От птича перспектива на светло излежда о.к. !Но в нощно и дъждивно време ?!
—цитат от коментар 1 на Dark Avenger alias Дечо Пора
Ми в нощно и дъждовно време е тъмно и мокро. Очаквам да обвиниш Боко, че в тези условия 12 години не е затварял пътищата на територията, та да не стават катастрофи. Всеки с глава на раменете си би трябвало да знае как се шофира на тъмно и мокро. Ти знаеш ли?
Не е ок маркировката. Вижда се, че е помел първо мантинелата вдясно и от там е тръгнал да бяга в ляво и вече в мантинелата вдясно е спрял. Та значи ако се движи вдясно и гледа за ориентир дясната крайна линия, то нормално е да тръгне да влиза в отбивката за почивка, там има и бордюр. И като се е опитал да избегне явно удар с мантинелата изведнъж изкочила насреща от нищото по средата на пътя (защото той може да е карал именно в този момент между двете ленти) и се удря предната му дясна гума в бордюр (може и да се е спукала) и от там мантинелата отдолу ако е засегнала резервоара и при търкане на метал с метал искра и тръгва пожара. За мен не наред тази маркировка там. И тази отбивка с този бордюр и тази мантинела подвеждат.
Както писах по-рано, пътят може и да не е идеален, но няма нито дупки, нито неравности, стеснения или други подобни фактори. Отделно е и относително прав От тези кадри, а и от други се вижда ясно, че автобусът се е ударил в дясно в острова на отклонението и е унищожил мантинелата вдясно. При удара и влаченето по мантинелата, както заключиха някои експерти, вероятно се е спукала предна дясна гума. След това автобусът е завил надясно и се е натресал на мантинелата между платната, където явно се е и запалил.
Смущаващо е скоростта , с която се е развил пожарът. Според някои експерти той е тръгнал от предната част, където е имало и допълнителни туби с гориво. Ако са били и пластмасови, рецептата за бедствие е готова.
Трагедията е огромна и е грехота да се политизира. ББ и шайката му са ясни, както и 12-годишното им управление, но нямат общо в случая. вероятно става дума за немарливост+човешка грешка на шофьора
Участъкът е опасен- изкачване, спускане… Възможно е наклона да не е подходящ за високи скорости… Тъмно е било, мокро… Ако скоростта е била бад допустимата за една такава пътна обстановка…. Какво да се случи освен беля? Да не говорим че може и на шофьора да му е прилошало ако е бил уморен от дългия път.
Ние идиоти ли сме? Всички т.нар. национални медии се надпреварват да канят "експерти", които са намерили удобен повод, за да разкажат за ужасното състояние на пътищата ни, за липса на маркировка, контрол и т.н. Резултата е, че медиите в РСМ вече излагат като основна версия за катастрофата лошото състояние на пътя. Това са разбрали и роднините на жертвите, и всички други. Питам пак - идиоти ли сме?
Пътя си е много добър, да не кажа нещо повече. И петокласник без книжка може да кара по него без проблеми. Широк, равен, с добра видимост, ясна маркировка. Защо се изричат лъжи и се насочва мнението, че има нещо нередно?
Накрая следствието ще покаже, че шофьора е карал с доста превишена скорост, че автобуса е бил с повече пътници от разрешеното, че най-вероятно причината е спукана гума, че е имало туби с нафта, за да пламне всичко веднага. Обаче, вече ще бъде насадено как проблема са българските пътища. Това ще мислят половината от нашите граждани и 100% от северномакедонските.
Защо? Защо, защо, защо? Кой иска да бъдем виновни дори тогава, когато нямаме никаква вина и само помагаме на съседите си в нещастието?
Изглежда така, че като си с 50км/ч над ограничението, става проблем. Стига глупости, това изглежда, като една от най добрите отсечки в държавата. Лятото , за около месец , по пътя София - Варна, след Велико Търново имаше 50 километра нов, черен асфалт без абсолютно никаква маркировка. Е , вместо с 140, минах с 100 , няколко пъти ,без да се пребия , Слава богу. Разбира се ,не съм бил единственият.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Ние идиоти ли сме? Всички т.нар. национални медии се надпреварват да канят "експерти", които са намерили удобен повод, за да разкажат за ужасното състояние на пътищата ни, за липса на маркировка, контрол и т.н. Резултата е, че медиите в РСМ вече излагат като основна версия за катастрофата лошото състояние на пътя. Това са разбрали и роднините на жертвите, и всички други. Питам пак - идиоти ли сме?Пътя си е много добър, да не кажа нещо повече. И петокласник без книжка може да кара по него без проблеми. Широк, равен, с добра видимост, ясна маркировка. Защо се изричат лъжи и се насочва мнението, че има нещо нередно?Накрая следствието ще покаже, че шофьора е карал с доста превишена скорост, че автобуса е бил с повече пътници от разрешеното, че най-вероятно причината е спукана гума, че е имало туби с нафта, за да пламне всичко веднага. Обаче, вече ще бъде насадено как проблема са българските пътища. Това ще мислят половината от нашите граждани и 100% от северномакедонските.Защо? Защо, защо, защо? Кой иска да бъдем виновни дори тогава, когато нямаме никаква вина и само помагаме на съседите си в нещастието?
++++ Напълно споделям. Не знам защо почти всички се фокусираха върху качеството на пътищата като цяло, вместо да се гледа конкретния случай. ОК, пътищата ни не са чудесни, но в случая това обобщение няма НИКАКВО МЯСТО, тъй като въпросният участък, макар и не идеален, си е съвсем наред!
Не е ок маркировката. Вижда се, че е помел първо мантинелата вдясно и от там е тръгнал да бяга в ляво и вече в мантинелата вдясно е спрял. Та значи ако се движи вдясно и гледа за ориентир дясната крайна линия, то нормално е да тръгне да влиза в отбивката за почивка, там има и бордюр. И като се е опитал да избегне явно удар с мантинелата изведнъж изкочила насреща от нищото по средата на пътя (защото той може да е карал именно в този момент между двете ленти) и се удря предната му дясна гума в бордюр (може и да се е спукала) и от там мантинелата отдолу ако е засегнала резервоара и при търкане на метал с метал искра и тръгва пожара.За мен не наред тази маркировка там. И тази отбивка с този бордюр и тази мантинела подвеждат.
За първи път и ти да кажеш нещо, което да има общо с истината. Ама сигурно такава ти е интифата, окръжното. "ДБ=БКП" обаче си остава все така една пълна идиотщина, която говори предостатъчно що за птица си.
завоят ми се струва прекалено рязък за магистрала (Струма магистрала ли е или скоростен път?) Отбивката на самия завой е супер опасна. Ускоряващата лента за вливане в пътя е безнадеждно къса, а липсва и добра видимост - както за излизащия на пътя, така и за влизащия. Не обяснявам по никакъв начин как е станала катастрофата, просто коментирам кадрите. Не съм минавал никога от там, надявам се и да не ми се наложи
Разбира се. Обаче т. н. мисирки ,от 5 сутринта копаят по долнопробни хипотези, вредни за България. Очевидно разочаровани , че не е строен пътя при Боко. Долни гниди. Имаме отвратителни пътища, но точно в този случай не е така.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Ако е дремнал за 3 секунди какъв спирачен път да има?
На мен лично 1 път ми се случи за няколко секунди да задремя, за малко да се нахакам под един ТИР! И естествено нямаше да има спирачен път.
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Човек трябва да е кьорав за да не види, че автобусът се е нахендрил право в идиотската мантинела, която разделя пътя от отбивката. —цитат от коментар 5 на ddd palamudiy lefferski Ти явно гледаш друга снимка!!!!!
Не е ок маркировката. Вижда се, че е помел първо мантинелата вдясно и от там е тръгнал да бяга в ляво и вече в мантинелата вдясно е спрял. Та значи ако се движи вдясно и гледа за ориентир дясната крайна линия, то нормално е да тръгне да влиза в отбивката за почивка, там има и бордюр. И като се е опитал да избегне явно удар с мантинелата изведнъж изкочила насреща от нищото по средата на пътя (защото той може да е карал именно в този момент между двете ленти) и се удря предната му дясна гума в бордюр (може и да се е спукала) и от там мантинелата отдолу ако е засегнала резервоара и при търкане на метал с метал искра и тръгва пожара.За мен не наред тази маркировка там. И тази отбивка с този бордюр и тази мантинела подвеждат.
Извинете , но обяснението Ви е доста пресилено. Малко изсмукано от пръстите. Имаме ненатоварен път, относително прав участък, незаледен с прилична маркировка, очевадна отбивка и видима мантинела (преди удара), която разделя отбивката от магистралата. Предполага се все пак, че водачът следи пътя, нали така? Да не говорим, че едва ли кара за първи път по тоя маршрут предвид шопинг-туризма, който агенциата организира. Как може да реши, че отбивката е най-дясната лента ??? ИМАМЕ ПРОФЕСИОНАЛЕН ШОФЬОР! Това не е някой хлапак без книжка с 18-годишно БМВ, решил ад се прави на пилот в 2 сутринта!
Как изглежда - подвеждаща геометрия на пътя, която те кара да завиваш надясно и в същото време ти предлага разклонение. Такива разклонения се правят на прав участък и се означават с повече от един келяв знак точно на самото разклонение.
Съгласен съм. Точно в този случай пътят не изглежда да е зле. По логиката на тези, които казват, че е опасен, то магистрала Хемус м/у София и Ботевград трябва да бъде на момента затворена.
Ние идиоти ли сме? Всички т.нар. национални медии се надпреварват да канят "експерти", които са намерили удобен повод, за да разкажат за ужасното състояние на пътищата ни, за липса на маркировка, контрол и т.н. Резултата е, че медиите в РСМ вече излагат като основна версия за катастрофата лошото състояние на пътя. Това са разбрали и роднините на жертвите, и всички други. Питам пак - идиоти ли сме?Пътя си е много добър, да не кажа нещо повече. И петокласник без книжка може да кара по него без проблеми. Широк, равен, с добра видимост, ясна маркировка. Защо се изричат лъжи и се насочва мнението, че има нещо нередно?Накрая следствието ще покаже, че шофьора е карал с доста превишена скорост, че автобуса е бил с повече пътници от разрешеното, че най-вероятно причината е спукана гума, че е имало туби с нафта, за да пламне всичко веднага. Обаче, вече ще бъде насадено как проблема са българските пътища. Това ще мислят половината от нашите граждани и 100% от северномакедонските.Защо? Защо, защо, защо? Кой иска да бъдем виновни дори тогава, когато нямаме никаква вина и само помагаме на съседите си в нещастието?
Представете си че карате точно там, нощно време и се водите по дясната непрекъсната линия. И какво? Точно си влизате в отбивката, защото следите дясната непрекъсната линия. А там тя те заблуждава да влезеш в отбивката т. е. не е наред. Трябвало е да е прекъсната линия, но там няма никаква линия. Отбивката е направена на завой (т. е. изведнъж излиза насреща ви). И той обаче като е видял някаква мантинела дето го нацелва и вече се чуди какво да прави. И тръгва да бяга от тази мантинела, но там дясната му гума се удря с голяма скорост в бордюра. (А този бордюр там е безсмислен и даже вреден). И от там вече тръгва наляво и се спира в другите мантинели дето са вляво. Но при първият удар в първата мантинела явно се запалва и то целият рейс.
До коментар [#22] от "Полковник Паликъщов":Дори и да не е задрямал, ако скоростта е била висока( както обикновенно карат всички !) само миг разсейване и…. В шипките
За реконструкция на катастрофи има експерти, в Германия дори правят възстановка на катастрофата със стар автобус и после правят анализ чрез оценка на кинетичната енргия.
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Сега....малко да ви светна...въпреки, че сега съм в Ещорил, Португалия.... Пътят....на мястото дето става катастрофата прави лек десен завой, минавал съм оттам....и изведнъж пред теб изниква тъпа мантинела.....щото вдясно от пътя има чешма....Кой глупак и кой още по-голям глупак са сложили и одобрили тази мантинела...???? Подобен път има по пътя...ако пътуваш от Дългопол, Провадийско,...варненско...в посока за Айтос...между с.Дъскотна до Айтос има много завои............има и чешма на пътя при продължителен десен завой в посока Айтос....но там не се е намерил тъпанар да сложи мантинела........и се пътува нормално, без произшествия.... Та....там този тъпанар дето е сложил мантинелата....е причина за ужасната катастрофа през ноща днес....българска работа....пълна тъпня....
На Никулден (преди три години ще станат сега декември) рано сутринта свекърва ми я блъсна кола. Сякаш всеки път едни и същи грешки от водачи на МПС - мокър участък, несъобразена скорост… Днес сякаш всичко се повтори…… ХОРА, ШОФИРАЙТЕ РАЗУМНО!!!
Отделно има и бордюр. Нито мантинелата нито бордюра са нужни. Слагаш една пътна маркировка и един хубав голям знак на излизане от отбивката за да не се хвърли някой в пропастта. Имам чувството, че тук пишат само хора дето не са шофьори.
Не е ок маркировката. Вижда се, че е помел първо мантинелата вдясно и от там е тръгнал да бяга в ляво и вече в мантинелата вдясно е спрял. Та значи ако се движи вдясно и гледа за ориентир дясната крайна линия, то нормално е да тръгне да влиза в отбивката за почивка, там има и бордюр. И като се е опитал да избегне явно удар с мантинелата изведнъж изкочила насреща от нищото по средата на пътя (защото той може да е карал именно в този момент между двете ленти) и се удря предната му дясна гума в бордюр (може и да се е спукала) и от там мантинелата отдолу ако е засегнала резервоара и при търкане на метал с метал искра и тръгва пожара.За мен не наред тази маркировка там. И тази отбивка с този бордюр и тази мантинела подвеждат.
Умниченце - само едун въпрос: през нощта, на мокър път - кое виждаш по -ясно - хоризонталната пътна маркировка или бодящият очите вертикален указателен знак за място за паркиране и почивка, а после ярко отразяващите светлината на фаровете ти вертикални обозначения в сигнално синьо и червено на мантинелата и бордюра на входа на отбивката? Питам и отговор не чакам, вероятно ще ти трябват поне две години, за да разбереш какво точно съм казал!
Мараба, С-ДС доносници!
Е по-голяма тъпотия не бях чувал и по-дразнещето е, че е с претенция за компетентност. Ако някои е в отбивката, а някой от магистралата излезе (катастрофира) от пътя да го премаже ли?
Сега....малко да ви светна...въпреки, че сега съм в Ещорил, Португалия....Пътят....на мястото дето става катастрофата прави лек десен завой, минавал съм оттам....и изведнъж пред теб изниква тъпа мантинела.....
"завоят ми се струва прекалено рязък за магистрала"?!
Толкова е "рязък", че трябва да набиеш спирачки до дъно, и понеже не е достатъчно, дърпаш ръчната, с волана контрираш занасянето, и може и да преминеш. Така преминават няколко хиляди автомобили в денонощие, денонощие след денонощие...
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
Маркировката е леко подвеждаща (липсва стрелка и знак в началото на разширението, че е за отбивка), но все пак професионален водач много трудно би се заблудил, а и завоя е в обратна посока, има знак пред мантинелата, организацията на движението е доста стандартна. По-скоро основния фактор е преумора, която го е докарала до там да не възприема изцяло пътната обстановка, а да се концертира само върху дясната лента. Много опасно е така да се кара, все ще намери нещо да те заблуди. Естествено, това е само спекулация, нищо не знаем все още. Разбира се, най-добре ще е да имаме маркировка в перфектно състояние и изпълнена по високи критерии (поне по основните пътища), но това никога не е било така и не знам дали скоро ще стане. Може би пък да спаси следващия преуморен водач, а е нещо елементарно.
Точно така е станало...това и аз обеснявам, че на пътя между с.Дъскотна и Айтос има много завои....плавни, но дълги завои.....и ако преди чешмата по този път има мантинела, която ще се окаже на средата на пътя.........ще има ежедневни катастрофи... Не проумявам що за идиоти слагат минуси на коментариите ни с теб....!?
До коментар [#27] от "debruckere":Представете си че карате точно там, нощно време и се водите по дясната непрекъсната линия. И какво? Точно си влизате в отбивката, защото следите дясната непрекъсната линия. А там тя те заблуждава да влезеш в отбивката т. е. не е наред. Трябвало е да е прекъсната линия, но там няма никаква линия. Отбивката е направена на завой (т. е. изведнъж излиза насреща ви). И той обаче като е видял някаква мантинела дето го нацелва и вече се чуди какво да прави. И тръгва да бяга от тази мантинела, но там дясната му гума се удря с голяма скорост в бордюра. (А този бордюр там е безсмислен и даже вреден). И от там вече тръгва наляво и се спира в другите мантинели дето са вляво. Но при първият удар в първата мантинела явно се запалва и то целият рейс.
Извинете, но мисля, че продължавате да преувеличавате. Кой нормален шофьор, особено професионален, фокусира вниманието си само върху най-дясната непрекъсната линия, за да го "води"??? По Вашата логика би трябвало всеки ден да сме като бойно поле, ако шофьорите се водеха само по дясната непрекъсната линия. Пътната обстановка включва много други неща! Освен това, ако шофьорът е бил наистина в кондиция и е следял пътната обстановка, лесно е щял да забележи и отбивката и отделящата мантинела и бордюра и изхвърления от него на 35-40 м.знак.
Разбирам желанието Ви да се изкара виновен пътя, но мисля, че в случая е крайно неуместно.
Да предположим, че не познаваш пътя и не знаеш дали лявото или дясното разклонение е правилният за теб път. Влизаш в маркирания остров, двуумиш се до последния момент и накрая изтърваш управлението. Аргументът “ама как хиляди шофьори не правят тази грешка” не е силен, защото шансовете за ПТП са коренно различни от това дали 1, 5 или 10 на 10000 шофьора се обърква там.
Тук пишат основно тъпанари по тази тема....жалко.... Преди месец ходих за кеф с кола от Ещорил до Неапол...колямо каране беше....на връщане ми направи впечатление, че в италианските алпи...от Милано до Ветимилия...на всеки 10км преди тунела те предупреждават за него.....на 2-3км от него ти е написано какво му е името...на тунела....и защо е такова името му...на тунела....това в италия....не в Швеция например.... Некакви въпроси....???
Преди да направят струма по този път ограничението беше 90. После казаха, че е магистрала и го направиха 120. Макар, че с тези наклони и завои едва ли е точно магистрала.
Отбивките на пътя се правят на прави дълги участъци с добра видимост. В случая отбивката е направена на самия завой и вечер когато е тъмно и вали дъжд видимостта е малка и шофьора може и да не е видял мантинелата и затова автобуса да не е оставил спирачен път. Може и самия шофьор за е задрямал или да му е прилошало,но на тази отбивка и мантинелата в острова не трябва да е в завой.
Сега....малко да ви светна...въпреки, че сега съм в Ещорил, Португалия....Пътят....на мястото дето става катастрофата прави лек десен завой, минавал съм оттам....и изведнъж пред теб изниква тъпа мантинела.....щото вдясно от пътя има чешма....Кой глупак и кой още по-голям глупак са сложили и одобрили тази мантинела...????Подобен път има по пътя...ако пътуваш от Дългопол, Провадийско,...варненско...в посока за Айтос...между с.Дъскотна до Айтос има много завои............има и чешма на пътя при продължителен десен завой в посока Айтос....но там не се е намерил тъпанар да сложи мантинела........и се пътува нормално, без произшествия....Та....там този тъпанар дето е сложил мантинелата....е причина за ужасната катастрофа през ноща днес....българска работа....пълна тъпня....
Айде сега аз пък да Ви светна, понеже съм от Провадия, че въпросният път , за който говорите НЕ Е МАГИСТРАЛА и скоропстта е много ниска. Отделно тук вече Ви написаха, че ако някой е в отбивката и друг изпусне управлението и влеза с висока скорост там, ако няма мантинела, аккво правим? какво ще обясните тогава за "тъпанарите", дето не са сложили мантинела, м???
И понеже преди време се върнах от Лиасабон, да Ви питам колко отбивки на магистрален път в Португалия са без мантинели ??? Аз поне във времето, което живях в Кашкаиш не видях много такива!
Смъртта е най-тежкото наказание за човека – СМЪРТТА ОТНЕМА ВСИЧКО НА ЧОВЕКА В ТОЗИ СВЯТ! Какъвто и да е човек, това е непосилно страдание! В такива моменти човек се обръща към Небето и в повечето случай го прави с хула и неразбиране: "защо ако има Бог Той допуска такива неща да се случват! Затова е добре да кажем, че какъвто и злодей да човека единствения истинен БОГ (християнския) не иска човек да страда, а това е дело на сатана (дявола), защото в Библията ясно е казано, че именно той е "човекоубиец открай време", "крадец" и "баща на лъжата", ДОКАТО ЗА БОГ ПИШЕ, ЧЕ "БОГ НЕ ДОЙДЕ ДА ПОГУБВА И ДА СЪДИ СВЕТА, А ДА БЪДЕ СВЕТА СПАСЕН ЧРЕЗ НЕГО И НЕКА НЕ ЗАБРАВЯМЕ, ЧЕ БОГ Е ЛЮБОВ (ТОВА Е ХАРАКТЕРИСТИКА НА НЕГОВАТА СЪЩНОСТ). За съжаление ние хората блуждаем, като кокошки с отрязани глави, в нашите себични пътища и решения и с гордост, арогантност, себедостатъчност сме отхвърлили Бог, а така ставаме лесна жертва на дявола, за който пише, че "като рикаещ лъв обикаля и търси кого да погълне", като под погълне се разбира това, което се случи, а не "едно ферари с цвят червен и гадже с бронзов тен". ДОБРЕ Е ДА ГИ ЗНАЕТЕ ТЕЗИ НЕЩА!
Според мен шофьорът е карал с твърде висока скорост, и е решил да сече завоя като навлиза в аварийната лента, чиято дясна маркировка продължава в отбивката. В последния момент забелязва щрихованата маркировка и прави опит да се върне на пътя, но закача мантинелата. Реално погледнато, причината за инцидента се дължи на напускане платното за движение. Аварийното не е такова!!! Едва ли е искал и да отбие.
До коментар [#44] от "anonimnii":Е по-голяма тъпотия не бях чувал и по-дразнещето е, че е с претенция за компетентност.Ако някои е в отбивката, а някой от магистралата излезе (катастрофира) от пътя да го премаже ли?
Ооооооо, ако няма мантинела и се случи нещо подобно, същият тип безмозъчни критици ще викнат в единен глас "Епа една мантинела ли не се сетиха да турят там, та да не ги изпотрепят хората в отбивката???". Това е положението, няма угодия....
Мараба, С-ДС доносници!
Ние идиоти ли сме? Всички т.нар. национални медии се надпреварват да канят "експерти", които са намерили удобен повод, за да разкажат за ужасното състояние на пътищата ни, за липса на маркировка, контрол и т.н. Резултата е, че медиите в РСМ вече излагат като основна версия за катастрофата лошото състояние на пътя. Това са разбрали и роднините на жертвите, и всички други. Питам пак - идиоти ли сме?Пътя си е много добър, да не кажа нещо повече. И петокласник без книжка може да кара по него без проблеми. Широк, равен, с добра видимост, ясна маркировка. Защо се изричат лъжи и се насочва мнението, че има нещо нередно?Накрая следствието ще покаже, че шофьора е карал с доста превишена скорост, че автобуса е бил с повече пътници от разрешеното, че най-вероятно причината е спукана гума, че е имало туби с нафта, за да пламне всичко веднага. Обаче, вече ще бъде насадено как проблема са българските пътища. Това ще мислят половината от нашите граждани и 100% от северномакедонските.Защо? Защо, защо, защо? Кой иска да бъдем виновни дори тогава, когато нямаме никаква вина и само помагаме на съседите си в нещастието?
За това в португалия спор няма...но това пътче дето става катастофата..си е просто пътче...с по две ленти в едната посока.....Едва ли това можеш да го назовеш магистрала...!?
Пътното платно изглежда чудесно, маркировката също, според мен причината за катастрофата е отклоняване н а вниманието, заспиване заради преумора или загуба на съзнание поради някаква причина! Във всички други случаи като спукана гума, скъсан болт или каквато и да е друга авария щеше да има опит да се спре т.е. спирачен път който в случая липсва! Бог да прости загиналите!
До коментар [#12] от "Полковник Паликъщов":Разбира се. Обаче т. н. мисирки ,от 5 сутринта копаят по долнопробни хипотези, вредни за България. Очевидно разочаровани , че не е строен пътя при Боко. Долни гниди. Имаме отвратителни пътища, но точно в този случай не е така.
Друже, това не е "път", а магистрала! А "правилната" посока на магистралата / освен ако няма ясни указателни табели за следващо отклонение/ винаги е направо.... И всяко отколняване от правата посока е със задължително снижаване на скоростта, след като се влезе в лентата за отклоняване... Можеш ли го осъзна или да обяснявам с чертички и резки?
1. Такава отбивка не се прави на завой. 2. Пътната маркировка е сбъркана защото на влизане и на излизане от отбивката маркировка няма. Трябва да има прекъсната линия, а там просто няма линия и очите на човек се лъжат по крайната дясна линия. 3.Има ли въобще знак, който да предупреждава, че има отбивка, защото такъв знак не е намерен. 4. Колко знака и на какво разстояние от отбивката са предупреждавали, че следва отбивка? Защото в България е възможно да няма и нито един знак. 5. Типично по комунистически ще се реши, че жертвите сами са си виновни, но се забравя, че ще дойдат да разследват от РСМ и там експертите не са комунисти (новобългари десебари и т. н.). 6. Какво лошо има в това да се разсъждава, и да се вземат мерки за да не се случва пак? Защото там вече има над 10 случая на катастрофи. 7. "Ще си седим тъпи" национално мото ли е на РБ?
До коментар [#37] от "anonimnii":Точно така е станало...това и аз обеснявам, че на пътя между с.Дъскотна и Айтос има много завои....плавни, но дълги завои.....и ако преди чешмата по този път има мантинела, която ще се окаже на средата на пътя.........ще има ежедневни катастрофи...Не проумявам що за идиоти слагат минуси на коментариите ни с теб....!?
Те ако не са минавали никога през Гърция няма откъде да знаят, че в Гърция междуселските пътища са с много по-високо качество от "магистралите" в България...
До коментар [#42] от "chedeuvre":Според мен шофьорът е карал с твърде висока скорост, и е решил да сече завоя като навлиза в аварийната лента, чиято дясна маркировка продължава в отбивката. В последния момент забелязва щрихованата маркировка и прави опит да се върне на пътя, но закача мантинелата. Реално погледнато, причината за инцидента се дължи на напускане платното за движение. Аварийното не е такова!!! Едва ли е искал и да отбие.
Ами няма как да има спирачен път. Вие попадали ли сте в такава ситуация? То за да има спирачен път е нужно време и място. А той и да е натиснал спирачките няма нито време нито място за спирачен път. Автобусът съвсем леко е намалил скоростта и се е ударил в първата мантинела. Какво не разбрахте? Излизаш от завой и пред теб мантинела... И се удряш. Това не става на равен път.
Липсва каквото и да е означение, че тази лента е за отклоняване - нито има знак в началото на лентата, нито стрелки. Спокойно може да е още една активна лента, по закон е задължително да се ползва тогава, а истината се вижда след завоя. То в България (и Македония) сме свикнали на такива изпълнения де, особено па професионални шофьори, та се съмнявам това да е основната причина, но не е и особено умно направено.
По принцип си е съставил правилен извод. Всеки, който често е шофирал в този участък, ще ви обясни че тази отбивка за чешмата се вижда доста късно. За малко и с мен щеше да стане така на шести ноември около 18.00 часа. Пътят след отбивката за язовир "Студена" започва стръмно изкачване с лява дъга. След преминаване покрай входа от кариерата, започва дясна дъга и продължава изкачването. Вече на върха, пътя рязко завива на дясно и почва стръмно спускане и тогава идва тази отбивка. Ако не видите този прословут знак, директно може да се забиете в мантинелата между пътя и отбивката с чешмата. Отделно че и точно там падат страшни мъгли.
Човекът е направил опит да избегне сбълсъка като кавие, а не да набие спирачка, което щеше да обърне автобуса. Сега вие ми обяснете, как една мантинела, остояща на два метра от траекторията на пътното платно е причина за катастрофа?
До коментар [#79] от "Toshko Afrikanski":Те ако не са минавали никога през Гърция няма откъде да знаят, че в Гърция междуселските пътища са с много по-високо качество от "магистралите" в България...
Няма нужда да минават, има си гугъл карти за тая работа. По магистралата в Северна Гърция на много места ограничението е 90, по нашите е 140. Да не говорим, че отношения м/у Гърция и СМ не са приятелски.
От моста при разклона за Перник до разклона про Дикяните за Радомир, се води скоростен път. Има и съответните пътни знаци за край на магистрала и скорост до 120.
До коментар [#84] от "Toshko Afrikanski":Ами няма как да има спирачен път. Вие попадали ли сте в такава ситуация? То за да има спирачен път е нужно време и място. А той и да е натиснал спирачките няма нито време нито място за спирачен път. Автобусът съвсем леко е намалил скоростта и се е ударил в първата мантинела. Какво не разбрахте? Излизаш от завой и пред теб мантинела... И се удряш. Това не става на равен път.
Човекът е направил опит да избегне сбълсъка като кавие, а не да набие спирачка, което щеше да обърне автобуса. Сега вие ми обяснете, как една мантинела, остояща на два метра от траекторията на пътното платно е причина за катастрофа?[/quote] Какъв сблъсък? Десет пъти ви се каза - в чужбина пътуват опитни шофьори! Те познават пътищата! Това не е тесен планински път, а магистрала с две активни и една аварийна лента. Ако шофьорът не е карал безумно бързо, щеше да мине без проблем "опасния участък". За тая ли опорка се хванахте, след като оная за лошата маркировка и дупки се спихна?
Медиум? Говорил си с душата на шофьора кво е правил. Може да е спал, или да е гледал порно на телефона си. Може да се е депресирал и да е рекъл: сега е момента, тъй и тъй ше се мре, пък и ще отнеса с мен бая албанци и други мюслими, бате Ицо на небето ше ме награди, че подливам бензин на Мохамед. Също толкова вероятно, като всяко предположение. Толкова е изгоряло всичко, че може и никога да не се установи какво се е случило. Може просто да се е скъсал крепеж на колело и да е станал неуправляем болид.
О, младеж....не забелязах, че си от ПРОВАДИЯ....и аз съм от там....между другото на 09.09.1990 год. съм се къпал в атлантическия океан.....виждаш що да "диназавър" съм.... Ти си сигурно още не си бил роден тогава, момко...?
Изглежда никога не сте минавали през този участък. На мен за малко щеше да се случи същото. Коментирали сме с приятели този участък когато сме на навали от там и те са шофирали а аз съм се возил. Всички заявиха че са били дезориентирани от цялостната ситуация като структура и разположение на пътя, отбивката и пътните знаци.
До коментар [#89] от "Toshko Afrikanski":Те РСМ и Гърция си оправиха отношенията. Сега не се разбират с РБ.В Гърция пътищата са с много по-хубаво качество.
Съгласен съм, но само донякъде. Магистралата Солун - Александропулис на места минава по трасе като нашето, предвидено за Кресна, едното платно долу в ниското, а другото нагоре по баирите, с много и доста остри завои, иди карай бързо там. Участъкът около Кавала е безумен - къси и остри за магистрала завои, но пък ограничение 90. На гърците им признавам едно - около секо селце има обходен път! А ако си минавал от Амфиполи към Серес през Нигрита щеше да знаеш, че качеството на доста гръцки шосета е като тукашното.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Dark Avenger alias Дечо Пора
Рейтинг: 613 ЛюбопитноОт птича перспектива на светло излежда о.к. !
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert EinsteinНо в нощно и дъждивно време ?!
442
Рейтинг: 1373 РазстроеноСмущаващо е, че горял и изгорял, като вестник !!!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноИ какво й е на маркировката?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноМи в нощно и дъждовно време е тъмно и мокро.
Очаквам да обвиниш Боко, че в тези условия 12 години не е затварял пътищата на територията, та да не стават катастрофи.
Всеки с глава на раменете си би трябвало да знае как се шофира на тъмно и мокро.
Ти знаеш ли?
ddd
Рейтинг: 345 НеутралноЧовек трябва да е кьорав за да не види, че автобусът се е нахендрил право в идиотската мантинела, която разделя пътя от отбивката.
anonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноНе е ок маркировката. Вижда се, че е помел първо мантинелата вдясно и от там е тръгнал да бяга в ляво и вече в мантинелата вдясно е спрял. Та значи ако се движи вдясно и гледа за ориентир дясната крайна линия, то нормално е да тръгне да влиза в отбивката за почивка, там има и бордюр. И като се е опитал да избегне явно удар с мантинелата изведнъж изкочила насреща от нищото по средата на пътя (защото той може да е карал именно в този момент между двете ленти) и се удря предната му дясна гума в бордюр (може и да се е спукала) и от там мантинелата отдолу ако е засегнала резервоара и при търкане на метал с метал искра и тръгва пожара.
За мен не наред тази маркировка там. И тази отбивка с този бордюр и тази мантинела подвеждат.
debruckere
Рейтинг: 852 НеутралноКакто писах по-рано, пътят може и да не е идеален, но няма нито дупки, нито неравности, стеснения или други подобни фактори. Отделно е и относително прав
От тези кадри, а и от други се вижда ясно, че автобусът се е ударил в дясно в острова на отклонението и е унищожил мантинелата вдясно. При удара и влаченето по мантинелата, както заключиха някои експерти, вероятно се е спукала предна дясна гума.
След това автобусът е завил надясно и се е натресал на мантинелата между платната, където явно се е и запалил.
Смущаващо е скоростта , с която се е развил пожарът. Според някои експерти той е тръгнал от предната част, където е имало и допълнителни туби с гориво. Ако са били и пластмасови, рецептата за бедствие е готова.
Трагедията е огромна и е грехота да се политизира. ББ и шайката му са ясни, както и 12-годишното им управление, но нямат общо в случая. вероятно става дума за немарливост+човешка грешка на шофьора
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноУчастъкът е опасен- изкачване, спускане… Възможно е наклона да не е подходящ за високи скорости… Тъмно е било, мокро… Ако скоростта е била бад допустимата за една такава пътна обстановка…. Какво да се случи освен беля?
Да не говорим че може и на шофьора да му е прилошало ако е бил уморен от дългия път.
famousandco
Рейтинг: 966 НеутралноНие идиоти ли сме? Всички т.нар. национални медии се надпреварват да канят "експерти", които са намерили удобен повод, за да разкажат за ужасното състояние на пътищата ни, за липса на маркировка, контрол и т.н. Резултата е, че медиите в РСМ вече излагат като основна версия за катастрофата лошото състояние на пътя. Това са разбрали и роднините на жертвите, и всички други. Питам пак - идиоти ли сме?
Пътя си е много добър, да не кажа нещо повече. И петокласник без книжка може да кара по него без проблеми. Широк, равен, с добра видимост, ясна маркировка. Защо се изричат лъжи и се насочва мнението, че има нещо нередно?
Накрая следствието ще покаже, че шофьора е карал с доста превишена скорост, че автобуса е бил с повече пътници от разрешеното, че най-вероятно причината е спукана гума, че е имало туби с нафта, за да пламне всичко веднага. Обаче, вече ще бъде насадено как проблема са българските пътища. Това ще мислят половината от нашите граждани и 100% от северномакедонските.
Защо? Защо, защо, защо? Кой иска да бъдем виновни дори тогава, когато нямаме никаква вина и само помагаме на съседите си в нещастието?
debruckere
Рейтинг: 852 Неутрално"... След това автобусът е завил надясно..." - имах предвид наляво. Извинете
schwimmwagen
Рейтинг: 1680 НеутралноИзглежда така, че като си с 50км/ч над ограничението, става проблем. Стига глупости, това изглежда, като една от най добрите отсечки в държавата. Лятото , за около месец , по пътя София - Варна, след Велико Търново имаше 50 километра нов, черен асфалт без абсолютно никаква маркировка. Е , вместо с 140, минах с 100 , няколко пъти ,без да се пребия , Слава богу. Разбира се ,не съм бил единственият.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1951 НеутралноГледайки участъка от пътя се установява, че катастрофата е след лична грешка на шофьора или негов здравословен проблем!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)Всеки нормален шофьор би минал по този път без никакъв проблем!
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноДо коментар [#12] от "Полковник Паликъщов":
Аз също допускам внезапен здравословен проблем, защото липсва спирачен път…
debruckere
Рейтинг: 852 Неутрално++++
Напълно споделям.
Не знам защо почти всички се фокусираха върху качеството на пътищата като цяло, вместо да се гледа конкретния случай. ОК, пътищата ни не са чудесни, но в случая това обобщение няма НИКАКВО МЯСТО, тъй като въпросният участък, макар и не идеален, си е съвсем наред!
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноУмората не прощава!
Всички инфаркти и инсулти са следствие на умора и стрес
4ort
Рейтинг: 2643 НеутралноТи явно гледаш друга снимка!!!!!
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноОтделно от всичко друго, когато минеш с еозилото през мантинелата и спукаш резррвоата.. при една искра и всичко ще изгори. Няма начин!
ddd
Рейтинг: 345 НеутралноЗа първи път и ти да кажеш нещо, което да има общо с истината. Ама сигурно такава ти е интифата, окръжното. "ДБ=БКП" обаче си остава все така една пълна идиотщина, която говори предостатъчно що за птица си.
geparez
Рейтинг: 46 Неутралнозавоят ми се струва прекалено рязък за магистрала (Струма магистрала ли е или скоростен път?) Отбивката на самия завой е супер опасна. Ускоряващата лента за вливане в пътя е безнадеждно къса, а липсва и добра видимост - както за излизащия на пътя, така и за влизащия. Не обяснявам по никакъв начин как е станала катастрофата, просто коментирам кадрите. Не съм минавал никога от там, надявам се и да не ми се наложи
schwimmwagen
Рейтинг: 1680 НеутралноДо коментар [#12] от "Полковник Паликъщов":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Разбира се. Обаче т. н. мисирки ,от 5 сутринта копаят по долнопробни хипотези, вредни за България. Очевидно разочаровани , че не е строен пътя при Боко. Долни гниди. Имаме отвратителни пътища, но точно в този случай не е така.
palav_nik
Рейтинг: 829 Неутрално"Но в нощно и дъждивно време ?!"
В нощно и дъждИвно време аз поне не пътувам никъде на екскурзия...
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1951 НеутралноАко е дремнал за 3 секунди какъв спирачен път да има?
На мен лично 1 път ми се случи за няколко секунди да задремя, за малко да се нахакам под един ТИР! И естествено нямаше да има спирачен път. Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Gantscho Ganev
Рейтинг: 759 НеутралноСамо малоумник строи отбивка на такова място.
spring_va
Рейтинг: 533 НеутралноДо коментар [#8] от "Resurrection":
вАй, вАй, вАй, пътен участък с баири и завои - къде се е чуло и видяло такова нещо?
БърЖе да затваряме пътя Варна - Бургас, докат нЕкой румънЦки автобус не е тръгнАл на екЦкурзия до гРъция.
пп: Съболезнования на близките на загиналите 😔
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноДо коментар [#22] от "Полковник Паликъщов":
Дори и да не е задрямал, ако скоростта е била висока( както обикновенно карат всички !) само миг разсейване и…. В шипките
ddd
Рейтинг: 345 НеутралноА ти явно не можеш да дишаш без да осираш пейзажа с глупостите си.
debruckere
Рейтинг: 852 НеутралноИзвинете , но обяснението Ви е доста пресилено. Малко изсмукано от пръстите.
Имаме ненатоварен път, относително прав участък, незаледен с прилична маркировка, очевадна отбивка и видима мантинела (преди удара), която разделя отбивката от магистралата.
Предполага се все пак, че водачът следи пътя, нали така? Да не говорим, че едва ли кара за първи път по тоя маршрут предвид шопинг-туризма, който агенциата организира. Как може да реши, че отбивката е най-дясната лента ???
ИМАМЕ ПРОФЕСИОНАЛЕН ШОФЬОР! Това не е някой хлапак без книжка с 18-годишно БМВ, решил ад се прави на пилот в 2 сутринта!
irobot
Рейтинг: 528 НеутралноКак изглежда - подвеждаща геометрия на пътя, която те кара да завиваш надясно и в същото време ти предлага разклонение. Такива разклонения се правят на прав участък и се означават с повече от един келяв знак точно на самото разклонение.
hill875
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#11] от "schwimmwagen":
Съгласен съм. Точно в този случай пътят не изглежда да е зле. По логиката на тези, които казват, че е опасен, то магистрала Хемус м/у София и Ботевград трябва да бъде на момента затворена.
akad.nedeltcev
Рейтинг: 723 НеутралноЧудя се, защо от 90 го направиха 120?
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.palav_nik
Рейтинг: 829 ЛюбопитноИнтересно, как другите три автобуса с екскурзианти са минале без проблем през този участък.
Въпреки, че е било тъмно и е валял дъжд...
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноДо коментар [#29] от "hill875":
Под ,,опасен” разбирайте мокър, и в студено време се получава тънка ледена коричка слой между гумата и асфалта…
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноДо коментар [#31] от "palav_nik":
Не всички шофьори:
1) карат с еднаква скорост
2) са в едно и също здравословно състояние
3) имат еднакъв опит
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноДо коментар [#31] от "palav_nik":
И сиамски близнаци да са- пак няма как да карат по един и същи начин
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1951 Неутрално[quote#27:"debruckere"][/quote] ++++++++++++++++
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)Много правилни разсъждения, за разлика от други в тази тема!
Сахаров
Рейтинг: 548 НеутралноИмперията на Злото I shave with Occam's razor
anonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#27] от "debruckere":
Представете си че карате точно там, нощно време и се водите по дясната непрекъсната линия. И какво? Точно си влизате в отбивката, защото следите дясната непрекъсната линия. А там тя те заблуждава да влезеш в отбивката т. е. не е наред. Трябвало е да е прекъсната линия, но там няма никаква линия. Отбивката е направена на завой (т. е. изведнъж излиза насреща ви). И той обаче като е видял някаква мантинела дето го нацелва и вече се чуди какво да прави. И тръгва да бяга от тази мантинела, но там дясната му гума се удря с голяма скорост в бордюра. (А този бордюр там е безсмислен и даже вреден). И от там вече тръгва наляво и се спира в другите мантинели дето са вляво. Но при първият удар в първата мантинела явно се запалва и то целият рейс.
debruckere
Рейтинг: 852 НеутралноТова става най-много при около 3-4 градуса и студен вятър, а не при +9, колкото е било по това време
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноХОРА, ШОФИРАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО!!!
ЖИВОТЪТ Е САМО ЕДИН!
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1951 НеутралноЗа реконструкция на катастрофи има експерти, в Германия дори правят възстановка на катастрофата със стар автобус и после правят анализ чрез оценка на кинетичната енргия. Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Resurrection
Рейтинг: 1920 НеутралноДо коментар [#38] от "debruckere":
Няма как в 2:00 сабален да е +9. Недей писа глупости.
chedeuvre
Рейтинг: 558 ГневноСега....малко да ви светна...въпреки, че сега съм в Ещорил, Португалия....
Пътят....на мястото дето става катастрофата прави лек десен завой, минавал съм оттам....и изведнъж пред теб изниква тъпа мантинела.....щото вдясно от пътя има чешма....Кой глупак и кой още по-голям глупак са сложили и одобрили тази мантинела...????
Подобен път има по пътя...ако пътуваш от Дългопол, Провадийско,...варненско...в посока за Айтос...между с.Дъскотна до Айтос има много завои............има и чешма на пътя при продължителен десен завой в посока Айтос....но там не се е намерил тъпанар да сложи мантинела........и се пътува нормално, без произшествия....
Та....там този тъпанар дето е сложил мантинелата....е причина за ужасната катастрофа през ноща днес....българска работа....пълна тъпня....
Resurrection
Рейтинг: 1920 РазстроеноДо коментар [#38] от "debruckere":
На Никулден (преди три години ще станат сега декември) рано сутринта свекърва ми я блъсна кола. Сякаш всеки път едни и същи грешки от водачи на МПС - мокър участък, несъобразена скорост… Днес сякаш всичко се повтори……
ХОРА, ШОФИРАЙТЕ РАЗУМНО!!!
anonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#42] от "chedeuvre":
Отделно има и бордюр. Нито мантинелата нито бордюра са нужни. Слагаш една пътна маркировка и един хубав голям знак на излизане от отбивката за да не се хвърли някой в пропастта. Имам чувството, че тук пишат само хора дето не са шофьори.
Resurrection
Рейтинг: 1920 Разстроено…пък и на мокър път… висока скорост и леко завиване и става пързалка..
arax
Рейтинг: 223 НеутралноА мога ли да попитам защо се пътува от Истанбул за Скопие през София, а не през Гърция? За по-евтинко ли?
Манчо
Рейтинг: 1426 ЛюбопитноУмниченце - само едун въпрос: през нощта, на мокър път - кое виждаш по -ясно - хоризонталната пътна маркировка или бодящият очите вертикален указателен знак за място за паркиране и почивка, а после ярко отразяващите светлината на фаровете ти вертикални обозначения в сигнално синьо и червено на мантинелата и бордюра на входа на отбивката? Питам и отговор не чакам, вероятно ще ти трябват поне две години, за да разбереш какво точно съм казал! Мараба, С-ДС доносници!
hill875
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#44] от "anonimnii":
Е по-голяма тъпотия не бях чувал и по-дразнещето е, че е с претенция за компетентност.
Ако някои е в отбивката, а някой от магистралата излезе (катастрофира) от пътя да го премаже ли?
Манчо
Рейтинг: 1426 ЛюбопитноЛедена коричка при 9 градуса над нулата? Блондинка? Или просто тъпота? Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 1426 Любопитно"Тъпата мантинела" е на 2,5 метра вдясно от траекторията на лекия завой. Само идиот може да се забие в нея. Е, намерил се е такъв...
Мараба, С-ДС доносници!
von_seeckt
Рейтинг: 237 НеутралноНевероятно чесане на езици днес по повод на една трагедия. Абе вие срам нямате ли?
hamiltonf
Рейтинг: 3798 НеутралноДо коментар [#19] от "geparez":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки"завоят ми се струва прекалено рязък за магистрала"?!
Толкова е "рязък", че трябва да набиеш спирачки до дъно, и понеже не е достатъчно, дърпаш ръчната, с волана контрираш занасянето, и може и да преминеш. Така преминават няколко хиляди автомобили в денонощие, денонощие след денонощие...
tulup
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#44] от "anonimnii":
Не ме търсете преди обядМаркировката е леко подвеждаща (липсва стрелка и знак в началото на разширението, че е за отбивка), но все пак професионален водач много трудно би се заблудил, а и завоя е в обратна посока, има знак пред мантинелата, организацията на движението е доста стандартна. По-скоро основния фактор е преумора, която го е докарала до там да не възприема изцяло пътната обстановка, а да се концертира само върху дясната лента. Много опасно е така да се кара, все ще намери нещо да те заблуди. Естествено, това е само спекулация, нищо не знаем все още.
Разбира се, най-добре ще е да имаме маркировка в перфектно състояние и изпълнена по високи критерии (поне по основните пътища), но това никога не е било така и не знам дали скоро ще стане. Може би пък да спаси следващия преуморен водач, а е нещо елементарно.
chedeuvre
Рейтинг: 558 РазстроеноДо коментар [#37] от "anonimnii":
Точно така е станало...това и аз обеснявам, че на пътя между с.Дъскотна и Айтос има много завои....плавни, но дълги завои.....и ако преди чешмата по този път има мантинела, която ще се окаже на средата на пътя.........ще има ежедневни катастрофи...
Не проумявам що за идиоти слагат минуси на коментариите ни с теб....!?
debruckere
Рейтинг: 852 НеутралноИзвинете, но мисля, че продължавате да преувеличавате. Кой нормален шофьор, особено професионален, фокусира вниманието си само върху най-дясната непрекъсната линия, за да го "води"???
По Вашата логика би трябвало всеки ден да сме като бойно поле, ако шофьорите се водеха само по дясната непрекъсната линия. Пътната обстановка включва много други неща! Освен това, ако шофьорът е бил наистина в кондиция и е следял пътната обстановка, лесно е щял да забележи и отбивката и отделящата мантинела и бордюра и изхвърления от него на 35-40 м.знак.
Разбирам желанието Ви да се изкара виновен пътя, но мисля, че в случая е крайно неуместно.
Gantscho Ganev
Рейтинг: 759 НеутралноДо коментар [#19] от "geparez":
Тая нестандартна отбивка съм сигурен, че след този случай ще бъде премахната.
irobot
Рейтинг: 528 НеутралноДо коментар [#50] от "Манчо":
Да предположим, че не познаваш пътя и не знаеш дали лявото или дясното разклонение е правилният за теб път. Влизаш в маркирания остров, двуумиш се до последния момент и накрая изтърваш управлението. Аргументът “ама как хиляди шофьори не правят тази грешка” не е силен, защото шансовете за ПТП са коренно различни от това дали 1, 5 или 10 на 10000 шофьора се обърква там.
chedeuvre
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#44] от "anonimnii":
Тук пишат основно тъпанари по тази тема....жалко....
Преди месец ходих за кеф с кола от Ещорил до Неапол...колямо каране беше....на връщане ми направи впечатление, че в италианските алпи...от Милано до Ветимилия...на всеки 10км преди тунела те предупреждават за него.....на 2-3км от него ти е написано какво му е името...на тунела....и защо е такова името му...на тунела....това в италия....не в Швеция например....
Некакви въпроси....???
akad.nedeltcev
Рейтинг: 723 НеутралноПреди да направят струма по този път ограничението беше 90. После казаха, че е магистрала и го направиха 120. Макар, че с тези наклони и завои едва ли е точно магистрала.
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.
constatator
Рейтинг: 1936 НеутралноОтбивките на пътя се правят на прави дълги участъци с добра видимост. В случая отбивката е направена на самия завой и вечер когато е тъмно и вали дъжд видимостта е малка и шофьора може и да не е видял мантинелата и затова автобуса да не е оставил спирачен път. Може и самия шофьор за е задрямал или да му е прилошало,но на тази отбивка и мантинелата в острова не трябва да е в завой.
debruckere
Рейтинг: 852 НеутралноАйде сега аз пък да Ви светна, понеже съм от Провадия, че въпросният път , за който говорите НЕ Е МАГИСТРАЛА и скоропстта е много ниска. Отделно тук вече Ви написаха, че ако някой е в отбивката и друг изпусне управлението и влеза с висока скорост там, ако няма мантинела, аккво правим? какво ще обясните тогава за "тъпанарите", дето не са сложили мантинела, м???
И понеже преди време се върнах от Лиасабон, да Ви питам колко отбивки на магистрален път в Португалия са без мантинели ??? Аз поне във времето, което живях в Кашкаиш не видях много такива!
yxw38637716
Рейтинг: 0 НеутралноСмъртта е най-тежкото наказание за човека – СМЪРТТА ОТНЕМА ВСИЧКО НА ЧОВЕКА В ТОЗИ СВЯТ! Какъвто и да е човек, това е непосилно страдание! В такива моменти човек се обръща към Небето и в повечето случай го прави с хула и неразбиране: "защо ако има Бог Той допуска такива неща да се случват!
Затова е добре да кажем, че какъвто и злодей да човека единствения истинен БОГ (християнския) не иска човек да страда, а това е дело на сатана (дявола), защото в Библията ясно е казано, че именно той е "човекоубиец открай време", "крадец" и "баща на лъжата", ДОКАТО ЗА БОГ ПИШЕ, ЧЕ "БОГ НЕ ДОЙДЕ ДА ПОГУБВА И ДА СЪДИ СВЕТА, А ДА БЪДЕ СВЕТА СПАСЕН ЧРЕЗ НЕГО И НЕКА НЕ ЗАБРАВЯМЕ, ЧЕ БОГ Е ЛЮБОВ (ТОВА Е ХАРАКТЕРИСТИКА НА НЕГОВАТА СЪЩНОСТ).
За съжаление ние хората блуждаем, като кокошки с отрязани глави, в нашите себични пътища и решения и с гордост, арогантност, себедостатъчност сме отхвърлили Бог, а така ставаме лесна жертва на дявола, за който пише, че "като рикаещ лъв обикаля и търси кого да погълне", като под погълне се разбира това, което се случи, а не "едно ферари с цвят червен и гадже с бронзов тен".
ДОБРЕ Е ДА ГИ ЗНАЕТЕ ТЕЗИ НЕЩА!
VeLikoV
Рейтинг: 540 НеутралноДо коментар [#42] от "chedeuvre":
Според мен шофьорът е карал с твърде висока скорост, и е решил да сече завоя като навлиза в аварийната лента, чиято дясна маркировка продължава в отбивката. В последния момент забелязва щрихованата маркировка и прави опит да се върне на пътя, но закача мантинелата. Реално погледнато, причината за инцидента се дължи на напускане платното за движение. Аварийното не е такова!!! Едва ли е искал и да отбие.
Манчо
Рейтинг: 1426 НеутралноОоооооо, ако няма мантинела и се случи нещо подобно, същият тип безмозъчни критици ще викнат в единен глас "Епа една мантинела ли не се сетиха да турят там, та да не ги изпотрепят хората в отбивката???".
Това е положението, няма угодия.... Мараба, С-ДС доносници!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноДа, защото най-вероятно в този момент водачът е бил в безсъзнание.
Това обяснява и отсъствието на спирачен път.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноДо коментар [#7] от "debruckere":
+++
1001
Рейтинг: 1253 Гневнода за няко сватба за някой брадва
няма да гледсам видието и няма да получите пари за сметка на мъртвите
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноС бензин, изключено е нафтата да се възпламени по такъв начин.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноСпоко, разбрахме те.
chedeuvre
Рейтинг: 558 ЛюбопитноДо коментар [#61] от "debruckere":
За това в португалия спор няма...но това пътче дето става катастофата..си е просто пътче...с по две ленти в едната посока.....Едва ли това можеш да го назовеш магистрала...!?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноПочивали са 20 минути преди катастрофата.
А на всяка почивка шофьорите се сменят.
bradley
Рейтинг: 367 РазстроеноПътното платно изглежда чудесно, маркировката също, според мен причината за катастрофата е отклоняване н а вниманието, заспиване заради преумора или загуба на съзнание поради някаква причина! Във всички други случаи като спукана гума, скъсан болт или каквато и да е друга авария щеше да има опит да се спре т.е. спирачен път който в случая липсва! Бог да прости загиналите!
chedeuvre
Рейтинг: 558 Любопитно.....това, че един път в началото е обозначен, че е магистрала.........не го прави магистрала.....Или греша...?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 Неутрално+++
Манчо
Рейтинг: 1426 НеутралноДруже, това не е "път", а магистрала! А "правилната" посока на магистралата / освен ако няма ясни указателни табели за следващо отклонение/ винаги е направо.... И всяко отколняване от правата посока е със задължително снижаване на скоростта, след като се влезе в лентата за отклоняване...
Можеш ли го осъзна или да обяснявам с чертички и резки?
Мараба, С-ДС доносници!
chedeuvre
Рейтинг: 558 ЛюбопитноДо коментар [#63] от "VeLikoV":
Най-вероятно точно така е станало произшествието....
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноКакво студено, ТРЯБВА ДА Е ПОНЕ ЕДИН-ДВА ГРАДУСА ПОД НУЛАТА!!!
Това при +3 по Целзиус нема как да стане.
anonimnii
Рейтинг: 445 Неутрално1. Такава отбивка не се прави на завой.
2. Пътната маркировка е сбъркана защото на влизане и на излизане от отбивката маркировка няма. Трябва да има прекъсната линия, а там просто няма линия и очите на човек се лъжат по крайната дясна линия.
3.Има ли въобще знак, който да предупреждава, че има отбивка, защото такъв знак не е намерен.
4. Колко знака и на какво разстояние от отбивката са предупреждавали, че следва отбивка? Защото в България е възможно да няма и нито един знак.
5. Типично по комунистически ще се реши, че жертвите сами са си виновни, но се забравя, че ще дойдат да разследват от РСМ и там експертите не са комунисти (новобългари десебари и т. н.).
6. Какво лошо има в това да се разсъждава, и да се вземат мерки за да не се случва пак? Защото там вече има над 10 случая на катастрофи.
7. "Ще си седим тъпи" национално мото ли е на РБ?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноДа, и за по-напряко.
А освен това през Бг цялото почти цялото разстояние се кара по магистрала.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноОбЕсняваш ти...
anonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#79] от "Toshko Afrikanski":
Те ако не са минавали никога през Гърция няма откъде да знаят, че в Гърция междуселските пътища са с много по-високо качество от "магистралите" в България...
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноО, и не само тя, всички отбивки требва да се премахнат!
Абе, откъде ви намират?
anonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноЧовек като кара в чужбина и като влезе в България и му се плаче...
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноАйде още един!
С трепет очаквам все така логично да обясниш и защо няма спирачен път.
anonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#84] от "Toshko Afrikanski":
Ами няма как да има спирачен път. Вие попадали ли сте в такава ситуация? То за да има спирачен път е нужно време и място. А той и да е натиснал спирачките няма нито време нито място за спирачен път. Автобусът съвсем леко е намалил скоростта и се е ударил в първата мантинела. Какво не разбрахте? Излизаш от завой и пред теб мантинела... И се удряш. Това не става на равен път.
tulup
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#75] от "Манчо":
Не ме търсете преди обядЛипсва каквото и да е означение, че тази лента е за отклоняване - нито има знак в началото на лентата, нито стрелки. Спокойно може да е още една активна лента, по закон е задължително да се ползва тогава, а истината се вижда след завоя. То в България (и Македония) сме свикнали на такива изпълнения де, особено па професионални шофьори, та се съмнявам това да е основната причина, но не е и особено умно направено.
Тодор Димитров
Рейтинг: 182 НеутралноДо коментар [#16] от "4ort":
По принцип си е съставил правилен извод. Всеки, който често е шофирал в този участък, ще ви обясни че тази отбивка за чешмата се вижда доста късно. За малко и с мен щеше да стане така на шести ноември около 18.00 часа. Пътят след отбивката за язовир "Студена" започва стръмно изкачване с лява дъга. След преминаване покрай входа от кариерата, започва дясна дъга и продължава изкачването. Вече на върха, пътя рязко завива на дясно и почва стръмно спускане и тогава идва тази отбивка. Ако не видите този прословут знак, директно може да се забиете в мантинелата между пътя и отбивката с чешмата. Отделно че и точно там падат страшни мъгли.
VeLikoV
Рейтинг: 540 Неутрално[quote#84:"Toshko Afrikanski"][/quote]
Човекът е направил опит да избегне сбълсъка като кавие, а не да набие спирачка, което щеше да обърне автобуса. Сега вие ми обяснете, как една мантинела, остояща на два метра от траекторията на пътното платно е причина за катастрофа?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноНяма нужда да минават, има си гугъл карти за тая работа.
По магистралата в Северна Гърция на много места ограничението е 90, по нашите е 140.
Да не говорим, че отношения м/у Гърция и СМ не са приятелски.
Тодор Димитров
Рейтинг: 182 НеутралноДо коментар [#19] от "geparez":
От моста при разклона за Перник до разклона про Дикяните за Радомир, се води скоростен път. Има и съответните пътни знаци за край на магистрала и скорост до 120.
Маршалов
Рейтинг: 142 РазстроеноКак изглежда участъкът....Ами, като балтон на просяк. Мизерен!
мурзилкаanonimnii
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#89] от "Toshko Afrikanski":
Те РСМ и Гърция си оправиха отношенията. Сега не се разбират с РБ.
В Гърция пътищата са с много по-хубаво качество.
ddd
Рейтинг: 345 НеутралноВ безсъзнание и делириум трябва да е бил бай Африкан, докато се е занимавал да те прави.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноНедей, моля те!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноКакъв сблъсък?
Десет пъти ви се каза - в чужбина пътуват опитни шофьори!
Те познават пътищата!
Това не е тесен планински път, а магистрала с две активни и една аварийна лента.
Ако шофьорът не е карал безумно бързо, щеше да мине без проблем "опасния участък".
За тая ли опорка се хванахте, след като оная за лошата маркировка и дупки се спихна?
Маршалов
Рейтинг: 142 РазстроеноДо коментар [#88] от "VeLikoV":
мурзилкаМедиум? Говорил си с душата на шофьора кво е правил. Може да е спал, или да е гледал порно на телефона си. Може да се е депресирал и да е рекъл: сега е момента, тъй и тъй ше се мре, пък и ще отнеса с мен бая албанци и други мюслими, бате Ицо на небето ше ме награди, че подливам бензин на Мохамед. Също толкова вероятно, като всяко предположение. Толкова е изгоряло всичко, че може и никога да не се установи какво се е случило. Може просто да се е скъсал крепеж на колело и да е станал неуправляем болид.
chedeuvre
Рейтинг: 558 ЛюбопитноДо коментар [#61] от "debruckere":
О, младеж....не забелязах, че си от ПРОВАДИЯ....и аз съм от там....между другото на 09.09.1990 год. съм се къпал в атлантическия океан.....виждаш що да "диназавър" съм....
Ти си сигурно още не си бил роден тогава, момко...?
Тодор Димитров
Рейтинг: 182 НеутралноДо коментар [#47] от "Манчо":
Изглежда никога не сте минавали през този участък. На мен за малко щеше да се случи същото. Коментирали сме с приятели този участък когато сме на навали от там и те са шофирали а аз съм се возил. Всички заявиха че са били дезориентирани от цялостната ситуация като структура и разположение на пътя, отбивката и пътните знаци.
VeLikoV
Рейтинг: 540 НеутралноДо коментар [#96] от "Маршалов":
До коментар [#95] от "Toshko Afrikanski":
Пийте си хапчетата и по леглата!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1925 НеутралноСъгласен съм, но само донякъде.
Магистралата Солун - Александропулис на места минава по трасе като нашето, предвидено за Кресна, едното платно долу в ниското, а другото нагоре по баирите, с много и доста остри завои, иди карай бързо там.
Участъкът около Кавала е безумен - къси и остри за магистрала завои, но пък ограничение 90.
На гърците им признавам едно - около секо селце има обходен път!
А ако си минавал от Амфиполи към Серес през Нигрита щеше да знаеш, че качеството на доста гръцки шосета е като тукашното.