Сериозно и притеснително е ,че мейнстрийма яко предозира колко ни е лош пътя при положение,че това не е така! Пътя не става за дрифтене с автобус който е претоварен със запалителни вещества и с превишена скорост кара в участък с ограничена скорост!
Е, как може да се премълчава такава небрежност, след като ВСЕКИ ЕДИН ОТ НАС МОЖЕШЕ ДА БЪДЕ НА МЯСТОТО НА ЗАГИНАЛИТЕ??? Но ние така свикнахме! ДА НИ ЗАМАЗВАТ ОЧИТЕ С ЛЪЖИ КОЛКО Е СТАБИЛНО ВСИЧКО!! 🤬
До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Какво ,,предозира” мейнстрийма? Ръждясалите светлоотразители? Или липсата на каквито и да е предупредителни знаци и маркировка на адекватно разстояние?
Лично мнение. Много точен анализ, но станалото не може да се върне... А дали ще се замислят за казаното от автора на края на клипа, аз малко се съмнявам...
Виновен за инцидента е преди всичко шофьора, същия ден от там са минали десетки автобуси на за които условията са били същите. Не наливайте вода в мелницата на антибългарската пропаганда в Македония
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
Герберугите ако я бяха построили толкова лошо, нямаше как това да не се разбере за толкова години и милионите преминали коли щеше да има поне 1000 катастрофи! Македонците когато издавиха българите в охридското езеро, там медиите почни не го повдигнаха на въпрос! Даже по-късно и паметника им поругаха! Libertarianism is just anarchy for rich people
Не се налива вода в ничия мелница! Катастрофите по пътищата ни са именно защото свикнахме да си затваряме очите за очевадни грешки и да си прикриваме гафовете! А загубените човешки животи?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Съгласен съм с изводите, че пътят е опасен ако се сравнява с европейските стандарти, но да вземем и в предвид шофьора. Подобни пътни условия има в цялата пътна мрежа на балканските страни. Шофьорът не е някаква госпожица, кацнала от Швейцария или Австрия за да очаква същите пътни условия в България. Имаме шофьор който е въртял геврека сигурно поне 20 години и в много по-лоши условия.
+++ Трябва службите веднага да разследват кой дава този сценарии на професионалните либерални ентусиасти канени в студията на телевизиите, да гледат умно и да обвиняват държавата!
Виновен за инцидента е преди всичко шофьора, същия ден от там са минали десетки автобуси на за които условията са били същите. Не наливайте вода в мелницата на антибългарската пропаганда в Македония
Абсолютно. И най-много търсят отговорност хора, които не отговарят за нищо.
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
Е как пък САМО този шофьор се е заблудил? Подобен извод абсолютно не кореспондира със статистиката, което означава, че просто не е ВЕРЕН. Солидната статистиката е над всякакви умозрителни съждения и размишления.
Всичко това което казва човекът е вярно. Но все пак, скоростта трябва да е съобразена с пътната обстановка. За да не се оставя това на преценка на водача, в някои европейски страни скоростта по магистралите е ограничена при дъжд, например до 110км/ч. Както и при намалена видимост. Да пердашиш с пълен автобус в лошо време и зле маркиран път е меко казано напълно безотговорно.
Защо наплиташ друг случай? В момента човека от видеото ти показва с ФАКТИ пропуските! Защо си затваряш очите? Ами ако твой близък беше загинал там -ЩЕШЕ ДА СИ ОТВОРИШ УСТАТА НАЛИ?
С писанията си някои хора явно показват желанието си Македония да предяви искове за милиони към България. Само че това няма да върне загиналите, нито ще отмени простия факт, че шофьора, Бог да го прости, вероятно е заспал.
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
Значи и сега и при Своге, умрелите са виновни, живите нямат никаква вина, до следващия път... От колко време се говори, че пратите от строителство на пътищата се краде яко? Че остава 1/2 за строителство? Значи за да подържаме лъжата, че не се краде, трябва да е виновен шофьора... Но на шофьора му се тая вече, ние живите трябва да помислим, дали не е зле тези дето крадат, да влязат в затвора, а всички пари да се използват за сторителството, а не за рушвети... И сега обсъждаме това място, но лошата пътна обстановка е на всякъде и всеки от нас е застрашен да умре на пътя, а послед видни с кражбите си политици да казват, че ние сме си воновни... Така е но не за катастрофата, а че ви търпим...
По същия начин когато блъснаха свекърва ми НАДЛЕЗЪТ В СМОЛЯН БЕШЕ ЗАТВОРЕН, ВЪПРЕКИ ПРОСРОЧИЕТО НА РЕМОНТА ПО НЕГО… Но щом се случи катастрофата-ОЩЕ НА СЛЕДВАЩИЯТ ДЕН ГО ОТВОРИХА, за да прикрият нарушението и да си измият ръцете че едва ли не хората са могли да пресичат по него… ЛИЦЕМЕРНИ СТЕ!!! ЛИЦЕМЕРНИ ИНСТИТУЦИИ!!!
Сериозно и притеснително е ,че мейнстрийма яко предозира колко ни е лош пътя при положение,че това не е така!Пътя не става за дрифтене с автобус който е претоварен със запалителни вещества и с превишена скорост кара в участък с ограничена скорост!
—цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Ти изобщо излизал ли си извън България шофирайки, та било и до Сърбия, за да видиш какво значи магистрала?! Имаш ли изобщо книжка, че си позволяваш да коментираш в колко добро състояние са ни пътищата?! Наясно ли си, че на половината пътна мрежа няма изобщо маркировка, мантинелите си седят ударени с години, по "магистралата" има дупки, луфтове и пропадания, знаци където има са завъртени и/или паднали, а в много случаи има клони пред тях. Пътищата, които се водят първокласни изобщо няма да ги коментирам, там е още по-трагично положението.
Има много предположения защо и как е станала катастрофата. Мен ме интересува също толкова много, защо автобусът се е запалил? Никой не може да ме убеди, че подобно запалване не може да се случи без катализатор, какъвто е бензина. Метал в метал - искри - бензин - взрив... Всички с концентрират върху недостатъка на пътя и аз не оспорвам наличието му, но при подобна катастрофа никой не може да ме убеди, че автобус може да изгори като факла, ако не е имало допълнителни условия. Според мен е имало туби с евтин бензин в багажното отделение и в автобуса. Това е причината за смъртта на хората, Искам да знам, как и кой ги е пуснал на границата с туби с бензин и да си понесе отговорността!
Според мен катастрофите по пътищата се случват защото, караме неразумно имаме усещане за безнаказаност когато превишаваме скорстта или предприемаме забранени маневри. Защото автопарка ни е стар и за съжаление много често си позволяваме да шофираме под въздействието на гняв, алкохол или други упойващи вещества. Аз преминавам обикновено през този участък с 120-140 км/час, когато вали не надвишавам 100 - просто защото е опасно, не защото пътя е лош или защото мантинелата ме плаши или защото има чакъл на пътия. Пътя е каквъвто е - по непознат път, на тъмно и при валеж, скорост с която ще отсечеш 6-7 колчета на мантинелата е "неразумна"
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
Мн добре изпълнен път, с добра и недвусмислена маркировка, отделен с цяло платно(маркирано с напречни линии)паркинг и т.н. детайли за което говори статистиката за липса на всякакви произшествия на това място в продължение на десетки години!Очевидно шофьора е бил унесен или придрямвал! Това, че е бил спрял за малко 20 мин преди това не го прави по-бодър, който е карал знае! А да се търси под вола теле го могат някои....
Мн добре изпълнен път, с добра и недвусмислена маркировка, отделен с цяло платно(маркирано с напречни линии)паркинг и т.н. детайли за което говори статистиката за липса на всякакви произшествия на това място в продължение на десетки години!Очевидно шофьора е бил унесен или придрямвал! Това, че е бил спрял за малко 20 мин преди това не го прави по-бодър, който е карал знае!А да се търси под вола теле го могат някои....
Още един мунчо на амбразурата - кое според теб там е добра маркировка?! Виждал ли си маркировката на средностатистически немски път вечерно време, особено при по-ярки фарове?!
Маркировката трябва да е направена и поддържана така, че да ти е трудно да сгрешиш и лесно да се ориентираш.
Мантинелите трябва да са подбрани така, че при грешка/инцидент да те предпазят, а не да те убият.
На много малко места по пътищата ни горното не е валидно! Крайно време е да се престане с практиката "несъобразена скорост" и отговарящите органи да поемат отговорност за бездействието си.
Нашите органи (начело с премиера Янев, бухалката Боре Сарафов, министер Рашков и прочие) отчаяно се мъчат да подминат най-резонната версия - именно тази, представена тук от Димитър Илиев. Опитват се да я подминат, не я споменават даже, защото там вината е на нашата държава.
Само едно нещо ще коригирам в статията. При липса на налягане (например скъсан маркуч), въздушните спирачки заключват колелата. Въздухът се ползва, за да се отворят челюстите, и се изпуска при спиране. Обратното на повечето автомобили, където хидравликата натиска буталата към диска.
Изходите и местата за почивки на магистралите трябва да се правят по възможност на прави участъци и с поне две табели за предупреждение преди това, защото спирачния път при 120 км/ч на един автобус е поне 100/150 метра.
Кво му обясняваш? Все едно е виждал нормален път. Ние по Гърция( дето ни е тука на една ръка) като тръгнеш по третокласни пътища и са по-равни от нашите първокласни… Тръгнали тука да ми обясняват врели некипели. Ей пътя Рудозем Ксанти го мандахерцат колко години.. Това е една отсечка от няма и 15 км
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
46
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
47
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
48
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Само едно нещо ще коригирам в статията. При липса на налягане (например скъсан маркуч), въздушните спирачки заключват колелата. Въздухът се ползва, за да се отворят челюстите, и се изпуска при спиране. Обратното на повечето автомобили, където хидравликата натиска буталата към диска.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ти да не си експерт? Кошлуков (който още не си дава оставката след изборите) постоянно дава гугле вю от преди няколко години когато маркировката е вехта а като гледам снимките си се вижда много добре! Ясно се вижда ,че ако шиптера дрифтер-джихадист се е заблудил е имал повече от 5 метра забранителна пътна маркировка и минавйки през нея да му се размине забиването в мантинелата: https://gospodari.com/wp-content/uploads/2021/11/автобус-запали-1024x683.jpg
До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":То вече стана естествено вината да се търси другаде... най-добре в правителството или администрацията...
За около десет години над 8000 души са загинали по нашите пътища! ТОВА Е ГРУБАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ! Направете съпоставка как е в другите държави. Вижте починалите какъв процент от населението съставляват? Тогава се изтипосвайте тука да говорите
Напълно възможно е, само дето нито ще се получи взрив при контакт на изтичаща нафта с искра, нито автобусът ще гори като факла толкова бързо, че почти никой да не може да се спаси. Залагам си дясната ръка, че подобно скоростно изгаряне с най-вероятно наличие на взрив, не може да се получи без катализатор от рода на бензина.
Айде пак пътищата били виновни на некадърните шофьори. Що аз не съм катастрофирал за 25 години каране? Щото внимавам и се съобразявам с условията. Не карам с 200 в дъжд, после да обвинявам магистралата, че била имала локви, не карам с 200 в мъгла или по тъмно, не карам с 200 в сняг!
Изводът е един - този участък НЕ ОТГОВАРЯ на критериите за автомагистрала. Това е известно на АПИ и за това е поставен знак "край на автомагистралата" на изхода от Перник и е наречено "автомобилен път" (що е то незнам). ОБАЧЕ е поставено ограничение от 120 км/ч което е непонятно. Извън населено място и извън автомагистралата, скоростта е ограничена на 90 км/ч. След като участъкът НЕ Е автомагистрала, няма основание позволената скорост да е по-висока. Това е поредната ГЕРБотия - ще го пишем път, за да избягаме от изискванията за магистрала ама ще го наричаме и използваме като автомагистрала
До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Е да, прав си, но също така знак няма, мантинелата е в лошо състояние и маркировка също няма. Впрочем маркировка в добро състояние не съм срещал у нас. За месец се изтърква.
Мн добре изпълнен път, с добра и недвусмислена маркировка, отделен с цяло платно(маркирано с напречни линии)паркинг и т.н. детайли за което говори статистиката за липса на всякакви произшествия на това място в продължение на десетки години!Очевидно шофьора е бил унесен или придрямвал! Това, че е бил спрял за малко 20 мин преди това не го прави по-бодър, който е карал знае!А да се търси под вола теле го могат някои....
Пич, я кажи какво пушиш и откъде го купуваш? Или просто е под достойнстовот ти да изгледаш видеото и през живота не си стъпвал в чужбина да видиш какво значи НАИСТИНА недвусмислена маркировка. cio
С Герб и без герб, безотговорността е дълбоко вкоренена по нашите земи от партията (бкп), чиято основна грижа беше, грижата за човека. Така 'човекът' стана безгрижно безотговорен.
Отчасти не си прав. Прочети Закона за движение по пътищата. Понятието автомобилен път е дефинирано там и винаги е съществувало. А за автомобилен път ограничението е 120 км/ч. Що се отнася до въпроса защо този участък не е магистрала – великите строители на магистрали ГЕРБ не можаха да го узаконят като магистрала, защото въпреки нагласените приемателни протоколи този участък НЕ ОТГОВАРЯ НА ВСИЧКИ КРИТЕРИИ, за да бъде магистрала. Борисов му преряза лентичката за откриване, като междувременно участъкът вече започна да се разпада, както всички пътища, построени по времето на ГЕРБ. Направи ли ти впечатление, че след бензиностанцията на "Лукойл" в момента работи машина за сондажни кладенци. Ще укрепват пътя със стоманобетонни изливни пилоти, за да спрат пропадането. Съвсем новата магистрала край Дупница вече също е на вълни. ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ! Но нали пачките са прибрани в чекмеджето!
Авторът е прав, че има недостатъци на маркировката и организацията в този участък от пътя. НО това е само една от предпоставките за ПТП, не че оправдавам състоянието на пътя. В автобуса се предполага, че е имало гориво в туби - една предпоставка за трагедия при евентуално ПТП. Основен причинител на трагичния инцидент, обаче, е шофьорът:
- маркировката не е видима - можел е да намали скоростта и да се ориентира по външните краища на пътя, като запазва определно отстояние от тях; - доколкото разбирам е било влажно/мокро - още една причина за намаляне на скоростта;
Ако шофьорът беше намалил, а той не е, съдейки по смазаната мантинела, сега нямаше да разследват трагедия с 45 или 46 жертви.
Бог да прости загиналите! Бог да даде мъдрост на останалите, че на пътя се шофира, което означава да преценяваш обстановката и да съобразяваш действията си с нея, а не да се возиш максимално бързо, въртейки волана и да разчиташ че се движиш в идеални условия.
Г-н Илиев, абсолютно съм съгласен с Вас. Вчера направих същото през Мапс. Като редовно преминаващ там, никога не карам в дясната лента точно поради тази причина която изтъквате! Мир на душите на загиналите!
Г-н Илиев, абсолютно съм съгласен с Вас. Вчера направих същото през Мапс.Като редовно преминаващ там, никога не карам в дясната лента точно поради тази причина която изтъквате! Мир на душите на загиналите!
Много хубаво, че Д .Илиев си е направил труда да анализира ситуацията - за съжаление, никога няма да разберем със сигурност с колко е карал автобусът. Защото дори при дъжд, позицията на шофьора на автобуса е по-висока, с много по-добра видимост от тази на водач на автомобил. Ако е карал със съобразена скорост (или хайде - максималко разрешената за автобус скорост на този път), а не със 130 за да настигне другите автобуси от групата, не би трявало да има проблем сравнително овреме да види пътя.
Освен това - не е реалистично да си мислим, че професионален шофьор в лошо време, когато е сам на пътя, в непознат район (или в район, който е познат - това го прави район с потенциални свачища на камъни) ще кара в крайна лява или дясна лента. Това и любител не го прави, та камо ли професионалист.
Накратко - причините за трагедията са много, но вероятно има голяма доза човешка грешка. ...
Още един мунчо на амбразурата - кое според теб там е добра маркировка?! Виждал ли си маркировката на средностатистически немски път вечерно време, особено при по-ярки фарове?!
И сравнение не може да става. Но също така, по средностатистически немски път вечерно време няма автобусни джигити. Честа картинка по немските аутобани е отбил камион или автобус и до него полицейска кола - проверяват не толкова товара, колкото скоростта и откога водачът не е почивал, т.е. е зад волана (вижда се по записващото устройство в автобуса, не знам как се казва). Затова вечер отбивките по магистралите са пълни с тирове, не смеещи да карат и час повече от колкото им е позволено. А тук сме дивият изток - който се е возил на автобус София-морето през последните години знае как се кара. Айде по-леко - че маркировките и знаците са много зле - да, ама много е лесно да се търси вината навсякъде, където е удобно. Жалко за горките хорица и роднините им. Let's Go, Brandon! 😁😁😁
Какво означава "непознат път" за водач,който минава най-малко 3 пъти в месеца през него? Или мислиш, че това му е първия нощен курс по този път? Автобус без лиценз за международни превози, претоварен с хора, допълнително с туби бензин, движещ се с превишена скорост....
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Мисля си, че както при всяка катастрофа и тук има низ от злочести случайности, никоя от която не изглежда фатална, но комбинацията между тях е. Има предпоставки за такива инциденти и те са в лошите ни пътища, неподдържана маркировка и т.н., но има и непосредствени причини за подобни катастрофи.
Мисля си, че както при всяка катастрофа и тук има низ от злочести случайности, никоя от която не изглежда фатална, но комбинацията между тях е. Има предпоставки за такива инциденти и те са в лошите ни пътища, неподдържана маркировка и т.н., но има и непосредствени причини за подобни катастрофи.
Ти пак не си разбрал, че този участък е строен по времето на тъмночервеният комунист Костадин Паскалев.
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
До коментар [#68] от "Галя Станчева":Ти най-малко имаш капацитета да казваш чия е вината.Още следствието не е приключило- тя зейнала тука за вина…Боже!
Другите 3 автобуса от екскурзията защо не са катастрофирали на този участък ?Нали пътните условия и за тях са били същите.Разликата е в шофьорите - едните са карали внимателно и съобразено с условията,но за четвъртия това не може да се каже. Освен това, по този път са минавали поне 100 пъти, защото работят за туристическа фирма,която организира екскурзии до Турция през България, не за първи път. Високата скорост,несъобразена с пътните условия,убива,не пътя. Пътят е еднакъв за всички,но шофьорите сме различни.
Аз никого не съм обвини. Едно е да предполагаш какво би могло да се д случило, съвсем друго да заковеш че някой е виновен. Но от това видео ЯСНО СЕ ВИЖДАТ неадекватни моменти..
Да и веднага следва да се запитаме защо е така? Нека се проведе разследване, защо парите от гражданската отговорност (застрахователите като цяло) не стигат до определената точка. Къде по-точно се губят, дали е при самите застрахователи (платили са си примерно на определени хора подкуп, за да не се налага да плащат ремонтите по пътната мрежа) или в самите строителни фирми, на които е възложен ремонта. Нещо много удобно се пропуска застрахователния бранш в цялата работа. Най-логично е именно този бранш да има най-голям интерес за пътната безопасност и да инвестират именно в тази насока. Така се прави по чужбина - застрахователите (понеже имат интерес) провеждат мероприятия за по-безопасно шофиране, грижат се за маркировка и отчасти за безопасната пътна инфраструктура. Аз честно казано не съм видял нито една инициатива от застрахователния бранш, което би следвало да е в техен интерес, следователно техния интерес е изместен на другаде по някакъв начин (дали корупционна практика или беззаконие).
Служебното правителство спраха парите за Автомагистрали и съответно спрая подръжката им. Лятото бяха затворени 4-те нови паркинга по АМ Струма. На 14.11.21г. спрях на паркинг между Благоевград и София и беше невероятна мизерия - пълен с боклуци чак до нивото на мантинелите. Сега стана инцидент заради паднал знак, който не е поставен на мястото си в продължение на месеци. Моля, журналистите да питат управляващите, които спряха средствата за Автомагистрали как е обезпечена подръжката и безопасността им.
Служебното правителство спраха парите за Автомагистрали и съответно спрая подръжката им. Лятото бяха затворени 4-те нови паркинга по АМ Струма. На 14.11.21г. спрях на паркинг между Благоевград и София и беше невероятна мизерия - пълен с боклуци чак до нивото на мантинелите. Сега стана инцидент заради паднал знак, който не е поставен на мястото си в продължение на месеци. Моля, журналистите да питат управляващите, които спряха средствата за Автомагистрали как е обезпечена подръжката и безопасността им.
Всяко едно правителство Е ДЛЪЖНО да дава отчет за коя магистрала( по лотове!) какво е извършвало като ремонти и за какво е харчило парите на данъкоплатците! Това са най-малко десет години в които даже магистралите не са ни довършени. То им благна на някои да крадат… Да да ама чат пат се дължи отчет
Този шофьор просто е карал невнимателно. Как може другите водачи да минат, а този да е заспал и да не види нищо? Като има мъгла ще кара бавно. Няма да натиска постоянно газта. Кара се според условията. Честно казано, малко е нонсенс автомобилен състезател, който е свикнал постоянно да натиска газта, да дава акъл по тези въпроси.
А всички чакат ПРОВЕРКАТА ОТ РАЗХОДЕНИТЕ СРЕДСТВА за автомагистрали да приключи за да видим за какви пари какво е ТРЯБВАЛО да се извърши и какво е ИЗВЪРШЕНО?
Димитър Илиев е абсолютно прав, нищо че причината за катастрофата може да е друга. Нашите пътища са пълни с капани. Шофирам от 40 години, гледам да внимавам и да съм предпазлив. Досега не съм катастрофирал, но то е защото съм имал късмет и ми се е разминавало на косъм. Мога много да разкажа, но вместо това ще опиша познатата всекиму картинка. Видимо добър път, без ограничения и забрани, и насред пътя дупка-а! Голяма и опасна, която може да стои така години наред и за която пътните служби няма как да не знаят и която могат да ремонтират за нула време. Но не! Защо е така?
Може и скоростен да е . Във всеки случай табелите са за 120 км/ч. Което не отменя написаното от мен за "гордостта на Борисов", чекмеджето и пачките в него.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Resurrection
Рейтинг: 2133 ГневноА ГЕРБ иначе ,,инспектират магистрали” с джипката …ако някой пита…
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2892 НеутралноСериозно и притеснително е ,че мейнстрийма яко предозира колко ни е лош пътя при положение,че това не е така!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleПътя не става за дрифтене с автобус който е претоварен със запалителни вещества и с превишена скорост кара в участък с ограничена скорост!
Сгугню
Рейтинг: 418 НеутралноАбе даде се статистика на произшествията на участъка - за 10 години 10 леки произшествия, но някои хора упорито бръщолевят колко бил опасен той.
Resurrection
Рейтинг: 2133 ГневноЕ, как може да се премълчава такава небрежност, след като ВСЕКИ ЕДИН ОТ НАС МОЖЕШЕ ДА БЪДЕ НА МЯСТОТО НА ЗАГИНАЛИТЕ???
Но ние така свикнахме! ДА НИ ЗАМАЗВАТ ОЧИТЕ С ЛЪЖИ КОЛКО Е СТАБИЛНО ВСИЧКО!! 🤬
ilinko
Рейтинг: 813 НеутралноДо коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
То вече стана естествено вината да се търси другаде... най-добре в правителството или администрацията...
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5902 ЛюбопитноТози участък упорито продължава да се обявява за магистрала, а не е.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевИ е строен доста отдавна.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Какво ,,предозира” мейнстрийма?
Ръждясалите светлоотразители? Или липсата на каквито и да е предупредителни знаци и маркировка на адекватно разстояние?
Dimitri Damianov
Рейтинг: 604 НеутралноЛично мнение. Много точен анализ, но станалото не може да се върне... А дали ще се замислят за казаното от автора на края на клипа, аз малко се съмнявам...
Тирбушон
Рейтинг: 229 НеутралноВиновен за инцидента е преди всичко шофьора, същия ден от там са минали десетки автобуси на за които условията са били същите. Не наливайте вода в мелницата на антибългарската пропаганда в Македония
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е краяcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2892 НеутралноГерберугите ако я бяха построили толкова лошо, нямаше как това да не се разбере за толкова години и милионите преминали коли щеше да има поне 1000 катастрофи!
Македонците когато издавиха българите в охридското езеро, там медиите почни не го повдигнаха на въпрос! Даже по-късно и паметника им поругаха!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#9] от "Тирбушон":
Не се налива вода в ничия мелница!
Катастрофите по пътищата ни са именно защото свикнахме да си затваряме очите за очевадни грешки и да си прикриваме гафовете!
А загубените човешки животи?
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Остави Охридското езеро!
Тук става дума за небрежност!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
irobot
Рейтинг: 574 НеутралноСъгласен съм с изводите, че пътят е опасен ако се сравнява с европейските стандарти, но да вземем и в предвид шофьора. Подобни пътни условия има в цялата пътна мрежа на балканските страни. Шофьорът не е някаква госпожица, кацнала от Швейцария или Австрия за да очаква същите пътни условия в България. Имаме шофьор който е въртял геврека сигурно поне 20 години и в много по-лоши условия.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2892 Неутрално+++
Трябва службите веднага да разследват кой дава този сценарии на професионалните либерални ентусиасти канени в студията на телевизиите, да гледат умно и да обвиняват държавата!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноБорисов инспектираше ,,скатовете”на автомагистрала Струма.. ама за подръжката на пътя никой нищо не говори…
https://m.youtube.com/watch?v=BUvr-srzcWI
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 НеутралноАбсолютно. И най-много търсят отговорност хора, които не отговарят за нищо. I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
ruse_island
Рейтинг: 1194 НеутралноЕ как пък САМО този шофьор се е заблудил? Подобен извод абсолютно не кореспондира със статистиката, което означава, че просто не е ВЕРЕН. Солидната статистиката е над всякакви умозрителни съждения и размишления.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "Resurrection":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераА при случа с Охридското езеро за какво става дума?
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#15] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Има ФАКТИ!
Няма какво да ги отричаш
gianni
Рейтинг: 1429 НеутралноВсичко това което казва човекът е вярно. Но все пак, скоростта трябва да е съобразена с пътната обстановка. За да не се оставя това на преценка на водача, в някои европейски страни скоростта по магистралите е ограничена при дъжд, например до 110км/ч. Както и при намалена видимост. Да пердашиш с пълен автобус в лошо време и зле маркиран път е меко казано напълно безотговорно.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#19] от "Alarmstufe Rot":
Защо наплиташ друг случай?
В момента човека от видеото ти показва с ФАКТИ пропуските!
Защо си затваряш очите?
Ами ако твой близък беше загинал там -ЩЕШЕ ДА СИ ОТВОРИШ УСТАТА НАЛИ?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 ЛюбопитноС писанията си някои хора явно показват желанието си Македония да предяви искове за милиони към България.
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераСамо че това няма да върне загиналите, нито ще отмени простия факт, че шофьора, Бог да го прости, вероятно е заспал.
Bob
Рейтинг: 366 РазстроеноЗначи и сега и при Своге, умрелите са виновни, живите нямат никаква вина, до следващия път... От колко време се говори, че пратите от строителство на пътищата се краде яко? Че остава 1/2 за строителство? Значи за да подържаме лъжата, че не се краде, трябва да е виновен шофьора... Но на шофьора му се тая вече, ние живите трябва да помислим, дали не е зле тези дето крадат, да влязат в затвора, а всички пари да се използват за сторителството, а не за рушвети...
И сега обсъждаме това място, но лошата пътна обстановка е на всякъде и всеки от нас е застрашен да умре на пътя, а послед видни с кражбите си политици да казват, че ние сме си воновни... Така е но не за катастрофата, а че ви търпим...
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноШофьора на автобуса може и да е имал също грешки, но тук в това видео виждаме нашите!
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 НеутралноДо коментар [#22] от "Resurrection":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераМи не, нямаше да си отворя устата и да търся виновни, защото това няма да върне загиналите.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноПо същия начин когато блъснаха свекърва ми НАДЛЕЗЪТ В СМОЛЯН БЕШЕ ЗАТВОРЕН, ВЪПРЕКИ ПРОСРОЧИЕТО НА РЕМОНТА ПО НЕГО…
Но щом се случи катастрофата-ОЩЕ НА СЛЕДВАЩИЯТ ДЕН ГО ОТВОРИХА, за да прикрият нарушението и да си измият ръцете че едва ли не хората са могли да пресичат по него…
ЛИЦЕМЕРНИ СТЕ!!!
ЛИЦЕМЕРНИ ИНСТИТУЦИИ!!!
zero_day
Рейтинг: 415 НеутралноТи изобщо излизал ли си извън България шофирайки, та било и до Сърбия, за да видиш какво значи магистрала?! Имаш ли изобщо книжка, че си позволяваш да коментираш в колко добро състояние са ни пътищата?! Наясно ли си, че на половината пътна мрежа няма изобщо маркировка, мантинелите си седят ударени с години, по "магистралата" има дупки, луфтове и пропадания, знаци където има са завъртени и/или паднали, а в много случаи има клони пред тях. Пътищата, които се водят първокласни изобщо няма да ги коментирам, там е още по-трагично положението.
quasimodo
Рейтинг: 516 НеутралноИма много предположения защо и как е станала катастрофата. Мен ме интересува също толкова много, защо автобусът се е запалил?
Никой не може да ме убеди, че подобно запалване не може да се случи без катализатор, какъвто е бензина. Метал в метал - искри - бензин - взрив...
Всички с концентрират върху недостатъка на пътя и аз не оспорвам наличието му, но при подобна катастрофа никой не може да ме убеди, че автобус може да изгори като факла, ако не е имало допълнителни условия.
Според мен е имало туби с евтин бензин в багажното отделение и в автобуса. Това е причината за смъртта на хората, Искам да знам, как и кой ги е пуснал на границата с туби с бензин и да си понесе отговорността!
Тирбушон
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#11] от "Resurrection":
Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е краяСпоред мен катастрофите по пътищата се случват защото, караме неразумно имаме усещане за безнаказаност когато превишаваме скорстта или предприемаме забранени маневри. Защото автопарка ни е стар и за съжаление много често си позволяваме да шофираме под въздействието на гняв, алкохол или други упойващи вещества.
Аз преминавам обикновено през този участък с 120-140 км/час, когато вали не надвишавам 100 - просто защото е опасно, не защото пътя е лош или защото мантинелата ме плаши или защото има чакъл на пътия.
Пътя е каквъвто е - по непознат път, на тъмно и при валеж, скорост с която ще отсечеш 6-7 колчета на мантинелата е "неразумна"
mun4o
Рейтинг: 39 НеутралноМн добре изпълнен път, с добра и недвусмислена маркировка, отделен с цяло платно(маркирано с напречни линии)паркинг и т.н. детайли за което говори статистиката за липса на всякакви произшествия на това място в продължение на десетки години!Очевидно шофьора е бил унесен или придрямвал! Това, че е бил спрял за малко 20 мин преди това не го прави по-бодър, който е карал знае!
А да се търси под вола теле го могат някои....
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноКРЪВТА НА ЗАГИНАЛИТЕ ПО ПЪТИЩАТА ВИКА СРЕЩУ ВАС!!!
zero_day
Рейтинг: 415 НеутралноОще един мунчо на амбразурата - кое според теб там е добра маркировка?! Виждал ли си маркировката на средностатистически немски път вечерно време, особено при по-ярки фарове?!
julesta
Рейтинг: 484 Неутралноайде кире
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#30] от "Тирбушон":
Съгласна!
Но нека и ние да коригираме това което е необходимо с цел премахване на каквито и да било недостатъци по пътищата
The HunteR
Рейтинг: 398 НеутралноМаркировката трябва да е направена и поддържана така, че да ти е трудно да сгрешиш и лесно да се ориентираш.
Мантинелите трябва да са подбрани така, че при грешка/инцидент да те предпазят, а не да те убият.
На много малко места по пътищата ни горното не е валидно! Крайно време е да се престане с практиката "несъобразена скорост" и отговарящите органи да поемат отговорност за бездействието си.
Smoke
Рейтинг: 736 НеутралноНашите органи (начело с премиера Янев, бухалката Боре Сарафов, министер Рашков и прочие) отчаяно се мъчат да подминат най-резонната версия - именно тази, представена тук от Димитър Илиев. Опитват се да я подминат, не я споменават даже, защото там вината е на нашата държава.
Ядосан Октопод
Рейтинг: 118 НеутралноСамо едно нещо ще коригирам в статията. При липса на налягане (например скъсан маркуч), въздушните спирачки заключват колелата. Въздухът се ползва, за да се отворят челюстите, и се изпуска при спиране. Обратното на повечето автомобили, където хидравликата натиска буталата към диска.
Ал Бънди
Рейтинг: 497 НеутралноИзходите и местата за почивки на магистралите трябва да се правят по възможност на прави участъци и с поне две табели за предупреждение преди това, защото спирачния път при 120 км/ч на един автобус е поне 100/150 метра.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#28] от "zero_day":
Кво му обясняваш?
Все едно е виждал нормален път.
Ние по Гърция( дето ни е тука на една ръка) като тръгнеш по третокласни пътища и са по-равни от нашите първокласни…
Тръгнали тука да ми обясняват врели некипели.
Ей пътя Рудозем Ксанти го мандахерцат колко години.. Това е една отсечка от няма и 15 км
The HunteR
Рейтинг: 398 НеутралноДо коментар [#29] от "quasimodo":
Възможно е мантинелата разделяща мястото за почивка от пътя да е разкъсала резервоара, който много вероятно се е намирал за предно дясно колело.
Сгугню
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#20] от "Resurrection":
А данните за 10 години 10 леки произшествия на тоя участък не са ли ФАКТИ?!
Или понеже не ви изнасят на тезата ги пренебрегвате?
М?
Требе да се чете!
Да се чете требе!
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноНие с мъжа ми по един околовръстен в Пловдив щяхме да се утрепем от дупки.. Няма смисъл да се говори- човек трябва да го преживее
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ven11
Рейтинг: 398 НеутралноЗначи спирачките са работили и въпреки това спирачен път няма. Шофьора е спал или не е бил в състояние да реагира.
Сгугню
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#28] от "zero_day":
Тука говорим за конкретен участък, другарю!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#43] от "Сгугню":
https://www.mvr.bg/opp/полезна-информация1/безопасност-на-пътя/статистика/загинали-при-ПТП-по-години
Ето ти!
ЧЕТИ!!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2892 НеутралноТи да не си експерт?
Кошлуков (който още не си дава оставката след изборите) постоянно дава гугле вю от преди няколко години когато маркировката е вехта а като гледам снимките си се вижда много добре!
Ясно се вижда ,че ако шиптера дрифтер-джихадист се е заблудил е имал повече от 5 метра забранителна пътна маркировка и минавйки през нея да му се размине забиването в мантинелата:
https://gospodari.com/wp-content/uploads/2021/11/автобус-запали-1024x683.jpg
Libertarianism is just anarchy for rich people
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#51] от "Ерик":
Само ще защитаваме крадците тука и ще им криене гафовете!
Ай сиктир!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2892 Неутралноиз албанските форуми:
"@ @си държавата човек няма къде да си дрифти със старата Сетра!" Libertarianism is just anarchy for rich people
zyf581066592
Рейтинг: 8 НеутралноГлупости на търкалета. Тоя наглец даже си позволява да лъже при демонстриране на очевидни неща от Гугъл Ърт. Защо ли го прави?
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноЗа около десет години над 8000 души са загинали по нашите пътища!
ТОВА Е ГРУБАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ!
Направете съпоставка как е в другите държави.
Вижте починалите какъв процент от населението съставляват?
Тогава се изтипосвайте тука да говорите
quasimodo
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#42] от "The HunteR":
Напълно възможно е, само дето нито ще се получи взрив при контакт на изтичаща нафта с искра, нито автобусът ще гори като факла толкова бързо, че почти никой да не може да се спаси.
Залагам си дясната ръка, че подобно скоростно изгаряне с най-вероятно наличие на взрив, не може да се получи без катализатор от рода на бензина.
grigoo
Рейтинг: 792 НеутралноАйде пак пътищата били виновни на некадърните шофьори. Що аз не съм катастрофирал за 25 години каране? Щото внимавам и се съобразявам с условията. Не карам с 200 в дъжд, после да обвинявам магистралата, че била имала локви, не карам с 200 в мъгла или по тъмно, не карам с 200 в сняг!
uq
Рейтинг: 1029 НеутралноИзводът е един - този участък НЕ ОТГОВАРЯ на критериите за автомагистрала. Това е известно на АПИ и за това е поставен знак "край на автомагистралата" на изхода от Перник и е наречено "автомобилен път" (що е то незнам). ОБАЧЕ е поставено ограничение от 120 км/ч което е непонятно. Извън населено място и извън автомагистралата, скоростта е ограничена на 90 км/ч. След като участъкът НЕ Е автомагистрала, няма основание позволената скорост да е по-висока. Това е поредната ГЕРБотия - ще го пишем път, за да избягаме от изискванията за магистрала ама ще го наричаме и използваме като автомагистрала
nema_labavo
Рейтинг: 1338 НеутралноИзлезнаха ли вече резултати от експертизите и проверките, пътя ли е виновен?
kazushi
Рейтинг: 1065 НеутралноДо коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Е да, прав си, но също така знак няма, мантинелата е в лошо състояние и маркировка също няма. Впрочем маркировка в добро състояние не съм срещал у нас. За месец се изтърква.
murry
Рейтинг: 1066 ГневноКак така? Та нали тази магистрала е гордостта на Бойко Борисов? Резачът на лентички Борисов!...
wvk19677913
Рейтинг: 11 НеутралноДо коментар [#18] от "ruse_island":
Да разбирам ли, че според тебе има само две истини - "никой не може да се заблуди" и "всички се заблуждават"? Много нелепо изказване.
Smoke
Рейтинг: 736 НеутралноДо коментар [#60] от "grigoo":
Голям си бе, Григо! Много голям!
Ти си от тези, които карат с 65 км/ч в слънчево време и създават задръствания.
cio
Рейтинг: 252 НеутралноПич, я кажи какво пушиш и откъде го купуваш? Или просто е под достойнстовот ти да изгледаш видеото и през живота не си стъпвал в чужбина да видиш какво значи НАИСТИНА недвусмислена маркировка.
cio
Галя Станчева
Рейтинг: 5194 ГневноИ не спира да крещи :((((
На първо място е вината на шофьора, защото в противен случай на това място всеки ден и всяка нощ щеше да има катастрофи.
mun4o
Рейтинг: 39 НеутралноТази отсечка е строена през 2004г. изълнител е македонска фирма, а техническия контрол е на френска фирма. Ех , Чукча....
Roumen Stoilov
Рейтинг: 732 НеутралноС Герб и без герб, безотговорността е дълбоко вкоренена по нашите земи от партията (бкп), чиято основна грижа беше, грижата за човека. Така 'човекът' стана безгрижно безотговорен.
murry
Рейтинг: 1066 НеутралноДо коментар [#61] от "uq":
Отчасти не си прав. Прочети Закона за движение по пътищата. Понятието автомобилен път е дефинирано там и винаги е съществувало. А за автомобилен път ограничението е 120 км/ч. Що се отнася до въпроса защо този участък не е магистрала – великите строители на магистрали ГЕРБ не можаха да го узаконят като магистрала, защото въпреки нагласените приемателни протоколи този участък НЕ ОТГОВАРЯ НА ВСИЧКИ КРИТЕРИИ, за да бъде магистрала. Борисов му преряза лентичката за откриване, като междувременно участъкът вече започна да се разпада, както всички пътища, построени по времето на ГЕРБ. Направи ли ти впечатление, че след бензиностанцията на "Лукойл" в момента работи машина за сондажни кладенци. Ще укрепват пътя със стоманобетонни изливни пилоти, за да спрат пропадането. Съвсем новата магистрала край Дупница вече също е на вълни. ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ! Но нали пачките са прибрани в чекмеджето!
quanton
Рейтинг: 225 НеутралноАвторът е прав, че има недостатъци на маркировката и организацията в този участък от пътя. НО това е само една от предпоставките за ПТП, не че оправдавам състоянието на пътя. В автобуса се предполага, че е имало гориво в туби - една предпоставка за трагедия при евентуално ПТП. Основен причинител на трагичния инцидент, обаче, е шофьорът:
- маркировката не е видима - можел е да намали скоростта и да се ориентира по външните краища на пътя, като запазва определно отстояние от тях;
- доколкото разбирам е било влажно/мокро - още една причина за намаляне на скоростта;
Ако шофьорът беше намалил, а той не е, съдейки по смазаната мантинела, сега нямаше да разследват трагедия с 45 или 46 жертви.
Бог да прости загиналите! Бог да даде мъдрост на останалите, че на пътя се шофира, което означава да преценяваш обстановката и да съобразяваш действията си с нея, а не да се возиш максимално бързо, въртейки волана и да разчиташ че се движиш в идеални условия.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#68] от "Галя Станчева":
Ти най-малко имаш капацитета да казваш чия е вината.
Още следствието не е приключило- тя зейнала тука за вина…
Боже!
Resurrection
Рейтинг: 2133 ЛюбопитноДо коментар [#69] от "mun4o":
Тъй, и от 2004 до 2021 какво са подържали ГЕРБ?
За какво ни събираха винетки?
Да гледаме ръждивите светлоотразители и изтритите маркировки ли?
ivan2021
Рейтинг: 64 РазстроеноГ-н Илиев, абсолютно съм съгласен с Вас. Вчера направих същото през Мапс.
Като редовно преминаващ там, никога не карам в дясната лента точно поради тази причина която изтъквате! Мир на душите на загиналите!
Resurrection
Рейтинг: 2133 Весело500 000 000 км магистрали имаме, само дето не са магистрали а пътища за оф роуд
https://m.fakti.bg/amp/bulgaria/591644-borisov-postroihme-nad-500-000-000-kilometra-magistrali-video
murry
Рейтинг: 1066 ВеселоДо коментар [#69] от "mun4o":
Френска фирма? Вероятно колкото концесионерът на летище София е немски?...
911
Рейтинг: 540 НеутралноМного хубаво, че Д .Илиев си е направил труда да анализира ситуацията - за съжаление, никога няма да разберем със сигурност с колко е карал автобусът. Защото дори при дъжд, позицията на шофьора на автобуса е по-висока, с много по-добра видимост от тази на водач на автомобил. Ако е карал със съобразена скорост (или хайде - максималко разрешената за автобус скорост на този път), а не със 130 за да настигне другите автобуси от групата, не би трявало да има проблем сравнително овреме да види пътя.
Освен това - не е реалистично да си мислим, че професионален шофьор в лошо време, когато е сам на пътя, в непознат район (или в район, който е познат - това го прави район с потенциални свачища на камъни) ще кара в крайна лява или дясна лента. Това и любител не го прави, та камо ли професионалист.
Накратко - причините за трагедията са много, но вероятно има голяма доза човешка грешка. ...
libretto
Рейтинг: 347 НеутралноИ сравнение не може да става. Но също така, по средностатистически немски път вечерно време няма автобусни джигити. Честа картинка по немските аутобани е отбил камион или автобус и до него полицейска кола - проверяват не толкова товара, колкото скоростта и откога водачът не е почивал, т.е. е зад волана (вижда се по записващото устройство в автобуса, не знам как се казва).
Затова вечер отбивките по магистралите са пълни с тирове, не смеещи да карат и час повече от колкото им е позволено. А тук сме дивият изток - който се е возил на автобус София-морето през последните години знае как се кара.
Айде по-леко - че маркировките и знаците са много зле - да, ама много е лесно да се търси вината навсякъде, където е удобно.
Жалко за горките хорица и роднините им.
Let's Go, Brandon! 😁😁😁
Ronald Reagan
Рейтинг: 874 НеутралноПреди да продължите да си плюете държавата не е лошо да се запознаете с "пътищата" в Македония. Чудно там "капани" няма :))) !
agentmitko11
Рейтинг: 2548 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Тирбушон":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовКакво означава "непознат път" за водач,който минава най-малко 3 пъти в месеца през него? Или мислиш, че това му е първия нощен курс по този път?
Автобус без лиценз за международни превози, претоварен с хора, допълнително с туби бензин, движещ се с превишена скорост....
und16569194
Рейтинг: 263 НеутралноДо коментар [#81] от "mitko11":
Никой не може да докаже на сто процента какво е предизвикало тази катастрофа. Спрете да спекулирате за вината.
kmat
Рейтинг: 1598 НеутралноМисля си, че както при всяка катастрофа и тук има низ от злочести случайности, никоя от която не изглежда фатална, но комбинацията между тях е. Има предпоставки за такива инциденти и те са в лошите ни пътища, неподдържана маркировка и т.н., но има и непосредствени причини за подобни катастрофи.
kmat
Рейтинг: 1598 НеутралноМисля си, че както при всяка катастрофа и тук има низ от злочести случайности, никоя от която не изглежда фатална, но комбинацията между тях е. Има предпоставки за такива инциденти и те са в лошите ни пътища, неподдържана маркировка и т.н., но има и непосредствени причини за подобни катастрофи.
Smoke
Рейтинг: 736 НеутралноМакедония ли ни е критерий? Ами хайде тогава и Молдова?
Факт ли е, че това място на нашата магистрала е безумно проектирано, безумно изпълнено и с безумна маркировка? Какво значение има Македония ...
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 НеутралноТи пак не си разбрал, че този участък е строен по времето на тъмночервеният комунист Костадин Паскалев. I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 ЛюбопитноДо коментар [#71] от "murry":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераПо автомобилен път скоростта е 90 км/ч. 120 е по скоростен път и се означава с изрична табела.
Ти и книжка ли си взел с връзки?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 ЛюбопитноДо коментар [#73] от "Resurrection":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераЧе ти нали правиш същото.
Галя Станчева
Рейтинг: 5194 ГневноВсички виждат капаците ти, кресло. Няма друг толкова зейнал като теб - по всяка тема врещиш като настъпена коза, обиждаш и само тъпни ръсиш.
Случайно някой да знае какво са разказали останалите живи. Или не е интересно?!
"Докато автобусът вървеше , той се удари в тротоара от дясната страна, гумите на автобуса се спукаха и започна да избухва пожар, имаше много дим.
Тогава автобусът се премести 20 метра вляво и спря сам. Хората започнаха да кашлят да повръщат, да крещят като във филми на ужасите."
https://www.24chasa.bg/novini/article/10431205
kwy38371721
Рейтинг: 818 НеутралноДругите 3 автобуса от екскурзията защо не са катастрофирали на този участък ?Нали пътните условия и за тях са били същите.Разликата е в шофьорите - едните са карали внимателно и съобразено с условията,но за четвъртия това не може да се каже.
Освен това, по този път са минавали поне 100 пъти, защото работят за туристическа фирма,която организира екскурзии до Турция през България, не за първи път.
Високата скорост,несъобразена с пътните условия,убива,не пътя.
Пътят е еднакъв за всички,но шофьорите сме различни.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#88] от "Alarmstufe Rot":
Аз никого не съм обвини.
Едно е да предполагаш какво би могло да се д случило, съвсем друго да заковеш че някой е виновен.
Но от това видео ЯСНО СЕ ВИЖДАТ неадекватни моменти..
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#89] от "Галя Станчева":
А бе кой говори тука за показанията на оцелелите бе?
Гледаме видео в което има много неизрядни неща по пътя.
Кьорава ли си? Кво?
T.M.
Рейтинг: 484 Неутрално[quote#28:"zero_day"][/quote]
Да и веднага следва да се запитаме защо е така? Нека се проведе разследване, защо парите от гражданската отговорност (застрахователите като цяло) не стигат до определената точка. Къде по-точно се губят, дали е при самите застрахователи (платили са си примерно на определени хора подкуп, за да не се налага да плащат ремонтите по пътната мрежа) или в самите строителни фирми, на които е възложен ремонта. Нещо много удобно се пропуска застрахователния бранш в цялата работа.
Най-логично е именно този бранш да има най-голям интерес за пътната безопасност и да инвестират именно в тази насока. Така се прави по чужбина - застрахователите (понеже имат интерес) провеждат мероприятия за по-безопасно шофиране, грижат се за маркировка и отчасти за безопасната пътна инфраструктура.
Аз честно казано не съм видял нито една инициатива от застрахователния бранш, което би следвало да е в техен интерес, следователно техния интерес е изместен на другаде по някакъв начин (дали корупционна практика или беззаконие).
eagfadfa
Рейтинг: 225 НеутралноСлужебното правителство спраха парите за Автомагистрали и съответно спрая подръжката им. Лятото бяха затворени 4-те нови паркинга по АМ Струма. На 14.11.21г. спрях на паркинг между Благоевград и София и беше невероятна мизерия - пълен с боклуци чак до нивото на мантинелите.
Сега стана инцидент заради паднал знак, който не е поставен на мястото си в продължение на месеци. Моля, журналистите да питат управляващите, които спряха средствата за Автомагистрали как е обезпечена подръжката и безопасността им.
Галя Станчева
Рейтинг: 5194 ГневноНе задавай такива въпроси, а "гледай видеото", че креслата може и теб да пита дали не си кьорав.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноВсяко едно правителство Е ДЛЪЖНО да дава отчет за коя магистрала( по лотове!) какво е извършвало като ремонти и за какво е харчило парите на данъкоплатците!
Това са най-малко десет години в които даже магистралите не са ни довършени.
То им благна на някои да крадат…
Да да ама чат пат се дължи отчет
Vassco
Рейтинг: 537 НеутралноТози шофьор просто е карал невнимателно. Как може другите водачи да минат, а този да е заспал и да не види нищо? Като има мъгла ще кара бавно. Няма да натиска постоянно газта. Кара се според условията. Честно казано, малко е нонсенс автомобилен състезател, който е свикнал постоянно да натиска газта, да дава акъл по тези въпроси.
Resurrection
Рейтинг: 2133 НеутралноДо коментар [#94] от "eagfadfa":
А всички чакат ПРОВЕРКАТА ОТ РАЗХОДЕНИТЕ СРЕДСТВА за автомагистрали да приключи за да видим за какви пари какво е ТРЯБВАЛО да се извърши и какво е ИЗВЪРШЕНО?
dr.maris
Рейтинг: 285 НеутралноДимитър Илиев е абсолютно прав, нищо че причината за катастрофата може да е друга.
Нашите пътища са пълни с капани. Шофирам от 40 години, гледам да внимавам и да съм предпазлив. Досега не съм катастрофирал, но то е защото съм имал късмет и ми се е разминавало на косъм.
Мога много да разкажа, но вместо това ще опиша познатата всекиму картинка. Видимо добър път, без ограничения и забрани, и насред пътя дупка-а! Голяма и опасна, която може да стои така години наред и за която пътните служби няма как да не знаят и която могат да ремонтират за нула време. Но не! Защо е така?
murry
Рейтинг: 1066 НеутралноДо коментар [#87] от "Alarmstufe Rot":
Може и скоростен да е . Във всеки случай табелите са за 120 км/ч. Което не отменя написаното от мен за "гордостта на Борисов", чекмеджето и пачките в него.