страна, дава право на нашите власти моментално да се качат на борда и да арестуват екипажа барабар с кораба, още първия ден. Да им снемат показания, отпечатъци, да ги тестват, да конфискуват дневниците и ред други неща.
    Да не говорим, че без подаден сигнал за бедствие как ще напуснат кораба? Че и нашите им помагат и ги приемат - на какво основание? Защото напускайки кораба, чак сега, вкарват България не във филм, а сериал, озаглавен Голямото плащане. Корабът, който след 2 седмици престой до брега е почти тотал щета, вече става проблем за държавата ни - разбирай: наша е грижата за кораба и товара, а двете са силно повредени. Кога и дали, въобще, ще си възстановим парите е съвсем друга тема. А и предвид екокатастрофата, потенциалните щети все още са неясни, но за сметка на това растат.

  55. 55 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#45] от "wanderer":

    Доколкото знам е Уреа (карбамид).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK