Всичко е фактор, но голяма част е проектирането на инфраструктурата(отбивка В завой,кой идиот се е сетил, ми е интересно) ,останала избледняла маркировка,която подвежда, както и липсвашщият знак за отбивка 500 метра преди това... Човека е видял знака за отбивка/чешма непосредствено преди отбивката... :( Останалото го знаем. :(
Това резултат от приключилото разследване ли е или предположения на нвкого? Щото има голяма разлика дали някой нещо си мисли или е резултат от приключило разследване. После да не почнат съдебни дела срещу експерти, за уронване на престиж.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Дано най-сетне да се приеме, че път без маркировка в нормите, не е нормален път за шофиране. Огромна част от жертвите през нощта се дължат на изтритата маркировка.
Как пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него? Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова...
Как пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него?Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова...
"До това мнение стигат експертите от Европейския център за пътна безопасност Дияна Русинова и Красимир Георгиев."
'ми това са хрантутници от НПО - демек в момента възпроизвеждат теза, за която им се плаща! Хайде да видим откъде идват мангизите на тези толупи, пък после да ги припознаваме като експерти...
Глупости на търкала...: 1. Как се губи ориентация от водач,който прави редовни курсове по този маршрут и поне 2-3 пъти на месец минава оттам? 2.Защо никой от останалите 3 автобуса не е спрял? Защото и те са возили контрабандно гориво и са бързали да го разтоварят в Македония? 3. Защо автобусът е претоварен? 4. Защо автобусът е пуснат на път технически неизправен и без документи за международен превоз? 5.Защо 20 мин.преди катастрофата при почивката на бензиностанцията е сменен водачът с такъв от друг автобус? 6.Вярно ли е, че автобусът е возил фойерверки за Нова година? 7. Вярно ли е, че е имал монтиран допълнителен резервоар за 1000 литра гориво и отделно е имало туби с евтин турски бензин?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Да ви се не види на експертите. Всеки нормален шофьор се движи по средата на лентата за движение и се ориентира по осовата линия, а не по мартинелите вдясно на пътя. И никой не ходи на екскурзия с туби да купува бензин вмести дрехи, нещо за ядене или други стоки които могат да се сложат в сака.
Разбира се. Ако беше карал със съобразена скорост, нищо фатално нямаше да стане. Инфраструктурата може да не е идеална, но тя не може да предизвика катастрофа, ако шофьорите карат внимателно и със съобразена с условията скорост.
"Причината за катастрофата с автобуса от Северна Македония в нощта срещу вторник, при която загинаха 45 души, най-вероятно е загуба на пространствена ориентация на водача заради състоянието на инфраструктурата, като това включва пътя, знаците и маркировката. До това мнение стигат експертите от Европейския център за пътна безопасност Дияна Русинова и Красимир Георгиев." Едни хора искат да блеснат, като хвърлят вината директно върху пътните условия. Какво стана с понятието съобразена скорост? Ако вали дъжд или сняг, не намаляш ли скоростта? Ако имаш намалена видимост, пак ли караш с максималната разрешена скорост? И ако предположим, че посочените от тях причини са предпоставка за катастрофата, коя е причината за многото жертви? Защото автобусът дори не се е преобърнал, а мантинелата е поела удара. Но ако си добавил резервоари, превозваш гориво в туби, бутилки с газ, фойерверки... или други опасни товари, няма да ти е виновна маркировката в случай на птп. Защото може и гума да гръмне или настъпен предмет да изхвръкне, и пак да се възпламени автобуса ако има предпоставки за това. Да изчакаме разследването все пак, преди да правим заключения.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#3] от "Deaddark": Този въпрос е много резонен, но е в противоречие с директивите, да се стигматизира един период от развитието на държавата, който обаче е настъпил, след като въпросният участък "Лот 0" е бил проектиран и построен. А ето че премиерът, например, е доста по-обран в коментарите си: "След такъв инцидент се изказват много експерти, но разследващите органи са много по-подготвени." Най-подготвени обаче са форумните корифеи тук, както ние всички много добре знаем.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
А тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
А тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?
Според доцент Мангъров са изгорели просто сухите албански клечки. Нека да не всяваме паника и медиите да не раздухват този случай. Отказвам да живея в страх, докато пътувам по пътищата построени лично от бившия всеобщ любимец на народа - ББ.
"горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
Бързал е да хване митничарите на смяна за да си вкара товара е Македония необезпокояван. Защо другите автобуси с такава скорост са се изнизали и не им ли е направило впечатление, че последния от конвоя го няма? Докато минат границата вече се е знаело за катастрофата и даже шефа на фирмата е бил известен. Много въпросителни и нито една не е в посока пътна маркировка.
На това място, както го показа вчера Димитър Илиев, аз лично бих могъл да се заблудя. Най-вероятно нямаше, но е възможно - не само за мене, разбира се. Това вече е достатъчно лошо и не е трябвало да се допуска.
Заглавието обаче е подвеждащо. По-добре е да се каже: "е възможно шофьорът да е загубил ориентация заради инфраструктурата". Причината може да е друга. И ако е друга, то значи няма проблем с инфраструктурата, така ли?
Там, това място за почивка е меко казано неадеквано. Изпадал съм също в заблуждение, хем, че не минавам за първи път. Но нощем и ако ти е за първи път - вероятно е да стане грешка.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Как пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него?Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова... —цитат от коментар 10 на aspet
Тя веднъж става белята, нали знаеш... Това не е аргуумент!
Въпросът е защо е станала. Всеки шофьор особено професионален трябва да е наясно с понятието "съобразена скорост". Условията са даденост. Водачът е този, който трябва да прецени адекватно условията и пътната обстановка. Съответно и той носи най-голямата отговорност.
До коментар [#10] от "aspet":Значи чакаме поне още 3 автобуса да катастрофират там и тогава признаваме, че има проблем с участъка и е опасен. Един е малко.
Ами за 10 години не е бил опасен.Аре бегай.Ние сме баси мазохистите-сами ще се изкараме виновни за катастрофата на нередовен автобус около който има още много неизвестни. Тоя минавал 100 пъти оттам без проблем,сега направил белята и ние сме виновни.Хайде холан,че ме хващат дяволите...
Не знам какво сте се размърморили. Очевидно никога не сте карали нощно време. Всеки се ориентира по нещо. Основен ориентир е не средната линия, а линията вдясно или светлоотразителите по мантинелата. И тая линия заедно с мантинелата като те вкарва в отбивката, много ясно какво става. Естествено, че повечето хора които пътуват редовно по тоя път, са го научили и си минават нормално. Със сигурност е имало и много, които са манавали през отбивката. Не може да се каже на бялото черно. Вероятно е имало туби с бензин, ама ако нямаше мантинела на средата на шосето, нямаше да се стигне до възпламеняването им.
Автобусът на македонската туристическа агенция "Беса транс", който катастрофира 23 ноември на магистрала "Струма" близо до Боснек, не е минал през митническа проверка на граничния пункт Деве Баир.
Двамата дежурни митнически инспектори, които са били на смяна при преминаването на автобуса, са отстранени от работа. Техният пряк началник също ще бъде санкциониран. При тежката катастрофа загинаха 45 души, a ceдeм други бяхa рaнeни, предаде БГНЕС.
От направената проверка от страна на Инспектората на Агенция Митници в Скопие е установено, че "автобусът с рег. № СК 0284 БА, собственост на "Беса транс" не е регистриран при излизане от страната на 18 ноември 2021 г.". Митническите служители от ГКПП Деве Баир (Гюешево от българска страна, бел.ред.) са проверили само списъка с имената на пътниците", се казва още в съобщението на Агенция Митници от РСМ.
Оттам уточняват, че същият автобус в периода от 15-ти октомври до 11-ти ноември тази година е минал многократно границата с България, Косово и Албания.
БГНЕС припомня, че македонското миниcтeрcтвo нa трaнcпoртa и cъoбщeниятa вече отне разрешителното на "Бeca трaнc", защото катастрофиралия автобус нe съществува в eлeктрoнния рeгиcтър зa издaдeни лицeнзи.
"Беса транс" имa чeтири лицeнзирaни кoли нa "Бeca Трaнc БТБ", нo не и за катастрофиралия aвтoбуcт, подчертаха от миниcтeрcтвoтo нa трaнcпoртa и cъoбщeниятa.
От "Беса транс" снощи опровергаха информациите, че в катастрофиралия автобус се е пренасяло контрабандно гориво и пиротехника.
".....според експерти шофьорът е загубил ориентация заради инфраструктурата" "Експертите" да си сложат "експертизата" където и е мястото. Те знаят къде. Шофьорът е "загубил ориентация", защото не е внимавал/такава е работата на шофьора/ или е заспал/става неусетно/. Възможно е и да му е прилошало. Ако експертизата на "експертите" е адекватна, на това място "заради инфраструктурата" шофьорите преминаващи оттам, трябва всеки ден и всяка нощ да предизвикват ПТП-та.
В Германия и на най-добрите им пътища стават катастрофи. Но не заради пътя. Хайде приеми че при катастрофа не единствено пътя може да бъде виновен. И имайки предвид натовареността на въпросния път, ако бе калпав щяха да стават 30 катастрофи на ден.
Отговорни за загубата на ориентация от шофьора са онези, които не са видяли, че липсва знака на 500 метра от отбивката, че предстои такава. Но как да видят. Обявиха магистралите за вражески обекти. Спряха парите за поддръжката им. Окрадоха парите за Хемус /половин милиард/.
Несъобразена скорост по дефиниция е всяка скорост довела до катастрофа. Има ли скорост значи скоростта е била несъобразена. Само спрелите превозни средства не катастрофират.
Точно. Дясната мантинела, откъдето започва инцидента, е обгоряла.
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
" аргумент че върви разследване, той отказа да коментира как автобус без лиценз за международен превоз на пътници два пъти е минал през български гранични пунктове."
Няма нужда да се позовава на следствената тайна за покриване на престъпното безхаберие и некадърнист на българските митничари ! Двете нямат нищо общо ! Още по - малко трябва да се толерират и то от премиера ни !
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#10] от "aspet": До коментар [#20] от "kwy38371721":
Как пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него?Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова...
Десет за три години „никой“ ли е? Или ще борим само, ако има жертви?!
Според Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" обаче за последните три години в участъка на трагичния инцидент на "Струма" са станали общо 10 катастрофи без загинали или ранени.
Самооплюването, гонено от дребни политически сметки продължава. Дневник е част от този процес. Не го разбирам този мазохизъм - да изнасяш мнения само на тези експерти, които ти изнася без да се замисляш за имиджа на Родината си.
Логиката е една. Нито гербератска, нито бесепарска. Пита се кой е виновен през тези осем месеца еднолична власт на президента на БСП да не се вдигне падналия в канавката знак, че след 500 метра предстои отбивка. С какво се занимава министърката Комитова тези осем месеца? Разни знаци бяха последната й грижа. Трябваше да авантосат половин милиард за Хемус, на първо време, а после да спрат парите за поддръжка.
Вече видя ли заглавие с думата "експерт", не чета. Аман от фейсбук драскачи, НПОджии и всякакви грантаджийски калинки, дето се изказват за всичко като последна инстанция.
Тук съм съгласен с вас. Ако се движи по маркировката, с едно постоянно завъртане на дясно на волана, би трябвало да продължи да се движи според маркировката. Вероятно става въпрос за моментно разсейване на водача и завъртане по-рязко на волана на дясно. Или е влязъл с по-висока скорост в завоя и автобусът се е подхлъзнал и е поднесъл на мократа настилка.
Самооплюването, гонено от дребни политически сметки продължава. Дневник е част от този процес. Не го разбирам този мазохизъм - да изнасяш мнения само на тези експерти, които ти изнася без да се замисляш за имиджа на Родината си.
Не е само до имидж. Ще ни спукат от дела македонците и ще плащаме милиони на роднините. Но това няма значение. Задачта е да се изкара Боко виновен.
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
А тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?
14 години са, явно другите шофьори не са били "заблуждавани" от инфраструктурата?
Дневник явно искат да извлекат някакви отстъпки за РСМ, например понеже сме "виновни" за катастрофата да се вдигнем ветото?
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Бойко, та Бойко. Голям зор да го набедим него и само него за мафоит. Магистралата е строена от друг чистокръвен мафиот Съсела . Дето аветчетата му сега ще борят задкулисието 🤬
Тази горска пътека не трябва да бъде наричана магистрала. В нормална страна фирмата, която строи това престъпление щеше да е затрупана със съдебни дела и договорът щеше да е прекратен.
"Струма" хубаво е в кавички, ама и "експертите" трябва също да се сложат така. Защото на скоростен път не се полага осветление А сигнализацията е била ОК за хиляди шофьори, минаващи през този участък, само не и за тях. Не става да караш с крайно несъобразена, за пътните условия, скорост. Да не говорим пък за грубото нарушаване на наредбата за превоз на опасни товари, както и на Европейската директива за тях.
Вече трети ден всички български медии услужливо дават трибуна на всякакви майцепродавци, тръбящи че маркировката на пътя е причина един от стотиците хиляди минали оттам водачи "да загуби пространствена ориентация" и да се наниже в островчето.
Бойко, та Бойко. Голям зор да го набедим него и само него за мафоит. Магистралата е строена от друг чистокръвен мафиот Съсела . Дето аветчетата му сега ще борят задкулисието 🤬
И да добавя бездействието на Комитова 7 месеца, този министър каква работа свърши по инфраструктурата?
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Колега, много са десет катастрофи за три години - че по този път едва ли са минали и сто МПС-та от създаването му. Отделно нощно време пътят вади нож и пука гуми.
На това място, както го показа вчера Димитър Илиев, аз лично бих могъл да се заблудя. Най-вероятно нямаше, но е възможно - не само за мене, разбира се. Това вече е достатъчно лошо и не е трябвало да се допуска.Заглавието обаче е подвеждащо. По-добре е да се каже: "е възможно шофьорът да е загубил ориентация заради инфраструктурата". Причината може да е друга. И ако е друга, то значи няма проблем с инфраструктурата, така ли?
Да, не може недоброто състояние на инфраструктурата да е непосредствена причина за катастрофата. Но тя е предпоставка, а за да се стигне до фаталното събитие са се комбинирали още ред други условия.
Македонският главен прокурор каза, че е видял неизгорели туби с гориво, но в задната част на автобуса, по-точно в багажното отделение близо до двигателния отсек. Всички електронни медии, отразили интервюто, пропускат втората част от изявлението му. Защо?
“ Спекулация са твърденията, че инцидентът е причинен заради възпламеняване на туби”
А спекулация ли е, че без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?
Цитат от статията: Той повтори, че има две водещи версии за причината за катастрофата – техническа неизправност или човешка грешка, Йовески коментира, че разследването ще покаже точните причини. __________________________________________________________________
Според главният прокурор на Северна Македония Любомир Йовески има 2 версии, техническа неизправност или човешка грешка, но според "експертите" на Дневник основна причина е инфраструктурата!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
За причините за катастрофата сме ще чакаме експертите. Ще чакаме Боре Сарафов. Той пък чака да му кажат коя е "правилната" версия, която трябва да "аргументира". Във всеки случай това не е версията с лоша маркировка, защото тя не изнася на държавата.
Аман от експерти, тоя пък тубите не били причината, да кажат тогава как автобус (без да се преобръща, търкаля, или да падне от високо) пълен с хора изгаря толкова бързо, и само 7 успяват да скочат. Не е нужно, човек да е експерт за да му е ясно, че има причина да стане тоя ад, която е довела до тая трагедия, и тя етрябна да е доста очевадна. Иначе такива трагедии биха се случвали постоянно.
И е съвсем естествено макетата да се възползват от нагъзената позиция на медиите ни и да хръвлят цялата вина върху България, всеки би отиграл тая удобна топка.
Тази горска пътека не трябва да бъде наричана магистрала.В нормална страна фирмата, която строи това престъпление щеше да е затрупана със съдебни дела и договорът щеше да е прекратен.
Самооплюването, гонено от дребни политически сметки продължава. Дневник е част от този процес. Не го разбирам този мазохизъм - да изнасяш мнения само на тези експерти, които ти изнася без да се замисляш за имиджа на Родината си.
"Експертът" Митко Илиев, който освен с леки коли явно има и огромен опит с тежащи 30 тона автобуси каза, че спирачен път не е имало щото асфалтът бил мокър и затва нямало следи от гумите на рейса. Абе, Митко, та нали ако има спирачен път, дори и при мокър асфалт няма как да не останат следи от четирите задни гуми на возилото дори върху мократа настилка?!? Всички дошли на мястото буквално минути след инцидента, а също и разследващите, казват че няма спирачен път, обаче сал един Митко, обикалящ като цветарка телевизиите, обясни защо.
До коментар [#73] от "irobot": "без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?"
Автобусът не се е преобърнал. Стои си на колелата. Смъртта е настъпила вследствие на пожара. Той е предизвикал гърменето на стотици фоерверги , закупени от Турция , които са се намирали в автобуса. Те са засилили горенето, за да се превърне автобусът като запалена факла.
Не бе! Катастрофата са я причинили лошите българи-завоеватели!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
До коментар [#73] от "irobot":"без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?"Автобусът не се е преобърнал. Стои си на колелата. Смъртта е настъпила вследствие на пожара. Той е предизвикал гърменето на стотици фоерверги , закупени от Турция , които са се намирали в автобуса. Те са засилили горенето, за да се превърне автобусът като запалена факла.
Айде още един "експерт", тоя път по фойерверки! Колега, вземи да изгледаш некое клипче как избухват фойерверки в запалил се цех или фабрика. Не избухват едновременно, защото са различни, от различни материали - хартия, картон, пластмаса, и имат различен по количество и вид заряд, затова гърмят по различен начин, нито един очевидец не е видял избухващи фойерверки. Дори и да е имало, едва ли взривът от всичките ЕДНОВРЕМЕННО е изгорил и убил пътниците.
Минавал съм над 1000 пъти от там, не съм губил ориентация, особено като караш с нормална скорост. Бързал е да хване неговите хора на митница и прочее. Ужасен инцидент, с много причини. Автобусният превоз е доста рисков, явно.
Завчера зададох въпроса , защо автобусите от Македония за Турция минават през България , а не през Гърция, след като пътя през Гърция е много по-къс със поне 150 киломентра, а и магистралата в северна Гърция е много по-добра от българските магистрали. Нощно време е осветена по цялото и трасе. Вече получих отговора.Контролът през граничните пропусквателни пунктове на Гърция е много по-голям и през тях не може да минат нелегално товари като бензин в туби и вероятно много други контрабандни стоки. Отново опираме до корупция на граничните власти.
И е съвсем естествено макетата да се възползват от нагъзената позиция на медиите ни и да хръвлят цялата вина върху България, всеки би отиграл тая удобна топка.
До коментар [#74] от "Полковник Паликъщов": "Според главният прокурор на Северна Македония Любомир Йовески има 2 версии, техническа неизправност или човешка грешка, но според "експертите" на Дневник основна причина е инфраструктурата!"
Като я гледам тази отсечка бая трябва да се отклони надясно, че да се надене на тая мантинела. А твърдението, че се е отбил в дяната лента да не пречи на движението е нелогично. Какво движение в два часа през нощта ? Магистралата е празна по това време. Логично е да следва средната лента, която е доста далече от мантинелата на отбивката. Особено като кара с висока скорост. При висока скорост не се завираш в дясно близо до мантинелите. Иначе е факт, че ако тези мантинели бяха качествени щяха да спасяват живот, а не да убиват. За да стане една катастрофа се навързват няколко неща едновременно: автобус в неясно техническо състояние без разрешително, шофиране с опасно висока скорост по тъмно, калпава отбивка с калпави зле осветени мантинели и за капак: опасен товар в багажното. Като нищо може да се окаже, че е първо е гръмнала дясната гума, автобуса се е отклонил надясно, обрал е мантинелите на отбивката и след това е финиширал в лявата мантинела. И по много странен начин е спрял успоредно на пътя.
Че пътищата са ни дупка няма спор. Но дори да е дупка, автобус може да се размаже в мантинелата и все пак няма да гръмне.
Отделно дори да се запали ще има поне 50-60 секунди време полвината или повечето от пътниците да успеят да се измъкнат. Спасилите се меко казано чисти късметлии..
Както при всяка трагедия и тук имаме натрупване на обстоятелства. Дъжд, лоша маркировка, отбивка за почивка където не ѝ е маястото, не лицензиран автобус... Голяма загадка е защо толкова бързо е изгорял автобуса, защо хората не са могли да го напуснат? Очевидно автобуса е спрял сравнително бързо, не се е обърнал, не се ударил челно в стена, повечето хора би трябвало да не са пострадали сериозно и би трябвало да нигат да счупят прозорците и бързо да излезнат. Но явно пожара се е развил твърде бързо.
И да са пренасяли контрабандно гориво - нашата магистрала не е безупречна. И ще се хванат за това. Ако беше осветена и с хубава маркировка - нямаше да могат да ни бутнат. Но така... и цяла бензиностанция да са носели в автобуса няма значение - ние сме виновните. И България ще плаща, ние ще плащаме. Колкото и да е тъжно - ще плащаме за кражбите при строежа на магистралата ние, гражданите. Пак от нашите пари ще се плащат компенсации.
Какво да кажат от Мерцедес. Не си проектират автобусите за глутници шиптъри, отишли на колективно пазаруване в чужда страна. Кабината на автобуса не е за карго на лесно запалими предмети, а за стоящи хора с колани и с малко багаж в горните компартменти които се затварят със щракване.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#73] от "irobot":"без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?"Автобусът не се е преобърнал. Стои си на колелата. Смъртта е настъпила вследствие на пожара. Той е предизвикал гърменето на стотици фоерверги , закупени от Турция , които са се намирали в автобуса. Те са засилили горенето, за да се превърне автобусът като запалена факла.
Таше ако е имало гърмене на фойерверки нали щеше да се чуе и види от оцелелите и първите очевидци които са се отзовали на местопроизшествието? Имало е същото като във запаленият влак до Червен бряг и в запалената катедрала Нотр Дам.
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
А тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?
Да, ама те не били професионалисти, каза "кмета ... в сянка" "Професионалистите" се ориентирали по друг начин.
Вярно е, че в чужбина магистралите сякаш светят, и всичко се вижда по-добре. Но и при нас е достатъчно добре. Нещо повече, точно тази отсечка е по-добра от едно 80% от пътната ни инфраструктура. А предполагам пътищата са в подобно състояни и на Македония и другите близки държави (без Гърция и Турция).
Дори да беше виновна маркировката, а не е, без тубите това щеше да е тривиален инцидент без жертви. Жертвите са ЕДИНСТВЕНО по вина на контрабандните туби.
Вместо лампи, които да светят години там, да бяха задължили автобусни шофьори да не пренасят бензин в туби. Това определено трябва да стане закон и за България и за Македония.
Като я гледам тази отсечка бая трябва да се отклони надясно, че да се надене на тая мантинела. А твърдението, че се е отбил в дяната лента да не пречи на движението е нелогично. Какво движение в два часа през нощта ? Магистралата е празна по това време. Логично е да следва средната лента, която е доста далече от мантинелата на отбивката. Особено като кара с висока скорост. При висока скорост не се завираш в дясно близо до мантинелите. Иначе е факт, че ако тези мантинели бяха качествени щяха да спасяват живот, а не да убиват. За да стане една катастрофа се навързват няколко неща едновременно: автобус в неясно техническо състояние без разрешително, шофиране с опасно висока скорост по тъмно, калпава отбивка с калпави зле осветени мантинели и за капак: опасен товар в багажното. Като нищо може да се окаже, че е първо е гръмнала дясната гума, автобуса се е отклонил надясно, обрал е мантинелите на отбивката и след това е финиширал в лявата мантинела. И по много странен начин е спрял успоредно на пътя.
Абсолютно вярно!!!! Кой в 2 часа посред нощ, без движение, в дъжд и намалена видимост, без аварийна лента ще се залепи да кара плътно до мантинелата!? Това е рисково, може да изскочи животно, гума да се спука, да се подхлъзне автобуса, аквапланинг и тн. При 10 метра широк път да се залепиш и да следваш дясната мантинела!? Абсурд, АБСУРД!!!! Тези ни взимат за канарчета!
Вчера се питах защо не са преминали по пътя Перник, Радомир, Кюстендил ? Пътя е по-кратък за да стигнеш до Македония.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани."
Тото Риина след атентатите
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
jmf29537805
Рейтинг: 837 НеутралноИ скоростта има значение.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1468 НеутралноТова е ясно. А имало ли е туби с бензин в багажното ?
Deaddark
Рейтинг: 1979 ЛюбопитноКолко пъти въпросният шофьор е минавал този курс или му е било за пръв път?
doctor.no
Рейтинг: 2968 Неутрално"Който не Му харесва магистралите, да Оди пеша!"
Много актуално в момента.
putin_kaputin
Рейтинг: 1843 ЛюбопитноКалинка ли е проектирала, тая "магистрала"?
Fu*k Your Opinion(Кавичките на са случайни!)
__________________
И колко ще плати България?
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 530 НеутралноВсичко е фактор, но голяма част е проектирането на инфраструктурата(отбивка В завой,кой идиот се е сетил, ми е интересно) ,останала избледняла маркировка,която подвежда, както и липсвашщият знак за отбивка 500 метра преди това...
Човека е видял знака за отбивка/чешма непосредствено преди отбивката... :(
Останалото го знаем. :(
DDR
Рейтинг: 2349 НеутралноТова резултат от приключилото разследване ли е или предположения на нвкого?
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Щото има голяма разлика дали някой нещо си мисли или е резултат от приключило разследване. После да не почнат съдебни дела срещу експерти, за уронване на престиж.
Lazarus
Рейтинг: 826 НеутралноДано най-сетне да се приеме, че път без маркировка в нормите, не е нормален път за шофиране. Огромна част от жертвите през нощта се дължат на изтритата маркировка.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 530 НеутралноАпропо, С тубите бензинец контрабанда какво стана?
Е ли ги е имало, или не ги е?
aspet
Рейтинг: 187 РазстроеноКак пък за толкова години никой не загуби ориентация там? Включително и шофьорите на трите автобуса пред него?
Вярно е, че пътищата ни не са перфектни, но чак пък толкова...
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 530 НеутралноТя веднъж става белята, нали знаеш...
Това не е аргуумент!
2.5
Рейтинг: 3489 Неутрално"До това мнение стигат експертите от Европейския център за пътна безопасност Дияна Русинова и Красимир Георгиев."
I Want To Believe'ми това са хрантутници от НПО - демек в момента възпроизвеждат теза, за която им се плаща!
Хайде да видим откъде идват мангизите на тези толупи, пък после да ги припознаваме като експерти...
mitko11
Рейтинг: 2548 ЛюбопитноГлупости на търкала...:
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов1. Как се губи ориентация от водач,който прави редовни курсове по този маршрут и поне 2-3 пъти на месец минава оттам?
2.Защо никой от останалите 3 автобуса не е спрял? Защото и те са возили контрабандно гориво и са бързали да го разтоварят в Македония?
3. Защо автобусът е претоварен?
4. Защо автобусът е пуснат на път технически неизправен и без документи за международен превоз?
5.Защо 20 мин.преди катастрофата при почивката на бензиностанцията е сменен водачът с такъв от друг автобус?
6.Вярно ли е, че автобусът е возил фойерверки за Нова година?
7. Вярно ли е, че е имал монтиран допълнителен резервоар за 1000 литра гориво и отделно е имало туби с евтин турски бензин?
Julian Mall
Рейтинг: 2834 НеутралноДа ви се не види на експертите. Всеки нормален шофьор се движи по средата на лентата за движение и се ориентира по осовата линия, а не по мартинелите вдясно на пътя. И никой не ходи на екскурзия с туби да купува бензин вмести дрехи, нещо за ядене или други стоки които могат да се сложат в сака.
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоAlex Ivanov
Рейтинг: 1043 НеутралноРазбира се. Ако беше карал със съобразена скорост, нищо фатално нямаше да стане. Инфраструктурата може да не е идеална, но тя не може да предизвика катастрофа, ако шофьорите карат внимателно и със съобразена с условията скорост.
doctor.no
Рейтинг: 2968 НеутралноДо коментар [#10] от "aspet":
Значи чакаме поне още 3 автобуса да катастрофират там и тогава признаваме, че има проблем с участъка и е опасен. Един е малко.
gogo2011
Рейтинг: 1549 Неутрално"Причината за катастрофата с автобуса от Северна Македония в нощта срещу вторник, при която загинаха 45 души, най-вероятно е загуба на пространствена ориентация на водача заради състоянието на инфраструктурата, като това включва пътя, знаците и маркировката. До това мнение стигат експертите от Европейския център за пътна безопасност Дияна Русинова и Красимир Георгиев."
Едни хора искат да блеснат, като хвърлят вината директно върху пътните условия. Какво стана с понятието съобразена скорост? Ако вали дъжд или сняг, не намаляш ли скоростта? Ако имаш намалена видимост, пак ли караш с максималната разрешена скорост? И ако предположим, че посочените от тях причини са предпоставка за катастрофата, коя е причината за многото жертви? Защото автобусът дори не се е преобърнал, а мантинелата е поела удара. Но ако си добавил резервоари, превозваш гориво в туби, бутилки с газ, фойерверки... или други опасни товари, няма да ти е виновна маркировката в случай на птп. Защото може и гума да гръмне или настъпен предмет да изхвръкне, и пак да се възпламени автобуса ако има предпоставки за това. Да изчакаме разследването все пак, преди да правим заключения.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5902 ВеселоДо коментар [#3] от "Deaddark": Този въпрос е много резонен, но е в противоречие с директивите, да се стигматизира един период от развитието на държавата, който обаче е настъпил, след като въпросният участък "Лот 0" е бил проектиран и построен.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевА ето че премиерът, например, е доста по-обран в коментарите си:
"След такъв инцидент се изказват много експерти, но разследващите органи са много по-подготвени."
Най-подготвени обаче са форумните корифеи тук, както ние всички много добре знаем.
kwy38371721
Рейтинг: 818 НеутралноА тези „експерти“ какво ще кажат за стотиците хиляди шофьори,които са минали по този път в продължение на 10 години и никой не е загубил ориентация заради инфраструктурата?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
grigoo
Рейтинг: 792 НеутралноПълни глупости! Как само той е изгубил ориентация?
log_on
Рейтинг: 1514 НеутралноМястото на нанизването;
https://www.google.com/maps/@42.4921119,23.1327669,3a,50.5y,218.29h,81.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdYjFD4yIO2zJI-oxpARRkw!2e0!7i16384!8i8192
grigoo
Рейтинг: 792 НеутралноРаботническо дело а.к.а дневник стана по-зле и от пик
Митко
Рейтинг: 811 ГневноСпоред доцент Мангъров са изгорели просто сухите албански клечки. Нека да не всяваме паника и медиите да не раздухват този случай. Отказвам да живея в страх, докато пътувам по пътищата построени лично от бившия всеобщ любимец на народа - ББ.
"горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5absfresh
Рейтинг: 493 НеутралноБързал е да хване митничарите на смяна за да си вкара товара е Македония необезпокояван. Защо другите автобуси с такава скорост са се изнизали и не им ли е направило впечатление, че последния от конвоя го няма? Докато минат границата вече се е знаело за катастрофата и даже шефа на фирмата е бил известен. Много въпросителни и нито една не е в посока пътна маркировка.
Philip Ganev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#14] от "Julian Mall":
Най вече шофьорите си купуват маратонки и локум. Те бензина само го миришат.
grigoo
Рейтинг: 792 НеутралноАз съм минавал доста пъти от там при всякакви условия, що не изгубих ориентация заради инфраструктурата не знам...
Корки
Рейтинг: 2906 НеутралноРазсейване на вниманието на шофьора е един от елементите на катастрофата. Провериха ли мобилните оператори за комуникация на телефона на шофьора?
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.kit10680791
Рейтинг: 8 НеутралноИ маркировката като не е била адекватна ,къде са били служителите на КАТ? Или важното е да питаме: Ко праим сега?
kit10680791
Рейтинг: 8 НеутралноИ маркировката като не е била адекватна ,къде са били служителите на КАТ? Или важното е да питаме: Ко праим сега?
dr.maris
Рейтинг: 285 НеутралноНа това място, както го показа вчера Димитър Илиев, аз лично бих могъл да се заблудя. Най-вероятно нямаше, но е възможно - не само за мене, разбира се. Това вече е достатъчно лошо и не е трябвало да се допуска.
Заглавието обаче е подвеждащо. По-добре е да се каже: "е възможно шофьорът да е загубил ориентация заради инфраструктурата". Причината може да е друга. И ако е друга, то значи няма проблем с инфраструктурата, така ли?
Софианец
Рейтинг: 628 НеутралноДо коментар [#12] от "2.5":
++++
nenemiseaka
Рейтинг: 443 НеутралноТам, това място за почивка е меко казано неадеквано. Изпадал съм също в заблуждение, хем, че не минавам за първи път. Но нощем и ако ти е за първи път - вероятно е да стане грешка.
doctor.no
Рейтинг: 2968 НеутралноВсички чакаме баш експерта по пътищата от Банкя да излезе с компетентно мнение.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ldc51604279
Рейтинг: 48 НеутралноВъпросът е защо е станала. Всеки шофьор особено професионален трябва да е наясно с понятието "съобразена скорост". Условията са даденост. Водачът е този, който трябва да прецени адекватно условията и пътната обстановка. Съответно и той носи най-голямата отговорност.
izoblichitel
Рейтинг: 70 Неутралноава разбира се че комунистическия вестник тая манипулация от всяка трагедия да прави сериала си против бойко борисов е върха им.
Octavian е антикомунист и се смее на номенклатурната имитация на псевдо опозоция от чичкови червенотиквеничета и комсомолската й редакция и цензори.бойко борисов=дневник=бкп
Димитър Димитров
Рейтинг: 430 ГневноАми за 10 години не е бил опасен.Аре бегай.Ние сме баси мазохистите-сами ще се изкараме виновни за катастрофата на нередовен автобус около който има още много неизвестни.
Тоя минавал 100 пъти оттам без проблем,сега направил белята и ние сме виновни.Хайде холан,че ме хващат дяволите...
constatator
Рейтинг: 1861 НеутралноСамо 1 чук за чупене на прозорци имало в pейса-ковчег.
https://m.24chasa.bg/novini/article/10433606 © www.24chasa.bg
Ipolit
Рейтинг: 28 НеутралноНе знам какво сте се размърморили. Очевидно никога не сте карали нощно време. Всеки се ориентира по нещо. Основен ориентир е не средната линия, а линията вдясно или светлоотразителите по мантинелата. И тая линия заедно с мантинелата като те вкарва в отбивката, много ясно какво става. Естествено, че повечето хора които пътуват редовно по тоя път, са го научили и си минават нормално. Със сигурност е имало и много, които са манавали през отбивката. Не може да се каже на бялото черно.
Вероятно е имало туби с бензин, ама ако нямаше мантинела на средата на шосето, нямаше да се стигне до възпламеняването им.
constatator
Рейтинг: 1861 НеутралноАвтобусът на македонската туристическа агенция "Беса транс", който катастрофира 23 ноември на магистрала "Струма" близо до Боснек, не е минал през митническа проверка на граничния пункт Деве Баир.
Двамата дежурни митнически инспектори, които са били на смяна при преминаването на автобуса, са отстранени от работа. Техният пряк началник също ще бъде санкциониран. При тежката катастрофа загинаха 45 души, a ceдeм други бяхa рaнeни, предаде БГНЕС.
От направената проверка от страна на Инспектората на Агенция Митници в Скопие е установено, че "автобусът с рег. № СК 0284 БА, собственост на "Беса транс" не е регистриран при излизане от страната на 18 ноември 2021 г.". Митническите служители от ГКПП Деве Баир (Гюешево от българска страна, бел.ред.) са проверили само списъка с имената на пътниците", се казва още в съобщението на Агенция Митници от РСМ.
Оттам уточняват, че същият автобус в периода от 15-ти октомври до 11-ти ноември тази година е минал многократно границата с България, Косово и Албания.
БГНЕС припомня, че македонското миниcтeрcтвo нa трaнcпoртa и cъoбщeниятa вече отне разрешителното на "Бeca трaнc", защото катастрофиралия автобус нe съществува в eлeктрoнния рeгиcтър зa издaдeни лицeнзи.
"Беса транс" имa чeтири лицeнзирaни кoли нa "Бeca Трaнc БТБ", нo не и за катастрофиралия aвтoбуcт, подчертаха от миниcтeрcтвoтo нa трaнcпoртa и cъoбщeниятa.
От "Беса транс" снощи опровергаха информациите, че в катастрофиралия автобус се е пренасяло контрабандно гориво и пиротехника.
Македонският министър на вътрешните работи Оливер Спасовски каза, че "според неговата информация в автобуса не е имало туби с гориво". /БГНЕС.
https://bgnes.bg/news/avtobus-t-na-besa-trans-ne-e-minal-prez-mitnicheska-proverka-ot-makedonska-strana/
georgi_ww
Рейтинг: 663 РазстроеноМай вече е горял като е стигнал до “инфраструктурата”
uq
Рейтинг: 1029 НеутралноГлупости. Загубил е ориентация най-вероятно защото е бил много уморен. А маркировката може и да е помогнала но не е основанито
subaru
Рейтинг: 488 Неутрално".....според експерти шофьорът е загубил ориентация заради инфраструктурата"
"Експертите" да си сложат "експертизата" където и е мястото. Те знаят къде.
Шофьорът е "загубил ориентация", защото не е внимавал/такава е работата на шофьора/ или е заспал/става неусетно/. Възможно е и да му е прилошало.
Ако експертизата на "експертите" е адекватна, на това място "заради инфраструктурата" шофьорите преминаващи оттам, трябва всеки ден и всяка нощ да предизвикват ПТП-та.
Deaddark
Рейтинг: 1979 НеутралноДо коментар [#16] от "doctor.no":
В Германия и на най-добрите им пътища стават катастрофи. Но не заради пътя. Хайде приеми че при катастрофа не единствено пътя може да бъде виновен. И имайки предвид натовареността на въпросния път, ако бе калпав щяха да стават 30 катастрофи на ден.
nik_77.
Рейтинг: 1882 НеутралноОтговорни за загубата на ориентация от шофьора са онези, които не са видяли, че липсва знака на 500 метра от отбивката, че предстои такава. Но как да видят. Обявиха магистралите за вражески обекти. Спряха парите за поддръжката им. Окрадоха парите за Хемус /половин милиард/.
blondofil
Рейтинг: 1820 НеутралноДо коментар [#15] от "Alex Ivanov":
Несъобразена скорост по дефиниция е всяка скорост довела до катастрофа. Има ли скорост значи скоростта е била несъобразена. Само спрелите превозни средства не катастрофират.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 НеутралноТочно. Дясната мантинела, откъдето започва инцидента, е обгоряла. I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
samoedin
Рейтинг: 3239 Неутрално" аргумент че върви разследване, той отказа да коментира как автобус без лиценз за международен превоз на пътници два пъти е минал през български гранични пунктове."
Няма нужда да се позовава на следствената тайна за покриване на престъпното безхаберие и некадърнист на българските митничари ! Двете нямат нищо общо ! Още по - малко трябва да се толерират и то от премиера ни !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1732 НеутралноПремиерът: За катастрофата с автобуса да изчакаме коментарите на експертите
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)___________________________________________________________
Да, обаче в Дневник не чакат какво ще кажат експертите, става въпрос за истинските екпшерти, а не онези набедените!
На първата снимка ясно се вижда къде са основните 2 ленти, и къде е отбивката!
За да влезе автобусът в отбивката трябва да се завърти воланът на автобуса, за движение по магистралата се иска леко натягане по волана!
Тоест няма ЗАБЛУДА на ВОДАЧА от ИНФРАСТРУКТУРАТА!!!!
Viktor Inox
Рейтинг: 8 ВеселоГлупасти кьорсум табелата ЧЕШМА 🤣🎃
hav08635628
Рейтинг: 24 НеутралноОт Мелцедес,какво казаха експертите.
Безопасни ли са им автобусите и автомобилите.
Или са си някакви бързи крематориуми.
димитър димитров
Рейтинг: 202 ЛюбопитноИнтересноооо - 30 000 фойерверка!!!!
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10238071/Bus-burst-flames-Bulgaria-killing-46-people-packed-30-000-firecrackers.html
Zippie
Рейтинг: 623 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "aspet":
До коментар [#20] от "kwy38371721":
Десет за три години „никой“ ли е? Или ще борим само, ако има жертви?!
kvasimodo
Рейтинг: 1442 НеутралноСамооплюването, гонено от дребни политически сметки продължава. Дневник е част от този процес. Не го разбирам този мазохизъм - да изнасяш мнения само на тези експерти, които ти изнася без да се замисляш за имиджа на Родината си.
"Което беше порок стана обичай" - Сенекаnik_77.
Рейтинг: 1882 НеутралноЛогиката е една. Нито гербератска, нито бесепарска. Пита се кой е виновен през тези осем месеца еднолична власт на президента на БСП да не се вдигне падналия в канавката знак, че след 500 метра предстои отбивка. С какво се занимава министърката Комитова тези осем месеца? Разни знаци бяха последната й грижа. Трябваше да авантосат половин милиард за Хемус, на първо време, а после да спрат парите за поддръжка.
Green Day
Рейтинг: 412 НеутралноВече видя ли заглавие с думата "експерт", не чета. Аман от фейсбук драскачи, НПОджии и всякакви грантаджийски калинки, дето се изказват за всичко като последна инстанция.
antikonti
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#52] от "Полковник Паликъщов":
Тук съм съгласен с вас. Ако се движи по маркировката, с едно постоянно завъртане на дясно на волана, би трябвало да продължи да се движи според маркировката. Вероятно става въпрос за моментно разсейване на водача и завъртане по-рязко на волана на дясно. Или е влязъл с по-висока скорост в завоя и автобусът се е подхлъзнал и е поднесъл на мократа настилка.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4740 НеутралноНе е само до имидж. Ще ни спукат от дела македонците и ще плащаме милиони на роднините. Но това няма значение. Задачта е да се изкара Боко виновен. I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1732 Любопитно14 години са, явно другите шофьори не са били "заблуждавани" от инфраструктурата?
Дневник явно искат да извлекат някакви отстъпки за РСМ, например понеже сме "виновни" за катастрофата да се вдигнем ветото? Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
blondofil
Рейтинг: 1820 НеутралноБойко, та Бойко. Голям зор да го набедим него и само него за мафоит. Магистралата е строена от друг чистокръвен мафиот Съсела . Дето аветчетата му сега ще борят задкулисието 🤬
dante_18
Рейтинг: 713 НеутралноТази горска пътека не трябва да бъде наричана магистрала.
If you are going through hell... Keep going!В нормална страна фирмата, която строи това престъпление щеше да е затрупана със съдебни дела и договорът щеше да е прекратен.
ivanpopov
Рейтинг: 899 Неутрално"Струма" хубаво е в кавички, ама и "експертите" трябва също да се сложат така. Защото на скоростен път не се полага осветление А сигнализацията е била ОК за хиляди шофьори, минаващи през този участък, само не и за тях. Не става да караш с крайно несъобразена, за пътните условия, скорост. Да не говорим пък за грубото нарушаване на наредбата за превоз на опасни товари, както и на Европейската директива за тях.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1972 НеутралноВече трети ден всички български медии услужливо дават трибуна на всякакви майцепродавци, тръбящи че маркировката на пътя е причина един от стотиците хиляди минали оттам водачи "да загуби пространствена ориентация" и да се наниже в островчето.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1732 Любопитно++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
И да добавя бездействието на Комитова 7 месеца, този министър каква работа свърши по инфраструктурата? Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
ivanpopov
Рейтинг: 899 НеутралноДо коментар [#60] от "antikonti":
Става, да. Ама само ако си гледаш пътя. Ако си забил поглед в порното на телефона и само следиш контурите с периферното зрение, става лошо.
Deaddark
Рейтинг: 1979 НеутралноДо коментар [#56] от "Zippie":
Колега, много са десет катастрофи за три години - че по този път едва ли са минали и сто МПС-та от създаването му. Отделно нощно време пътят вади нож и пука гуми.
kmat
Рейтинг: 1598 НеутралноДа, не може недоброто състояние на инфраструктурата да е непосредствена причина за катастрофата. Но тя е предпоставка, а за да се стигне до фаталното събитие са се комбинирали още ред други условия.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1972 НеутралноМакедонският главен прокурор каза, че е видял неизгорели туби с гориво, но в задната част на автобуса, по-точно в багажното отделение близо до двигателния отсек.
Всички електронни медии, отразили интервюто, пропускат втората част от изявлението му.
Защо?
uq
Рейтинг: 1029 НеутралноСега ..че на този остров не му е там мястото е така, че маркировката е калпава е така ама..някои от тези експерти никога не са карали кола.
irobot
Рейтинг: 574 Неутрално“ Спекулация са твърденията, че инцидентът е причинен заради възпламеняване на туби”
А спекулация ли е, че без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1732 РазстроеноЦитат от статията: Той повтори, че има две водещи версии за причината за катастрофата – техническа неизправност или човешка грешка, Йовески коментира, че разследването ще покаже точните причини.
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)__________________________________________________________________
Според главният прокурор на Северна Македония Любомир Йовески има 2 версии, техническа неизправност или човешка грешка, но според "експертите" на Дневник основна причина е инфраструктурата!
Smoke
Рейтинг: 736 НеутралноЗа причините за катастрофата сме ще чакаме експертите. Ще чакаме Боре Сарафов. Той пък чака да му кажат коя е "правилната" версия, която трябва да "аргументира". Във всеки случай това не е версията с лоша маркировка, защото тя не изнася на държавата.
smarty_v
Рейтинг: 497 НеутралноАман от експерти, тоя пък тубите не били причината, да кажат тогава как автобус (без да се преобръща, търкаля, или да падне от високо) пълен с хора изгаря толкова бързо, и само 7 успяват да скочат. Не е нужно, човек да е експерт за да му е ясно, че има причина да стане тоя ад, която е довела до тая трагедия, и тя етрябна да е доста очевадна. Иначе такива трагедии биха се случвали постоянно.
hope
Рейтинг: 2557 Неутрално"Експерт: Липсата на осветление и сигнализация е причина за катастрофата с автобуса"
Любовта ще спаси света!!!----------------------------
на мен, като данъкоплатец, ще ми излезе по-евтино, да се забрани превозът на пътници в часовете без добра дневна светлина.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1972 НеутралноИ е съвсем естествено макетата да се възползват от нагъзената позиция на медиите ни и да хръвлят цялата вина върху България, всеки би отиграл тая удобна топка.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1972 ГневноЪхъм, горска пътека, която без проблеми повече от десетилетие поема тежкия трафик към Гърция и Югозападна България!
Бе поне малко срам нямате ли, бе?
tacheaux
Рейтинг: 4143 Неутрално+++++++++++++
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1972 Гневно"Експертът" Митко Илиев, който освен с леки коли явно има и огромен опит с тежащи 30 тона автобуси каза, че спирачен път не е имало щото асфалтът бил мокър и затва нямало следи от гумите на рейса.
Абе, Митко, та нали ако има спирачен път, дори и при мокър асфалт няма как да не останат следи от четирите задни гуми на возилото дори върху мократа настилка?!?
Всички дошли на мястото буквално минути след инцидента, а също и разследващите, казват че няма спирачен път, обаче сал един Митко, обикалящ като цветарка телевизиите, обясни защо.
tacheaux
Рейтинг: 4143 НеутралноДо коментар [#73] от "irobot":
"без тубите инцидента щеше да се размине с малко нагъната мантинела, уплаха и леки наранявания, вместо в готварска фурна под високо налягане?"
Автобусът не се е преобърнал. Стои си на колелата. Смъртта е настъпила вследствие на пожара. Той е предизвикал гърменето на стотици фоерверги , закупени от Турция , които са се намирали в автобуса. Те са засилили горенето, за да се превърне автобусът като запалена факла.
Храбър
Рейтинг: 2780 ВеселоНе бе!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Катастрофата са я причинили лошите българи-завоеватели!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1972 НеутралноАйде още един "експерт", тоя път по фойерверки!
Колега, вземи да изгледаш некое клипче как избухват фойерверки в запалил се цех или фабрика.
Не избухват едновременно, защото са различни, от различни материали - хартия, картон, пластмаса, и имат различен по количество и вид заряд, затова гърмят по различен начин, нито един очевидец не е видял избухващи фойерверки.
Дори и да е имало, едва ли взривът от всичките ЕДНОВРЕМЕННО е изгорил и убил пътниците.
Лъв
Рейтинг: 831 НеутралноМинавал съм над 1000 пъти от там, не съм губил ориентация, особено като караш с нормална скорост. Бързал е да хване неговите хора на митница и прочее. Ужасен инцидент, с много причини. Автобусният превоз е доста рисков, явно.
tacheaux
Рейтинг: 4143 НеутралноЗавчера зададох въпроса , защо автобусите от Македония за Турция минават през България , а не през Гърция, след като пътя през Гърция е много по-къс със поне 150 киломентра, а и магистралата в северна Гърция е много по-добра от българските магистрали. Нощно време е осветена по цялото и трасе. Вече получих отговора.Контролът през граничните пропусквателни пунктове на Гърция е много по-голям и през тях не може да минат нелегално товари като бензин в туби и вероятно много други контрабандни стоки. Отново опираме до корупция на граничните власти.
.
Рейтинг: 1880 НеутралноБе има много идиотщини по нашите пътища, ма тоя шофьор пак е бил от нашите ширини, та маркировката да е причината. Една от тия дивотии е, когато пътя се раздела, да се слага мантинела по средата и точно в разклона. Би трябвало да се допуска, че някой може да се заблуди или реши да завие в последния момент. И толкова ли е трудно даже по тоя начин да си обозначи?
https://www.google.bg/maps/@43.6662586,-79.5964136,3a,15y,53.17h,85.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-uypDoP1hB5cTUREyQCSlA!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg&authuser=0
tacheaux
Рейтинг: 4143 Неутрално+++++++++++
tacheaux
Рейтинг: 4143 НеутралноДо коментар [#74] от "Полковник Паликъщов":
"Според главният прокурор на Северна Македония Любомир Йовески има 2 версии, техническа неизправност или човешка грешка, но според "експертите" на Дневник основна причина е инфраструктурата!"
++++++++++++++++++++
Симо
Рейтинг: 1159 НеутралноКато я гледам тази отсечка бая трябва да се отклони надясно, че да се надене на тая мантинела. А твърдението, че се е отбил в дяната лента да не пречи на движението е нелогично. Какво движение в два часа през нощта ? Магистралата е празна по това време. Логично е да следва средната лента, която е доста далече от мантинелата на отбивката. Особено като кара с висока скорост. При висока скорост не се завираш в дясно близо до мантинелите. Иначе е факт, че ако тези мантинели бяха качествени щяха да спасяват живот, а не да убиват. За да стане една катастрофа се навързват няколко неща едновременно: автобус в неясно техническо състояние без разрешително, шофиране с опасно висока скорост по тъмно, калпава отбивка с калпави зле осветени мантинели и за капак: опасен товар в багажното. Като нищо може да се окаже, че е първо е гръмнала дясната гума, автобуса се е отклонил надясно, обрал е мантинелите на отбивката и след това е финиширал в лявата мантинела. И по много странен начин е спрял успоредно на пътя.
svetlio_rm
Рейтинг: 338 НеутралноЧе пътищата са ни дупка няма спор.
Но дори да е дупка, автобус може да се размаже в мантинелата и все пак няма да гръмне.
Отделно дори да се запали ще има поне 50-60 секунди време полвината или повечето от пътниците да успеят да се измъкнат. Спасилите се меко казано чисти късметлии..
zxe00613919
Рейтинг: 859 НеутралноВсички макета са измамници.
thenomad
Рейтинг: 425 НеутралноКакто при всяка трагедия и тук имаме натрупване на обстоятелства. Дъжд, лоша маркировка, отбивка за почивка където не ѝ е маястото, не лицензиран автобус...
Голяма загадка е защо толкова бързо е изгорял автобуса, защо хората не са могли да го напуснат? Очевидно автобуса е спрял сравнително бързо, не се е обърнал, не се ударил челно в стена, повечето хора би трябвало да не са пострадали сериозно и би трябвало да нигат да счупят прозорците и бързо да излезнат. Но явно пожара се е развил твърде бързо.
Cheshire Cat
Рейтинг: 47 НеутралноИ да са пренасяли контрабандно гориво - нашата магистрала не е безупречна. И ще се хванат за това. Ако беше осветена и с хубава маркировка - нямаше да могат да ни бутнат. Но така... и цяла бензиностанция да са носели в автобуса няма значение - ние сме виновните.
И България ще плаща, ние ще плащаме.
Колкото и да е тъжно - ще плащаме за кражбите при строежа на магистралата ние, гражданите. Пак от нашите пари ще се плащат компенсации.
irobot
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#54] от "hav08635628":
Какво да кажат от Мерцедес. Не си проектират автобусите за глутници шиптъри, отишли на колективно пазаруване в чужда страна. Кабината на автобуса не е за карго на лесно запалими предмети, а за стоящи хора с колани и с малко багаж в горните компартменти които се затварят със щракване.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Julian Mall
Рейтинг: 2834 ЛюбопитноТаше ако е имало гърмене на фойерверки нали щеше да се чуе и види от оцелелите и първите очевидци които са се отзовали на местопроизшествието? Имало е същото като във запаленият влак до Червен бряг и в запалената катедрала Нотр Дам. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Тангра
Рейтинг: 1150 НеутралноДа, ама те не били професионалисти, каза "кмета ... в сянка"
"Професионалистите" се ориентирали по друг начин.
Вярно е, че в чужбина магистралите сякаш светят, и всичко се вижда по-добре.
Но и при нас е достатъчно добре. Нещо повече, точно тази отсечка е по-добра от едно 80% от пътната ни инфраструктура. А предполагам пътищата са в подобно състояни и на Македония и другите близки държави (без Гърция и Турция).
Дори да беше виновна маркировката, а не е, без тубите това щеше да е тривиален инцидент без жертви.
Жертвите са ЕДИНСТВЕНО по вина на контрабандните туби.
Вместо лампи, които да светят години там, да бяха задължили автобусни шофьори да не пренасят бензин в туби.
Това определено трябва да стане закон и за България и за Македония.
Тангра
Рейтинг: 1150 НеутралноАбсолютно вярно!!!!
Кой в 2 часа посред нощ, без движение, в дъжд и намалена видимост, без аварийна лента ще се залепи да кара плътно до мантинелата!?
Това е рисково, може да изскочи животно, гума да се спука, да се подхлъзне автобуса, аквапланинг и тн.
При 10 метра широк път да се залепиш и да следваш дясната мантинела!?
Абсурд, АБСУРД!!!!
Тези ни взимат за канарчета!
AModoMio
Рейтинг: 1144 НеутралноВчера се питах защо не са преминали по пътя Перник, Радомир, Кюстендил ? Пътя е по-кратък за да стигнеш до Македония.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите