"...По тази причина след съответните законови промени буните можели да бъдат отдадени за стопанисване на частни инвеститори, "които да ги превърнат в малки пристанища и атракциони", каза Пасев...."
Гениално, ГЕРБ! На концесия, или по-точно да ги продадем! Пари, пари, и пак пари!
Интересно, че така и явно няма компетентен орган, който да разбере в добро състояние ли са брегоукрепителните съоръжения или не. Защото си спомням, че през лятото нещо беше започнало да се прави подобно, но някои твърдяха, че нямало никаква нужда. Сега последно - стават ли буните или не стават? После да не стане като с магистралите...
Инхаусите свършиха и сега почва Рекета на парче. Би могло Да а Би могло и НЕ така и Баба знае. Ше се приковът ли с вериги тея Кресливи Апапи да ги залее Морето ако грешът? Значи за да се даде Буната на Концесия тя носи пари. Не съм Фен на Държавно ама щом Часника може да изкара защо тя не може.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
До коментар [#2] от "pontius_glarus": Държавните служители приемат т.нар. "публично-държавна" собственост, за тяхна, на държавните служители, и измислят какви ли не врътки да продават, и да вземат своите проценти разбира се.
От кога капитал се интересуват от неща извън линията София - Слънчев бряг? Алооу, вие да не сте национална медия, бе? Къде са 30те статии за ТИЗ днес? Кой го интересуват неща на територия населена само с орки. Бързо статия за шахтите на Графа!
Срамно е да се твърди, че държавата нямала някакви си 5-10 млн лева, след като същата изхарчи с лека ръка над 300 млн лв за редица безсмислени избори и машини( е, някои се облажиха от това). Понеже редовно посещавам Първа буна на варненския плаж ми става болно за жалкото състояние в което се намира тя сега. А за ремонти се говори от десетки години и нищо не се прави.
На залива нищо му няма. Там си още от ледниковата епоха. Каварненската неправителствена организация на местните шезлонгаджии и дюнерджии иска да й предпазят пясъка и плажа, ама що ли не си го казват направо?
Буните са проектирани и изградени с цел да спрат ерозията на бреговата ивица. Без тях, бреговете се свличаха. Има плажове които помня от детството си, но сега са изчезнали.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
То добре, че беше народната власт...иначе съвсем без плажове щяхме да останем. И все пак разположениет на буните все още е спорно, защото пясъкът сега отива на плажа на Аспарухово.
На времето е нямало сондажни кладенци във водо дайната зона на "Болата".Сега от там се захранва с вода с.Българево,нос Калеакра,с.Свети Никола и к.к."Русалка"
Журналиста е от Варна. Аз прочетох статията, но никъде не прочетох името на собственика на Алея първа. А той е групировката ТИМ. Ако случайно авторът е бил коректен и е споменал този важен факт, а аз не съм прочела правилно, моля да ме коригирате.
Апропо, редакцията, първата снимка от къде я свалихте ? Излагате се. Де да можеше и политиците така да ни ги представяте, с мъглива снимка от височина, та да не се види дори лицето му.
Едно време имаше един институт Транспроект, там имаше отдел Пристанища... Моята майка (сега вече доста възрастна) тогава работеше там, и постоянно беше в командировки по тия буни. Тогава се строяха и реконструираха много усилено, това съм запомнил...198х годините От тогава не вярвам и една крушка някъде да е сменена по тях
Няколко коментара по статията: 1. Заглавието звучи много оксиморонно. Буната е техническо съоръжение, тя не се ползва, а изпълнява функция да предпазва от вълнение и изземане на пясък. Ползването и от рибари и туристи е незначителен бонус, който няма отношение към нейните функции. Ако само това е проблема, слагаш табела "Влизането забранено, Опасно за живота" и толкоз. Както стана модерно - "Всеки сам си преценя"
2. Как ремонтираш една буна от тетраподи? Само с пренареждане. Че се разпадат и трябва да се вземат мерки, ДА, но това не е жилищен блок, че да го санираш с шпакловка и мазилка, да сложиш нова настилка и няколко пейки за рибарите и романтиците и да кажеш "екстра". Такъв ремонт е сложен за изпълнение, а хората в България, които разбират от такъв тип строителство стават все по-малко (и все по-мразени). Най-вероятно ще трябва да се прави откъм морето и ще иска съответния:
3. Ресурс - всичко опира до пари и/или подходяща техника. Ние ресурс да извлечем един заседнал кораб нямахме, с какъв ресурс, финансов и технически, ще се направи ремонта и за колко време? Незнам колко би струвало да поддържаш кораб кран в морето да извършва строително монтажни работи, но със сигурност няма да е евтино. В България имаме лошата практика да занемеряваме нещата и като бедата стане се реве "оле, кво стана" . Като не се заделя ресурс за поддръжка на съоръжения и бедствия, ще се дава за последствията от занемереност. Биха могли общините да търсят да вземат от частните инвеститори по морето, които от своя страна ще търсят да си приберат парите от туристите, които ще реват, че е съкпо и ще ходят в Гърция и те така, порочния кръг си се върти до безкрай. Изход? Незнам. Парите обаче пак не решават гарантирано проблема с наличната техника и експертиза, а ако се търсят такива от чужбина, парите скачат многократно.
Та решението не е просто "Айде, действаме". Не можеш да кажеш"дай да превозим 100 овце за 2 дена до съседното село", а да разполагаш с един стар Голф. Но действие определено трябва! При всяко положение ще бъде интересно.
Това с буните никога не е било проблем на обикновения човек. Проблем е за тези с яхтите, къде да си ги паркират като си идват до хотела. Оставете буните да се саморазрушат и да подкопаят хотелите. Разкарайте колите от морските алеи. Разкарайте заведенията и забранете силната музика. Много по-важни обстоятелства за качествен туризъм отколкото бетонните буни. Милиони левове за тетраподи ще харчи държавата сега, за кефа на концесионера.
Било е езеро. Попитай местните. Нямало е плаж и дюни. От едно просто ортофото ще установиш с просто око, че плажа и дюните са резултат от антропогенна намеса в ландшафта - с изграждането на тези буни.
ЖурналистЪТ не само е от Варна, но е и един от най-убедените антиТИМисти. Работата е там, че именно той редовно обяснява, че всъщност нямало нужда от никакво брегоукрепване, а частните интереси в града просто използвали предлога за брегоукрепване за допълнително застрояване :)
Енчев е класическа калинка на ГЕРБ. Вижте му разпореждането и противоречието в точка 5 и 6. Енчев или Диана Василева ще контролират. Диана Василева напусна отдавна, а Енчев ходи само за снимки с министри или интервюта пред медии. Тази държава не може да тръгне без да се изхвърли и последната калинка на ГЕРБ.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
jmf29537805
Рейтинг: 732 НеутралноЕдинствено "кеят на Доган" прави изключение и то защото чорбаджията му е перфектен хидроинжинер.
pontius_glarus
Рейтинг: 3601 Неутрално"...По тази причина след съответните законови промени буните можели да бъдат отдадени за стопанисване на частни инвеститори, "които да ги превърнат в малки пристанища и атракциони", каза Пасев...."
Гениално, ГЕРБ! На концесия, или по-точно да ги продадем! Пари, пари, и пак пари!
black_recluse
Рейтинг: 642 ЛюбопитноИнтересно, че така и явно няма компетентен орган, който да разбере в добро състояние ли са брегоукрепителните съоръжения или не. Защото си спомням, че през лятото нещо беше започнало да се прави подобно, но някои твърдяха, че нямало никаква нужда. Сега последно - стават ли буните или не стават? После да не стане като с магистралите...
Big Muzzy
Рейтинг: 1151 НеутралноИнтересно как се е зародил и съществувал залив Болата преди да има буна че сега е застрашен ако се разруши.
znaya
Рейтинг: 445 ВеселоЩе има скоро хотели-укрепители на буни, подозирам. От това по-първа линия здраве му кажи.
dedoliben
Рейтинг: 2384 НеутралноИнхаусите свършиха и сега почва Рекета на парче.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIБи могло Да а Би могло и НЕ така и Баба знае.
Ше се приковът ли с вериги тея Кресливи Апапи да ги залее Морето ако грешът?
Значи за да се даде Буната на Концесия тя носи пари.
Не съм Фен на Държавно ама щом Часника може да изкара защо тя не може.
Суджук Герберите
Рейтинг: 864 НеутралноВажното е, че платихме 400 милиона лева за да може доган да си има печелившо пристанище.
... с двеста...realguru
Рейтинг: 2467 НеутралноНякой е написал че са опасни за ползване.
Добре, ама сега какво?!?!
Някой трябва да отпусне пари да се оправят, щото иначе всеки по веригата ще вика "Ние подадохме сигнал, ама нямаме пари да го оправим".
pontius_glarus
Рейтинг: 3601 НеутралноДо коментар [#2] от "pontius_glarus":
Държавните служители приемат т.нар. "публично-държавна" собственост, за тяхна, на държавните служители, и измислят какви ли не врътки да продават, и да вземат своите проценти разбира се.
1107
Рейтинг: 588 НеутралноА буната на сарая откриха ли я, или тя е "поземлен имот"?
Zhivko Stoykov
Рейтинг: 388 НеутралноОт кога капитал се интересуват от неща извън линията София - Слънчев бряг? Алооу, вие да не сте национална медия, бе? Къде са 30те статии за ТИЗ днес? Кой го интересуват неща на територия населена само с орки. Бързо статия за шахтите на Графа!
Georgi Kanev
Рейтинг: 643 НеутралноНищо ново под слънцето в БГ.
Тотална безстопанственост и безхаберие на властите, години наред.
ivanpopov
Рейтинг: 675 НеутралноАми нали за това заведохте дело срещу Банови - да не ремонтират и поддържат буната, пазеща плажа пред обекта.
Euronymous
Рейтинг: 877 НеутралноУж бяха опасни за плажовете и щяха да ги правят на острови ...
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2840 НеутралноТе тия буни сега "експертният" кабинет ще ги оправи!!!Интересно др.Рашков как ги е пропуснал....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Oggie Petkov
Рейтинг: 647 НеутралноСрамно е да се твърди, че държавата нямала някакви си 5-10 млн лева, след като същата изхарчи с лека ръка над 300 млн лв за редица безсмислени избори и машини( е, някои се облажиха от това). Понеже редовно посещавам Първа буна на варненския плаж ми става болно за жалкото състояние в което се намира тя сега. А за ремонти се говори от десетки години и нищо не се прави.
Hristo Hristov
Рейтинг: 1379 ВеселоНяколко подпорни хотела ще решат казуса според мен.
www.economistbg.com/nickkal
Рейтинг: 229 ВеселоХехехе. специално за варненските буни....за лодки и хора не може, за автомобили може.....
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 950 НеутралноНа залива нищо му няма. Там си още от ледниковата епоха. Каварненската неправителствена организация на местните шезлонгаджии и дюнерджии иска да й предпазят пясъка и плажа, ама що ли не си го казват направо?
ivo
Рейтинг: 665 НеутралноНапомням че тези буни и заливи са изкуствено създадени, така че всичко си идва на мястото и природата се самовъзстановява!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Роси
Рейтинг: 7192 НеутралноАбе, къде бяха всичките тези през годините, че сега почнаха да откриват, че нищо не е наред в България.
tsyrvulan
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#4] от "Big Muzzy":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Буните са проектирани и изградени с цел да спрат ерозията на бреговата ивица. Без тях, бреговете се свличаха. Има плажове които помня от детството си, но сега са изчезнали.
georgi_ww
Рейтинг: 620 НеутралноТо добре, че беше народната власт...иначе съвсем без плажове щяхме да останем. И все пак разположениет на буните все още е спорно, защото пясъкът сега отива на плажа на Аспарухово.
Memish Mustafov
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#4] от "Big Muzzy":
На времето е нямало сондажни кладенци във водо дайната зона на "Болата".Сега от там се захранва с вода с.Българево,нос Калеакра,с.Свети Никола и к.к."Русалка"
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 850 НеутралноЖурналиста е от Варна.
Истината рано или късно излиза наяве.Аз прочетох статията, но никъде не прочетох името на собственика на Алея първа.
А той е групировката ТИМ.
Ако случайно авторът е бил коректен и е споменал този важен факт, а аз не съм прочела правилно, моля да ме коригирате.
katerina_slavova
Рейтинг: 1213 ВеселоНе е вярно!
Буните са добре укрепени с фекалии от близките хотели и капанчета. Няма никаква опасност за любителите на морския бриз.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 850 НеутралноАпропо, редакцията, първата снимка от къде я свалихте ?
Истината рано или късно излиза наяве.Излагате се.
Де да можеше и политиците така да ни ги представяте, с мъглива снимка от височина, та да не се види дори лицето му.
Vasil Angelov
Рейтинг: 68 НеутралноЕдно време имаше един институт Транспроект, там имаше отдел Пристанища...
Моята майка (сега вече доста възрастна) тогава работеше там, и постоянно беше в командировки по тия буни. Тогава се строяха и реконструираха много усилено, това съм запомнил...198х годините
От тогава не вярвам и една крушка някъде да е сменена по тях
cheeteach
Рейтинг: 5 ЛюбопитноНяколко коментара по статията:
1. Заглавието звучи много оксиморонно. Буната е техническо съоръжение, тя не се ползва, а изпълнява функция да предпазва от вълнение и изземане на пясък. Ползването и от рибари и туристи е незначителен бонус, който няма отношение към нейните функции. Ако само това е проблема, слагаш табела "Влизането забранено, Опасно за живота" и толкоз. Както стана модерно - "Всеки сам си преценя"
2. Как ремонтираш една буна от тетраподи? Само с пренареждане. Че се разпадат и трябва да се вземат мерки, ДА, но това не е жилищен блок, че да го санираш с шпакловка и мазилка, да сложиш нова настилка и няколко пейки за рибарите и романтиците и да кажеш "екстра". Такъв ремонт е сложен за изпълнение, а хората в България, които разбират от такъв тип строителство стават все по-малко (и все по-мразени). Най-вероятно ще трябва да се прави откъм морето и ще иска съответния:
3. Ресурс - всичко опира до пари и/или подходяща техника. Ние ресурс да извлечем един заседнал кораб нямахме, с какъв ресурс, финансов и технически, ще се направи ремонта и за колко време? Незнам колко би струвало да поддържаш кораб кран в морето да извършва строително монтажни работи, но със сигурност няма да е евтино. В България имаме лошата практика да занемеряваме нещата и като бедата стане се реве "оле, кво стана" . Като не се заделя ресурс за поддръжка на съоръжения и бедствия, ще се дава за последствията от занемереност. Биха могли общините да търсят да вземат от частните инвеститори по морето, които от своя страна ще търсят да си приберат парите от туристите, които ще реват, че е съкпо и ще ходят в Гърция и те така, порочния кръг си се върти до безкрай. Изход? Незнам. Парите обаче пак не решават гарантирано проблема с наличната техника и експертиза, а ако се търсят такива от чужбина, парите скачат многократно.
Та решението не е просто "Айде, действаме". Не можеш да кажеш"дай да превозим 100 овце за 2 дена до съседното село", а да разполагаш с един стар Голф. Но действие определено трябва! При всяко положение ще бъде интересно.
clw21688650
Рейтинг: 24 НеутралноТова с буните никога не е било проблем на обикновения човек. Проблем е за тези с яхтите, къде да си ги паркират като си идват до хотела. Оставете буните да се саморазрушат и да подкопаят хотелите. Разкарайте колите от морските алеи. Разкарайте заведенията и забранете силната музика. Много по-важни обстоятелства за качествен туризъм отколкото бетонните буни. Милиони левове за тетраподи ще харчи държавата сега, за кефа на концесионера.
stelio90
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#4] от "Big Muzzy":
Било е езеро. Попитай местните. Нямало е плаж и дюни. От едно просто ортофото ще установиш с просто око, че плажа и дюните са резултат от антропогенна намеса в ландшафта - с изграждането на тези буни.
danielv
Рейтинг: 993 ВеселоДо коментар [#25] от "Мариана Кълвачева":
ЖурналистЪТ не само е от Варна, но е и един от най-убедените антиТИМисти. Работата е там, че именно той редовно обяснява, че всъщност нямало нужда от никакво брегоукрепване, а частните интереси в града просто използвали предлога за брегоукрепване за допълнително застрояване :)
helemong
Рейтинг: 51 НеутралноЕнчев е класическа калинка на ГЕРБ. Вижте му разпореждането и противоречието в точка 5 и 6. Енчев или Диана Василева ще контролират. Диана Василева напусна отдавна, а Енчев ходи само за снимки с министри или интервюта пред медии.
Тази държава не може да тръгне без да се изхвърли и последната калинка на ГЕРБ.