Понякога е съвсем възможно да престоиш повече от 30 мин. в трамвая - тогава, що става ?
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Преди 10 г. пътувах от летището на Мюнхен до града и от там до Гармиш и обратно с метро и влак с едни билет за 6 евро . Билетът важеше и за останалия градски транспорт и беше за месец!
Звучи ми нелепо да си плащаш за време а не за разстояние, но може и да греша. Сега престоят в задръстванията ще е за сметка на хората. Те ли са виновни за това че да плащат?
"Обсъжда се и въвеждане на еднодневна карта за пътуване, която ще важи 24 часа от часа на купуване, а не само до края на същия ден. Тя ще струва 6 лева."
В момента ако ползваш електронен билет(т.е. купуваш го с банкова карта на терминала в превозното средство) билетът струва 1.60, като ако платиш 3 пъти за деня, плащането ти се трансформира в еднодневна карта - ако не греша ?
Иначе, основният проблем в обществения транспорт е неглижиране на гратизчиите.
То на някои автобусни линии тези 30 минути са недостатъчни да изминеш половината им маршрут. Тогава какво, по два билета? Или ако по разписание е под половин час между две спирки, но поради задръстване, катастрофа, минава кортеж и т.н. времето се увеличи, какво се случва? Глоба или компенсация за закъснението?
За да се намали закъснението на автобусите да се въведе огромна оголва за водачите , които карат в бус лентата. Проверките за пътник без билет да се извършват при спряло МПС с участие на полиция и глобата да е минимум 50 лева.
Градския транспорт не е хотел, защо трябва да плащаме за време. Градският транспорт е за преминаване на разстояние и тъй като маршрутите са фиксирани, разстоянията не е проблем да се отчитат.
А това че всички "експерти" били ЗА това билетите да са за време само показва какви "експерти" са.
До коментар [#9] от "2.5":"Иначе, основният проблем в обществения транспорт е неглижиране на гратизчиите." Не само , има частни фирми на които се плащат прекалено завишени цени , всеки може да се разрови и да провери защо на частниците се плаща по скъпо на километър . А това мирише на корупция.
До коментар [#9] от "2.5":"Иначе, основният проблем в обществения транспорт е неглижиране на гратизчиите."Не само , има частни фирми на които се плащат прекалено завишени цени , всеки може да се разрови и да провери защо на частниците се плаща по скъпо на километър .А това мирише на корупция.
Нали щеше да има билет за време, но защото важи за прекачване? Т.е. за 1-2-3 прекачвания в рамките на 60-90 минути, в една посока, както е по света. И по-евтин билет за без прекачване, за по-малко от сегашния, не за повече, примерно левче за до 5-6 спирки по една линия.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
До коментар [#17] от "Мариана Кълвачева": Това да не е Талин , ако го въведат тогава София изведнъж ще се окаже с два милиона жители и те ще трябва да си плащат данъците тук .
Именно де, пуснах тая муха защото пренаселването на столицата не е от жители, родени там, а е основно по икономически причини и по вина на правителството на страната, което не желае да има децентрализация и нарочно струпва всичко на едно място, включително и министерството на ... корабоплаването. Проблемът на София е нерешим защото няма икономически интерес да се реши.
Аз си мислех, че ще намалят цените на символични стойности. Иначе как ще мотивират хората да слязат от колите и да се качат в градският транспорт? Или може би София вече няма проблеми със замърсеният въздух?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
28
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Аз предлагам един друг билет за корумпираната гербаджийска измет в общината. На следващите местни избори да ги извърлим заедно с кметицата Фандъкова. Корумпирани боклуци!
Пиратките, основния враг на герберската крадлива система в София. Да и аз питам, ако заради задръствания престоиш 32 а не 30 минути в трамвая какво става?Малоумни тикви.
За 30 минути в София, понякога не можеш да стигнеш и до половината път! Тази идея е абсолютно идиотска!!!Който сменя две линии, пътят му със сигурност е над 30 минути, а като се включи и чакането на спирката - хептен! А и нали нямаше да се вдига повече билета?!Каква е тази цена от 2.20 лв?! И после - избирайте градския транспорт - било по-зелено!Да, ама и по-скъпо става! Естествено - само комунистите герберски могат да лъжат така нагло!
От Младост 4 не знам, но ако го вземеш от първата му спирка в Младост 1 около 18:30 има доста голяма вероятност 30 минути по-късно да не си излизал от Младост
Грешиш, разбира се. Системата за таксувано време е много по-гъвкава и е въведена в кажи-речи всички държави из Западна и Централна Европа. Колко време ще престоиш в трафик и кога ще слезеш лесно се сверява в графика.
