
© Reuters
"Дневник" следи на живо новините след тежкия инцидент, при който 44 души загинаха в запалил се автобус на магистрала "Струма".
Маркировката в района на инцидента била с кристали на Сваровски
"Мантинелата, която виждам, е тази, която на времето ние сме сложили. Там катастрофа заради мантинелата не е имало. Маркировката, която са правили тогава, е била с кристали на Сваровски, за да издържи по-дълго", каза още Мазнев.
Според него, ако има проблеми с пътя, те са заради поддръжката на трасето. Той сравни участъка с този от магистрала "Тракия" между Стара Загора и Чирпан. Двете отсечки били пуснати по едно и също време, но между Стара Загора и Чирпан се появиха проблеми с настилката преди няколко години, което наложи скоростта в участъка да бъде 90 км/ч. Тази година отсечката най-накрая беше ремонтирана.
По-рано днес от Министерството на транспорта съобщиха, че автобусът не е имал лиценз и туристическата фирма е използвала разрешително на друг неин автобус.
Вчера разследващите съобщиха, че са открити 44 тела, а 7 души са настанени в "Пирогов" Това създаде известно объркване, защото при преминаването на автобуса през "Капитан Андреево" в него е имало 52-ма пътници. Така се появи хипотезата, че някой от тях се е качил в друг от общо четирите автобуса от Северна Македония, които са пътували заедно.
Възстановено е движението на "Струма" в района на катастрофата с автобуса

© Цветелина Белутова, Капитал
Опозицията в Скопие поиска оставките на транспортния и вътрешния министри

© Stoyan Nenov, Reuters
Системната корупция доведе до катастрофа с 44 жертви, заяви днес опозиционната ВМРО-ДПМНЕ и поиска оставките на министъра на вътрешните работи Оливер Спасовски и на транспорта Благой Бочварски, съобщи МИА, цитирана от БТА.
Опозиционната партия заяви, че три дни след катастрофата не се знае кой е починал и кой е оцелял, автобусът на "Беса транс" е нямал необходимата документация, той е преминал през митницата, през полицейски контроли и е бил пуснат в международно движение не веднъж, а няколко пъти, а при това нито Оливер Спасовски, нито Благой Бочварски виждат вина в себе си.
В автобуса очевидно е нямало необходимото оборудване за спасяване при инцидент, което включва обикновени чукове за чупене на стъкла, нито пожарогасители. Случаят изнесе на повърхността и това, че през изминалия период всякакви коли са пуснати в движение и за това някой трябва да понесе отговорност, заяви ВМРО-ДПМНЕ.
Прокуратурата в София очаква бърза идентификация на жертвите
В интервю за телевизия "Сител" Йовески каза, че следователи и един прокурор от България ще посетят Северна Македония, за да вземат материалите от съдебна медицина, които са взети от роднините на загиналите, и извършените ДНК анализи, които след това ще се сравнят с аутопсията на загиналите лица в България и техния ДНК анализ. Изцяло е завършено взимането на материал и са извършени ДНК анализите. Аз имам уверение от съдебна медицина, че утре (днес - бел. аг.) до 12 часа тези материали ще бъдат изцяло осигурени, за да може да се предадат на следователите в България. Вярвам, че това ще стане бързо. И българската, и македонската страна работят за това колкото се може по-бързо да бъдат пренесени останките в страната и да бъдат предадени на техните близки. Установяването на самоличността на загиналите в катастрофата няма да трае дълго. Очаквам в следващите няколко дни този процес да завърши, каза Йовески. Аз имам информация, че аутопсиите в България са извършени, направени са ДНК анализи на загиналите. Там ще трябва само да се сравнят тези данни, вярвам, че този процес няма да отнеме повече от няколко дни, каза Йовески.
Главният прокурор на Северна Македония посочи, че българските прокурори са уверили, че ще осигурят цялата необходима документация за процедурата. От фирмата "Беса транс" е иззета пълната документация за това пътуване на четирите автобуса, иззети са и компютрите, които ще бъдат проверени, каза Йовески.
Нови нормативи изискват обследване на пътищата
"Тези нормативи са написани по образец на немските и руските стандарти. Германия е страна еталон за строителството на пътища. Към днешна дата, съгласно новите нормативи, трябва да се направи обследване, но това са 20 хил. км", каза Златев.
Според него пътната маркировка е много скъпа за поддържане и за да отговаря на изискванията в цялата страна, трябва да се инвестират около 250 млн. лв. "В последните години има огромен прогрес в обема на възлаганите дейности по отношение на маркировката", допълни той.
Външният министър на Северна Македония заяви, че идентификацията на телата ще отнеме около 7 дни, след което ще бъдат транспортирани.
Автобусът не е проверен на границата заради бавна система

© Reuters
null
"В нощта на 18-ти срещу 19-ти ноември на ГКПП Деве Баир освен катастрофиралия на АМ "Струма" автобус не са проверени и останалите три автобуса на "Беса Транс". За нито един от четирите автобуса нямаме данни в митническата система. Това е още доказателство за несъвестното изпълняване на задълженията. Дежурните инспектори от тази смяна твърдят, че тази нощ системата е работила бавно и поради тази причина не са успеели да направят проверка", каза още Славица Кутиров.