В София глобата за гърмежи с пиратки и бомбички ще стане от 500 до 2000 лева

Председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев

© Надежда Чипева

Председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев



Гърмежите с пиратки и бомбички през новогодишните празници да се ограничат, призова Георги Георгиев от ГЕРБ, председател на Столичния общински съвет. "Да празнуваме без гърмежи, защото това травмира бебетата, децата с аутизъм, домашните любимци", изреди той на брифинг по проблема.


Канонадата от фойерверки нанася щети върху психиката на новородените за цял живот, подчерта детският психолог Мина Енева от сдружение "Тацитус". Това се отнасяло и за бебетата на възраст до една година. Броят на децата с аутизъм расте в последните години и за тях гърмежите с пиратки са стресиращи. "Травмата при тях остава поне за една-две седмици", отбеляза Христо Климентов от сдружение "Аутизъм днес".


В момента по Наредбата за обществения ред в Столичната община е забранено гърменето с фойерверки в близост до детски градини, училища и здравни заведения. Георгиев ще внесе проект за промени, с които забраната да обхване и междублоковите пространства. Ако някои реши да празнува с фойерверки, ще трябва 10 дни преди събитието - рожден ден, сватба и др., писмено да поиска разрешение от кмета на района, гласи една от промените.




При неспазване на ограниченията глобата за граждани ще е от 500 до 2000 лева, а за фирми - от 3000 до 10 000 лева. Контролът ще се извършва от органите на МВР и от структурите на Столичния инспекторат.


"Не забраняваме, но ограничаваме ползването им, включително и в новогодишната нощ", уточни Георгиев. По сега действащата наредба само в тази нощ това е разрешено до 02 ч., като предложението е да се съкрати до 01 ч.


Столичната община е проучила опита по проблема на Австрия, Германия, Дания, Нидерландия, Хърватия и Словения преди да бъде изготвен проекта за промени в Наредбата за обществения ред.


Реално новите ограничения и глоби ще влязат в сила през следващата година, призна Георгиев. Затова той призова софиянци сами да се откажат от гърменето с пиратки и бомбички през предстоящите новогодишни празници.

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Продажба само с разрешително от райония кмет трябва да бъде въведена. И януари ревизия на всичките бизнеси, които продават - без удостоверен преглед от страна на продавача на това разрешително и проверка, че то е валидно да им се набие глоба от 10к нагоре. Иначе селяните ще намерят начин да изхитреят.

  2. 2 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Просто ограничете продажбите на пиратки.
    Просто е, а и няма да има нужда от толкова ресурс за контрол от МВР и Община, които да следят от кой балкон е метната поредната пиратка.

  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    А какво правим с гърмежите от леко и не толкова леко огнестрелно оръжие?

  4. 4 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1516 Весело

    До коментар [#3] от "telqk":

    Еми по правило търсиш по дебела стена или се криеш зад двигателя на автомобила, щото това е единствената част на една кола, която може да спре повечето куршуми.. Не е като по филмите криеш се зад колата и си имунен, важно е къде... Два къса ламарина и пласмаса няма те спасят..

  5. 5 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 344 Неутрално

    а гърмежите от бръкмите на селяндурите, дето карат без гърнета?

  6. 6 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1516 Весело

    До коментар [#4] от "Ramon Asvalda":

    Съжалявам имам аутизъм.. Бях травмиран като дете... Забраниха ми да хвърлям пиратки и ме травмираха....

  7. 7 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1516 Весело

    До коментар [#5] от "oldschool":

    Нали всички ще минаваме на тесли. Бъдещето идва и при нас искаме или не, вадиш от джоба и купуваш или не караш хич

  8. 8 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 669 Весело

    Както се справиха с гонките, пушещите и бучащи таралясници, горенето на гуми, гратисчиите и прочее успехи. Нема как тая администрация белязана от неспирни триумфи да не успее и в това!

  9. 9 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Тия още малко ще забранят да пускаш шлайф от 2 до 4 следобед в неделя!

  10. 10 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 884 Неутрално

    С к'ви глупости се занимават...

  11. 11 Профил на dvbsjsjadjasdasdjas
    dvbsjsjadjasdasdjas
    Рейтинг: 38 Неутрално

    През декември и януари не пускам кучето си без каишка, защото в центъра винаги ще се намери някой да хвърли пиратка. Когато чуе бомбичка в далечината побягва накъдето му видят очите и никаква команда не работи. Не ми се мисли колко домашни животни са избягали по този начин и колко бездомни са треперили от ужас. Не очаквам нито от подрастващите, нито от порасналите батки да се замислят. Дано има по-строг контрол, защото по друг начин няма да се оправят нещата.

  12. 12 Профил на Roumen Stoilov
    Roumen Stoilov
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Тази диващина следва да се забрани в цялата страна.

  13. 13 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Браво, крайно време беше тая тотална селяндурщина с пиратките да се ограничи!
    Ама и полицаите да не дремят, а да гонят бомбаджиите.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  14. 14 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 576 Гневно

    500 или 500 000 лева е без значение, ако няма кой да удостовери нарушението и да наложи глобата. Стандартно положение в нашата страна.

  15. 15 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#11] от "dvbsjsjadjasdasdjas":

    Кучетата по принцип се разхождат с каишка, особено в центъра. :)

  16. 16 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Някой въобще плащал ли е глоба, за това че гърми в София?
    В чужбина не съм чувал никъде рев на мотори, а в София е ежедневие. Правят го пред полицаи и нищо... Не е нормално някакви комплексирани, независимо на по колко са години, да форсират моторите си всеки път. Някак си не се ли сещат властите, че на гражданите този шум им е неприятен?

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  17. 17 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Въобще животът в България натоварва. Не са само моторите... Хората те натоварват постоянно... В превозните средства на градският транспорт редовно има някой който си гледа нещо в нета и усилил звука. Не съм длъжен да слушам чалга нали?... Никой не мисли за другия. Възпитанието на софиянци е под всякаква критика. На светофар светне зелено и веднага се започва едно свирене от всички...
    Да сменят въобще хората с други... Тези не стават...
    Като изляза на 1 м. извън София и от плещите ми се смъква някакъв огромен товар...

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  18. 18 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#16] от "anonimnii":
    Къде точно в чужбина не си чувал рев от мотори? В Италия? В Гърция? В Испания? Франция?
    Вероятно ще да е в Швейцария, за там съм сигурен, но за половин Европа шумът от моторите вечер си е част от пейзажа.

  19. 19 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 344 Весело

    Като изляза на 1 м. извън София и от плещите ми се смъква някакъв огромен товар...
    —цитат от коментар 17 на anonimnii


    И влезеш в Перник ли? :P


  20. 20 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#18] от "osuald":

    В Гърция, Турция и Сърбия не съм чувал. В Гърция къде сте чувал? Ако ще ми казвате за гръцките мотопеди дето са навсякъде, въобще не сте разбрал за какво пиша. И явно не сте от София.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  21. 21 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#19] от "oldschool":

    Само да съм вън от София... Не е задължително Перник...
    Перничани са като хора излязли от анекдот... Те са отделна тема...

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  22. 22 Профил на dvbsjsjadjasdasdjas
    dvbsjsjadjasdasdjas
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#11] от "dvbsjsjadjasdasdjas":Кучетата по принцип се разхождат с каишка, особено в центъра. :)
    —цитат от коментар 15 на osuald


    Говорих за парковете в центъра — не мисля, че 6-килограмовото ми куче пречи на някого в Борисовата или Заимов. За разлика от пиратките.

  23. 23 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3823 Любопитно

    UNITED EU UNION

    Като у назе... но ще.

    Ще има ли малко процентче от глобата
    за будните граждини, първи събудени,
    първи докладвали... като у назе?

    "В София глобата
    за гърмежи с пиратки и бомбички
    ще стане от 500 до 2000 лева"

  24. 24 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Да глобяват вечерта на 31-ви декември срещу 1-ви януари... Ивицата Газа...

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3823 Неутрално

    UNITED EU UNION

    уточнение

    и на тези гърмещи "мръсна газ" с чисто нови мотоциклети

    До коментар [#5] от "oldschool":

    а гърмежите от бръкмите на селяндурите,
    дето карат без гърнета?

  27. 27 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 5879 Любопитно

    А гърмене с пищови май не е забранено?

    Имам два, пистолет и револвер, на Нова година изстрелвам над 50 патрона. Халосни естествено.

    ДБ: Време е да спечелим България
  28. 28 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 295 Разстроено

    Те те лъжат, маминото, те те лъжат...

  29. 29 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    . Съгласен съм, но по– важно е глобите да се събират.

  30. 30 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 5879 Неутрално

    През декември и януари не пускам кучето си без каишка, защото в центъра винаги ще се намери някой да хвърли пиратка. Когато чуе бомбичка в далечината побягва накъдето му видят очите и никаква команда не работи.
    —цитат от коментар 11 на dvbsjsjadjasdasdjas


    От вас с кучетата има друг проблем, никой в България не събира екскриментите на кучето си! Трябва да има глоби от 500 до 1000 лева за замърсяване, и 20% от глобата да е за докладвалия нарушението.

    ДБ: Време е да спечелим България
  31. 31 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#20] от "anonimnii":
    Нека е да е в в Солун, че Атина или другите големи градове са далече, вечер, късно вечер говоря за часовете след 23ч се разходете за да се насладите на " тишината" от форсираните мотори.
    За Сърбия да сравним Белград вечер и София, ще се изненадате колко сте далеч от представата за тишина.
    И не говоря за мотопедите.
    Разходете се в Милано или Рим вечер, или в Париж, и там няма да се насладите на тишината. :)
    В зеленият ми паспорт, когато ми го издадоха пишеше, че жителството ми е софийско, с което отговарям откъде съм. И да, живея в София, и знам за какво говорите, просто в случая си говорите наизуст.

  32. 32 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#11] от "dvbsjsjadjasdasdjas":

    Ами то по принцип нямаш право да пускаш кучето си без каишка.

    Отнемане на имуществото на всеки, който не е жигосан с COVID "ваксина"!
  33. 33 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#22] от "dvbsjsjadjasdasdjas":
    Не казвам ,че пречи кучето ви, когато не е на повод, просто такива са разпоредбите. Когато искаме да се спазват разпоредбите относно пиратките, така е редно да спазваме и другите разпоредби, както в случая с разходката на домашен любимец.
    Просто е!

  34. 34 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3376 Неутрално

    комай това ще остане единственото читаво нещо, излязло от общински съветник

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  35. 35 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#31] от "osuald":

    Ами в Солун съм бил сигурно 100 пъти и не съм чул вечерта, а и през дена форсиране на мотори.
    В София се прави нарочно.
    Айде за Гърция да не е наизуст...
    Като почне тук някой да лъже за Гърция и направо ми става странно.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  36. 36 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    В Германия с надупените мотори и с АМГ-тата и M-ките на момента ги спират от движение, ако звукът отзад е отвъд позволеното. Позволеното е записано в талона на колата. После идва репатрак и ги вдига...до 2 седмици трябва да покажат, че са отново в норма.
    Пример: https://www.youtube.com/watch?v=pk7O67eOC3A&ab_channel=AchtungKontrolle

  37. 37 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    Поредната заповед която ще се остане неприложима и неизпълнима.

  38. 38 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    A ето как с повдижни цивилни автомобили следят за скорост и дистанция
    https://www.youtube.com/watch?v=I87bgt0XlG0&ab_channel=AchtungKontrolle

  39. 39 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    Скоро гербаджиите няма да пеете в София, пишете си ги всякакви

  40. 40 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Интересно сега като са 500 лева колко хора са глобени миналата година? И как по-точно някой би сигнализирал, след като има хора на почти всички тераси? А пиратките извън Нова година? Трябва да станеш през нощта и с бинокъла с нощно виждане да разбереш кой съсед ги е хвърлил (ако е още там). И ако успееш, от полицията ще ти кажат, че трябва им отвориш входната врата (на съседния блок) и да им кажеш кой точно апартамент е...

    Както някой спомена, просто да се спре продажбата на тия неща и ще намалеят бомбардировките.

  41. 41 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    ОТЛИЧНО РЕШЕНИЕ, крайно време и да се прилагат санкциите.
    Тия безумия с мятането на пиратки е абсолютно отвратителна цигания...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на kqv22356908
    kqv22356908
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Глоба 2000лв?Не-е,глобата трябва да е 20 000лв.,200 000 лв.,2 000 000 лв.,20 000 000лв.и т.н.и т.н.Да глобят ЕДИН и да кажат: ето,в касата на общината/а тя не е ли обща каса на всички нас,или греша?/днес постъпиха 2лв. Истински 2лв./може и на стотинки/.Всичко друго е /нецензурна дума/!

  44. 44 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    Малко е!
    Толкова хора и животни пострадаха. Що за идиотщина.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  45. 45 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    гърмежите са страшно травмиращи, като гръмна "Аврора" 1918, още им бучат главите на некои тука...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  46. 46 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2474 Весело

    А кога ще забранят употребата на всякакъв вид аклохол? Аман от подпйнали по празниците 😂

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  47. 47 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2474 Весело

    Всички зверо и скотолюби показаха колко са толерантни -не могат веднъж в годината за един ден да изтърпят нещо по различно от купешки лай и скимтене.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  48. 48 Профил на ndz08521531
    ndz08521531
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#18] от "osuald":

    Не,в Германия ги гонят до дупкаи проверяват ауспусите за модификации.

  49. 49 Профил на Raegan
    Raegan
    Рейтинг: 231 Весело

    На този са му нанесли травма в зряла възраст!

  50. 50 Профил на Raegan
    Raegan
    Рейтинг: 231 Весело

    На този са му нанесли травма в зряла възраст!

  51. 51 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2088 Весело

    До коментар [#37] от "star bastun":

    "Спира ме един полицай и стои до прозореца на колата ми. Аз мълча и той мълчи. По едно време пита:
    -И сега какво правим? Хайде предложи нещо...
    -Ожени се за мен...
    Напсува ме и ме пусна..."

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  52. 52 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#35] от "anonimnii":
    Навсякъде се прави нарочно. :)
    И явно си говориш наизуст за “тихия” Солун. Моторите вечер по Игнатия се чуват през 5/6 пресечки.
    Нека не си говорим глупости!


  53. 53 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#48] от "ndz08521531":
    Никъде не съм споменавал Германия или скандинавските страни. Говоря за южната част от Европа. :)

  54. 54 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#52] от "osuald":

    Ами на "Игнатия" не съм чувал шумни мотори.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  55. 55 Профил на oua58686497
    oua58686497
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Всички зверо и скотолюби показаха колко са толерантни -не могат веднъж в годината за един ден да изтърпят нещо по различно от купешки лай и скимтене.
    —цитат от коментар 47 на DDR


    То не е с бога и прилика.
    Направо е вакханалия.
    Да отиде някой да ти гърми 50 пъти под прозорците, пък и по прозорците??

  56. 56 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    А, да искат да слушаме само оперна музика?!?
    Няма да стане с тази забрана. Идиоти.
    Да видят бременните в какъв стрес живеят и защо се раждат все повече аутистчета?!? Имат ли обяснение тези... да не се повтарям.

    Любовта ще спаси света!!!
  57. 57 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#54] от "anonimnii":
    О.к , само в София има шумни мотори . :)
    Този спор е безмислен!


  58. 58 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2738 Весело

    гърмежите са страшно травмиращи, като гръмна "Аврора" 1918, още им бучат главите на некои тука...
    —цитат от коментар 45 на Вилдирас Владиленов




    Путин ни научи да гърмим с пиратки :)

    Любовта ще спаси света!!!
  59. 59 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Само с глупости се занимавате! На всички е пределно ясно, че няма никакво значение какво ще приемат, гърмежите ще са по силни с всяка изминала година и въпросния общинар не може да ги спре по никакъв начин. Ако се опита да глоби някой, най много да свърши с пиратка или ракета в някой отвор, който не е подходящ за това.
    Не съм гърмял от малък, но на 10-15 години ми харесваше. Не е голям проблем.

    Да вземат да мислят за нещо полезно, за паркинги и нормални пътища. Да мислят как да накарат хората да водят кучетата си на повод и да ползват наморници. Не да се занимават с глупости, които няма как да се приложат НИКЪДЕ.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  60. 60 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 531 Неутрално

    През декември и януари не пускам кучето си без каишка, защото в центъра винаги ще се намери някой да хвърли пиратка. Когато чуе бомбичка в далечината побягва накъдето му видят очите и никаква команда не работи. Не ми се мисли колко домашни животни са избягали по този начин и колко бездомни са треперили от ужас. Не очаквам нито от подрастващите, нито от порасналите батки да се замислят. Дано има по-строг контрол, защото по друг начин няма да се оправят нещата.
    —цитат от коментар 11 на dvbsjsjadjasdasdjas


    Има, да те глобяват през останалите 10 месеца за това, че пускаш кучето си без каишка.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  61. 61 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#57] от "osuald":

    Спорът е безсмислен, защото не става въпрос за шумни мотори, а безсмислено форсиране на двигателите на мощни мотори при което се вдига невероятен шум.
    Това го има само в София. И други хора ви писаха, че в Германия това го няма, но ви си пишете, може някой да ви повярва.
    За Гърция няма как да стане, защото такова нещо няма.

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  62. 62 Профил на dvbsjsjadjasdasdjas
    dvbsjsjadjasdasdjas
    Рейтинг: 38 Неутрално

    От вас с кучетата има друг проблем, никой в България не събира екскриментите на кучето си! Трябва да има глоби от 500 до 1000 лева за замърсяване, и 20% от глобата да е за докладвалия нарушението.
    —цитат от коментар 30 на Полковник Паликъщов


    Аз събирам винаги, правя забележка и предлагам торбичка на хора, които виждам, че не го правят. Така че не е "никой в България", повечето хора си ги събират по мои наблюдения. Малкото нахалници, които не го правят обаче оставят следа след себе си по 2 пъти на ден. Процентно са малко, но са консистентни. Така че съм съгласен за предложението за глобата, но не и с обобщението за "вас с кучетата".

    Но все пак не виждам какво общо има това с темата, че пиратките травмират децата и животните.

  63. 63 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Много сте се изнежили. Честно.

  64. 64 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    а колко глоби са наложени до сега? обзалагам се, че близо до 0. ако се налагаха тези глоби общината щеше да върже годишния си бюджет още на 1 януари. и 1 млн лв да направите размера на глобата като не се събира няма никакво значение. до кога ще се творят такива глупости???

    Истината ни прави свободни.
  65. 65 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 726 Неутрално

    През декември и януари не пускам кучето си без каишка, защото в центъра винаги ще се намери някой да хвърли пиратка. Когато чуе бомбичка в далечината побягва накъдето му видят очите и никаква команда не работи. Не ми се мисли колко домашни животни са избягали по този начин и колко бездомни са треперили от ужас. Не очаквам нито от подрастващите, нито от порасналите батки да се замислят. Дано има по-строг контрол, защото по друг начин няма да се оправят нещата.
    —цитат от коментар 11 на dvbsjsjadjasdasdjas


    Искаш контрол а си разхождаш в центъра кучето без каишка. Ако гледаме статистиката има в пъти повече пострадали хора от ухапвания от кучета, отколкото от пиратки.

  66. 66 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1130 Весело
  67. 67 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2183 Любопитно

    Продажба само с разрешително от райония кмет трябва да бъде въведена. И януари ревизия на всичките бизнеси, които продават - без удостоверен преглед от страна на продавача на това разрешително и проверка, че то е валидно да им се набие глоба от 10к нагоре. Иначе селяните ще намерят начин да изхитреят.
    —цитат от коментар 1 на m_todorov


    Това е рецепта за големи поразии и нарушения. "Селяните" ще си правят домашни пиратки, а те не само че са по-силни като гръм, ами са и далеч по-опасни за "селянина" и околните. Отделно че ще ги пробват по-често, хем "да не губят форма" за правенето, хем да са сигурни че няма да има провал като почнат гърмежите.
    Баце, това ти го пиша като реалност от времето, когато в магазина не се продаваха "пиратки".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  68. 68 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2183 Весело

    През декември и януари не пускам кучето си без каишка, защото в центъра винаги ще се намери някой да хвърли пиратка.
    —цитат от коментар 11 на dvbsjsjadjasdasdjas


    Баце, ти 300 дни годишно си в нарушение с кучето, а си тръгнал да съдиш другите, дето гърмят 2 дена в годината... Нагло или глупаво, или и двете.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  69. 69 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    Аз пък колко време се оплаквам от безплатното паркиране в синята зона във Варна петък и събота, ама на никого не му пука!

  70. 70 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    До коментар [#69] от "pontius_glarus":

    И от серящите кученца на миските? Уж имало глоби, само дето досега няма нито една (един) глобен, а градовете ни са осрани от малки мастийчета!

  71. 71 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Тя може и 3 милиона да стане, кел файда. Ташак работа, при искрено желание, отговорните органи трябва проведат задълбочено разследване , събирайки доказателства , в стил Хорейшио. Ясно , че няма стане.
    А бе те нали уж кучията трябва да са с намордник ? Аз не съм виждал такова нешо, па контрола му е елементарен. Ше ти търси някой келешите ,дето мятат пиратки...де беееее хахаха ....приказки за балъци.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  72. 72 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    До коментар [#56] от "hope":

    Бе ...ти , ела ми гърмиш под прозорците , аз ще те направя вагнерист, вервай ми. Дивашките забавления , които имат за цел да впечатлят околните, трябва да са преследвани по най-жесток начин.
    Силна музика, на която хората се радват, нямам нищо против.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  73. 73 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    До коментар [#72] от "schwimmwagen":

    Най много се гърми в милиционерските квартали където тоя на снимката няма никакви правомощия. Както и махалите с тъмно зелени.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  74. 74 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    До коментар [#73] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Охх
    Някъде 2008г изкарах Нова година с един пич американец в кв Лозенец с страхотен изглед към Ндк и нататък . Тоя откачи като видя патакламата. Каза че " такова нещо не си е представял, а доста е пътувал". Свидетел съм, как след няколко години , демонстрираше гледката , как цяла София "гори" гости от чужбина.
    Така ,че заеби тия тъпотии с милиционерите и други..

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  75. 75 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Куха наредба, ще глобят някой в новогодишната нощ само ако отвори вратата на СДВР и метне вътре пиратка.

    Много хитър
  76. 76 Профил на zhoo
    zhoo
    Рейтинг: 59 Неутрално

    криминализиране му е майката, к'ви са тез глоби за по 2 гроша, в затворите само министри, политици, съветници, я и малко хулигани да вкарат.

  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    До коментар [#74] от "schwimmwagen":

    Всеки има право на собствено мнение. Къде според теб се стреля с огнестрелно оръжие?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Аз не се травмирам, но като гръмне някой келеш пиратка когато съм легнал да почивам (а това се случва далеч не само по Нова Година) ми иде да го намеря и да му я натикам да не казвам къде... обаче е безнадеждно в софийските квартали да разбереш от кой балкон е хвърлена, така че въобще не се надявам да има глобени, пък ако ще и 20 хиляди да е глобата.

  79. 79 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Едно време нямаше пиратки, но си правехме бомбички от миниум и бронз.
    В резултат, върху стените на повечето сгради имаше красиви абстрактни изображения.
    Сега май никъде не се продава миниум...

    Отнемане на имуществото на всеки, който не е жигосан с COVID "ваксина"!
  80. 80 Профил на Storm
    Storm
    Рейтинг: 276 Весело

    - Броят на децата с аутизъм расте в последните години и за тях гърмежите с пиратки са стресиращи. -

    Не е лошо да се забрани и ходенето пеш, а тичането за здраве съвсем!
    Толкова инвалиди ПАРДОН 'лица с неравностойно физическо състояние' и дебелаци има по улиците, че не бива нормалните хора да ги дразнят !!

  81. 81 Профил на vip1215
    vip1215
    Рейтинг: 223 Неутрално

    - Броят на децата с аутизъм расте в последните години и за тях гърмежите с пиратки са стресиращи. - Не е лошо да се забрани и ходенето пеш, а тичането за здраве съвсем! Толкова инвалиди ПАРДОН 'лица с неравностойно физическо състояние' и дебелаци има по улиците, че не бива нормалните хора да ги дразнят !!
    —цитат от коментар 80 на Storm


    Те са новите нормални. С право се дразнят от тичащото малцинство :)

  82. 82 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#58] от "hope":

    на пиратки са ни научили китайците.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  83. 83 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    а амириканските SJW даже ръкопляскане забраняват, искат да го заменят с щтракане с пръсти. Пляскането им напомняло за травмиращите шамари, които родителите им явно са си спестили ...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  84. 84 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#17] от "anonimnii":

    Съгласен съм със всичко написано от теб с изключение на софиянци. В София преди 20г беше тотално различно, след това се напълни със селяндури от цяла България, а последните носят със себи си само простотия, бронирани срещу това големия град да ги облагороди. Аз като мръдна извън София селянията си остава, единствено хората на кв.м. намаляват.

  85. 85 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#84] от "m_todorov":

    напомняш ми за един гей кйойто слушах преди двайсетина години по радиото...
    Обясняваше, че когато той дошъл да учи в началото на 80те в София и бързо станал столичанин, тогава било друго, градът се обогатявал...
    а после започнали да идват които си поискат, без контрол, вече не можел градът да ги асимилира :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK