Трагедията на автомагистрала"Струма": Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата

Говорителят на главния прокурор Сийка Милева и зам.-главният прокурор Борислав Сарафов призоваха медиите да не тиражират версии на несъществуващи очевидци

© Юлия Лазарова

Говорителят на главния прокурор Сийка Милева и зам.-главният прокурор Борислав Сарафов призоваха медиите да не тиражират версии на несъществуващи очевидци



Човешка грешка, което означава, че не е била забелязана от шофьора островната мантинела, като остава неясно защо е свил надясно към нея. Грешката е улеснена от лошата организация на движението, на маркировката и сигнализацията на пътя


Обобщено, тази е водещата версия за катастрофата с автобуса от Република Северна Македония.на автомагистрала "Струма" през нощта срещу вторник, изнесена на пресконференцията на разследващия екип от следователи и прокурори.


Не е имало взрив, а удар, след който се възпламенява автобусът




Машината се удря в късата мантинела, която се намира на островчето, отделящо мястото за почивка от главния път. Тази мантинела не би трябвало да е там, заяви зам. главният прокурор Борислав Сарафов. "Мантинелата, на която се нанизал автобусът, е опасна и е способствала за инцидента", коментира той.
При удара мантинелата се нанизва в автобуса между предните гуми и стига чак до предната врата, която изхвърчава, пробива резервоара, а автобусът завива неуправляемо наляво към разделителната двойна мантинела по средата на магистралата, докато през това време искри от стържещата по асфалта малка мантинела я превърнали в огниво, което възпламенило горивото, така избухнал пожарът - според разследващите.
Отхвърлена е версията за туби с гориво сред пътниците - открити са само три туби с остатъци от нафта, но те не са били пълни. Това говори, че не те са причина за силния пожар. Не са открити туби с бензин или друга запалителна течност. Отхвърлена е и версията за терористичен акт.


Малшансът с вратите


След като автобусът се удря /втори път/ в разделителната двойна мантинела по средата на пътя, най-силният огън се оказва точно на мястото на изкъртената предна врата и пламъците преграждат пътя за спасяване. А задната врата се оказва затисната отвън от част от голямата разделителна мантинела, тъй като автобусът се врязал между двете й метални ленти. Ръководителят на екипа от следователи Мариан Маринов нарече това "ужасния малшанс" за хората в горящия автобус.


"Има някакъв спирачен път"


- този отговор изкопчиха трудно журналистите след настоятелни въпроси дали шофьорът е опитал да спре. От отговора на следователя се разбра, че шофьорът вероятно е видял островната мантинела в последния миг.


Всички са загинали от задушаване


вследствие на пожара, а не от травми от катастрофата, сочат данните на съдебномедицинската експертиза. До момента са назначени също автотехническа, пожаротехническа и комплексна експертиза., която е най.важната за заключенията. Разпитани са двама свидетели от оцелелите пътници. Те са били будни в момента на катастрофата и независимо един от друг са дали едни и същи показания, изключително ценни за разследването. Пред следствието не се появил досега нито един очевидец от ези, които се появяват пред медиите.


В петък в Северна Македония ще бъдат взети ДНК проби от роднините на жертвите, за да започне разпознаване на телата.


Колко са спасените - седем или осем души


Според показанията на основния свидетел, който е счупил стъклото, спасили са се 8 души от автобуса, но в "Пирогов" са 7. В автобуса са пътували 52-ма пътници, жертвите са 44. От разследващия екип не изключват пътник да се е прекачил на друг автомобил, но свидетелят продължава да е категоричен, че спасените са 8. Загадката е в процес на изясняване.


Екип от 3-ма прокурори и 6-има следователи


разследва катастрофата. Зам. главният прокурор Борислав Сарафов и говорителят на главния прокурор Сийка Милева увериха, че ще информират редовно за хода на следствието и призоваха медиите да не тиражират версии на несъществуващи очевидци.


Междувременно главният прокурор възложи на Върховната административна прокуратура да извърши проверка на маркировката и пътната сигнализация на всички автомагистрали в България. В зависимост от резултатите може да бъде търсена и наказателна отговорност от длъжностни лица.
Проверява се и как автобусът с нередовни докумени е минал през българската граница.

Ключови думи към статията:

Коментари (142)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Тотално си извъртяхте задниците на 180 градуса!

  2. 2 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2873 Неутрално

    "Тази мантинела не би трябвало да е там..."

    Не става само с крадене - трябва и акъл.

  3. 3 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3910 Неутрално

    " След като автобусът се удря /втори път/ в разделителната двойна мантинела по средата на пътя, най-силните пламъци огън се оказват точно на мястото на изкъртената предна врата и преграждат пътя за спасяване. А задната врата се оказва затисната от част от голямата разделителна мантинела, тъй като автобусът се врязал между двете й метални ленти. Ръководителят на екипа от следователи Мариан Маринов нарече това ужасен малшанс за хората в горящия автобус."

    Пожарът е отрязал пътя за спасение на хората в рейса, без възможност за авариен изход, димът ги е задушавал докато огъня е обхванал вдичко ! Не че като знаем всичко това, ще върнем събитията назад.....! Мъката и болката ще останат за много години напред.......

  4. 4 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#1] от "Toshko Afrikanski":

    Значи, без ни най-малък опит да се политизира и да си посипваме главите с пепел, трябва да се извърши садебно техническа експертиза. Станалото е голяма трагедия, но истината е, че безобразно се строи всичко в БГ. И чак когато се случи нещо такова се започва с вой до небесата.
    Който е пътувал в " белия% свят може да направи разлика между пътищата там и у нас.
    Бог да прости загиналите и дано уври тъпата глава на българина, че в страната се въшат зулуми, които пряко или косвено могат да увредят и да убият.
    Всичко това се нарича качество на живот. В БГ то е много ниско.

  5. 5 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Главният строител на пътища БМБ го няма никакъв

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2805 Любопитно

    "докато през това време искри от стържещата по асфалта малка мантинела я превърнали в огниво, което възпламенило горивото, така избухнал пожарът."

    Това да не го е писала Сийка? Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  8. 8 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1329 Любопитно

    Установено ли е за какво точно е отговорен клошарят този път? Мантинелата ли е поставил точно там, маркировката ли е изтъркал, знака ли е метнал в канавката?

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  9. 9 Профил на Ralchev
    Ralchev
    Рейтинг: 317 Любопитно

    Колко са спасените - седем или осем души?
    къде е белгиеца?

  10. 10 Профил на fury_21
    fury_21
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Да бе, при скорост от 90- 100 км/ч при десен завой, който натиска колата наляво ще изкочиш през едно платно в дясно до мантинелата. Кой знае какво го е разсеяло за да направи такава рязка маневра........

  11. 11 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2805 Любопитно

    "Отхвърлена е и версията за терористичен акт."

    И на какво основание? Направихте ли експертиза затова откъде точно е тръгнал пламъкът и каква температура е била развита при горенето?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  12. 12 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":

    Не е само той, той най много се тупа, че строи. Истината е, че и преди него се строеше лошо. Липса на контрол, крадене и безхаберие.
    За съжаление нищо не може да извади българина от това състояние на летаргия и безразличие, ние имаме много нисък праг на поносимост кам калпавото, към гепенето, на път сме да разсипем хубавата теротория с родни екскременти и да я задушим.

  13. 13 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Ясно, такава е директивата - мантинелата е виновна.
    А мантинелата може ЕВЕНТУАЛНО да е опасна само ако караш в аварийната лента, което навсякъде по света е забранено със закон!
    Сега очаквам да изнамерят експерт, или дори двама-трима, които напоително ще обяснят как се е възпламенило дизеловото гориво, след като се знае, че това е възможно при температура над 400 градуса и други условия.
    https://bntnews.bg/news/tragediyata-na-am-struma-kadri-zasneti-s-dron-video-1176252news.html

  14. 14 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Значи са виновни тия дето по политчески причини спряха парите за ремонтите. Веè е имало сключен договор за подновяване на маркировката.

  15. 15 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#7] от "Julian Mall":

    "Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара."

    Масово стари автобуси се карат в Турция за "освежаване". Негоримите детайли в пътническия салон се заменят с нови от ниско качество. Изглеждат добре, но горят като факли.

  16. 16 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4&ab_channel=GidovanTienhoven
    Ясен пример, че нафтата изобщо не се възпламенава толкова лесно. Как хем нафтата не се възпламенява лесно, хем автобусът е изгорял за отрицателно време? Изобщо не се връзват нещата, които се говорят на този брифинг...
    Много от хората в автобуса са били на възраст под 30 години. Айде да ми обясните как при невъзможност да се излезе през вратите тези хора не са излезнали през прозореца? Ще ми кажете, че за деца и млади хора е много трудно да се скочи от 1,50 м височина? Изобщо, ама изобщо не са добре сглобени историите, които говорят на този въпросен брифинг. Имам чувството, че са там не да разследват и да кажат какво в действителност е станало, ами да скалъпят някоя "правдоподобна" история.

  17. 17 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    В клипчето от коментар 16 става ясно дума, че за да се възпламени нафтата тя трябва да достигне температура от 55 градуса. Кога е успяла тази нафта (пък макар и с искри от мантинелата и то при мокро и студено време) да достигне тази температура? Кибритената клечка е с температура 1000 градуса и пак не успява бързо да стане.

  18. 18 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#7] от "Julian Mall":"Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара."Масово стари автобуси се карат в Турция за "освежаване". Негоримите детайли в пътническия салон се заменят с нови от ниско качество. Изглеждат добре, но горят като факли.
    —цитат от коментар 15 на moreee

    Бе ти остави тая опорка, че негоримите материали се заменяли с горими, а ни обясни как гърми резервоар, пълен с нафта, и защо от нея няма и капчица разлята по платното, а и никой не е усетил миризмата й.

  19. 19 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Главният строител на пътища БМБ го няма никакъв
    —цитат от коментар 5 на doctor.no


    Щото участъка е построен при Станишев, друарю

  20. 20 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#12] от "SSS":

    аз искам асфалтовия мен да излезе и да се похвали с построеното и поддържано от него през последните 12 години

  21. 21 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#19] от "Червен дисибар":

    и жена ми е отглеждана от майка си и не готвеше мусака, ама много бързо се научи

  22. 22 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Тия двамата то снимката май са завършили помощно училище....
    —цитат от коментар 6 на antikvarno

    Възможно е, но следователите са на пряко подчинение на рашко милиционера.

  23. 23 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":

    Скрил се е, като плъх, както обикновено постъпва винаги, когато не му отърва. Той и преди се появяваше само когато трябваше да реже лентички и да позволява на мисирките с микрофони да "му пипат мускула". Абе, в затворническия двор дали има уреди за фитнес?

  24. 24 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#22] от "Toshko Afrikanski":

    НСС е към прокуратурата

  25. 25 Профил на Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Тотално безхаберие, незнание, неумение, нежелание, простотия, посипани с черпак нагла и безочлива арогантност. Последиците ще са за много поколения.

  26. 26 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2833 Неутрално

    то в центъра на софия маркировката е като в африка, какво остава по останалите пътища.

  27. 27 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Да бе, Онуй няма ли да натовари "експертите" и Севда и да ни покаже какви хубави мантинели слага по магистралите, е сега е момента.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7342 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":

    Вместо него , вчера излезе вярното му куче Десислава Атанасова, за да каже ,че служебното правителство е виновно.

  29. 29 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Имам усещането че от турското посолство настойчиво са намекнали че оттам никой не товари туби с евтин бензин с цел контрабанда.

    В най-голямата жега през лятото съм се опитвал да запаля нафта с пламък от запалка и става от 5-тия път, но тук има експерти според които в 2 часа сутринта когато температурите са минусови в съчетание с лек дъждец, цял автобус може да пламне като факла от една… искра

  30. 30 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2833 Неутрално

    До коментар [#28] от "Роси":

    ами и те имат вина, от май до сега какво са правили?

  31. 31 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#28] от "Роси":

    гледах, сопраното беше достигнало стържещ фалцет

  32. 32 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1248 Любопитно

    Не разбрах, от какво е предизвикан толкова ЯК огън !!!

  33. 33 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#29] от "theduloclan":

    Албания е един голям контрабанден пазар и горивото е най-безобидната стока която се върти там.

  34. 34 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2224 Любопитно

    "Тази мантинела не би трябвало да е там...".
    —цитат от коментар 0 на дописката


    Това не би ли трябвало да го кажат вещи лица по пътно дело едва след като завърши официално разследването и това твърдение е част от заклюението на разследването?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  35. 35 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Хм абе в повечето автобуси нали стандартно има закрепени едни малки чукове за разбиване на стъкла в подобни ситуации?

    Иначе типична балканска история на корупция, непукизъм и некомпетентност - автобуса без лиценз, кара деца нощем, пътят опасно конструиран, маркировка с липсващи елементи, от качествена светоотразяваща боя спестено, сигурно и в Турция нещо са правили да спестят пари.

  36. 36 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Въпреки опита на "юридическото острие" на ГЕРБ ДеситУ Атанасова Дуловска (доколкото зная, с големия си опит като юристконсулт на психодиспансера в Русе) да прехвърли отговорността върху служебното правителство, горната информация може да се перефразира така:
    През всичките години на управление на император Тиквоний Сикаджийски Банкянски поддръжката на пътищата и в частност магистралите клони към нула. Некадърно проектиране, липсващи знаци, неподдържана хоризонтална маркировка, непочистени зиме и лете пътни артерии. Тиквоний постави навсякъде на ръководни постове в администрацията некадърни, но послушни "калинки". Самите тези "калинки" са наясно с това, че са безкрайно некадърни и по тази причина "слушкат" безпрекословно, защото знаят, че в противен случай ще изхвърчат от креслата си и няма да си намерят работа в частния бизнес именно поради своята некадърност. В замяна на послушанието ВОЖДЪТ им дава по някоя трошица от откраднатото, Разбира се, това получаване на трохи е надлежно документиранои виси като Дамоклев меч над главите им. Ако стъпят встрани, тутакси ВОЖДЪТ ще ги хвърли "на лъвовете", тоест в лапите на Гешев и неговите прокурори.
    Неприятното е, че тези "калинки" са почти навсякъде в средния ешелон на администрацията. Те ще саботират по всякакъв начи процеса на оздравяване и ще се налага да бъдат откривани и чистени една по една, както се чистят кърлежи от козината на куче. За съжаление това може да продължи и десет години.

  37. 37 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#22] от "Toshko Afrikanski":НСС е към прокуратурата
    —цитат от коментар 24 на doctor.no


    Откъдето са преминали Пеевски и Нинова, даже са ползвали на едно и също бюро.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  38. 38 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    Загиналите няма как да ги върнем на този свят, но силно с надявам, че истината ще излезе наяве.

  39. 39 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2873 Неутрално

    До коментар [#4] от "SSS":

    До коментар [#1] от "Toshko Afrikanski":....Който е пътувал в " белия% свят може да направи разлика между пътищата там и у нас....
    —цитат от коментар 4 на SSS


    Прав сте, но не става само да направиш пътища. Трябват и доста други неща. Един случай в чужбина, който съм видял лично:

    ....Пътувам по един прав път. Не е магистрала, обикновен двулентов път. Няма кръпки, няма дупки. Движението - рехаво. Гледам далеч пред мен някакъв размахва един червен байрак, да спирам. От другата страна в обратното движение - още един такъв. Спирам и виждам по средата двама души теглят нещо напреко на пътя. Чудя ся какво става, не съм виждал друг път такова нещо.

    По едно време зацепвам - теглят една широка гумена лента. А от едната страна на пътя на нея стъпва един малък верижен трактор и минава от другата. Това било - не може трактор да излезе с окаляните вериги от едната нива и да мине през пътя до другата. Мина тракторът, навиха лентата, прибраха байраците и кой накъдето е.

    Годината беше 1991 г. "Белият" свят - Алжир.

  40. 40 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#1] от "Toshko Afrikanski":

    Тотално си извъртяхте задниците на 180 градуса!
    ▪️▪️▪️▪️

    ООО, суперексперт си появи. Не ти харесва предварителни изводи? Естествено, нали ти малко по-рано тук крещял по-силно от всеки друг:
    И ©️
    "Гледал си Время и не си разбрал, че там и знак има, но е пометен от автобуса, и маркировката си е окей, това пък ще видиш ако си сториш труда да изгледаш видеото"
    И че:
    ©️Тази жена си я гледайте вие и си й вярвайте.
    На видеото знакът не се вижда, защото е отнесен от автобуса, но ясно се вижда липсващата според "жената" маркировка.
    Освен това също така ясно се вижда, че между дясната лента и островчето, където е стоял знакът, има една защрихована с бели ивици зона, широка почти колкото самата лента, така че дори да караш в аварийната лента, ако продължиш направо ще минеш през този именно защрихован участък, а няма да се натресеш в островчето."©️

    "Чуждестранен агент"
  41. 41 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    "Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата" там е имало и знак, който е изхвърчл на 30 метра, той не може да бъде незабелязан. Има отклоняване на вниманието на шофьора, а още няма информация от мобилните оператори.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  42. 42 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    Писах го това, че нощем при мъгла, на завой тази мантинела изкача насреща от нищото. Предупредителни табели няма, а и да има в мъглата не се виждат защото са сложени недобре. Пътната настилка не е светлоотразителна и е почти изтрита... Светлоотразителите на самата мантинела са някакви фалшиви и отдавна негодни...

    ДБ=БКП
  43. 43 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата
    *******************************************

    Да напомня на експертите тук: има съществена разлика между иначе близките думи "незабелязана" и "незабележима". Просто за сведение.

    Мараба, С-ДС доносници!
  44. 44 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1066 Любопитно

    Не виждам как ако караш в активната лента ще се заблудиш и ще свиеш към банкета.
    А защо да не караш в активната лента като по това време какво движение да има?
    Единственият шанс да се вреже там е да е карал в най-дясна лента.
    Или да е изгубил внимание по някаква причина, разейване от пасажер, телефон, нещо е ръчкал по копчетата на рейса, печка, радио...

  45. 45 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1066 Любопитно

    До коментар [#42] от "anonimnii":

    Глупости, ако караш в активната или скоростната лента нищо не изниква пред тебе.

  46. 46 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#39] от "Един препатил":

    В Гърция бяха затворили зимно време магистралата, че имало поледица... Видимо нямаше никакъв лед, но така са преценили и за да предпазят хората са я затворили.
    Да не говорим, че в Гърция има поне по няколко големи хубави табели сложени примерно на 1000 м., 500м., 100 м. и непосредствено на самото разклонение, които предупреждават на няколко пъти шофьорите преди отсечки. Табелите са на гръцки и на английски.

    ДБ=БКП
  47. 47 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2538 Любопитно

    През всичките години на управление на император Тиквоний Сикаджийски Банкянски поддръжката на пътищата и в частност магистралите клони към нула.
    —цитат от коментар 36 на murry


    Много добър лозунг!
    Я сега да те приземя със следния въпрос: ако поддръжката на този участък на "Струма" е клоняла към нула и ако си спомним факта, че мутрополитикът ББ управлява България повече от 10 години - как да си обясним наличието на / макар и поизносена, но напълно видима/ маркировка от мястото на инцидента? Искаш да кажеш, че всичко това там е било нанесено през 2007-а и днес е в такова състояние?
    Та?

    Мараба, С-ДС доносници!
  48. 48 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Да бе, при скорост от 90- 100 км/ч при десен завой, който натиска колата наляво ще изкочиш през едно платно в дясно до мантинелата. Кой знае какво го е разсеяло за да направи такава рязка маневра........
    —цитат от коментар 10 на fury_21


    Напълно съм съгласен.
    Оделно говорим за професионален шофьор, който на всичкото отгоре не минава за първи път оттам. Колко трябва да си "разсеян" и да те подведе мантинелата??? Има осева прекъсната линия. Знак, островче, все пак някаква маркировка (видна е от снимките на дрона), няма други коли, няма мъгла, няма лед...

    Защо не се коментира и информацията за 30 000 пиратки?
    толкова ли ги е страх всички да кажат, че в крайна сметка реазсейване и немарливост на сравнително прав и не толкова лош път са довели до трагедията

    Дори статистиката за инцидентите на този участък за последните 10 г. е показателна-10-тина леки случая.

  49. 49 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#44] от "Paolo Di Canio":

    Задължително ли е да се движи в лявата "скоростна" лента? Въпросът е като кара в лентата си и се ориентира по маркировката, защо тази маркировка не е наред?


    ДБ=БКП
  50. 50 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#26] от "karatista":

    то в центъра на софия маркировката е като в африка, какво остава по останалите пътища
    ▪️▪️▪️▪️

    И и зад волана седят типове, в по-голямата си част, не са надарени със специални умения за шофиране:))))

    "Чуждестранен агент"
  51. 51 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Пичове, нали гледахте какво прави шеф-готвача по джанти? И то със скорост на въртене на джантата като за не-повече от 30км/ч. Пробвайте и вие, ама с малко сипана нафта отдолу, да видите "колко трудно се пали нафта".
    И нафтата се пали трудно, ма се гаси десет пъти по-трудно.

  52. 52 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1066 Любопитно

    До коментар [#49] от "anonimnii":

    Аз ти говоря за активната лента. Не ми преиначавай думите. Защо ще се движи в най-дясна лента по това време? те не карат там във видимата част на деня с движение, камо ли в 2 през нощта.

  53. 53 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата*******************************************Да напомня на експертите тук: има съществена разлика между иначе близките думи "незабелязана" и "незабележима". Просто за сведение.
    —цитат от коментар 43 на Манчо


    +++

    И идеален да е пътят, с няй-светещите "котешки очички" и мигаща маркировка, пак може да се окаже "незабелязана" мантинелата

  54. 54 Профил на brusuev
    brusuev
    Рейтинг: 295 Неутрално

    "докато през това време искри от стържещата по асфалта малка мантинела я превърнали в огниво, което възпламенило горивото, така избухнал пожарът."Това да не го е писала Сийка? Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара.
    —цитат от коментар 7 на Julian Mall


    Има горяща нафта по платното още на първата ударена мантинела. Ей тея конспирации ви побъркаха бе хора....
    https://btvnovinite.bg/bulgaria/vizhte-kadri-na-gorjashtija-avtobus-na-am-struma-snimki.html

  55. 55 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    В Гърция бяха затворили зимно време магистралата, че имало поледица... Видимо нямаше никакъв лед,
    —цитат от коментар 46 на anonimnii


    Успял си да видиш интегрално трасето на цяла една гръцка магистрала, за да си сигурен, че никъде по нея няма поледица?
    Подравления, това е характерна черта на едни особено надарени хора, които като видят малка част от голямото, после са сигурни, че всичко са видели. Викат им "идиоти" на тия хора, ако не знаеш!

    Мараба, С-ДС доносници!
  56. 56 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    Не виждам как ако караш в активната лента ще се заблудиш и ще свиеш към банкета.
    —цитат от коментар 44 на Paolo Di Canio


    Ето как : взимаш един кретен, слагаш го зад волана.....после е лесно, той има грижата!

    Мараба, С-ДС доносници!
  57. 57 Профил на brusuev
    brusuev
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Имам усещането че от турското посолство настойчиво са намекнали че оттам никой не товари туби с евтин бензин с цел контрабанда. В най-голямата жега през лятото съм се опитвал да запаля нафта с пламък от запалка и става от 5-тия път, но тук има експерти според които в 2 часа сутринта когато температурите са минусови в съчетание с лек дъждец, цял автобус може да пламне като факла от една… искра
    —цитат от коментар 29 на theduloclan


    Нафтата в резервоара е топла, което спомага по-лесното запалване, особено когато е разлята, а не е в голям обем.

  58. 58 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2833 Неутрално

    До коментар [#50] от "putinxujlo":

    ами всичко е на самотек и на никой не му пука и секи си прави квото си иска. как да стане?

  59. 59 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#52] от "Paolo Di Canio":

    Ами не може ти да му казваш къде да се движи. Ще се движи където си иска. И дясната лента е активна и лявата е активна. Ама сега, че на някой му изнася да се движат на зигзаг по магистралата превозните средства, защото няма маркировка...

    ДБ=БКП
  60. 60 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    Трагедията на автомагистрала"Струма": Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата
    **********************************************

    Пак малка езикова поправка: не незабелязаната мантинела е причината за катастрофата, а незабелязването на мантинелата е предизвикало фаталния удар. В съдебна зала тази интерпретация на случилото се ще доведе до доста по-различен резултат, отколкото ако бъде приета за вярна първата.

    Мараба, С-ДС доносници!
  61. 61 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#47] от "Манчо":

    Ти разбираш ли смисъла на думата "поддръжка? Подсказвам ти: не означава "усвояване на средства", по гербаджийски...

  62. 62 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    Проблемът е че ето даже беля става и пак не им увират главите на някои.
    "Нема такова животно" и толкова. Така е и по-удобно, и по-лесно, и по-мързеливо...
    Проблемът е, че след време като се окаже че "Има такова животно" и ще е много трудно.

    ДБ=БКП
  63. 63 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Трябва Кърджалийската да бъде разпитана, тя намекна, че знае нещо по въпроса
    - Който не Му харесва магистралите, да Оди пеша!

  64. 64 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#61] от "murry":

    В България след 1944 г. се "усвоява".

    ДБ=БКП
  65. 65 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#63] от "doctor.no":

    Тази отсечка е строена по времето на други хора.

    ДБ=БКП
  66. 66 Профил на llllllllll
    llllllllll
    Рейтинг: 31 Неутрално

    До коментар [#6] от "antikvarno":

    То половината народонаселение е завършило такова

  67. 67 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#2] от "Един препатил":

    Благодарско за полит. информациятъ

  68. 68 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#65] от "anonimnii":

    какво от това? 12 г ония къде дрема?

  69. 69 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2538 Любопитно

    Нафтата в резервоара е топла, което спомага по-лесното запалване, особено когато е разлята, а не е в голям обем.
    —цитат от коментар 57 на brusuev


    Сега ти остава само да обясниш как така лесно запалима разлята нафта / но в малък обем!/ е причинила задушаването на 44 души в автобус със затворени врати. Успех!

    Мараба, С-ДС доносници!
  70. 70 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#55] от "Манчо":

    Имам какво да кажа, но възпитанието не ми позволява да обиждам.

    ДБ=БКП
  71. 71 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#68] от "doctor.no":

    Ами вкарайте го в пандиза. Нали обещавахте.

    ДБ=БКП
  72. 72 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    До коментар [#16] от "T.M.":

    Моя близка пътуваше в този автобус

    https://www.google.com/amp/s/dariknews.bg/amp/novini/bylgariia/avtobus-se-zapali-na-magistrala-trakiia-video-2134283

    И ми описа инцидента как нещо първо миришело, после почнало леко да пуши, шофьора отбил помолил всички да слязат, погледнал нещо отзад, изпръскал един пожарогасител ама дима се усилвал, по някое време след 20мин и пламъци се появили и вече след половин час целия автобус горял. Всички си били извадили багажа и си чакали настрани да дойде резервен автобус да ги прибере. Тоя македонски автобус не мога да си го представя как пламва като факла на секундата...

  73. 73 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    Ти разбираш ли смисъла на думата "поддръжка? Подсказвам ти: не означава "усвояване на средства", по гербаджийски...
    —цитат от коментар 61 на murry


    Отговорът ти ме накара да разбера, че мозъчното ти съдържание клони към онова на "ония" 80%. Пий една бира, няма да поумнееш, но поне ще се изкефиш, може би!

    Мараба, С-ДС доносници!
  74. 74 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#71] от "anonimnii":

    ще му махнем охраната, по-забавно ще е.

  75. 75 Профил на Gantscho Ganev
    Gantscho Ganev
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Близо десетина години мантинелата не беше опасна за никого, сега изведнъж стана, а варианта автобусът да се разлюлял преди тази отбивка и водача да се е старал да го спре по някакъв начин, и затова всичко е помлял.

  76. 76 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#44] от "Paolo Di Canio":

    Най вероятно е задрямал и то доста отдалече. На десняците дясната ръка е по силна и тя леко е придърпвала волана, така автобусът се е оказал точно срещу тази неправилно поставена мантинела. Водачът виждайки мантинелата точно срещу автобуса инстинктивно е натиснал в последния момент спирачка, затова е къс спирачният път.

  77. 77 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    До коментар [#22] от "Toshko Afrikanski":

    В много сериозна заблуда си, маймуне!

  78. 78 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#76] от "сидер":

    Задрямал отдалече и на сън е тръгнал да взима завоя...
    Няма никаква логика в това, което пишете.

    ДБ=БКП
  79. 79 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#76] от "сидер":

    320 км е спал и тук се е събудил, евала

  80. 80 Профил на марсианец
    марсианец
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#10] от "fury_21":

    Редовно пътувам по този път, познавам участъка. Макар зоната за почивка да е на страшно глупаво място, завоят преди нея е достатъчно полегат, не е изобщо остър. Може да се кара там с далеч по-висока скорост от 90-100 км., както е упоменато. Дори отбивката надясно не увеличава кой знае колко ъгъла. Шофьор, който не познава пътя, може много лесно да се подлъже и да даде надясно към отбивката. В тъмното изобщо не се учудвам, че е станало подобна грешка.

    То е вече малко късно да се коментира за подобни неща, но по-скоро да се помисли за промяна на закона - чужди туроператори, при нощен превоз, да са длъжни да използват шофьор с доказани 10+ курса по трасетона светло. Или това, или да използват за територията на страната български шофьори със специален лиценз. Да, ще ускъпи транзита, но поне намали шанса за подобни трагедии.

    Иначе, че пътища и маркировка се нуждаят то тотално преправяне - нуждаят се. Но да не забравяме в коя държава живеем. Бедни и гладни сме, нали не очакваме сериозно да имаме качествена транспортна мрежа?

  81. 81 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5954 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":

    Е точно това място не е плод на строителните подвизи на Буци, а е направено преди звиздата му да изгрее на небосклона.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  82. 82 Профил на brusuev
    brusuev
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#16] от "T.M.":Моя близка пътуваше в този автобус https://www.google.com/amp/s/dariknews.bg/amp/novini/bylgariia/avtobus-se-zapali-na-magistrala-trakiia-video-2134283 И ми описа инцидента как нещо първо миришело, после почнало леко да пуши, шофьора отбил помолил всички да слязат, погледнал нещо отзад, изпръскал един пожарогасител ама дима се усилвал, по някое време след 20мин и пламъци се появили и вече след половин час целия автобус горял. Всички си били извадили багажа и си чакали настрани да дойде резервен автобус да ги прибере. Тоя македонски автобус не мога да си го представя как пламва като факла на секундата...
    —цитат от коментар 72 на jazzdevil


    То затова си има специалисти , а не всеки фейсбук диван коментатор да си ги представя нещата. В случая мантинелата е раздрала много яко предницата и долната част на автобуса, като е разбит горивния резервоар, който е отпред. Топлата нафта се е разляла навсякъде и от искрите от мантинелата се е запалила. В тоя твоя случай няма разлята навсякъде топла нафта. Сега изясни ли ти се?

  83. 83 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Има горяща нафта по платното още на първата ударена мантинела.
    —цитат от коментар 54 на brusuev


    Ако има горяща нафта по първата мартинела значи автобуса се е запалил преди удара което е по -вероятният вариант именно това да е причината за удара в мартинелата а не обратното.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  84. 84 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    До коментар [#82] от "brusuev":

    "Топлата нафта се е разляла навсякъде и от искрите от мантинелата се е запалила."

    Не знам каква топла нафта ти си привижда в резервоара в тази студена нощ но дори и да е така както вече писах щеше да има горяща разлята нафта по пътното платно а такова нещо никой не е видял.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  85. 85 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Навремето имаше нафтови печки и докато се разпалят минаваше бая време а ако оставиш дозатора на макс и горивната камера се напълни с нафта се палеше с триста зора.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  86. 86 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Резервоарите на автобусите не бяха ли в задната част или се бъркам? И тази въпламенена нафта, това задушаване хич не ми звучат правдоподобно..

  87. 87 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#1] от "Toshko Afrikanski":Тотално си извъртяхте задниците на 180 градуса!▪️▪️▪️▪️ООО, суперексперт си появи. Не ти харесва предварителни изводи? Естествено, нали ти малко по-рано тук крещял по-силно от всеки друг:И ©️"Гледал си Время и не си разбрал, че там и знак има, но е пометен от автобуса, и маркировката си е окей, това пък ще видиш ако си сториш труда да изгледаш видеото"И че:©️Тази жена си я гледайте вие и си й вярвайте.На видеото знакът не се вижда, защото е отнесен от автобуса, но ясно се вижда липсващата според "жената" маркировка.Освен това също така ясно се вижда, че между дясната лента и островчето, където е стоял знакът, има една защрихована с бели ивици зона, широка почти колкото самата лента, така че дори да караш в аварийната лента, ако продължиш направо ще минеш през този именно защрихован участък, а няма да се натресеш в островчето."©️
    —цитат от коментар 40 на putinxujlo

    Все едно Алла Пугачова ми пише, приятно е, едно такова русское ми е...

  88. 88 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Писах го това, че нощем при мъгла, на завой тази мантинела изкача насреща от нищото. Предупредителни табели няма, а и да има в мъглата не се виждат защото са сложени недобре. Пътната настилка не е светлоотразителна и е почти изтрита... Светлоотразителите на самата мантинела са някакви фалшиви и отдавна негодни...
    —цитат от коментар 42 на anonimnii

    Стига вече с тая мъгла, колко пъти, дори с видео от мястото, ти се обясни, че мъгла не е имало!?!

  89. 89 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#42] от "anonimnii":Глупости, ако караш в активната или скоростната лента нищо не изниква пред тебе.
    —цитат от коментар 45 на Paolo Di Canio

    Дори, както вика оная "експертка", маркировката м/у дясната лента и аварийната да е поизбледняла, тази м/у дясната и скоростната се вижда ясно та ясно, требва да си или пълен идиот, или да си се разсеял, заспал или умрял, за да не следиш нея и да си караш без проблемно.

  90. 90 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2538 Любопитно

    Шофьор, който не познава пътя, може много лесно да се подлъже и да даде надясно към отбивката. В тъмното изобщо не се учудвам, че е станало подобна грешка.
    —цитат от коментар 80 на марсианец


    Като е толкова лесно да стане такава грешка, как така не се чудиш, че цели 14 години никой не я е допуснал ?

    Мараба, С-ДС доносници!
  91. 91 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Весело

    До коментар [#26] от "karatista":то в центъра на софия маркировката е като в африка, какво остава по останалите пътища▪️▪️▪️▪️И и зад волана седят типове, в по-голямата си част, не са надарени със специални умения за шофиране:))))
    —цитат от коментар 50 на putinxujlo

    О, чудесен правописен български!
    Дали па не се праите на рашън?

  92. 92 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    Че къде е 8-ят? Ако е сред спасените, ще е и ранен. Пеш ли ще продължи пътя? Или се е преместил по време на една от почивките, или какво? Сменил превозното средство?

  93. 93 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Весело

    [quote#57:"brusuev"][/quote]
    Топла, топла, колко да е топла, би ли ни светнал?
    Какво я затопля, неква печица мейби?
    Или пък запалителните свещи на дизеловите двигатели?

  94. 94 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1914 Весело

    До коментар [#52] от "Paolo Di Canio":Ами не може ти да му казваш къде да се движи. Ще се движи където си иска. И дясната лента е активна и лявата е активна. Ама сега, че на някой му изнася да се движат на зигзаг по магистралата превозните средства, защото няма маркировка...
    —цитат от коментар 59 на anonimnii


    Маркировката отляво може да ти извади очите!

  95. 95 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    И пак не става ясно защо огънят е толкова силен и защо за секунди е обхванал целия автобус?

  96. 96 Профил на brusuev
    brusuev
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#82] от "brusuev":"Топлата нафта се е разляла навсякъде и от искрите от мантинелата се е запалила."Не знам каква топла нафта ти си привижда в резервоара в тази студена нощ но дори и да е така както вече писах щеше да има горяща разлята нафта по пътното платно а такова нещо никой не е видял.
    —цитат от коментар 84 на Julian Mall


    По-нагоре пуснах линк от бтв със снимка от горенето на автобуса. Вижда се ясно горяща нафта по асфалта. Нафтата в резервоара се загрява от обратната нафта на двигателя, особено при положение че този автобус се движи от 20 часа. Разбира се както казах диванни фейсбук "специалисти" няма как да знаете такива неща. Невежеството и простотията разждат конспиративните теории. Конспиралниците обикновенно сте луди или много тъпи. Бас ловя, че минусите на моето мнение ще са около 80%, колкото са дебилите средно в обществото :)

  97. 97 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#79] от "doctor.no":

    Гоуем си фантазьор

  98. 98 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 3964 Неутрално

    Отхвърлена е версията за туби с гориво сред пътниците - открити са само три туби с остатъци от нафта, но те не са били пълни. Това говори, че не те са причина за силния пожар.

    Не са открити туби с бензин или друга запалителна течност.
    ___________________________________________________________________

    А ако са били пластмасови туби за бензин? Има такива с вместимост от 5 до 20 литра!

    Те са изгорели заедно с автобуса и не може да се открият следи от тях! Но обясняват бързината на разпространение на огъня, това с дизел не е възможно!

    ДБ: Време е да спечелим България
  99. 99 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#13] от "Toshko Afrikanski":

    Виж коментарите на Димитър Илиев, виж в гугул мапс, преди отбивката няма аварийна лента, нито знак за отбивка, а и не е магистрала.

  100. 100 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#78] от "anonimnii":

    Еее не сте пътували с международни автобуси, но аз пътувах и съм гледал как в движение водачите се сменят. И че напълно логично е по време на дълъг преход да го обхване лека дрямка това е напълно логично предположение, според вас нямам право на глас





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK