На живо

Катастрофата на "Струма": основната версия е за човешка грешка, подпомогната от организацията на движението

Катастрофата на "Струма": основната версия е за човешка грешка, подпомогната от организацията на движението

© Юлия Лазарова



"Дневник" следи на живо новините след тежкия инцидент, при който 44 души загинаха в запалил се автобус на магистрала "Струма".




Директорът на сдружението на превозвачите твърди, че моделът на автобуса е от 2005-2008 г.

Ивайло Константинов, изпълнителен директор на Националното сдружение на автобусните превозвачи коментира пред БНР, че изгорелият автобус не е на три години, а на "поне15-20 години".


"Моделът му е от 2005-2008 година, най-много. Ако собственикът му твърди, че той е на 3 години, възможно е да има такава практика сред македонските фирми да рециклират в Турция стари автобуси, като подменят всички изгнили детайли с нови. Това води до компрометиране на фабричните изолации, които не горят лесно. Не се знае с какви материали се правят тези изолации. Аз не мога да твърдя това нещо, но, ако някой твърди, че автобусът му е на 3 години, то не е вярно, защото е видимо от модела на превозното средство", каза Константинов.


Той подчерта, че автобусите са обезопасени, за да не са лесно запалими и каза, че не му е известен друг такъв случай на изцяло изгорял автобус за толкова кратко време - около 5 минути.


"Хипотетично е възможно да има обособен тайник за пренасяне на гориво, но не ми се струва, че е реалистично. Цените на горивата са с малки разлики. Не съм чувал в последните десетина години фирма от Европа да спекулира по този начин. Нека отбележим, че всеки производител на автобуси предлага опция за допълнителен резервоар, който си е съвсем стандартен и законен. Почти всички нови автобуси имат такива допълнителни резервоари", добави той.


Константинов обясни, че лицензирането на автобусите се извършва, като първо се лицензира фирмата, която извършва съответния превоз:


"Всяко превозно средство, закупено или продадено от тази фирма, бива добавяно или изваждано от този лиценз, който тя има. Т.е. не става дума за някакво чудовищно престъпление, че македонският автобус не е имал лиценз за международен превоз, а за едно физическо вписване на автобуса в лиценза на фирмата".

Три дни след катастрофата с автобуса беше коригиран броят на жертвите

Загиналите при катастрофата с автобуса от Северна Македония са 44, а не 45, както се смяташе до момента. Това съобщиха от следствието три дни след инцидента. Веднага след катастрофата се говореше за 46 жертви, по-късно борят им беше коригиран на 45, а днес вече е съобщено окончателното число - 44.


Говорителят на главния прокурор Сийка Милева посочи, че объркване в броя на пътниците създава показание на един от оцелелите. Той твърди, че след катастрофата са оцелели 8 души, а в болница са седем.


Катастрофата на "Струма": основната версия е за човешка грешка, подпомогната от организацията на движението

© Юлия Лазарова


"Телата със сигурност бяха 44. Изследваните също са толкова. Граничният контрол на КПП "Капитан Андреево" е фиксирал 52-ма пътници в автобуса. Остава варианта някой от пътуващите по списък да се е прекачил в друг автобус по време на почивката двадесет минути преди катастрофата", поясни заместник-главният прокурор Борислав Сарафов.

Мъж беше арестуван за коментари във "Фейсбук" по повод катастрофата

Главна дирекция "Борба с организираната престъпност" е задържала мъж на 24 години, който писал коментари във "Фейсбук" по повод катастрофата на магистрала "Струма" с автобуса от Северна Македония. Арестът е след сигнал за несъвместими с морално-етичните норми коментари. Мъжът може да бъде съден по чл. 162 от Наказателния кодекс за проповядване на омраза, основана на народност, чрез информационна система.

Водеща версия и основна за катастрофата с автобуса от Северна Македония е човешка грешка, съобщи заместник-главният прокурор Борислав Сарафов. Той уточни, че се отчита лошата маркировка, сигнализация и организация на движението. Сарафов изрази мнение, че организацията на движението е лоша.


"Мантинелата, на която се нанизал автобуса, е опасна и е способствала за настъпване на инцидента", коментира той. Тя не е имала място на островчето, което отделя мястото за почивка е мнението на Сарафов.


Най-вероятно мантинелата, която е пронизала автобуса между предните гуми, чак до предната врата, е пробила резервоара. Искри от стържещата се по асфалта мантинела са възпламенили горивото. Хората не са успели да излязат, защото пътят към предната врата е бил отрязан от огъня, а задната е била затисната от мантинелата между двете ленти на магистралата, обясниха още от следствието.


Открит е спирачен път, но още не е ясно, защо автобусът се е отклонил вдясно.


Терористичен акт и какъвто и да е взрив не е имало, каза Сарафов. Открити са само три туби с остатъци от нафта, но те не са били пълни, добави той. Това говори, че не те са причина за силния пожар. Не са открити туби с бензин или друга запалителна течност.

Всички в автобуса са загинали от задушаване, установи следствието

Всички жертви в катастрофиралия автобус са загинали от задушаване, в следствие на пожара, а не от травми от самата катастрофа, сочат данните на назначената от следствието съдебномедицинска експертиза, съобщи днес заместник-главният прокурор Борислав Сарафов. До момента са назначени също автотехническа, пожаротехническа и комплексна експертизи. Разпитани са двама свидетели от оцелелите пътници. Те са били будни в момента на катастрофата и независимо един от друг са дали едни и същи показания.
Катастрофата на "Струма": основната версия е за човешка грешка, подпомогната от организацията на движението

© Reuters


По последни данни жертвите са 44. Още утре от Северна Македония ще бъдат взети ДНК проби от роднините на жертвите, за да започне разпознаване на телата.

Следствието с данни за катастрофата

Един от пострадалите ще бъде опериран днес

Все още не се знае кога ще бъдат изписани пострадалите в катастрофата. Седем души останаха живи при инцидента, като всички те бяха настанени в "Пирогов". От болничното заведение уточняват, че всички са в стабилно състояние и няма опасност за живота им. Заради преживения шок от случилото се им се оказва и специализирана психологическа подкрепа. Вчера са били оперирани двама от пострадалите. Настанените в реанимация днес са преместени в отделението на Клиника по изгаряне и пластична хирургия. Единият от тях ще бъде опериран днес.

Главният прокурор на Северна Македония: вярваме в професионализма на българските колеги

На мястото на инцидента видях пластмасови туби, но те не бяха изгорели. Спекулация са твърденията, че инцидентът е причинен заради възпламеняване на туби, заяви пред Би Ти Ви главният прокурор на Северна Македония Любомир Йовески, по повод катастрофата с автобуса на магистрала "Струма", при която загинаха 45 души. Той повтори, че в Северна Македония няма да се води паралелно разследване на инцидента. Йовески допълни, че напълно се доверява на професионализма на българските си колеги. "Ще изчакаме резултатите и тогава обвинението на Северна Македония ще вземе решение как да постъпи след това", заяви Йовески.


Катастрофата на "Струма": основната версия е за човешка грешка, подпомогната от организацията на движението

© Скрийншот от Би Ти Ви


Той повтори, че има две водещи версии за причината за катастрофата – техническа неизправност или човешка грешка, Йовески коментира, че разследването ще покаже точните причини. По техни данни обаче автобусът е бил почти нов и с редовен технически преглед

Експерт: Липсата на осветление и сигнализация е причина за катастрофата с автобуса

Липсата на осветление, както и нужната сигнализация с хоризонтална и вертикална маркировка е причина за катастрофата с автобуса от Северна Македония, каза пред Би Ти Ви пътният експерт инж. Владимир Жиянски. "Получава се алтернативно трасе. Шофьорът се е заблудил, като се е усетил, реагира правилно, но за съжаление, там е направена и една еластична ограда, която виждате каква беля е направила", обобщи той.


Катастрофата на "Струма": основната версия е за човешка грешка, подпомогната от организацията на движението

© Google maps


За експерта грешка има още в самия проект. "Какво прави този остров и мантинела там. И все пак, ако е имало осветления, някакви си жалки 10 лампи, това никога при никакви обстоятелства не би се случило", е мнението на инж. Жиянски.


По думите му отсечката е изпълнена съгласно нормативната база, като наклонът е в рамките на нормите, а завоите са с голям радиус, което позволява висока скорост. Днес данни за катастрофата ще бъдат съобщени от Националната следствена служба.

Двамата македонски митнически служители, които са пропуснали автобуса през границата без документи, са отстранени от работа, съобщиха властите в Северна Македония. Превозното средство не е имало нужното разрешение за международни превози на пътници. Предстои да бъде санкциониран и прекият ръководител на двамата уволнени.


Излизането на автобуса от Северна Македония не е отразено в митническата система на страната, показва първоначалната проверка на властите.


Повече четете тук.

Премиерът: За катастрофата с автобуса да изчакаме коментарите на експертите

Катастрофата на "Струма": основната версия е за човешка грешка, подпомогната от организацията на движението

© Булфото, Булфото


След такъв инцидент се изказват много експерти, но разследващите органи са много по-подготвени. Нека изчакаме те да си свършат работата и да коментират, каза днес пред БНТ служебният премиер Стефан Янев.


За него най-важното сега е държавата с нейните възможности и органи да извърши по най-добрия начин разследването.


"Неговата цел не е толкова да се информира обществото, а да се направят изводи и да се изведат поуки, за да няма подобни трагедии в бъдеще", подчерта Янев.


С аргумент че върви разследване, той отказа да коментира как автобус без лиценз за международен превоз на пътници два пъти е минал през български гранични пунктове.

Според експерти шофьорът е загубил ориентация заради инфраструктурата

Причината за катастрофата с автобуса от Северна Македония в нощта срещу вторник, при която загинаха 45 души, най-вероятно е загуба на пространствена ориентация на водача заради състоянието на инфраструктурата, като това включва пътя, знаците и маркировката. До това мнение стигат експертите от Европейския център за пътна безопасност Дияна Русинова и Красимир Георгиев.
Катастрофата на "Струма": основната версия е за човешка грешка, подпомогната от организацията на движението

© Reuters


Снощи те са направили експеримент с подобен автобус по маршрута на катастрофиралото превозно средство. При него не са успели да стигнат до самото място на инцидента, защото пътят още е затворен. Въпреки това още преди този участък състоянието на "маркировката и знаците е, меко казано, недобро", посочи Георгиев.


Експертите все пак отбелязват, че това е работна версия и може да има и други причини. Като проблеми се посочват също липсата на "котешки очи" по мантинелите, монтирането на опасна мантинела на отбивката за почивка и липсата на осветление на пътните възли. Нарушение на разпоредбите е и пътуването с деца през нощта и вероятният превоз на леснозапалими материали. Красимир Георгиев посочи още, че веднага след катастрофата другите два автобуса от конвоя са се насочили с пълна скорост към границата, а е трябвало да бъдат спрени и проверени.


Вчера организаторът на курсове по безопасно шофиране и бивш рали пилот Димитър Илиев показа във видео сериозни нередности с маркировката и знаците точно в участъка, където стана катастрофата.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (202)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 802 Неутрално

    И скоростта има значение.

  2. 2 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Това е ясно. А имало ли е туби с бензин в багажното ?

  3. 3 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2837 Любопитно

    Колко пъти въпросният шофьор е минавал този курс или му е било за пръв път?

  4. 4 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 877 Неутрално

    "Който не Му харесва магистралите, да Оди пеша!"

    Много актуално в момента.

  5. 5 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1372 Любопитно

    Калинка ли е проектирала, тая "магистрала"?
    (Кавичките на са случайни!)
    __________________
    И колко ще плати България?

    Fu*k Your Opinion
  6. 6 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Всичко е фактор, но голяма част е проектирането на инфраструктурата(отбивка В завой,кой идиот се е сетил, ми е интересно) ,останала избледняла маркировка,която подвежда, както и липсвашщият знак за отбивка 500 метра преди това...
    Човека е видял знака за отбивка/чешма непосредствено преди отбивката... :(
    Останалото го знаем. :(

  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2200 Неутрално

    Това резултат от приключилото разследване ли е или предположения на нвкого?
    Щото има голяма разлика дали някой нещо си мисли или е резултат от приключило разследване. После да не почнат съдебни дела срещу експерти, за уронване на престиж.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  8. 8 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Дано най-сетне да се приеме, че път без маркировка в нормите, не е нормален път за шофиране. Огромна част от жертвите през нощта се дължат на изтритата маркировка.

  9. 9 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Апропо, С тубите бензинец контрабанда какво стана?
    Е ли ги е имало, или не ги е?

  10. 10 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 240 Разстроено

    Как пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него?
    Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова...

  11. 11 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Как пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него?Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова...
    —цитат от коментар 10 на aspet


    Тя веднъж става белята, нали знаеш...
    Това не е аргуумент!

  12. 12 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    "До това мнение стигат експертите от Европейския център за пътна безопасност Дияна Русинова и Красимир Георгиев."

    'ми това са хрантутници от НПО - демек в момента възпроизвеждат теза, за която им се плаща!
    Хайде да видим откъде идват мангизите на тези толупи, пък после да ги припознаваме като експерти...

    I Want To Believe
  13. 13 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1680 Любопитно

    Глупости на търкала...:
    1. Как се губи ориентация от водач,който прави редовни курсове по този маршрут и поне 2-3 пъти на месец минава оттам?
    2.Защо никой от останалите 3 автобуса не е спрял? Защото и те са возили контрабандно гориво и са бързали да го разтоварят в Македония?
    3. Защо автобусът е претоварен?
    4. Защо автобусът е пуснат на път технически неизправен и без документи за международен превоз?
    5.Защо 20 мин.преди катастрофата при почивката на бензиностанцията е сменен водачът с такъв от друг автобус?
    6.Вярно ли е, че автобусът е возил фойерверки за Нова година?
    7. Вярно ли е, че е имал монтиран допълнителен резервоар за 1000 литра гориво и отделно е имало туби с евтин турски бензин?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    Да ви се не види на експертите. Всеки нормален шофьор се движи по средата на лентата за движение и се ориентира по осовата линия, а не по мартинелите вдясно на пътя. И никой не ходи на екскурзия с туби да купува бензин вмести дрехи, нещо за ядене или други стоки които могат да се сложат в сака.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    И скоростта има значение.
    —цитат от коментар 1 на jmf29537805


    Разбира се. Ако беше карал със съобразена скорост, нищо фатално нямаше да стане. Инфраструктурата може да не е идеална, но тя не може да предизвика катастрофа, ако шофьорите карат внимателно и със съобразена с условията скорост.

  16. 16 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#10] от "aspet":

    Значи чакаме поне още 3 автобуса да катастрофират там и тогава признаваме, че има проблем с участъка и е опасен. Един е малко.

  17. 17 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    "Причината за катастрофата с автобуса от Северна Македония в нощта срещу вторник, при която загинаха 45 души, най-вероятно е загуба на пространствена ориентация на водача заради състоянието на инфраструктурата, като това включва пътя, знаците и маркировката. До това мнение стигат експертите от Европейския център за пътна безопасност Дияна Русинова и Красимир Георгиев."
    Едни хора искат да блеснат, като хвърлят вината директно върху пътните условия. Какво стана с понятието съобразена скорост? Ако вали дъжд или сняг, не намаляш ли скоростта? Ако имаш намалена видимост, пак ли караш с максималната разрешена скорост? И ако предположим, че посочените от тях причини са предпоставка за катастрофата, коя е причината за многото жертви? Защото автобусът дори не се е преобърнал, а мантинелата е поела удара. Но ако си добавил резервоари, превозваш гориво в туби, бутилки с газ, фойерверки... или други опасни товари, няма да ти е виновна маркировката в случай на птп. Защото може и гума да гръмне или настъпен предмет да изхвръкне, и пак да се възпламени автобуса ако има предпоставки за това. Да изчакаме разследването все пак, преди да правим заключения.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5755 Весело

    До коментар [#3] от "Deaddark": Този въпрос е много резонен, но е в противоречие с директивите, да се стигматизира един период от развитието на държавата, който обаче е настъпил, след като въпросният участък "Лот 0" е бил проектиран и построен.
    А ето че премиерът, например, е доста по-обран в коментарите си:
    "След такъв инцидент се изказват много експерти, но разследващите органи са много по-подготвени."
    Най-подготвени обаче са форумните корифеи тук, както ние всички много добре знаем.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  20. 20 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 635 Неутрално

    А тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Пълни глупости! Как само той е изгубил ориентация?

  23. 23 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    А тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?
    —цитат от коментар 20 на kwy38371721


    Мястото на нанизването;

    https://www.google.com/maps/@42.4921119,23.1327669,3a,50.5y,218.29h,81.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdYjFD4yIO2zJI-oxpARRkw!2e0!7i16384!8i8192

  24. 24 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Работническо дело а.к.а дневник стана по-зле и от пик

  25. 25 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 786 Гневно

    Според доцент Мангъров са изгорели просто сухите албански клечки. Нека да не всяваме паника и медиите да не раздухват този случай. Отказвам да живея в страх, докато пътувам по пътищата построени лично от бившия всеобщ любимец на народа - ББ.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  26. 26 Профил на absfresh
    absfresh
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Бързал е да хване митничарите на смяна за да си вкара товара е Македония необезпокояван. Защо другите автобуси с такава скорост са се изнизали и не им ли е направило впечатление, че последния от конвоя го няма? Докато минат границата вече се е знаело за катастрофата и даже шефа на фирмата е бил известен. Много въпросителни и нито една не е в посока пътна маркировка.

  27. 27 Профил на Philip Ganev
    Philip Ganev
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#14] от "Julian Mall":

    Най вече шофьорите си купуват маратонки и локум. Те бензина само го миришат.

  28. 28 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Аз съм минавал доста пъти от там при всякакви условия, що не изгубих ориентация заради инфраструктурата не знам...

  29. 29 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Разсейване на вниманието на шофьора е един от елементите на катастрофата. Провериха ли мобилните оператори за комуникация на телефона на шофьора?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  30. 30 Профил на kit10680791
    kit10680791
    Рейтинг: 26 Неутрално

    И маркировката като не е била адекватна ,къде са били служителите на КАТ? Или важното е да питаме: Ко праим сега?

  31. 31 Профил на kit10680791
    kit10680791
    Рейтинг: 26 Неутрално

    И маркировката като не е била адекватна ,къде са били служителите на КАТ? Или важното е да питаме: Ко праим сега?

  32. 32 Профил на dr.maris
    dr.maris
    Рейтинг: 270 Неутрално

    На това място, както го показа вчера Димитър Илиев, аз лично бих могъл да се заблудя. Най-вероятно нямаше, но е възможно - не само за мене, разбира се. Това вече е достатъчно лошо и не е трябвало да се допуска.

    Заглавието обаче е подвеждащо. По-добре е да се каже: "е възможно шофьорът да е загубил ориентация заради инфраструктурата". Причината може да е друга. И ако е друга, то значи няма проблем с инфраструктурата, така ли?

  33. 33 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 497 Неутрално
  34. 34 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Там, това място за почивка е меко казано неадеквано. Изпадал съм също в заблуждение, хем, че не минавам за първи път. Но нощем и ако ти е за първи път - вероятно е да стане грешка.

  35. 35 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Всички чакаме баш експерта по пътищата от Банкя да излезе с компетентно мнение.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на ldc51604279
    ldc51604279
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Как пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него?Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова...
    —цитат от коментар 10 на aspet


    Тя веднъж става белята, нали знаеш...
    Това не е аргуумент!
    —цитат от коментар 11 на Мамуна


    Въпросът е защо е станала. Всеки шофьор особено професионален трябва да е наясно с понятието "съобразена скорост". Условията са даденост. Водачът е този, който трябва да прецени адекватно условията и пътната обстановка. Съответно и той носи най-голямата отговорност.

  38. 38 Профил на izoblichitel
    izoblichitel
    Рейтинг: 530 Неутрално

    ава разбира се че комунистическия вестник тая манипулация от всяка трагедия да прави сериала си против бойко борисов е върха им.

    бойко борисов=дневник=бкп

    Octavian е антикомунист и се смее на номенклатурната имитация на псевдо опозоция от чичкови червенотиквеничета и комсомолската й редакция и цензори.
  39. 39 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 892 Гневно

    До коментар [#10] от "aspet":Значи чакаме поне още 3 автобуса да катастрофират там и тогава признаваме, че има проблем с участъка и е опасен. Един е малко.
    —цитат от коментар 16 на doctor.no


    Ами за 10 години не е бил опасен.Аре бегай.Ние сме баси мазохистите-сами ще се изкараме виновни за катастрофата на нередовен автобус около който има още много неизвестни.
    Тоя минавал 100 пъти оттам без проблем,сега направил белята и ние сме виновни.Хайде холан,че ме хващат дяволите...

  40. 40 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Само 1 чук за чупене на прозорци имало в pейса-ковчег.


    https://m.24chasa.bg/novini/article/10433606 © www.24chasa.bg

  41. 41 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Не знам какво сте се размърморили. Очевидно никога не сте карали нощно време. Всеки се ориентира по нещо. Основен ориентир е не средната линия, а линията вдясно или светлоотразителите по мантинелата. И тая линия заедно с мантинелата като те вкарва в отбивката, много ясно какво става. Естествено, че повечето хора които пътуват редовно по тоя път, са го научили и си минават нормално. Със сигурност е имало и много, които са манавали през отбивката. Не може да се каже на бялото черно.
    Вероятно е имало туби с бензин, ама ако нямаше мантинела на средата на шосето, нямаше да се стигне до възпламеняването им.

  42. 42 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Автобусът на македонската туристическа агенция "Беса транс", който катастрофира 23 ноември на магистрала "Струма" близо до Боснек, не е минал през митническа проверка на граничния пункт Деве Баир.

    Двамата дежурни митнически инспектори, които са били на смяна при преминаването на автобуса, са отстранени от работа. Техният пряк началник също ще бъде санкциониран. При тежката катастрофа загинаха 45 души, a ceдeм други бяхa рaнeни, предаде БГНЕС.


    От направената проверка от страна на Инспектората на Агенция Митници в Скопие е установено, че "автобусът с рег. № СК 0284 БА, собственост на "Беса транс" не е регистриран при излизане от страната на 18 ноември 2021 г.". Митническите служители от ГКПП Деве Баир (Гюешево от българска страна, бел.ред.) са проверили само списъка с имената на пътниците", се казва още в съобщението на Агенция Митници от РСМ.

    Оттам уточняват, че същият автобус в периода от 15-ти октомври до 11-ти ноември тази година е минал многократно границата с България, Косово и Албания.


    БГНЕС припомня, че македонското миниcтeрcтвo нa трaнcпoртa и cъoбщeниятa вече отне разрешителното на "Бeca трaнc", защото катастрофиралия автобус нe съществува в eлeктрoнния рeгиcтър зa издaдeни лицeнзи.

    "Беса транс" имa чeтири лицeнзирaни кoли нa "Бeca Трaнc БТБ", нo не и за катастрофиралия aвтoбуcт, подчертаха от миниcтeрcтвoтo нa трaнcпoртa и cъoбщeниятa.

    От "Беса транс" снощи опровергаха информациите, че в катастрофиралия автобус се е пренасяло контрабандно гориво и пиротехника.

    Македонският министър на вътрешните работи Оливер Спасовски каза, че "според неговата информация в автобуса не е имало туби с гориво". /БГНЕС.
    https://bgnes.bg/news/avtobus-t-na-besa-trans-ne-e-minal-prez-mitnicheska-proverka-ot-makedonska-strana/

  43. 43 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 612 Разстроено

    Май вече е горял като е стигнал до “инфраструктурата”

  44. 44 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Глупости. Загубил е ориентация най-вероятно защото е бил много уморен. А маркировката може и да е помогнала но не е основанито

  45. 45 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 741 Неутрално

    ".....според експерти шофьорът е загубил ориентация заради инфраструктурата"
    "Експертите" да си сложат "експертизата" където и е мястото. Те знаят къде.
    Шофьорът е "загубил ориентация", защото не е внимавал/такава е работата на шофьора/ или е заспал/става неусетно/. Възможно е и да му е прилошало.
    Ако експертизата на "експертите" е адекватна, на това място "заради инфраструктурата" шофьорите преминаващи оттам, трябва всеки ден и всяка нощ да предизвикват ПТП-та.

  46. 46 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    До коментар [#16] от "doctor.no":

    В Германия и на най-добрите им пътища стават катастрофи. Но не заради пътя. Хайде приеми че при катастрофа не единствено пътя може да бъде виновен. И имайки предвид натовареността на въпросния път, ако бе калпав щяха да стават 30 катастрофи на ден.

  47. 47 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2204 Неутрално

    Отговорни за загубата на ориентация от шофьора са онези, които не са видяли, че липсва знака на 500 метра от отбивката, че предстои такава. Но как да видят. Обявиха магистралите за вражески обекти. Спряха парите за поддръжката им. Окрадоха парите за Хемус /половин милиард/.

  48. 48 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#15] от "Alex Ivanov":

    Несъобразена скорост по дефиниция е всяка скорост довела до катастрофа. Има ли скорост значи скоростта е била несъобразена. Само спрелите превозни средства не катастрофират.

  49. 49 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4812 Неутрално

    Май вече е горял като е стигнал до “инфраструктурата”
    —цитат от коментар 43 на georgi_ww


    Точно. Дясната мантинела, откъдето започва инцидента, е обгоряла.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  50. 50 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3762 Неутрално

    " аргумент че върви разследване, той отказа да коментира как автобус без лиценз за международен превоз на пътници два пъти е минал през български гранични пунктове."

    Няма нужда да се позовава на следствената тайна за покриване на престъпното безхаберие и некадърнист на българските митничари ! Двете нямат нищо общо ! Още по - малко трябва да се толерират и то от премиера ни !

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 4030 Неутрално

    Премиерът: За катастрофата с автобуса да изчакаме коментарите на експертите
    ___________________________________________________________

    Да, обаче в Дневник не чакат какво ще кажат експертите, става въпрос за истинските екпшерти, а не онези набедените!

    На първата снимка ясно се вижда къде са основните 2 ленти, и къде е отбивката!

    За да влезе автобусът в отбивката трябва да се завърти воланът на автобуса, за движение по магистралата се иска леко натягане по волана!

    Тоест няма ЗАБЛУДА на ВОДАЧА от ИНФРАСТРУКТУРАТА!!!!

    ДБ: Време е да спечелим България
  53. 53 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 93 Весело

    Глупасти кьорсум табелата ЧЕШМА 🤣🎃

  54. 54 Профил на hav08635628
    hav08635628
    Рейтинг: 147 Неутрално

    От Мелцедес,какво казаха експертите.
    Безопасни ли са им автобусите и автомобилите.
    Или са си някакви бързи крематориуми.

  55. 56 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 724 Любопитно

    До коментар [#10] от "aspet":
    До коментар [#20] от "kwy38371721":

    Как пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него?Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова...
    —цитат от коментар 10 на aspet

    Десет за три години „никой“ ли е? Или ще борим само, ако има жертви?!
    Според Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" обаче за последните три години в участъка на трагичния инцидент на "Струма" са станали общо 10 катастрофи без загинали или ранени.
    —цитат от коментар 0 на www.dnevnik.bg/4284632

  56. 57 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Самооплюването, гонено от дребни политически сметки продължава. Дневник е част от този процес. Не го разбирам този мазохизъм - да изнасяш мнения само на тези експерти, които ти изнася без да се замисляш за имиджа на Родината си.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  57. 58 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 2204 Неутрално

    Логиката е една. Нито гербератска, нито бесепарска. Пита се кой е виновен през тези осем месеца еднолична власт на президента на БСП да не се вдигне падналия в канавката знак, че след 500 метра предстои отбивка. С какво се занимава министърката Комитова тези осем месеца? Разни знаци бяха последната й грижа. Трябваше да авантосат половин милиард за Хемус, на първо време, а после да спрат парите за поддръжка.

  58. 59 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Вече видя ли заглавие с думата "експерт", не чета. Аман от фейсбук драскачи, НПОджии и всякакви грантаджийски калинки, дето се изказват за всичко като последна инстанция.

  59. 60 Профил на antikonti
    antikonti
    Рейтинг: 189 Неутрално

    До коментар [#52] от "Полковник Паликъщов":

    Тук съм съгласен с вас. Ако се движи по маркировката, с едно постоянно завъртане на дясно на волана, би трябвало да продължи да се движи според маркировката. Вероятно става въпрос за моментно разсейване на водача и завъртане по-рязко на волана на дясно. Или е влязъл с по-висока скорост в завоя и автобусът се е подхлъзнал и е поднесъл на мократа настилка.

  60. 61 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4812 Неутрално

    Самооплюването, гонено от дребни политически сметки продължава. Дневник е част от този процес. Не го разбирам този мазохизъм - да изнасяш мнения само на тези експерти, които ти изнася без да се замисляш за имиджа на Родината си.
    —цитат от коментар 57 на kvasimodo


    Не е само до имидж. Ще ни спукат от дела македонците и ще плащаме милиони на роднините. Но това няма значение. Задачта е да се изкара Боко виновен.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  61. 62 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 4030 Любопитно

    А тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?
    —цитат от коментар 20 на kwy38371721


    14 години са, явно другите шофьори не са били "заблуждавани" от инфраструктурата?

    Дневник явно искат да извлекат някакви отстъпки за РСМ, например понеже сме "виновни" за катастрофата да се вдигнем ветото?

    ДБ: Време е да спечелим България
  62. 63 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    Бойко, та Бойко. Голям зор да го набедим него и само него за мафоит. Магистралата е строена от друг чистокръвен мафиот Съсела . Дето аветчетата му сега ще борят задкулисието 🤬

  63. 64 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Тази горска пътека не трябва да бъде наричана магистрала.
    В нормална страна фирмата, която строи това престъпление щеше да е затрупана със съдебни дела и договорът щеше да е прекратен.

    If you are going through hell... Keep going!
  64. 65 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    "Струма" хубаво е в кавички, ама и "експертите" трябва също да се сложат така. Защото на скоростен път не се полага осветление А сигнализацията е била ОК за хиляди шофьори, минаващи през този участък, само не и за тях. Не става да караш с крайно несъобразена, за пътните условия, скорост. Да не говорим пък за грубото нарушаване на наредбата за превоз на опасни товари, както и на Европейската директива за тях.

  65. 66 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Вече трети ден всички български медии услужливо дават трибуна на всякакви майцепродавци, тръбящи че маркировката на пътя е причина един от стотиците хиляди минали оттам водачи "да загуби пространствена ориентация" и да се наниже в островчето.

  66. 67 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 4030 Любопитно

    Бойко, та Бойко. Голям зор да го набедим него и само него за мафоит. Магистралата е строена от друг чистокръвен мафиот Съсела . Дето аветчетата му сега ще борят задкулисието 🤬
    —цитат от коментар 63 на blondofil


    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    И да добавя бездействието на Комитова 7 месеца, този министър каква работа свърши по инфраструктурата?

    ДБ: Време е да спечелим България
  67. 68 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    До коментар [#60] от "antikonti":

    Става, да. Ама само ако си гледаш пътя. Ако си забил поглед в порното на телефона и само следиш контурите с периферното зрение, става лошо.

  68. 69 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    До коментар [#56] от "Zippie":

    Колега, много са десет катастрофи за три години - че по този път едва ли са минали и сто МПС-та от създаването му. Отделно нощно време пътят вади нож и пука гуми.

  69. 70 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 426 Неутрално

    На това място, както го показа вчера Димитър Илиев, аз лично бих могъл да се заблудя. Най-вероятно нямаше, но е възможно - не само за мене, разбира се. Това вече е достатъчно лошо и не е трябвало да се допуска.Заглавието обаче е подвеждащо. По-добре е да се каже: "е възможно шофьорът да е загубил ориентация заради инфраструктурата". Причината може да е друга. И ако е друга, то значи няма проблем с инфраструктурата, така ли?
    —цитат от коментар 32 на dr.maris


    Да, не може недоброто състояние на инфраструктурата да е непосредствена причина за катастрофата. Но тя е предпоставка, а за да се стигне до фаталното събитие са се комбинирали още ред други условия.

  70. 71 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Македонският главен прокурор каза, че е видял неизгорели туби с гориво, но в задната част на автобуса, по-точно в багажното отделение близо до двигателния отсек.
    Всички електронни медии, отразили интервюто, пропускат втората част от изявлението му.
    Защо?

  71. 72 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Сега ..че на този остров не му е там мястото е така, че маркировката е калпава е така ама..някои от тези експерти никога не са карали кола.

  72. 73 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 803 Неутрално

    “ Спекулация са твърденията, че инцидентът е причинен заради възпламеняване на туби”

    А спекулация ли е, че без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?

  73. 74 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 4030 Разстроено

    Цитат от статията: Той повтори, че има две водещи версии за причината за катастрофата – техническа неизправност или човешка грешка, Йовески коментира, че разследването ще покаже точните причини.
    __________________________________________________________________

    Според главният прокурор на Северна Македония Любомир Йовески има 2 версии, техническа неизправност или човешка грешка, но според "експертите" на Дневник основна причина е инфраструктурата!

    ДБ: Време е да спечелим България
  74. 75 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 840 Неутрално

    За причините за катастрофата сме ще чакаме експертите. Ще чакаме Боре Сарафов. Той пък чака да му кажат коя е "правилната" версия, която трябва да "аргументира". Във всеки случай това не е версията с лоша маркировка, защото тя не изнася на държавата.

  75. 76 Профил на smarty_v
    smarty_v
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Аман от експерти, тоя пък тубите не били причината, да кажат тогава как автобус (без да се преобръща, търкаля, или да падне от високо) пълен с хора изгаря толкова бързо, и само 7 успяват да скочат. Не е нужно, човек да е експерт за да му е ясно, че има причина да стане тоя ад, която е довела до тая трагедия, и тя етрябна да е доста очевадна. Иначе такива трагедии биха се случвали постоянно.

  76. 77 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2694 Неутрално

    "Експерт: Липсата на осветление и сигнализация е причина за катастрофата с автобуса"

    ----------------------------

    на мен, като данъкоплатец, ще ми излезе по-евтино, да се забрани превозът на пътници в часовете без добра дневна светлина.

    Любовта ще спаси света!!!
  77. 78 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    И е съвсем естествено макетата да се възползват от нагъзената позиция на медиите ни и да хръвлят цялата вина върху България, всеки би отиграл тая удобна топка.

  78. 79 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1830 Гневно

    Тази горска пътека не трябва да бъде наричана магистрала.В нормална страна фирмата, която строи това престъпление щеше да е затрупана със съдебни дела и договорът щеше да е прекратен.
    —цитат от коментар 64 на dante_18

    Ъхъм, горска пътека, която без проблеми повече от десетилетие поема тежкия трафик към Гърция и Югозападна България!
    Бе поне малко срам нямате ли, бе?

  79. 80 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    Самооплюването, гонено от дребни политически сметки продължава. Дневник е част от този процес. Не го разбирам този мазохизъм - да изнасяш мнения само на тези експерти, които ти изнася без да се замисляш за имиджа на Родината си.
    —цитат от коментар 57 на kvasimodo


    +++++++++++++

  80. 81 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1830 Гневно

    "Експертът" Митко Илиев, който освен с леки коли явно има и огромен опит с тежащи 30 тона автобуси каза, че спирачен път не е имало щото асфалтът бил мокър и затва нямало следи от гумите на рейса.
    Абе, Митко, та нали ако има спирачен път, дори и при мокър асфалт няма как да не останат следи от четирите задни гуми на возилото дори върху мократа настилка?!?
    Всички дошли на мястото буквално минути след инцидента, а също и разследващите, казват че няма спирачен път, обаче сал един Митко, обикалящ като цветарка телевизиите, обясни защо.

  81. 82 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    До коментар [#73] от "irobot":
    "без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?"

    Автобусът не се е преобърнал. Стои си на колелата. Смъртта е настъпила вследствие на пожара. Той е предизвикал гърменето на стотици фоерверги , закупени от Турция , които са се намирали в автобуса. Те са засилили горенето, за да се превърне автобусът като запалена факла.

  82. 83 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3249 Весело

    Не бе!
    Катастрофата са я причинили лошите българи-завоеватели!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  83. 84 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    До коментар [#73] от "irobot":"без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?"Автобусът не се е преобърнал. Стои си на колелата. Смъртта е настъпила вследствие на пожара. Той е предизвикал гърменето на стотици фоерверги , закупени от Турция , които са се намирали в автобуса. Те са засилили горенето, за да се превърне автобусът като запалена факла.
    —цитат от коментар 82 на tacheaux

    Айде още един "експерт", тоя път по фойерверки!
    Колега, вземи да изгледаш некое клипче как избухват фойерверки в запалил се цех или фабрика.
    Не избухват едновременно, защото са различни, от различни материали - хартия, картон, пластмаса, и имат различен по количество и вид заряд, затова гърмят по различен начин, нито един очевидец не е видял избухващи фойерверки.
    Дори и да е имало, едва ли взривът от всичките ЕДНОВРЕМЕННО е изгорил и убил пътниците.

  84. 85 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Минавал съм над 1000 пъти от там, не съм губил ориентация, особено като караш с нормална скорост. Бързал е да хване неговите хора на митница и прочее. Ужасен инцидент, с много причини. Автобусният превоз е доста рисков, явно.

  85. 86 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    Завчера зададох въпроса , защо автобусите от Македония за Турция минават през България , а не през Гърция, след като пътя през Гърция е много по-къс със поне 150 киломентра, а и магистралата в северна Гърция е много по-добра от българските магистрали. Нощно време е осветена по цялото и трасе. Вече получих отговора.Контролът през граничните пропусквателни пунктове на Гърция е много по-голям и през тях не може да минат нелегално товари като бензин в туби и вероятно много други контрабандни стоки. Отново опираме до корупция на граничните власти.

  86. 87 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Бе има много идиотщини по нашите пътища, ма тоя шофьор пак е бил от нашите ширини, та маркировката да е причината. Една от тия дивотии е, когато пътя се раздела, да се слага мантинела по средата и точно в разклона. Би трябвало да се допуска, че някой може да се заблуди или реши да завие в последния момент. И толкова ли е трудно даже по тоя начин да си обозначи?
    https://www.google.bg/maps/@43.6662586,-79.5964136,3a,15y,53.17h,85.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-uypDoP1hB5cTUREyQCSlA!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg&authuser=0

  87. 88 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    И е съвсем естествено макетата да се възползват от нагъзената позиция на медиите ни и да хръвлят цялата вина върху България, всеки би отиграл тая удобна топка.
    —цитат от коментар 78 на Toshko Afrikanski


    +++++++++++

  88. 89 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    До коментар [#74] от "Полковник Паликъщов":
    "Според главният прокурор на Северна Македония Любомир Йовески има 2 версии, техническа неизправност или човешка грешка, но според "експертите" на Дневник основна причина е инфраструктурата!"

    ++++++++++++++++++++

  89. 90 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Като я гледам тази отсечка бая трябва да се отклони надясно, че да се надене на тая мантинела. А твърдението, че се е отбил в дяната лента да не пречи на движението е нелогично. Какво движение в два часа през нощта ? Магистралата е празна по това време. Логично е да следва средната лента, която е доста далече от мантинелата на отбивката. Особено като кара с висока скорост. При висока скорост не се завираш в дясно близо до мантинелите. Иначе е факт, че ако тези мантинели бяха качествени щяха да спасяват живот, а не да убиват. За да стане една катастрофа се навързват няколко неща едновременно: автобус в неясно техническо състояние без разрешително, шофиране с опасно висока скорост по тъмно, калпава отбивка с калпави зле осветени мантинели и за капак: опасен товар в багажното. Като нищо може да се окаже, че е първо е гръмнала дясната гума, автобуса се е отклонил надясно, обрал е мантинелите на отбивката и след това е финиширал в лявата мантинела. И по много странен начин е спрял успоредно на пътя.

  90. 91 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Че пътищата са ни дупка няма спор.
    Но дори да е дупка, автобус може да се размаже в мантинелата и все пак няма да гръмне.

    Отделно дори да се запали ще има поне 50-60 секунди време полвината или повечето от пътниците да успеят да се измъкнат. Спасилите се меко казано чисти късметлии..

  91. 92 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Всички макета са измамници.

  92. 93 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Както при всяка трагедия и тук имаме натрупване на обстоятелства. Дъжд, лоша маркировка, отбивка за почивка където не ѝ е маястото, не лицензиран автобус...
    Голяма загадка е защо толкова бързо е изгорял автобуса, защо хората не са могли да го напуснат? Очевидно автобуса е спрял сравнително бързо, не се е обърнал, не се ударил челно в стена, повечето хора би трябвало да не са пострадали сериозно и би трябвало да нигат да счупят прозорците и бързо да излезнат. Но явно пожара се е развил твърде бързо.

  93. 94 Профил на Cheshire Cat
    Cheshire Cat
    Рейтинг: 517 Неутрално

    И да са пренасяли контрабандно гориво - нашата магистрала не е безупречна. И ще се хванат за това. Ако беше осветена и с хубава маркировка - нямаше да могат да ни бутнат. Но така... и цяла бензиностанция да са носели в автобуса няма значение - ние сме виновните.
    И България ще плаща, ние ще плащаме.
    Колкото и да е тъжно - ще плащаме за кражбите при строежа на магистралата ние, гражданите. Пак от нашите пари ще се плащат компенсации.

  94. 95 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#54] от "hav08635628":

    Какво да кажат от Мерцедес. Не си проектират автобусите за глутници шиптъри, отишли на колективно пазаруване в чужда страна. Кабината на автобуса не е за карго на лесно запалими предмети, а за стоящи хора с колани и с малко багаж в горните компартменти които се затварят със щракване.

  95. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 97 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2645 Любопитно

    До коментар [#73] от "irobot":"без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?"Автобусът не се е преобърнал. Стои си на колелата. Смъртта е настъпила вследствие на пожара. Той е предизвикал гърменето на стотици фоерверги , закупени от Турция , които са се намирали в автобуса. Те са засилили горенето, за да се превърне автобусът като запалена факла.
    —цитат от коментар 82 на tacheaux


    Таше ако е имало гърмене на фойерверки нали щеше да се чуе и види от оцелелите и първите очевидци които са се отзовали на местопроизшествието? Имало е същото като във запаленият влак до Червен бряг и в запалената катедрала Нотр Дам.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  97. 98 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    А тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?
    —цитат от коментар 20 на kwy38371721


    Да, ама те не били професионалисти, каза "кмета ... в сянка"
    "Професионалистите" се ориентирали по друг начин.

    Вярно е, че в чужбина магистралите сякаш светят, и всичко се вижда по-добре.
    Но и при нас е достатъчно добре. Нещо повече, точно тази отсечка е по-добра от едно 80% от пътната ни инфраструктура. А предполагам пътищата са в подобно състояни и на Македония и другите близки държави (без Гърция и Турция).

    Дори да беше виновна маркировката, а не е, без тубите това щеше да е тривиален инцидент без жертви.
    Жертвите са ЕДИНСТВЕНО по вина на контрабандните туби.

    Вместо лампи, които да светят години там, да бяха задължили автобусни шофьори да не пренасят бензин в туби.
    Това определено трябва да стане закон и за България и за Македония.

  98. 99 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Като я гледам тази отсечка бая трябва да се отклони надясно, че да се надене на тая мантинела. А твърдението, че се е отбил в дяната лента да не пречи на движението е нелогично. Какво движение в два часа през нощта ? Магистралата е празна по това време. Логично е да следва средната лента, която е доста далече от мантинелата на отбивката. Особено като кара с висока скорост. При висока скорост не се завираш в дясно близо до мантинелите. Иначе е факт, че ако тези мантинели бяха качествени щяха да спасяват живот, а не да убиват. За да стане една катастрофа се навързват няколко неща едновременно: автобус в неясно техническо състояние без разрешително, шофиране с опасно висока скорост по тъмно, калпава отбивка с калпави зле осветени мантинели и за капак: опасен товар в багажното. Като нищо може да се окаже, че е първо е гръмнала дясната гума, автобуса се е отклонил надясно, обрал е мантинелите на отбивката и след това е финиширал в лявата мантинела. И по много странен начин е спрял успоредно на пътя.
    —цитат от коментар 90 на Симо


    Абсолютно вярно!!!!
    Кой в 2 часа посред нощ, без движение, в дъжд и намалена видимост, без аварийна лента ще се залепи да кара плътно до мантинелата!?
    Това е рисково, може да изскочи животно, гума да се спука, да се подхлъзне автобуса, аквапланинг и тн.
    При 10 метра широк път да се залепиш и да следваш дясната мантинела!?
    Абсурд, АБСУРД!!!!
    Тези ни взимат за канарчета!

  99. 100 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    Вчера се питах защо не са преминали по пътя Перник, Радомир, Кюстендил ? Пътя е по-кратък за да стигнеш до Македония.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK