Прилича на магистрала, но не е - неяснотите около фаталния участък на "Струма"

Прилича на магистрала, но не е - неяснотите около фаталния участък на "Струма"

© Красимир Юскеселиев



Частта от магистрала "Струма", на която стана катастрофата с автобуса от Северна Македония с 45 жертви, е един от първите от този аутобан. Означеният като Лот 0 участък обхваща трасето от кръговото движение при с. Драгичево до разклона за с. Долна Диканя.


Тази част на "Струма" е планирана още в годините на социализма, пусната е в експлоатация в началото на 2007 година, но близо 15 години по-късно така и няма статут на магистрала, а на високоскоростен път с ограничение на скоростта 120 км/ч. Причината е, че трасето не е актувано като магистрала, като издаването на акт 16 се бави заради неприключили отчужденията на частни терени. "Дневник" попита Министерството на регионалното развитие и благоустройството докъде са стигнали те, но отговор все още няма.


Историческо строителство


Иначе строителството започва през 2003 година по времето на правителството на Симеон Сакскобургготски. Първоначалните оценки са, че изграждането на 18-километровия участък ще струва почти 27 млн. лв. При прерязването на лентата в началото на 2007 година от тогавашния премиер Сергей Станишев и транспортния министър в неговия кабинет Петър Мутафчиев са похарчени със 71 млн. лв. повече.




На тази снимка се вижда, че актуалното ограничение на скоростта в участъка е 120 км/ч, тоест и към момента това не е магистрала.

© Институт за пътна безопасност

На тази снимка се вижда, че актуалното ограничение на скоростта в участъка е 120 км/ч, тоест и към момента това не е магистрала.


Основната причина за оскъпяването е, че първоначално поръчката е за разширение на съществуващия път с по още една лента във всяка посока, а впоследствие е решено да се направи магистрала. Оказва се, че и заради по-голямо овлажняване на почвата от очакваното е нужно по-сериозно укрепване.


Изпълнител на строителните работи е фирма "Булстрой инженеринг", в която собственик на 45% от акциите е македонското дружество "Маврово". Останалата част от акциите са на "Бизнес мениджмънт" с мажоритарен собственик Благой Пишинов.


Кой отговаря за поддръжката


Що се отнася за поддръжката, тя е възложена на държавното дружество "Автомагистрали". Един от ангажиментите е всяка година да се прави обновяване на маркировката, обичайно през пролетта и лятото.


Огледите на мястото на инцидента продължават и днес.

© Институт за пътна безопасност

Огледите на мястото на инцидента продължават и днес.


През април и май Агенция" "Пътна инфраструктура" е възложила на "Автомагистрали" това да бъде направено, като държавната компания отново е прибегнала до подизпълнител, който да свърши работата - фирма "Битулайт". През юни обаче всички текущи ремонти по магистрали и пътища са спрени от служебното правителство, тъй като предвидените за цялата година 380 млн. лв. за такива дейности са похарчени още през първите месеци на годината.


"Дневник" изпрати въпроси до Агенция "Пътна инфраструктура" за това кога за последно е правена инспекция на участъка и кога са правени освежавания на маркировката и пътната сигнализация, като отговор за момента няма. Повече яснота по тези въпроси ще даде и проверката на сформирана вчера комисия в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, което е принципал на АПИ. Резултати от нея се чакат през следващата седмица.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lig35561597
    lig35561597
    Рейтинг: 81 Неутрално

    "През юни обаче всички текущи ремонти по магистрали и пътища са спрени от служебното правителство"

  2. 2 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 812 Неутрално

    "Прилича на магистрала, но не е".

    Както всичко в нашата държава - и това е имитация.
    Ние сме имитация на демокрация. Имитация на парламентарна република. Имитация на независима съдебна система. Имитация на независими контролни органи. Имитация на законност. Най-лошото е, че електоратът казва "Абе какво ме интересува, че така е направено! Нали има път. Иначе нямаше да има път".

    Както е казал навремето древен гръцки мислител:
    "Нашите градове са такива, каквито са, защото ние сме такива, каквито сме".

    Перефразирайте си го относно нашата татковина и нас днес.

  3. 3 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#1] от "lig35561597":

    ГЕРБ са убийците въпреки избирателните цитати.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  4. 4 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1469 Гневно

    Непременно трябва да изкараме, че цялата вина е в пътя и да не говорим за тубите с гориво в багажното...

  5. 5 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Пътищата ни са лоши. Няма какво да се лъжем. Дори уж новите всъщност са зле. Всеки, виждал нормален път (тук за магистрали дори не говорим) ще каже абсолютно същото.
    Но в случая си мисля, че пътят не е единственият виновник за трагедията. Дори не знам доколко пътят е виновен въобще.

  6. 6 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2897 Гневно

    "Причината е, че трасето не е актувано като магистрала, като издаването на акт 16 се бави заради неприключили отчужденията на частни терени" - и дори да има всички актове, това какво предопределя? Дали катастрофите ще са по-малко, дали кантонерите, грижещи се с пот на челото, ще са повече или пък ще се спазват всички изисквания за маркировка, сигнализация, поддръжка? Как пък не се спряха всички спецове да се пъчат колко много знаят, а пък не се самокритикуваха поне малко, че досега нищо не са направили?! Всички пътища в България не съответстват на нормалните изисквания за безопасното им използване, а разкриваните далавери за строеж и експлоатация на нови пък съвсем. Тъжна история, че всички разбираме и от пътно строителство, а сме държавата с най-много ПТП.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  7. 7 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#1] от "lig35561597":

    Е сега докато си направят техни пътноремонтни фирми ще се източат едва - две години без пътна поддръжка.
    Съвсем друг въпрос е че качествена пътна поддръжка в България досега не е имало, явно няма и да има.

  8. 8 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#4] от "jazzdevil":

    По принцип дори и да носят малка атомна бомба в багажа, пътят си остава скапан.

  9. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Разстроено

    Сега пред целият свят лъсна герберската некадърност.Това е най-тежката катастрофа в ЕС за последните десетина години!И това само може да ни лепне поредното черно петно към скапания ни имидж по света!"Благодарим" на ГЕРБ за този резил!!!!

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Разстроено

    Сега пред целият свят лъсна герберската некадърност.Това е най-тежката катастрофа в ЕС за последните десетина години!И това само може да ни лепне поредното черно петно към скапания ни имидж по света!"Благодарим" на ГЕРБ за този резил!!!!

  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Разстроено

    Сега пред целият свят лъсна герберската некадърност.Това е най-тежката катастрофа в ЕС за последните десетина години!И това само може да ни лепне поредното черно петно към скапания ни имидж по света!"Благодарим" на ГЕРБ за този резил!!!!

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Разстроено

    Сега пред целият свят лъсна герберската некадърност.Това е най-тежката катастрофа в ЕС за последните десетина години!И това само може да ни лепне поредното черно петно към скапания ни имидж по света!"Благодарим" на ГЕРБ за този резил!!!!

  13. 13 Профил на Ядосан Октопод
    Ядосан Октопод
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#1] от "lig35561597":

    "Дневник" изпрати въпроси до Агенция "Пътна инфраструктура" за това кога за последно е правена инспекция на участъка и кога са правени освежавания на маркировката и пътната сигнализация, като отговор за момента няма.

    На бас, че ще се окаже, че последно е боядисвано преди 5+ години.

  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    Проблемът е, че няма как да изкараме виновни нито пътната маркировка, нито пътните условия на фаталния пътен участък ! Знам, че на много гербиджи това им се иска, но оплюването няма да се състои точно по този повод ! Както вече писах под другата статия, откакто се помня, когато имаш отклонение от пътя, по който се движиш, винаги трябва да отбиеш скоростта - най - често до 60 км., нерядко и до 40 ! Това се знае от всеки шофьор с малко повече опит, за такъв на автобус да не говорим ! Ако си продължаваш по пътя, всичко е ясно ! При съмнения за габаритите на пътя и твоята лента, всеки шофьор се води предимно от осевата линия, която е отляво, не тази от дясно, и се стремиш да се съобразяваш с нея като ъгъл, под който се движиш на пътя ! В идеално положение, винаги караш успоредно на нея и никога не може да се подведеш от каквото и да било друго ! Няма шофьор, който заради пътна маркировка да се вреже в мантинелата от дясно, разделяща пътя от разширението, както в случая ! Най - много да го пропуснеш, но това е бял кахър в сравнение с другото......!Ясно е, че е имало или разсейване, или взривът отзад, на каквото и да се дължи той, е изиграл своята роля ! Не ми е работа да знам дали е имало туби с гориво отзад или не, работа на шофьора е да спазва тези критични за живота и здравето правила, чието нарушение се заплаща често фатално ! Не е необходимо да си експерт по пътна безопасност за да стигнеш до подобни изводи !...........

  15. 15 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5627 Любопитно

    До коментар [#12] от "bat_plamen":

    Ти чете ли статията, станишев е прерязал лентичката, този път/магистрала е строен преди ГЕРБ. Вероятно от "батко и братко".

  16. 16 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 664 Неутрално

    "През юни обаче всички текущи ремонти по магистрали и пътища са спрени от служебното правителство"
    —цитат от коментар 1 на lig35561597


    "предвидените за цялата година 380 млн. лв. за такива дейности са похарчени още през първите месеци на годината".

    Предполагам не сте дочели цялото изречение.
    Кой е направил бюдежет за тази година?
    Кой Го е похарчил през първите месеци?
    Кой остави поредната бомба за служебното правителство?

  17. 17 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 917 Любопитно

    До коментар [#1] от "lig35561597":"През юни обаче всички текущи ремонти по магистрали и пътища са спрени от служебното правителство"
    Цитирай цялото изречение а не само части от него , а там пише че "някой е похарчил " парите още през първите месеци на годината .
    "През юни обаче всички текущи ремонти по магистрали и пътища са спрени от служебното правителство, тъй като предвидените за цялата година 380 млн. лв. за такива дейности са похарчени още през първите месеци на годината."


  18. 18 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Сега пред целият свят лъсна герберската некадърност.Това е най-тежката катастрофа в ЕС за последните десетина години!И това само може да ни лепне поредното черно петно към скапания ни имидж по света!"Благодарим" на ГЕРБ за този резил!!!!
    —цитат от коментар 9 на bat_plamen


    Не е строен от тях, не че ако бяха го те строили щеше да е по-добре.

    Много хитър
  19. 19 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":

    Да ама ако беше само до скапания път щяхме да сме прочели заглавие за македонски автобус катастрофирал на магистрала Струма, като се качил на мантинелата, счупил някой там носач и щанга, пътниците помръзнали половин час на местопроизшествието и били извозени с други автобуси.

  20. 20 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 318 Неутрално




    До коментар [#16] от "Аз":

    ++++++++++++
    Щото и ние сме чувАли нещо за "цитиране извън контекст".

  21. 21 Профил на Incognito Burrito
    Incognito Burrito
    Рейтинг: 42 Неутрално

    "През юни обаче всички текущи ремонти по магистрали и пътища са спрени от служебното правителство"
    —цитат от коментар 1 на lig35561597


    "... тъй като предвидените за цялата година 380 млн. лв. за такива дейности са похарчени още през първите месеци на годината."

    Много е удобно да хвърляме обвинения по новите, за заложени капани от старите. Освен тази табела - има купища нарушения по отсечката (заради което има ограничение 120км/ч вместо 140км/ч както е по принцип), които предишните управляващи можеха да оправят цели 3 мандата...

  22. 22 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    В България няма магистрали , а само високоскоростни пътища.
    Карането над 140 км/ч по-всички тях е рисковано.

  23. 23 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    Това е "магистралка" по която скоростта требе да е макс 100. Когато в БГ средното дълголетие на бутата спадне до десетина години и строителите се научат да строят подходящо, а шерпите да поддържат качествено, тогава може да се вдигне скоростта до 120

  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2241 Неутрално

    До коментар [#1] от "lig35561597":

    "тъй като предвидените за цялата година 380 млн. лв. за такива дейности са похарчени още през първите месеци на годината"

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    Дотук ...по отношение на "магистрала" Струма разбираме че служебното правителство на др.РадеФ я вижда за пръв път>..И Комитова сякаш също пропуска съществуването и!!!От април нямало пари ама Комитова и не търси такива за подръжка!!!!Странна работа...

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  26. 26 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    Бат Пламен, леко с бутона, бе човек.
    Като цъкнеш веднъж на "изпращане", изчакай, може интернета да е слаб.
    Иначе се нацвъкват еднакви мнения.

    кратък
  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7636 Неутрално

    До коментар [#1] от "lig35561597":

    "...тъй като предвидените за цялата година 380 млн. лв. за такива дейности са похарчени още през първите месеци на годината."
    Втората част на изречението, която сте пропуснал е много важна.

  28. 28 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Нали организацията, която следи за безопасността на пътищата публикува статистиката за този участък. В последните години няма нито една тежка катастрофа там. А всички като зомбирани повтарят "пътят, пътят...".

  29. 29 Профил на mun4o
    mun4o
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Това е един много хубав път, а въпросната отсечка е чудесно изпълнена! Аман от омразници,които плюят по всичко българско!

  30. 30 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Това е "магистралка" по която скоростта требе да е макс 100. Когато в БГ средното дълголетие на бутата спадне до десетина години и строителите се научат да строят подходящо, а шерпите да поддържат качествено, тогава може да се вдигне скоростта до 120
    —цитат от коментар 23 на Хи-хи


    Ама защо 100? - дай направо 30 да я направим като в прогресивен Париж

  31. 31 Профил на mun4o
    mun4o
    Рейтинг: 214 Неутрално

    [quote#30:"jazzdevil"][/quote]

    Как защо, шиптерите да си транспортират гориво на спокойствие!

  32. 32 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1121 Весело

    До коментар [#12] от "bat_plamen":Ти чете ли статията, станишев е прерязал лентичката, този път/магистрала е строен преди ГЕРБ. Вероятно от "батко и братко".
    —цитат от коментар 15 на Peni Nikol


    Да не си помисли, че четенето е лесна работа?

    : )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  33. 33 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    АПИ, автомагистрали, битулайт…
    То вече не можеш да им хванеш край кой за какво е бил отговорен тези 12 години назад…

  34. 34 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Прави впечатление, че навсякъде и по всяко време при пътното строителство им изниква един и същ проблем: овлажняване, по-голямо от очакваното. И хоп - оскъпяване с 30-50-70 милиона.
    Последното беше край Търговище май.

  35. 35 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Този лот го строяха македонци. Всички камиони по строежа бяха македонски, то тогава в България още нямаше толкова тежка техника. Каквото си построили, това си ползват.

  36. 36 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Абее, щом туй нящо ни прилича на магистрала, значи наистина сме много зле свикнати от боковите "moneyстрали", или, ако щете "шкафчестрали" с по има-няма две мизерни бабунести платна за движение, мизерна маркировка и ужасно "качество", че така изглежда истинската магистрала. Ами не, истинската магистрала не изглежда така Няма съмнение, че " костофф, "царот" с юпи-тата и боко с неговите юпи-та, щото забравяме, ама и Боко с това тръгна в кабинет1 с юпи-та (Дянков и други от сорта, баш юпи-та се водеха) са виновни! Ей това е истинска магистрала 5 платна в посока + аварийна лента и още по един двулентов еднопосочен път отстрани:
    http://www.panarabiaenquirer.com/wp-content/uploads/2013/10/goldclasslane.jpg

    мурзилка
  37. 37 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    С каква боя я правят тая маркировка та всяка година трябва отново да се прави?

  38. 38 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1701 Любопитно

    И сега пътят ли е виновен, че е заспал шофьорът, всички писаници натам водят.

  39. 39 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    ГЕРБ са убийците въпреки избирателните цитати.
    —цитат от коментар 3 на zo

    Сега пред целият свят лъсна герберската некадърност.Това е най-тежката катастрофа в ЕС за последните десетина години!И това само може да ни лепне поредното черно петно към скапания ни имидж по света!"Благодарим" на ГЕРБ за този резил!!!!
    —цитат от коментар 12 на bat_plamen

    До коментар [#12] от "bat_plamen":Ти чете ли статията, станишев е прерязал лентичката, този път/магистрала е строен преди ГЕРБ. Вероятно от "батко и братко".
    —цитат от коментар 15 на Peni Nikol

    Когато фактите говорят и боговете мълчат, но не и Ганьо.
    Ганьо издава присъди от последна инстанция...




    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  40. 40 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    Свършили парите
    Погарчили ги..
    Ама иначе колите нат ТОЛ системата само като ги нацвъкат навсякъде да проверяват кой платил и кой не… и ме хваща тихия бяс

  41. 41 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    До коментар [#3] от "zo":

    Мдааа,Строено от тези,дето сега се връща на власт.Таско,Гечев,Овчаров-Лицата на Промяната,от преди 30 години..

  42. 42 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    И от 2003 до сега не са приключили отчуждителните процедури?!!!
    На този участък ли скоро се бяха появили крави на платното?

  43. 43 Профил на Gantscho Ganev
    Gantscho Ganev
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Откъде всичките сте сигурни, че пътищата ни са лоши и не стават, след като още не сте карали по други и от други хора направени, за да правите разлика и вадите заключения.

  44. 44 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    ....Ей това е истинска магистрала 5 платна в посока + аварийна лента и още по един двулентов еднопосочен път отстрани:http://www.panarabiaenquirer.com/wp-content/uploads/2013/10/goldclasslane.jpg
    —цитат от коментар 36 на Маршалов


    Това нещо ако беше в България Богданчо и Дианка от ония две смешни агенции веднага щяха да му намерят 100 проблема и да обяснят как не отговаря на изискванията за безопасност и спешно трябва да му се оправят първо, второ, пето.

  45. 45 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    Абее, щом туй нящо ни прилича на магистрала, значи наистина сме много зле свикнати от боковите "moneyстрали", или, ако щете "шкафчестрали" с по има-няма две мизерни бабунести платна за движение, мизерна маркировка и ужасно "качество", че така изглежда истинската магистрала. Ами не, истинската магистрала не изглежда така Няма съмнение, че " костофф, "царот" с юпи-тата и боко с неговите юпи-та, щото забравяме, ама и Боко с това тръгна в кабинет1 с юпи-та (Дянков и други от сорта, баш юпи-та се водеха) са виновни! Ей това е истинска магистрала 5 платна в посока + аварийна лента и още по един двулентов еднопосочен път отстрани:http://www.panarabiaenquirer.com/wp-content/uploads/2013/10/goldclasslane.jpg
    —цитат от коментар 36 на Маршалов


    Не е магистрала. Табелите не са зелени. Мантинелите са като на обикновен път. Няма отбивки, като на магистрала. Наклоните са големи и завоите са по-остри. Просто има 4 ленти. И не е строено от Боко.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  46. 46 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1131 Любопитно

    Очаквам скоро да прочета страшни критики как по нашите магистрали няма камбанки и мигащи светлини които да събуждат заспали или разсеяни шофьори...

    Евроатлантида
  47. 47 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#40] от "Resurrection":

    "Похарчили ги"
    За "бело" или сметки, може и биткойни да са купували с тях?
    До коментар [#36] от "Маршалов":

    А, пардон, платната на магистралата на снимката, са не по 5, а по 6 в посока и + аварийна лента. Кво съм броил незнам.

    мурзилка
  48. 48 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#17] от "lout66":

    "През юни обаче всички текущи ремонти по магистрали и пътища са спрени от служебното правителство, тъй като предвидените за цялата година 380 млн. лв. за такива дейности са похарчени още през първите месеци на годината."

    Да ама забравяш , че имаше актуализации на бюджета и Служебните теглят заеми по 500 милиона всяка седмица !!!

  49. 49 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    До коментар [#41] от "wre501051215":

    12 години на власт не ви стигнаха да им вдигнете перушината, Баце да преработи участъка, да резне лентичката и да ни покаже как лошо строят комунистите и на него му се налага да им преправя работата. Иначе на Буци не му пречи да бъде мащабен
    - Магистрала Тракия построих - нищо, че 120 км от нея са по бай тошово, още 120 преди Баце и Баце е направил 120 км

  50. 50 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    До коментар [#3] от "zo":Мдааа,Строено от тези,дето сега се връща на власт.Таско,Гечев,Овчаров-Лицата на Промяната,от преди 30 години..
    —цитат от коментар 41 на wre501051215


    Именно. 90% от протестърчетата с вувузелите и яйцата не са били родени тогава, като сега за тях, на Позитано 20 се намира една приятелска братска партия на промяната.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  51. 51 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#44] от "jazzdevil":

    Тая магистрала на снимката, тамън за БГ шефьорете е, няма ограничение на скоростта по принцип. Изключвам участъци, на които има постоянни, или временни ограничения по обективни причини.

    мурзилка
  52. 52 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    До коментар [#24] от "deutschwagen":

    Ами нали има вече 6-7милиарда"спестени",че ГЕРБ не е на власт?!Колко е да отделите едни 300 милиона за поддръжка?!Или и това сте опоскали,Червени Скакалци ,такива!

  53. 53 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#49] от "doctor.no":

    Погледни от хубавата страна. Баце вече е офф, вие сте он. Натрийте му носа и покажете как се правят тея магистрали.

  54. 54 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    До коментар [#45] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Така да е, само дето трябва да го караме на усет, че не е магистрала. 120 км/ч не е по никакви стандарти за подобен род пътища дори за леки коли, а не автобуси да могат да шпоркат с над 100 км/час

  55. 55 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3282 Неутрално

    До коментар [#28] от "sylvester":

    Повтарят,нали трябва да се използва за политическа пропаганда?!

  56. 56 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Кога през 2016 година направиха винетките от 67 на 97 лева си спомням че обещаха пътищата да са златни...... друго си представях, ама сега и текущото им поддържане и ремонтите са им!

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  57. 57 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    До коментар [#45] от "Незнайко в Слънчевия град":Така да е, само дето трябва да го караме на усет, че не е магистрала. 120 км/ч не е по никакви стандарти за подобен род пътища дори за леки коли, а не автобуси да могат да шпоркат с над 100 км/час
    —цитат от коментар 54 на doctor.no


    Тук всички напоследък станаха пътни експерти.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  58. 58 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Пътят съвсем официално не е магистрала. След кръговото на Драгичево има знак за край на магистралата.

  59. 59 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2649 Неутрално

    Прилича на магистрала, но не е
    **********************************************

    Прилича на паун. И е паун.

    Мараба, С-ДС доносници!
  60. 60 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#53] от "nema_labavo":

    Ще се наложи да се изкопаят отново до чиста пръст и да се почнат от началото. Начин да се мине само с ремонт на боковите мизерии, не съществува.

    мурзилка
  61. 61 Профил на Kostadin Kolarov
    Kostadin Kolarov
    Рейтинг: 97 Неутрално

    "Струма" - хубава работа, ама...

  62. 62 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    До коментар [#53] от "nema_labavo":

    нема Баце, нема маце, нема батко и братко, има качествено и некачествено, опасно и безопасно. Хич не ме интересува персонажа. Само дето банкянския трябва да се скрие, че 12 г ни проглуши ушите какви са ни били пътищата благодарение на него и как преди него сме се размазвали по пътищата.
    А видяхме Своге, видяхме и пътя за Рилския манастир

  63. 63 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    До коментар [#57] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Аз за пътен експерт не претендирам, само твърдя, че за 12 години държавата е доведена до разпад

  64. 64 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#58] от "protoger":

    Не забравяй шоферите дето не зная знаците и не могат да четат на български, или въобще....Братчети и др. необразовани, макета, румыйнци, турчи. Не че не могат, в техните страни сигурно спазват всички правила, ама като минат граница и навлязат в БГ и става няква магия.

    мурзилка
  65. 65 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2482 Весело

    До коментар [#53] от "nema_labavo":

    Сделка има! Само да даде от знаците които му намериха в шкафчето

  66. 66 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2482 Весело

    До коментар [#47] от "Маршалов":

    Това половин милиард км магистрали са си бая…
    https://m.fakti.bg/amp/bulgaria/591644-borisov-postroihme-nad-500-000-000-kilometra-magistrali-video

  67. 67 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    Т.е. си е магистрала дефакто, но не деюре, заради обезщетенията, които трябва да получат собственици за отчужденията. И хайде да престанем да търсим под вола теле - нито пътя, нито съоръженията му са причина.

  68. 68 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 870 Неутрално

    "Прилича на магистрала" – тези неграмотно-нескопосани заглавия са толкова нон сенс, че си мисля дали не са умишлени, просто да разлаят простолюдието!
    Какъв е един път не се определя на външен вид, та да ни прилича или не, там винаги има знаци (ако циганите и дрогирани лумпени не са ограбили) и те ЯСНО ПОКАЗВАТ КАКЪВ Е ПЪТЯ, А НЕ НИЕ ДА РЕШАВАМЕ НА КАКВО ПРИЛИЧА!
    СГАН!

    Ако има дискусия за нещо, за което не сте достатъчно запознати, устоявайте на желанието да се включите.
  69. 69 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#60] от "Маршалов":

    Още по-добре. Да е ясно кой може и кой не може. Не само да се оправдава с предишния. Правят чисто нова хубава магистрала и балоните на Баце се пукат.

  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2241 Неутрално

    До коментар [#52] от "wre501051215":

    Ами не, едва ли има 6-7 милиарда, но дори това не е проблема. Кога според теб за последно е правена тази маркировка? Тези ръждясали светлоотразители от минлата година ли са - не че ще се учудя след Герб да е така. Цялата система е порочна след Герб - пари се харчат, малко се предижда но на края много се дава, а работата остава несвършена. Даже тази система изглежда е отпреди Герб, те просто си я нагаждаха да работи за тях и сараите, които са шефовете на "червените скакалци", тоест на мутроолигархията която не понзава цветове, и в която последните 12 години Герб играе ключова роля (главна роля се колебая да кажа, тя е запазена за шефовите ви от ДПС).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    До коментар [#62] от "doctor.no":

    Да, така е. 12-те години минаха. Що ли се сетих за филма 12 години в робство :)
    Както и да е, вече палачинката се обърна. Правите нови пътища както трябва, и няма да се нала тук да си дращим злобно. Само ще хвалим.

  72. 72 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Добре де,платили 100 млн. лв за този участък от 18 км,строен за магистрала,по цени за магистрала и изведнъж-НЕ Е магистрала на'м защо си?!А някой в затвора за това има ли?Или поне някой уволнен началник?А някой министър?Ай,сиктир бе,а държава въобще има ли?А Рашков и комисарите му защо не се захванат с този въпрос веднага?

  73. 73 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Път ,който не е означен като магистрала , най-вероятно спада под раздела първокласен път. А дали албанеца с купена книжка и основно образование прави разлика кога магистрала ,кога друм ....това питайте техния кат Дневници ,че много закопахте в българската вина.

  74. 74 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 694 Неутрално

    На тази снимка се вижда, че актуалното ограничение на скоростта в участъка е 120 км/ч, тоест и към момента това не е магистрала. | Що за коментар Гошо Пауновски, ти наясно ли си как се отделя магистрала от път? Със знак означаващ че започва или завършва магистрала! А не със знак за ограничение на скороста.

  75. 75 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 640 Неутрално

    "Частта от магистрала "Струма", на която стана катастрофата с автобуса от Северна Македония с 45 жертви, е един от първите от този аутобан. "

    Научете се поне да съгласувате по род и число. Преди 60 г. се учеше във втори клас, предполагам и сега също.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  76. 76 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Пътят съвсем официално не е магистрала. След кръговото на Драгичево има знак за край на магистралата.
    —цитат от коментар 58 на protoger


    ---
    Абсолютно вярно! Този участък въобще не е магистрала и съответно няма маркировка за начало и край на магистралата.

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  77. 77 Профил на dsc
    dsc
    Рейтинг: 605 Неутрално

    120 километра в час може да се постигне безопасно в този участък само с виадукт. Отсечката е разрешена като автомобилен път с 90 км максимална скорост в час. Знакът е сгрешен, поставя се ниско, а тук е високо. Няма знак за отбивка на 500 м преди, както се предполага да се направи при 120 км/ч. Няма ударопоглъщаща мантинела, както е по стандарт. Маркировката няма нощна видимост. На митницата са пуснали туби с гориво заедно с пътниците. Държава без върховенство на правото е държава- убиец.

  78. 78 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Това е "магистралка" по която скоростта требе да е макс 100. Когато в БГ средното дълголетие на бутата спадне до десетина години и строителите се научат да строят подходящо, а шерпите да поддържат качествено, тогава може да се вдигне скоростта до 120
    —цитат от коментар 23 на Хи-хи


    Само да добавя, че при макс скорост 100 балканецът ще кара със 140, така че ограничението трябва да е 70 с надежда да не вдигат над 100 (и пак ще е само надежда).

  79. 79 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Причината за взрива и пожара не е в пътя, причината е в автобуса. Няма нужда да се самообвиняваме.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  80. 80 Профил на vzt251088898
    vzt251088898
    Рейтинг: 11 Неутрално

    САЩ - магистрала, седем платна в едната посока, седем в другата (една лента е 3.7 метра широка), указателни табели през 50 метра с размери по 10кв.м всяка., електронни табели с дължина 25 метра покриващи всички ленти в едната посока, изход през 3-4 мили, бетонни предпазни и разделящи прегради (какво е това мантинела?), ленти със специално предназначение за движение, аварийни услуги пристигащи в рамките на 2-3 минути без заявка или обаждане, нощно време е по-светло отколкото през деня във всяка една точка. Ограничение: 65mph (104км/ч)

    България - двулентов междуградски път осма категория с прякор "магистрала", мрак, дупки с големината на автомобил, пълна липса на маркировка, ако има такава е останала от 1968, никакви обезопасения и абсолютно никакви упътващи и информационни табели. Ограничение на скоростта: 140км/ч

  81. 81 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Вчера ГЕРБерасите подскачаха, като написах: ПОЛУмагистралите на Боко!
    Че извадете си главите, откъдето сте ги завряли, де!
    Боковите Магистрали са ПолуМагистрали!
    Боковото "Дясно" е Полу-Дясно"!
    Боковата Демокрация си е една Полу-Демокрация!
    А Боковите подръжници, не са ли и те, нещо ... Полу...???
    _____________________
    Само кражбите и чекмеджетата не са Полу...

    Fu*k Your Opinion
  82. 82 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    проектантска глупост, която коства човешки животи - отбивка на завой?! без никаква маркировка и знаци поне 200-300 метра преди отбивката. единственото неизвестно е защо автобусът се е запалил при катастрофата.

    Истината ни прави свободни.
  83. 83 Профил на miroslavandi
    miroslavandi
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#9] от "bat_plamen":

    Рядко кухи заключения Пламинеее

  84. 84 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1049 Разстроено

    До коментар [#12] от "bat_plamen":

    Специално за проблема с маркировката и неадекватните знаци няма правителство което да е направило нещо смислено по въпроса

  85. 85 Профил на marchgrey
    marchgrey
    Рейтинг: 242 Неутрално

    маркировката в България навсякъде е жалка картинка. някаква абсолютна пародия на маркировка, и в градовете и извън тях. изтрита до краен предел, да не говорим за светлоотразяване, релефност и прочие неща от сферата на мечтите. а пътят, на който стана произшествието, е път убиец, гледайте видеото на димитър илиев, просто нямам думи.

  86. 86 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#25] от "Willy Messerschmitt":

    Тъп трол, кога президенството е имало пари за инфрструктурни проекти???
    Служебното правителство изпълнява бюджета на ГЕРБ, така че познай кой е виновен за записани дейности без достатъчно гинансиране ????

  87. 87 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1746 Любопитно

    "Струма" е скоростен път, който незнаещите /99%/ наричат магистрала. Скоростното ограничение на матистрала е 140 км/ч , а на "Струма" е 120км/ч
    И тъй като я наричаме магистрала , караме със 160...

  88. 88 Профил на ydn091065851
    ydn091065851
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#85] от "marchgrey":

    братчед, така е ама тогава ще караш по-бавно и внимателно... кво да праим такива са ни пътищата, а те струват пари... а ние не сме по плащането... отвън калотина, се плаща здраво за магистралите, къде от такси къде от данъци... и то много, щото и да има и след като се открадне... а при нас, кат се вземе това дето си требе, не остава за "по предназначение"... мдаааа

  89. 89 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    До коментар [#30] от "jazzdevil":

    За каруцарите и 30 е много. Макс велосипед и да си джитка у парка, докато коня на баща му стриже ливадата зад блока





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK