
© Надежда Чипева
С билет от 1.60 лева ще се пътува по всички линии на градския транспорт в рамките на 30 минути. Друг билет с цена 2.20 лева ще важи за 60 минути. Отделно ще се предлага карта-пакет за 20 пътувания по 30 минути срещу 30 лева, а за 60 минути - за 40 лева.
Изненадващо тези предложения за новата тарифна политика на Столичната община бяха представени от ГЕРБ на брифинг за нови мерки срещу пиратките по новогодишните празници. Часове преди това стана ясно, че Борис Бонев от "Спаси София" утре, вторник, ще представи "нова, модерна и справедлива билетна система за градския транспорт".
Столичната община плати близо 100 млн.лева за въвеждане на електронна продажба на превозни документи, по-известна като тикет системата. Тя се въведе през месец май с половин година закъснение като основният акцент в нея - новата тарифна политика, още се бави. Въпросът дали еднократният билет да важи за време или за разстояние отдавна е решен от всички експерти и политически групи в СОС в полза да е "за време".
Пандемията от COVID 19 сви драстично приходите от продажба на превозни документи - 60 млн.лева са годишните загуби, според Зафир Зарков, зам.-председател на транспортната комисия. С новия "билет за време" общината се надява да привлече повече граждани да слязат от колите и да предпочетат градския транспорт, обясни той.
Обсъжда се и въвеждане на еднодневна карта за пътуване, която ще важи 24 часа от часа на купуване, а не само до края на същия ден. Тя ще струва 6 лева.
Новите билети тепърва ще се обсъдят в сформирания по темата Комитет за наблюдение. В него се събират данни за натовареността на всички линии в градския транспорт и предпочитаните маршрути. "Най-рано в средата на февруари може да се появят в продажба новите билети за време", прогнозира Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет.