Шофьорът на автобуса е попаднал в един от пътните капани на българските магистрали (видео)


Като при всяка една тежка катастрофа има много фактори, които са се насъбрали, за да се стигне до трагедията с автобуса от Северна Македония на магистрала "Струма", но сериозно роля за нея има състоянието на пътната маркировка и сигнализация на мястото на инцидента. Този извод направи автомобилният състезател и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев пред БНТ (версиите за катастрофата до момента вижте тук).




Така изглеждат светлоотразителите по мантинелите и те реално не вършат никаква работа.

© Скрийншот:

Така изглеждат светлоотразителите по мантинелите и те реално не вършат никаква работа.


В свое видео той разглежда тяхното състояние в последните метри преди мястото на удара на магистрала "Струма" и открива редица нередности - маркировката подвежда, износена и не е светлоотразителна, светлоотразителите на мантинелите, които нощем очертават контурите на пътя, са стари, ръждясали и на практика невидими, табела, която предупреждава, че има отбивка, е бутната вероятно през май и така и не е вдигната.


Такава би трябвало да е мантинелата.

© Снимката е предоставена от Владимир Тодоров.

Такава би трябвало да е мантинелата.


Друг проблем за експерта е фактът, че отбивката е на завой, не се вижда, не е осветена. Освен това мантинелата преди нея не е буферна, каквато би трябвало да се постави, за да поеме кинетичната енергия.


Това е мантинелата в зоната на инцидента.

© Снимката е предоставена от Владимир Тодоров.

Това е мантинелата в зоната на инцидента.


Илиев описа е вероятните последни секунди преди катастрофата: "Виждайки в последния момент мантинелата на мястото за отдих, шофьорът прави опит да избяга наляво, но помитайки мантинелата, най-вероятно причинява щети по автобуса от типа на спукана гума, спукани бутилки и маркучи за въздух, нужни за да работят спирачките и възпламеняване. Представете си колко прецизна може да бъде маневрата му със спукана гума и без спирачки".


След като намиращият се на 500 метра от мястото на удара знак за отбивка е съборен и така и не е вдигнат, такъв се появява едва метри преди ухото.

© Скрийншот от клина

След като намиращият се на 500 метра от мястото на удара знак за отбивка е съборен и така и не е вдигнат, такъв се появява едва метри преди ухото.


Илиев обобщи, че в България на магистралите има много места, където постоянно стават тежки инциденти и загиват хора. "Ние ги знаем, полицаите ги знаят, пътните помощи ги знаят, въпросът е, че няма воля това нещо да се оправи. Аз ги наричам тези места по българските пътища капани - капани, на които всеки човек може да бъде подведен и да попадне в ПТП", посочи той.


Според Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" обаче за последните три години в участъка на трагичния инцидент на "Струма" са станали общо 10 катастрофи без загинали или ранени.


От вчера в Министерството на регионалното строителство и благоустройството има назначена комисия, която в срок от пет дни трябва да излезе с доклад какво е състоянието на пътната настилка, на знаците, на ограничителните огради и на маркировката.


Подробности вижте във видеото


Следете актуалните новини по темата тук


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK