Най-старите метровлакове се връщат от ремонт за 65 млн. лв. в Русия

Първият ремонтиран метровлак се върна от Русия през 2020 г. Сега пристигат още три.

© Максим Караджов

Първият ремонтиран метровлак се върна от Русия през 2020 г. Сега пристигат още три.



Три от най-старите метровлакове на София се връщат след ремонт в Русия и отново ще се движат от декември, става ясно от съобщение на руския завод "Метровагонмаш". Те са произведени през 1990 г. и са с пробег от 1.4 млн.км. Цената за обновяването на всеки излиза 5.35 млн.лева. Вместо да купува нови, Столичната община реши да ги ремонтира с аргумента, че е доста по-евтино. За последно София купи нови руски метровлакове през 2014 г. по 8.5 млн.лева.


Инж.Стоян Братоев: Почти нови са след ремонта


"Ремонтираните са почти нови - нови са спирачките, талигите, двигателя, управлението... Дават им официално още 20 години живот, а на новото оборудване - 28 години", заяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" за "Дневник". В съобщението на руснаците обаче изрично се посочва, че основният ремонт ще удължи живота им с 15 години. Гаранцията на ремонтираните части е една година, а на модернизираните - три.




Март 2020 г. Ташкент. Узбекистан купи 10 чисто нови метровагона от "Метровагонмаш" по 2.7 млн.евро (5.38 млн.лева) единия.

© UZDaily

Март 2020 г. Ташкент. Узбекистан купи 10 чисто нови метровагона от "Метровагонмаш" по 2.7 млн.евро (5.38 млн.лева) единия.


Защо имаше само един кандидат за поръчка от 65 млн.лева


Повечето страни от Източна Европа след падането на Берлинската стена развиват своите жп заводи - Полша, Чехия, а Румъния се кооперира с френската компания "Алстом". Преди София единствено Будапеща изпада в подобна ситуация и през 2014 г. провежда търг за ремонт на 40-годишната си подземна железница. Прогнозната стойност на поръчката е 200 млн.евро. Явяват се двама кандидати - руската "Метровагонмаш" и украински завод, филиал на естонската компания "Skinest rail". Украинците дават оферта с 20 млн.евро по-ниска и 30 години гаранционен срок - с 5 години по-дълъг от руския. Накрая поръчката се дава на "Метровагонмаш".


Четири години по-късно, през 2018 г., на търга в София се явява само "Метровагонмаш". Заводът от град Митищи край Москва печели и подписва договор за капитален ремонт и модернизация на 12 метровлака за сумата от 65.34 млн.лева.


Февруари 2020 г. Йорданка Фандъкова показва стар метровлак (вляво), а вдясно е същият, но обновен след ремонта.

© Надежда Чипева

Февруари 2020 г. Йорданка Фандъкова показва стар метровлак (вляво), а вдясно е същият, но обновен след ремонта.


Комисията по транспорт: Развитите държави също ползват стари влакове


Предложението за ремонт е на общинските съветници от ГЕРБ Екатерина Йорданова и Зафир Зарков. През 2018 г. те ръководят комисията по транспорт и докладът им е одобрен от Столичния общински съвет.


"Въобще не беше обсъждан вариант за купуване на нови. Експлоатационният живот на метровлаковете е много дълъг и доста от развитите държави по тази причина също ползват стари влакове", аргументира се Зарков.


Ремонтираните ще се движат в София до 2043 г.


Първите два вече се завърнаха след основния ремонт в "Метровагонмаш" - с нови двигатели, спирачки и освежен интериор със светла тапицерия на седалките. "Сега пристигат още три метровлака, които след тестване ще се включат по първа и втора метролиния през декември", поясни Братоев. "Пратихме други три от най-старите за ремонт и те ще са готови догодина. Остават още 4 метровлака, които по програма са за 2023 г. и приключваме", допълни той. Те ще трябва да се движат в софийското метро поне до 2043 г. според заявения от инж. Братоев с 20 години удължен живот след ремонта.


Общинското дружество "Метрополитен" ЕАД има 168 метровагона, руско производство. Те се движат в композиция от пет или четири вагона по първа и втора метролиния. По третата са само "Siemens", австрийско-полско производство, напълно автоматизирани. Цената на един метровлак е 6.5 млн.евро, посочи инж. Братоев.

Ключови думи към статията:

Коментари (115)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Има си хас. Без изненади... Русофилие.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    Гарантирано от ГЕРБ!!!
    Мачкай Данче!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Поредната вноска данък "Освобождение".

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  5. 5 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Хубаво е че ще ги ползваме още 25 години.
    5млн ми се вижда малко множко на влак, но при всички случаи е по-изгодно от чистак новите пластмасови влакове.

  6. 6 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Ремонтът струва точно колкото чисто нов влак. А какво пречи да се ремонтират тук че трябва да се рранспортират чак до мада раша. По е някои по-прости работи като тапицерия спирачки т.н. Мо еха да се свършат тук

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    Коя е Кремльовската партия в България ? Е ли герб или не е ?
    Има ли още някой с разума си който да се съмнява?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#6] от "Big Muzzy":

    кога станеш кмет тогава

  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3345 Неутрално

    Имала Йорданка бол (наши) пари - платила.

    Важното е, че Бойко Методиев Копейкин е последна преграда пред руските интереси, а като дойде Радев, ще ни даде на руснаците. ☠️

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Сигурен съм че ще има истинско съревнование кой е по-по-най

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Скоро ще започнем да правим и археологически разкопки на безаналоговите ръждиви сАвеЦки тенекии от Белене, през армията до метрото...!
    Жалка история!!!

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Имаме вагоноремонтни заводи, а и цена за ремонт спрямо цена за нов не е ок. Плюс това никой не казва дали ремонтираните харчат същото повече или по-малко електричество. Трябва да мине време, за да сравняваме ремонтите на сименсите, но като няма да се изненадам ако се окаже, че скъпото излиза евтино.

  14. 14 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1177 Любопитно

    Аз по принцип съм за това нещо да се ремонтира при производителя, ама като си ги знаем управниците, сигурно цената е могла да бъде по-ниска.
    А дето Братоев лъже с 5 години за експлоатационния срок - явно толкова са свикнали, че не си обръщат внимание.

  15. 15 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Хубавата руска стока се състои от две части - лопата,брадва,кофа.Усложняването на артикулите води да проблеми за потребителите!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТАП!Говоря,пиша и правя това,което искам! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    А сега кой ще започне да ми разказва легендата за руския ботуш и руското робство

    "Чуждестранен агент"
  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#6] от "Big Muzzy":

    Я пак - новите сименси струват по 6.5млн ЕВРО т.е 13 милиона ЛЕВА. А реновираните руски идват по 5млн ЛЕВА т.е под половината от цената.

  19. 19 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#13] от "Batezuzi":

    Ако имахте поне минимални технически познания, щяхте да знаете че още първия електрически двигател има 98% ефективност. И още от 70'те трамваите и влаковете използват рекуперация на енергията при спиране. Т.е от това няма накъде да бъдат по-ефективни.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#18] от "m17":

    За половин качество и капацитет - половин цена!

  22. 22 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Нищо ново:
    - един кандидат
    - посменено това-онова, пребоядисано и претапицирано
    - безбожно много милиони за Матушка

    Класика!

  23. 23 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#20] от "selqnin":

    Неубедително. Опитай пак

    "Чуждестранен агент"
  24. 24 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 945 Любопитно

    "Те казали 15 години" , като гаранцията е само една, а той (Братоев) казва 25 години, все едно той ги е ремонтирал, лееекичко послъгва, по стар комунистически обичай, де*ба руските подлоги... И сега се опитват да ни убедят колко прекрасна е сделката... за руснаците обаче. А, че тези мотриси са стара генерация, енергоемки и без регенеративно спиране не е важно, нали? Че, хабят излишното електричество в съпровления и греят въздуха в тунелите, майната му, да не му плаща той скъпия ток...
    Ей затова сме на опашката на Европа, щото сме васали на Кремъл, все още...

  25. 25 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#23] от "putinxujlo":

    Няма как да убедя Вас или който и да било рубладжия!!!
    Никога не бих си губил времето с безплодни усилия!!!
    Хубав ден ви желая!!!

  26. 26 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    До коментар [#18] от "m17":

    Март 2020 г. Ташкент. Узбекистан купи 10 чисто нови метровагона от "Метровагонмаш" по 2.7 млн.евро (5.38 млн.лева) единия. | Снимка: UZDaily

    Сравнявам цената на ремонта на старите руски с цената на нови руски. 1:1 е. Можеше да бракуваме старите и да вземем чисто нови на тази цена. Със сигурност нов е по добър от ремонтиан 20 годишен.

  27. 27 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Ремонт на цената на нов. Само в София, 2021, при управлението на шайката ГЕРБ.

  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    До коментар [#13] от "Batezuzi":


    До коментар [#26] от "Big Muzzy":


    До коментар [#19] от "m17":

    Тези руските не са ли с генератори или там както се казват,на японската Тошиба?

  29. 29 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#26] от "Big Muzzy":

    Това не е православно, освен това са ни асвабадили от монархо-фашистко робство, последно...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  30. 30 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Дневник, проверете и напишете за финансирането че сделката май е подготвяна по тиквено време. Няма да се учудя ако е по някоя ОП или за сметка на държавния бюджет.

  31. 31 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 664 Весело

    "Дават им официално още 20 години живот, а на новото оборудване - 28 години", заяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" за "Дневник". В съобщението на руснаците обаче изрично се посочва, че основният ремонт ще удължи живота им с 15 години. Гаранцията на ремонтираните части е една година, а на модернизираните - три."

    Кво са някакви си 5 години за вековната българо-съветска дружба?

  32. 32 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1979 Разстроено

    Нормалните държави като сключват такива договори, задължават производителите да открият заводите за ремонт на тяхна територия, да наемат и обучат местни работници за ремонтите и поддръжката. За продажниците в общината за съжаление е по-евтино да приберат комисионната и да си купят с малка част от парите 20-30 000 цигански гласа, което им стига, за да ги преизберат.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  33. 33 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 113 Неутрално

    Ключовото в текста е „Повечето страни от Източна Европа след падането на Берлинската стена развиват своите жп заводи - Полша, Чехия, а Румъния се кооперира с френската компания "Алстом".
    Българският ЖП Завод - София - основан 1888, спрял да функционира 2003 и разрушен 2019 г.
    Мисля, че коментарът е излишен.

  34. 34 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    Преди София единствено Будапеща изпада в подобна ситуация и през 2014 г. провежда търг за ремонт на 40-годишната си подземна железница. Прогнозната стойност на поръчката е 200 млн.евро. Явяват се двама кандидати - руската "Метровагонмаш" и украински завод, филиал на естонската компания "Skinest rail".
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️

    😡 Мразя, когато журналистите лъжат и дават умишлено изкривена информация. Ето как се случи всъщност:
    Митищи, 10 юли 2015 г.
    Метровагонмаш беше обявен за победител в търга за основен ремонт на 222 вагона на метрото в Будапеща (185 вагона тип 81-717 / 714, 10 вагона тип 81-717 / 714-2M и 27 метровагони от типа Ev3). Освен OJSC Metrovagonmash, в търга участваха френската компания Alstom Transport SA, чешката Skoda Transportation a.s., естонската компания Skinest Rail a.s., испанският производител на подвижен състав Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), както и една румънска и една унгарска компания." ©️
    https://metrowagonmash.ru/press_slyjba/news/2015/metrovagonmash-pobedil-v-tendere-na-kapitalnyy-remont-222-vagonov-metro-budapeshtskogo-metropolitena/

    ☝️Така в търга участваха поне 7 компании.

    "Чуждестранен агент"
  35. 35 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#32] от "fpyyh":

    ми те метрото си имат депа за ремонти ве.ма тук не видиш ли че са напълно ремонтирани барабар с тенекиите

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#26] от "Big Muzzy":

    Айде глупости, на търга за влаковете за трета линия Сименс даде най-ниската цена т.е няма как руските да бъдат по-евтини при еквивалентни параметри. Т.е няма как да дойдат под 13 милиона или два и половина по-скъпи отколкото ремонта.

  37. 37 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2638 Весело

    До коментар [#34] от "putinxujlo":

    Родина мать .!! И какво сега ??? Стана рубладжия ?:)) Как изглежда от тази страна малко грамажният мозък на русофоба ?? :)

  38. 38 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#21] от "selqnin":

    Няма лошо, като дойде спасителя по-догодина, ще купува само най-най-доброто. Е ще се наложи да се вдигнат цените 3-4 пъти щото най-хубавото си струва скъпо но какво са парите за средния софиянец, наследник на стари аристократични родове.

  39. 39 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Весело

    До коментар [#37] от "dejmos":

    Родина мать .!! И какво сега ??? Стана рубладжия ?:)) Как изглежда от тази страна малко грамажният мозък на русофоба ?? :)
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    Ти за своя мозък ли питаш или просто се опитваш да разговаряш учтиво?:))

    "Чуждестранен агент"
  40. 40 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2638 Весело

    До коментар [#39] от "putinxujlo":

    Учтиво , учтиво ...........:)) Все пак управлявам секретната програма на Путин за връщане на емигрантите в родината по един или друг начин :))

  41. 41 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2638 Весело

    До коментар [#39] от "putinxujlo":
    Т и да не си от ТЕЗИ ЕМИГРАНТИ :))))
    https://www.youtube.com/watch?v=b_0z2Txf1Kw

  42. 42 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Криво да седим, право да съдим! Всяка партия си има добри и лоши страни, силни и слаби политики. Фадъковна е най-тежкия провал на ГЕРБ! Срамувам се от това!

  43. 43 Профил на uyk16649671
    uyk16649671
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Със сигурност нов е по добър от ремонтиан 20 годишен.
    —цитат от коментар 26 на Big Muzzy

    Откъде знаеш че конкретно купените от Ташкент са по-добри от ползваните в София? Кое ново е по-добро например - хладилниците, бойлерите и т.н.? Така си блъскате свободни съчинения по цел ден.

  44. 44 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 610 Неутрално

    [quote#43:"uyk16649671"][/quote]

    На Ташкент избора ме интересува точно толкова, колкото крастата по брадавичестите свине в папуа и нова гвинея!

  45. 45 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Весело

    До коментар [#40] от "dejmos":

    До коментар [#41] от "dejmos":

    :)))) Ти точно като журналист, който написа тази статия. Първо измислил "новината" а след това я обсъждаш

    "Чуждестранен агент"
  46. 46 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 735 Неутрално

    А сега кой ще започне да ми разказва легендата за руския ботуш и руското робство
    —цитат от коментар 17 на putinxujlo


    Руското робство какво общо има с факта, че руската "техника" е боклук и 50 години назад от цивилизацията?

  47. 47 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2638 Весело

    До коментар [#46] от "bobyb":

    Да бе... Те в космоса карта ракетата с въглища и педали :)

  48. 48 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Добре де, освен че е скъпо, старите влакове са и доста шумни в сравнение с новите по линия 3, но тя даскалицата не се вози на метро а на цедес.


    Мирише на корупция и тука.

  49. 49 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#46] от "bobyb":Да бе... Те в космоса карта ракетата с въглища и педали :)
    —цитат от коментар 47 на dejmos


    Е да де, почти. Союз им е от преди повече от 50 г. още от Королев. Нямат нищо по-ново и няма да имат.

  50. 50 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Е да де, почти. Союз им е от преди повече от 50 г. още от Королев. Нямат нищо по-ново и няма да имат.
    —цитат от коментар 49 на bobyb


    Горе долу по същото време им свършват и запасите от немски военопленници.

  51. 51 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1980 Любопитно

    "Повечето страни от Източна Европа след падането на Берлинската стена развиват своите жп заводи - Полша, Чехия, а Румъния се кооперира с френската компания "Алстом"."

    С нищо не е по-различно от ремонта на МИГ-29.
    Който е произвел влака, е логично да го ремонтира.
    Когато новите Сименси станат за ремонт, трябва ли да се изпращат за ремонт във Франция, Румъния(оставиха си ръцете с ремонтите в БДЖ) или Русия ?

    I Want To Believe
  52. 52 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4082 Весело

    "Ремонтираните са почти нови - нови са спирачките, талигите, двигателя, управлението... Дават им официално още 20 години живот, а на новото оборудване - 28 години", заяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" за "Дневник". В съобщението на руснаците обаче изрично се посочва, че основният ремонт ще удължи живота им с 15 години. Гаранцията на ремонтираните части е една година, а на модернизираните - три."

    Значи самите руснаци им дават максимум 15 години живот, обаче тоя Брато-ев отсега казва, че видиш ли ще ги ползваме още 20-30 г. Тоя, да не е някакъв ясновидец. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  53. 53 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    Уважаеми софиянци, след като 12 години избирате за кмет учителка по руски не ви се полага да се водите в нищо друго освен руски метровлакове. Поняли?

  54. 54 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Трябва ли да се дига толкоз шум за 3 влака? Да бяха 30 да има някакво значение.

  55. 55 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#5] от "svetlio_rm":

    На днешните технологии ламарини от 50-години на миналия век не е непременно по-добре от пластмасови влакове.

  56. 56 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Самото формулиране на въпроса е манипулация. Въпросът не е коя е кремльовската партия, а коя е по-кремльовската партия.

  57. 57 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Още един путинов трол-умник. Радев отдавна е дошъл и отдавна ни е дал на руснаците. Доколкото това зависи от него.

  58. 58 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Следващата стъпка е да гласуваш за Радев, както подозирам, че си правел и досега...

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  59. 59 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#51] от "2.5":

    Първо : да сравняваш технологичното ниво на Чехия и големината на пазарите на Румъния и Полша с нашите е меко казано некомпетентно. Второ да сравняваш военни технологии, където има и патенти с влакове също е некомпетентно. Трето: не си разбрал още, че Сименсите са произведени в Полша. Четвърто: защо да нямаме капацитети тук да ремонтираме подобна проста техника? Това би било при всички положения по-евтино и полезно за страната. И пето: сам си противоречиш. Посочените от теб страни развиват производството си не като си пращат влаковете на друг да ги ремонтира. Като резултат сготвил си един миш-маш, който за нищо не става.

  60. 60 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    Всички поръчки на общината трябва да минат през търг, включително за ремонт на вагоните. Кой мислите печели търговете, и то съвсем по правилата?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  61. 61 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2113 Гневно

    Тъпотиите нямат край....тези не знаят ли, че по-скъпото днес излиза по-евтино утре?! Трябваше ББ да я командирова до Москва, че да им види новите мотриси......

  62. 62 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1980 Любопитно

    До коментар [#59] от "nabliudatelnica":

    Предметът четене с разиране се усвоява в първи клас - къде сте дремАл, колега:

    Не си разбрал. че това е цитат - не се изненадвам:
    "Първо : да сравняваш технологичното ниво на Чехия и големината на пазарите на Румъния и Полша с нашите е меко казано некомпетентно."

    според теб излиза, че патенти в цивилните технологии няма - без коментар!
    "Второ да сравняваш военни технологии, където има и патенти с влакове също е некомпетентно." -

    Къде видя да съм коментирал, къде са произведени Сименсите:
    Трето: не си разбрал още, че Сименсите са произведени в Полша.

    Ако имахме капацитет, щяхме ли да се докараме дотук:
    "Четвърто: защо да нямаме капацитети тук да ремонтираме подобна проста техника?"

    I Want To Believe
  63. 63 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#46] от "bobyb":

    Руското робство какво общо има с факта, че руската "техника" е боклук и 50 години назад от цивилизацията?
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    И вие сигурно по същата причина не ползвате руски метровлакове?:)

    "Чуждестранен агент"
  64. 64 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#46] от "bobyb":Руското робство какво общо има с факта, че руската "техника" е боклук и 50 години назад от цивилизацията?▪️▪️▪️▪️▪️И вие сигурно по същата причина не ползвате руски метровлакове?:)
    —цитат от коментар 63 на putinxujlo


    Че кой ме пита. Доста рядко се качвам на метро, но имам ли друг избор освен линия 3?

  65. 65 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#62] от "2.5":

    Само още веднъж доказа, че си бос по темата която коментираш.
    1. Какво като е цитат. Ти те го опровергаваш с нищо. Следователно го приемаш за истина.
    2. Между цивилни технологии и прости мотриси има голяма разлика.
    3. Видях в това, че пращаш Сименсите навсякъде другаде за ремонт, но не където са произведени. С поред логиката на твърдението ти обаче трябва да отидат точно там където са произвенени.
    4. Имаме капацитети за ремонт, хеле пък на 3 мотриси техника от преди 70 години. В Русе например.
    Та драги, още доста хляб трябва да изядеш, преди да можеш да ми даваш акъл.

  66. 66 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#64] от "bobyb":

    До коментар [#46] от "bobyb":Руското робство какво общо има с факта, че руската "техника" е боклук и 50 години назад от цивилизацията?▪️▪️▪️▪️▪️И вие сигурно по същата причина не ползвате руски метровлакове?:)
    —цитат от коментар 63 на putinxujlo

    Има до толкова общо доколкото робството под развити нации не е същото като робството под технологически изостанали нации. Справка границата в Европа между Хабсбургската империя и Османската империя, видна и до днес.

  67. 67 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Има си хас. Без изненади... Русофилие.
    —цитат от коментар 2 на Вилдирас Владиленов


    И продажност.

  68. 68 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Некои представители на форумното гражданско общество сега сигурно се питат "Защо ремонтът е в Русия"? Отговорът е много прост - защото голяма част от финансирането на първи и втори метролъч са от Японската банка за международно сътрудничество (JBIC), които пък случайно са и кредитори на Метровагонмаш.
    Просто бизнес.
    Третия метролъч е друга история - там кинтите идват от еврофондовете, и затова оборудването е Сименс. Иначе.... Първи и Втори метролъч не са съвместими с Трети метролъч, но както се казва "това е държавническо и геополитическо решение"

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  69. 69 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Беше време да се отървем от руските влакчета , които бяха много шумни. Шумовото замърсяване е също екология , но кой ти мисли за удобството и комфорта на пътниците. Важно е да обслужим отново Русия , да и наброим едни пари и да обречем пътниците още десетилетия на шумов тормоз по време на път.

  70. 70 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#64] от "bobyb":

    До коментар [#46] от "bobyb":Руското робство какво общо има с факта, че руската "техника" е боклук и 50 години назад от цивилизацията?▪️▪️▪️▪️▪️И вие сигурно по същата причина не ползвате руски метровлакове?:)
    —цитат от коментар 63 на putinxujlo

    Че кой ме пита. Доста рядко се качвам на метро, но имам ли друг избор освен линия 3?
    ▪️▪️▪️▪️
    Имате:
    Измислете и постройте свои собствени, луксозни, български, вагони на метрото

    "Чуждестранен агент"
  71. 71 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    До коментар [#10] от "Вилдирас Владиленов":
    "Сигурен съм че ще има истинско съревнование кой е по-по-най"

    То не е съревнование , а направо бой кой да обслужи по-добре руските интереси в България. Българската продажност е пословична.

  72. 72 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#68] от "Günther":

    Въпросът дори не е в кредитора. Японците даваха нещо но колко е точно, че да могат постфактум да оказват влияние на бъдещи контракти е въпрос с много неизвестни. По-скоро основна е технологията. Старите линии бяха строени по стандарти съобразени с наличието на руски мотриси. Колкото до коментарът за геополитическото решение нека го погледнем от гледната точка на един истински Гюнтер, с чиито данъци се финансира строителството. Нормално е и е етично част от тях да се върнат обратно под формата на поръчка за Сименс.

  73. 73 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Весело

    До коментар [#26] от "Big Muzzy":Това не е православно, освен това са ни асвабадили от монархо-фашистко робство, последно...
    —цитат от коментар 29 на Вилдирас Владиленов


    Днес русофилите се надяват руснаците да ни освободят от американо брюкселско робство.

  74. 74 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#70] от "putinxujlo":

    Имате:
    Измислете и постройте свои собствени, луксозни, български, вагони на метрото

    Абсолютно излишно е , даже вредно, за държава, която има (и ще има) само един град с метро да разработва и произвежда метровлакове. Така не функционира съвременната икономика.

  75. 75 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#72] от "nabliudatelnica":

    Принципно да. Но да се твърди, че не може да се поръча на Сименс да произведат "бутикови" композиции за Столичния метрополитен с трета "контактна" релса, подобна на Първи и Втори лъч, а задължително контакта трябва да е на тавана на композицията, е несериозно

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  76. 76 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#52] от "Иво":

    не просто е русофил вероятно

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  77. 77 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#75] от "Günther":

    Всяка бутикова поръчка има бутикова цена. Едва ли е решение. По скоро можеше да се види дали чехи или някой друг произвежда такава техника на по-високо ниво.

  78. 78 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#64] от "bobyb":До коментар [#46] от "bobyb":Руското робство какво общо има с факта, че руската "техника" е боклук и 50 години назад от цивилизацията?▪️▪️▪️▪️▪️И вие сигурно по същата причина не ползвате руски метровлакове?:)—цитат от коментар 63 на putinxujloЧе кой ме пита. Доста рядко се качвам на метро, но имам ли друг избор освен линия 3?▪️▪️▪️▪️Имате:Измислете и постройте свои собствени, луксозни, български, вагони на метрото
    —цитат от коментар 70 на putinxujlo


    И защо трябва да си правя вагони? Все едно да имам избор или да си купя лада или някакъв подобен руски боклук, или да си направя сам кола? Не мога ли да си купя Тесла например?
    Ти лада ли караш?

  79. 79 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    "Комисията по транспорт: Развитите държави също ползват стари влакове"

    Продажниците се чудят как да се оправдават.

  80. 80 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#74] от "nabliudatelnica":

    За интерес, прочетете моя коментар #34 и мисля, че ще бъдете много изненадани, когато разберете в кои други страни се произвеждат/ремонтират вагоните на метрото:)

    "Чуждестранен агент"
  81. 81 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#69] от "tacheaux":

    Чудесна идея но понеже новите са примерно три пъти по-скъпи се налага и вдигане на цената на билетчето и картите за градски транспорт два пъти. Дали софиянци са съгласни, ДБ ще го внесе ли в СОС?

  82. 82 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Любопитно

    До коментар [#78] от "bobyb":

    Ти лада ли караш?
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    А вие Порше ли произвеждате?:)

    "Чуждестранен агент"
  83. 83 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#75] от "Günther":

    Едва ли Сименс ще се навият да сменят базови неща в дизайна си заради малка поръчка. И то не става дума за желание а за икономическа обосновка - те си има платформа която може да къстимизират по-малко. Но не може да се отклоняват от платформата, нито
    е имат желание да правят нова платформа за само една малка поръчка от бедна източноевропейска държава. Щото дизайна, теста и сертифициране на платформата струва много, много пари и просто не се рентира.

  84. 84 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#34] от "putinxujlo":

    Това с нищо не обяснява как точно Метромашнамквоси печели търга. Знаем и за методите на руснаците знаем и за агентите им в Унгария. Така, че нищо не каза.

  85. 85 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#33] от "Легионер":

    Ключовото в текста е „Повечето страни от Източна Европа след падането на Берлинската стена развиват своите жп заводи - Полша, Чехия, а Румъния се кооперира с френската компания "Алстом".
    Българският ЖП Завод - София - основан 1888, спрял да функционира 2003 и разрушен 2019 г.
    Мисля, че коментарът е излишен.

    Излишно е само сравнението на ябълки с круши.

  86. 86 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#82] от "putinxujlo":

    Спамиш вече? Каране и произвеждане са различни неща.

  87. 87 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#81] от "m17":

    Кои нови са три пъти по-скъпи? Новите Сименси или новите руски мотриси? И как точно калкулираш скъпото, когато става дума за, в голяма степен, подарени средства. Защо те трябва да отиват в руски джобове, а не да се връщат при тези, които финансират подаръците.

  88. 88 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#86] от "nabliudatelnica":

    Четете внимателно клона на разговора, и не се занимавате с тролене

    "Чуждестранен агент"
  89. 89 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2395 Неутрално

    До коментар [#84] от "nabliudatelnica":

    Това с нищо не обяснява как точно Метромашнамквоси печели търга
    ▪️▪️▪️▪️▪️
    Това в колко страни още произвеждат/ремонтират различни видове вагони.
    А къде сега Балканкар? М?
    Поне нещо нормално произвеждали, но това загубили")

    "Чуждестранен агент"
  90. 90 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    До коментар [#46] от "bobyb":
    руската техника е боклук и е на 50 години зад цивилизацията
    >>> А бе американската техника е направо сто години напред във вагоностроенето.Ето едно влакче на линия 1 на ню йоркското метро например:
    https://bit.ly/3EIOaCi

  91. 91 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    До коментар [#87] от "nabliudatelnica":

    Ако бяхте прочели статията, щяхте да разберете че тоталния ремонт на руска мотриса излиза към 5 милиона лева с която тя напълно покрива съвременните изисквания, които покрива и сименса (може би без напълно дистанционната работа, не става ясно от статията). Докато най-евтината сименс мотриса е към 6.5 милиона евро т.е 13 милиона лева или близо два пъти и половина. Което са доста пари, особено като няма европейско финансиране.

  92. 92 Профил на tungsram
    tungsram
    Рейтинг: 51 Неутрално

    До коментар [#18] от "m17":Март 2020 г. Ташкент. Узбекистан купи 10 чисто нови метровагона от "Метровагонмаш" по 2.7 млн.евро (5.38 млн.лева) единия. | Снимка: UZDailyСравнявам цената на ремонта на старите руски с цената на нови руски. 1:1 е. Можеше да бракуваме старите и да вземем чисто нови на тази цена. Със сигурност нов е по добър от ремонтиан 20 годишен.
    —цитат от коментар 26 на Big Muzzy


    Руснаци пишат в транспортните форуми, че някои от нашите влаковете не са ремонтирани, а са бракувани и на тяхно място са произведени идентични нови. Води се ремонт само на документи. Може би така им е по-изгодно. С модернизираните влакове за Будапеща се говореше, че са действали по същия начин. Ако все пак от старите влакове е останало нещо, то не е много. Почти всичко е подменено - талиги, двигатели, пултове за управление, салон. Такава модернизация чехите си направиха сами на техните влакове, но у нас няма как да се извърши.

  93. 93 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 794 Гневно

    Ние не сме бедни - тъпи сме! Гласувайте пак за ГЕРБ и чакайте асфалт, детска градина или улично осветление!

  94. 94 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#90] от "тулса":

    Помислих, че ще дадеш снимка от Гражданската, пък то съвсем запазено влакче.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  95. 95 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    До коментар [#94] от "vesolr":
    Помислих, че ще дадеш снимка от Гражданската,...
    >>>Аз пък си помислих сега, че съм поизбързал с деветосептемврийската ти амнистия. Е, това може лесно да се поправи.
    Да постна на.. изпроводяк и една снимка от Великата Октомврийска ( от московското метро):
    https://bit.ly/3wdQuOC

  96. 96 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3896 Весело

    До коментар [#95] от "тулса":

    Е, не си постнал и от първото метро в света - Лондонското от 1863 г. :-)
    https://www.theguardian.com/cities/gallery/2014/sep/10/-sp-history-metro-pictures-london-underground-new-york-beijing-seoul

  97. 97 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3896 Любопитно

    До коментар [#95] от "тулса":

    Един много интересен репортаж от Якутия в Ройтерс за успокоение на разгорещени дискусии:
    https://www.reuters.com/investigates/special-report/climate-un-russia-permafrost/

  98. 98 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    До коментар [#97] от "daskal1": То и вечно замръзналите северни простори се разгорещили:....Scientists say that on average, the world has warmed one degree in the last century, while in Yakutia over the last 50 years, the temperature has risen three degrees....,
    ти искаш да сме джент-ове.:)
    Интересни снимки има, макар и да ме обвзема чувство на безнадежност и депресия от тях. Как ли живеят там тези хора?..Нищо. Нали китайците скоро ще дойдат и ще направят райска градина и от тундрата.:)

  99. 99 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6798 Неутрално

    До коментар [#17] от "putinxujlo":

    Защо, да не би безплатно да ги ремонтират?

  100. 100 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    До коментар [#96] от "daskal1":
    Возил съм се и на него, ама в нюйоркското съм имал... съмнителното щастие да пътувам двадесетина години и не съм очарован. На моята снимка е май и твойто влакче? Пише, че е някъде в района на 125 стрийт.:)
    В московското метро също съм се возил едно десетина години, но не знам сега кое как е.
    Всеки случай не притичваха плъхове по платформите и не намираха даже акули след наводнение като в първото:)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK