„Сега да има някой да освободи Македония, догдето е нашата партия на власт, че аз да те науча тебе какво се вика келепир. Ех, да ти пипна аз тебе солунската митница и не ми трябва много: само две години, две годинки само да ме оставят управител или оценител на митницата, па ела хортувай ти сетне с мене…“ Не са българи "македонците " не са , само дядовците и бабите им са българи .
Явно от фирмата са знаели за "слабостите" на митницата. Няма обяснение как са организирали група, която да бъде возена от автобус без лиценз за международен превоз.
съдейки по кадрите автобусът е карал в права линия и така се е натъкнал на мантинелата, тя го отблъсква наляво, там другата мантинела спира автобуса, без да се преобърне, ограниченията са си свършили работата, а в автобуса имало ли е шофьор изобщо?
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Имало прогрес в обема на възлагане, ама нямало прогрес в обема на изпълнение, щото вместо изпълнение имало пълнене... на шкафчета де.
Ако имаше що годе нормален контрол на ГКПП - този автобус нямсше да се е движил по никакви линии! Главната вина за тази катастрофа трябва да я понесат митничарите от двете граници! Другото са подробности..
Дори да е бил в крайна дясна лента, не може да нацели знака и мантинелата без да се отклони значително от траекторията на дясната лента. Щеше просто да нагази хоризонталната маркировка. По-вероятно е да е решил в последния момент да следва дясното разклонение, без да знае, че е просто отбивка, а не главния път.
Тук някой даде линк към английски източник, там очевидец, мисля Илия Николов беше казва в началото вижда дим и малък огън, после избухва изведнъж. И защо никой не издирва този пътник, който се е преместил в друг автобус, и защо един от оцелелите казва, че осем са се спасили.
" Катастрофата на "Струма": автобусът не е проверен на границата заради бавна система"
Мене ме спряха и глобиха наскоро за несложен колан, докато съм шофирал ......! Било важно за пътната ми безопасност ! Между другото, излязоха ми и стари нарушения, отне ми окло 40 минути целия престой с катаджиите.....! Бързо, бавно - това е ! Тука става въпрос за цял рейс с пътници, но компетентните органи, митничарите, са решили да си го спестят......бавна система било ! А безопасността на пътя ? А грижата за най - важното ? Май___а им!
А ако бяха установили, не дай си Боже, че автобусът е без лиценз за превоз , щяха ли да го върнат, както изисква закона ? Или щеше да се размине с някоя почерпка ? Що да връщаме мераклиите да пазаруват евтино от комшиите ни.......
"Тези нормативи са написани по образец на немските и руските стандарти. Германия е страна еталон за строителството на пътищ"
да, аз даже съм ги чел, за да разбера как точно дефинират нарочно по пътищата им в германия да няма две с две шахти дето са на едно ниво. една долу, една горе и така... уникален алгоритъм
До коментар [#6] от "Тsonkooo":Ако имаше що годе нормален контрол на ГКПП - този автобус нямсше да се е движил по никакви линии!Главната вина за тази катастрофа трябва да я понесат митничарите от двете граници!Другото са подробности..
Мислите ли,че нашите митничари разполагат с база данни за всички лицензи на автобуси и фирми в Европа и Азия?! Това си е проблем на държавата, от която излиза автобуса.
Надявам се на македонските следователи да разкрият причината за катастрофата. Ако ги допуснат да проведат разследване. На българските разследващи нямам вяра.
съдейки по кадрите автобусът е карал в права линия и така се е натъкнал на мантинелата, тя го отблъсква наляво, там другата мантинела спира автобуса, без да се преобърне, ограниченията са си свършили работата, а в автобуса имало ли е шофьор изобщо?
Като вземете да дращете обратното на умности, та нямате спирка. Какво да му проверяват на рейса, да не би да носи ракети или тонове ядрено гориво? Да обискират пътниците до голо ли трябва според тебе? Хората са се прибирали от една обикновена екскурзия. Вътрешните граници на ЕС може да минеш без изобщо да разбереш. Македония като не е в ЕС да не би да е в Европа, а на Луната:) Впрочем съвсем скоро ще бъде и формално в ЕС;)
Като е проблем ба държавата-нека да му го издадат за да може да бъде проверен! Но и на границата на ,,държавата” от която е излезнал не е бил проверен!!! Тогава ? Защо е пуснат през нашата?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Явно от фирмата са знаели за "слабостите" на митницата. Няма обяснение как са организирали група, която да бъде возена от автобус без лиценз за международен превоз.
Превозвачът имаше лиценз до оня ден, когато му го взеха. Недей и ти да дращеш измишльотини. И остави настрана митниците, не са те тези, които са проектирали безумия по магистрала Струма.
Той трябва да е проверен и на турската граница, както на излизане, така и на влизане... Фирмата е правила редовни курсове, така че май става въпрос за организиран канал за неконтролиран транспорт.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Този автобус явно е излязъл от пътя и следващото което му предстояло е да се блъсне в нещо. Какво щеше да е то, ако нямаше мантинела? Може би дърво. Иначе явно вината не е на машината и трябва да престанат да се заяждат с нея. Тя вече е само скрап.
Във Фейса се върти едно видео, в което един собственик на същия автобус - Мерцедес, 2018 година, показва противопожарната система. Твърди, че при най-малкия дим двигателя спира и капандурите и вратите се отварят автоматично.
Вижте сега, нека да не политизираме трагедията. В случая се касае за БЕЗОТГОВОРНОСТ НА ИНСТИТУЦИИ И ЛИЧНОСТИ ПО ГРАНИЦИТЕ! Нито Рашков, нито ,,Боко” и Чоко им плащат за да извършват проверки на преминаващите през митницата!!! Айде сега всеки по веригата да си понесе последствията от ЛИЧНАТА БЕЗОТГОВОРНОСТ! Стига само сме размятали из пространството хора, които ни хал ни хабер си имат какви ги вършат по границите.
От Македония няма какво да се контрабандира за Турция. Автобусът е бил празен от багаж, но с пълни портфейли на екскурзиантите. На връщане имаме пълен с армагани автобус и с празни портфейли. Тогава си е струвало да се проверява.
Сам съм, други няма...
Добре де, какво значение има дали автобусът е имал или не лиценз?! Това е някакво административно нарушение, но няма връзка с катастрофата. Вероятно би взел лиценз, щом е произведен 2018-а година. Същото и с мантинелата - като я има защо е там, ако я нямаше, щяхме да коментираме липсата и при някой инцидент с отнесена спряла кола на отбивката от някой джигит.
Албанската мафия е стратегически съюзник на САЩ за Европа, а тези македонци са си шиптъри и не е изключено някои от тях да са мулета , но самата фирма собственик на автобусите и митничарите невписали автобуса са част от голяма верига за контрабанда
Въпросът е коя е най-опасната от контрабандите , с която са се занимавали в този момент !?
не е изключено по самоуправство да са пренасяли гориво ! не е невъзможно както пишат някои британски таблоиди дори да са пренасяли незаконни фойерверки
но големите пари се правят най-вече с наркотици и търговия с хора
има ли вече външни внушения и натиск над наши институции ?
"Именно! Затова ще се подхвърлят по медиите 'тука има-тука нема 45-ти човек' и други залъгалки, докато се потули всичко"
"Катастрофата на "Струма": автобусът не е проверен на границата заради бавна система" Забавянето е зараи шпионски софтуер. Куцо кьораво и сакато са си качили програмки за да прихванат каналите на изгодни сделки.
До коментар [#40] от "hope":Проблемът в случая в, че автобусът се е заглавил между свете мантинели и заднат врата е била блокирана, а през изхвърчалата предна е влизал огъня.
На моята кола по ВИН номера съм извадил как е излезнала от завода и цялата ѝ история. За автобуса се подхвърля че можеби не е на 3 години, а повече. Изглежда имаме тотални некадърници, свикнали да изтръгват самопризнания.
" Системната корупция доведе до катастрофа с 44 жертви, заяви днес опозиционната ВМРО-ДПМНЕ и поиска оставките на министъра на вътрешните работи Оливер Спасовски и на транспорта Благой Бочварски, съобщи МИА, цитирана от БТА."
ВМРО винаги са били част от цялата тази корумпирана система, обаче.......Все едно ГЕРБ и ДПС у нас да искат оставки за корипция !
... ВМРО-ДПМНЕ и поиска оставките на министъра на вътрешните работи Оливер Спасовски и на транспорта Благой Бочварски ...
Тъй! И вече двама северомАкедонски митничари са изволнени, защото го пуснали да мине ...
А аз са питам ...
Автобусът е минал само веднъж през северомАкедонските гранични служби. И три пъти през нашите! Веднъж - на влизане у нас от РСМ, за което преминаване са изволнени и северомАкедонските митничари. Втори път е излязал през Капитан Андреево за Турция. Трети път е влязал от Турция пак през Капитан Андреево.
Може на шофьора сестра му да е ....компаньонка, а брат му да има куче, но това няма връзка с катастрофата. Доказано е, че няма връзка и с повреда на машината. Шофьорска грешка е. Видял е отбивката и си е мислил, че това е резервната лента, после се нанизал на мантинелата.
Judjuk
Чета, че има вариант България да изплати обезщетение от 25 млн. на наследниците на загиналите. Е, ако се докажело, че причината за тргедията е инфраструктурата:
До коментар [#10] от "Resurrection": "Ако имаше що годе нормален контрол на ГКПП - този автобус нямсше да се е движил по никакви линии!"
Те затова минават през България , а не през Гърция , където пътят е по-добър и много по-къс. През нашите гранични пунктове минават всякакви контрабандни стоки. Емо Ревизоро щеше уж да въвежда ред, а Борисов го направи министър на екологията.
Може досега и така да е било, ама бъди убеден, че това няма да продължи. Има поне едно пет години БГ властите да търсят всякакви документи, че да пуснат един автобус да пътува из България.
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
До коментар [#58] от "MilliVanilli": "Чета, че има вариант България да изплати обезщетение от 25 млн. на наследниците на загиналите. Е, ако се докажело, че причината за тргедията е инфраструктурата:"
Ами българите сме мазохисти и направихме всичко възможно да плащаме тези 25 милиона , като се самообвинихме за катастрофата. Преди години,на завой на планински път в Сърбия, шофьор на български автобус , превозващ деца, изгубва контрол над превозното средство поради счупване на кормилната щанга. Автобусът се спуска около 15 метра по стръмен бряг и пада в коритото на река Лим , която за беда е придошла и така загиват от удавяне 12 български деца. Пътят е бил без мантинели. Ако е имал предпазни мантинели поне на завоя , тази трагедия нямаше да се случи. Тогава на никой не му дойде на ум да обвинява състоянието на пътната инфраструктура на Сърбия , за да искаме от сръбската държава обезщетения на загиналите българчета. Подобен е случая с удавянето на 12 българи в Охидското езеро , поради обръщане на остаряла гемия , която отдавна е трябвало да бъде бракувана. Никой в Македония не е обвинявал собственика на гемията за тази катастрофа, но и българската държава не се е сетила да отправи обвинения.
"Опозицията в Скопие поиска оставките на транспортния и вътрешния министри"
Аз се чудя , как още македонската държава не е обвинила България , след като българите така упорито и мазохистично, се натискаме да поемем вината за тази катастрофа.
... Жертвите на катастрофата с автобуса от Северна Македония отново станаха 45, след като при подробен оглед на превозното средство са открити тленните останки на дете, съобщи заместник главният прокурор и ръководител на Националната следствена служба Борислав Сарафов ...
Бафмааму! Два дена най-подробно куп "специалисти", "експерти" и "професионалисти" при изключително засилено медийно и обществено внимание "разследват" и "изследват" местопрестъплението и автобуса и ... едва сега открили! И то щото ... бройката не излизала!
Това не е дъно, това е 20 000 фута под дъното! Там, където са потънали Содома и Гомора!
"Жертвите на катастрофата с автобуса от Северна Македония отново станаха 45, след като при подробен оглед на превозното средство са открити тленните останки на дете, съобщи заместник главният прокурор и ръководител на Националната следствена служба Борислав Сарафов. В първите часове след катастрофата се говореше за 46 загинали. После в продължение на три дни те бяха 45."
"ПРЕДСТАВЕТЕ СИ КАКЪВ „ОГЛЕД“ СА ПРАВИЛИ, ЩОМ ЧЕТИРИ ДНИ ПО-КЪСНО НАМЕРИХА ОЩЕ ЕДИН ТРУП! ЗАКРИВАЙ!"
Каквото и да е - това не са ти пет стинки, изтърколили се в някоя пролука! И не ги търси баба Пена, която е забравила да си тури очилата, а "експерти" и "професионални шерлокхолмсовци".
Все си мисля за трагедията и не мога да разбера, как досега не е измислена система, подобна на възглавниците в леките коли, която да реагира при такива случаи като този и по някакъв начин стъклата да станат лесни за премахване. Това щеше да спаси почти всички хора вътре и нямаше да ги блокира. Нека инженерите да измислят как, това им е работата. А не всички усилия да се хвърлят за направа на телефони!
Във Фейса се върти едно видео, в което един собственик на същия автобус - Мерцедес, 2018 година, показва противопожарната система. Твърди, че при най-малкия дим двигателя спира и капандурите и вратите се отварят автоматично.
ме наведе на мисълта, че заради екстремни случаи като този следващата стъпка е стъклата автоматично да се катапултират (е, не при "най-малкия дим", а при по-сериозно задимяване), а не да се разчита на чукчетата за чупене на стъкла. Така даже всички да са в безсъзнание, няма да останат без въздух или пък ако всичко стане много бързо и в паниката никой не се сети за тези чукчета. Ето и в случая се появи информация че чукчетата просто са липсвали, което не ми се вижда много вероятно, но се връзва с това че младежа от Прешево е избивал стъклото на автобуса с крак и затова сега в "Пирогов" кракът му е превързан.
Все си мисля за трагедията и не мога да разбера, как досега не е измислена система, подобна на възглавниците в леките коли, която да реагира при такива случаи като този и по някакъв начин стъклата да станат лесни за премахване.Това щеше да спаси почти всички хора вътре и нямаше да ги блокира.Нека инженерите да измислят как, това им е работата.А не всички усилия да се хвърлят за направа на телефони!
Каква система, попринцип във всеки рейс на почти всяка колона между стъклата има чукчета именно за такива случаи. Стъклото на МПС (включително и на автобусите) са направени да се пръскат на малки парченца с цел да няма големи остри парчета, които да прерязват плътта на човек при евентуално ПТП. С въпросното чукче стъклото се пръска на милион малки парченца за секунда. Това, че не са могли млади хора да излязат от автобуса, говори само, че огънят го е обхванал прекалено бързо. Което попринцип по офоциалната версия, че е станало от възпламенена нафта нещо не се връзва. Нафтата се разпалва доста по-трудно от останалите горива и не е под налягане.
Да, но властите и тук, а и в Македония упорито бягат от тази версия, за превозване в автобуса на туби с гориво. А фактите говорят за друго. Явно някой иска нещата да се потулят. Защото ако превозвача е купил по-евтино гориво и го кара през граници БЕЗ ЗНАНИЕТО НА ПЪТНИЦИТЕ, това е сериозно престъпление и застрахователите ще скочат !!! това ми е мисълта.
А защо всички говорят за маркировката, а никой не обръща внимание на факта, че всички са загинали от пожара, а в цивилизованите страни всички автобуси имат обозначени прозорци за счупване и чукчета точно за такива ситуации, а тук никой не обръща внимание на такива неща, даже Столична община ги маха, че ги крадели? То вярно, че в случая автобуса е македонски, но има ли контрол над това всички автобус да са максимално подготвени за такава ситуация?
"Като вземете да дращете обратното на умности, та нямате спирка. Какво да му проверяват на рейса, да не би да носи ракети или тонове ядрено гориво? Да обискират пътниците до голо ли трябва според тебе? Хората са се прибирали от една обикновена екскурзия. Вътрешните граници на ЕС може да минеш без изобщо да разбереш. Македония като не е в ЕС да не би да е в Европа, а на Луната:) Впрочем съвсем скоро ще бъде и формално в ЕС;)"
Това сам ли го измислихте? Дано са ви платили, защото е доста несвързано с реалността.
Първо, най-сериозните външни граници на ЕС са тези на Шенген, а не тези на ЕС. Затова, на Хърватия й се отказва Шенген, понеже има огромна граница с Босна, контрол се прави по-лесно в Словения и Унгария. На нас географията ни е такава, че трудно ще влезем, както и Хърватия.
Това, за което има значение границата на ЕС е миграцията и тероризма. Нашата граница "първа цедка" преди шенгенската. България е подписала куп споразумения за границите за това. Отделно, границата е въпрос и на националната ни сигурност. Трафикът от Турция към Албания/РСМ не е шега работа и един добър пример защо Шенген не стига до Балканите.
И все пак на Капитан Андреево явно е правена проверка и са регистрирани, според статията, 52 пътници. В РСМ - никаква - нито на влизане, нито на излизане. "Автобус - фантом" по редовна линия с цени на екскурзиите, които очевидно не се избиват от билети (Не го казвам аз, а медиите в РСМ като Слободен печат). Според тях, виновна е "сиромашията", която има ефект върху всичко: липсата на регулации за превозвача, границите, купуването на по-евтини стоки и някъде назад в този списък е и пътната инфраструктура. Но точно в Слободен печат един експерт го нарече "съвършен", понеже ако се отвори тази тема, то и в РСМ почти няма безопасен път. Скоростен път "Струма" не е перфектен, но някои коментари към тази отсечка, която вероятно е в Топ 30% от мрежата на Балканите, бият на самоцелен нихилизъм.
Аз се съгласявам с медиите в РСМ, че основната поука от случая е именно (без)отговорността на митниците. Особено що се отнася до реални амбиции за ЕС, такива превози-фантом трябва да останат в миналото, понеже няма как такавва граница да бъде и "първа цедка".
Защо искате да си затваряме очите за съмненията в контрабанда, липсата на контрол и корупцията, било то в РСМ или у нас. Много е лесно да обвиним само пътя, той нали е неодухотворен и не може да се защити в съда. А и за разлика от митничарите, скоростен път "Струма" няма лични и политически интереси.
Как пък никой от нашите велики разследващи вчера не се сети да помисли за горките роднини, когато набързо обявиха, че жертвите са 44! И всеки от тези съкрушени от мъка хора - противно на вякакъв шанс и възможност - се е молил и тайно надявал този 1 оцелял човек да е точно негов близък.
Това не е "тука има - тука нема". Безчувствена гавра и с живите, и с мъртвите.
Всеки, който има представа от устройството на пътнически автобус, знае и разбира, че няма как при такава катастрофа автобусът да се запали и изгори интензивно за броени минути до скелет. Освен ако не е превозвал силно запалимо гориво.
Пътя е еднакъв и като километри и като време. През Гърция верно е по-добър, но после имат повече километри през Македония. Има и такси на магистралите.
Мазнев да не ни мисли за малоумни? Кристали на Сваровски? Хайде де! Тъй като често пътувам по този път, мога да се закълна в това, което казвам: маркировката е безобразна. Всъщност тя почти не съществува. Човек трябва да кара по интуиция, особено когато насрещна кола го освети с фаровете си. Тогава не се вижда нищо, все едно караш с вързани очи! На същото място има и нещо друго. В обратната посока, към София, в началото на дългото спускане , където е плавен ляв завой, явно страничният наклон на пътя е грешно проектиран, или грешно изпълнен от строителя. Виражът според мен е обратен, с наклон навън, вместо навътре. Разрешената скорост е 120 км/ч., но при такава скорост обратният страничен наклон се стреми да изхвърли колата навън от завоя.
Да повдигнат обвинения на оцелелите за неоказване на помощ на останалите пътници. Могли са да разбият стъклата на автобуса за да ги спасят, да спрат други автомобили за да искат пожарогасители и пр. Вътре са се задушавали в агония. Също и свидетелите очевидно не са се притекли на помощ, а са снимали отдалеч.
Гледам ще патоците преди теб са сварили да изкрякат за огледа. От това дете вероятно са намерили само кости, може да е било под седалка........всичко може да е било.
Маркировката в района на инцидента била с кристали на Сваровски
И в Плевен маркировката се прави с боя, съдържаща кристали Сваровски. И я има до първия дъжд, защото боята е за бременна маркировка. Просто канал за крадене на пари.
Маркировката била с "кристали на сваровски"? Направо се изхвърлят на труповете на жертвите с такива рекламни изявления. Оставка на тоя пич. Ако ще да е най-добрия и качествен човек от цялото население на планетата. Само заради това изречение трябва да се изгони от България, като персона нон грата и да му се отнемат всякакви човешки права... Междувпрочем, туй "кристалите"(не са кристали) е "изобретение" на юпи-тата от първия кабинет на тиквата през 2010г. Дори западни медии писаха по въпроса, да се кашмерят: https://www.autoevolution.com/news/bulgarian-drivers-guided-by-swarovski-crystals-23312.html Интересно ми е, дали новите управляващи, кога ще се вземат в ръце и вместо да лижат задника на боко хвалейки "неговата" пътна маркировка, да я заклеймяват.
Вярно че всичко може да е било но това на третия вече ден след катастрофата и при това вече беше обявено че един от пътниците мистериозно е изчезнал от мястото на проишествието?!
До коментар [#90] от "Галя Станчева":Вярно че всичко може да е било но това на третия вече ден след катастрофата и при това вече беше обявено че един от пътниците мистериозно е изчезнал от мястото на проишествието?!
Но явно разследващите не знаеха какъв е този пътник. Много е странно и друго - това дете други близки няма ли, досега никой ли не се е обадил, че липсва.
Маркировката била с "кристали на сваровски"? Направо се изхвърлят на труповете на жертвите с такива рекламни изявления. Оставка на тоя пич. Ако ще да е най-добрия и качествен човек от цялото население на планетата. Само заради това изречение трябва да се изгони от България, като персона нон грата и да му се отнемат всякакви човешки права... Междувпрочем, туй "кристалите"(не са кристали) е "изобретение" на юпи-тата от първия кабинет на тиквата през 2010г. Дори западни медии писаха по въпроса, да се кашмерят:https://www.autoevolution.com/news/bulgarian-drivers-guided-by-swarovski-crystals-23312.html Интересно ми е, дали новите управляващи, кога ще се вземат в ръце и вместо да лижат задника на боко хвалейки "неговата" пътна маркировка, да я заклеймяват.
Някой обърна ли внимание на интервюто със сина на единия шофьор? Фирмата е голяма имат гараж и сервиз в Македония, имат и сервиз в Турция! Наблягам- сервиз в Турция!!! Този в Македония е навес с купчини стари гуми и смачкани пластмасови туби! Въпрос: какъв ремонт на автобусите правят преди да тръгнат от Турция към Македония?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноКакво значи заради ,,бавна система”?
Resurrection
Рейтинг: 2678 ГневноЗначи СевМак имат претенции да влизат в ЕС, а така ли ще контролират по ГКПП?
… с ,,бавната система”?…
lout66
Рейтинг: 516 Неутрално„Сега да има някой да освободи Македония, догдето е нашата партия на власт, че аз да те науча тебе какво се вика келепир. Ех, да ти пипна аз тебе солунската митница и не ми трябва много: само две години, две годинки само да ме оставят управител или оценител на митницата, па ела хортувай ти сетне с мене…“
Не са българи "македонците " не са , само дядовците и бабите им са българи .
tsvetko_51
Рейтинг: 1550 НеутралноДоказателство за това, че сме много близки народи:)
doctor.no
Рейтинг: 3762 НеутралноЯвно от фирмата са знаели за "слабостите" на митницата. Няма обяснение как са организирали група, която да бъде возена от автобус без лиценз за международен превоз.
Тsonkooo
Рейтинг: 1441 Неутралносъдейки по кадрите автобусът е карал в права линия и така се е натъкнал на мантинелата, тя го отблъсква наляво, там другата мантинела спира автобуса, без да се преобърне, ограниченията са си свършили работата, а в автобуса имало ли е шофьор изобщо?
681.
Рейтинг: 24 НеутралноПо-вероятно не е проверен заради контрабанда.
Няма мрак, който светлината да не може да разсее.3biri
Рейтинг: 8 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Имало прогрес в обема на възлагане, ама нямало прогрес в обема на изпълнение, щото вместо изпълнение имало пълнене... на шкафчета де.
Тsonkooo
Рейтинг: 1441 НеутралноА на българската граница проверен ли е, на влизане от Турция например?
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#6] от "Тsonkooo":
Ако имаше що годе нормален контрол на ГКПП - този автобус нямсше да се е движил по никакви линии!
Главната вина за тази катастрофа трябва да я понесат митничарите от двете граници!
Другото са подробности..
irobot
Рейтинг: 584 НеутралноДо коментар [#6] от "Тsonkooo":
Дори да е бил в крайна дясна лента, не може да нацели знака и мантинелата без да се отклони значително от траекторията на дясната лента. Щеше просто да нагази хоризонталната маркировка. По-вероятно е да е решил в последния момент да следва дясното разклонение, без да знае, че е просто отбивка, а не главния път.
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноНо в тази държава винаги е така: от дърветата не можем да видим гората…
N I K E
Рейтинг: 237 НеутралноАми да това са на Бойко Рашков глупостите.
Тsonkooo
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#10] от "Resurrection":
Тук някой даде линк към английски източник, там очевидец, мисля Илия Николов беше казва в началото вижда дим и малък огън, после избухва изведнъж. И защо никой не издирва този пътник, който се е преместил в друг автобус, и защо един от оцелелите казва, че осем са се спасили.
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#13] от "N I K E":
Да бе, то Бойко Рашков трябва да седи на македонският ГКПП и да проверява документи..
Ама си и ти
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#14] от "Тsonkooo":
В момента разследват именно този липсващ ,,спасен”…
samoedin
Рейтинг: 4362 Неутрално" Катастрофата на "Струма": автобусът не е проверен на границата заради бавна система"
Мене ме спряха и глобиха наскоро за несложен колан, докато съм шофирал ......! Било важно за пътната ми безопасност ! Между другото, излязоха ми и стари нарушения, отне ми окло 40 минути целия престой с катаджиите.....! Бързо, бавно - това е !
Тука става въпрос за цял рейс с пътници, но компетентните органи, митничарите, са решили да си го спестят......бавна система било ! А безопасността на пътя ? А грижата за най - важното ? Май___а им!
А ако бяха установили, не дай си Боже, че автобусът е без лиценз за превоз , щяха ли да го върнат, както изисква закона ? Или щеше да се размине с някоя почерпка ? Що да връщаме мераклиите да пазаруват евтино от комшиите ни.......
vassilun
Рейтинг: 5318 НеутралноНа българската граница македонски лицензи не се проверяват. Да си ги проверяват македонците на излизане и влизане в Македония!
karatista
Рейтинг: 3894 Неутрално"Тези нормативи са написани по образец на немските и руските стандарти. Германия е страна еталон за строителството на пътищ"
mr. Gorbachev, tear down this wall!да, аз даже съм ги чел, за да разбера как точно дефинират нарочно по пътищата им в германия да няма две с две шахти дето са на едно ниво. една долу, една горе и така... уникален алгоритъм
Тsonkooo
Рейтинг: 1441 НеутралноАко бяха проверили автобуса на влизане от Турция, щяха да свалят това, което е причинило пожара.
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#17] от "samoedin":
Това е един ,,тъжен тест” за състоянието на пропусквателните режими по границите…
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#18] от "vassilun":
Не може да е така!
Ние сме в ЕС, те не са!
Всеки който влиза и излиза на територията на ЕС ТРЯБВА да бъде проверен
3biri
Рейтинг: 8 НеутралноМислите ли,че нашите митничари разполагат с база данни за всички лицензи на автобуси и фирми в Европа и Азия?! Това си е проблем на държавата, от която излиза автобуса.
deaf
Рейтинг: 3182 НеутралноНадявам се на македонските следователи да разкрият причината за катастрофата. Ако ги допуснат да проведат разследване. На българските разследващи нямам вяра.
drill
Рейтинг: 8 НеутралноШофьор е имало но не е гледал пътя !!!
deaf
Рейтинг: 3182 НеутралноДо коментар [#20] от "Тsonkooo":
Ако са били пиротехника или парфюми е нямало причина да ги свалят.
ddd
Рейтинг: 525 НеутралноКато вземете да дращете обратното на умности, та нямате спирка. Какво да му проверяват на рейса, да не би да носи ракети или тонове ядрено гориво? Да обискират пътниците до голо ли трябва според тебе? Хората са се прибирали от една обикновена екскурзия. Вътрешните граници на ЕС може да минеш без изобщо да разбереш. Македония като не е в ЕС да не би да е в Европа, а на Луната:) Впрочем съвсем скоро ще бъде и формално в ЕС;)
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#23] от "3biri":
Като е проблем ба държавата-нека да му го издадат за да може да бъде проверен!
Но и на границата на ,,държавата” от която е излезнал не е бил проверен!!!
Тогава ?
Защо е пуснат през нашата?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ddd
Рейтинг: 525 НеутралноПревозвачът имаше лиценз до оня ден, когато му го взеха. Недей и ти да дращеш измишльотини. И остави настрана митниците, не са те тези, които са проектирали безумия по магистрала Струма.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5788 ЛюбопитноТой трябва да е проверен и на турската граница, както на излизане, така и на влизане...
Фирмата е правила редовни курсове, така че май става въпрос за организиран канал за неконтролиран транспорт. "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#27] от "ddd palamudiy lefferski":
С това което си написал все едно казваш ,, всеки терорист може да достъпи България без да го проверяват”
Judjuk
Рейтинг: 2373 НеутралноТози автобус явно е излязъл от пътя и следващото което му предстояло е да се блъсне в нещо. Какво щеше да е то, ако нямаше мантинела? Може би дърво.
JudjukИначе явно вината не е на машината и трябва да престанат да се заяждат с нея. Тя вече е само скрап.
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#30] от "ddd palamudiy lefferski":
Кой е имал лиценз, като само кстастрогиралият автобус е нямал.
Трите преди него са имали.
Това го истановява СевМак.
Кой лъже? Тя или ти?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5788 ЛюбопитноПродължават коментарите, които усърдно се трудят да вменят вина на България...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевСпрете се, не се прави така.
Стига сме се очерняли!
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#33] от "Judjuk":
Ами я си представи че поради повреда на машината не са му издали лиценз?
deaf
Рейтинг: 3182 НеутралноДо коментар [#27] от "ddd palamudiy lefferski":
Не възможно да се минават вътрешните граници на ЕС без да те засекат...
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 3050 НеутралноМакедонците не са го проверили на излизане, нашите -- на влизане, значи хората са загинали в РСМ и ние немаме нищо общо. Къв автобус, кви пет лева?
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 3050 НеутралноА Боко искаше да влезем в Шенген и да му дадат не само солунската, ами и европейската митница. . .
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)hope
Рейтинг: 2649 НеутралноВъв Фейса се върти едно видео, в което един собственик на същия автобус - Мерцедес, 2018 година, показва противопожарната система. Твърди, че при най-малкия дим двигателя спира и капандурите и вратите се отварят автоматично.
Любовта ще спаси света!!!Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноВижте сега, нека да не политизираме трагедията.
В случая се касае за БЕЗОТГОВОРНОСТ НА ИНСТИТУЦИИ И ЛИЧНОСТИ ПО ГРАНИЦИТЕ!
Нито Рашков, нито ,,Боко” и Чоко им плащат за да извършват проверки на преминаващите през митницата!!!
Айде сега всеки по веригата да си понесе последствията от ЛИЧНАТА БЕЗОТГОВОРНОСТ!
Стига само сме размятали из пространството хора, които ни хал ни хабер си имат какви ги вършат по границите.
MilliVanilli
Рейтинг: 725 НеутралноОт Македония няма какво да се контрабандира за Турция. Автобусът е бил празен от багаж, но с пълни портфейли на екскурзиантите. На връщане имаме пълен с армагани автобус и с празни портфейли. Тогава си е струвало да се проверява. Сам съм, други няма...
ruse_island
Рейтинг: 1339 НеутралноДобре де, какво значение има дали автобусът е имал или не лиценз?! Това е някакво административно нарушение, но няма връзка с катастрофата. Вероятно би взел лиценз, щом е произведен 2018-а година. Същото и с мантинелата - като я има защо е там, ако я нямаше, щяхме да коментираме липсата и при някой инцидент с отнесена спряла кола на отбивката от някой джигит.
3biri
Рейтинг: 8 НеутралноХайде спри се де! Всички разбраха колко си умна.
eip52315793
Рейтинг: 432 НеутралноАлбанската мафия е стратегически съюзник на САЩ за Европа, а
тези македонци са си шиптъри и не е изключено някои от тях да са мулета ,
но самата фирма собственик на автобусите и митничарите невписали автобуса са част от голяма верига за контрабанда
Въпросът е коя е най-опасната от контрабандите , с която са се занимавали в този момент !?
не е изключено по самоуправство да са пренасяли гориво !
не е невъзможно както пишат някои британски таблоиди дори да са пренасяли незаконни фойерверки
но големите пари се правят най-вече с наркотици и търговия с хора
има ли вече външни внушения и натиск над наши институции ?
"Именно! Затова ще се подхвърлят по медиите 'тука има-тука нема 45-ти човек' и други залъгалки, докато се потули всичко"
3biri
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#40] от "hope":
Проблемът в случая в, че автобусът се е заглавил между свете мантинели и заднат врата е била блокирана, а през изхвърчалата предна е влизал огъня.
Resurrection
Рейтинг: 2678 НеутралноДо коментар [#44] от "3biri":
Вие ако пращяхте от акъл сега нямаше да сме ба тоя хал!
Затова недей бълва злоба!
Няма смисъл просто
Корки
Рейтинг: 3393 Неутрално"Катастрофата на "Струма": автобусът не е проверен на границата заради бавна система" Забавянето е зараи шпионски софтуер. Куцо кьораво и сакато са си качили програмки за да прихванат каналите на изгодни сделки.
Червена линия, червен картонhope
Рейтинг: 2649 Неутрално—-
Знам, но капаците отгоре, не са отворени. Любовта ще спаси света!!!
Корки
Рейтинг: 3393 НеутралноНа моята кола по ВИН номера съм извадил как е излезнала от завода и цялата ѝ история. За автобуса се подхвърля че можеби не е на 3 години, а повече. Изглежда имаме тотални некадърници, свикнали да изтръгват самопризнания.
Червена линия, червен картонsamoedin
Рейтинг: 4362 Весело" Системната корупция доведе до катастрофа с 44 жертви, заяви днес опозиционната ВМРО-ДПМНЕ и поиска оставките на министъра на вътрешните работи Оливер Спасовски и на транспорта Благой Бочварски, съобщи МИА, цитирана от БТА."
ВМРО винаги са били част от цялата тази корумпирана система, обаче.......Все едно ГЕРБ и ДПС у нас да искат оставки за корипция !
Resurrection
Рейтинг: 2678 Неутрално,,Опозицията в Скопие поиска оставките на транспортния и вътрешния министри”
Ами ще я искат!
Първопричината е в липсата на контрол по границата на СевМак.
xm...
Рейтинг: 1441 Любопитно... ВМРО-ДПМНЕ и поиска оставките на министъра на вътрешните работи Оливер Спасовски и на транспорта Благой Бочварски ...
Тъй!
И вече двама северомАкедонски митничари са изволнени, защото го пуснали да мине ...
А аз са питам ...
Автобусът е минал само веднъж през северомАкедонските гранични служби.
И три пъти през нашите!
Веднъж - на влизане у нас от РСМ, за което преминаване са изволнени и северомАкедонските митничари.
Втори път е излязал през Капитан Андреево за Турция.
Трети път е влязал от Турция пак през Капитан Андреево.
Та ние! к'во прайм?
Petleshev
Рейтинг: 2981 НеутралноДо коментар [#9] от "Тsonkooo":
Бивш tww09306483.Естествено, че е проверен. Плаща съответната сума на ръка и продължава.
Judjuk
Рейтинг: 2373 НеутралноМоже на шофьора сестра му да е ....компаньонка, а брат му да има куче, но това няма връзка с катастрофата. Доказано е, че няма връзка и с повреда на машината. Шофьорска грешка е.
Видял е отбивката и си е мислил, че това е резервната лента, после се нанизал на мантинелата. Judjuk
Роси
Рейтинг: 8144 НеутралноДо коментар [#40] от "hope":
Обаче специалисти твърдят , че този автобус не е на три години. Моделът се е произвеждал 2007-2009 година.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 409 Неутрално"Възстановено е движението на "Струма" в района на катастрофата с автобуса"
Леле, 4 дни ли са я държали затворена. Ако за всяка катастрофа държим пътищата по 4 дни затворени, то всичко ще е блокирано.
MilliVanilli
Рейтинг: 725 НеутралноЧета, че има вариант България да изплати обезщетение от 25 млн. на наследниците на загиналите. Е, ако се докажело, че причината за тргедията е инфраструктурата:
Сам съм, други няма...https://blitz.bg/katastrofi/advokati-blgariya-plashcha-pone-25-mln-leva-krvnina-na-blizkite-na-zaginalite-v-avtobusa-kovcheg_news853927.html
tacheaux
Рейтинг: 4766 НеутралноДо коментар [#10] от "Resurrection":
"Ако имаше що годе нормален контрол на ГКПП - този автобус нямсше да се е движил по никакви линии!"
Те затова минават през България , а не през Гърция , където пътят е по-добър и много по-къс. През нашите гранични пунктове минават всякакви контрабандни стоки. Емо Ревизоро щеше уж да въвежда ред, а Борисов го направи министър на екологията.
дедо Андро
Рейтинг: 1930 НеутралноМоже досега и така да е било, ама бъди убеден, че това няма да продължи. Има поне едно пет години БГ властите да търсят всякакви документи, че да пуснат един автобус да пътува из България. Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
hope
Рейтинг: 2649 Неутрално—-
Дай някакъв линк, да ги прочета тези твърдения! Любовта ще спаси света!!!
tacheaux
Рейтинг: 4766 НеутралноДо коментар [#58] от "MilliVanilli":
"Чета, че има вариант България да изплати обезщетение от 25 млн. на наследниците на загиналите. Е, ако се докажело, че причината за тргедията е инфраструктурата:"
Ами българите сме мазохисти и направихме всичко възможно да плащаме тези 25 милиона , като се самообвинихме за катастрофата.
Преди години,на завой на планински път в Сърбия, шофьор на български автобус , превозващ деца, изгубва контрол над превозното средство поради счупване на кормилната щанга. Автобусът се спуска около 15 метра по стръмен бряг и пада в коритото на река Лим , която за беда е придошла и така загиват от удавяне 12 български деца. Пътят е бил без мантинели. Ако е имал предпазни мантинели поне на завоя , тази трагедия нямаше да се случи. Тогава на никой не му дойде на ум да обвинява състоянието на пътната инфраструктура на Сърбия , за да искаме от сръбската държава обезщетения на загиналите българчета.
Подобен е случая с удавянето на 12 българи в Охидското езеро , поради обръщане на остаряла гемия , която отдавна е трябвало да бъде бракувана. Никой в Македония не е обвинявал собственика на гемията за тази катастрофа, но и българската държава не се е сетила да отправи обвинения.
tacheaux
Рейтинг: 4766 Неутрално"Опозицията в Скопие поиска оставките на транспортния и вътрешния министри"
Аз се чудя , как още македонската държава не е обвинила България , след като българите така упорито и мазохистично, се натискаме да поемем вината за тази катастрофа.
ddd
Рейтинг: 525 НеутралноНе е възможно на леля ти фърчилото да долети до Глупчов дол:)
xm...
Рейтинг: 1441 Неутрално... Жертвите на катастрофата с автобуса от Северна Македония отново станаха 45, след като при подробен оглед на превозното средство са открити тленните останки на дете, съобщи заместник главният прокурор и ръководител на Националната следствена служба Борислав Сарафов ...
Бафмааму!
Два дена най-подробно куп "специалисти", "експерти" и "професионалисти" при изключително засилено медийно и обществено внимание "разследват" и "изследват" местопрестъплението и автобуса и ... едва сега открили!
И то щото ... бройката не излизала!
Това не е дъно, това е 20 000 фута под дъното!
Там, където са потънали Содома и Гомора!
todor._89
Рейтинг: 1121 Гневно"Жертвите на катастрофата с автобуса от Северна Македония отново станаха 45, след като при подробен оглед на превозното средство са открити тленните останки на дете, съобщи заместник главният прокурор и ръководител на Националната следствена служба Борислав Сарафов. В първите часове след катастрофата се говореше за 46 загинали. После в продължение на три дни те бяха 45."
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми."ПРЕДСТАВЕТЕ СИ КАКЪВ „ОГЛЕД“ СА ПРАВИЛИ, ЩОМ ЧЕТИРИ ДНИ ПО-КЪСНО НАМЕРИХА ОЩЕ ЕДИН ТРУП! ЗАКРИВАЙ!"
https://afera.bg/представете-си-какъв-оглед-са-прав/
Stefan Stefanov
Рейтинг: 67 НеутралноНе, представете си какво е състоянието на телата и автобуса, за да не различат едно па макар и на дете...
xm...
Рейтинг: 1441 НеутралноКаквото и да е - това не са ти пет стинки, изтърколили се в някоя пролука!
И не ги търси баба Пена, която е забравила да си тури очилата, а "експерти" и "професионални шерлокхолмсовци".
Дъно, дъно!
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1236 НеутралноВсе си мисля за трагедията и не мога да разбера, как досега не е измислена система, подобна на възглавниците в леките коли, която да реагира при такива случаи като този и по някакъв начин стъклата да станат лесни за премахване.
Истината рано или късно излиза наяве.Това щеше да спаси почти всички хора вътре и нямаше да ги блокира.
Нека инженерите да измислят как, това им е работата.
А не всички усилия да се хвърлят за направа на телефони!
Stefan Stefanov
Рейтинг: 67 НеутралноА мен ей това:
ме наведе на мисълта, че заради екстремни случаи като този следващата стъпка е стъклата автоматично да се катапултират (е, не при "най-малкия дим", а при по-сериозно задимяване), а не да се разчита на чукчетата за чупене на стъкла. Така даже всички да са в безсъзнание, няма да останат без въздух или пък ако всичко стане много бързо и в паниката никой не се сети за тези чукчета. Ето и в случая се появи информация че чукчетата просто са липсвали, което не ми се вижда много вероятно, но се връзва с това че младежа от Прешево е избивал стъклото на автобуса с крак и затова сега в "Пирогов" кракът му е превързан.
TM
Рейтинг: 490 НеутралноКаква система, попринцип във всеки рейс на почти всяка колона между стъклата има чукчета именно за такива случаи. Стъклото на МПС (включително и на автобусите) са направени да се пръскат на малки парченца с цел да няма големи остри парчета, които да прерязват плътта на човек при евентуално ПТП. С въпросното чукче стъклото се пръска на милион малки парченца за секунда.
Това, че не са могли млади хора да излязат от автобуса, говори само, че огънят го е обхванал прекалено бързо. Което попринцип по офоциалната версия, че е станало от възпламенена нафта нещо не се връзва. Нафтата се разпалва доста по-трудно от останалите горива и не е под налягане.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1236 НеутралноДо коментар [#71] от "T.M.":
Истината рано или късно излиза наяве.Да, но властите и тук, а и в Македония упорито бягат от тази версия, за превозване в автобуса на туби с гориво.
А фактите говорят за друго.
Явно някой иска нещата да се потулят.
Защото ако превозвача е купил по-евтино гориво и го кара през граници БЕЗ ЗНАНИЕТО НА ПЪТНИЦИТЕ, това е сериозно престъпление и застрахователите ще скочат !!!
това ми е мисълта.
Sanio Balkanski
Рейтинг: 8 НеутралноА кака Сийка, дори го била разпитвала този липсващия...
#ЖАЛКАИСТОРИЯ
#КАСКЕТУРАЗАКРИВАЙ
tulup
Рейтинг: 2241 НеутралноА защо всички говорят за маркировката, а никой не обръща внимание на факта, че всички са загинали от пожара, а в цивилизованите страни всички автобуси имат обозначени прозорци за счупване и чукчета точно за такива ситуации, а тук никой не обръща внимание на такива неща, даже Столична община ги маха, че ги крадели? То вярно, че в случая автобуса е македонски, но има ли контрол над това всички автобус да са максимално подготвени за такава ситуация?
Не ме търсете преди обядZyklonA
Рейтинг: 256 НеутралноТва малко като Биткоина играе на горе на долу....еххх тая мантинела българска беее
ZyklonA
Рейтинг: 256 НеутралноДо коментар [#14] от "Тsonkooo":
Ти акъл имаш ли бе талибан , английски източник сакал ....Знаеш ли кой е този Николов , пъдарина ,дето едвам върза три думи на български
observador
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#30] от "ddd palamudiy lefferski":
'Превозвачът имаше лиценз до оня ден, когато му го взеха."
Играете с думи.
Презвозвачът имаше, но точно този автобус е нямал!
Онзи ден взеха лиценза и на превозвача.
observador
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#27] от "ddd palamudiy lefferski":
"Като вземете да дращете обратното на умности, та нямате спирка. Какво да му проверяват на рейса, да не би да носи ракети или тонове ядрено гориво? Да обискират пътниците до голо ли трябва според тебе? Хората са се прибирали от една обикновена екскурзия. Вътрешните граници на ЕС може да минеш без изобщо да разбереш. Македония като не е в ЕС да не би да е в Европа, а на Луната:) Впрочем съвсем скоро ще бъде и формално в ЕС;)"
Това сам ли го измислихте?
Дано са ви платили, защото е доста несвързано с реалността.
Първо, най-сериозните външни граници на ЕС са тези на Шенген, а не тези на ЕС.
Затова, на Хърватия й се отказва Шенген, понеже има огромна граница с Босна, контрол се прави по-лесно в Словения и Унгария. На нас географията ни е такава, че трудно ще влезем, както и Хърватия.
Това, за което има значение границата на ЕС е миграцията и тероризма. Нашата граница "първа цедка" преди шенгенската.
България е подписала куп споразумения за границите за това. Отделно, границата е въпрос и на националната ни сигурност.
Трафикът от Турция към Албания/РСМ не е шега работа и един добър пример защо Шенген не стига до Балканите.
И все пак на Капитан Андреево явно е правена проверка и са регистрирани, според статията, 52 пътници.
В РСМ - никаква - нито на влизане, нито на излизане. "Автобус - фантом" по редовна линия с цени на екскурзиите, които очевидно не се избиват от билети (Не го казвам аз, а медиите в РСМ като Слободен печат). Според тях, виновна е "сиромашията", която има ефект върху всичко: липсата на регулации за превозвача, границите, купуването на по-евтини стоки и някъде назад в този списък е и пътната инфраструктура. Но точно в Слободен печат един експерт го нарече "съвършен", понеже ако се отвори тази тема, то и в РСМ почти няма безопасен път. Скоростен път "Струма" не е перфектен, но някои коментари към тази отсечка, която вероятно е в Топ 30% от мрежата на Балканите, бият на самоцелен нихилизъм.
Аз се съгласявам с медиите в РСМ, че основната поука от случая е именно (без)отговорността на митниците.
Особено що се отнася до реални амбиции за ЕС, такива превози-фантом трябва да останат в миналото, понеже няма как такавва граница да бъде и "първа цедка".
Защо искате да си затваряме очите за съмненията в контрабанда, липсата на контрол и корупцията, било то в РСМ или у нас. Много е лесно да обвиним само пътя, той нали е неодухотворен и не може да се защити в съда. А и за разлика от митничарите, скоростен път "Струма" няма лични и политически интереси.
amat
Рейтинг: 8 НеутралноДа бяха пожалили близките на загиналите!
Как пък никой от нашите велики разследващи вчера не се сети да помисли за горките роднини, когато набързо обявиха, че жертвите са 44! И всеки от тези съкрушени от мъка хора - противно на вякакъв шанс и възможност - се е молил и тайно надявал този 1 оцелял човек да е точно негов близък.
Това не е "тука има - тука нема". Безчувствена гавра и с живите, и с мъртвите.
bruno__dante
Рейтинг: 1422 Веселослед яките кадрови чистки на Тарашко - толко!
професьонал!
добре ча има 12 кенефа за големото осир@нье
Atanas Ya
Рейтинг: 493 НеутралноВ случая Навигацията би спасила 45живота....
Но,и други фактори са занижени,като маркировка,осветеност на разклон
ddd
Рейтинг: 525 НеутралноДо коментар [#78] от "observador":
Въри се гръмни. Да не забравиш да изядеш бумагата с глупостите, дето си снатракал преди това.
Roumen Stoilov
Рейтинг: 425 НеутралноВсеки, който има представа от устройството на пътнически автобус, знае и разбира, че няма как при такава катастрофа автобусът да се запали и изгори интензивно за броени минути до скелет. Освен ако не е превозвал силно запалимо гориво.
vikobul
Рейтинг: 8 НеутралноЗа държави като България са необходими специални умения за безопсно шофиране, а можеби и лиценз.
courage.tcd
Рейтинг: 1296 НеутралноПътя е еднакъв и като километри и като време. През Гърция верно е по-добър, но после имат повече километри през Македония. Има и такси на магистралите.
murry
Рейтинг: 1151 НеутралноМазнев да не ни мисли за малоумни? Кристали на Сваровски? Хайде де! Тъй като често пътувам по този път, мога да се закълна в това, което казвам: маркировката е безобразна. Всъщност тя почти не съществува. Човек трябва да кара по интуиция, особено когато насрещна кола го освети с фаровете си. Тогава не се вижда нищо, все едно караш с вързани очи! На същото място има и нещо друго. В обратната посока, към София, в началото на дългото спускане , където е плавен ляв завой, явно страничният наклон на пътя е грешно проектиран, или грешно изпълнен от строителя. Виражът според мен е обратен, с наклон навън, вместо навътре. Разрешената скорост е 120 км/ч., но при такава скорост обратният страничен наклон се стреми да изхвърли колата навън от завоя.
ldt32646647
Рейтинг: 8 НеутралноДа повдигнат обвинения на оцелелите за неоказване на помощ на останалите пътници. Могли са да разбият стъклата на автобуса за да ги спасят, да спрат други автомобили за да искат пожарогасители и пр. Вътре са се задушавали в агония.
Също и свидетелите очевидно не са се притекли на помощ, а са снимали отдалеч.
klimentm
Рейтинг: 4284 НеутралноЗначи компетентните органи откриват чак сега останките на оье един загинал вътре в автобуса? Не мога да повярвам!
klimentmanonimnii
Рейтинг: 352 НеутралноБуламач от новини... Обидно е за дневник да са на това ниво...
Галя Станчева
Рейтинг: 5341 РазстроеноГледам ще патоците преди теб са сварили да изкрякат за огледа. От това дете вероятно са намерили само кости, може да е било под седалка........всичко може да е било.
yavooor
Рейтинг: 1373 НеутралноМаркировката в района на инцидента била с кристали на Сваровски
И в Плевен маркировката се прави с боя, съдържаща кристали Сваровски.
И я има до първия дъжд, защото боята е за бременна маркировка.
Просто канал за крадене на пари.
yavooor
Рейтинг: 1373 НеутралноБременна, временна...
Наздраве!
Маршалов
Рейтинг: 154 НеутралноМаркировката била с "кристали на сваровски"? Направо се изхвърлят на труповете на жертвите с такива рекламни изявления. Оставка на тоя пич. Ако ще да е най-добрия и качествен човек от цялото население на планетата. Само заради това изречение трябва да се изгони от България, като персона нон грата и да му се отнемат всякакви човешки права... Междувпрочем, туй "кристалите"(не са кристали) е "изобретение" на юпи-тата от първия кабинет на тиквата през 2010г. Дори западни медии писаха по въпроса, да се кашмерят:
мурзилкаhttps://www.autoevolution.com/news/bulgarian-drivers-guided-by-swarovski-crystals-23312.html
Интересно ми е, дали новите управляващи, кога ще се вземат в ръце и вместо да лижат задника на боко хвалейки "неговата" пътна маркировка, да я заклеймяват.
plamen_b
Рейтинг: 2877 Любопитно"Тези нормативи са написани по образец на немските и руските стандарти. "
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Все пак немските или руските, защото пътищата в двете страни са твърде различни...
klimentm
Рейтинг: 4284 ЛюбопитноДо коментар [#90] от "Галя Станчева":
klimentmВярно че всичко може да е било но това на третия вече ден след катастрофата и при това вече беше обявено че един от пътниците мистериозно е изчезнал от мястото на проишествието?!
Галя Станчева
Рейтинг: 5341 РазстроеноНо явно разследващите не знаеха какъв е този пътник. Много е странно и друго - това дете други близки няма ли, досега никой ли не се е обадил, че липсва.
Галя Станчева
Рейтинг: 5341 РазстроеноГреда, умнико! Чети, не е по - трудно от писането на глупости.
"Маркировката, която са правили тогава, е била с кристали на Сваровски, за да издържи по-дълго", каза още Мазнев"
Хайде сега иди сам да провериш с гуглето кога е това "ТОГАВА" и ела да се извиниш.
accidental
Рейтинг: 656 НеутралноДо коментар [#31] от "Незнайко в Слънчевия град":
Как може да бъде проверен на Българската граница? Говориш пълни глупости!
От кога български митничари имат достъп до базите данни на трети страни!
chichka
Рейтинг: 3500 ЛюбопитноНякой обърна ли внимание на интервюто със сина на единия шофьор? Фирмата е голяма имат гараж и сервиз в Македония, имат и сервиз в Турция! Наблягам- сервиз в Турция!!! Този в Македония е навес с купчини стари гуми и смачкани пластмасови туби! Въпрос: какъв ремонт на автобусите правят преди да тръгнат от Турция към Македония?
Русия е проказата на планетата Земя.Маршалов
Рейтинг: 154 НеутралноДо коментар [#97] от "Галя Станчева":
мурзилкаСтатията на западната медия, към която съм поставил връзка, е от 2010г. Проверил съм, а ти?