Сегашните договори за поддръжка на пътищата ще бъдат заменени от нови

Сегашните договори за поддръжка на пътищата ще бъдат заменени от нови

© Агенция Пътна инфраструктура



Действащите сега 5-годишни договори за пътно поддържане, в които влиза и зимното им почистване, ще бъдат прекратени от средата на 2022 година, казва заместник-министърът на регионалното развитие Валентин Граматиков, цитиран от Mediapool. Той допълва, че те ще бъдат заменени от нови, най-вероятно едногодишни, изпълнителите на които ще бъдат избрани с процедури по Закона за обществените поръчки,


Сегашните договори ще продължат да действат до 20 юни. Както е известно спирането на плащанията по тях предизвика напрежение между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и пътните фирма. Преводите на суми по контрактите беше спряно заради изчерпването на целия бюджет от 382 млн. лв. за тази дейност. В същото време от предишното ръководство на МРРБ на дружествата беше възложена работа за 1.5 милиарда лева.


Обичайна практика през годините е било тези суми да се изплащат в края на годината с постановления на Министерския съвет. Служебното правителство обаче поиска да сложи край на тази порочна практика и спря плащанията.




Към края на септември 2021 г. държавата дължи на пътноподдържащите фирми над 930 млн. лв. за свършена работа. От тях 222.5 млн. лв. са фактурирани, а близо 710.5 млн. лв. са сертифицираните разходи


Регионалният министър Виолета Комитова обяви, че ще настоява в Бюджет
2022 да бъдат заложени 1.5 милиарда лева за пътни ремонти, но дали това ще стане факт зависи от следващото Народно събрание.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Догодина я камилата, я камиларя. Раздадените 200 милиона от ББР са усвоени за регистриране на пътнопочистващи фирми.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6747 Неутрално

    Още поводи някои хора вече да са в ареста.

  3. 3 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Весело

    Аха, и сега като се юрнат фирмите да купуват скъпи машини за снегопочистване дето се изплащат по пет години, та да участват на търгове за едногодишни договори. Като се появи една яка конкуренция, като паднат цените, и бюджета пълен, та да се раздават тринайсти пенсии на електората... А да, и пътищата разринати, че чак сухи...
    Тея си отварят вратичка за далавера — ако платиш дето трябва, тази година ще имаш договор, ако догодина пропуснеш, договора отива при друг, а ти се оправяй с вноските по лизинга както можеш...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  4. 4 Профил на dsc
    dsc
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#3] от "gost22":

    колкото по-кратък договор и колкото по-малко дейности- толкова по-висока цена. Елементарна икономическа логика за първолаци. Правят се, че не разбират, но са напълно наясно. Вече опитаха да възложат само зимно почистване само за един сезон и прекратиха поръчката поради липса на кандидати. Дори да направят поръчка за цялостно поддържане за пет години, пак няма да има кандидати, защото обявиха, че ще тълкуват понятието текущ ремонт рестриктивно. Единствената печалба от тези договори досега е била от т.нар. основни ремонти, които се правят като текущи. другите дейности са губещи, поради изкуствените пределни цени, наложени от АПИ без никаква икономическа логика. Това е инструмент да се държи бизнеса в подчинение и да се подтиска свободната конкуренция. Чрез тези основни ремонти се субсидираха губещите дейности по текуща поддръжка и зимно почистване. Затова обвиненията колко скъпо излизали са пълна лъжа. Поддръжката наистина излиза скъпо, но нарочно не се възлага както се полага, за да се рушат пътищата и да се правят чести реконструкции и да се раздават аванси и да се връщат суми корупционно. Също е лъжа липсата на гаранция. Гаранциите са нормативни, а не по договор. Следователно, независимо дали е озаглавен текущ или основен ремонт, ако има полагане на основа на пътя или конструкция за укрепване на свлачище, гаранцията по Наредба пак си е 10 години. Да се сменя изпълнителя на поддръжаката на пътища всяка година е скандално и застрашава националната сигурност. Може да се направи рамково споразумение, но не и ежегодни процедури, това е пълно безумие. Да си възложител и сам да твърдиш, че нямало гаранция за строителство, която е нормативна, е престъпно.

  5. 5 Профил на dsc
    dsc
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Накой пита ли ги АПИ, като договорът бил само за текущи ремонти, как така вътре има договорени единчни цени за дейности по основен ремонт, как така има цена за леене на бетони, основи, конструкции и други? Предметът на договра не е в заглавието, а в съдържанието. В първи курс право студентите го знаят. Имаме изключително тъпи и неграмотни журналисти, което не е случайно и добре се използва. По тези единични цени може да се построи изцяло нов път на зелена поляна без проблем, с мостовете и тунелите. И няма нужда да мине като текущ ремонт, може спокойно да си се сертифицира като ново строителство. И няма да бъде нарушение на договора. Също така, - лъжа е, че договорите имали пределна стойност- няма нищо такова, договрите са само с прогнозна цена, което означава, че съвсем законно тя може да бъде надвишавна и десет пъти, стига да има възлагане от АПИ, а таков е имало и при служебните правителства и продължава да има. Комитова е знаела, че има да плаща 900 млн. за извършени услуги, които тя е възложила, но не е подала увеличение на бюджета във финансите. Поради това престъпно поведение, сега АПИ ще плаща лихви върху тези 900 млн., което е 10% годишно. Слеодвателно, Комитова вече е с обвинителен акт за 90 млн. безстопанственост.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK