Започна пореден опит за разтоварване на кораба Vera Su

Момент от днешната операция около авариралия кораб Vera Su

© Александър Тодоров, Maritime.bg

Момент от днешната операция около авариралия кораб Vera Su



Поредният опит за разтоварване на кораба Vera Su и подготовка за освобождаването му от скалите край местността "Яйлата", в които заседна на 20 септември т.г., започна в ранните следобедни часове днес.


Според служебният министър на транспорта Христо Алексиев условията в района, където се намира корабът, са много тежки и това е затруднявало спасителните операции до момента. " Корабът буквално се е забил в скалите, обграден е от тях и влизането в него е много сложно, каза Алексиев пред Би Ти Ви. Ние направихме план с използването на цялата налична техника в региона и частния бизнес за акцията. В момента времето е сравнително спокойно и приоритетно ще се опитаме да разтоварим кораба".


Министърът на транспорта е съобщил също, че в момента се източва водата от хамбарите и машинното отделение на Vera Su, от него е извадено всичко, което би представлявало опасност за околната среда и той е укрепен допълнително. За да започне същинската операция по разтоварването до Vera Su е доставена платформа с външна хидравлика, с която плавателният съд трябва да бъде "съживен".




Според плановете за разтоварване на кораба, съставени до момента,


операцията трябва да приключи най-късно до петък


Все още твърдата и суха част от карбамида, с който са пълни трюмовете му, ще бъдат изгребани и транспортирани по море до Пристанище Варна, от където ще бъде претоварен на покрити вагони. Втечнената част от товара ще бъде разтоварена на трите надувни баржи, които преди дни бяха доставени от Италия, а от тях на специализирания кораб "Екогалакси".


"Ако има друг прозорец, корабът ще бъде изваден от мястото на което е, но приоритет е човешкият живот и безумни действия, или твърде рисковани операции няма да се извършват, за да угодим на не знам кого", каза още пред Би Ти Ви Христо Алексиев.


Служебният министър на транспорта е съобщил също, че специализираните салвидж компании от Холандия, към които кабинетът се обърна за съдействие, както и тези, ангажирани от собственика на кораба, са изразили категорично мнение, че при атмосферни условия като тези от последните дни подобна операция е невъзможна.


Днес в 16 ч. изтече срокът, който е бил даден на корабособственика на Vera Su, за да предприеме действия по обезопасяването, разтоварването и извличането му от мястото, на което е заседнал. При положение, че такива действия не са предприети, според международните спогодби, по които България е страна,


плавателният съд би трябвало да е собственост на държавата


е казал още Христо Алексиев.


По рано днес от Пресцентъра на Министерството на околната среда и водите съобщиха, че в Изпълнителната агенция по околна среда е изготвено Техническо задание за анализ и оценка на въздействието върху акваторията на Черно море в района на Защитена местност "Яйлата" вследствие на инцидента с кораба Vera Su.


Целта е


да се определи степента на въздействие върху морската среда


и нейните обитатели, както и да бъдат идентифицирани евентуални екологични рискове.


Служебният министър на околната среда и водите Асен Личев е изпрати заданието до изпълнителния директор на ИА "Морска администрация", за да бъде възложено за изпълнение на Института по океанология към БАН, който се намира във Варна. Там ще трябва да бъдат изготвени изводите, има ли и евентуално каква е степента на увреждане на видове и природни местообитания, предмет на опазване, както и на видове със стопанско значение в морската среда. От института ще трябва да преценят също, нанесени ли са екологични щети и значително отрицателно въздействие върху запазването на защитената местност Яйлата.


"В знак на добросъседско отношение и превенция на възможен риск, министър Асен Личев изпрати и писма до министрите на околната среда на Румъния и Република Турция, предоставяйки информация за актуалната ситуация със заседналия в близост до Камен бряг (Яйлата) кораб "Вера Су"", пише още в съобщението на МОСВ.


Междувременно обаче, по повод на започналата операция по изпомпването на водата от машинното отделение на Vera Su, министърът на транспорта Христо Алексиев обяви пред журналисти, че замърсяване на морето в следствие на аварията с кораба няма.


"Призовавам темата да не се преекспонира.


България няма нужда сама да си създава екокатастрофа


каза още Алексиев.


Vera Su заседна край брега на Яйлата на 20 септември. Той плава под панамски флаг и превозва карбамид за девненската компания "Агрополихим", която го ползва като съставка за производство на изкуствени торове. На 6 октомври по искане на капитана на кораба Хайдер Ергюн, той бе напуснат от екипажа си. Днес Варненският апелативен съд реши той и вторият помощник - капитан Кемал Айхан да останат за постоянно в ареста.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    То при Радев всичко е опити. Да фалира държавата.
    За радост все още неуспешни...

  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5681 Неутрално

    Пореден опит или реално разтоварване

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4510 Неутрално

    Разходите , които правим около този кораб и щетите , които понасяме , кой ще ги плаща?

  5. 5 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    Хайде, хаирлия да е този път. С малко повечко късмет може и да стане...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  6. 6 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    както казва мастър йода: “Do. Or do not. There is no try.”

    дано стане работата тоя път

  7. 7 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    О, Vera Su!

    Петдесет деня младите дружини
    как кораба разтоварват. Морските дълбини
    трепетно поемат на кораба тора.
    Пристъпи ужасни! Дванайсетий път
    високите вълни лазят по палубата дива
    и риби я стелят, и вода я залива.

    Щеше да е епично, ако не беше жалко. А корабът е на 5 метра от брега. Поне плаващ понтон можеха да издигнат за това време и да разтоварят по суша. Ама е по-лесно да се чертат планова на хартия.

    Не се бойте, че азотните торове ще съсипят сезона догодина, защото сезон в зле управляваната пандемия няма да има.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  8. 8 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 294 Весело

    До коментар [#4] от "tacheaux":

    Е как кой-собственикът, демек ние!

  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1618 Весело

    То при Радев всичко е опити. Да фалира държавата.За радост все още неуспешни...
    —цитат от коментар 1 на НеКой


    Да, ама какви коремни и лицеви опори прави, чак и Черни връх изкачи. Преди това вдигнаа юмрук и назначи човек с чуждо гражданство за министър.
    Все реални резултати. Малко ли е?

  10. 10 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 294 Весело

    До коментар [#7] от "majorman":


    ++++

  11. 11 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2830 Любопитно

    Техническо "задание" - няма ли българска дума за "задание", та върлува руската?

  12. 12 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Разходите , които правим около този кораб и щетите , които понасяме , кой ще ги плаща?
    —цитат от коментар 4 на tacheaux


    Доколкото знам застрахователят има задължение да заплати всички разходи сторени за спасяване на застрахования обект. Освен това след 16:00 часа днес кораба и товара му може да се каже, че е българска собственост. Та може и да си покрием разходите (три млн. лв. гзаделини от правителството).

    Сам съм, други няма...
  13. 13 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Разходите , които правим около този кораб и щетите , които понасяме , кой ще ги плаща?
    —цитат от коментар 4 на tacheaux


    Доколкото знам застрахователят има задължение да заплати всички разходи сторени за спасяване на застрахования обект. Освен това след 16:00 часа днес кораба и товара му може да се каже, че е българска собственост. Та може и да си покрием разходите (три млн. лв. гзаделини от правителството).

    Сам съм, други няма...
  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2959 Любопитно

    "" Корабът буквално се е забил в скалите, обграден е от тях и влизането в него е много сложно, каза Алексиев пред Би Ти Ви. "

    Корабът ако се беше забил в скалите щеше вече да е на дъното с огромни пробойни. Капитанът умело е маневрирал между тях за да спре с минимални щети за кораба и никакви за екипажа и това в непрогледна нощ.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#9] от "4ort":

    ве ти са майтапиш
    ма тоя ко остане на власт
    ша разгони фамилията на целата държава
    напрао ша ни стопи лагерите
    луд за връзване е

  16. 16 Профил на parol
    parol
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Правителството на Румборак Радев, не успя за месец да извади една гемия и причини екокатастрофа.
    Но успя да повиши цените, да създаде хаос в здравоопазването така, че българите да мрът с 200! Забъркаха и конституционна каша с гражданството на КирЕ ХарвардО и питам се, колко още глупости ще сътворят тези сътвери до изборите?
    Оставка, шапкар....Немедлено!!!

  17. 17 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#11] от "Галя Станчева":

    Галче, тие думи у казармата са останале
    още от кога след Освобождението руски генерали и полковници са биле на управление тука
    преди да ги изгоним е
    целио казармен език е пълен с руски думи

  18. 18 Профил на rcb051051380
    rcb051051380
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Спасе,морето от вчера е "тава",а дописката е за замазване гафовете на служебните

  19. 19 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2830 Любопитно

    До коментар [#11] от "Галя Станчева":Галче, тие думи у казармата са останале още от кога след Освобождението руски генерали и полковници са биле на управление тукапреди да ги изгоним ецелио казармен език е пълен с руски думи
    —цитат от коментар 17 на bruno__dante


    Е, за 15 години в НАТО поне казармения речник да бяха прочистили. Адски ме дразни "нальот". Толкова ли е трудно да се изпозва "летателни часове" или "летателен опит".

  20. 20 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2830 Любопитно

    Спасе,морето от вчера е "тава",а дописката е за замазване гафовете на служебните
    —цитат от коментар 18 на rcb051051380


    Вярно е, няма грам вятър.

  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    При тия цени на торта, да бяха извикали местните земеделци... За няколко дни и на ръка щяха ра разтоварят кораба! ;)

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2959 Любопитно

    "На 6 октомври по искане на капитана на кораба Хайдер Ергюн, той бе напуснат от екипажа си. Днес Варненският апелативен съд реши той и вторият помощник - капитан Кемал Айхан да останат за постоянно в ареста."

    Най-после му казаха името на капитана. Това че са го оставили за постоянно в ареста е добре. Да видим сега кой освен пенсионирани капитани ще се застъпи за него. Няма да се учудя ако го направи бившият моряк Валерката Симеонов който мълчи оглушително засега по случая.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  23. 23 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1888 Весело

    До коментар [#11] от "Галя Станчева":

    Виж... Чуждиците са като микро химеризма при жените... Всяка страна докосваща се до друга оставя нещо след себе си.. А колкото повече мъже се докоснат до една жена генетично оставят нещо след себе си..

  24. 24 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3376 Неутрално

    До коментар [#12] от "MilliVanilli":

    "Освен това след 16:00 часа днес кораба и товара му може да се каже, че е българска собственост. "
    ==========
    Може. А може и за не се окаже. А може и да не е достатъчно за покриване на щетите.
    Не мога да възразя да харесваш радевите. Твое право си е.
    Откакто написа, че в Пазарджик нямало военно поделение, за да внушиш, че Герджиков е карал средно милиционерско, и таблицата за умножение да цитираш, ще се усъмня.

    Еретик
  25. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3376 Неутрално

    До коментар [#19] от "Галя Станчева":

    Е, за 15 години в НАТО поне казармения речник да бяха прочистили. Адски ме дразни "нальот". Толкова ли е трудно да се изпозва "летателни часове" или "летателен опит".
    +++
    Ами... навик, Гале.
    Когато си имал 180 часа нальот, пък сега имаш 30 летателни часа, трудно се свиква.
    И аз съм завършил в техникум, преподавал съм в техникум.... пък те го прекръстиха на професионална гимназия, а за мен още си е техникум.

    Еретик
  26. 26 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2154 Неутрално

    До коментар [#11] от "Галя Станчева":

    Всъщност, проследявайки етимологията на думата, тя си е старобългарска.
    От старобългарския преминава в руския.
    Някои му казват старославянски, църковнославянски и т.н.

    Panta rhei....
  27. 27 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4060 Любопитно

    Ама нали разтоварваха 24 часа в денонощието?!?!Или засега е само пожелателно?Криза -гарантирана от др.РадеФ!!!!То ако ставаше само с лицеви опори и коремни възлизания......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  28. 28 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3503 Неутрално

    след като условията са много тежки, защо чиновниците рискуват живота на хората?

    да ходят да го вадят тия, дето си чесаха бобчетата цял месец!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  29. 29 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 186 Неутрално

    Започна ама друг път. Защо трябва да се лъже толкова нагло. Уволнение на Валентин Енчев- 11 год. директор на Морска администрация- Варна. Некадърник и лакей на Доган и Домусчиев. Алексиев чисти калинките, не разправяй хуморески.

  30. 30 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Дано да няма произшествия и всички , които участват, да не пострадат.

  31. 31 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    How До коментар [#13] от "MilliVanilli":

  32. 32 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    How До коментар [#13] от "MilliVanilli":

  33. 33 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    [quote#9:"4ort"][/quote]

    Да са реални, да са реални - колко да са реални! Не са пачки с евро или кюлчета от мръсни сделки.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7996 Неутрално

    До коментар [#18] от "rcb051051380":

    Кой по-точно от служебните е отговорен. Ако беше се случило преди 6 месеца, Борисов ли щеше разтоварва или неговите калинки, които и досега са на местата си.

  35. 35 Профил на st0rmbringer
    st0rmbringer
    Рейтинг: 340 Неутрално

    От снимката, която очевидно е правена в първите десетина дни след засядането на кораба (не е толкова потънал), се вижда отлично прекрасното време и практически съвсем тихото море. Което беше надлежно проспано от чиновниците-бюрократи, каквито до един са служебните негодници на ГРУмен Радев!

  36. 36 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 186 Неутрално

    Само глупак може да твърди, че в хамбарите има сух товар.Всичко вътре отдавна е наводнено. Всеки некадърник, който не може да си намери работа на кораб го слагат за директор на морска администрация.

  37. 37 Профил на rcb051051380
    rcb051051380
    Рейтинг: 103 Неутрално

    До коментар [#34] от "Роси":

    Премиер,транспортен,МО,МВР и Резидентна.От неделя вятър и вълнение,кое не е ясно?

  38. 38 Профил на st0rmbringer
    st0rmbringer
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#18] от "rcb051051380":Кой по-точно от служебните е отговорен. Ако беше се случило преди 6 месеца, Борисов ли щеше разтоварва или неговите калинки, които и досега са на местата си.
    —цитат от коментар 34 на Роси


    Роси, ако се беше случило по време на управлението на Борисов, той щеше да е денонощно там, докато кризата приключи. Както действаше при взрива в Хитрино,. Докато не беше изтеглена и обезопасена последната цистерна с опасния товар, той беше там. Може и да не е много правилно премиерът да е на първо линия, но е ефективно в нашите условия, работи.

    А от действията на служебните негодници няма никакъв ефект, напротив, ситуацията се влошава. Най-вече защото проспаха десетина дни прекрасно време. През това време тези баржи можеха да дойдат от Италия и да си свършат работата.

    Да не говорим, че в Турция, на половин ден път, в Истанбул, има достатъчно морска спасителна техника този кораб да бъде претоварен и изтеглен оттам. Ама Радев, след обидата, който нанесе не само на Карадайъ, но и на всички български турци, откъм Турция може да очаква само среден пръст!

  39. 39 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    До коментар [#18] от "rcb051051380":Кой по-точно от служебните е отговорен. Ако беше се случило преди 6 месеца, Борисов ли щеше разтоварва или неговите калинки, които и досега са на местата си.
    —цитат от коментар 34 на Роси


    баце определено щеше да им стопи болтовете на разните чантаджии

  40. 40 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Да не говорим, че в Турция, на половин ден път, в Истанбул, има достатъчно морска спасителна техника този кораб да бъде претоварен и изтеглен оттам. Ама Радев, след обидата, който нанесе не само на Карадайъ, но и на всички български турци, откъм Турция може да очаква само среден пръст!
    —цитат от коментар 38 на st0rmbringer


    Колега, не ти ли омръзна с тази Турция? Да бехте командировали вожда си да иде да цалува гъза на Ердоган та да ни прати некоя извънземна турска техника.

    Сам съм, други няма...
  41. 41 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Защо не се виждат "баржи" край кораба? Някой явно само "опитва", но не работи сериозно да освободи товара и само ни баламосват тука.

  42. 42 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#40] от "MilliVanilli":

    Ердоган няма пръст тука. Турци, румънци, украинци, руснаци имат достатъчно спасителна морска техника и можеха да свършат работа, ако бяха помолени културно.

  43. 43 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#38] от "st0rmbringer":
    Защо се хабиш да обясняваш на чугуните?
    Каквито и факти да им дадеш, те отскачат с глух кънтеж...

  44. 44 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    До коментар [#40] от "MilliVanilli":Ердоган няма пръст тука. Турци, румънци, украинци, руснаци имат достатъчно спасителна морска техника и можеха да свършат работа, ако бяха помолени културно.
    —цитат от коментар 42 на Oggie Petkov


    Ха, ха... То холандците след направения оглед казаха, че това е трудна и опасна работа и се отказаха. А да си припомним, че холандците извадиха "Курск"

    https://www.actualno.com/society/holandska-firma-spasjavala-podvodnicata-kursk-shte-ni-pomaga-za-vera-su-nie-ne-se-spravjame-news_1648858.html

    Сам съм, други няма...
  45. 45 Профил на st0rmbringer
    st0rmbringer
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#38] от "st0rmbringer":Защо се хабиш да обясняваш на чугуните?Каквито и факти да им дадеш, те отскачат с глух кънтеж...
    —цитат от коментар 43 на Toshko Afrikanski


    Ловки, ти ли си бе?

  46. 46 Профил на st0rmbringer
    st0rmbringer
    Рейтинг: 340 Неутрално

    холандците извадиха "Курск"
    —цитат от коментар 44 на MilliVanilli

    Бяха норвежци, ама то за умнокрасавците разлика няма...

  47. 47 Профил на Пламен Михайлов
    Пламен Михайлов
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#4] от "tacheaux":

    Застрахователя !

    artmosphere
  48. 48 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2833 Неутрално

    Да беха спазарили драгажния флот на Рисица Кирова, да са изпразнили кораба.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  49. 49 Профил на Memish Mustafov
    Memish Mustafov
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Вече втори ден морето "спи"!!!Отново се действа със закъснение.Докато се натуткат времето ще се развали.

  50. 50 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Тая сага вече втори месец прави, да бяха поканили братчедите за 24 часа тора
    нямаше да го има барабар със кораба !!!

  51. 51 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 72 Любопитно

    До коментар [#46] от "st0rmbringer":

    холандците извадиха "Курск"
    —цитат от коментар 44 на MilliVanilli

    "Бяха норвежци, ама то за умнокрасавците разлика няма..."

    Как така норвежци! Не беше ли това руска "подводница"? Защо не си я извадиха сами руснаците?

  52. 52 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 72 Любопитно

    [quote#9:"4ort"][/quote]

    То при Радев всичко е опити. Да фалира държавата.За радост все още неуспешни...
    —цитат от коментар 1 на НеКой

    "Да, ама какви коремни и лицеви опори прави, чак и Черни връх изкачи. Преди това вдигнаа юмрук и назначи човек с чуждо гражданство за министър.
    Все реални резултати. Малко ли е?"

    Продъжават опитите.
    Резултатите няма да закъснеят.
    До пълна победа, с вдигнатия юмрук на Че!

  53. 53 Профил на Manol Manolov
    Manol Manolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Интересно някой направил ли си е сметка колко тона урина се изсипва в морето около гр. Варна всеки ден? Защото 500000 хиляди жители на Варна по половин кило урина прави 250 тона на ден!!! Другото име на карбамида на този кораб е урея... Според мен жителите и гостите на Варна, Златни пясъци и близките курорти ИЗПИКАВАТ за един месец повече урея от Вера су!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK