Фирми на Кирил Домусчиев участват с 20% в концесията на "Летище София", твърди транспортният министър

Фирми на Кирил Домусчиев участват с 20% в концесията на "Летище София", твърди транспортният министър

© Юлия Лазарова



Фирми на председателя на Конфедерация на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) Кирил Домусчиев участват с 20% в концесията на "Летище София". Това казва в интервю за "Медиапул" транспортният министър Христо Алексиев. Той уточнява, че информацията има от няколко достоверни източника без да назовава кои са те. За връзка между Домусчиев и концесията на "Летище София" съобщиха няколко пъти от "Демократична България".


Алексиев пита къде са представителите на летище "Мюнхен", ангажирани с дейността на столичната аерогара. По думите му до момента не е видял нито един техен представител, като фигурирали в договорите само на хартия.


Концесионер на "Летище София" е "Соф кънект". Компанията подписа договора с държавата през юли миналата година. Участници в "Соф кънект" са фондът "Меридиам" (Meridiam) и строителят "Щрабаг" (Strabag) с 1%. От концесионера няколко пъти обявиха след избирането му, че няма участие на българи във фонда.




Транспортният министър припомня в интервюто си, че концесионерът беше освободен от задължението да плаща концесионно възнаграждение на държавата през първите 10 години на концесията заради кризата, предизвикана от коронавируса. Според него това решение на последното редовно правителство е "доста притеснително".


"Голяма част от първоначалното концесионно възнаграждение от 660 млн. лв. е от заеми от международни финансови институции, включително и от калибъра на Европейската банка за възстановяване и развитие, която освен с дълг, участва и с директна инвестиция в капитала. Реално, заради ниското си самоучастие, концесионерът може на 9-ата година да си тръгне и без да е платил нито един лев на държавата, а в същото време е експлоатирал летището и е прибирал приходите", допълва Алексиев, като уточнява, че въпросните 660 млн. лева вече са влезли в бюджета и отдавна са похарчени, "но не от служебното правителство".


"Концесионерът "СОФ Кънект" има инвестиционна програма, която трябва да изпълни. До края на тази година трябва да бъдат инвестирани 4.1 млн. евро. По моя груба оценка направените инвестиции са не повече от 200 хил. евро - една тоалетна и 5 дивана. При положение, че до края на октомври трябваше да са направени 1 млн. евро. Аз дълбоко се съмнявам, че планираният размер на инвестиции ще бъде направен. Представиха генерален план за развитието на летището, който го върнах с множество забележки, защото не е направен професионално", казва Алексиев.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK