Втори ден продължава подготовката за разтоварването на Vera Su

На борд до кораба Vera Su днес застана платформа, на която е разположена техниката, необходима за разтоварването на кораба

© Александър Тодоров, Maritime.bg

На борд до кораба Vera Su днес застана платформа, на която е разположена техниката, необходима за разтоварването на кораба



Втори ден продължава подготовката за разтоварване на карбамида, превозван от кораба Vera Su, който на 20 септември заседнал в скалите край местността Яйлата. Около 10 ч. тази сутрин до плавателния съд застана специална платформа, която "стъпи" на морското дъно. На нея се намира помощната техника, с която трябва да бъде осъществено разтоварването. Заради очакваното ново влошаване на времето в края на седмицата


работата ще се извършва денонощно


съобщиха днес от Изпълнителна агенция "Морска администрация".




В ранния следобед днес в района на заседналия Vera Su бе баржа (несамоходен плоскодънен плавателен съд), осигурен от частната компания "Хидроремонт". В нея и още три надуваеми баржи, осигурени от европейската агенция Европейската агенция за морска безопасност (INSA) трябва да бъде претоварена втечнената част от товара в хамбарите на кораба.


Корабът Vera Su заседнал край брега на местността Яйлата

© МОСВ

Корабът Vera Su заседнал край брега на местността Яйлата


Още с първия опит за отваряне на един от тях малко след 13 ч. днес стана ясно, че карбамидът в него е вече втечнен. Според служебния транспортен министър Христо Алексиев причина за това е силното вълнение на морето през последните седмици.


Пред журналисти в района на заседналия кораб днес заместник-министърът на околната среда и водите Петър Димитров обясни, че


втечнената част от товара ще бъде изтеглена с помпи


с които е оборудвана всяка една от трите надуваеми баржи, осигурените от INSA. След това карбамидът ще бъде претоварена навътре в морето на танкер. Според Димитров, ако целият товар се окаже втечнен, това ще улесни процеса на претоварването му, но колко време би отнело това отново остана неясно.


"Вчерашните резултати показват покачване на съдържанието на азот в района на носа на кораба до десет пъти в сравнение с утвърдения с мониторинга тренд преди събитията, каза още заместник-министър Димитров. Оказа се, че в последните проби от морската вода


до кораба и южно от него има и нефтопродукти


Според него вчера е бил проведен и площен мониторинг южно и югоизточно от кораба с цел да бъде установено накъде се движи петно. "Направихме и обход с дрон на "Басейнова дирекция", който показа, че има изтичане от кърмовата част и от носа на кораба, след което петното се движи край брега в южна посока. Всичко, което е трябвало да бъде извършено от "Басейнова дирекция" по националния и областния план за третиране на такива петна, е вече направено", каза още Петър Димитров .


При отварянето на един от хамбарите на кораба стана ясно, че товарът от карбамид вече е втечнен и ще бъде претоварван с помпи

© Александър Тодоров, Maritime.bg

При отварянето на един от хамбарите на кораба стана ясно, че товарът от карбамид вече е втечнен и ще бъде претоварван с помпи


Днес той съобщи, че сутринта в РИОСВ - Варна, и "Басейнова дирекция" е бил получени дългоочаквания спасителен план, разработен от "Морска администрация". Той обаче не бил напълно готов и в него имало празни глави заради "сложната правна рамка за прилагане на меркити, които трябва да бъдат предприети".

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Майко мила! "Прозорецът" добро време е до петък, тия още се подготвят за разтоварване. Вече ми е ясно, че в петък ще има "имахме голямо желание да разтоварим, но нямахме късмет - времето се развали."

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2061 Неутрално
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3664 Неутрално

    Пародията продължава....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  4. 4 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2314 Весело

    "Втори ден продължава подготовката за разтоварването"

    Ами защо да бързат хората. Корабът няма да избяга.

    подпис
  5. 5 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    "ако целият товар се окаже втечнен, това ще улесни процеса на претоварването му, но колко време би отнело това отново остана неясно."

    пак не е ясно. докато беше лошо времето на камен бряг, толкова ли не можаха да проиграят процеса в пристанището, че да видят за какво става дума?

  6. 6 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4866 Неутрално

    Във финалната битка на "Игри на волята" ще разтоварват Вера Су.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  7. 7 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1690 Весело

    Моята теория е, че капитана бил болен от ковид, кихнал, ударил грешната ръчка и се забил в скалите...

    Ковид убива не само хората, ами и природата.. Ваксинирайте се.. Всяка ваксина предотвратява замърсяването на океаните и моретата

  8. 8 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2736 Гневно

    "в РИОСВ - Варна, и "Басейнова дирекция" е бил получени дългоочаквания спасителен план, разработен от "Морска администрация". "

    Браво турският собственик беше предложил план за спасяване след месец а от Морската ни администрация и след месец предлагат план с който още не е готов.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  9. 9 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Малко като сръбският виц за работното време...
    В една сръбска фирма сменили шефа. И той веднага събрал всички работещи на събрание да им съобщи своето виждане за развитието на фирмата.
    -Ще се работи само в сряда. В понеделник ще се подготвяме да излезем от почивката през уикенда. Във вторник се подготвяме да работим. В сряда работим. В четвъртък се настройваме да излезем от работният ден. В петък се настройваме за почивните дни. В събота и неделя почиваме. Някакви въпроси?
    Един вдига ръка.
    -Да, кажете.
    -Всяка сряда ли ще работим?...

    ДБ=БКП
  10. 10 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Пуснете "братята" романе и до сабалем ще е разчистен региона от всичко...

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  11. 11 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Няма да се разтваря, а ще е претваря. Така се нарича операцията, когато тварът от едно превозно срецтво са префърга на друго. И ще го претварят. От ясно по-ясно. Тя тая корабна дъфка и без туй вече са встричи от предъфквание, ей го - и лавина от коментарий няма.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  12. 12 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#10] от "Синдбад-мореход":

    Не става само с индо-българите, резачката им за скрап не работи добре при висока влажност. Нужна е комбинация и с Гарабед. Нали помните вица за най-големия параход...

    Гарабед накрая казал: Вашите параходи са много малки. Нашият, арменският параход бил толкова голям, че като го пуснали в морето, морето се изплискало и параходът останал на сухо.

    Е, след това пускате индо-българите...

    73! Go Go
  13. 13 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Ако някой в България имаше малко мозък можеше да прати на място едни снимачни екипи и да пусне поредицата "Ship games", която щеше да удари в земята Squid Games.

    Има си всичко - съспенс, драма, убийствам, пари, подозрения, неочаквани обрати, човешки съдби, политика, бизнес, международни отношения...

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  14. 14 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Вече изглежда сериозно с тази платформа. Отворили са и единия от хамбарите. Дано им стигне времето и вичко да приключи безопасно за участващите.

  15. 15 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    Холандците от оная фирма дето извади "Курск" се отказаха да работят по въпроса. Направо отсякоха, че спасяването ще е възможно от м. април догодина. Не може да им се отрече, че те имат опит. Това, което ще правим не е опит за спасяване на кораба, (той ще си остане заклещен в скалите), а опит за разтоварване на неприятния товар.

    Сам съм, други няма...
  16. 16 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3967 Неутрално

    Дано най-сетне се приключи с този кошмар

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3967 Неутрално

    Дано най-сетне се приключи с този кошмар

  18. 18 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3967 Неутрално

    До коментар [#1] от "majorman":


    До коментар [#2] от "zxp53317185":

    ++++++++++++++++++++++++++++
    Щеше да е смешно, ако не беше тъжно.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7240 Неутрално
  20. 20 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2655 Весело

    Герболята ... , цялата МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ с калинки и колорадски бръмбари . И както всеки гербер - не знае какво да направи , но заплати от 10 000 нагоре ! България има нужда от ДЕ гербиризация ..., освен едно правителството... друго са гербята :)

  21. 21 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Герболята ... , цялата МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ с калинки и колорадски бръмбари . И както всеки гербер - не знае какво да направи , но заплати от 10 000 нагоре ! България има нужда от ДЕ гербиризация ..., освен едно правителството... друго са гербята :)
    —цитат от коментар 20 на dejmos


    Мдам...и всички останали, дето не са герболии те пък като знаят какво да правят и като са взели, че са го направили...

    ГЕРБ са типична олигархична мафия, но постоянното натякване на това избледнява простата истина, че добри алтернативи не се виждат на политическия небосклон.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  22. 22 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    олеле

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  23. 23 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    https://www.google.com/amp/s/www.maritime.bg/amp/80117/

    Сходна ситуация. Корабът вече плава. Полицията беше на борда до час след инцидента. Да сравним.

  24. 24 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Яйлата не е достатъчно унищожена, давай да сложим и платформа до кораба, да унищожава скалите и морското дъно още повече!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  25. 25 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5171 Весело

    Докато се подготвим, времето няма да позволява

  26. 26 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Този кораб ще храни много семейства и ще изучи много студенти....каза ми го един стар адвокат.

  27. 27 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 164 Неутрално

    Всички калинки, които не могат да си намерят работа на кораб ги спасяват от безработица в Морска администрация. Никога и никъде не са били капитани, но пред името си непременно го слагат, защото сами си издават сертификатите. Морето изхвърля боклука на брега. Един истински капитан на кораб се представя само с името си, а на кораба се обръщат към него на сър. Турските гемиджиии в Черно море са идеални за работа в Българската морска администрация. Оставка или уволнение. Ннекадърници.

  28. 28 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 240 Неутрално

    В ранния следобед днес в района на заседналия Vera Su бе баржа (несамоходен плоскодънен плавателен съд) (Дневник-С.Спасов)
    имало е “Стрпителен Технически Флот”(СТФ) с “баржи” “шалани”, и такива с двигател (СШ-Самоходен Шалан)…

  29. 29 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#28] от "sortero":
    …”Строителен Технически Флот”…

  30. 30 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Държавата предяви ли всички щети дотук пред застрахователя?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK