Агенцията по безопасност на движението: В този участък има 10 леки катастрофи от 2019 г.

Агенцията по безопасност на движението: В този участък има 10 леки катастрофи от 2019 г.

© Reuters



Общо 10 катастрофи са станали за последните три години в участъка на трагичния инцидент на АМ "Струма". Това съобщиха от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" за "Дневник".


"В участъка досега няма загинали или ранени хора при тези пътни инциденти", добавиха от ДАБДП. Експертите обобщават, че в 2-километровия участък, където е настъпил тежкият инцидент, "не се наблюдава концентрация на пътнотранспортни произшествия". Соред базата данни през 2019 г. там е имало общо 6 леки пътнотранспортни произшествия, през 2020 г. - 2 също леки, а за първите 10 месеца на тази година - 2 леки пътнотранспортни произшествия.


Сигнали за този участък досега не са постъпвали в ДАБДП, като той не е бил определян като проблемен на провежданите заседания на Областните комисии по безопасност на движението по пътищата, в които участват регионалните структури и представители на местната власт от областта.




В първите часове след инцидента, експерти от ДАБДП са огледали мястото на АМ "Струма". Започнала е съвместна проверка с представители на Агенция " Пътна инфраструктура" и Пътна полиция, която да обследва настилката, маркировката и цялата организация на движението в този пътен участък. Целта е да се обсъдят и набележат мерки на експертно ниво за повишаване на безопасността на мястото.


"Участъкът от магистрала "Струма", където стана катастрофата има проблеми с денивелацията, но не е ясно взети ли са мерки", заяви Станислав Владимиров, кмет на Перник, пред Би Ти Ви.


Магистрала ли е участъкът до с. Долна Диканя


Този участък е част от Лот 0, който е открит на 31 януари 2007 г. Той обхваща трасето от кръговото движение при с. Драгичево до с. Долна Диканя и е с разстояние от близо 18 км. Характерното за тази отсечка е, че от откриването й тя е с по-ниска разрешена максимална скорост - първоначално до 90 км/ч, а след 2013 г. - до 120 км/ч.


Откриването на отсечката става по време на управлението на Тройната коалиция, а регионален министър тогава е Асен Гагаузов от квотата на БСП. Преди това, в правителството на Симеон Сакскобургготски поста е заеман от Валентин Церовски и Костадин Паскалев. По рано днес от ГЕРБ обявиха, че участъкът от магистрала "Струма" е строен по времето на управлението на министрите на БСП Костадин Паскалев и Асен Гагаузов, а служебното правителство на Румен Радев не е изпълнило предписания на Агенция "Пътна инфраструктура" за поддръжката му. От партията припомниха случая с катастрофата в Своге, след която последваха няколко министерски оставки и настояха за такива и сега.


През септември 2016 г. на няколко километра преди мястото на днешния инцидент, крава излиза на пътното платно и в нея се блъска кола. При катастрофата загина 30-годишен шофьор. Тогава Министерството на регионалното развитие и благоустройството обяви, че този Лот 0 на АМ "Струма" няма издаден акт 16 за въвеждане в експлоатация. Причината - "поради наложили се, но неприключили отчуждителни процедури за част от имотите", през които минава магистралата. Разлики от 20-ина м в кадастралните карти и тези в поземлените комисии предизвикали спирането на процедурата, обясниха тогава от Агенция "Пътна инфраструктура".


Затова Лот 0 не се води автомагистрала, а високоскоростен път. "Дневник" отправи запитване към Дирекцията за национален и строителен контрол (ДНСК), която издава Акт 16, дали участъкът вече е въведен в експлоатация. "В момента се извършва проверка, която трябва да приключи в 5-дневен срок. След това ще обявим резултатите от нея", обясниха от ДНСК.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK