" След като автобусът се удря /втори път/ в разделителната двойна мантинела по средата на пътя, най-силните пламъци огън се оказват точно на мястото на изкъртената предна врата и преграждат пътя за спасяване. А задната врата се оказва затисната от част от голямата разделителна мантинела, тъй като автобусът се врязал между двете й метални ленти. Ръководителят на екипа от следователи Мариан Маринов нарече това ужасен малшанс за хората в горящия автобус."
Пожарът е отрязал пътя за спасение на хората в рейса, без възможност за авариен изход, димът ги е задушавал докато огъня е обхванал вдичко ! Не че като знаем всичко това, ще върнем събитията назад.....! Мъката и болката ще останат за много години напред.......
Значи, без ни най-малък опит да се политизира и да си посипваме главите с пепел, трябва да се извърши садебно техническа експертиза. Станалото е голяма трагедия, но истината е, че безобразно се строи всичко в БГ. И чак когато се случи нещо такова се започва с вой до небесата. Който е пътувал в " белия% свят може да направи разлика между пътищата там и у нас. Бог да прости загиналите и дано уври тъпата глава на българина, че в страната се въшат зулуми, които пряко или косвено могат да увредят и да убият. Всичко това се нарича качество на живот. В БГ то е много ниско.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"докато през това време искри от стържещата по асфалта малка мантинела я превърнали в огниво, което възпламенило горивото, така избухнал пожарът."
Това да не го е писала Сийка? Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара.
Установено ли е за какво точно е отговорен клошарят този път? Мантинелата ли е поставил точно там, маркировката ли е изтъркал, знака ли е метнал в канавката?
Да бе, при скорост от 90- 100 км/ч при десен завой, който натиска колата наляво ще изкочиш през едно платно в дясно до мантинелата. Кой знае какво го е разсеяло за да направи такава рязка маневра........
Не е само той, той най много се тупа, че строи. Истината е, че и преди него се строеше лошо. Липса на контрол, крадене и безхаберие. За съжаление нищо не може да извади българина от това състояние на летаргия и безразличие, ние имаме много нисък праг на поносимост кам калпавото, към гепенето, на път сме да разсипем хубавата теротория с родни екскременти и да я задушим.
Ясно, такава е директивата - мантинелата е виновна. А мантинелата може ЕВЕНТУАЛНО да е опасна само ако караш в аварийната лента, което навсякъде по света е забранено със закон! Сега очаквам да изнамерят експерт, или дори двама-трима, които напоително ще обяснят как се е възпламенило дизеловото гориво, след като се знае, че това е възможно при температура над 400 градуса и други условия. https://bntnews.bg/news/tragediyata-na-am-struma-kadri-zasneti-s-dron-video-1176252news.html
"Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара."
Масово стари автобуси се карат в Турция за "освежаване". Негоримите детайли в пътническия салон се заменят с нови от ниско качество. Изглеждат добре, но горят като факли.
https://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4&ab_channel=GidovanTienhoven Ясен пример, че нафтата изобщо не се възпламенава толкова лесно. Как хем нафтата не се възпламенява лесно, хем автобусът е изгорял за отрицателно време? Изобщо не се връзват нещата, които се говорят на този брифинг... Много от хората в автобуса са били на възраст под 30 години. Айде да ми обясните как при невъзможност да се излезе през вратите тези хора не са излезнали през прозореца? Ще ми кажете, че за деца и млади хора е много трудно да се скочи от 1,50 м височина? Изобщо, ама изобщо не са добре сглобени историите, които говорят на този въпросен брифинг. Имам чувството, че са там не да разследват и да кажат какво в действителност е станало, ами да скалъпят някоя "правдоподобна" история.
В клипчето от коментар 16 става ясно дума, че за да се възпламени нафтата тя трябва да достигне температура от 55 градуса. Кога е успяла тази нафта (пък макар и с искри от мантинелата и то при мокро и студено време) да достигне тази температура? Кибритената клечка е с температура 1000 градуса и пак не успява бързо да стане.
До коментар [#7] от "Julian Mall":"Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара."Масово стари автобуси се карат в Турция за "освежаване". Негоримите детайли в пътническия салон се заменят с нови от ниско качество. Изглеждат добре, но горят като факли.
Бе ти остави тая опорка, че негоримите материали се заменяли с горими, а ни обясни как гърми резервоар, пълен с нафта, и защо от нея няма и капчица разлята по платното, а и никой не е усетил миризмата й.
Скрил се е, като плъх, както обикновено постъпва винаги, когато не му отърва. Той и преди се появяваше само когато трябваше да реже лентички и да позволява на мисирките с микрофони да "му пипат мускула". Абе, в затворническия двор дали има уреди за фитнес?
Имам усещането че от турското посолство настойчиво са намекнали че оттам никой не товари туби с евтин бензин с цел контрабанда.
В най-голямата жега през лятото съм се опитвал да запаля нафта с пламък от запалка и става от 5-тия път, но тук има експерти според които в 2 часа сутринта когато температурите са минусови в съчетание с лек дъждец, цял автобус може да пламне като факла от една… искра
Това не би ли трябвало да го кажат вещи лица по пътно дело едва след като завърши официално разследването и това твърдение е част от заклюението на разследването? Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Хм абе в повечето автобуси нали стандартно има закрепени едни малки чукове за разбиване на стъкла в подобни ситуации?
Иначе типична балканска история на корупция, непукизъм и некомпетентност - автобуса без лиценз, кара деца нощем, пътят опасно конструиран, маркировка с липсващи елементи, от качествена светоотразяваща боя спестено, сигурно и в Турция нещо са правили да спестят пари.
Въпреки опита на "юридическото острие" на ГЕРБ ДеситУ Атанасова Дуловска (доколкото зная, с големия си опит като юристконсулт на психодиспансера в Русе) да прехвърли отговорността върху служебното правителство, горната информация може да се перефразира така: През всичките години на управление на император Тиквоний Сикаджийски Банкянски поддръжката на пътищата и в частност магистралите клони към нула. Некадърно проектиране, липсващи знаци, неподдържана хоризонтална маркировка, непочистени зиме и лете пътни артерии. Тиквоний постави навсякъде на ръководни постове в администрацията некадърни, но послушни "калинки". Самите тези "калинки" са наясно с това, че са безкрайно некадърни и по тази причина "слушкат" безпрекословно, защото знаят, че в противен случай ще изхвърчат от креслата си и няма да си намерят работа в частния бизнес именно поради своята некадърност. В замяна на послушанието ВОЖДЪТ им дава по някоя трошица от откраднатото, Разбира се, това получаване на трохи е надлежно документиранои виси като Дамоклев меч над главите им. Ако стъпят встрани, тутакси ВОЖДЪТ ще ги хвърли "на лъвовете", тоест в лапите на Гешев и неговите прокурори. Неприятното е, че тези "калинки" са почти навсякъде в средния ешелон на администрацията. Те ще саботират по всякакъв начи процеса на оздравяване и ще се налага да бъдат откривани и чистени една по една, както се чистят кърлежи от козината на куче. За съжаление това може да продължи и десет години.
Прав сте, но не става само да направиш пътища. Трябват и доста други неща. Един случай в чужбина, който съм видял лично:
....Пътувам по един прав път. Не е магистрала, обикновен двулентов път. Няма кръпки, няма дупки. Движението - рехаво. Гледам далеч пред мен някакъв размахва един червен байрак, да спирам. От другата страна в обратното движение - още един такъв. Спирам и виждам по средата двама души теглят нещо напреко на пътя. Чудя ся какво става, не съм виждал друг път такова нещо.
По едно време зацепвам - теглят една широка гумена лента. А от едната страна на пътя на нея стъпва един малък верижен трактор и минава от другата. Това било - не може трактор да излезе с окаляните вериги от едната нива и да мине през пътя до другата. Мина тракторът, навиха лентата, прибраха байраците и кой накъдето е.
"Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата" там е имало и знак, който е изхвърчл на 30 метра, той не може да бъде незабелязан. Има отклоняване на вниманието на шофьора, а още няма информация от мобилните оператори.
Писах го това, че нощем при мъгла, на завой тази мантинела изкача насреща от нищото. Предупредителни табели няма, а и да има в мъглата не се виждат защото са сложени недобре. Пътната настилка не е светлоотразителна и е почти изтрита... Светлоотразителите на самата мантинела са някакви фалшиви и отдавна негодни...
Не виждам как ако караш в активната лента ще се заблудиш и ще свиеш към банкета. А защо да не караш в активната лента като по това време какво движение да има? Единственият шанс да се вреже там е да е карал в най-дясна лента. Или да е изгубил внимание по някаква причина, разейване от пасажер, телефон, нещо е ръчкал по копчетата на рейса, печка, радио...
В Гърция бяха затворили зимно време магистралата, че имало поледица... Видимо нямаше никакъв лед, но така са преценили и за да предпазят хората са я затворили. Да не говорим, че в Гърция има поне по няколко големи хубави табели сложени примерно на 1000 м., 500м., 100 м. и непосредствено на самото разклонение, които предупреждават на няколко пъти шофьорите преди отсечки. Табелите са на гръцки и на английски.
Много добър лозунг! Я сега да те приземя със следния въпрос: ако поддръжката на този участък на "Струма" е клоняла към нула и ако си спомним факта, че мутрополитикът ББ управлява България повече от 10 години - как да си обясним наличието на / макар и поизносена, но напълно видима/ маркировка от мястото на инцидента? Искаш да кажеш, че всичко това там е било нанесено през 2007-а и днес е в такова състояние? Та?
Да бе, при скорост от 90- 100 км/ч при десен завой, който натиска колата наляво ще изкочиш през едно платно в дясно до мантинелата. Кой знае какво го е разсеяло за да направи такава рязка маневра........
Напълно съм съгласен. Оделно говорим за професионален шофьор, който на всичкото отгоре не минава за първи път оттам. Колко трябва да си "разсеян" и да те подведе мантинелата??? Има осева прекъсната линия. Знак, островче, все пак някаква маркировка (видна е от снимките на дрона), няма други коли, няма мъгла, няма лед...
Защо не се коментира и информацията за 30 000 пиратки? толкова ли ги е страх всички да кажат, че в крайна сметка реазсейване и немарливост на сравнително прав и не толкова лош път са довели до трагедията
Дори статистиката за инцидентите на този участък за последните 10 г. е показателна-10-тина леки случая.
Задължително ли е да се движи в лявата "скоростна" лента? Въпросът е като кара в лентата си и се ориентира по маркировката, защо тази маркировка не е наред?
Пичове, нали гледахте какво прави шеф-готвача по джанти? И то със скорост на въртене на джантата като за не-повече от 30км/ч. Пробвайте и вие, ама с малко сипана нафта отдолу, да видите "колко трудно се пали нафта". И нафтата се пали трудно, ма се гаси десет пъти по-трудно.
Аз ти говоря за активната лента. Не ми преиначавай думите. Защо ще се движи в най-дясна лента по това време? те не карат там във видимата част на деня с движение, камо ли в 2 през нощта.
Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата*******************************************Да напомня на експертите тук: има съществена разлика между иначе близките думи "незабелязана" и "незабележима". Просто за сведение.
"докато през това време искри от стържещата по асфалта малка мантинела я превърнали в огниво, което възпламенило горивото, така избухнал пожарът."Това да не го е писала Сийка? Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара.
Успял си да видиш интегрално трасето на цяла една гръцка магистрала, за да си сигурен, че никъде по нея няма поледица? Подравления, това е характерна черта на едни особено надарени хора, които като видят малка част от голямото, после са сигурни, че всичко са видели. Викат им "идиоти" на тия хора, ако не знаеш!
Имам усещането че от турското посолство настойчиво са намекнали че оттам никой не товари туби с евтин бензин с цел контрабанда. В най-голямата жега през лятото съм се опитвал да запаля нафта с пламък от запалка и става от 5-тия път, но тук има експерти според които в 2 часа сутринта когато температурите са минусови в съчетание с лек дъждец, цял автобус може да пламне като факла от една… искра
Ами не може ти да му казваш къде да се движи. Ще се движи където си иска. И дясната лента е активна и лявата е активна. Ама сега, че на някой му изнася да се движат на зигзаг по магистралата превозните средства, защото няма маркировка...
Трагедията на автомагистрала"Струма": Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата **********************************************
Пак малка езикова поправка: не незабелязаната мантинела е причината за катастрофата, а незабелязването на мантинелата е предизвикало фаталния удар. В съдебна зала тази интерпретация на случилото се ще доведе до доста по-различен резултат, отколкото ако бъде приета за вярна първата.
Проблемът е че ето даже беля става и пак не им увират главите на някои. "Нема такова животно" и толкова. Така е и по-удобно, и по-лесно, и по-мързеливо... Проблемът е, че след време като се окаже че "Има такова животно" и ще е много трудно.
Сега ти остава само да обясниш как така лесно запалима разлята нафта / но в малък обем!/ е причинила задушаването на 44 души в автобус със затворени врати. Успех!
И ми описа инцидента как нещо първо миришело, после почнало леко да пуши, шофьора отбил помолил всички да слязат, погледнал нещо отзад, изпръскал един пожарогасител ама дима се усилвал, по някое време след 20мин и пламъци се появили и вече след половин час целия автобус горял. Всички си били извадили багажа и си чакали настрани да дойде резервен автобус да ги прибере. Тоя македонски автобус не мога да си го представя как пламва като факла на секундата...
Отговорът ти ме накара да разбера, че мозъчното ти съдържание клони към онова на "ония" 80%. Пий една бира, няма да поумнееш, но поне ще се изкефиш, може би!
Близо десетина години мантинелата не беше опасна за никого, сега изведнъж стана, а варианта автобусът да се разлюлял преди тази отбивка и водача да се е старал да го спре по някакъв начин, и затова всичко е помлял.
Най вероятно е задрямал и то доста отдалече. На десняците дясната ръка е по силна и тя леко е придърпвала волана, така автобусът се е оказал точно срещу тази неправилно поставена мантинела. Водачът виждайки мантинелата точно срещу автобуса инстинктивно е натиснал в последния момент спирачка, затова е къс спирачният път.
Редовно пътувам по този път, познавам участъка. Макар зоната за почивка да е на страшно глупаво място, завоят преди нея е достатъчно полегат, не е изобщо остър. Може да се кара там с далеч по-висока скорост от 90-100 км., както е упоменато. Дори отбивката надясно не увеличава кой знае колко ъгъла. Шофьор, който не познава пътя, може много лесно да се подлъже и да даде надясно към отбивката. В тъмното изобщо не се учудвам, че е станало подобна грешка.
То е вече малко късно да се коментира за подобни неща, но по-скоро да се помисли за промяна на закона - чужди туроператори, при нощен превоз, да са длъжни да използват шофьор с доказани 10+ курса по трасетона светло. Или това, или да използват за територията на страната български шофьори със специален лиценз. Да, ще ускъпи транзита, но поне намали шанса за подобни трагедии.
Иначе, че пътища и маркировка се нуждаят то тотално преправяне - нуждаят се. Но да не забравяме в коя държава живеем. Бедни и гладни сме, нали не очакваме сериозно да имаме качествена транспортна мрежа?
До коментар [#16] от "T.M.":Моя близка пътуваше в този автобус https://www.google.com/amp/s/dariknews.bg/amp/novini/bylgariia/avtobus-se-zapali-na-magistrala-trakiia-video-2134283 И ми описа инцидента как нещо първо миришело, после почнало леко да пуши, шофьора отбил помолил всички да слязат, погледнал нещо отзад, изпръскал един пожарогасител ама дима се усилвал, по някое време след 20мин и пламъци се появили и вече след половин час целия автобус горял. Всички си били извадили багажа и си чакали настрани да дойде резервен автобус да ги прибере. Тоя македонски автобус не мога да си го представя как пламва като факла на секундата...
То затова си има специалисти , а не всеки фейсбук диван коментатор да си ги представя нещата. В случая мантинелата е раздрала много яко предницата и долната част на автобуса, като е разбит горивния резервоар, който е отпред. Топлата нафта се е разляла навсякъде и от искрите от мантинелата се е запалила. В тоя твоя случай няма разлята навсякъде топла нафта. Сега изясни ли ти се?
Ако има горяща нафта по първата мартинела значи автобуса се е запалил преди удара което е по -вероятният вариант именно това да е причината за удара в мартинелата а не обратното.
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
"Топлата нафта се е разляла навсякъде и от искрите от мантинелата се е запалила."
Не знам каква топла нафта ти си привижда в резервоара в тази студена нощ но дори и да е така както вече писах щеше да има горяща разлята нафта по пътното платно а такова нещо никой не е видял.
Навремето имаше нафтови печки и докато се разпалят минаваше бая време а ако оставиш дозатора на макс и горивната камера се напълни с нафта се палеше с триста зора.
Резервоарите на автобусите не бяха ли в задната част или се бъркам? И тази въпламенена нафта, това задушаване хич не ми звучат правдоподобно..
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157
Писах го това, че нощем при мъгла, на завой тази мантинела изкача насреща от нищото. Предупредителни табели няма, а и да има в мъглата не се виждат защото са сложени недобре. Пътната настилка не е светлоотразителна и е почти изтрита... Светлоотразителите на самата мантинела са някакви фалшиви и отдавна негодни...
Дори, както вика оная "експертка", маркировката м/у дясната лента и аварийната да е поизбледняла, тази м/у дясната и скоростната се вижда ясно та ясно, требва да си или пълен идиот, или да си се разсеял, заспал или умрял, за да не следиш нея и да си караш без проблемно.
Шофьор, който не познава пътя, може много лесно да се подлъже и да даде надясно към отбивката. В тъмното изобщо не се учудвам, че е станало подобна грешка.
До коментар [#26] от "karatista":то в центъра на софия маркировката е като в африка, какво остава по останалите пътища▪️▪️▪️▪️И и зад волана седят типове, в по-голямата си част, не са надарени със специални умения за шофиране:))))
Че къде е 8-ят? Ако е сред спасените, ще е и ранен. Пеш ли ще продължи пътя? Или се е преместил по време на една от почивките, или какво? Сменил превозното средство?
[quote#57:"brusuev"][/quote] Топла, топла, колко да е топла, би ли ни светнал? Какво я затопля, неква печица мейби? Или пък запалителните свещи на дизеловите двигатели?
До коментар [#52] от "Paolo Di Canio":Ами не може ти да му казваш къде да се движи. Ще се движи където си иска. И дясната лента е активна и лявата е активна. Ама сега, че на някой му изнася да се движат на зигзаг по магистралата превозните средства, защото няма маркировка...
До коментар [#82] от "brusuev":"Топлата нафта се е разляла навсякъде и от искрите от мантинелата се е запалила."Не знам каква топла нафта ти си привижда в резервоара в тази студена нощ но дори и да е така както вече писах щеше да има горяща разлята нафта по пътното платно а такова нещо никой не е видял.
По-нагоре пуснах линк от бтв със снимка от горенето на автобуса. Вижда се ясно горяща нафта по асфалта. Нафтата в резервоара се загрява от обратната нафта на двигателя, особено при положение че този автобус се движи от 20 часа. Разбира се както казах диванни фейсбук "специалисти" няма как да знаете такива неща. Невежеството и простотията разждат конспиративните теории. Конспиралниците обикновенно сте луди или много тъпи. Бас ловя, че минусите на моето мнение ще са около 80%, колкото са дебилите средно в обществото :)
Отхвърлена е версията за туби с гориво сред пътниците - открити са само три туби с остатъци от нафта, но те не са били пълни. Това говори, че не те са причина за силния пожар.
Не са открити туби с бензин или друга запалителна течност. ___________________________________________________________________
А ако са били пластмасови туби за бензин? Има такива с вместимост от 5 до 20 литра!
Те са изгорели заедно с автобуса и не може да се открият следи от тях! Но обясняват бързината на разпространение на огъня, това с дизел не е възможно!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Еее не сте пътували с международни автобуси, но аз пътувах и съм гледал как в движение водачите се сменят. И че напълно логично е по време на дълъг преход да го обхване лека дрямка това е напълно логично предположение, според вас нямам право на глас
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 НеутралноТотално си извъртяхте задниците на 180 градуса!
Един препатил
Рейтинг: 2432 Неутрално"Тази мантинела не би трябвало да е там..."
Не става само с крадене - трябва и акъл.
samoedin
Рейтинг: 3600 Неутрално" След като автобусът се удря /втори път/ в разделителната двойна мантинела по средата на пътя, най-силните пламъци огън се оказват точно на мястото на изкъртената предна врата и преграждат пътя за спасяване. А задната врата се оказва затисната от част от голямата разделителна мантинела, тъй като автобусът се врязал между двете й метални ленти. Ръководителят на екипа от следователи Мариан Маринов нарече това ужасен малшанс за хората в горящия автобус."
Пожарът е отрязал пътя за спасение на хората в рейса, без възможност за авариен изход, димът ги е задушавал докато огъня е обхванал вдичко ! Не че като знаем всичко това, ще върнем събитията назад.....! Мъката и болката ще останат за много години напред.......
SSS
Рейтинг: 872 НеутралноДо коментар [#1] от "Toshko Afrikanski":
Значи, без ни най-малък опит да се политизира и да си посипваме главите с пепел, трябва да се извърши садебно техническа експертиза. Станалото е голяма трагедия, но истината е, че безобразно се строи всичко в БГ. И чак когато се случи нещо такова се започва с вой до небесата.
Който е пътувал в " белия% свят може да направи разлика между пътищата там и у нас.
Бог да прости загиналите и дано уври тъпата глава на българина, че в страната се въшат зулуми, които пряко или косвено могат да увредят и да убият.
Всичко това се нарича качество на живот. В БГ то е много ниско.
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноГлавният строител на пътища БМБ го няма никакъв
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Julian Mall
Рейтинг: 2862 Любопитно"докато през това време искри от стържещата по асфалта малка мантинела я превърнали в огниво, което възпламенило горивото, така избухнал пожарът."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоТова да не го е писала Сийка? Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара.
Darulio
Рейтинг: 1102 ЛюбопитноУстановено ли е за какво точно е отговорен клошарят този път? Мантинелата ли е поставил точно там, маркировката ли е изтъркал, знака ли е метнал в канавката?
Ralchev
Рейтинг: 232 ЛюбопитноКолко са спасените - седем или осем души?
къде е белгиеца?
fury_21
Рейтинг: 57 НеутралноДа бе, при скорост от 90- 100 км/ч при десен завой, който натиска колата наляво ще изкочиш през едно платно в дясно до мантинелата. Кой знае какво го е разсеяло за да направи такава рязка маневра........
Julian Mall
Рейтинг: 2862 Любопитно"Отхвърлена е и версията за терористичен акт."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоИ на какво основание? Направихте ли експертиза затова откъде точно е тръгнал пламъкът и каква температура е била развита при горенето?
SSS
Рейтинг: 872 НеутралноДо коментар [#5] от "doctor.no":
Не е само той, той най много се тупа, че строи. Истината е, че и преди него се строеше лошо. Липса на контрол, крадене и безхаберие.
За съжаление нищо не може да извади българина от това състояние на летаргия и безразличие, ние имаме много нисък праг на поносимост кам калпавото, към гепенето, на път сме да разсипем хубавата теротория с родни екскременти и да я задушим.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 НеутралноЯсно, такава е директивата - мантинелата е виновна.
А мантинелата може ЕВЕНТУАЛНО да е опасна само ако караш в аварийната лента, което навсякъде по света е забранено със закон!
Сега очаквам да изнамерят експерт, или дори двама-трима, които напоително ще обяснят как се е възпламенило дизеловото гориво, след като се знае, че това е възможно при температура над 400 градуса и други условия.
https://bntnews.bg/news/tragediyata-na-am-struma-kadri-zasneti-s-dron-video-1176252news.html
Червен дисибар
Рейтинг: 73 НеутралноЗначи са виновни тия дето по политчески причини спряха парите за ремонтите. Веè е имало сключен договор за подновяване на маркировката.
moreee
Рейтинг: 429 НеутралноДо коментар [#7] от "Julian Mall":
"Какви искри във влажно и студено време могат да запалят нафтата а дори и това да е станало пожарът не би могъл да се разпространи толкова бързо и щеше да има горяща разлята нафта от резервоара."
Масово стари автобуси се карат в Турция за "освежаване". Негоримите детайли в пътническия салон се заменят с нови от ниско качество. Изглеждат добре, но горят като факли.
TM
Рейтинг: 621 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4&ab_channel=GidovanTienhoven
Ясен пример, че нафтата изобщо не се възпламенава толкова лесно. Как хем нафтата не се възпламенява лесно, хем автобусът е изгорял за отрицателно време? Изобщо не се връзват нещата, които се говорят на този брифинг...
Много от хората в автобуса са били на възраст под 30 години. Айде да ми обясните как при невъзможност да се излезе през вратите тези хора не са излезнали през прозореца? Ще ми кажете, че за деца и млади хора е много трудно да се скочи от 1,50 м височина? Изобщо, ама изобщо не са добре сглобени историите, които говорят на този въпросен брифинг. Имам чувството, че са там не да разследват и да кажат какво в действителност е станало, ами да скалъпят някоя "правдоподобна" история.
TM
Рейтинг: 621 НеутралноВ клипчето от коментар 16 става ясно дума, че за да се възпламени нафтата тя трябва да достигне температура от 55 градуса. Кога е успяла тази нафта (пък макар и с искри от мантинелата и то при мокро и студено време) да достигне тази температура? Кибритената клечка е с температура 1000 градуса и пак не успява бързо да стане.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 НеутралноБе ти остави тая опорка, че негоримите материали се заменяли с горими, а ни обясни как гърми резервоар, пълен с нафта, и защо от нея няма и капчица разлята по платното, а и никой не е усетил миризмата й.
Червен дисибар
Рейтинг: 73 НеутралноЩото участъка е построен при Станишев, друарю
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноДо коментар [#12] от "SSS":
аз искам асфалтовия мен да излезе и да се похвали с построеното и поддържано от него през последните 12 години
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноДо коментар [#19] от "Червен дисибар":
и жена ми е отглеждана от майка си и не готвеше мусака, ама много бързо се научи
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 НеутралноВъзможно е, но следователите са на пряко подчинение на рашко милиционера.
murry
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#5] от "doctor.no":
Скрил се е, като плъх, както обикновено постъпва винаги, когато не му отърва. Той и преди се появяваше само когато трябваше да реже лентички и да позволява на мисирките с микрофони да "му пипат мускула". Абе, в затворническия двор дали има уреди за фитнес?
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноДо коментар [#22] от "Toshko Afrikanski":
НСС е към прокуратурата
Ганьо ля фурия ля еспаньола
Рейтинг: 8 НеутралноТотално безхаберие, незнание, неумение, нежелание, простотия, посипани с черпак нагла и безочлива арогантност. Последиците ще са за много поколения.
karatista
Рейтинг: 2825 Неутралното в центъра на софия маркировката е като в африка, какво остава по останалите пътища.
mr. Gorbachev, tear down this wall!doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноДа бе, Онуй няма ли да натовари "експертите" и Севда и да ни покаже какви хубави мантинели слага по магистралите, е сега е момента.
Роси
Рейтинг: 6963 НеутралноДо коментар [#5] от "doctor.no":
Вместо него , вчера излезе вярното му куче Десислава Атанасова, за да каже ,че служебното правителство е виновно.
theduloclan
Рейтинг: 703 НеутралноИмам усещането че от турското посолство настойчиво са намекнали че оттам никой не товари туби с евтин бензин с цел контрабанда.
В най-голямата жега през лятото съм се опитвал да запаля нафта с пламък от запалка и става от 5-тия път, но тук има експерти според които в 2 часа сутринта когато температурите са минусови в съчетание с лек дъждец, цял автобус може да пламне като факла от една… искра
karatista
Рейтинг: 2825 НеутралноДо коментар [#28] от "Роси":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ами и те имат вина, от май до сега какво са правили?
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноДо коментар [#28] от "Роси":
гледах, сопраното беше достигнало стържещ фалцет
442
Рейтинг: 1511 ЛюбопитноНе разбрах, от какво е предизвикан толкова ЯК огън !!!
irobot
Рейтинг: 459 НеутралноДо коментар [#29] от "theduloclan":
Албания е един голям контрабанден пазар и горивото е най-безобидната стока която се върти там.
DDR
Рейтинг: 1554 ЛюбопитноТова не би ли трябвало да го кажат вещи лица по пътно дело едва след като завърши официално разследването и това твърдение е част от заклюението на разследването?
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
dinko
Рейтинг: 435 НеутралноХм абе в повечето автобуси нали стандартно има закрепени едни малки чукове за разбиване на стъкла в подобни ситуации?
Иначе типична балканска история на корупция, непукизъм и некомпетентност - автобуса без лиценз, кара деца нощем, пътят опасно конструиран, маркировка с липсващи елементи, от качествена светоотразяваща боя спестено, сигурно и в Турция нещо са правили да спестят пари.
murry
Рейтинг: 641 НеутралноВъпреки опита на "юридическото острие" на ГЕРБ ДеситУ Атанасова Дуловска (доколкото зная, с големия си опит като юристконсулт на психодиспансера в Русе) да прехвърли отговорността върху служебното правителство, горната информация може да се перефразира така:
През всичките години на управление на император Тиквоний Сикаджийски Банкянски поддръжката на пътищата и в частност магистралите клони към нула. Некадърно проектиране, липсващи знаци, неподдържана хоризонтална маркировка, непочистени зиме и лете пътни артерии. Тиквоний постави навсякъде на ръководни постове в администрацията некадърни, но послушни "калинки". Самите тези "калинки" са наясно с това, че са безкрайно некадърни и по тази причина "слушкат" безпрекословно, защото знаят, че в противен случай ще изхвърчат от креслата си и няма да си намерят работа в частния бизнес именно поради своята некадърност. В замяна на послушанието ВОЖДЪТ им дава по някоя трошица от откраднатото, Разбира се, това получаване на трохи е надлежно документиранои виси като Дамоклев меч над главите им. Ако стъпят встрани, тутакси ВОЖДЪТ ще ги хвърли "на лъвовете", тоест в лапите на Гешев и неговите прокурори.
Неприятното е, че тези "калинки" са почти навсякъде в средния ешелон на администрацията. Те ще саботират по всякакъв начи процеса на оздравяване и ще се налага да бъдат откривани и чистени една по една, както се чистят кърлежи от козината на куче. За съжаление това може да продължи и десет години.
Кортик
Рейтинг: 2668 НеутралноОткъдето са преминали Пеевски и Нинова, даже са ползвали на едно и също бюро. Червена линия, червен картон
bat_plamen
Рейтинг: 4685 НеутралноЗагиналите няма как да ги върнем на този свят, но силно с надявам, че истината ще излезе наяве.
Един препатил
Рейтинг: 2432 НеутралноДо коментар [#4] от "SSS":
Прав сте, но не става само да направиш пътища. Трябват и доста други неща. Един случай в чужбина, който съм видял лично:
....Пътувам по един прав път. Не е магистрала, обикновен двулентов път. Няма кръпки, няма дупки. Движението - рехаво. Гледам далеч пред мен някакъв размахва един червен байрак, да спирам. От другата страна в обратното движение - още един такъв. Спирам и виждам по средата двама души теглят нещо напреко на пътя. Чудя ся какво става, не съм виждал друг път такова нещо.
По едно време зацепвам - теглят една широка гумена лента. А от едната страна на пътя на нея стъпва един малък верижен трактор и минава от другата. Това било - не може трактор да излезе с окаляните вериги от едната нива и да мине през пътя до другата. Мина тракторът, навиха лентата, прибраха байраците и кой накъдето е.
Годината беше 1991 г. "Белият" свят - Алжир.
putinxujlo
Рейтинг: 3106 НеутралноДо коментар [#1] от "Toshko Afrikanski":
"Чуждестранен агент"Тотално си извъртяхте задниците на 180 градуса!
▪️▪️▪️▪️
ООО, суперексперт си появи. Не ти харесва предварителни изводи? Естествено, нали ти малко по-рано тук крещял по-силно от всеки друг:
И ©️
"Гледал си Время и не си разбрал, че там и знак има, но е пометен от автобуса, и маркировката си е окей, това пък ще видиш ако си сториш труда да изгледаш видеото"
И че:
©️Тази жена си я гледайте вие и си й вярвайте.
На видеото знакът не се вижда, защото е отнесен от автобуса, но ясно се вижда липсващата според "жената" маркировка.
Освен това също така ясно се вижда, че между дясната лента и островчето, където е стоял знакът, има една защрихована с бели ивици зона, широка почти колкото самата лента, така че дори да караш в аварийната лента, ако продължиш направо ще минеш през този именно защрихован участък, а няма да се натресеш в островчето."©️
Кортик
Рейтинг: 2668 Неутрално"Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата" там е имало и знак, който е изхвърчл на 30 метра, той не може да бъде незабелязан. Има отклоняване на вниманието на шофьора, а още няма информация от мобилните оператори.
Червена линия, червен картонanonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноПисах го това, че нощем при мъгла, на завой тази мантинела изкача насреща от нищото. Предупредителни табели няма, а и да има в мъглата не се виждат защото са сложени недобре. Пътната настилка не е светлоотразителна и е почти изтрита... Светлоотразителите на самата мантинела са някакви фалшиви и отдавна негодни...
Манчо
Рейтинг: 2826 НеутралноНезабелязаната мантинела е причина за катастрофата
Мараба, С-ДС доносници!*******************************************
Да напомня на експертите тук: има съществена разлика между иначе близките думи "незабелязана" и "незабележима". Просто за сведение.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1241 ЛюбопитноНе виждам как ако караш в активната лента ще се заблудиш и ще свиеш към банкета.
Литмус + Куролация = СицилияА защо да не караш в активната лента като по това време какво движение да има?
Единственият шанс да се вреже там е да е карал в най-дясна лента.
Или да е изгубил внимание по някаква причина, разейване от пасажер, телефон, нещо е ръчкал по копчетата на рейса, печка, радио...
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1241 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "anonimnii":
Литмус + Куролация = СицилияГлупости, ако караш в активната или скоростната лента нищо не изниква пред тебе.
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#39] от "Един препатил":
В Гърция бяха затворили зимно време магистралата, че имало поледица... Видимо нямаше никакъв лед, но така са преценили и за да предпазят хората са я затворили.
Да не говорим, че в Гърция има поне по няколко големи хубави табели сложени примерно на 1000 м., 500м., 100 м. и непосредствено на самото разклонение, които предупреждават на няколко пъти шофьорите преди отсечки. Табелите са на гръцки и на английски.
Манчо
Рейтинг: 2826 ЛюбопитноМного добър лозунг!
Я сега да те приземя със следния въпрос: ако поддръжката на този участък на "Струма" е клоняла към нула и ако си спомним факта, че мутрополитикът ББ управлява България повече от 10 години - как да си обясним наличието на / макар и поизносена, но напълно видима/ маркировка от мястото на инцидента? Искаш да кажеш, че всичко това там е било нанесено през 2007-а и днес е в такова състояние?
Та?
Мараба, С-ДС доносници!
debruckere
Рейтинг: 652 НеутралноНапълно съм съгласен.
Оделно говорим за професионален шофьор, който на всичкото отгоре не минава за първи път оттам. Колко трябва да си "разсеян" и да те подведе мантинелата??? Има осева прекъсната линия. Знак, островче, все пак някаква маркировка (видна е от снимките на дрона), няма други коли, няма мъгла, няма лед...
Защо не се коментира и информацията за 30 000 пиратки?
толкова ли ги е страх всички да кажат, че в крайна сметка реазсейване и немарливост на сравнително прав и не толкова лош път са довели до трагедията
Дори статистиката за инцидентите на този участък за последните 10 г. е показателна-10-тина леки случая.
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#44] от "Paolo Di Canio":
Задължително ли е да се движи в лявата "скоростна" лента? Въпросът е като кара в лентата си и се ориентира по маркировката, защо тази маркировка не е наред?
putinxujlo
Рейтинг: 3106 НеутралноДо коментар [#26] от "karatista":
"Чуждестранен агент"то в центъра на софия маркировката е като в африка, какво остава по останалите пътища
▪️▪️▪️▪️
И и зад волана седят типове, в по-голямата си част, не са надарени със специални умения за шофиране:))))
Грую
Рейтинг: 383 НеутралноПичове, нали гледахте какво прави шеф-готвача по джанти? И то със скорост на въртене на джантата като за не-повече от 30км/ч. Пробвайте и вие, ама с малко сипана нафта отдолу, да видите "колко трудно се пали нафта".
И нафтата се пали трудно, ма се гаси десет пъти по-трудно.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1241 ЛюбопитноДо коментар [#49] от "anonimnii":
Литмус + Куролация = СицилияАз ти говоря за активната лента. Не ми преиначавай думите. Защо ще се движи в най-дясна лента по това време? те не карат там във видимата част на деня с движение, камо ли в 2 през нощта.
debruckere
Рейтинг: 652 Неутрално+++
И идеален да е пътят, с няй-светещите "котешки очички" и мигаща маркировка, пак може да се окаже "незабелязана" мантинелата
brusuev
Рейтинг: 222 НеутралноИма горяща нафта по платното още на първата ударена мантинела. Ей тея конспирации ви побъркаха бе хора....
https://btvnovinite.bg/bulgaria/vizhte-kadri-na-gorjashtija-avtobus-na-am-struma-snimki.html
Манчо
Рейтинг: 2826 НеутралноУспял си да видиш интегрално трасето на цяла една гръцка магистрала, за да си сигурен, че никъде по нея няма поледица?
Подравления, това е характерна черта на едни особено надарени хора, които като видят малка част от голямото, после са сигурни, че всичко са видели. Викат им "идиоти" на тия хора, ако не знаеш!
Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 2826 НеутралноЕто как : взимаш един кретен, слагаш го зад волана.....после е лесно, той има грижата!
Мараба, С-ДС доносници!
brusuev
Рейтинг: 222 НеутралноНафтата в резервоара е топла, което спомага по-лесното запалване, особено когато е разлята, а не е в голям обем.
karatista
Рейтинг: 2825 НеутралноДо коментар [#50] от "putinxujlo":
mr. Gorbachev, tear down this wall!ами всичко е на самотек и на никой не му пука и секи си прави квото си иска. как да стане?
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#52] от "Paolo Di Canio":
Ами не може ти да му казваш къде да се движи. Ще се движи където си иска. И дясната лента е активна и лявата е активна. Ама сега, че на някой му изнася да се движат на зигзаг по магистралата превозните средства, защото няма маркировка...
Манчо
Рейтинг: 2826 НеутралноТрагедията на автомагистрала"Струма": Незабелязаната мантинела е причина за катастрофата
Мараба, С-ДС доносници!**********************************************
Пак малка езикова поправка: не незабелязаната мантинела е причината за катастрофата, а незабелязването на мантинелата е предизвикало фаталния удар. В съдебна зала тази интерпретация на случилото се ще доведе до доста по-различен резултат, отколкото ако бъде приета за вярна първата.
murry
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#47] от "Манчо":
Ти разбираш ли смисъла на думата "поддръжка? Подсказвам ти: не означава "усвояване на средства", по гербаджийски...
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноПроблемът е че ето даже беля става и пак не им увират главите на някои.
"Нема такова животно" и толкова. Така е и по-удобно, и по-лесно, и по-мързеливо...
Проблемът е, че след време като се окаже че "Има такова животно" и ще е много трудно.
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноТрябва Кърджалийската да бъде разпитана, тя намекна, че знае нещо по въпроса
- Който не Му харесва магистралите, да Оди пеша!
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#61] от "murry":
В България след 1944 г. се "усвоява".
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#63] от "doctor.no":
Тази отсечка е строена по времето на други хора.
llllllllll
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#6] от "antikvarno":
То половината народонаселение е завършило такова
сидер
Рейтинг: 584 НеутралноДо коментар [#2] от "Един препатил":
Благодарско за полит. информациятъ
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноДо коментар [#65] от "anonimnii":
какво от това? 12 г ония къде дрема?
Манчо
Рейтинг: 2826 ЛюбопитноСега ти остава само да обясниш как така лесно запалима разлята нафта / но в малък обем!/ е причинила задушаването на 44 души в автобус със затворени врати. Успех!
Мараба, С-ДС доносници!
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#55] от "Манчо":
Имам какво да кажа, но възпитанието не ми позволява да обиждам.
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#68] от "doctor.no":
Ами вкарайте го в пандиза. Нали обещавахте.
jazzdevil
Рейтинг: 1743 НеутралноДо коментар [#16] от "T.M.":
Моя близка пътуваше в този автобус
https://www.google.com/amp/s/dariknews.bg/amp/novini/bylgariia/avtobus-se-zapali-na-magistrala-trakiia-video-2134283
И ми описа инцидента как нещо първо миришело, после почнало леко да пуши, шофьора отбил помолил всички да слязат, погледнал нещо отзад, изпръскал един пожарогасител ама дима се усилвал, по някое време след 20мин и пламъци се появили и вече след половин час целия автобус горял. Всички си били извадили багажа и си чакали настрани да дойде резервен автобус да ги прибере. Тоя македонски автобус не мога да си го представя как пламва като факла на секундата...
Манчо
Рейтинг: 2826 НеутралноОтговорът ти ме накара да разбера, че мозъчното ти съдържание клони към онова на "ония" 80%. Пий една бира, няма да поумнееш, но поне ще се изкефиш, може би!
Мараба, С-ДС доносници!
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноДо коментар [#71] от "anonimnii":
ще му махнем охраната, по-забавно ще е.
Gantscho Ganev
Рейтинг: 8 НеутралноБлизо десетина години мантинелата не беше опасна за никого, сега изведнъж стана, а варианта автобусът да се разлюлял преди тази отбивка и водача да се е старал да го спре по някакъв начин, и затова всичко е помлял.
сидер
Рейтинг: 584 НеутралноДо коментар [#44] от "Paolo Di Canio":
Най вероятно е задрямал и то доста отдалече. На десняците дясната ръка е по силна и тя леко е придърпвала волана, така автобусът се е оказал точно срещу тази неправилно поставена мантинела. Водачът виждайки мантинелата точно срещу автобуса инстинктивно е натиснал в последния момент спирачка, затова е къс спирачният път.
мики маус
Рейтинг: 2690 НеутралноДо коментар [#22] от "Toshko Afrikanski":
В много сериозна заблуда си, маймуне!
anonimnii
Рейтинг: 3262 НеутралноДо коментар [#76] от "сидер":
Задрямал отдалече и на сън е тръгнал да взима завоя...
Няма никаква логика в това, което пишете.
doctor.no
Рейтинг: 3099 НеутралноДо коментар [#76] от "сидер":
320 км е спал и тук се е събудил, евала
марсианец
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#10] от "fury_21":
Редовно пътувам по този път, познавам участъка. Макар зоната за почивка да е на страшно глупаво място, завоят преди нея е достатъчно полегат, не е изобщо остър. Може да се кара там с далеч по-висока скорост от 90-100 км., както е упоменато. Дори отбивката надясно не увеличава кой знае колко ъгъла. Шофьор, който не познава пътя, може много лесно да се подлъже и да даде надясно към отбивката. В тъмното изобщо не се учудвам, че е станало подобна грешка.
То е вече малко късно да се коментира за подобни неща, но по-скоро да се помисли за промяна на закона - чужди туроператори, при нощен превоз, да са длъжни да използват шофьор с доказани 10+ курса по трасетона светло. Или това, или да използват за територията на страната български шофьори със специален лиценз. Да, ще ускъпи транзита, но поне намали шанса за подобни трагедии.
Иначе, че пътища и маркировка се нуждаят то тотално преправяне - нуждаят се. Но да не забравяме в коя държава живеем. Бедни и гладни сме, нали не очакваме сериозно да имаме качествена транспортна мрежа?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5267 НеутралноДо коментар [#5] от "doctor.no":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЕ точно това място не е плод на строителните подвизи на Буци, а е направено преди звиздата му да изгрее на небосклона.
brusuev
Рейтинг: 222 НеутралноТо затова си има специалисти , а не всеки фейсбук диван коментатор да си ги представя нещата. В случая мантинелата е раздрала много яко предницата и долната част на автобуса, като е разбит горивния резервоар, който е отпред. Топлата нафта се е разляла навсякъде и от искрите от мантинелата се е запалила. В тоя твоя случай няма разлята навсякъде топла нафта. Сега изясни ли ти се?
Julian Mall
Рейтинг: 2862 НеутралноАко има горяща нафта по първата мартинела значи автобуса се е запалил преди удара което е по -вероятният вариант именно това да е причината за удара в мартинелата а не обратното. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Julian Mall
Рейтинг: 2862 НеутралноДо коментар [#82] от "brusuev":
По-добре миг свобода отколкото живот в робство"Топлата нафта се е разляла навсякъде и от искрите от мантинелата се е запалила."
Не знам каква топла нафта ти си привижда в резервоара в тази студена нощ но дори и да е така както вече писах щеше да има горяща разлята нафта по пътното платно а такова нещо никой не е видял.
Julian Mall
Рейтинг: 2862 НеутралноНавремето имаше нафтови печки и докато се разпалят минаваше бая време а ако оставиш дозатора на макс и горивната камера се напълни с нафта се палеше с триста зора.
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоherbaltea
Рейтинг: 767 НеутралноРезервоарите на автобусите не бяха ли в задната част или се бъркам? И тази въпламенена нафта, това задушаване хич не ми звучат правдоподобно..
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 НеутралноВсе едно Алла Пугачова ми пише, приятно е, едно такова русское ми е...
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 НеутралноСтига вече с тая мъгла, колко пъти, дори с видео от мястото, ти се обясни, че мъгла не е имало!?!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 НеутралноДори, както вика оная "експертка", маркировката м/у дясната лента и аварийната да е поизбледняла, тази м/у дясната и скоростната се вижда ясно та ясно, требва да си или пълен идиот, или да си се разсеял, заспал или умрял, за да не следиш нея и да си караш без проблемно.
Манчо
Рейтинг: 2826 ЛюбопитноКато е толкова лесно да стане такава грешка, как така не се чудиш, че цели 14 години никой не я е допуснал ?
Мараба, С-ДС доносници!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 ВеселоО, чудесен правописен български!
Дали па не се праите на рашън?
Petia Nikolova
Рейтинг: 269 ЛюбопитноЧе къде е 8-ят? Ако е сред спасените, ще е и ранен. Пеш ли ще продължи пътя? Или се е преместил по време на една от почивките, или какво? Сменил превозното средство?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 Весело[quote#57:"brusuev"][/quote]
Топла, топла, колко да е топла, би ли ни светнал?
Какво я затопля, неква печица мейби?
Или пък запалителните свещи на дизеловите двигатели?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 177 ВеселоМаркировката отляво може да ти извади очите!
Fiji
Рейтинг: 384 НеутралноИ пак не става ясно защо огънят е толкова силен и защо за секунди е обхванал целия автобус?
brusuev
Рейтинг: 222 НеутралноПо-нагоре пуснах линк от бтв със снимка от горенето на автобуса. Вижда се ясно горяща нафта по асфалта. Нафтата в резервоара се загрява от обратната нафта на двигателя, особено при положение че този автобус се движи от 20 часа. Разбира се както казах диванни фейсбук "специалисти" няма как да знаете такива неща. Невежеството и простотията разждат конспиративните теории. Конспиралниците обикновенно сте луди или много тъпи. Бас ловя, че минусите на моето мнение ще са около 80%, колкото са дебилите средно в обществото :)
сидер
Рейтинг: 584 НеутралноДо коментар [#79] от "doctor.no":
Гоуем си фантазьор
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 4400 НеутралноОтхвърлена е версията за туби с гориво сред пътниците - открити са само три туби с остатъци от нафта, но те не са били пълни. Това говори, че не те са причина за силния пожар.
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)Не са открити туби с бензин или друга запалителна течност.
___________________________________________________________________
А ако са били пластмасови туби за бензин? Има такива с вместимост от 5 до 20 литра!
Те са изгорели заедно с автобуса и не може да се открият следи от тях! Но обясняват бързината на разпространение на огъня, това с дизел не е възможно!
sfl32583434
Рейтинг: 25 НеутралноДо коментар [#13] от "Toshko Afrikanski":
Виж коментарите на Димитър Илиев, виж в гугул мапс, преди отбивката няма аварийна лента, нито знак за отбивка, а и не е магистрала.
сидер
Рейтинг: 584 НеутралноДо коментар [#78] от "anonimnii":
Еее не сте пътували с международни автобуси, но аз пътувах и съм гледал как в движение водачите се сменят. И че напълно логично е по време на дълъг преход да го обхване лека дрямка това е напълно логично предположение, според вас нямам право на глас