Аз предлагам един друг билет за корумпираната гербаджийска измет в общината. На следващите местни избори да ги извърлим заедно с кметицата Фандъкова. Корумпирани боклуци!
Мисирките отново не са го обяснили - идеята е билета да е валиден за КАЧВАНЕ в рамките на 30мин т.е за 30мин може да се качите или ПРЕКАЧИТЕ. Ако веднъж се качите може цял ден да си обикаляте със същия трамвай.
Спокойно, това е малко умно предложение. Те Герб толкова могат. На ва знам шопите уж голямото добро утро как я търпите Фъстъкова.. Ама щом пък ви харесва няма проблем
И ние бяхме група от 11 човека. Имаше и за по на 1 човек, но предпочетохме "Байерпас" (т.е. за цяла Бавария) за 1 месец за всички видове обществен транспорт. Излезе на цена каквато писах. Преди 5 г. ясно , че цената се е вдигнала. Идеята е ,че там мислят как да си стимулират туризма и едновременно да си улеснят гражданите. При нас мислят как да дадат едни пари на едни наши хора..
Малко транспортни данни: Преди две-три години билет за градски транспорт в Люксембург беше 2 евро. Сега е вече 0.00 евро. За цялата градска мрежа включваща и предградия и близките села... Цената на дизела е 1.30 евро за литър. Заплатата на автобусен шофьор пред пенсия е около 7000 евро на месец. С една заплата може да купи повече от 5000 литра дизелово гориво т.е. една цистерна... По антикорупционен рейтинг Люксембург е на предните места в Европа веднага след скандинавските държави. БГ е на последно място в тази класация. В БГ ни учеха в училище че при комунизма щяло да бъде така...
Даже и ако дават по 1.60 на пътуване, никой няма да слезе от колата си просто защото с кола е много по-удобно. Затова единствените работещи мерки, познати на тоя свят са обратните - да направим придвижването с кола толкова скъпо че въпреки неудобството масово да се ползва градския транспорт. Така е по цял свят, така трябва да стане и в България и конкретно в София.
В Полша хората над 70 год. пътуват безплатно във всички видове градски транспорт. Отнася се и за гражданите на Европейския Съюз. Да, а ма тия са изедници, игнорират „нашите европейски“ ценности...
Само за сведение и в България пенсионерите пътуват с огромни намаления, примерни за 20лв за тримесечна карта. Не е добре да е напълно безплатно щото ще има злоупотреби, винаги трябва да има ниска такса.
Брех, как пък тоя рай не успя да го реализира никоя друга държава с население повече от 600 хиляди човека в едно малко градче? И дали пък няма връзка с това че Люксембург е малко градче но огромен офшорен център и препира половината от мръсните пари на цяла Европа?
„Градския транспорт не е хотел, защо трябва да плащаме за време.“
Защото според практиката в големите градове плащането по време е по–удобно. Всички пишещи тук си правят сметката според „транспорта“ в София. Билета по време предполага в определеното, напр. 1 час време да можеш да сменяш няколко превозни средства по няколко различни линии. За София едно разумно време би било 2 часа при една цена. Може да се въведе също комбиниран билет за напр. 4 пътувания за по 3–4 спирки, който не е по време. Изисква се малко по–добра организация.
Да ме прощавате за тъпия въпрос, ама на какъв носител ще са тия билети? С перфоратори няма как да работят очевидно, а новата система работи само с безконтактни карти. Как ще се получават те за еднократни билети и колко ще струват?
До коментар [#41] от "m17": Не знам за мисирките, но ти определено говориш наизуст. Билет за време важи за време. Тоест когато една контрола те провери с такъв билет, тя ще гледа точно това- кога е валидиран такъв билет и колко време е изтекло. Няма как да се возиш цял ден.
" С новия "билет за време" общината се надява да привлече повече граждани да слязат от колите и да предпочетат градския транспорт, обясни той."
Шайката клоуни в СОС пак са приказвали глупости. Хайде, проста задачка - колко билета от по 30 минути ще са нужни, за да пътуваш с автобус 204 от пръвата му спирка (до Врана) , до последната му спирка в Борово? И колко ще струва да го пропътуваш с кола? Набийте си го в кратуните, няма голям град в света , в който градският транспорт да не се субсидира (освен може би някъде по Америките).
В почти двумилионната Варшава преди месец карта за всички линии за зона 2 (целият град) за три ДЕНОНОЩИЯ ми струваше 57 злоти, което е около 14 лева. А стандарта в Полша е по-висок от тук. А преди две години пътувах от единия до другия край (летището) на 25 милионния Шанхай с метрото. Смених четири влака, и за около 2,5 часа пътуване билета ми за зона 2 бе 12 юана , което по тогавшния курс бе около 2.00 лева.
30, 60 мин...трябва да е 2 часа с независим брой на прекачвания и разбира се важи в една посока...щото иначе може да се качиш на едно, после на друго и после на обратния курса на твоя транспорт и да завършиш с един билет. Но дори и със 30 минути позволяват да правиш отиване и връщане. То не че и в момента не е невъзможно с перфорирането на билет.
До коментар [#44] от "m17": Проблемът в София е ,че градския транспорт не е удобен, за да бъде заменен от хората с автомобили. С това разписание, с тези връзки, колкото и да е скъпо, хората ще предпочитат колата пред ГТ.
Ако не можеш да се прекачваш, каква изобщо е разликата със сегашното положение? Във всеки достатъчно голям град е нужно прекачване, тази система точно това се опитва да направи по-удобно. Може да спорим за цените, но практиката на Запад и в споменатата Полша вече е доказал кой метод е по-успешен. Тук в България пак откриваме топлата вода.
ГЕРБ вече нямат много лостове за крадене и им остана Градския транспорт. 1,60 е прекалено висока цена, а какво остава за 2,20?! За какво ти е такъв билет като за 1 литър нафта отиваш до другия край на града. Свалят кожи от хората без автомобили.
Напротив, градския транспорт в София е прекрасен - ново метро, изцяло нови автобуси, ниски цени. И не, няма как да стане по-редовен с всичките тия коли по улиците. Оправията е само една и тя е измислена отдавна в по-развитите държави - личния автомобил трябва да е много, много скъп за средния жител.
Таралясниците в България са много евтини, ползването им също. Това трябва и ще се промени. Като вис сложат 5 лв влизане в центъра, 500лв данък и поне 500лв гражданска ще премислите кое ви е по-евтино.
Точно в Ковид ситуация, където не трябва близко разстояние се надяват хората с коли да слязат от тях, за да се надишат с вируси в градския. Лекарствата понеже са без пари. Градският транспорт си е развъдник на бацили.
Няма проблем, ще субсидираме градския транспорт ама парите ще ги съберем от таралясниците - 10лв на влизане в центъра, 1000лв данък на година и поне 10к лева такса за регистрация. Горе-долу това са цените в Шанхай примерно.
ГЕРБ вече нямат много лостове за крадене и им остана Градския транспорт. 1,60 е прекалено висока цена, а какво остава за 2,20?! За какво ти е такъв билет като за 1 литър нафта отиваш до другия край на града. Свалят кожи от хората без автомобили.
в момента най-евтиният транспорт в София е автобусният. Най-скъпият на километър е метрото. По спомен беше три пъти по-скъпо на км отколкото автобусите. Тролеите са по-евтини от метрото, но по-скъпи от автобусите. С високите цени на тока експлоадираха цените за превоз с метрото допълнително, но и преди това метрото беше най-скъпото. Явно поддръжката му е скъпа, но пести емисии и е по-редовно. Може и да го източват някъде...кой знае.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ако билетът е само за време...какво пречи да сляза от тролея в един момент и да се кача в обратната посока...освен ако не отбелязват и номера на тролея. Защото в Германия е забранено със същия билет наобратно...но там отбелязват номера на линията, времето и спирката на която е валидиран билета (и зависи според града дали билетът се купува на автомат той може да е предварително валидиран или се валидира с машина с мокър печат в автобуса).
Значи си признаваш. Спихнаха ти се всички опорки. Парите за новите ПС са от Европа. Не ги калкулирай, че Ставри ви чака. Нали знаеш кой беше шев на транспортната комисия в предишния СОС/ Да ти го припомня ли?!?!?!?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Аз сигурно така ще направя, ама някоя баба? С кеш как ще става? И като си допра картата как ще знае дали искам за 30/60 минути? Как да си заредя 10 талон от билета в дебитната карта?
Бабата си има електронна карта, нали в нея и зареждат месечната карта. А за тези без карта и без банкова карта ще се наложи да си купят пластика за 2лв еднократно, така е във всички големи градове по света. И може да заредите било на гише, било през машина всякакви отстъпки. Няма нужда да знае дали искате за 30 или 60мин, точно както е с дневния билет в момента - допирате задължително във всяко превозно средство и то ви таксува по най-добрата за вас тарифа.
До коментар [#68] от "m17": Новото метро и новите автобуси не го правят прекрасен. Както писах по горе, разписанието, връзките между линиите правят ГТ в София да не е ефективен.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноПоредната нагла кражба със сегашното разписание. ТЪРПЕТЕ софиянци.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!schwimmwagen
Рейтинг: 2287 НеутралноПонякога е съвсем възможно да престоиш повече от 30 мин. в трамвая - тогава, що става ?
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."majorman
Рейтинг: 825 ВеселоГРОБ София, 17 ноември 2021:
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man"Няма да се вдигне цената цената на транспорта за Градски Транспорт в София"
https://www.monitor.bg/bg/a/view/njama-da-se-vdiga-cenata-na-bileta-v-sofija-290210
SSmart
Рейтинг: 765 НеутралноПреди 10 г. пътувах от летището на Мюнхен до града и от там до Гармиш и обратно с метро и влак с едни билет за 6 евро . Билетът важеше и за останалия градски транспорт и беше за месец!
Георги Христов
Рейтинг: 1600 НеутралноЗвучи ми нелепо да си плащаш за време а не за разстояние, но може и да греша. Сега престоят в задръстванията ще е за сметка на хората. Те ли са виновни за това че да плащат?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноАко има някое от ЕЖЕДНЕВНИТЕ задръствания ще връщат ли пари както е в цял свят???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Сгугню
Рейтинг: 320 НеутралноАко взема автобус № 111 от Младост 4 и пътувам до Люлин да речем 2, което пътуване при всички положения е над 30 минути - ко праим тогаз?
strymski
Рейтинг: 1253 НеутралноТотална малоумщина!
Билетът за градския транспорт трябва да бъде 1,50 и да важи един час без значение от вида транспорт.
Ако се купува от шофьора -2.00
2.5
Рейтинг: 3779 Любопитно"Обсъжда се и въвеждане на еднодневна карта за пътуване, която ще важи 24 часа от часа на купуване, а не само до края на същия ден. Тя ще струва 6 лева."
I Want To BelieveВ момента ако ползваш електронен билет(т.е. купуваш го с банкова карта на терминала в превозното средство) билетът струва 1.60, като ако платиш 3 пъти за деня, плащането ти се трансформира в еднодневна карта - ако не греша ?
Иначе, основният проблем в обществения транспорт е неглижиране на гратизчиите.
hill875
Рейтинг: 886 ВеселоДо коментар [#2] от "schwimmwagen":
Понакога е възможно и да ти изтече билета (30 минути) в чакане на автобуса на спирката.
Moonshine
Рейтинг: 616 НеутралноС тези велики идеи ще има да почакат да намалее автомобилния трафик в София.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноДо коментар [#9] от "2.5":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Етноса се вози без пари.
aspet
Рейтинг: 490 ЛюбопитноТо на някои автобусни линии тези 30 минути са недостатъчни да изминеш половината им маршрут. Тогава какво, по два билета?
Или ако по разписание е под половин час между две спирки, но поради задръстване, катастрофа, минава кортеж и т.н. времето се увеличи, какво се случва? Глоба или компенсация за закъснението?
strymski
Рейтинг: 1253 НеутралноЗа да се намали закъснението на автобусите да се въведе огромна оголва за водачите , които карат в бус лентата.
Проверките за пътник без билет да се извършват при спряло МПС с участие на полиция и глобата да е минимум 50 лева.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноДо коментар [#11] от "Moonshine":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много по-евтино е с кола. Особено ако е фирмена и всичко ти е РАЗХОД!!!
john trivolta
Рейтинг: 767 РазстроеноГрадския транспорт не е хотел, защо трябва да плащаме за време. Градският транспорт е за преминаване на разстояние и тъй като маршрутите са фиксирани, разстоянията не е проблем да се отчитат.
А това че всички "експерти" били ЗА това билетите да са за време само показва какви "експерти" са.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 965 НеутралноПредлагам транспорта да стане безплатен за софиянци.
Истината рано или късно излиза наяве.Само за тези, които могат да докажат, че са софиянци.
За останалите билета ще е 2 лева.
nebido
Рейтинг: 460 НеутралноА какво стана с белият и зеленият билет?
strymski
Рейтинг: 1253 НеутралноПри започнало пътуване с валиден билет ,то да може да се довърши след изтичане на времето .
lout66
Рейтинг: 724 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "2.5":"Иначе, основният проблем в обществения транспорт е неглижиране на гратизчиите."
Не само , има частни фирми на които се плащат прекалено завишени цени , всеки може да се разрови и да провери защо на частниците се плаща по скъпо на километър .
А това мирише на корупция.
nebido
Рейтинг: 460 НеутралноПри Фандъкова отдавна всичко намирисва.
fpyyh
Рейтинг: 664 ЛюбопитноНали щеше да има билет за време, но защото важи за прекачване? Т.е. за 1-2-3 прекачвания в рамките на 60-90 минути, в една посока, както е по света. И по-евтин билет за без прекачване, за по-малко от сегашния, не за повече, примерно левче за до 5-6 спирки по една линия.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеlout66
Рейтинг: 724 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "Мариана Кълвачева":
Това да не е Талин , ако го въведат тогава София изведнъж ще се окаже с два милиона жители и те ще трябва да си плащат данъците тук .
shakez
Рейтинг: 463 НеутралноДо коментар [#4] от "SSmart":
Преди 5 години гостувахме в Мюнхен. 1 карта за 4 дни, за до 5 човека, за всички линии 43.50 ойро. Един билет, с дестинация, да дестинация Хауптбанхоф, а не 30 минути - 2.70 ойро /човек. Другите оферти не съм им ги гледал, но https://www.mvv-muenchen.de/en/tickets-and-fares/tickets-daytickets/index.html .
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 965 НеутралноДо коментар [#23] от "lout66":
Истината рано или късно излиза наяве.Именно де, пуснах тая муха защото пренаселването на столицата не е от жители, родени там, а е основно по икономически причини и по вина на правителството на страната, което не желае да има децентрализация и нарочно струпва всичко на едно място, включително и министерството на ... корабоплаването.
Проблемът на София е нерешим защото няма икономически интерес да се реши.
nebido
Рейтинг: 460 НеутралноАз си мислех, че ще намалят цените на символични стойности.
Иначе как ще мотивират хората да слязат от колите и да се качат в градският транспорт?
Или може би София вече няма проблеми със замърсеният въздух?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
C est la vie
Рейтинг: 1195 НеутралноАз предлагам един друг билет за корумпираната гербаджийска измет в общината. На следващите местни избори да ги извърлим заедно с кметицата Фандъкова. Корумпирани боклуци!
Martin Ivanov
Рейтинг: 905 НеутралноПиратките, основния враг на герберската крадлива система в София. Да и аз питам, ако заради задръствания престоиш 32 а не 30 минути в трамвая какво става?Малоумни тикви.
Капабланка
Рейтинг: 598 НеутралноЗа 30 минути в София, понякога не можеш да стигнеш и до половината път!
Тази идея е абсолютно идиотска!!!Който сменя две линии, пътят му със сигурност е над 30 минути, а като се включи и чакането на спирката - хептен!
А и нали нямаше да се вдига повече билета?!Каква е тази цена от 2.20 лв?!
И после - избирайте градския транспорт - било по-зелено!Да, ама и по-скъпо става!
Естествено - само комунистите герберски могат да лъжат така нагло!
Yotce
Рейтинг: 1678 НеутралноЕ що да става, ако само на трамвая се возиш, нищо не става.
Ако след това се прекачиш на друго превозно средство, ще платиш още един билет.
yp123
Рейтинг: 81 ВеселоОт Младост 4 не знам, но ако го вземеш от първата му спирка в Младост 1 около 18:30 има доста голяма вероятност 30 минути по-късно да не си излизал от Младост
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
До коментар [#5] от "Георги Христов":
Грешиш, разбира се. Системата за таксувано време е много по-гъвкава и е въведена в кажи-речи всички държави из Западна и Централна Европа.
Колко време ще престоиш в трафик и кога ще слезеш лесно се сверява в графика.
Тангра
Рейтинг: 1144 НеутралноТи първо виж какво става в правителството и парламента.
Всичко ще се осере за 50 години напред с тия милиарди кредити.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#2] от "schwimmwagen":
Мисирките отново не са го обяснили - идеята е билета да е валиден за КАЧВАНЕ в рамките на 30мин т.е за 30мин може да се качите или ПРЕКАЧИТЕ. Ако веднъж се качите може цял ден да си обикаляте със същия трамвай.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#31] от "Капабланка":
И докога да седи 1.60 - за 20, за 30 години или направо до вашата кончина че да не се занимавате?
Toni Bonboni
Рейтинг: 857 НеутралноСпокойно, това е малко умно предложение. Те Герб толкова могат. На ва знам шопите уж голямото добро утро как я търпите Фъстъкова.. Ама щом пък ви харесва няма проблем
SSmart
Рейтинг: 765 НеутралноДо коментар [#24] от "shakez":
И ние бяхме група от 11 човека. Имаше и за по на 1 човек, но предпочетохме "Байерпас" (т.е. за цяла Бавария) за 1 месец за всички видове обществен транспорт. Излезе на цена каквато писах. Преди 5 г. ясно , че цената се е вдигнала. Идеята е ,че там мислят как да си стимулират туризма и едновременно да си улеснят гражданите. При нас мислят как да дадат едни пари на едни наши хора..
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#22] от "fpyyh":
Точно така ще работи и нашия билет, 30 или 60 мин за прекачване. Просто мисирката не е разбрала, както обикновено.
joro4900
Рейтинг: 789 ВеселоДа, и разликата от 60ст да отива в чекмеджето...
Rossen Iordanov
Рейтинг: 5 НеутралноМалко транспортни данни:
Преди две-три години билет за градски транспорт в Люксембург беше 2 евро.
Сега е вече 0.00 евро. За цялата градска мрежа включваща и предградия и близките села...
Цената на дизела е 1.30 евро за литър.
Заплатата на автобусен шофьор пред пенсия е около 7000 евро на месец. С една заплата може да купи повече от 5000 литра дизелово гориво т.е. една цистерна...
По антикорупционен рейтинг Люксембург е на предните места в Европа веднага след скандинавските държави.
БГ е на последно място в тази класация.
В БГ ни учеха в училище че при комунизма щяло да бъде така...
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#26] от "nebido":
Даже и ако дават по 1.60 на пътуване, никой няма да слезе от колата си просто защото с кола е много по-удобно. Затова единствените работещи мерки, познати на тоя свят са обратните - да направим придвижването с кола толкова скъпо че въпреки неудобството масово да се ползва градския транспорт. Така е по цял свят, така трябва да стане и в България и конкретно в София.
joro4900
Рейтинг: 789 ВеселоВ Полша хората над 70 год. пътуват безплатно във всички видове градски транспорт. Отнася се и за гражданите на Европейския Съюз. Да, а ма тия са изедници, игнорират „нашите европейски“ ценности...
Deadpudding
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#5] от "Георги Христов":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Еми, да. Виновни са си. Първо че си избраха фъндък за 2ри или 3ти път, второ, че не спряха да цоцат от останалата част от държавата.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#45] от "joro4900":
Само за сведение и в България пенсионерите пътуват с огромни намаления, примерни за 20лв за тримесечна карта. Не е добре да е напълно безплатно щото ще има злоупотреби, винаги трябва да има ниска такса.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноДо коментар [#41] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти кога си се возил за последно и знаеш ли разписанието? ЖАЛКА ИСТОРИЯ!!!
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#43] от "Rossen Iordanov":
Брех, как пък тоя рай не успя да го реализира никоя друга държава с население повече от 600 хиляди човека в едно малко градче? И дали пък няма връзка с това че Люксембург е малко градче но огромен офшорен център и препира половината от мръсните пари на цяла Европа?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ГневноДо коментар [#47] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!какви са злоупотребите гербер ? Като на вашите роми ли?!?!?!?
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#48] от "КМЕТ В СЯНКА":
През ден се возя и си плащам билетче. И даже и вашето возене плащам щото пенсионерите се возят с карти за смешни пари.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ГневноДо коментар [#51] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Защо ЛЪЖЕШ. Возиш се със служебна карта. Пише ти се на кармата .
joro4900
Рейтинг: 789 ВеселоДо коментар [#16] от "john_3volta":
„Градския транспорт не е хотел, защо трябва да плащаме за време.“
Защото според практиката в големите градове плащането по време е по–удобно. Всички пишещи тук си правят сметката според „транспорта“ в София. Билета по време предполага в определеното, напр. 1 час време да можеш да сменяш няколко превозни средства по няколко различни линии. За София едно разумно време би било 2 часа при една цена. Може да се въведе също комбиниран билет за напр. 4 пътувания за по 3–4 спирки, който не е по време. Изисква се малко по–добра организация.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#51] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Как само се издаде, че в СО работите ПРЕЗ ДЕН! Гоуем си !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#53] от "joro4900":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Иска се АКЪЛ. Тук двигател е безмерната АЛЧНОСТ на ГЕРБ!!!
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#54] от "КМЕТ В СЯНКА":
Как работят в СО не знам щото аз не работя там.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#56] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Верно ли? И къде "работиш"?
Ichkata
Рейтинг: 8 ЛюбопитноКолко от тези билети отиват за купуване на апарати, заплати на контрольори, касиери и администрация?
БМЗ
Рейтинг: 1114 ЛюбопитноГарантирано от ГЕРБ. (с)
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченtulup
Рейтинг: 1717 НеутралноДа ме прощавате за тъпия въпрос, ама на какъв носител ще са тия билети? С перфоратори няма как да работят очевидно, а новата система работи само с безконтактни карти. Как ще се получават те за еднократни билети и колко ще струват?
Не ме търсете преди обядosuald
Рейтинг: 268 НеутралноДо коментар [#41] от "m17":
Не знам за мисирките, но ти определено говориш наизуст.
Билет за време важи за време. Тоест когато една контрола те провери с такъв билет, тя ще гледа точно това- кога е валидиран такъв билет и колко време е изтекло. Няма как да се возиш цял ден.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1387 Неутрално" С новия "билет за време" общината се надява да привлече повече граждани да слязат от колите и да предпочетат градския транспорт, обясни той."
Шайката клоуни в СОС пак са приказвали глупости. Хайде, проста задачка - колко билета от по 30 минути ще са нужни, за да пътуваш с автобус 204 от пръвата му спирка (до Врана) , до последната му спирка в Борово? И колко ще струва да го пропътуваш с кола? Набийте си го в кратуните, няма голям град в света , в който градският транспорт да не се субсидира (освен може би някъде по Америките).
В почти двумилионната Варшава преди месец карта за всички линии за зона 2 (целият град) за три ДЕНОНОЩИЯ ми струваше 57 злоти, което е около 14 лева. А стандарта в Полша е по-висок от тук. А преди две години пътувах от единия до другия край (летището) на 25 милионния Шанхай с метрото. Смених четири влака, и за около 2,5 часа пътуване билета ми за зона 2 бе 12 юана , което по тогавшния курс бе около 2.00 лева.
alabalko
Рейтинг: 509 Неутрално30, 60 мин...трябва да е 2 часа с независим брой на прекачвания и разбира се важи в една посока...щото иначе може да се качиш на едно, после на друго и после на обратния курса на твоя транспорт и да завършиш с един билет.
Но дори и със 30 минути позволяват да правиш отиване и връщане. То не че и в момента не е невъзможно с перфорирането на билет.
osuald
Рейтинг: 268 НеутралноДо коментар [#44] от "m17":
Проблемът в София е ,че градския транспорт не е удобен, за да бъде заменен от хората с автомобили. С това разписание, с тези връзки, колкото и да е скъпо, хората ще предпочитат колата пред ГТ.
До коментар [#63] от "alabalko":
Ако не можеш да се прекачваш, каква изобщо е разликата със сегашното положение? Във всеки достатъчно голям град е нужно прекачване, тази система точно това се опитва да направи по-удобно.
Може да спорим за цените, но практиката на Запад и в споменатата Полша вече е доказал кой метод е по-успешен. Тук в България пак откриваме топлата вода.
Един Българин
Рейтинг: 483 НеутралноГЕРБ вече нямат много лостове за крадене и им остана Градския транспорт. 1,60 е прекалено висока цена, а какво остава за 2,20?! За какво ти е такъв билет като за 1 литър нафта отиваш до другия край на града. Свалят кожи от хората без автомобили.
Един БългаринКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноДо коментар [#65] от " ":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И 50% повишаване на цената. Това усети ли го?
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#64] от "osuald":
Напротив, градския транспорт в София е прекрасен - ново метро, изцяло нови автобуси, ниски цени. И не, няма как да стане по-редовен с всичките тия коли по улиците. Оправията е само една и тя е измислена отдавна в по-развитите държави - личния автомобил трябва да е много, много скъп за средния жител.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноДо коментар [#66] от "Един Българин":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И топлофикация и цените на тока са тяхно дело.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноДо коментар [#68] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Няма как да го направите. Ще ви ЛИНЧУВАТ. Общинарче.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#66] от "Един Българин":
Таралясниците в България са много евтини, ползването им също. Това трябва и ще се промени. Като вис сложат 5 лв влизане в центъра, 500лв данък и поне 500лв гражданска ще премислите кое ви е по-евтино.
alabalko
Рейтинг: 509 НеутралноТочно в Ковид ситуация, където не трябва близко разстояние се надяват хората с коли да слязат от тях, за да се надишат с вируси в градския. Лекарствата понеже са без пари. Градският транспорт си е развъдник на бацили.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#62] от "Vassil Stoychev":
Няма проблем, ще субсидираме градския транспорт ама парите ще ги съберем от таралясниците - 10лв на влизане в центъра, 1000лв данък на година и поне 10к лева такса за регистрация. Горе-долу това са цените в Шанхай примерно.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#61] от "osuald":
Що не потърсите малко, тая дискусия за билетчето - за време или разстояния се влачи от години, сто пъти е обяснявано какво значи време.
alabalko
Рейтинг: 509 Неутралнов момента най-евтиният транспорт в София е автобусният. Най-скъпият на километър е метрото. По спомен беше три пъти по-скъпо на км отколкото автобусите. Тролеите са по-евтини от метрото, но по-скъпи от автобусите. С високите цени на тока експлоадираха цените за превоз с метрото допълнително, но и преди това метрото беше най-скъпото. Явно поддръжката му е скъпа, но пести емисии и е по-редовно. Може и да го източват някъде...кой знае.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#60] от "tulup":
Точно както се получават сега - допираш си безконтактната банкова карта на валидатора и готово.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#63] от "alabalko":
И кой нормален човек ще върти кръгчета, това може да хрумне само на скучаещ пенсионер.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноДо коментар [#71] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Може да сложите ама може и да не сложите. Нали знаеш съдбата на крадците.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 НеутралноДо коментар [#74] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!50 % ПОВИШЕНИЕ. Това значи.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#78] от "КМЕТ В СЯНКА":
О седете гледайте Бонев какво ще предложи утре. Само след две години ще вземе властта и цените по времето на ГЕРБ ще ви се сторят като мил спомен.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#77] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Никакви кръгчета. Който е умен знае как. Явно ти не знаеш
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#79] от " ":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!В Европа връщат ли пари?
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#79] от " ":
Фандъкова е цвете на фона на предишните кретени около Софиянски и ДСБ.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#80] от "КМЕТ В СЯНКА":
На 10 години, с изцяло подновен градски транспорт е съвсем приемливо.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#81] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Няма как да му се получи. ГЕРБ го употребите и похарчихте.
alabalko
Рейтинг: 509 НеутралноАко билетът е само за време...какво пречи да сляза от тролея в един момент и да се кача в обратната посока...освен ако не отбелязват и номера на тролея. Защото в Германия е забранено със същия билет наобратно...но там отбелязват номера на линията, времето и спирката на която е валидиран билета (и зависи според града дали билетът се купува на автомат той може да е предварително валидиран или се валидира с машина с мокър печат в автобуса).
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#86] от "КМЕТ В СЯНКА":
Ще видим. Аз лично ще гласувам за него и ще го плюя, плюя. Всяка крива плочка ще му снимам и ще плюя, плюя.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#85] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Значи си признаваш. Спихнаха ти се всички опорки.
Парите за новите ПС са от Европа. Не ги калкулирай, че Ставри ви чака.
Нали знаеш кой беше шев на транспортната комисия в предишния СОС/ Да ти го припомня ли?!?!?!?
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#87] от "alabalko":
Няма мокри печати, всички е в електронната система.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#90] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И какво ще направите като ви я хакнат или като си я прецакате сами?
Atanas Yankov
Рейтинг: 891 НеутралноПроблема е ниския доход , работещи-бедни,а не билета.
23лв на месец е абонамент за 1 линия с ползване на всеки автобус дублиращ спирките.
Atanas Yankov
Рейтинг: 891 НеутралноНад 68 години,месечна карта за пенсионери е 7 лева.
Махни децата, ученици, студенти,ТЕЛК.....и една шепа плащат по 1,20 за билет.
tulup
Рейтинг: 1717 НеутралноДо коментар [#76] от "m17":
Не ме търсете преди обядАз сигурно така ще направя, ама някоя баба? С кеш как ще става?
И като си допра картата как ще знае дали искам за 30/60 минути? Как да си заредя 10 талон от билета в дебитната карта?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 ВеселоДо коментар [#94] от "tulup":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не го питай. Той няма родители.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4102 РазстроеноДо коментар [#94] от "tulup":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не ми е весело настроението.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#94] от "tulup":
Бабата си има електронна карта, нали в нея и зареждат месечната карта. А за тези без карта и без банкова карта ще се наложи да си купят пластика за 2лв еднократно, така е във всички големи градове по света. И може да заредите било на гише, било през машина всякакви отстъпки.
Няма нужда да знае дали искате за 30 или 60мин, точно както е с дневния билет в момента - допирате задължително във всяко превозно средство и то ви таксува по най-добрата за вас тарифа.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#91] от "КМЕТ В СЯНКА":
Срещу 2 лв ще си преиздам пластика. За щастие не ми се е случвало за всички тия години така че ще поема тоя риск.
osuald
Рейтинг: 268 НеутралноДо коментар [#68] от "m17":
Новото метро и новите автобуси не го правят прекрасен. Както писах по горе, разписанието, връзките между линиите правят ГТ в София да не е ефективен.
m17
Рейтинг: 1631 НеутралноДо коментар [#99] от "osuald":
Кандидатирайте се за кмет и направете по-добро. Или гласувайте за някои който мислите че ще може да го направи.