"Имало е взрив", "пътят лъже": версиите за трагедията на магистрала "Струма"

"Имало е взрив", "пътят лъже": версиите за трагедията на магистрала "Струма"

© Булфото



Техническа неизправност, човешка грешка или лоша инфраструктура. Това са трите версии, по които според експерти, с които "Дневник" разговаря може да се работи при разследването за тежкия инцидент на автомагистрала "Струма", при която македонски автобус се запали и 45 души загинаха.


Най-смъртоносната автобусна катастрофа в Европа за последните 10 години (по определението на агенция "Франс прес"), ще бъде разследвана от Националната следствена служба (НСС) и е под специалния надзор на Апелативна прокуратура-София и Върховната касационна прокуратура. Официалната версия на българските власти, представена от заместник-главния прокурор Борислав Сарафов, който ръководи НСС е за работа в две основни насоки - човешка грешка или техническа неизправност. Паралелно разследване на този етап в Северна Македония няма да има, а местните власти ще съдействат на българските си колеги, като главният прокурор на съседната държава Любомир Йовески във вторник също посети мястото на произшествието, както и разследващ екип на тяхното МВР.


Различни са коментарите какво точно може да е причинило пожара, как и кога е възникнал - официална информация за това няма. От българската прокуратура потвърдиха само, че е имало и взрив - причините, за който тепърва ще се изясняват. За "експлозия" се разбра от думите на премиера на Северна Македония Зоран Заев в интервю пред Би Ти Ви във вторник сутрин, като той се позова на разказа на един от оцелелите пътници, с когото беше разговарял. По-късно Заев отказа да коментира темата, защото това е част от разследването.




Според специалистите, не трябва да се пропуска и версията за лоша инфраструктура. Става въпрос не толкова за състоянието на пътя, колкото за разположението на знаците, отбивки и липсата на адекватна светлинна маркировка.


От думите на премиера Стефан Янев на съвместния брифинг със Заев се разбра, че той изключва неравности по пътя или други проблеми с пътя в участъка да са причина за катастрофата, но не коментира дали може да е свързано с маркировката, знаците, отбивката. Янев заедно със Сарафов и вътрешния министър Бойко Рашков беше на мястото на инцидента рано във вторник. Проверката на регионалното министерство за проблеми в тази отсечка се очаква до 5 дни.


Не бих приел никакъв вид спекулации, че участъкът на магистралата - възможни дупки или неравности е нещо, което е било от значение в този инцидент, защото от видимата картина, която и в момента може да се види, по-скоро друга е причината, друг е вариантът.


Стефан Янев,

слжубен премиер


Граждани, които често минават по пътя обаче обясняват, че участъкът, на който е станала катастрофата е опасен, защото мантинелата, която огражда мястото за почивка, пресича дясната лента за движение, а самата отбивка не е достатъчно добре обозначена.


Според данни на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", предоставени в отговор на "Дневник", за последните три години в този участък са станали 10 леки катастрофи, като няма загинали и ранени и отсечката не е определяна като проблемна или с концентрация на пътнотранспортни произшествия.


Какво се знае до момента за инцидента


Автобусът на фирма "Беса Транс" с 52-ма пътници влиза в България през граничния пункт с Турция "Капитан Андреево" малко след 21 ч. българско време и се отправя към Скопие през София. Малко след полунощ автобусът (който се е движел заедно с още три други, но преди инцидента е последен в колоната) е засечен на бензиностанция на излизане от София, където е спрял за почивка.


В 2 часа на тел. 112 е получен сигнал за горящ автобус на около 30-ия км от магистрала "Струма", след отбивката за село Боснек. От агенция "Пътна инфраструктура" разпространяват мейл в 02:05 часа, че магистралата е затворена заради горящ автобус. МВР по-късно съобщава за инцидента като за "самокатастрофирал автобус".


От кадрите от мястото на катастрофата (вижте видеа надолу), анализирани цял ден от специалисти, медии и граждани, както и от разкази на пристигнали по-късно очевидци, може да се обобщи, че автобусът се удря в мантинелата, отделяща място за почивка с чешма. Какво точно прави след това шофьорът, от къде преминава, за да спре в другата мантинела между двете платна на магистралата - не е ясно. На това място превозното средство изгаря.

"Имало е взрив", "пътят лъже": версиите за трагедията на магистрала "Струма"

© Reuters


Автобусът се е запалил от предната част, като по неофициална информация вероятно хората са били живи, когато той спира, но не са успели да излязат. Шофьорът не е успял да отвори вратите, а неофициалните съобщения са, че той е починал веднага. Няма официални данни дали е възникнал здравословен проблем с него, малко се коментира и вероятността да се е унесъл или заспал. Няма офицална информация на каква възраст е бил шофьорът, а на този етап властите не са коментирали и за техническа неизправност на превозното средство. Пред "Дневник" собственикът на компанията Беким Хаджиу каза, че няма коментар за катастрофата, която го е шокирала (още за фирмата - тук).
Късно във вторник вечерта обаче министърът на транспорта Благой Бочварски обяви, че фирмата "Беса транс" е нямала разрешително за превоз на хора на този автобус и затова започва процура по отнемане на лиценза й за дейност.

Седем души успяват да се спасят, като чупят задното стъкло на автобуса. Те са ранени и настанени в "Пирогов", без опасност за живота, но в шок.


Жертвите са 45, сред които и 12 деца, а идентифицирането им (чрез ДНК материал) ще продължи няколко дни.


По време на инцидента в участъка не е имало други превозни средства, няма официална информация кой е подал сигналът и кога и от къде са пристигнали първите очевидци. Няма данни и за превишена скорост.


Имало е удар в мантинелата


По разкази на оцелели те са чули "взрив" преди да има пожар. Според заместник-главния прокурор Борислав Сарафов трябва да се установи от какво е този взрив - дали е от удара на автобуса с мантинелата, от спукана гума или от нещо друго. В интернет се появи версия, че в автобуса е имало бутилки с нафта, както и газови бутилки (било практика туристите в Турция да си ги купуват, защото били по-евтини). "Към момента няма такива данни", отговори на въпрос по темата Сарафов.


Никой от разследващите не е коментирал има или няма спирачен път, което би дало информация за реакцията на шофьора преди или след удара в мантинелата.

"Имало е взрив", "пътят лъже": версиите за трагедията на магистрала "Струма"

© Булфото


Един от първите хора, които пристигат на мястото на инцидента е Васил Пиргов, който е от областната администрация на Перник и получава сигнал като служебно лице. Той е на мястото към 03:20 часа, когато вече там са пожарните и линейките.


Пиргов, който е инженер по двигатели с вътрешно горене, разви версията, че "резервоарът с горивото се е спукал от удара, като е работило парното и оттам е тръгнала искрата".


Според него става въпрос за грешка на шофьора, но изключи той да е заспал, защото по негова информация 20 минути преди инцидента е бил на бензиностация. "Предполагам, че е объркал пътя, навил е рязко волана, забива предната гума в знака, който отхвърча на 45 метра, след това преминава 10 колчета и оттам трагедията става необратима. Автобусът се е запалил от предната страна", коментира Пиргов пред "Нова телевизия".


Неправилно поставен знак


Според Владимир Тодоров, член на управителния съвет на сдружение "Автотехнически експерти по пътна безопаност" знакът, обозначащ отбивката за паркинга е неправилно сложен и не е достатъчно осветен. Според него е възможно това да е причината за инцидента, защото при липста на достатъчна светлина на мантинелата, рязко се озоваваш в завоя към паркинга.


Мястото, на което автобусът удря мантинелата. Знакът, който посочва, че има отбивка, е прекалено високо и липсва данни да има светлинна маркировка.

Мястото, на което автобусът удря мантинелата. Знакът, който посочва, че има отбивка, е прекалено високо и липсва данни да има светлинна маркировка.


Тодоров коментира още, че на подобна отбивка не трябва да има знак, който да стои толкова високо, а по-ниско да има светеща маркировка.


Попитан как може да избухне толкова силен пожар, той обясни, че е възможно заради лошо обозначената отбивка и след удара в мантинелата, да е възникнал пожар, който да е задушил бързо хората, така че те да не могат да излязат.


"В тази част на автомагистрала "Струма", от лявата страна има един скат, който ремонтират от близо две години. Пробиват дупки в скалите и слагат мрежи. Образува се фин прах, който периодично трябва да се почиства, но това не се случва. При един дъжд от този фин прах става пързалка", обясни Тодоров по повод на информациите, че в участъка е било мокро след дъжд и това може също да е повлияло.


Не е засечено автобусът да е карал с превишена скорост


"Такъв инцидент се разследва много трудно и много дълго. Огледът трябва да бъде извършен много прецизно. В него трябва да участват специалисти по пожарно дело, по пътно строителство, по изправност на автомобилите и т.н.", коментира пред БНР бившият следовател Георги Илиев.


"Има седем души, които са очевидци. Дано не са спали по време на инцидента. Те ще кажат дали пожарът е почнал първи или пожарът е в резултат на сблъсъка с мантинелата", смята още Илиев. Той изрази мнение, че версиите на разследването ще бъдат не две, а няколко. По думите му разследването трябва да проследи всичко от началото на пътуването на автобуса.


Пред БНР изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски коментира, че "автобусът е в такъв вид, че не могат да се установят данни от техническото средство, което записва движението на автобуса - тахографа. Всичко е изгоряло".


Според него по информация на институцията, която ръководи, от граничния пункт "Капитан Андреево" до мястото на инцидента не са регистрирани нарушения на правилата за движение:

Няма данни да се е движил с превишена скорост. Спазени са и всички задължителни почивки.


Бойко Рановски,

изпълнителният директор на агенция "Автомобилна администрация"


"По данни от камери от граничните пунктове и на пътната агенция следствените органи могат да извлекат информация, която е необходима за установяване на причините за пътния инцидент", каза Рановски.


Граждани за пътя: "Внимавам в този участък"


"Аз минавам всяка вечер по този маршрут, най-често по тъмно, на път за вкъщи. Има два участъка, в които много внимавам, защото пътят лъже - този и един друг, на километър по-нататък, при изхода за Старо Село. Ако човек следва в тъмното дясната ограничителна линия на пътя, в тези две точки интуитивно му идва да хване отклонението, което в случая е паркинг. Изисква се усилие на волята, за да останеш вляво. Ориентирът - дясната аварийна лента - ичезва рязко вдясно и ако пътят ти е непознат, ръцете сами завиват надясно", написа във фейсбук Димитър Ганчев.


Той твърди, че в този участък предпочита да се движи в лявата лента по тъмно, защото се ориентира по-добре по лявата маркировка. "Иначе пътят там е в идеално състояние, но съм практически сигурен, че шофьорът е следвал дясната ограничителна лента и не е имал време да разбере, че тя отива в паркинга. Аз съм имал поне 5-6 близки разминавания с тази мантинела от вероятно 1000 преминавания. Знам я, че е там, знам, че има проблем в тъмното да преценя разстоянието между нея и платното и въпреки това ми се е случвало да минавам през защрихованото", писа още Ганчев.


За проблеми с маркировката съобщи и Диана Русинова от Института за пътна безопасност пред БНТ: "Констатирахме, че пътната маркировка на мястото на инцидента не е светлоотразителна и шумна. Смятаме, че инцидентът е станал заради човешка грешка, но пътната инфраструктура е допринесла. Често шофьорите по време на тъмната част от денонощието се дезориентират от островчето за почивка".


Как би трябвало да изглежда обозначението на отбивка на магистралата. Подобни елементи вече има и по някои пътища в България. Снимката е предоставена от Владимир Тодоров.

Как би трябвало да изглежда обозначението на отбивка на магистралата. Подобни елементи вече има и по някои пътища в България. Снимката е предоставена от Владимир Тодоров.


Според бившия шеф на столичния КАТ Богдан Милчев, който сега също е в Института за пътна безопасност, няколко правителства отказват да се занимават с пътната маркировка. "Маркировката в България не отговаря на нормативните изисквания за светлоотразителност. Няма никакво значение дали в този участък отговаря или не. Има значение, че когато този автобус е тръгнал от "Капитан Андреево" и се е движил по три магистрали, по тях буквално 50% от маркировката не отговаря на изискванията. И тогава шофьорите се напрягат и уморяват по-бързо, а когато се уморяват по-бързо, те допускат и по-често грешки. Не искаме да спекулираме, но искаме да повдигнем темата много високо. Не можахме да си вземем поука от Своге и в момента търпим следващия инцидент с толкова много жертви на едно място. Трябва това да се приоритизира като основен проблем на следващото българско правителство", казва Милчев пред БНР. (Повече за становището му тук )




Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (129)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4181 Разстроено

    Каквото и да си говорим загиналите в тази зверска катастрофа няма как да ги върнем на този свят!Но дано все пак се разбере истинската причина за тази трагедия и виновните да понесат своята отговорност!

  2. 2 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Късно е . Нашите основни медии създадоха антибългарска истария. Една дебела , зла жена-диана русинова, създаде цели версии, които се въртят непрекъснато в македонските медии. Тая каза, че май и знак нямало.
    https://btvnovinite.bg/bulgaria/kadri-ot-dron-na-am-struma-diana-rusinova-s-analiz-na-patnija-uchastak.html

    Това е върти там. Демек, ние сме виновни. Имало стотици сигнали от нейното НПО, и стотици катастрофи. Същото и кмета на Перник. После, късния следобяд , се оказа, че няма никакви почти катастрофи, тоя път според истинската статистика.
    Излезе и клип пак на един разбирач от вчера и ...............знакът си го има.

    Интересно ми е, кой ги номинира тия за поканени, със статут на последна инстанция. Защо Бтв и разни други така сигурно и по лешоядски, захапаха темата.

    Сега в С Македония, заради тая жена и още двама подобни се пише- татари, убийци, фашисти, убийци. Път убиец- татари убийци.

    Препечатвам си поста.

    Дневник, 112 място, нали. Лешояди.Стотици версии, все във вреда на истината. Само за да се паразитира върху темата. Достигат се нивата от тежкото убийство в Русе, на невинната жена, излязла да тича и случаят "Пепи".

  3. 3 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    ГЕРБ днес бяха много жалки.
    Тези хора не се усещат какви неща вършат от злоба.

  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2433 Любопитно

    Моите съболезнования към близките на загиналите и с цялото ми уважение към паметта им, бих си позволил да задам един въпрос -Защо цял ден това е почти основната новина в Дневник?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  5. 5 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Един англичанин през 1973 г. е казал една мисъл, която съм цитирал трилиони пъти...

    "Не ти трябва да гледаш филми на ужасите. Гледай новините!"

    И сега тази трагедия сума време ще се обсъжда с най-големи подробности, ще се ровят костите на загиналите, което, за мен, е гавра с тях. Вие може да мислете другояче, но за мен това е издевателство с паметта на починалите и на техните близки.

    Преди време по същия начин години месеци наред ни занимаха с изгорелите във влака София - Кардам...

    И меродваната международна преса не остава по-назад - съревновават с нашата и македонската колко повече страшни подробности да съобщят...

    Грозна история с тези нещастия!

  6. 6 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    Когато карам по магистралата, много рядко успявам да изпреваря автобус. Вярно, че колата ми е слабичка, но автобусите се лашкат толкова опасно наляво-надясно, че ги избягвам.

  7. 7 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Спрете да наричате това нещо "магистрала". От години точно след Перник има знак "Край на автомагистралата", "автомобилен път" (каквото и да значи това) и ограничение 120 км/ч а на всеки мост (което е през 2-3 км) - ограничение 100.

  8. 8 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Маркировката там (първо) не е адекватна и (второ) е износена. Някои линии са прясно нанесени, а други не са подновени и едвам се виждат. Създава се илюзията, че лентата завива надясно. Особено пък през нощта на мокро, когато всичко изглежда черно и отвсякъде блестят отблясъци от водата.

    Ето една доста актуална снимка (от м.май 2021 г.). Обърнете внимание на маркировката и нейното състояние:
    https://www.google.com/maps/@42.4919748,23.1326316,3a,75y,233.59h,75.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDk1rnn1UWtfniTawmJCccA!2e0!7i16384!8i8192

    За мен е почти сигурно, че шофьорът се е подвел от маркировката и е тръгнал надясно, след което се е нанизал на мантинелата, отделяща отбивката от пътя.

  9. 9 Профил на Myron
    Myron
    Рейтинг: 8 Неутрално

    От къде ги намират тези "експерти", според които резервоарът е в предницата, а дизелът гърми като по филмите от проста искра при атмосферно налягане??

  10. 10 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Неприятен казус, който май няма да се отрази добре на “съседските” отношения. Прекият виновник (шофьорът) е овъглен, автобусът също е изгорял и не позволява пост-краш техническа инспекция, няма записи от камери. Остават само спекулациите дали шофьорът е бил “добър”, дали случайно пътят го е подвел и т.н. Правилната посока за следствието според мен е да анализират скоростта и поведението на останалите 3 шофьора. Ако са били на 5-10 километра един от друг, вероятно са карали много подобно.

  11. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2079 Неутрално



    Препоръчват, когато пътуваш в МПС да имаш подръка чукче за да счупиш прозореца при необходимост (не само пожар, но и потъване във вода).

  12. 12 Профил на neighborfromhell
    neighborfromhell
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#2] от "grayeagle":

    Не е вярно. Никой в ​​Македония не обвинява България. Не измисляйте.

  13. 13 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#9] от "Myron":

    Не е гръмнал, а се е запалил. Дизелът гори.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  14. 14 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Пак задавам въпроса "КАК НА СЪЩИЯ АСФАЛТ, НА СЪЩИЯ УЧАСТЪК, ПРИ СЪЩИТЕ МАНТИНЕЛИ И СЪЩАТА МАРКИРОВКА НИКОЙ ДРУГ НЕ КАТАСТРОФИРА И НЕ СЕ ЗАПАЛИ" ???

    Започват да излизат всякакви факти, само да не се окаже, че автобуса е прекарвал афганистански терористи за Западна Европа, които си носели едно пале опиум, с който да си плащат разходите и туби с бензин за Райхстага, а шофьора е бил резервния пилот за кулите близнаци от 11. 09!!! Натам отиват нещата! (няма как да сложа усмивка)

    СПРЕТЕ СЕ!

    Ако има дискусия за нещо, за което не сте достатъчно запознати, устоявайте на желанието да се включите.
  15. 15 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 593 Неутрално

    По наклона на коловете може да се проследи вектора на движение. Изглежда че рейса се е движил в крайната дясна лента.

    ... с двеста...
  16. 16 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 694 Разстроено

    Често ми с налага да пътуват в това направление (посока Банско) и винаги ми е правило впечатление объркващата маркировка на този участък, дори един път за малко и аз да се объркам, слава богу беше през деня. В БГ избягвам да пътувам през нощта защото хоризонталната маркировка е практически невидима!
    Мисля си, че шофьорът се е объркал от маркировката и се е наденал фронтално на мантинелата, в следствие на което резервоарът е пробит и възникналата искра предизвиква пожара от изтеклото гориво. Това струва ми се е логичното обяснение, шофьорът не е заспал, защото малко преди това са спирали за почивка и освежаванене. Въобще маркировката в РБ е далече от всякакви евро стандарти. В Европа вечер шофирането е като екран на видео игра - така свети маркировката, докато в РБ не знаеш къде е шпер линията (края на платното и началото на банкета)! Въобще БГ изобщо технологично е около 30 години минус от ЕС! Тъжно, НО ФАКТ! Това го установих преди 36 години и се изнесох. До сега няма наваксване на изоставането и не се вижда светлина в тунела!

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  17. 17 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Препоръчват, когато пътуваш в МПС да имаш подръка чукче за да счупиш прозореца при необходимост (не само пожар, но и потъване във вода).
    —цитат от коментар 11 на Нинов

    Когато навремето за пръв път потеглих да пътувам към Австрия с моя лична кола, проучих какви са изискванията на държавите, през които ще мина - Сърбия, Хърватска, Словения, Австрия - за пожарогасител, аптечка и прочие такива неща. В сръбските изисквания имаше изискване в колата да има чукче за чупене на стъкло. Тъй като никой никъде не продаваше такива у нас, взех един битов чук и го сложих под седалката, за да го покажа в случай на проверка :)

    П.П. В Черна гора тогава пък имаше изискване за наличие на вериги за сняг в багажника, ЦЕЛОГОДИШНО!

  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6798 Неутрално

    "колкото за разположението на знаците, отбивки и липсата на адекватна светлинна маркировка."
    Те герберите затова побързаха да дават пресконференция и докато другите изказват съболезнования, те почнаха с обвиненията.

  19. 19 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    Какъвто и да е пътя, имаме несъобразяване с пътната обстановка. През въпросният участък са преминали милони коли и рейсове без проблеми. Тук имаме отклоняване на вниманието на водача и трябва да се изиска информация от мобилните оператори за разговори около времето на катастрофата през близката базова станция "Студена"

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#8] от "Smoke":

    Маркировката, отделяща аварийната от основната лента я няма в целия десен завой. А маркировката, фиксираща вдясно края на аварийната лента свети. Значи, карам си аз, и гледам да се държа на 2 - 2.5 метра вляво от маркировката за страничен край на аварийната. Завивам, ориентир ми е само дясната светла ивица боя, държа 2.5 метра от нея... и се набучвам челно в бетон и желязо насред магистралата.
    Може пъс да са я боядисали от май месец насам?

  22. 22 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#12] от "neighborfromhell":
    "Не е вярно. Никой в ​​Македония не обвинява България. Не измисляйте."
    –––––––––––––––––––
    Е, то само за това не са ни обвинили! Защо да ни обвиняват, да не сме гърмяли по автобуса с гранатомет!
    Взеха ни историята, взеха ни езика, взеха ни името на областта Македония, наричат ни "фашисти", "татари", разрушават ни паметниците, удавиха 15 българи и два пъти им оскверниха паметника!
    Като го написах това се пипитах дали съдбата (дявола) не се изгаври с македонците, заради тяхната мерзост и омраза, та като утре сложат паметник на горките хорица, близките им да треперят, че може да бъде почупен или изрисуван! Как се живее с такава скръб и към това да добавим омраза и оскверняване на паметта!
    Македонците е добре да спрат и да не забравят 1885 година!

    Ако има дискусия за нещо, за което не сте достатъчно запознати, устоявайте на желанието да се включите.
  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#17] от "Smoke":

    Ето комплект от две чукчета в дръжката с вграден нож за рязане на предпазния колан.
    Бестселър при Амазон.
    Утре ще си го поръчам.
    https://www.amazon.de/LIHAO-Notfallhammer-Gurtschneider-Fenster-Nothammer/dp/B01H6COZR8/ref=mp_s_a_1_2?crid=1TVKXHFZI5V12&keywords=not+hammer&qid=1637699506&sprefix=not+hammer,aps,313&sr=8-2

  24. 24 Профил на Ogre
    Ogre
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Всичко е наред. Какво толкова е станало? Горивата гонят 2,50, 5000 човека са умрели последния месец само от Ковид, катастрофи и аварии навсякъде. Ама няма реакция. Преди 3 години горивата се качиха с 15 стотинки и наизлязоха умнокрасивите и блокираха бензиностанции. При два пъти по-малка ковид смъртност бяхме "първи" в света. За всяка пукнатина в асфалта - 30 минути репортажи в централните новини. Няма ги НПОтата, няма ги платените реакции и обработката във фейсбук. Така че... Всичко е наред. Продължавай нататъка.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Взривове е имало да, много взривове, безброй, обаче не в рейса, ами в главата на Сарафов и сарафчетата, и тука из форума, и въобще.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#16] от "amerikanbastard":
    Всичко това, както и казаното от някакъв "Генчев", говори едно - ти си слаб шофьор.

  29. 29 Профил на op
    op
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Вина има и този който е проектирал тази отбивка,веднага след завой.

  30. 30 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Често ми с налага да пътуват в това направление (посока Банско) и винаги ми е правило впечатление объркващата маркировка на този участък, дори един път за малко и аз да се объркам, слава богу беше през деня. В БГ избягвам да пътувам през нощта защото хоризонталната маркировка е практически невидима!Мисля си, че шофьорът се е объркал от маркировката и се е наденал фронтално на мантинелата, в следствие на което резервоарът е пробит и възникналата искра предизвиква пожара от изтеклото гориво. Това струва ми се е логичното обяснение, шофьорът не е заспал, защото малко преди това са спирали за почивка и освежаванене. Въобще маркировката в РБ е далече от всякакви евро стандарти. В Европа вечер шофирането е като екран на видео игра - така свети маркировката, докато в РБ не знаеш къде е шпер линията (края на платното и началото на банкета)! Въобще БГ изобщо технологично е около 30 години минус от ЕС! Тъжно, НО ФАКТ! Това го установих преди 36 години и се изнесох. До сега няма наваксване на изоставането и не се вижда светлина в тунела!
    —цитат от коментар 16 на amerikanbastard


    Имало тука и хора нормални. С нормални разсъждения. Рядко, ама има. Беркет версин.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  31. 31 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#16] от "amerikanbastard":

    Твойте хора са го проектирали и строили тоя път, вземи попрочети коя година е пуснат в експлоатация.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    От къде ги намират тези "експерти", според които резервоарът е в предницата, а дизелът гърми като по филмите от проста искра при атмосферно налягане??
    —цитат от коментар 9 на Myron


    Принципно си прав, Обаче: Аз лично съм виждал 30 местен автобус, на който резервоарите в предна пиловина. И те са от черна пластмаса. И действително се нагряват от обратна нафта. А какво прави нафта нагрята над 400 градуса, нямам думи. Но не се пали от искра. Иска си огън. Може да се замозапалва единствено като аерозол с вуздух при голямо налягане, каквото в случая нямаме. А такива взривове с нафтови пари са много трудно осъществими...

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4347 Неутрално

    До коментар [#11] от "Нинов":

    Нинов, ти вероятно винаги носиш чукче в джоба си! Защото все някак си пътунаш, нали? На едно немско летище спират руски професор по теория на вероятностите, защото намират взривно устройство в багажа му. На нъпрос защо световноизвестен професор носи бомба, той отговаря, че бил изчислил вероятността двама пътници да са с бомба в един и същ самолет и тази вероятност била близка до нулата. Та заради това винаги пътувал с бомба в багажа си! :-)

  35. 35 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Моите съболезнования към близките на загиналите и с цялото ми уважение към паметта им, бих си позволил да задам един въпрос -Защо цял ден това е почти основната новина в Дневник?
    —цитат от коментар 4 на DDR


    Кът не ти харесва, що не си въриш в Гедере-то, където нямаше такива касапници. Имаше само кълките на Ханза бале, лигавните на Карл Гот и мутрата на къв беше Хонекер. Въри си бе, въри си в ДеДеЕр, поне виртуално, кат го няма в действителността, въри си в социализмуса.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  36. 36 Профил на phfire
    phfire
    Рейтинг: 21 Неутрално

    Ако ще и взрив да е имало този завой да вземат да го осветат поне него

  37. 37 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    Какво е свързващото/преходно звено между лешояд и хиена? Спрете се!!

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4347 Неутрално

    До коментар [#13] от "anonimnii":

    Анонимний, как се запалва дизелово гориво? Искра достатъчта ли е?

  39. 39 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#13] от "anonimnii":Анонимний, как се запалва дизелово гориво? Искра достатъчта ли е?
    —цитат от коментар 38 на vassilun


    Според мен нашего брата, бидейки наш, е ТВЪРДЕ вероятно да си е скатал някоя туба бензинец на далаверка от Турция за дОма, да сипва на Гоуфа еноишес 101 дДалматинци...
    Не казвам,ч е е 100% вярно, но е ТВЪРДЕ вероятно, познавайки себе си и съгражданите си...

  40. 40 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3739 Гневно

    UNITED EU UNION

    "Как би трябвало да изглежда обозначението на отбивка на магистралата.
    Подобни елементи вече има и по някои пътища в България."
    https://www.dnevnik.bg/shimg/zx460_4284573.jpg

    НЕ бива да изглежда така, престъпни неграмотници!!

    Снимката показва Разклонение към две пътни платна,
    с Ярко жълта боя и две трудно забележими, но забележими,
    бели стрелки, на фон на Ярко жълта боя..

    Към Дясно платно: за Насрещно движение, с Насрещен камион!
    И към ляво Направо: по предполежение коректно, на фона на живописна... дивотия.

    Ето я пак:
    https://www.dnevnik.bg/shimg/zx460_4284573.jpg

    О, неразумни

  41. 41 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#9] от "Myron":Не е гръмнал, а се е запалил. Дизелът гори.
    —цитат от коментар 13 на anonimnii

    Стига бе, пич!
    Дизелът гори, но не се възпламенява!
    Всъщност се възпламеняват /избухват/ бензиновите пари, които възпламеняват бензина.
    Затова навремето имаше нафтови печки, а не бензинови.
    Ето ти нещо по темата бензин/дизел.
    https://auto.offnews.bg/news/Test_8/Fundamentalnata-razlika-mezhdu-benzina-i-dizela-e-video_27217.html

  42. 42 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1406 Гневно

    Маркировката там (първо) не е адекватна и (второ) е износена. Някои линии са прясно нанесени, а други не са подновени и едвам се виждат. Създава се илюзията, че лентата завива надясно. Особено пък през нощта на мокро, когато всичко изглежда черно и отвсякъде блестят отблясъци от водата.Ето една доста актуална снимка (от м.май 2021 г.). Обърнете внимание на маркировката и нейното състояние:https://www.google.com/maps/@42.4919748,23.1326316,3a,75y,233.59h,75.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDk1rnn1UWtfniTawmJCccA!2e0!7i16384!8i8192 За мен е почти сигурно, че шофьорът се е подвел от маркировката и е тръгнал надясно, след което се е нанизал на мантинелата, отделяща отбивката от пътя.
    —цитат от коментар 8 на Smoke


    Стига, бе, човек!
    Път като стъкло! (правен от мошениците станишев и царо)
    Не знам колко СЛЯП трябва да си, по такава ясна маркировка, на ПРАЗЕН път, да не уцелиш лентите!
    Вие, сериозно ли!?
    КАК НЕ ВИ Е СРАМ, да дъвчете "лоша маркировка", "лош знак"!
    Разбирам да е карал с 200, с 300, с колко да е карал тоя автобус, че 10 МЕТРА ШИРОК ПЪТ дан е успее да го уцели.
    За пореден и редовен път се отвращавам от нихилизма и злобата към българското, която цари у нас.

  43. 43 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Магистралата никак не е лоша, е може да е по-добра, КАТ са отговорни за маркировката не строителите, но аз карах три семестъра 4 пъти седмично от София до Благоевград и обратно, нито веднъж не видях катастрофа или объркване в тази чàст, И маркировката на по мантинелите свети

  44. 44 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    До коментар [#13] от "anonimnii":

    Дизелът гори, да. Но не е ясно как толкова бързо е обхванал автобуса и почти всички са останали вътре. По-вероятно е, да е имало и газови бутилки също, които са се взривили. От какво би могла да се взриви и запали предната част на автобус? Нафта няма как да се разгори толкова бързо и ще се разлее по асфалта. Там е с наклон. Къде се е изтекла тази нафта? Има някаква друга причина, която е запалила автобуса и той да изгори толкова бързо.

    Бивш tww09306483.
  45. 45 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 5794 Неутрално

    Официалната версия на българските власти, представена от заместник-главния прокурор Борислав Сарафов, който ръководи НСС е за работа в две основни насоки - човешка грешка или техническа неизправност.
    ________________________________________________________________

    Моментно заспиване на водача, секунденшлаф на немски или загуба на съзнание, при което автобусът тръгва надясно, удря се в мантинелата, при което се пука предна дясна гума/ "експлозията"!

    Чувал съм на Аутобан в Германия с каква експлозия се пука гума на лека кола, бях на един растплатц.

    После автобусът тръгва наляво, понеже мантинелата на паркинга го катапултира в обратна посока, скрити бидони с БЕНЗИН на борда се разливат от сътресенията, после отнякъде идва искра, например от печката на парното и трагедията е в ход!

    Обще взето така е протекло, може да има някакви допълнителни подробности, като превишена скорост, преуморен водач и т.н.

    ДБ: Време е да спечелим България
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#34] от "vassilun":

    Има и малки чукчета под форма на ключодържател с вграден нож за рязане на колана.
    Вероятността е изкл. ниска да влезе в употреба някога, но потрябва ли - файдата е огромна.
    Аз се канех да си набавя преди години, но съм бил зарязал казуса.

  48. 48 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3739 Гневно

    UNITED EU UNION

    уточнение

    Не било от "проста" искра.
    Искрата била от неизключено "парно"

    До коментар [#9] от "Myron":

    От къде ги намират тези "експерти",
    според които резервоарът е в предницата,
    а дизелът гърми като по филмите от
    проста искра при атмосферно налягане??

  49. 49 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    До коментар [#44] от "Petleshev":

    Какво прави нафтата в предната част на автобус?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  50. 50 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1406 Гневно

    https://www.google.com/maps/@42.4923224,23.1329587,3a,47.7y,218.99h,77.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssE2qGwOa_jgs02AOGBMQ4Q!2e0!7i16384!8i8192
    Ето гледка към участъка, 100ина метра по-назад

    Пътят води право напред!
    Няма никакви изненадващи завои, никакви странни отбивки.
    Отбивката е силно в дясно и няма как да се сбърка.
    Всичко се вижда супер ясно.
    Ако това го водите тежък участък, какво да кажем за планински райони, Асеновград - Смолян, с. Влас-с. Обзор, където имаш една лента, опашки с тирове, завои, изпреварвания.

    Или водачът е получил удар/пристъп, или спукана гума, или заложен експлозив/бутилки, туби и тн.

  51. 51 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#38] от "vassilun":

    Искра може да запали дизел. Но не и при конкретния случай. При нафтовите котли имаме аерозол —финни капчици нафта смесени с въздх излузащи в струя под налягане малко по — голямо от атмосферното. Тогава искрата пали аерозола но малко трудно. Под налягане над 15 бара и температура над 400 градуса може да предизвикаме взрив при дизела, ама тук нямаме изпълнени такива условия. Затова при нормални условия нямаме шанс за запалим дизел с искра, колкото и да се мъчим.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2606 Разстроено

    Каквото и да си говорим загиналите в тази зверска катастрофа няма как да ги върнем на този свят!Но дано все пак се разбере истинската причина за тази трагедия и виновните да понесат своята отговорност!
    —цитат от коментар 1 на bat_plamen

    +
    Положението е същото като при самолетните катастрофи! Ако причините се две или три, нямаше да е толкова зле. Вероятно става въпрос за натрупване на много причини и поредица от нелепи човешки грешки и лош късмет. Става въпрос за 15-20 годишни или по-стари бусове Серта, които стават само за първокласни магистрали без неравности и ако не са претоварени а шиптерите си возят с тях контрабандата от комшулука, видното е ,че нямаше следи от спирачки по магистралата.
    Минавал често от там, опасно е само над 150-200км/ч
    Ако шофьора си е карал с 90км/ч и е починал добре, причината е техническа от автобуса или е някакъв атентат.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  54. 54 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Моите съболезнования към близките на загиналите и с цялото ми уважение към паметта им, бих си позволил да задам един въпрос -Защо цял ден това е почти основната новина в Дневник?
    —цитат от коментар 4 на DDR
    Кът не ти харесва, що не си въриш в Гедере-то, където нямаше такива касапници. Имаше само кълките на Ханза бале, лигавните на Карл Гот и мутрата на къв беше Хонекер. Въри си бе, въри си в ДеДеЕр, поне виртуално, кат го няма в действителността, въри си в социализмуса.
    —цитат от коментар 35 на ddd palamudiy lefferski


    То и "ГДР" нямаше в интерес на реалността. Имаше Окупационна зона на Съветската армия. Така си и остана за нормалните държави чак до 1991 г.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  55. 55 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#45] от "Полковник Паликъщов":

    Няма никакъв честен начин за следствието да докаже, че е заспал за 1 секунда. Може да се изфабрикува, но не може да се докаже по чисто логически начин. Нямаш on-board камера в която да видиш дали си затваря очите, нямаш дори и on-board телеметрия защото всичко е изгоряло. Може само евентуално да се погледнат няколко пътни камери и как минава около тях.

  56. 56 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#13] от "anonimnii":Дизелът гори, да. Но не е ясно как толкова бързо е обхванал автобуса и почти всички са останали вътре. По-вероятно е, да е имало и газови бутилки също, които са се взривили. От какво би могла да се взриви и запали предната част на автобус? Нафта няма как да се разгори толкова бързо и ще се разлее по асфалта. Там е с наклон. Къде се е изтекла тази нафта? Има някаква друга причина, която е запалила автобуса и той да изгори толкова бързо.
    —цитат от коментар 44 на Petleshev

    Петлешееев, писа се тук, ама кой да чете?
    Такъв взрив, при който горящата течност избухва, разпръсква се и подпалва всичко наоколо, могат да причинят бензинът и керосинът.
    Сега остава да се сетиш и защо в автобус, превознащ туристи, ходили на шопинг в Стамбул, са се превозвали и туби с евтин бензин.

  57. 57 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 5794 Любопитно

    Препоръчват, когато пътуваш в МПС да имаш подръка чукче за да счупиш прозореца при необходимост (не само пожар, но и потъване във вода).
    —цитат от коментар 11 на Нинов


    Нинов, а в другата ръка миниатюрен пожарогасител? А виждал ли си комби уред, чукче с интегриран нож, за прерязване на предпазен колан?

    Дай един линк към подобна препоръка!

    ДБ: Време е да спечелим България
  58. 58 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3739 Весело

    UNITED EU UNION

    да де, но не е установено.

    Шофьорът (един от двама или повече)
    първо спрял на бензиностанция и заредил автобуса
    с нещо.

    Би могло да е природна газ, "икономична",
    ако бившият автобус е бил ремонтиран за икономии

    До коментар [#41] от "Toshko Afrikanski":
    До коментар [#9] от "Myron":

    Не е гръмнал, а се е запалил. Дизелът гори.
    —цитат от коментар 13 на anonimnii

    Стига бе, пич!
    Дизелът гори, но не се възпламенява!
    Всъщност се възпламеняват /избухват/ бензиновите пари, които възпламеняват бензина.
    Затова навремето имаше нафтови печки, а не бензинови.

    Ето ти нещо по темата бензин/дизел.
    https://auto.offnews.bg/news/Test_8/Fundamentalnata-razlika-mezhdu-benzina-i-dizela-e-video_27217.html

  59. 59 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3739 Разстроено


    това "Весело" в #58 е случайно явило се

  60. 60 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    А от относно паленето на бензина: В течна фаза той не се взривява като по холивудските филми. Просто при запалване гори доста буйно и силно. По принцип се взривяват парите на бензина от искра, ама той е летлив при горещо време. А сега времето е доста студено. Взрив обаче може да предизвика смес от пропан—бутан с вуздух, като такава комбинация и стига само една искра. Разлято количество течен пропан—бутан гори исключително агресивно и може да унищожи всичко около него за секунди...

  61. 61 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Какво обобщавате небивалиците на изказани през деня. Твърди се, че в автобуса включително и в салона е имало закупено евтино гориво от Турция. Споменава се дизел, но не е изключено да е имало и бензин в туби и бутилки.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  62. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#57] от "Полковник Паликъщов":

    ето тук чукче/нож за ключодържател седем сантима дълъг. Десет еврó парчето.

    https://www.amazon.de/gp/aw/d/B0042VTYXM/ref=sspa_mw_detail_0?ie=UTF8&psc=1


    Маде ин УСА

  63. 63 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    По една от мисирските телевизии пък казаха, че вторият шофер е оцелял и именно той е разбил задните прозорци, за да излязат останалите 6 човека.

  64. 64 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Убиец на 46 човека е маркировката!
    Шибаната мантинела по средата на пътя!
    Не мантинелара, идиотчето което я сложило е убиецът!
    На кой малоумник му е дошло на ума да прави отбивка по този начин?

  65. 65 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Строителният гений създал аварийна лента на завой сред чукарите, оградена с мантинела, е за затвора.

  66. 66 Профил на Ogre
    Ogre
    Рейтинг: 924 Неутрално

    07 август 2020:
    "40 млн. лв. ще похарчи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за подмяна на мантинели по магистралите през тази година. Това обяви председателят на УС на АПИ Георги Терзийски"
    После дойде Комитова и спря парите на АПИ.

  67. 67 Профил на Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Най-смъртоносната автобусна катастрофа в Европа за последните 10 години

  68. 68 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Ако в България имаше истински разследващи органи, щяха да подхванат проектанта и изпълнителя на това недоразумение. Но достатъчно ми беше да видя тъпата селска физиономия на Сарафов, слугата на Цацаров, за да ми стане ясно, че нищо няма да бъде направено.
    А впрочем къде са медиите за да разкрият кои са въпросните строителни гении ? Или пачките в джобовете им от чекмеджетата им пречат.

  69. 69 Профил на Simeonka Stankusheva
    Simeonka Stankusheva
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#26] от "ddd palamudiy lefferski":

    Случайно ли гръмна и завод в Белград?

  70. 70 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3739 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Ленина

    Полковник Палипръцков,
    би могло водачът да е употребил алкохолно опиянение...
    или абсолютно трезвен... объркан от нощта и подвеждаща маркировка.

    Така да награбил е с автобус мартинелата.
    Спукана гума трудно би подпалила автобус.

    Челен удар с и по продължение на мартинела
    задължително би произвела звукова експлозия "Чук".
    А и искри от Чука Челен удар, вероятно

    До коментар [#45] от "Полковник Паликъщов":

    Моментно заспиване на водача, секунденшлаф на немски или загуба на съзнание,

    при което автобусът тръгва надясно,
    удря се в мантинелата,
    при което се пука предна дясна гума/ "експлозията"!

  71. 71 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    До коментар [#7] от "uq":

    В България такова нещо като магистрали изобщо няма. Всеки който е виждал и карал по магистрала извън България го знае. Има едни трилентови пътища, скалъпени накъдето дойде.

  72. 72 Профил на Simeonka Stankusheva
    Simeonka Stankusheva
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#16] от "amerikanbastard":

    А защо толкова бързо пламва. И друг път е имало запалени автобуси. Но чак пък всички да изгорят.

  73. 73 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    "В интернет се появи версия, че в автобуса е имало бутилки с нафта, както и газови бутилки (било практика туристите в Турция да си ги купуват, защото били по-евтини)"

    Приказките от 1001 нощ на Шехерезада

  74. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#72] от "Simeonka Stankusheva":

    Може пък автобусът да е горял бавно, обаче дълго време?

  75. 75 Профил на Boris Simeonov
    Boris Simeonov
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Нека ви кажа нещо мили хора.. Карам камион в Англия. Шофьорската работа е самотно занимание. Караш, мислиш, наблюдаваш... Идвам си веднъж годишно в България. И карам в България... В Англия има страшно много пътища! Над 60 магистрали, стотици "скоростни пътища" и много, много други пътища. Бил съм почти навсякъде, карам от 6 до 9 часа чисто време за шофиране, а смените ми понякога достигат 14 работни часа на ден.. Нагледал съм се на пътища, маркировки, знаци, паркинги и каквото се сетите.. Наблюдавал съм как се строят пътища, как се тестват, как се пускат в експлоатация.. Напоследък взех да си мисля, че всеки завой в Англия е внимателно обмислен и тогава построен... И май съм прав! Изчетох доста коментари. Извинете ме, но вие сте адски заблудени! В България пътищата са опасни, недомислени, лошо изпълнени! Гледах внимателно клипа и снимките. Този завой е много опасен (по-скоро ми напомня на писта за Ф1)! Излизането от него опасно! Предвид високата максимално разрешена скорост в България, този завой завършва с едно "забиване" в ляво (или намаляне на скоростта). Паркингът пък, в дясно (в Англия на тези им казват "лей бай"), е неудачен и и също опасен! Забележете! Едно естествено разширение в дясно и са го цвъкнали там! Просто ей така! Изобщо не му е там мясото! Не е помислено или е пренебрегнато.. Не знам как да ви го обясня... Трябва да сте карали 150-200 000 мили по английски пътища за да ме разберете... А те са много, много прецизно премислени и направени. По тях забиват в асфалта едни железца, които светят и трасират пътя (както на летищата). По средата - бяла светлина, по края - червена, при влизане или излизане - зелено... Отделно, понеже са високи около 2 см, няма как да не усетиш, когато излизаш от пътя или навлизаш в другата съседната или насрещна лента.. Опитвам се да ви кажа, че пътищата в България са некадърно направени. Евтино. С компромиси. Непрофесионално. Те са бавни, но с висока разрешена скорост! Те са опасни! Маркировка няма! Боята не е маркировка! Лятото карах по т.нар. "южна дъга" в София.... Вие не разбирате, колко е зле... Опитайте е да проумеете, че ви пробутват боклуци, които са рискови! Които убиват! Това, че един път бил "равен и без дупки" (както се изказа някой горе), не го прави безопасен! Има още много, много да се свърши за да се стигне до добър продукт! В България просто се работи НЕПРОФЕСИОНАЛНО! Фокусът не са хората! Не е обществения интерес! Фокусът е да се свърши нещо през пръсти и да се вземат едни пари! За това се случват тези трагедии! Мисля, че много то вас няма да ме разберат! Със здраве!

  76. 76 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Закривайте шибаната отбивка и това е.

  77. 77 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    Това е основна новина по световните агенции - Ройтерс и Асошийтед Прес.

  78. 78 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Както обясни Борис в коментара над мен - тази идиотската отбивка въобще не трябва да я има там. Да позная - на строителя се плаща на квадратен метър, и те са проснали отбивка с буквално нож разделител на завой, на магистрала в планината. Както се казва, гениално. В САЩ няма нито една такава, нищо, нула. Има отбивки, ама те не са изолирани със стена островче. И въобще, винаги при отбивка, пред клина на мантинелата се слагат двайсет метра пътни бидони пълни с пясък или вода, ярко оранжеви.
    Пътната маркировка в САЩ е светлоотразяваща, има отразяващи маркери (габърчета), защото в пущинака и чукарите в тъмното само боята не стига. Има нарези по ръба на платното - ако тръгнеш да излезеш всичко вибрира и бръмчи, няма как да не се усетиш. Максималната скорост на много места е 100 км/час, по прави отсечки и интерщатски магистрали може да достигне 120. За големи превозни средства по завои и издигане/слизане е макс 80 - точно за да има време да се реагира и да не става гигантска трагедия с камиони или автобуси.
    Тук се кара много. Аз си шофирам нормално от няколко часа до един ден, собено през зимата до планинските курорти е още по-трудно от БГ като ландшафт. Обаче всичко се обмисля като се прави, за двадесет години, една пътна глупост още не съм видял в САЩ.
    В България ме е страх да шофирам, там има недомислици на всеки сто метра. Аз съм много добър шофьор. Признавам че има невероятен прогрес в сравнение с преди 30 години, сега България ми прилича на Австрия, обаче все още има тук там тъпотии, които изненадват като най-малко очакваш.
    И без да обвинявам, защото може да има безброй причини за конретно тази катастрофа, обаче би било добре да се използва момента за обмисляне и оправяне на детайли по инфраструктурата - и като регулационни изисквания, и като стандарти за безопасност.

  79. 79 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#9] от "Myron":

    На съвременните автобуси двигателите са отзад, зад задния мост, нафтовите отоплители, ''печки'' са също отзад, най- често в дясната страна. Резервоара или резервоарите са пред предния мост, а акумулаторите, два по 12в. са отпред горе долу под водача. Това е конфигурацията на 95% от автобусите. Какво и как се е случило е друг въпрос.
    Жалко за животите.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  80. 80 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5814 Любопитно

    Защо всички упорито наричат този участък "магистрала" и внушават, че нищо по него не е направено, както трябва да се прави при магистралите?
    Ами не е магистрала. Има големи наклони, има опасни завои, има ограничения и се води скоростен път, а не магистрала!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  81. 81 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#33] от "Димитър Димитров":

    ''Обратната'' нафта се нагрява предимно в ''комън рейл'' системите, където при двигатели за автобуси и камиони може да достига и до 2500 бара. Това я нагрява наистина, спор няма. Но горивните системи все пак са дело на истински инженери, не на завършили такива, та са намерили начини да не се случват поразии с нагрята нафта.
    Иначе адмирации за постовете ти, дизела не е горивото което пламва толкова лесно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  82. 82 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2433 Любопитно

    До коментар [#77] от "mirohero":

    Аз пък си мислех, че основната новина е тази, дето Борис Джонсън се обяви за новият Мойсей ...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  83. 83 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3739 Разстроено

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Пропагандата решава.
    Рим V съобразява:
    пътя е аквадукт или магистрала.

    Нищо от двете.
    Грешка на растежа

    До коментар [#80] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Защо всички упорито наричат този участък "магистрала" и внушават, че нищо по него не е направено, както трябва да се прави при магистралите?

    Ами не е магистрала. Има големи наклони, има опасни завои, има ограничения и се води скоростен път, а не магистрала!

  84. 84 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    До коментар [#9] от "Myron":Не е гръмнал, а се е запалил. Дизелът гори.
    —цитат от коментар 13 на anonimnii


    Гори но при висока пламна температура която в това студено и влажно време не може да се получи от удар в мартинелата. Горяло е нещо друго което няма нищо общо с битово потребление на горива но явно и този път нищо няма да разберем след като версията тероризъм удобно е изключена.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  85. 85 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3739 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Ленина

    Егоистични "друзя" палипръцкови:
    Установихте ли дали в Автобуса е имало аварийни "чук и нож" и надлежни надписи Указания за спасение на Граждани пасажери
    в аварийна ситуация?

    Не ви прави чест егоистичното поведение,
    тролски отклонително.

    Низко поставяте се

    До коментар [#62] от "Нинов":
    До коментар [#57] от "Полковник Паликъщов":

    ето тук чукче/нож за ключодържател седем сантима дълъг. Десет еврó парчето.

    https://www.amazon.de/gp/aw/d/B0042VTYXM/ref=sspa_mw_detail_0?ie=UTF8&psc=1

  86. 86 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Дневник се е превърнал в много антибългарски и даже античовешки, нехуманен сайт. Ето, статия, пълна с внушения и манипулации и то без авторът да знае цялата истина, която вече е по-другите средства за масова информация.

    Т.е. не много кадърни като професионалисти, журналистите на Дневник са силно зависими и явно платени за провеждане на някаква тяхна си редакционна политика.

    Абе, некадърници, търсят под вола теле!

    люта цензура се шири в Дневник, прокопи пак се точи на властта
  87. 87 Профил на Maria Simova
    Maria Simova
    Рейтинг: 16 Разстроено

    Може и да са карали торби с фалшиви парфюми от Турция. Те съдържат над 70% спирт и да са се разкъсали опаковките и счупили шишенцата. При всички случаи са превозвали нещо силно запалително!

  88. 88 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#78] от "mirohero":

    В САЩ няма нито една такава, нищо, нула. Има отбивки, ама те не са изолирани със стена островче
    😊
    Дано и в България да се поучат!
    Малко повече пари, малко повече мисъл за сигурност и удобство!
    Българските магистрали не са ужастно, включванията и изходите са гадни. Отношението на другите шофьори също е доста цивилизовани.
    Стрес е да караш в България след Америка, но е много по голям стрес в Италия, в Мексико, в която и да е друга страна.

  89. 89 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#86] от "Птоломей Едно":

    се е превърнал в много антибългарски и даже античовешки, нехуманен сайт
    🤣🤣🤣
    Трагедия е!
    И единственото положително след всяка трагедия, след всяка грешка е да се поучим.
    За да не случва повече!

  90. 90 Профил на Atanas Mirkov
    Atanas Mirkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#64] от "Таралеж":

    Ето един правилен отговор.Не може отбивка на завой и без спирачно разстояние.Преместете отбивката,напред и страни от пътя ,иначе пак ще коментирате глупостите на измислилия тази отбивка

  91. 91 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Маркировката там (първо) не е адекватна и (второ) е износена. Някои линии са прясно нанесени, а други не са подновени и едвам се виждат. Създава се илюзията, че лентата завива надясно. Особено пък през нощта на мокро, когато всичко изглежда черно и отвсякъде блестят отблясъци от водата.Ето една доста актуална снимка (от м.май 2021 г.). Обърнете внимание на маркировката и нейното състояние:https://www.google.com/maps/@42.4919748,23.1326316,3a,75y,233.59h,75.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDk1rnn1UWtfniTawmJCccA!2e0!7i16384!8i8192 За мен е почти сигурно, че шофьорът се е подвел от маркировката и е тръгнал надясно, след което се е нанизал на мантинелата, отделяща отбивката от пътя.
    —цитат от коментар 8 на Smoke


    Да, маркиравката е малко объркваща но аз мога да ти покажа хиляди такива места в Европа и Америка и съм сигурен че ги има и в Македония. Също никой не може да отрече че има вертикален знак който си е бил на мястото и автобуса го е блъснал и изхвърлил на 45 метра. Всеки който има книжка знае че Верикалната маркировка име прецедент пред хоризонталната. И дори и да има мякакво противоречие между двете, трябва да се следва вертикалната. А в случая няма такова противиречие!
    Съгласен съм че е възможно и по-добро обозначаване и осветяване на района но в сегашната ситуация няма нищо незаконно.
    Шофьора не може да се блъска във вертикален знак!
    Ако погледнете снимките ще видите че също и липсва спирачен път. Това ми говори че шофьора е бил полузаспал. Карал е "по инерция". Ситуацията го е изненадала и объркала и той не е направил нищо за да управлява рейса. Дори и да се е полъгал по маркировката, което е невъзможно, защото осевата линия си продължава по завоя, пак не е трябвало да се блъска челно в знака. Ако пък толкова се е излъгал и е тръгнал да влиза в отбивката, защо не е влезнал напълно там. Не е имало спрели коли на паркинга. Ако е влежнал там пак имаше възможност да спре до края му или да излезне от другата страна.
    Това е 100% грешка на шофьора!

    California Über Alles
  92. 92 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#91] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Да, маркиравката е малко объркваща но аз мога да ти покажа хиляди такива места
    🤣
    А вие Що си биете негърчетата, а?
    🤣
    Заравянето на главата в пясъка не помага!
    Всяка грешка, в личния живот, в държавата, трябва да ни помогне да се поучим, да се подобрим.
    За общото благо!

  93. 93 Профил на zyf581066592
    zyf581066592
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Даже ако МПС се движи в аварийната лента преди отбивката пак не може да се удари в отклонението защото първо отбивката е изнесена по-надясно и второ е в лека крива/завой надясно. Тоест от аварийната лента направо ще излезе върху участъка с маркировка "коси успоредни линии", а отбивката и мантинелата ще останат отдясно. Демек за да се удариш в отбивката трябва да се случи нещо извънредно: - технически проблем който силно влияе на управлението (внезапно гръмнала предна гума е такъв проблем); отклонено внимание на шофьора и като следствие груба грешка в управлението; заспал шофьор; внезапна загуба на съзнание или силно нарушаване на психомоторните функции. За сведение (за тези които може да не знаят) - гумите с такъв размер и налягане 8 атмосфери (камиони, автобуси) изгърмяват със взривен ефект.

  94. 94 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#91] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Да, маркиравката е малко объркваща но аз мога да ти покажа хиляди такива места🤣А вие Що си биете негърчетата, а?🤣Заравянето на главата в пясъка не помага!Всяка грешка, в личния живот, в държавата, трябва да ни помогне да се поучим, да се подобрим.За общото благо!
    —цитат от коментар 92 на Таралеж


    Съгласен съм че може и трябва да се подобри пътя. А и много други неща. Но от гледна точка на закона е виновен шофьора. 100%. Ако е бил фокусиран е нямало да се блъсне челно в знака. На снимките от предишния ден, ясно се вижда че има знак. Тези знаци в България са светлоотразителни. Дори под знака има банер с "шеврони" който също е светлоотразителен.
    Станала е трагедия с много загинали. Трябва да се направи разследване и да се определи кой е виновен. Аз имах роднина който почти 50 години бече вещо лице в съда по пътно транспортни произшествия. Имам известни знания в тази област. В края на разследването виновника е един. Другото са съпътстващи обстоятелства. Може би отбивката е малко объркваща но в никакъв случай не е назоканна или неправилно направена. Има и хоризонтална и вертикална маркировка, има и осеви линии. Не мога да приема обяснението че по тъмно шофьорите се водели по дясната линия. Абсолютна тъпота. Ако беше така, то шофьорите щяха да излизат на всяка отбивка. Водят се по осевата линия. И в този случай осевата линия си е ОК.
    Загражденията също са си свършили работата. Автобусе е цял, не се е преобърнал, спрял е на по-малко от 50 метра без дори и да има спирчен път. Това показва че водача дори и не се е опитал да спре, иначе щеше да има следи от спирачки. На нито една снимка няма такива. Автобусът също не е преминал в настрещното платно! Сигурен съм че никой не е загинал от травма. Дори и без колани в автобуса повечето хора щяха да имат само леки контузии. Пътните ограждения са ги спрели както трябва.
    От друга страна има две неоспорими доказателства които показват вината на шофьора - 1. Няма спирачен път. 2. Блъснал се е в знака дирктно.

    California Über Alles
  95. 95 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#91] от "Pontif New Dnevnik SUCK"
    "Това е 100% грешка на шофьора!"

    Това всеки го преценява по собствения си опит. По-нагоре описах как бих постъпил аз, "изминавайки" участъка виртуално и за пръв път - неминуем удар в мантинелата. Както и да е.
    Въпросът трябва да бъде кому е нужна там тази малоумна мантинела? Какво и кого предпазва? Десет борчета или чемширчета в редичка биха "визуализирали" отбивката къде по-естетично. Щяха да са пометени, но 45 човека щяха да минат с едното плюване в пазвите.

  96. 96 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#93] от "zyf581066592":

    Демек за да се удариш в отбивката трябва да се случи нещо извънредно
    🥲
    Подразбирам че масовата психоза е “не, няма как ние, България, да сме винивовни за най-жестоката катастрофа в Европа”
    Гледайте г иначе!
    Гледайте го, нека се поучим, нека се подобрим, нека спасим бъдещи жертви!
    Тези и жертви може да сте вие. Вашите внуци, правнуци?

  97. 97 Профил на zyf581066592
    zyf581066592
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Всеки може да влезе в Гугъл Ърт и да види, че аварийната лента води до пътен участък (този с косата маркировка) вляво от отбивката. Няма начин при движение напред (без да завиеш) да се удариш в отбивката даже ако караш в аварийната лента. Демек отбивката трябва да я НАЦЕЛИШ по някаква причина.

  98. 98 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#91] от "Pontif New Dnevnik SUCK""Това е 100% грешка на шофьора!"Това всеки го преценява по собствения си опит. По-нагоре описах как бих постъпил аз, "изминавайки" участъка виртуално и за пръв път - неминуем удар в мантинелата. Както и да е. Въпросът трябва да бъде кому е нужна там тази малоумна мантинела? Какво и кого предпазва? Десет борчета или чемширчета в редичка биха "визуализирали" отбивката къде по-естетично. Щяха да са пометени, но 45 човека щяха да минат с едното плюване в пазвите.
    —цитат от коментар 95 на Приказки от шипковия храст


    Не си прав за мантинелата ограждаща отбивката. Ако тове беше голям паркинг който е на по-голямо разстояние от пътя, тогава може и да оградиш с борчета. Но това е само малка отбивка. Представи си че има две три коли с деца спрели там за почивка или да си погледнат неяо по колите или багажа. Тогава всяка кола или камион минаващ по пътя ако има инцидент може да навлезне в отбивката и да убие невинни хора. Трябва да имаш защита от пътя в този случай. Така че мантинелата си е правилно сложена. Това което обикновено правят на други места е да я направят двойна с буфер отпред. Тогава при такъв челен удар тя колапсва като осморка и поглъща енергията без да се разглоби и да прониже колата. Другия начин който се използва много в САЩ е да се сложат нялокло жълти, пластмасови варели пълни с вода и пясък. Обикновено слагат един, после два пълни с вода и затворени и после три или 4 пълни с пясък. Местят се лесно. Всетлоотразителни са и мигат да спрат дори и ТИР без проблем и без да убият някой.
    Не забравяй че няма абсолютно безопасен път. Винаги имаш и обстоятелства които влошават картината - нощ, дъжд, сняг, кал, светлини от насрещно движение .... Затова се кара внимателно а не се дреме!

    California Über Alles
  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Ми то си личи. Маркировката до началото на избитата мантинела е доста изтрита. Което означава, че и други са минавали близко са можели да се нанижат на нея.
    Сигурно бързо ще я оправят....маркировката. За заличаване...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK