Ново затваряне заради COVID-19 изглежда все по-вероятно и все така неясно

Ново затваряне заради COVID-19 изглежда все по-вероятно и все така неясно

© Велко Ангелов



България изпрати седмицата с най-много заразени с COVID-19 от началото на епидемията в страната - над 28 хил. души от 18 до 24 октомври. Средната заболеваемост наближава 900 души на 100 хил. население за последните две седмици, като една трета от областите вече надхвърлиха критичното ниво от 1000 заразени. Натискът над болниците се увеличава - в тях има близо 8 хил. души, от които 700 в интензивните отделения, а смъртността отново тръгна рязко нагоре, макар че истинският ефект ще е видим най-рано след две седмици.


Това показва COVID картината в страната 12 дни след въвеждането на най-новите противоепидемични мерки, които ограничиха достъпа на публични места само за хора със сертификати за ваксиниране, преболедуване и отрицателен тест, но пък разшириха силно кръга от хора с право на такъв документ.


Според предварителните заявки на властите ефектът от мерките ще бъде оценен 14 дни след въвеждането им и при нужда ще се правят корекции. С наближаването на крайния срок - 4 ноември, представители на здравното министерство, включително министърът, все по-често повтарят, че алтернативата е спазване на ограниченията или пълно затваряне на страната. Най-често използваната фраза е "локдаун" (от англ. lockdown - заключване), макар че до момента България никога не е стигала до най-строгата степен на ограничения, познати в други страни - като забрана за излизане след определен час, напускане на дома само с предварително известие или в определен тесен параметър около местоживеенето.




Въпреки всички обещания за предвидимост на мерките ясни критерии за въвеждането им и предварителното оповестяване обаче не е известно нито какво би означавало "затваряне", нито за колко време би било наложено то и в кой момент може да влезе в сила.


От здравното министерство не отговориха в понеделник (1 ноември) на въпросите на Дневник" какъв ефект се отчита от въвеждането на действащите мерки, нито дали има вече подготвено становище за въвеждане на допълнителни и какви ограничения. Във вторник министърът на здравеопазването Стойчо Кацаров и здравни организации направиха изявления с призиви за ваксиниране, но и дума не казаха за нови ограничения.


Имаше едно време един план...


Настоящият здравен министър Стойчо Кацаров и екипът му влязоха в кабинетите си през май със заявката да променят стила на управление на CОVID кризата, като въведат устойчиви критерии за действие във всеки етап от евентуална нова вълна на коронавируса, даващи възможност на бизнеса отрано да е наясно какво предстои при преминаване на всеки следващ праг на заболеваемост.


Според представения в началото на юли план за действие е посочено, че при заболеваемост над 500 души на 100 хил. население (близо двойно по-ниска от настоящата) следва да са затворени училища, фитнеси, спортни зали, музеи, галерии, театри, заведения, игрални зали, малки и големи магазини (с изключение на стоки и услуги от първа необходимост). В такава ситуация според плана не би трябвало дори да има домашни посещения, а детските градини да работят само при условие че всички работещи там са ваксинирани и посещават само деца от ваксинирани семейства.


Малко след публикуването на документа Стойчо Кацаров започна да пояснява, че той е само ориентировъчен и не е задължително окончателните решения за мерките да се съобразяват с него. Така въпреки разчетите единственото ограничение засега остава представянето на т.нар. зелен сертификат. При предишните две вълни решенията за ограничаване събирането на хора на закрити публични места бяха взимани при заболеваемост около 700 души на 100 хил. население в края на ноември 2020 г. и при 600 души на 100 хил. население през пролетта на 2021 г.


Колко могат да издържат болниците


Министърът на здравеопазването няколко пъти се е изказвал общо, че ако мерките не дадат резултат, затварянето на редица браншове е единствената възможност за поне временно ограничаване на разпространението на коронавируса. То обаче със сигурност ще предизвика множество протести. Най-шумни срещу всякакви мерки, включително използването на сертификати, са организациите на заведенията за хранене и забавления, но и други браншове предупредиха, че поредно затваряне, особено без помощ от държавата, ще е фатално за тях.


Стойчо Кацаров винаги обаче е избягвал да споменава конкретни прагови стойности на заболели, настанени в болница и реанимация, след които ще има действия. Заместникът му Александър Златанов посочи преди дни в интервю за "Нова телевизия", че заболеваемостта, при която вече следва да се въведат нови ограничения, е 1000 на 100 хил. население, както и над 9 хил. души в болница. Пред БНТ проф. Мира Кожухарова, епидемиолог и съветник на министъра, също определи като приемлив "интервала между 6 хил. и 8 хил. души в болница", напомняйки, че при предишната вълната през пролетта имаше период с около 10 хил. пациенти с COVID-19 в лечебните заведения.

Повече от тази граница от 10 хиляди души в болница вероятно нашата система не може да приеме.


проф. Мира Кожухарова,

епидемиолог


От коментарите на здравните власти досега дори не се разбира еднозначно дали ако има нови ограничения, те ще важат и за ваксинираните срещу COVID-19. Единственото, което се съобщава с категоричност, е, че не се предвиждат въвеждане на вечерен час, свободни часове за пазаруване за най-възрастните хора и хронично болните, както и ограничаване на достъпа до паркове.


Вместо ограничения нови легла


Както и при предишните пикови етапи на епидемията, разговорът за необходимостта от нови ограничения се свежда по-скоро до разширяване на легловата база в болниците въпреки често повтаряното и широко известно твърдение, че основният проблем е не липсата на легла, а недостигът на медицински персонал, който да се грижи за настанените в тях.


Още в края на миналата седмица зам.-министърът на здравеопазването Димитър Петров обяви, че заради "критичната ситуация с реанимационните легла" в близките дни ще започне разкриването на нови легла в болниците "Лозенец" и "Св. Иван Рилски" в София за болните от COVID-19 в най-тежко състояние. "Ще ни трябват около 24 екипа, състоящи се от лекар, две медицински сестри, санитар. В "Лозенец" поетапно ще се открият 40 легла. В "Св. Иван Рилски" също се планират нови 40-60 легла, разкривани поетапно, които ще бъдат оборудвани с монитори и респиратори", посочи на 28 октомври Петров, цитиран от БТА.


Три дни по-късно в интервю за Би Ти Ви министър Стойчо Кацаров обяви, че за т.нар. интензивен COVID център в болница "Лозенец" ще бъдат командировани лекари от други лечебни заведения в столицата, но не посочи от кои места са съгласилите се да работят в новата структура.

Ние сме на ръба на възможностите на здравната система да осигури достатъчно реанимационни легла и лекари за тях.


Стойчо Кацаров ,

министър на здравеопазването


Друга възможност, на която акцентират здравните власти през последните дни, е да се транспортират болни с коронавирус до съседни страни. По тази идея (която е валидна заради споразумения на европейско ниво) конкретика съвсем липсва. В Румъния обаче ситуацията не е по-лека, отколкото в България, и страната вече изпраща болни в Унгария и Полша. През почивните дни БНТ съобщи за ръст на болните и засилване на натиска към болниците и в Северна Гърция, където са ваксинирани между 30% и 50% от населението - значително по-малко от средното за страната.


"Не е говорено конкретно, въпросът е, че съществува такъв механизъм, който може да се използва. Засега няма необходимост", коментира Александър Златанов пред "Нова телевизия" на въпроси за лечението на българи с COVID-19 в Гърция.


Ограничeния за кого


Засега няма конкретна информация, ако има затваряне, кого ще засегне. Допреди седмица темата не е била коментирана в здравното министерство, се разбира от изказванията на Златанов. С изричното уточнение, че "все още не сме обсъдили по кой вариант да подходим", зам.-министърът обяснява, че не е изключено да се въведе правило като в Румъния, според което неваксинираните хора (независимо от възрастта им) не следва да излизат между 22 ч. и 5 ч. по маловажни причини.


Другата възможност, коментирана от Златанов, е правило в Русия, според което неваксинираните над 60-годишна възраст, както и хората с тежки хронични заболявания въобще не трябва да излизат. В подкрепа на това се обяви и проф. Пенка Петрова от института по микробиология към Българската академия на науките (БАН) пред Би Ти Ви с обяснението, че това е най-незащитената част от населението.


"Локдаун вече е въведен"


Ориентирането в посланията на здравните власти за това дали ще има по-строги ограничения от настоящите се затруднява допълнително от противоречиви изявления на представителите на властта, според които е ненужно да се обсъжда затваряне, тъй като то вече е факт.


"Ние сме затворили. Ако видите заповедта (с която от 21 октомври бяха въведени действащите ограничения за представяне на т.нар. зелени сертификати - бел. ред.), ще видите, че се прекратяват всички стопански дейности. Дадена е възможност да се осъществяват само в условията на безопасна среда", твърди министър Стойчо Кацаров.


"Локдаун вече е въведен. Ако прочетете заповедта, тя започва със "Забранява се", "Затваря се", "Спира се" и накрая има възможност, ако хората, които участват в дадено мероприятие, са безопасни", посочва съветникът му проф. Мира Кожухарова.


Аргументът и на двамата е, че редица места на закрито би следвало да могат да работят само ако за достъп до тях се иска сертификат за ваксиниране, преболедуване и изследване. При тези констатации и двамата не представят данни каква част от обектите са избрали да не работят заради условията за удостоверенията, не коментират също разширените от държавата тълкувания какво е валиден сертификат, нито ефективността на обещавания строг контрол за спазването на мерките.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (134)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Не виждам проблеми.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  2. 2 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4764 Неутрално

    "в тях има близо 8 хил. души, от които 700 в интензивните отделения"

    А в една 68 милионна Великобритания има само 937 души в интензивното....
    Разликата....... 79.5% напълно ваксинирани срещу 22.1%......

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  3. 3 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 220 Неутрално

    С единствения антиваксър в света здравен министър- толкова! На ред трябва да е прокуратурата!

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  4. 4 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 220 Неутрално

    "в тях има близо 8 хил. души, от които 700 в интензивните отделения"А в една 68 милионна Великобритания има само 937 души в интензивното....Разликата....... 79.5% напълно ваксинирани срещу 22.1%......
    —цитат от коментар 2 на padrino


    Я ни припомни колко са жертвите при вас?

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  5. 5 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 179 Любопитно

    С единствения антиваксър в света здравен министър- толкова! На ред трябва да е прокуратурата!
    —цитат от коментар 3 на Синдбад-мореход


    Сериозно?И пак няма да се ваксинирам,защото съм ПРЕБОЛЕДУВАЛ!👹

    Много съм прост
  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1090 Гневно

    310 починали днес!!!!
    Колко точно хора трябва да умрат за да стане ясно,че тези са АБСОЛЮТНО НЕАДЕКВАТНИ!!!

  7. 7 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Имаш и 10% прецоледували, но и във Великобритания имаш значи 95 към 30% Макар, че във Великобритания и САЩ пак много умират за процента ваксинирани.

  8. 8 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4764 Весело

    Я ни припомни колко са жертвите при вас?
    —цитат от коментар 4 на Синдбад-мореход


    За вчера....40 души при 68 милиона население.
    България: 3534 починали на милион (3-то място в света)
    ОК 2058 починали на милион (27-мо място в света)
    Други тъпи въпроси имаш ли?😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  9. 9 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 179 Любопитно

    310 починали днес!!!!Колко точно хора трябва да умрат за да стане ясно,че тези са АБСОЛЮТНО НЕАДЕКВАТНИ!!!
    —цитат от коментар 6 на selqnin


    Ни съ гняви,селски.Разфърляха бройките от събота и неделя.Утре ша има Голем спад и ша овладеем пандемията.🤡

    Много съм прост
  10. 10 Профил на Ganhh Bdie
    Ganhh Bdie
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#4] от "Синдбад-мореход":

    Плувай ве!

  11. 11 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Ебати тъпанарите няма да има затваряне поради една причина.
    Дадоха на Ваксинираните привилегйи с цел награда.
    Сега при Локдаун ще им ги отнемат.
    Тогава не чакайте някой да се ваксинира отново.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  12. 12 Профил на Lama
    Lama
    Рейтинг: 22 Неутрално

    От март 2020 досега така и нямаме ясен план, идея или дори представа за ред, мерки и организация на болници. Цялото лято на 2021 бе проспано, за да може всеки да пътува, почива и да се позабавлява. И така си продължаваме и в момента - всеки сам си преценя е положението. Властите (без значение временното или предишното редовно правителство) ги е страх да не изпуснат кокала и не смеят да заемат твърда позиция, защото идват избори... Как може за година и половина да не се направи поне по-смислена организация на лечебните заведения, транспорта до тях и настаняването на ковид болни отделно от всички останали? Риторичен е въпросът - какъвто народа, такива и управниците. "Всеки сам си преценя..."

  13. 13 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#4] от "Синдбад-мореход":Плувай ве!
    —цитат от коментар 10 на Ganhh Bdie


    Не мога, доган си прибра лодката

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4111 Неутрално

    Сега ще затворим изцяло България, щото лятото се правихме, че нищо няма и повече ковида не ни касае, важен е бизнеса на хотели, молове и заведения и почивката на море и така докога - зимата да сме в локдаун, лятото да сме на макс ?

  15. 15 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1652 Любопитно

    Покрай плашенето със затваряне си припомних човека Thomas Pueyo, който през март-април 2020 написа едни есета и на практика изгради голяма част от пандемичния речник. Така, интересното е, че той не е инфекционист, вирусолог или епидемиолог.

    Pueyo има бизнес магистратура и е някакъв вид технологичен предприемач, прави апове. И тоя човек излиза и става един от влиятелните гласове на пандемията.

    Другото вече може да се проследи до Мечо Пух и номера на китайката...

  16. 16 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 220 Неутрално

    [quote#8:"padrino"][/quote]

    Общо 141 000! За остров сте първенци в световен мащаб!

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  17. 17 Профил на Avalon Blackmore
    Avalon Blackmore
    Рейтинг: 130 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Нема такава държава!

    олекна ми на душата, возвисих ся!
  18. 18 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    Крайно време е да се признае честно, че одобрените и използвани в момента ваксини не работят. Колкото по-бързо стане това, толкова по-бързо ще се върнем към класическите мерки за дистанциране и дезинфекция и ще можем да овладеем ситуацията. Иначе с всяка вълна ще става все по-лошо и по-лошо. Ето вече и в Англия и в Русия са регистрирали случаи на мутацията "мю". За Русия съобщиха и един регистриран случай на варианта "ламбда". Въпрос на време е всички тези прелести да плъзнат и в ЕС.

  19. 19 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 907 Любопитно

    До коментар [#11] от "dedoliben":
    Няма затваряне заради изборите , страх ги е че антиваксърите няма да гласуват за Радев , а в България те явно са 80 % от населението .

  20. 20 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 1264 Гневно

    Ограниченията трябва да засегнат само тези, които не са ваксинирани. Какво са виновни съвестните граждани, че на някои не им пука за другите?! Като не "со кротце", да бъде по принуда и с ограничения.

  21. 21 Профил на mr.selfdestruct
    mr.selfdestruct
    Рейтинг: 45 Неутрално

    спокойствие другари, пикът премина. локдаун няма да има.

  22. 22 Профил на Холдън Колфийлд
    Холдън Колфийлд
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Започнаха приказки за ново затваряне и ваксинациите паднаха наполовина. Ех, Стойчо, Стойчо! Ех, Кожухарова, Кожухарова! ...

  23. 23 Профил на clw21688650
    clw21688650
    Рейтинг: 140 Неутрално

    Ако са далновидни, ще отменят мерките с предтекст, че е спаднала заболеваемостта. По този начин ще се изкарат успели в начинанието, постигнали нещо което ББ не успя за цяла година. Единният информационен портал затова е единен - за да се манипулират числата от един официален източник. Очаквам интересна новина.

  24. 24 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 658 Неутрално

    За да се ваксинират хората трябва страшни новини по медиите и задължителни мерки като сертификатите.С молба и томболи не става

  25. 25 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    Ограниченията трябва да засегнат само тези, които не са ваксинирани. Какво са виновни съвестните граждани, че на някои не им пука за другите?! Като не "со кротце", да бъде по принуда и с ограничения.
    —цитат от коментар 20 на papunqk


    Ограниченията трябва да засегнат само ваксинираните! Защото наблюденията ми сочат, че от 6 случая от началото на миналата седмица и шестте са на ваксинирани! Става дума за ведомствени служители, така че нито са им вкарвали плацебо, нито са фалшифицирали документите. Именно ваксинираните прихващат по-лесно и разнасят по-дълго, преди да се усетят, че сеят смърт на всякъде, където минат. От всички неваксинирани, които са били в контакт, тези, които са преболедували нямат нито един заразен. Тези, дето не са го карали, има един, който беше е с положителен тест, но след седмица и два нови теста е чист. А на тебе, ако ти харесва да повтаряш мантрите на истерията, продължавай.

  26. 26 Профил на bizarre_infit
    bizarre_infit
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    Обясниха го много пъти- данните всеки вторник са пик за седмицата защото отчитат забавено неотчетени случаи от уикенда. Спрете да търсите сензация

    Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на bizarre_infit
    bizarre_infit
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#20] от "papunqk":


    Последно да доуточним- за да намали риска за себе си ли се ваксинира човек или за благото на “другите”?

    Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
  29. 29 Профил на pzo361076007
    pzo361076007
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Ще въведат локдаун, но ще е за хора над 60г сигурно като най-уязвима част на населението. За хората без ваксина няма да има още мерки- нали трябва да се давах пари за “безплатни” тестчета. Преди Коледа ше се махнат и изискванията за сертификат като цяло според мен - идва голямото пазаруване, куверти, хотели а знаем колко пари се харчат тогава..

  30. 30 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    До коментар [#23] от "clw21688650":

    Няма да стане. При парите, които се изкарват покрай това, никой няма да иска да спре. Другото е, че каквото и да съобщават като новини, пак си има хора, които ходят без маски. Вчера една пенсия си свали маската, за да си наплюнчи пръста, че не можел да си отвори найлоновия плик. После със същите ръце пиша стоката по рафтовете, включително гроздето, дето трудно се мие със сапун. От 10 човека в автобуса, 2-3 са свалили маската от носа. Един пък изобщо е без маска (и без билет). Едва когато успеем да овладеем подобни индивиди, може да мислим за някакви други мерки.

  31. 31 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    След изборите ще има последен напън за "моттивиране" към ваксинация
    ... до Нова година ... после пак ще позабравят, защото икономиката потъва

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  32. 32 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 270 Неутрално

    След като повече от 90% от починалите са неваксинирани, колко време и колко починали ще са необходими (нямам предвид ваксинирането), за да обърнем статистиката и 90% от населението да бъде ваксинирано? Аз казвам до 2 години. Само че тогава населението ни ще бъде около 2 милиона...

  33. 33 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    До коментар [#20] от "papunqk":Последно да доуточним- за да намали риска за себе си ли се ваксинира човек или за благото на “другите”?
    —цитат от коментар 28 на bizarre_infit


    Не знам за ваксинирането, ама обличайте се по-топло, да не настинат хората около Вас.

  34. 34 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    Ново затваряне заради COVID-19 изглежда все по-вероятно и все така неясно
    —цитат от коментар 0 на заглавие




    А бе затворете я' накрая тази "територия"
    и да се приключи веднъж за винаги бе!
    То свински грипове, то птичи грипове,
    то щамове от прилепи, то ковиди
    и всичко в името на "човека" и всичко
    за "благото на човека"!
    Затворете всичко и след една година
    да се "отвори" и който оцелял- оцелял!
    А пък, ако повечето са оцелели,
    пак затворете всичко, пак за година
    и "така до края на света"!

  35. 35 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Е как да им вярваме, че знаят какво правят? Дават едни числа и действия спрямо тях ама после били ориентировъчни. Изобщо почвам да се съмнявам има ли едно решение дето могат да вземат както трябва или всичко е приблизително?

  36. 36 Профил на no_bs
    no_bs
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    Отдавна повтарям, че политиците и медиите нямат никакъв контрол маса вируса, който си идва и отива на вълни и че ваксините действат само временно, след което ваксинираните рискови групи са още по податливи на заразата. Не само в България, а в цяла ВАКСИНИРАНА Западна Европа в момента е по-зле от Ноември 2020. Вчера в Германия обявиха 154.8 заразени на 100’000 души при 115 на 100’000 на 1-ви Ноември 2020, когато въведоха локдаун. Ето ви и линк към 84% ваксинирана Холандия - въвежда мерки по пътя към нов локдаун. Отворете си очите: https://www.reuters.com/world/europe/netherlands-impose-new-coronavirus-curbs-infections-jump-2021-11-01/

    Първо съм ваксиниран, а след това заразен и оздравял, но не и "зомбиран" - политиците и медиите са вредни за вашето здраве.
  37. 37 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    Препълнени болници, рекордна смъртност, а Стойчо и хунтата обмислят, чудят се, не са наясно какво правят!!! ОФ партиите се правят, че проблемът не съществува и единственото което ги вълнува е, ще се броят ли отрязъците или не. Виновникът за всичко това-резидента, мълчи и дори в тази ситуация отказва да свика съвета за национална сигурност. Хубава промяна ни донесохте, другари.

  38. 38 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1090 Разстроено

    До коментар [#26] от "bizarre_infit":

    Не търся никаква сензация!
    Търся Разум и адекватно на ситуацията поведение , но очевидно И тук няма да го намеря...!
    Жалко!

  39. 39 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    До коментар [#30] от "ivanpopov":

    Ако опрем до там да е нужно да мием продуктите от магазина със сапун, по-добре да закриваме държавата. Да, съгласен съм, че на закрито е редно да сме с маски и на дистанция, но по-важното е болните да си стоят в къщи.

  40. 40 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3241 Весело

    Сутринта гледах репортаж за Бургас, заради вандалски проблеми ще поръчват усилени и по-тежки пейки, еми после кой ще ги мести/кърти.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  41. 41 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1963 Весело

    До коментар [#18] от "ivanpopov":


    Крайно време е да се признае честно, че одобрените и използвани в момента ваксини не работят. Колкото по-бързо стане това, толкова по-бързо ще се върнем към класическите мерки за дистанциране и дезинфекция и ще можем да овладеем ситуацията. Иначе с всяка вълна ще става все по-лошо и по-лошо. Ето вече и в Англия и в Русия са регистрирали случаи на мутацията "мю". За Русия съобщиха и един регистриран случай на варианта "ламбда". Въпрос на време е всички тези прелести да плъзнат и в ЕС.
    —цитат от коментар 18 на ivanpopov




    Това с мутацията "мю" е стара работа!
    Те още "делтата" изцеждат в момента,
    но за "мю-то" загатнаха и ще се развихри след месец-два!

  42. 42 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Не мога да разбера защо след като този месец сме на едно от първите места по смъртност от ковид в света, не въвеждаме локдаун за да спрем това нещо. А оборудваме нови легла и купуваме аспиратори.
    При толкова много починали, критерий на управляващите за локдаун са заболеваемост и запълнени легла за неинтензивни грижи, а не броя на починалите.
    Незабавен локдаун!

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Не мога да разбера защо след като този месец сме на едно от първите места по смъртност от ковид в света, не въвеждаме локдаун за да спрем това нещо. А оборудваме нови легла и купуваме аспиратори.При толкова много починали, критерий на управляващите за локдаун са заболеваемост и запълнени легла за неинтензивни грижи, а не броя на починалите.Незабавен локдаун!
    —цитат от коментар 42 на plynii


    Защото Радев трябва да спечели изборите. Такива са нарежданията от Любянка.

  45. 45 Профил на so
    so
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#27] от "padrino":

    България е ясна, много често е на дъното или на върха на разни класации поради съвсем очевадни причини. Но да се сочи за добър пример смъртта на 141 000 човека, все едно нищо не се е случило е нещо много, много опасно. Защото накрая свикваш със смъртта и отказваш да приемеш, че това не е нормално или че има някаква алтернатива. Хвърлят няакви ваксини, те не работят твърде добре, но властите си измиват ръцете. Има ваксини - оправяйте се. Важното е да не се подритват трупове по улицата, защото това вече е неприятен ПР. И малко по малко ни връщат в средните векове. България се справя ужасно, ОК се справя зле, Европа също се справя зле. Провал след провал.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    С такива управляващи и идващи избори - много ясно че е неясно.

    Е Радев говори клишета и не може едно читаво решение да вземе.

    На съвета дето ги събра каза " Животът на хората е приоритет". После няколко пъти повтори "Икономиката е приоритет и ще гледаме да няма пълно затваряне".

    Като гледам до изборите решението ще се протака, после след изборите ще се обърне палачинката много рязко. :)

  48. 48 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#42] от "plynii":

    Съвсем ясно е, защо в България не е въведен локдаун, а си играем на мерки, които никой не спазва и никой не контролира. Предстоят избори след само две седмици. Втория мандат е по-важен от няколко хиляди човешки живота, които ще струва забавянето на вече неизбежния локдаун, който ще бъде въведен веднага след изборната победа на "новия морал" в политиката.

    Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
  49. 49 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2835 Неутрално

    Всъщност математиците твърдят точно обратното, а няма нито един цитиран. Верно, че 12% са постижими при ниска избирателна активност..

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  50. 50 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    До коментар [#30] от "ivanpopov":Ако опрем до там да е нужно да мием продуктите от магазина със сапун, по-добре да закриваме държавата. Да, съгласен съм, че на закрито е редно да сме с маски и на дистанция, но по-важното е болните да си стоят в къщи.
    —цитат от коментар 39 на Batezuzi


    Подкрепям! Обаче какво става у нас? Ако чиновниците горе-долу спазват регламента, да правят тестове ако има основание и да пазят карантина, но частниците си питат ушите. Особено волнонаемните. Ходи на работа, докато не започне да припада и после, вместо да полежи седмица вкъщи, откарва месец в интензивното. А колко души е заразил междувременно... Организацията на лекарските кабинети - отделно. Поне двама познати са се заразили из коридорите, докато са чакали прием. Като в единия случай, човекът е започнал с грип (два отрицателни теста) и чак като е започнал антибиотика е избила и корона. Поклон на лекарите, които го овладяха за около 10 дни. Обаче до кога?

  51. 51 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Сега ще затворим изцяло България, щото лятото се правихме, че нищо няма и повече ковида не ни касае, важен е бизнеса на хотели, молове и заведения и почивката на море и така докога - зимата да сме в локдаун, лятото да сме на макс ?
    —цитат от коментар 14 на samoedin


    Не ние се правихме, а престъпната шайка Радев-Кацаров-Денков.

  52. 52 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    Не мога да разбера защо след като този месец сме на едно от първите места по смъртност от ковид в света, не въвеждаме локдаун за да спрем това нещо.
    —цитат от коментар 42 на plynii


    Наистина ли не разбираш? Ми защото начело на държавата е един, за когото преизбирането му, е по важно от живота и здравето на българите.

  53. 53 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 907 Любопитно

    До коментар [#29] от "pzo361076007":
    Няма как да е над хора над 60 години , доколкото си спомням пенсионната възраст в България за мъжете е близо 65 години , да не говорим че по разни министерства е пълно с хора над 70 години .
    Ако забранят на тези хора да излизат ,трябва и да им плащат пълната заплата.

  54. 54 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2461 Разстроено

    До коментар [#4] от "Синдбад-мореход":

    През последните 7 дни средният брой починали на ден за Обединеното кралство е _157_:

    https://www.google.com/search?q=covid+deaths+uk

    В България през последната седмица средно на ден умират по _142_ човека:

    https://www.google.com/search?q=covid+deaths+bulgaria

    При това в ОК имат на порядък по-голямо население и гъстотата на населението е далеч по-висока от нашата. Те си провеждат световни срещу глобалното затопляне. Ние сме в локдаун, по думите на здравния министър.

    Но не е само последната седмица. Сега и в България и в ОК сме в пика на поредната вълна. Просто при тях този пик е на порядък по-нисък от пика при предходните вълни. (През януари при тях умираха над 1200 човека средно на ден). При нас този пик вече е малко по-висок в сравнение с миналата есен и пролетта.

    Разликата- степента на ваксиниране!

  55. 55 Профил на В началото бе словото ...
    В началото бе словото ...
    Рейтинг: 197 Неутрално

    Други новини освен Ковид -няма.Явно предстои грандиозна финансова и икономическа криза!!!По-голяма от тази през 2008 и през 1929.

  56. 56 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4625 Неутрално

    До коментар [#26] от "bizarre_infit":

    Хубаво - ама и средния брой на починалите от ковид за седем дни надмина ланския рекорд от 140 дневно - последните седем дни са починали 993 души от ковид - 142 дневно! Нов връх!

  57. 57 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Цитат на деня:
    "Повече антиваксъри=по-малко антиваксъри"

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  58. 58 Профил на oolit
    oolit
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Че ще има затваряне е ясно още от преди зелените маркировки. Какъв е смисъла да се маркираш / ваксинираш тогава, като така и така ще те затворят?

  59. 59 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    А за писането на тоя план някой пари взе ли? И ако някой е взел пари за чий хОй не се прилагат мерките? Защо изобщо е писан проклетия план ако няма да се спазва? Малоумни дебили!

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  60. 60 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 909 Весело

    [quote#8:"padrino"]

    —цитат от коментар 16 на Синдбад-мореход
    Общо 141 000! За остров сте първенци в световен мащаб!
    —цитат от коментар 27 на padrino


    --------------------

    Ти наистина си сериозно ограничен.... 141 хиляди починали при 68 милиона население. А в България са 24 хиляди починали при 6 милиона население.
    Ако приемем, че ОК е с 11 ПЪТИ по голямо население то за да се изравни с България трябва да има 250 ХИЛЯДИ починали.

    Престани да пишеш глупости и да се излагаш, то не че има накъде повече, но е време да спреш и да се прибереш обратно под камъка от който си изпълзял тази сутрин.[/quote]

    😀Падрино, често се чудя защо си губиш времето да обясняваш елементарни неща на...МАЛОУМНИЦИ (меко казано) като на този най който му отговаряш в твоя коментар😀?

    'Ми този..."индивид" е скаран с аритметиката на събиране и изваждане, ти му коригираш процентните параметри, и считаш че го взразумяваш? Него или подобните му?!?

    П.С. което ми е още по чудно че го правиш в този ранен час-08;00 на острова е 06;00😀! Домашния любимец ли те събуди толкоз рано, или още си на лятно време?

    До коментар [#27] от "padrino":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  61. 61 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Какво чакате, господа властимащи? Защо се държите като щрауси? Заради предизборните ви машинации умират стотици хора. Защо не наложите 14-дневно затваряне на държавата? Защо позволявате на групи кресльовци да ви плашат и да не спазват противоепидемичните мерки? Безнаказано?! С тези въпроси започна гневния си коментар във Фейсбук хирургът д-р Нанко Червеняков.

    "Къде е полицията, жандармерията и службите за сигурност?! Защо не си изпълняват задълженията?!

    Къде е министърът на здравеопазването и защо пасивно позволява да умират много хора?! Къде е премиерът, за да сложи ред в тази загиваща държава?!", пита още той.

    "Господа „политици” и властимащи, вие сте най-грешните пред Бога и пред този народ! Вашата история е като „Пир по време на чума”!

    Пирът е дърленето ви за кокала, наречен власт, а чумата си я има и покосява хиляди майки, бащи, братя, сестри и деца! Но вие не виждате това!

    Очите ви са слепи за човешкото нещастие! Мислите се за богове! Апетитът ви е вълчи, а търбусите ви огромни и ненаситни! Не изпитвате нито срам, нито жалост!

    Но, убеден съм в това, ще дойде ден, в който ще отговаряте за делата си! Ако не пред хората, то пред Бога! И запомнете, наистина скъпи политици: „Ковчегът джобове няма”!", посочва в заключение д-р Чевеняков.

  62. 62 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Мерките са си добре. Само трябва да ги приложат във всички сфери. И тестовете тарикатите да си ги плащат сами.
    Нали уж предните локдауни бяха за да дочакаме ваксини. Е дочакахме ги. По 50 000 теста на ден. Който не ще ваксини да си плаща тестовете сам. Що да му се плаща от общата касичка.

  63. 63 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#28] от "bizarre_infit":

    и за двете. Друго?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  64. 64 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    До коментар [#29] от "pzo361076007":Няма как да е над хора над 60 години , доколкото си спомням пенсионната възраст в България за мъжете е близо 65 години , да не говорим че по разни министерства е пълно с хора над 70 години .Ако забранят на тези хора да излизат ,трябва и да им плащат пълната заплата.
    —цитат от коментар 53 на lout66


    Цеховете са пълни с жени на 60 плюс години.

  65. 65 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Така става когато умнокрасивите управляват криза!

  66. 66 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    До коментар [#54] от "plamen_b":

    Не е само степента на ваксиниране. Гледай колко пъти е нарастнала заболеваемостта преди вълната. И при тях и при нас степента е сходна. А разликите са много - при тях над 90% са с астра-зенека, при нас интересът към нея е нула. При тях се направиха анализи и изводи от организацията миналата година и се изработиха протоколи за действие, при нас си е същото, както беше 2020. При тях хората спазват елементарни правила, учениците включително, при нас всичко е на майтап. Я си помислете, колко от Вас, живеещите в многоетажни блокове, слагате маска, когато ходите по стълбите или пътувате в асансьора? А колко си мият ръцете, ако са излязли "за малко", напр. до колата на двора или да изнесат плика с боклука?

  67. 67 Профил на xso16686927
    xso16686927
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Невероятно некадърното управление на Радев премина в престъпно. Пандемията ни връхлетя изненадващо, но въпреки натрупания опит неговата хунта постави нечуван анти рекорд. Локдаунът ще е закономерен връх в омагьосания кръг на поредната катастрофа, така вероломно поднесена ни от този безкрайно вреден за България тип. Впрочем всичките му действия от както пое властта са тотално погрешни и ще е жалко ако все пак се намерят малоумници, които да гласуват за този напълно компрометиран екземпляр.

  68. 68 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    Други новини освен Ковид -няма.Явно предстои грандиозна финансова и икономическа криза!!!По-голяма от тази през 2008 и през 1929.
    —цитат от коментар 55 на В началото бе словото ...


    +++ свърши ли келепиреца - свършва грипа и истериятя

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  69. 69 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#32] от "AdMin":

    Настроение иронично - и кво - естествен подбор. Заравяме слабите и старите, правим ги на компост, ако оцелеем и ние ще сме в една нова България - слабите и пенсиите като ги няма ще олекне здравната система, ще се стабилизира НОИ, няма да сме в ситуация на малко работещи да издържат много пенсии, ще има за магистрали, за саниране, за салфетки. После до 2 години ще сме швейцария на балканите.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  70. 70 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    Цеховете са пълни с жени на 60 плюс години.
    —цитат от коментар 64 на log_on


    В рамките на шегата: Именно жените са по-големия разпространител. :)))) Я накарай някой мъж, даже не с 39°С, а дори само с 37.2°С да стане от леглото и да излезе до магазина...

  71. 71 Профил на constantinn
    constantinn
    Рейтинг: 69 Неутрално

    При тази черна статистика трябва да бъде обявен пълен национален локдаун поне за месец, като казвам пълен, имам предвид драконовски мерки - абсолютно затваряне с изключение на хранителни магазини, пощи и аптеки.Работа от вкъщи и излизане с СМС, вечерен час и забрана на пенсионерите да се шляят навън по всяко време на денонощието. Спиране на междуградските превози и контрол на границите на общините - никой да не мърда безпричинно. Забраната да се отнася за строителният сектор и несъществени производства. Колко още хора трябва да умрат, за да се сети Радев, че техният живот е по-важен от изборната му победа?!

  72. 72 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1033 Весело

    Cтойчо- Комсомолският Секретар- преди 'революцията" не спря далюе- нямало стратегия, действало се на парче, действало се ден-за-ден...

    Като стана член на Политбюро- рязко направи стратегия (500 на 100 хил).

    Сега са 900 (не 500!) на 100 хиляди, и Стойчо стоически се гъне като дРъводелски метър- не еб@Ва никви стратегии. Неговата стратегия била "препоръчителна"- баси еквилибриста!

    И ще чупят стойки, и зелени, и пембени сертификати ще измислят, но lockdown няма да има- не се притеснявайте.

    А lockdown няма да има, щото маса народ (към 80%) ще изреват. А Румен не ще точно сега- 80% да реват, щото може 8% от тези 80- да се осеферят- кой (и кои) гении с фуражка ги докара до това дередже. Да обяснявам ли по- нататък?

    Стойчо пръв разбра, че морето не е до колЕне (допреди Политбюро- голям го вадеше).

    Новите месии- и те голям го вадят- ще ги видим след 14 ноември.

    Както и да е- Костов е виновен- Гарантирано от ГЕРБ! 😂😂😂😂

    П.С.: Кмете- усрафти съ, бате- още преди да сте пипнали властта! Традиционно, де- аз друго не съм и очаквал!

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  73. 73 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2461 Неутрално

    До коментар [#36] от "no_bs":

    "в цяла ВАКСИНИРАНА Западна Европа в момента е по-зле от Ноември 2020"

    Не е по-зле! Как можете да казвате на бялото черно?!

    В Германия през последната седмица умират средно на ден по-малко хора отколкото в България (99 срещу 142). В Обединеното кралство също броят на починалите през последната седмица е приблизително като в България (157 срещу 142 на ден). И двете страни имат на порядък по-голямо население от България. И двете са намалили смъртността си на порядък в сравнение с предишната вълна на пандемията от началото на годината. Само при нас няма намаление:

    https://www.google.com/search?q=covid+deaths+germany

    https://www.google.com/search?q=covid+deaths+uk

    https://www.google.com/search?q=covid+deaths+bulgaria

  74. 74 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3241 Любопитно

    До коментар [#69] от "bludniq_sin":

    Някои си мислеха, че ще се обнови и освежи нацията, както и разтовари здравно-осигурителната система, ама не стана точно така.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  75. 75 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2461 Разстроено

    До коментар [#1] от "Taiga":

    "Не виждам проблеми."

    Много по сталински съдите: "Има човек, има проблем. Няма човек, няма проблем."

  76. 76 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Истините са две - здравето на българина е зле, зле е и здравната система, която от десетилетия е по инерция и източвана от мераклиите да правят бизнес от здраве.

    Ковид идва отгоре на всичко това и изненади няма. Пандемията трябваше да отвори важните теми, но засега дори 1000 лева увеличение за лекарите ни се сториха много.

    В обществената стълбица на една просперираща държава лекар и също учител са някъде най-отгоре, много близо един след друг, защото здравните грижи и образованието, възпитанието са основата на една модерна, светска държава, в която хората живеят добре.

  77. 77 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Локдаун ще трябва да се въведе. За съжаление, манталитетът на голяма част от Българите е такъв, че се сепват само когато ножът е опрял до кокала. Иначе - те ли ще ми кажат, аз коля и беся тука, правилата важат за другите и прочее неумнотии.

    За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
  78. 78 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Отдавна повтарям, че политиците и медиите нямат никакъв контрол маса вируса, който си идва и отива на вълни и че ваксините действат само временно, след което ваксинираните рискови групи са още по податливи на заразата.
    —цитат от коментар 36 на no_bs


    Китайците имат една поговорка: Което не ме убива ме прави по-силен.

    Така е сега с ваксините, те не ликвидират напълно вируса а само по-слабите му варианти. По-силните оцеляват и се появява следващата още по-заразна и по-смъртоносна "буква". Така по същество ваксините /в сегашният им вид/ се явяват стимулатор/ за появата на още по-опасни мутации. Всичко това е отдавна известно, така се появиха резистентните към антибиотици микроби.

    Изолацията сега на по-уязвимите означава, че в следващата по-заразна вълна те ще са подложени на още По-Голям риск. Което също се потвърди, сърбите с жестоките им мерки сега са най-силно ударени.

    А най-гадното е, че Биг Фарма продължава да си бълва ваксините за Старите Варианти! Въпреки че широко рекламираха като основно предимство на новите в сравнение с традиционните че е много по-лесно да се смени производството за новите мутации. Нищо чудно, правителствата купуват старите, защо да правят разходи?

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  79. 79 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2461 Разстроено

    До коментар [#60] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Защо да сравняваме общия брой починали от началото на пандемията? Ако сравним сегашната вълна на пандемията с предишната от началото на годината, страните с по-висока степен на ваксиниране като Великобритания и Германия са намалили смъртността си на порядък. В ОК средно на ден сега умират приблизително толкова хора, колкото и в България, а в Германия (с над 83 милиона население) и по-малко. Само в България пикът на сегашната вълна започва да надхвърля предишната

    Вижте моя коментар [#73] и [#54]

  80. 80 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Много нещастни болни хора дневно си умират,
    а нашите политици предизборно си агитират.

  81. 81 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Не очаквам нищо да се случи до изборите, пък ако има и балотаж, отиде още една седмица. С този темп на починали за ден, ще си замине един малък град. Как ги наричаше Мангъров - "сухи пръчки". Нямам думи на какво сме подложени, но явно си го заслужаваме.

  82. 82 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#42] от "plynii":

    Всичко хубаво, ама нали се сещаш, че над 75% от починалите са доста трудно спасяеми. Сред тях има доста над 90г. възраст, имаше и стогодишен поне един. Да, тук-таме си отива по някой млад, защото лекарите занемаряват пневмонията, или е от такава прослойка, че не може грамотно да си обърне внимание.

    Обаче какви точно животи спасяваме - не знам. Просто отлагаме неизбежното. За мен смъртта на хора на 80+ е тъжна, но не и трагична. И не може да оптимизираме обществото за максимална преживяемост - трябва за оптимална. Защото не може да удължиш финалните години за сметка на активните години на другите поколения. Просто наистина това е нормалното.

    А високата смъртност на милион е, защото масовото БГ семейство е малодетно, често с едно дете от скъперническата позиция "да не се делят имотите". И накрая имаш огромно и себично възрастно поколение, на което просто му е дошло времето...ми да бяха раждали повече, щяхме да сме по-млада нация и по-здрава. Ама не, и българските бумъри се държат като бумъри...

  83. 83 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2040 Гневно

    До коментар [#73] от "plamen_b":

    Вие кога най-после ще разберете, че е Безкрайно ТЪПО да се сравняват компютри с компоти? Същото е и за страни с напълно различно жизнено равнище, генотип, здравни системи и още много подобни.

    Сравнявайте UK с положението ПРЕДИ и СЛЕД ваксиниратето, това е Единственият Начин Обективно да се види ефекта от ваксиниранито! Всичко останало е демагогия и манипулации.

    Заради такива като вас активисти хората не вярват и не се ваксинират. Защото ясно виждат как ги ЛЪЖАТ и манипулират.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  84. 84 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Истините са две - здравето на българина е зле, зле е и здравната система, която от десетилетия е по инерция и източвана от мераклиите да правят бизнес от здраве. Ковид идва отгоре на всичко това и изненади няма. Пандемията трябваше да отвори важните теми, но засега дори 1000 лева увеличение за лекарите ни се сториха много. В обществената стълбица на една просперираща държава лекар и също учител са някъде най-отгоре, много близо един след друг, защото здравните грижи и образованието, възпитанието са основата на една модерна, светска държава, в която хората живеят добре.
    —цитат от коментар 76 на 911


    Никой не е увеличавал заплатите на лекарите. Базовата заплата на лекар е бруто 1300 лв. След данъци не знам дали остават 1000 лв.
    Допълнителните 1000 лв са временни само за КОВИД отделения и те също не се дават редовно и в срок. Така,че лекарите ни лекуват заради черните ни очи. Касиерка в мол получава повече от тях.
    Ако съм лекар няма да остана и час в БГ.

  85. 85 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    Наистина ли не разбираш? Ми защото начело на държавата е един, за когото преизбирането му, е по важно от живота и здравето на българите.
    —цитат от коментар 52 на uvtest


    нали Неговото правителство въведе "Зеления сертификат",
    който би трябвало да се иска само при преминаване на граница,
    а не във всяка кръчма и МОЛ :-) и ваксарите трябва да са щастлифти

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  86. 86 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#69] от "bludniq_sin":

    Всъщност, макар и цинично, но си прав.

    Тук около мен в САЩ почти всички са ваксинирани, с Пфайзер или Модерна (такива имаше). Не съм чувал за ковид от два месеца с изключение на някой познат българин анти-ваксър от време на време се разболява. Иначе животът се нормализира от около 1ви септември и е пълно с народ навсякъде, даже трудно се намират паркинг места и къде да седнеш на ресторант.
    В България ако се бяха ваксинирали масово, досега да сте забравили...

  87. 87 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#83] от "Fred":

    Хайде да сравняваме тогава. Обединеното кралство миналата година по това време, средно по 10 000 заразени и 270 починали на ден. В момента, без никакви мерки, пълни стадиони, кръчми и т.н. средно по 40 000 заразени и 160 починали на ден. Какво излиза, че при никакви мерки и многократно повече заразени имаме по-малко починали. Подобни са данните за всяка една държава, в която процента ваксинирано население е висок. Всеки сам би трябвало да може да направи нужните изводи.

    Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
  88. 88 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 909 Весело

    До коментар [#60] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Защо да сравняваме общия брой починали от началото на пандемията? Ако сравним сегашната вълна на пандемията с предишната от началото на годината, страните с по-висока степен на ваксиниране като Великобритания и Германия са намалили смъртността си на порядък. В ОК средно на ден сега умират приблизително толкова хора, колкото и в България, а в Германия (с над 83 милиона население) и по-малко. Само в България пикът на сегашната вълна започва да надхвърля предишната Вижте моя коментар [#73] и [#54]
    —цитат от коментар 79 на plamen_b


    Май не съм се изказал достатъчно разбираемо...Мен няма нужда да ме убеждаваш че ваксинирането е излишно, въпреки че ваксините не предотвратяват на 100% (нито на 95 или 90 %) заразяването. И че ваксините не предотвратяват от ваксинираните да разнасят вируса.

    Живея в Израел, но следя (с 1/4 оЧо) и данните в Европа (ОК, Германия и Скандинавия). И съм бая наясно къде нещата не са добре колкото ни е иска, и къде са от зле по на зле. И съм жив свидетел как предпазните мерки (от маски в многолюдни места, до ограничаване на брой хора в магазин/банка, та до ЗАТВАРЯНЕ на бизнеси освен хранително стоки, аптеки, банки, пощи и др) влияят.

    Това че не пиша често в подобни теми не означава че игнорирам опасността и мерките на властите (И КАК СЕ ПРИЛАГАТ ТЕЗИ МЕРКИ В РАЛНОСТТА!). Само понякога, като някой МАЛОГРАМОТЕН МАЛОУМНИК СКАРАН С ПРОСТАТА АРИТМЕТИКА иСпляка някой тъпизъм като коментар 16 се обаждам😀

    Спорна седмица на всички😀

    До коментар [#79] от "plamen_b":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  89. 89 Профил на acdcbg
    acdcbg
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Не виждам за какво "ривете"?! Ако сте ваксинирани и преболедували, значи няма какво да ви притеснява колко умирили на ден - те сами са си направили този избор. Иначе и без короната, ни е пак сме на последно място по смъртност, защото просто здравната ни система е такава.

  90. 90 Профил на pso451006238
    pso451006238
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#3] от "Синдбад-мореход":

    С единствения антиваксър в света здравен министър- толкова! На ред трябва да е прокуратурата!

    -------------

    Edin ultra aktiven trol

  91. 91 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 909 Весело

    До коментар [#79] от "plamen_b":

    О боже, този ранен час...и моя калпав български език

    Предишния ми коментар да се чете "...Май не съм се изказал достатъчно разбираемо...Мен няма нужда да ме убеждаваш че ваксинирането НЕ е излишно,..."

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  92. 92 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Правителството и здравният министър не следват собствениия си план и отново закъсняха с въвеждането на мерки с няколко седмици заради (предизборен) популизъм. Прост народ, страхливи управници, най-лоши резултати от цяла Европа.

    Истината ни прави свободни.
  93. 93 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    До коментар [#75] от "plamen_b":

    Кой каквото си надроби както се казва - не може на касата в магазина да ми дишат във врата, поне половината от хората да си носят маската на брадата, други 25% да не си покриват носа, и да продължават да си правят масови събирания ... какво друго да очакваш освен локдаун? Ами сами сме си виновни, а ваксинацията не предотвратява заразяване.
    Не може да очакваш нещо друго, когато тук 95% от населението не знае какво е ред и дисциплина.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  95. 95 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#94] от "Forest":

    Това някакъв приом от комунизма ли е или само така ми се струва? Ние за какво сме тук? Да се четат и мнения на не платени хора с висше или по-високо образование. Споренето с троловете е изтощително, но най-готино е като нямат аргументи :).

    Един Българин
  96. 96 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Затворяне на всичко без хранителни магазини и аптеки поне за 3 седмици и отлагане на изборите. Но едва ли имат смелостта да го направат.

    Истината ни прави свободни.
  97. 97 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 699 Гневно

    До коментар [#82] от "lil_alex":

    Просто генениално , щели да си умрат. То всеки ще умре рано или късно. За какво се мъчиш земи се гръмни така или иначе ще умреш един ден.

  98. 98 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1652 Любопитно

    До коментар [#97] от "Климент Горанов":

    OK, само че от март 2020 живеем с много пречки и спънки, за да "поживеят още малко" някои хора. Тоест ако някой е хванал корона ноември 2021, то явно сме му купили време.

    И да, човек на 100г. какво друго да направи? Как предлагаш да го опазим и от какво точно? Или смяташ, че бейби бум поколението, дето опоска света, сега трябва да го къткаме, за да докара минимум до 120, а после да му дигитализираме съзнанието и да получи безсмъртие? Ми ще умрат, какво друго, и никой не може да спре тоя процес. А всъщност именно това поколение помогна да създаде условията за тази пандемия и това, че ги поразява е именно някакъв вид карма...

  99. 99 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Ежедневно мъдрият български народ, запътил се с гордо вдигната глава към гробищата, доказва хипотезата за 80% от овченаселение.

    Ако искате да излезете от порочните 80%, идете и се ваксинирайте. Свършете нещо полезно в иначе безполезното си битуване.

  100. 100 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 846 Неутрално

    До коментар [#98] от "lil_alex":
    До коментар [#82] от "lil_alex":

    Подобни менения са граничещи с цинизъм.

    Колко години е прагът, който смятате един човек за безполезен и излишен ? Надявам се да не е навършването на пенсионна възраст. Питам, за да знаем колко ни отпускате да съществуваме в бъдеще.







За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK