Нов срок от ГЕРБ: Билет за всички линии за 30 минути ще има в София до два месеца

Нов срок от ГЕРБ: Билет за всички линии за 30 минути ще има в София до два месеца

© Велко Ангелов



Сегашният билет от 1.60 лева за градския транспорт в София ще бъде премахнат до края на годината. Това заяви Зафир Зарков от ГЕРБ, председател на комитета, който изработва новата тарифна политика на обществения транспорт в София. Новият билет ще важи "за време" и ще е за 30 минути пак за 1.60 лева и за 60 минути, който ще е по-скъп. Вариантът цената на билета да е според изминатото разстояние налага градът да се разграфи на зони и за по-отдалечените да е по-скъп отпадна като по-неподходящ, според всички политически сили в общинския съвет.


"До края на годината, може би, даже през ноември, ще се появи новият билет за време и сегашният ще изчезне", прогнозира Зарков, който през август уверяваше, че ще бъде внедрен през есента. Билетът ще се купува чрез приложението MPASS, но и на хартия от автоматите в метрото и в касите на ЦГМ. Той ще е комбиниран и в рамките на определено време с него гражданите ще могат да се прекачват в трамвай, тролей, автобус и метро. Ако например човек пътува от "Люлин 5" до Централната автогара с един билет от 1.60 лева ще се вози в трамвай 8, а после ще се качи в метрото, без да купува втори. В рамките на 30 минути той може да валидира билета дори за крайградски автобус и да пътува повече от 30-те минути до крайната спирка. За по-дългите маршрути ще има билет с валидност 60 минути.


Общинари: Пътят до въвеждането му ще е по-дълъг от два месеца




Очакването комбинираният билет да се въведе до месец-два не се споделя от членове на комисията по транспорт. "Дали и как да бъде въведен този билет ще е политическо решение. Това може да се случи само след широка дискусия, включително и дълго обсъждане пред обществото", убеден е председателят на комисията Карлос Контрера от ВМРО.


Очаквам до края на годината да се проведе общественото обсъждане, за да се чуе и мнението на софиянци. Въвеждането на билета минава през промени в наредбата (за реда и условията за пътуване в градския транспорт), съгласен е и Альоша Даков от БСП.


В Центъра за градска мобилност (ЦГМ) също не знаят кога ще бъде въведен. "Решението е изцяло на Столичния общински съвет", посочиха от там за "Дневник".


Полупразните курсове се регистрират от видеонаблюдението и по такива линии колите може да бъдат разредени.

© Велко Ангелов

Полупразните курсове се регистрират от видеонаблюдението и по такива линии колите може да бъдат разредени.


Темата е болезнена, защото комбинираният билет е базисен за тикет системата - електронната продажба на превозни документи, която трябваше да заработи от 1 януари 2021г., но първо се отложи за месец май, но и до днес не е изцяло въведена. Договорът на Столичната община с изпълнителя, консорциумът "Си Ен Ес тикетинг систем", е за 97 млн.лева.


Защо се бави новият билет


От забавянето на комбинирания билет губят софиянци, които не ползват често градския транспорт. "А именно към тях е насочен, защото е изгоден и целта е да ги накара да слязат от автомобилите", убеден е Симеон Ставрев от "Демократична България", член на транспортната комисия. Според него прилагането на този билет умишлено се бави, защото ще е привлекателен за гражданите и може да намали купуването на абонаментни карти.


Политиката на Центъра за градска мобилност е да има колкото може повече абонаментни карти. За тях това е предвиден приход, мотивира се той.


Контрера: Абонаментните карти са по-важни от билета


Дебатът трябва да не е за билета, а за абонаментните карти, тоест да предложим по-широк вид услуги - карти с преференция за младежи до 21 години, за родители на деца до 2 години, подчерта Контрера. "85 на сто от софиянци пътуват с дългосрочни превозни документи (абонаментни карти) и за тях този билет не е важен", потвърди и Зарков.


Борис Бонев: Управляващите от ГЕРБ баламосват с работни групи


Столичният общински съвет (СОС) в крайна сметка трябва да приеме и приложи новата тарифна политика за градския транспорт. Тя трябва да се изготви на база събираните от месец май данни за натовареността на отделните линии. "А общинският съвет вече шест месеца се баламосва с работни групи и какво ли не, но не взема решение", негодува Борис Бонев, член на комитета за изработване на новата тарифна политика в градския транспорт.


"Член съм на този комитет, но не виждам в управляващите от ГЕРБ тази цел да е заложена. Още преди година от "Спаси София" искахме дискусия за тарифната политика, която ще привлече повече пътници в градския транспорт, но тя не се състоя", разочарован е Бонев. Според него струващата близо 100 млн.лева тикет система не върши никаква работа, "защото няма нова тарифна политика, а няма, защото управляващите се мотаят".


"Имаше обещание от директора на ЦГМ, Димитър Дилчев, че ще представи тяхна версия и предложение за тарифна политика. Имаше анализ по темата, изготвен от Университета за национално и световно стопанство (УНСС), но никой не го е виждал, както и предложението на ЦГМ", изреди Бонев.


ЦГМ: Напротив, данните за натоварването на линиите са налични


Данните за натовареността на линиите се събират всеки ден чрез видеонаблюдението във всички превозни средства на обществения транспорт, увериха от ЦГМ. Чрез тях се установява колко пътници пътуват, докъде и колко често. "Данните са налични и на тази база правим организационни промени по линиите, така че да обслужват пътниците максиално ефективно", отговориха от ЦГМ. Това е общинското дружество, което ще събира приходите от продажба на всички превозни документи. Според ЦГМ комбинираният билет трябва да е за време, а не за разстояние, защото бил по-познат на пътниците и имало обществена нагласа за него. Но кога ще се въведе - не знаят.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2494 Неутрално

    Тея електронни системи за билети въобще работят ли някъде ??! София, Пловдив, Варна .... гепиха се едни милиони и все проблем има с тях ..... общото е, че все ГЕРБ е намесен в тия схеми.

  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До коментар [#1] от "Alex Ivanov":

    Отговорът е НЕ, но в бойколандия опитите продължават!

  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2819 Гневно

    Темата е болезнена, защото комбинираният билет е базисен за тикет системата - електронната продажба на превозни документи, която трябваше да заработи от 1 януари 2021г., но първо се отложи за месец май, но и до днес не е изцяло въведена. Договорът на Столичната община с изпълнителя, консорциумът "Си Ен Ес тикетинг систем", е за 97 млн.лева.
    —цитат от коментар 0 на Статията

    Поредната илюстрация за умственото безсилие и на възложителя, и на изпълнителя. Единственото, на което са способни са да дават и да взимат с лека ръка обществени пари.
    Срамота!!!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Ако имаше прокуратура, а не каскетура, само по графа Транспорт в голяма софийска община трябваше да бъдат натръшкани с белезници маса народ... изгубих бройката на стотиците милиони които минаха през този сектор там и резултатите винаги са от този вид- нито един спазен срок, нито една работеща система в обема в който е обещано, нито един нормално проведен търг, винаги на загуба и то с десетки, стотици милиони... и накрая, дайте още пари да дадем...

    Ок. Фандък управление...

  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Все повече се убеждавам, че здравната система в бойколандия е много зле - особено за страдащите от сериозни психиатрични отклонения. Ползването на обществен градски транспорт благодарение на герберастите става лукс и не се учудвам, че все повече хора ползват лични МПС. В началото си мислех, че малоумните действия са в резултат на прекаран ковид, но сега съм убеден че това е по рождение, ерго forever!. Действията на герберастията могат да се оприличат като крайна глупост съчетано с въйпиющо невежество!

  6. 6 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Това със зоните е практика навсякъде в Европа.

  7. 7 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Защо не пробват на някои линии да има контрольори, които да продават билети на всички качващи се пътници?

  8. 8 Профил на qts041055603
    qts041055603
    Рейтинг: 44 Гневно

    Кой и как ще накара мангалите да си купуват билети от всякакъв вид? Било за 30 мин, 60, или една линия? Някой от т.н. комисия по транспорта в СОС качвал ли се е през последните 10-15 години в превозно средство на масовия градски транспорт в случаи, различни от тържвствени церемонии и мероприятрия?

  9. 9 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Като за 100млн лв - толкова. Само от герб могат да си платят толкова пари за система която е поне 10 пъти по евтина.

    You don't know what you don't know.
  10. 10 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    В Барселона един билет важи 75 мин и в това време може да се ползва с различни транспорти. Един билет е 2.40 евро, но карта с 10 пътувания е 11.35 евро.

  11. 11 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Тоя луди ли са, какви 30 мин??? Те за 30 мин не мога да вземат завоя на гешов и българия или на евлоги георгиев и орлов мост, те за 30 мин щял да важи билета...тва е абсурд.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  12. 12 Профил на jbz56616995
    jbz56616995
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Билет за време може да се въведе в страна или град, където се спазва поне едно кьораво разписание или може да се предвиди някак трафика и ремонтите, които му оказват влияние.

    В страната на хаоса и решенията от днес за утре да си купиш билет за време е еквивалент на билетчетата за търкане. Я спечелиш, я не.

  13. 13 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    "От забавянето на комбинирания билет губят софиянци, които не ползват често градския транспорт. "А именно към тях е насочен, защото е изгоден и целта е да ги накара да слязат от автомобилите", убеден е Симеон Ставрев от "Демократична България", член на транспортната комисия. Според него прилагането на този билет умишлено се бави, защото ще е привлекателен за гражданите и може да намали купуването на абонаментни карти."

    Малоумна теза!
    Идеята е да се убедят хората да ползват абонаментни карти.
    Гратисчиите, както и досега ще се возят с билети, закупени от контрольорите.

    I Want To Believe
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7020 Неутрално

    Обещаването не е като даването.

  15. 15 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2242 Любопитно

    Според мен Дневник пак са ос*рали разбирането за нещата. Трябва задължително да пускат и линк с оригиналната информация.
    Нищо чудно да става въпрос не за 30 мин обща валидност, а до 30 мин от първото качване, да можеш да се прекачиш втори път, но за неограничено време.

    Дебилизмът на журналистите понякога ми идва много ...

  16. 16 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 755 Неутрално

    СОС решиха пред себе си проблема с Топлофикация - държавата да плаща парното.
    Така решават и проблема със загубите на транспрта - приемат социални решения, но пак държавата да плаща “компенсации” и “обезщетения”.
    ПЛАТЕТЕ СИ ПАРНОТО БЕ!

  17. 17 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#13] от "2.5":

    Абсолютно! Едиствената община, която се опитва да печели от градския транспорт вместо да го дотира е София! Няма такава малоумщина "дай да направим билетите скъпи, че да се купуват карти!" - то много хубаво ама на мен ми излиза по-евтино с кола да се возя отколкото да ми изтече и новия ви билет в някое задръстване и да ме глобите после. Най-евтината мярка за подобряване качеството на въздуха е евтин градски транспорт, а тук за 60 мин дори ще е още по-скъп, ЗАЩОООО?!!! Не ви ли стигна краденето ГЕРБ-ери скапани.

    Един Българин
  18. 18 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2242 Любопитно

    https://boulevardbulgaria.bg/articles/sofiya-shte-ima-pochasovi-bileti-za-gradskiya-transport
    """"
    Вариантите на билетите ще бъдат два - по-кратковременен, в който смяна на превозното средство ще може да стане в рамките на 25-30 мин., както и такъв с валидност 60-70 мин. Зарков обясни, че 30-минутният интервал е за валидация, а не за цялото пътуване. “В този отрязък от време билетът ще може да се валидира в различни превозни средства. Ако валидираш билета на 26-тата минута в автобуса за например за Нови Искър, самото пътуване би могло да трае още два пъти по толкова”, уточни той. Целта на краткотрайният билет е да обслужи хората, които използват довеждащ транспорт до линиите на метрото."""

  19. 19 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2242 Любопитно

    Че журналистите нямат никакво обективно разбиране за числа е едно.

    Ама и матреала не пада по-долО и плюе ли, плюе.

  20. 20 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 352 Гневно

    Защо не пробват на някои линии да има контрольори, които да продават билети на всички качващи се пътници?
    —цитат от коментар 7 на Yard


    Защото мангYстите...нали...требе да се пазят!

  21. 21 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 787 Неутрално

    "Дали и как да бъде въведен този билет ще е политическо решение. Това може да се случи само след широка дискусия, включително и дълго обсъждане пред обществото", убеден е председателят на комисията Карлос Контрера от ВМРО.


    Тъпотията продължава.

    Хубаво да помислим преди да гласуваме.




  22. 22 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 396 Весело

    До коментар [#18] от "Тангра":

    Довеждащ транспорт не знам да има, но с дублиращ метрото е пълно.

  23. 23 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    От цялата работа чух, че ще увеличат цената!

  24. 24 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 397 Неутрално

    билет за 30 мин в София е на практика еднократен билет.

  25. 25 Профил на gaq09398612
    gaq09398612
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Ами на сиганите-роми , вместо детски,по една абонаментна карта....

  26. 26 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2242 Любопитно

    Не е за 30 мин, а смяната е до 30 мин, беееее, прос' матреал, мислете малко, бе!

  27. 27 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Защо не пробват на някои линии да има контрольори, които да продават билети на всички качващи се пътници?
    —цитат от коментар 7 на Yard


    При положение, че можеш да си купуваш билет онлайн или директно да плащаш с безконтакта дебитна карта - няма смисъл. Ако говорим за кондуктор, който да гони нередовните - това вече е друго.

  28. 28 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#11] от "bludniq_sin":

    Гарантирано – чрез липсата на сиво вещество в мозъците на общинските съветници от ГЕРБ! Но иначе апетитът им за крадене е с огромни размери. На следващите местни избори гласувайте с разума си!

  29. 29 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    Поредната тъпотия. За 30 минути можеш само с метрото да стигнеш някъде. Сега правилните хора ще получат пари за нови "перфоратори" с часови данни.

  30. 30 Профил на reminder
    reminder
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Не беше ли по-логично да направят този краткият една идея по-евтин за сметка на другите?

  31. 31 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    До коментар [#26] от "Тангра":

    Те калинките-журналисти не мислят, ти за матеряла си се хванал.

  32. 32 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Тея електронни системи за билети въобще работят ли някъде ??! София, Пловдив, Варна .... гепиха се едни милиони и все проблем има с тях ..... общото е, че все ГЕРБ е намесен в тия схеми.
    —цитат от коментар 1 на Alex Ivanov


    Във Варна вече работеха това лято - билетите са на време (60 минути, 90 минути). Също така можеш да си купи билет от автомат - такъв има на повечето спирки, както и в почти всеки автобус

    На практика, системата, за която се пише, че уж не работила вече работи

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  33. 33 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Билет за време може да се въведе в страна или град, където се спазва поне едно кьораво разписание или може да се предвиди някак трафика и ремонтите, които му оказват влияние.В страната на хаоса и решенията от днес за утре да си купиш билет за време е еквивалент на билетчетата за търкане. Я спечелиш, я не.
    —цитат от коментар 12 на jbz56616995


    Във Варна билет за време се купува на място от автомат в автобуса или от автомат на спирката. Системата си работи без проблем и не знам някой да се оплаква. Има сравнително често контроли и, като цяло, мисля, че безбилетниците са рядкост

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    30-минутен билет в София?!?
    Каква е тази ГАВРА със бедните софиянци които ползват градския транспорта?

    В столичния транспорт 30 минути ги нямат за нищо!
    Една 10 минутна отсечка може да се влачи автобуса 20-40 минути, успех с 30-минутния билет!!

    Даже да успее и за десет минути да стигне, какъв е шанса, че няма да висиш на спирката 30-40 минути?
    И билета ти заминал, успех!

    А тези 100 милиона са над 100 ЕЛЕКТРИЧЕСКИ автобуса!
    Можеха да си обновят парка с електрически и да свалят цените на билетите на 1 левче за да го ползват наистина повече софиянци и да е много по-чисто!!

  36. 36 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#3] от "дедо Андро":

    На тях силата в ума им е как да"гепят кинти"! Нали едно време въведоха тия валидатори, за които някой потроши доста пари само за да си оправдае скъпите екскурзии в чужбина!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK