"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване", се посочва в решението на съда" т.е. - от утре вече може да обядисваме МОЧА всеки ден, след това ни осъждат тук, после ние съдим България в Страсбург, там осъждат държавата и повтаряме цикъла?
Започва голямото боядисване на паметници, като част от свободата на изразяване!
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Браво! Индулгенция за всички драскачи! Сега светът ни ще се напълни (буквално) с всички лоши думички по всички повърхности! Още веднъж - браво на ЕС по правата?! на човека. Добре дошли в кочината!
Този съд в Страсбург не е сериозен съд. Това е политически съд, неприеман сериозно в други държави. Който не вярва, да вземе да боядиса Триумфалната арка, така ще му боядисат задника от бой после...
То на бетона на Орлов мост боядисването му е най-малкият проблем. Използват го за градски кенеф... Ама никой не протестира срещу това... Всеки си ходи там по нужда. на удобно място е, в центъра на София, пък и бетона те подканва да ходиш там по нужда. мен като не ми се ходи по нужда и минавам от там, просто плюя върху лицата дето са на бетона. Никой не ги е канил в България да я "освобождават".
Трябвало е да ги осъдят не за хулиганство а за това, че собственика на паметника и много граждани, за които паметника има силно емоционално значение са понесли морални страдания и да заплатят разходите по почистването на паметника от боята. (нещо като когато някой ти надере с пирон колата например или ти напише "Х.и" на оградата.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Европейският съд одобрява боядисването на паметници, но не по принцип. Разрешено е да се поругават само паметници, които са символи на комунизма. Не е разрешено да отидеш в Брюксел и да поругаеш паметник на когото и да било. Това е пристрастие, а говорим за СЪД, а не за политически орган!
На Моча беше назначена охрана от вече бившия премиер Бай Тиквун Банкянски. По негово време, освен че се прокарваха руските тръби към Сърбия със скоростта на светлината, продаължиха да се поддържат всички паметници на комунизма и на съветските завоеватели. В село Правец, там където байХ ходеше да играе карти, Корнелия Нинова, заедно с низовата организация на БКП, поднасяше цветя под паметника на най-дълго управлявалия диктатор в БГ бай тодор. Селската учителка Фандъкова , също учавства в този процес. Изчистването на България от съветски символи и комунистически тотеми е не по-малко важна задача за решаване от икономическите реформи.
Можеш да се изразиш свободно като боядисаш който си искаш паметник. После обаче правораздавателните органи (или както там му се вика) трябва да те накарат законно и неоспорваемо за съда в Страсбург, да заплатиш разходите по почистването. Въпрос на закони и майсторлък на съдийте. Драскай колкото искаш но и плащай.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване", се посочва в решението на съда .... ______________________________________________________________
А ако боядисам сградата на този съд в Страсбург дали ще мине като СВОБОДА НА ИЗРАЗЯВАНЕ?
Деянието си е живо хулиганство!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Партизанското движение у нас се преекспонира. Нито сме били окупирани, нито е имало от какво да бъдем освобождавани. Комунистите у нас са били пета колона и са действали под диктовката на Москва. На 22 юни 1941 те изведнъж стават антифашисти, а ден преди това са били приятели с Хитлер.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Европейският съд одобрява боядисването на паметници, но не по принцип.Разрешено е да се поругават само паметници, които са символи на комунизма.Не е разрешено да отидеш в Брюксел и да поругаеш паметник на когото и да било.Това е пристрастие, а говорим за СЪД, а не за политически орган!
Европейският съд нито одобрява, нито се възхищава, нито заклеймява. Работи с документи - а явно документите по делото от Бг, който са му предтавени са направени така, че тези са осъдени едва ли не като поборници за нещо си и ги съдят за изразяване на свободно мнение. Не съм запознат с делото, но ако мотива за съденето им е бил изключително исамо това, да се възстановят разходите по почистването на паметника ( на база релани фактури) и покриване на понесени морални щети от хора и организации, които са се почуватвали засегнати, може би тази дописка сега нямаше да я има. Разсъждения на глас, нищо лично.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Е айде да се направи тогава на мястото на препиканото, паметник на Хитлер със същите размери и на него да пише "Благодарим ти че ни върна Македония. От признателните българи.". Даже надписът ще е истински, а не лъжлив като сега дето е там.
Тези съдии и прокурори които са ги осъдили трябва да им се спре лицензията тъй като не са учили достатъчно за да бъдат такива след падането а комунизма или по съшия начин както беше отнета лицензията на тези учили преди 9 септември. Тези които не знаят колко адвокати от него време останаха без работа по него време и трябваше да работят в строителство като общи работници...
""Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване", се посочва в решението на съда..." - колко либерте, колко хюмън, колко пророческо! ТАМ далеч, в циливилизованите страни СЪБАРЯХА паметници като израз на свобода!?! ДжендъризЪм не, ами нещо повече.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване", се посочва в решението на съда ....______________________________________________________________А ако боядисам сградата на този съд в Страсбург дали ще мине като СВОБОДА НА ИЗРАЗЯВАНЕ? Деянието си е живо хулиганство!
"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване" това дали се отнася за ВСИЧКИ паметници? Също така дали можем да си драскаме и по сгради и учреждения??
Може;, после е въпрс на добри адвоката и за какво ще те съдят ищците - за хулиганство или за заплащане на разходите по почистването. Ако е за второто, приготви си голяма кесия. Ако е за първото, в зависимост оттова, какво си драскал и какво си писал, може и активен борец против нещо си да станеш и даже ти да осъдиш държавата. Както споменах - игра на адвокати и обвинители е.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
А трябва ли да бъде? Свободата ми на изразяване включва и да се изразявам срещу ЕС, ЕСПЧ, различните сексуални принадлежности и раси, нали? Дали съдът има списък от позволени изразявания и забранени изразявания?
Евроатлантида
След като това действие е част от свободата на изразяване, защо Генов го е извършил през нощта, а не през деня, когато може лично да покаже кой боядисва? Сигурно през деня много работи и чак през нощта му е останало време да боядисва?
До коментар [#33] от "Dark Avenger alias Дечо Пора":
С разрешение на правителството и президента и след много дълга и сложна процедура на одобрение. Искаш да кажеш, че протестърът Генов е същински Кристо???
А да имат късмет да боядисат паметник на Джорж Флойд, та да видим какво ще им се случи. Лесно е да биеш умряло куче. Българите нямат чувство за “тайминг”:Когато имаше комунизъм нямаше антикомунисти, когато няма комунизъм - много антикомунисти.
Няма ли подобни символи,няма и бояджии,няма осъдени,няма задължени!Едно референдумче по въпроса и нещата си идват на мястото.Единия от кандидатпрезидентите и бивш служител на ДАНС искаше пряка демокрация,да стартира процедура!Чакам с нетърпениЙЕ!
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ"Върви лъжец от село на село, та лъже, върви брат му ден по-късно след него, та маже" - Елин Пелин - Големи лъжи.
Трябвало е да ги осъдят не за хулиганство а за това, че собственика на паметника и много граждани, за които паметника има силно емоционално значение са понесли морални страдания и да заплатят разходите по почистването на паметника от боята. (нещо като когато някой ти надере с пирон колата например или ти напише "Х.и" на оградата.
Тези собственици, да си вземат "паметника" на престъпниците-шумкари и да си го носят по къщите... Същото се отнася и за Моча! След 12 години управление на "европейската" герп - нула развитие по въпроса.
България ще трябва да покрие съдебните разноски, определени на 767 евро за Генов и 153 евро за Сърбинска. ______________ Еха аз ако боядисам изразявайки се, паметника на каубоеца Роналд Рейдън в Южния Парк или на протолибераста Мохандас Карамчанд Ганди и ме арестуват за това, ще ми дадат ли от ЕС 4000 евро?
Ако някой боядиса паметник на някой лгбт активист или борец против расизма - това как се води, "част от свободата на изразяване" или език на омразата?Или както обикновено двойни стандарти?
Трябвало е да ги осъдят не за хулиганство а за това, че собственика на паметника и много граждани, за които паметника има силно емоционално значение са понесли морални страдания и да заплатят разходите по почистването на паметника от боята. (нещо като когато някой ти надере с пирон колата например или ти напише "Х.и" на оградата.
За други граждани премахването на паметника има силно емоционално значение и понасят морални страдания от съществуването ,но в боядисан вид го приемат като творчество изразяване на позиция
"Тези собственици, да си вземат "паметника" на престъпниците-шумкари и да си го носят по къщите... Същото се отнася и за Моча! След 12 години управление на "европейската" герп - нула развитие по въпроса."
Абсолютно съм съгласен с това. Но да се приеме мацотенето по паметници за политическо изразяване ми идва в повечко. Не знам. И хулиганство не е. Как бихте погледнали на боядисване на колизеума? В политически смисъл като протест срещу почитта към една робовладелска империя? Не е това начина и не може да се руши. Това, че в конкретния случай това не бива да е паметник (както и Моча) е така. Но докато има статут на паметник не може да се маца или руши.
щото под опашката му избират Радев
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
Разбира се, много ми е интересно ако същите тези бяха боядисали паметника на Дж. Вашингтон какви ли глоби щяха да понесат. Съда в Страсбург право седи криво съди, и там са полазили соросоидите на подчинение на посолството!
Вандалщината си е вандалщина, ако всеки почне да прави каквото си иска спрямо собствените си виждания, няма да остане камък върху камък!
Кеф! Това отваря вратата за боядисването, или да го кажем по друг начин - художественото разкрасяване на останалите камъни по територията на България, издигнати в чест на съветските окупатори. Явно МОЧА и Альоша, поради липса на български политици и държавници, ще стърчат най-малко още 100 години, но поне да ги освежаваме веднъж на няколко месеца.
За други граждани премахването на паметника има силно емоционално значение и понасят морални страдания от съществуването ,но в боядисан вид го приемат като творчество изразяване на позиция
По чисто човешки си прав, но в случая паметника е нечия собственост и собственика, може да претендира с пълно право, че не желае някой друг да му боядисва собствеността и да изисква за покриване на разходите свързани с отсраняване на боята. Другите граждани, които се чувстват засегнати от паметника, могат да се обърнат към съда или друг подходящ обществен/държавен орган и да пожелаят премахването/преместването на паметника. Защо това не се е случили/случва от 1989 г до сега - сигурно знаете по-добре от мене. Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
""Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване",
Нека Асенчо Генов като талантлив оцветител и акционист да отиде на Запад да рисува по паметниците им да видим дали няма да се повтори историята с руснака Павлински който подпали вратите на френска банка и тъй като остана неразбран взеха че го опандизиха.
Деянието е общественоопасно и за него има предвиден специален състав в НК, а не само общия - за хулиганство.
Чл. 216. Който унищожи или повреди противозаконно чужда движима или недвижима вещ, се наказва с лишаване от свобода до пет години. Ако са причинени значителни щети, както в случая, наказанието е лишаване от свобода до десет години - ал. 5.
В случая проблемът е с некачественото обвинение, с лоша работа на прокуратурата.
"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване" А на мен свободата на изразяване ми е да вандалствам из центъра на града. Като ме осъди България, ще мога и аз да осъда България да ми плаща обезщетения. Що за наглост?
Кеф! Това отваря вратата за боядисването, или да го кажем по друг начин - художественото разкрасяване на останалите камъни по територията на България, издигнати в чест на съветските окупатори. Явно МОЧА и Альоша, поради липса на български политици и държавници, ще стърчат най-малко още 100 години, но поне да ги освежаваме веднъж на няколко месеца.
...В случая проблемът е с некачественото обвинение, с лоша работа на прокуратурата.[/quote] Точно това имах пред вид, но явно лошо съм го изразил. Исках да кажа, че така са направили обвинението, че пред съда в Страсбург е изглеждало като, че са ги осъдили едва ли не по политически причини. И от там следв аи решението на съда. (горе долу като работата с ветото за РСМ - докато се викаше, че крадът история нещата не вървяха, като се мина на варианта, че не спазват права и заличават исторически паметници и пренаписват надписи - нещата взеха да взимат друга посока) Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Ако на някой кретен му се размине отговорността по НК, носи административна отговорност по Закона за културното наследство -
Чл. 200а. (1) Който унищожи или повреди културна ценност, освен ако деянието не съставлява престъпление, се наказва с глоба в размер от 15 000 до 30 000 лв., а на едноличен търговец или юридическо лице се налага имуществена санкция в размер от 25 000 до 50 000 лв.
Чл. 200б. Длъжностно лице, което разреши или допусне унищожаването или повреждането на културна ценност, освен ако деянието не съставлява престъпление, се наказва с глоба в размер от 3000 до 6000 лв.
Хммм... както винаги и не за първи път българският народ ще плати близо 12.000 Евро за некадърността на българските съдии и корумпираните прокурори. Ако съм редактор в „Дневник“ щях да озаглавя статията така: До кога народа ни ще плаща безхаберието на българския съд? Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.
Сега, след като ЕСПЧ е установил, че извършителите не са хулигани, длъжностните лица - инспесктори / министърът на културата да напишат на всеки от двамата актове за административни нарушения, по 30 х. лева всеки - правомощието им е по чл. 229 от ЗКН.
С този аргумент много скоро ще се оправдават ексхибиционистите, педофилите, зоофилите, хвърлящите боклуци където им падне, драскачите на графити, селтаци надуващи мощните си уредби по всяко време на денонощието, "скулптори" ваещи с флекс, дрелка и канго когато им дойде музата, уриниращи на публични места, пиянски крясъци и викове, животновъдство в апартаментите, гратисчии, тарикати и много други хулигански изяви.
Писали сме едновременно. Не видях уточнението ви.Сега, след като ЕСПЧ е установил, че извършителите не са хулигани, длъжностните лица - инспесктори / министърът на културата да напишат на всеки от двамата актове за административни нарушения, по 30 х. лева всеки - правомощието им е по чл. 229 от ЗКН.[/quote]
По тази логка тези,които заличиха произведениетона изкуството "В крак с времето "следва да понесат наказание.Розовия танк стои в центъра на Прага именно в този си вид и е паметник именно в този си вид.
"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване", се посочва в решението на съда"т.е. - от утре вече може да обядисваме МОЧА всеки ден, след това ни осъждат тук, после ние съдим България в Страсбург, там осъждат държавата и повтаряме цикъла?
До коментар [#14] от "anonimnii":Разлика има само в клонираната ти глава. Паметникът си е паметник без значение на кого е. Започна най-големият лов на вещици и пренаписване на историята. Срам и позор.
До коментар [#20] от "Незнайко в Слънчевия град": а ден преди това са били приятели с Хитлер. ... >> Хайде да не преувеличаваме. Тези комунисти в Германия лежат из концлагерите, като небеизвестния Ернст Телман. Приятелят на Гьоринг -Георги Димитров пък е бил шеф на Коминтерна. Много повече ..приятели на Хитлер е имало в България, сред нашия политически, икономически и културен елит.
Изостанал и назадничав си , твоите братя по оръжие и бельо с тъмен отенък на кожата ,кафеви ,черни и бели беломразци /тези последните са най-ниското стъпало в левичарството/в Англия и САЩ отдавна хвърлят цели паметници в реките и езерата . Изглежда на нещо подобно на линч на безтъшачни същества ,които иначе нямат смелост да се изправят очи в очи със стрейт белите крайни националисти и всичките останали определения които принадлежат към тези хора наложени от "демократичните" медии.
Абстрахирайки се от идеологическата натовреност на скулптурната група, значи ли че, ако ида и ливна червена боя(кръв) върху, паметника на Левски и паметната плоча на загиналите американски летци или пък нарисувам свастики върху скулптурата на Ганди в Южния, това ще е форма на изразяване? Даже си имам и оправдание. ЩЕ кажа, че Левски е убил невинен човек, както и американските летци пускали бомби. А има данни, че Ганди е виждал в хитлерова Германия шанс да се отърве от британците. Много странно решение.....
Всички нормални хора, гледайки разни съветски и партизански паметници изпитват емоционални страдания, заради които също трябва да бъдат обезщетени, но ако не бъдат редното е да хвърлят по една чаша блажна боя и някак да ги "моделират" за по-младите поколения. Тукашните комуняги и русофили да внимават най-вече къде се намират - ако не им е удобно да се преместят някъде из обширните степи.
До коментар [#43] от "Рим":"Тези собственици, да си вземат "паметника" на престъпниците-шумкари и да си го носят по къщите...Същото се отнася и за Моча! След 12 години управление на "европейската" герп - нула развитие по въпроса."Абсолютно съм съгласен с това. Но да се приеме мацотенето по паметници за политическо изразяване ми идва в повечко. Не знам. И хулиганство не е. Как бихте погледнали на боядисване на колизеума? В политически смисъл като протест срещу почитта към една робовладелска империя? Не е това начина и не може да се руши. Това, че в конкретния случай това не бива да е паметник (както и Моча) е така. Но докато има статут на паметник не може да се маца или руши.
Изобщо не съм фен за съветските паметници и смятам, че мястото им е в музей или да се претопят. Но това решение на съда в Страсбург изглежда доста неадекватно, тъй като създава прецедент. Какво ще стане ако някой реши, че паметника на Левски или Ботев не му харесват и почне да цапоти. Трябва да се гледат нещата в цялост, а не да се вземат решения според момента и политическите пристрастия.
Решенията на ЕСПЧ не отменят влязлото в сила национално решение, но може да се ползва като основание да се иска възобновяване на националното производство, на основание чл. 422 от НПК.
Основание за възобновяване Чл. 422. (1) Наказателното дело се възобновява, когато: 4. с решение на Европейския съд по правата на човека е установено нарушение на Европейската конвенция за защита на правата на човека и основните свободи, което има съществено значение за делото;
Правомощията на съда във възстановеното производство са посочени в чл. 425 от НПК: (1) Когато намери искането за възобновяване за основателно, съдът може да:
1. отмени присъдата, решението, определението или разпореждането и да върне делото за ново разглеждане, като посочи стадия, от който трябва да започне новото разглеждане на делото;
2. отмени присъдата, решението или определението и да прекрати или да спре наказателното производство, а в случая на чл. 24, ал. 1, т. 1 - да оправдае подсъдимия в рамките на фактическите положения по влязлата в сила присъда;
3. отмени присъдата или решението, да признае подсъдимия за невинен и да му наложи административно наказание, когато деянието се наказва по административен ред в предвидените от особената част на Наказателния кодекс случаи или съставлява административно нарушение, предвидено в закон или указ;
4. измени присъдата, въззивното решение или новата присъда в случаите, когато основанията за това са в полза на осъдения.
Писали сме едновременно. Не видях уточнението ви.Сега, след като ЕСПЧ е установил, че извършителите не са хулигани, длъжностните лица - инспесктори / министърът на културата да напишат на всеки от двамата актове за административни нарушения, по 30 х. лева всеки - правомощието им е по чл. 229 от ЗКН.[/quote]
На извършителите още нищо не се е разминало. Могат само да възстановят висящността на процеса, ако поискат това. При възобновяване, на това основание - чл. 422, ал. 1, т. 4, изпълнението на присъдата се спира.
Навярно това е правилното решение. В Германия не виждам боядисани паметници (е, не помня как е в Берлин) та явно са намерили начин хем да не криминализират боядисването хем паметниците им да са чсити.
осем години това е минималният срок за възстановяване на справедливостта
така че я търсете докато сте млади, за да я дочакате
или я налагайте сами
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Във вашия пример собственикът е упражнил правото си на преценка.
В нашия казус собственикът също е упражнил правото си да възстанови стария вид на паметника, за което се е наложило да извърши ремонт и да направи разходи.
Заедно с наказателната отговорност има и гражданска за непозволено увреждане. Вината при него се презумпира, а законът разпорежда репариране на нанесените щети.
Всички нормални хора, гледайки разни съветски и партизански паметници изпитват емоционални страдания, заради които също трябва да бъдат обезщетени, но ако не бъдат редното е да хвърлят по една чаша блажна боя и някак да ги "моделират" за по-младите поколения. Тукашните комуняги и русофили да внимават най-вече къде се намират - ако не им е удобно да се преместят някъде из обширните степи.
Не съм политически пристрастен, но защо не се преместите вие, след като действащите в държавата ни закони определят деянията, които описвате и към които призовавате, като престъпления.
Може ида намерите някъде по света държава, където да не са. Е, ще се наложи доста да потърсите.
Хммм... двата минуса ми показват, че има хора в България, които намират за нормално и се радват, че редовно и от години плащаме за простотията и безхаберието на българските съдии и прокурори. На подобно удоволствие, като бъркането в собствения ти джоб, респ. джоба на народа, могат да се радват само мазохисти или герберисти. Поздрави от Isla Más a Tierra.
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.
А ако потърпевшите от комунизЪма поискат обезщетение за моралните страдания от десетилетната пропаганда, просташките манифестации и портретите на червените сатрапи под път и над път ,то на Позитано трябва да обявят фалит.
До коментар [#9] от "DDR":А ако потърпевшите от комунизЪма поискат обезщетение за моралните страдания от десетилетната пропаганда, просташките манифестации и портретите на червените сатрапи под път и над път ,то на Позитано трябва да обявят фалит.
Ако считат че имат право - да искат. Адвокати бол.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Николай Колев
Рейтинг: 3349 НеутралноА МОЧА може ли да я боЙдисаме?
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦4ort
Рейтинг: 2767 Неутрално"Съдът в Страсбург: Държавата дължи обезщетение на осъдени за боядисан паметник"
Имам време да питам всеки идиот............
Държавата дължи демонтаж на МОЧА.
anonimnii
Рейтинг: 346 НеутралноАшколсун на съда в Страсбург.
Ако остане на нашите съдилища...
pspa
Рейтинг: 325 Неутрално"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване", се посочва в решението на съда"
т.е. - от утре вече може да обядисваме МОЧА всеки ден, след това ни осъждат тук, после ние съдим България в Страсбург, там осъждат държавата и повтаряме цикъла?
hamiltonf
Рейтинг: 4101 ВеселоЗапочва голямото боядисване на паметници, като част от свободата на изразяване!
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympicsju.li
Рейтинг: 1087 НеутралноБраво! Индулгенция за всички драскачи! Сега светът ни ще се напълни (буквално) с всички лоши думички по всички повърхности! Още веднъж - браво на ЕС по правата?! на човека. Добре дошли в кочината!
НеКой
Рейтинг: 1122 НеутралноТози съд в Страсбург не е сериозен съд.
Това е политически съд, неприеман сериозно в други държави.
Който не вярва, да вземе да боядиса Триумфалната арка, така ще му боядисат задника от бой после...
anonimnii
Рейтинг: 346 НеутралноТо на бетона на Орлов мост боядисването му е най-малкият проблем. Използват го за градски кенеф... Ама никой не протестира срещу това... Всеки си ходи там по нужда. на удобно място е, в центъра на София, пък и бетона те подканва да ходиш там по нужда. мен като не ми се ходи по нужда и минавам от там, просто плюя върху лицата дето са на бетона. Никой не ги е канил в България да я "освобождават".
DDR
Рейтинг: 2960 ВеселоТрябвало е да ги осъдят не за хулиганство а за това, че собственика на паметника и много граждани, за които паметника има силно емоционално значение са понесли морални страдания и да заплатят разходите по почистването на паметника от боята. (нещо като когато някой ти надере с пирон колата например или ти напише "Х.и" на оградата.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?anonimnii
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#9] от "DDR":
Ако искаш ходи спори със съда в Страсбург...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1803 НеутралноЕвропейският съд одобрява боядисването на паметници, но не по принцип.
Истината рано или късно излиза наяве.Разрешено е да се поругават само паметници, които са символи на комунизма.
Не е разрешено да отидеш в Брюксел и да поругаеш паметник на когото и да било.
Това е пристрастие, а говорим за СЪД, а не за политически орган!
SSS
Рейтинг: 1033 НеутралноНа Моча беше назначена охрана от вече бившия премиер Бай Тиквун Банкянски. По негово време, освен че се прокарваха руските тръби към Сърбия със скоростта на светлината, продаължиха да се поддържат всички паметници на комунизма и на съветските завоеватели. В село Правец, там където байХ ходеше да играе карти, Корнелия Нинова, заедно с низовата организация на БКП, поднасяше цветя под паметника на най-дълго управлявалия диктатор в БГ бай тодор.
Селската учителка Фандъкова , също учавства в този процес.
Изчистването на България от съветски символи и комунистически тотеми е не по-малко важна задача за решаване от икономическите реформи.
anonimnii
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#11] от "orion_13":
Между паметници и комунистически грозни бетони има огромна разлика.
DDR
Рейтинг: 2960 НеутралноМожеш да се изразиш свободно като боядисаш който си искаш паметник. После обаче правораздавателните органи (или както там му се вика) трябва да те накарат законно и неоспорваемо за съда в Страсбург, да заплатиш разходите по почистването. Въпрос на закони и майсторлък на съдийте. Драскай колкото искаш но и плащай. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
parcaleste
Рейтинг: 1395 НеутралноУупси дейзи.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 3090 Любопитно"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване", се посочва в решението на съда ....
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)______________________________________________________________
А ако боядисам сградата на този съд в Страсбург дали ще мине като СВОБОДА НА ИЗРАЗЯВАНЕ?
Деянието си е живо хулиганство!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5562 НеутралноПартизанското движение у нас се преекспонира.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНито сме били окупирани, нито е имало от какво да бъдем освобождавани. Комунистите у нас са били пета колона и са действали под диктовката на Москва. На 22 юни 1941 те изведнъж стават антифашисти, а ден преди това са били приятели с Хитлер.
DDR
Рейтинг: 2960 ВеселоЕвропейският съд нито одобрява, нито се възхищава, нито заклеймява. Работи с документи - а явно документите по делото от Бг, който са му предтавени са направени така, че тези са осъдени едва ли не като поборници за нещо си и ги съдят за изразяване на свободно мнение. Не съм запознат с делото, но ако мотива за съденето им е бил изключително исамо това, да се възстановят разходите по почистването на паметника ( на база релани фактури) и покриване на понесени морални щети от хора и организации, които са се почуватвали засегнати, може би тази дописка сега нямаше да я има. Разсъждения на глас, нищо лично. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
anonimnii
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#17] от "orion_13":
Е айде да се направи тогава на мястото на препиканото, паметник на Хитлер със същите размери и на него да пише "Благодарим ти че ни върна Македония. От признателните българи.". Даже надписът ще е истински, а не лъжлив като сега дето е там.
svv03688321
Рейтинг: 1655 НеутралноТези съдии и прокурори които са ги осъдили трябва да им се спре лицензията тъй като не са учили достатъчно за да бъдат такива след падането а комунизма или по съшия начин както беше отнета лицензията на тези учили преди 9 септември.
Тези които не знаят колко адвокати от него време останаха без работа по него време и трябваше да работят в строителство като общи работници...
sa6
Рейтинг: 1678 Весело"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване"
Евроатлантидатова дали се отнася за ВСИЧКИ паметници? Също така дали можем да си драскаме и по сгради и учреждения??
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2925 Разстроено""Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване", се посочва в решението на съда..." - колко либерте, колко хюмън, колко пророческо! ТАМ далеч, в циливилизованите страни СЪБАРЯХА паметници като израз на свобода!?! ДжендъризЪм не, ами нещо повече.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.НеКой
Рейтинг: 1122 НеутралноДо коментар [#24] от "sa6":
То затова и София е така грозно надраскана, свободата на простотията е виновна.
marker
Рейтинг: 798 НеутралноА сградата паметник ли е?
DDR
Рейтинг: 2960 ВеселоМоже;, после е въпрс на добри адвоката и за какво ще те съдят ищците - за хулиганство или за заплащане на разходите по почистването. Ако е за второто, приготви си голяма кесия. Ако е за първото, в зависимост оттова, какво си драскал и какво си писал, може и активен борец против нещо си да станеш и даже ти да осъдиш държавата. Както споменах - игра на адвокати и обвинители е. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 824 НеутралноПонякога тоя съд открито се гаври с държавата ни.
sa6
Рейтинг: 1678 НеутралноА трябва ли да бъде? Свободата ми на изразяване включва и да се изразявам срещу ЕС, ЕСПЧ, различните сексуални принадлежности и раси, нали? Дали съдът има списък от позволени изразявания и забранени изразявания? Евроатлантида
majorman
Рейтинг: 886 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Николай Колев":
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manЗащо да я боядисваме - отива за скрап!
Васик
Рейтинг: 570 НеутралноСлед като това действие е част от свободата на изразяване, защо Генов го е извършил през нощта, а не през деня, когато може лично да покаже кой боядисва? Сигурно през деня много работи и чак през нощта му е останало време да боядисва?
Dark Avenger alias Дечо Пора
Рейтинг: 1991 ВеселоДо коментар [#7] от "НеКой":
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einsteinтой Кристо е опакова цялата !
и биха ли го ?
НеКой
Рейтинг: 1122 НеутралноДо коментар [#33] от "Dark Avenger alias Дечо Пора":
С разрешение на правителството и президента и след много дълга и сложна процедура на одобрение.
Искаш да кажеш, че протестърът Генов е същински Кристо???
tulup
Рейтинг: 1479 ВеселоДо коментар [#7] от "НеКой":
Не ме търсете преди обядЯ феновете на Боеко, били фенове и на Октомврийската революция, каква изненада
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1436 НеутралноА да имат късмет да боядисат паметник на Джорж Флойд, та да видим какво ще им се случи. Лесно е да биеш умряло куче.
Българите нямат чувство за “тайминг”:Когато имаше комунизъм нямаше антикомунисти, когато няма комунизъм - много антикомунисти.
НеКой
Рейтинг: 1122 НеутралноДо коментар [#35] от "tulup":
Ти кажи кой е в една коалиция с комунистите?
Kostadin Kolarov
Рейтинг: 140 НеутралноНе бъдете наивни. Винаги за съда е имало значение чий паметник е бил обект на "свобода на изразяване".
bludniq_sin
Рейтинг: 1139 НеутралноДо коментар [#14] от "anonimnii":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlобясни ако обичаш
АмброзСП
Рейтинг: 932 ВеселоНяма ли подобни символи,няма и бояджии,няма осъдени,няма задължени!Едно референдумче по въпроса и нещата си идват на мястото.Единия от кандидатпрезидентите и бивш служител на ДАНС искаше пряка демокрация,да стартира процедура!Чакам с нетърпениЙЕ!
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ"Върви лъжец от село на село, та лъже, върви брат му ден по-късно след него, та маже" - Елин Пелин - Големи лъжи.libretto
Рейтинг: 971 ВеселоАко някой боядиса паметник на някой лгбт активист или борец против расизма - това как се води, "част от свободата на изразяване" или език на омразата?
Let's Go, Brandon! 😁😁😁Или както обикновено двойни стандарти?
carmello
Рейтинг: 1185 Гневнобутай паметника на армията окупатор !!!!
Рим
Рейтинг: 1904 НеутралноТези собственици, да си вземат "паметника" на престъпниците-шумкари и да си го носят по къщите...
Същото се отнася и за Моча! След 12 години управление на "европейската" герп - нула развитие по въпроса.
anonimnii
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#39] от "bludniq_sin":
Защо Паметника на Цар Освободител никой не го докосва?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4318 ЛюбопитноБългария ще трябва да покрие съдебните разноски, определени на 767 евро за Генов и 153 евро за Сърбинска.
Libertarianism is just anarchy for rich people______________
Еха аз ако боядисам изразявайки се, паметника на каубоеца Роналд Рейдън в Южния Парк или на протолибераста Мохандас Карамчанд Ганди и ме арестуват за това, ще ми дадат ли от ЕС 4000 евро?
Крадливото ромче
Рейтинг: 90 НеутралноДвама джендъри за пореден път съдят България в Страсбург!
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4318 ЛюбопитноДвоен аршин, от НПО-тата на САЩ казват,че може да се поругават предимно руски паметници и български надгробни плочи в БЮРМ!
Libertarianism is just anarchy for rich people
George Svinarov
Рейтинг: 351 НеутралноИнтересно как ще погледнете на на някой който отиде и нацапа паметника на Левски.
Илиян Колев
Рейтинг: 782 НеутралноЗа други граждани премахването на паметника има силно емоционално значение и понасят морални страдания от съществуването ,но в боядисан вид го приемат като творчество изразяване на позиция
Рим
Рейтинг: 1904 НеутралноТам почти всички са комунисти, начело с банкянския титан на мисълта!
faso
Рейтинг: 689 НеутралноДо коментар [#4] от "pspa":На практика да. Това е супер забавно.
George Svinarov
Рейтинг: 351 НеутралноДо коментар [#43] от "Рим":
"Тези собственици, да си вземат "паметника" на престъпниците-шумкари и да си го носят по къщите...
Същото се отнася и за Моча! След 12 години управление на "европейската" герп - нула развитие по въпроса."
Абсолютно съм съгласен с това. Но да се приеме мацотенето по паметници за политическо изразяване ми идва в повечко. Не знам. И хулиганство не е. Как бихте погледнали на боядисване на колизеума? В политически смисъл като протест срещу почитта към една робовладелска империя? Не е това начина и не може да се руши. Това, че в конкретния случай това не бива да е паметник (както и Моча) е така. Но докато има статут на паметник не може да се маца или руши.
DDR
Рейтинг: 2960 ВеселоНикой не е подал командата. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Преkрояваме Парцалите
Рейтинг: 2324 Неутралнощото под опашката му избират Радев 09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
otrqdnik
Рейтинг: 290 НеутралноРазбира се, много ми е интересно ако същите тези бяха боядисали паметника на Дж. Вашингтон какви ли глоби щяха да понесат. Съда в Страсбург право седи криво съди, и там са полазили соросоидите на подчинение на посолството!
Вандалщината си е вандалщина, ако всеки почне да прави каквото си иска спрямо собствените си виждания, няма да остане камък върху камък!
greeneyes
Рейтинг: 3106 НеутралноКеф! Това отваря вратата за боядисването, или да го кажем по друг начин - художественото разкрасяване на останалите камъни по територията на България, издигнати в чест на съветските окупатори. Явно МОЧА и Альоша, поради липса на български политици и държавници, ще стърчат най-малко още 100 години, но поне да ги освежаваме веднъж на няколко месеца.
DDR
Рейтинг: 2960 НеутралноПо чисто човешки си прав, но в случая паметника е нечия собственост и собственика, може да претендира с пълно право, че не желае някой друг да му боядисва собствеността и да изисква за покриване на разходите свързани с отсраняване на боята.
Другите граждани, които се чувстват засегнати от паметника, могат да се обърнат към съда или друг подходящ обществен/държавен орган и да пожелаят премахването/преместването на паметника.
Защо това не се е случили/случва от 1989 г до сега - сигурно знаете по-добре от мене.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Julian Mall
Рейтинг: 3999 Любопитно""Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване",
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоНека Асенчо Генов като талантлив оцветител и акционист да отиде на Запад да рисува по паметниците им да видим дали няма да се повтори историята с руснака Павлински който подпали вратите на френска банка и тъй като остана неразбран взеха че го опандизиха.
[quote#15:"DDR"][/quote]
Не сте прав колега.
Деянието е общественоопасно и за него има предвиден специален състав в НК, а не само общия - за хулиганство.
Чл. 216. Който унищожи или повреди противозаконно чужда движима или недвижима вещ, се наказва с лишаване от свобода до пет години. Ако са причинени значителни щети, както в случая, наказанието е лишаване от свобода до десет години - ал. 5.
В случая проблемът е с некачественото обвинение, с лоша работа на прокуратурата.
TM
Рейтинг: 734 Неутрално"Боядисването на паметници е част от свободата на изразяване"
А на мен свободата на изразяване ми е да вандалствам из центъра на града. Като ме осъди България, ще мога и аз да осъда България да ми плаща обезщетения. Що за наглост?
Нищо не отваря.
Прави още по-налещажо уволнението на поне половината прокурори, които са на хранилка, но не вършат работа и за 5 ст.
TM
Рейтинг: 734 НеутралноИнтересно дали ако отида да надраскам катедралата Нотр Дам като акт на свободно изразяване пак ли така би отсъдил този съд в Страсбург?
andreas_hofer
Рейтинг: 846 НеутралноНай-после да дойдат и добри новини от Страсбург! Чудесно решение!
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна БългарияDDR
Рейтинг: 2960 НеутралноТочно това имах пред вид, но явно лошо съм го изразил. Исках да кажа, че така са направили обвинението, че пред съда в Страсбург е изглеждало като, че са ги осъдили едва ли не по политически причини. И от там следв аи решението на съда. (горе долу като работата с ветото за РСМ - докато се викаше, че крадът история нещата не вървяха, като се мина на варианта, че не спазват права и заличават исторически паметници и пренаписват надписи - нещата взеха да взимат друга посока)
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Ако на някой кретен му се размине отговорността по НК, носи административна отговорност по Закона за културното наследство -
Чл. 200а. (1) Който унищожи или повреди културна ценност, освен ако деянието не съставлява престъпление, се наказва с глоба в размер от 15 000 до 30 000 лв., а на едноличен търговец или юридическо лице се налага имуществена санкция в размер от 25 000 до 50 000 лв.
Чл. 200б. Длъжностно лице, което разреши или допусне унищожаването или повреждането на културна ценност, освен ако деянието не съставлява престъпление, се наказва с глоба в размер от 3000 до 6000 лв.
daskal1
Рейтинг: 4080 НеутралноДо коментар [#15] от "DDR":
Е, при нас в щатите ги и драскат, и свалят. "Ово е стандарт", както казват съседите...
робин от Крузо
Рейтинг: 693 ЛюбопитноХммм... както винаги и не за първи път българският народ ще плати близо 12.000 Евро за некадърността на българските съдии и корумпираните прокурори. Ако съм редактор в „Дневник“ щях да озаглавя статията така: До кога народа ни ще плаща безхаберието на българския съд?
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
[quote#64:"DDR"][/quote]
Писали сме едновременно. Не видях уточнението ви.
Сега, след като ЕСПЧ е установил, че извършителите не са хулигани, длъжностните лица - инспесктори / министърът на културата да напишат на всеки от двамата актове за административни нарушения, по 30 х. лева всеки - правомощието им е по чл. 229 от ЗКН.
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1436 НеутралноНе искам да си помислям какво ще се случи на тези “бунтари”, ако вземат да боядисат черно едно знаме на ЛГБТ.
nebido
Рейтинг: 434 НеутралноСвобода на изразяване.
С този аргумент много скоро ще се оправдават ексхибиционистите, педофилите, зоофилите, хвърлящите боклуци където им падне, драскачите на графити, селтаци надуващи мощните си уредби по всяко време на денонощието, "скулптори" ваещи с флекс, дрелка и канго когато им дойде музата, уриниращи на публични места, пиянски крясъци и викове, животновъдство в апартаментите, гратисчии, тарикати и много други хулигански изяви.
canuck99
Рейтинг: 779 НеутралноМоже ли да се обжалва това решение?
Илиян Колев
Рейтинг: 782 НеутралноПо тази логка тези,които заличиха произведениетона изкуството "В крак с времето "следва да понесат наказание.Розовия танк стои в центъра на Прага именно в този си вид и е паметник именно в този си вид.
pernikforbg
Рейтинг: 716 Неутрално[quote#43:"Рим"][/quote]
Пропуснал си паметника на монархо-нацистките убийци пред НДК!
Галина Окатова
Рейтинг: 2138 ЛюбопитноДа ,значи може вече да се боядисва и паметникът на американските летци в София..нали не става дума само за едни паметници,пък за други да не важи?
Галина Окатова
Рейтинг: 2138 Любопитно++++++++++++++++++++++++
И не мога да повярвам колко е ентусиазирана голяма част от тук коментиращите!
Срам и позор за псевдодемократите!
Галина Окатова
Рейтинг: 2138 НеутралноОплачете се на адв.Михаил Екимджиев! Той е адвокатът,занимавал се с това дело.
тулса
Рейтинг: 2264 НеутралноДо коментар [#20] от "Незнайко в Слънчевия град":
"The glory of God is intelligence"а ден преди това са били приятели с Хитлер.
... >> Хайде да не преувеличаваме. Тези комунисти в Германия лежат из концлагерите, като небеизвестния Ернст Телман. Приятелят на Гьоринг -Георги Димитров пък е бил шеф на Коминтерна. Много повече ..приятели на Хитлер е имало в България, сред нашия политически, икономически и културен елит.
ZyklonA
Рейтинг: 440 НеутралноДо коментар [#5] от "hamiltonf":
Изостанал и назадничав си , твоите братя по оръжие и бельо с тъмен отенък на кожата ,кафеви ,черни и бели беломразци /тези последните са най-ниското стъпало в левичарството/в Англия и САЩ отдавна хвърлят цели паметници в реките и езерата . Изглежда на нещо подобно на линч на безтъшачни същества ,които иначе нямат смелост да се изправят очи в очи със стрейт белите крайни националисти и всичките останали определения които принадлежат към тези хора наложени от "демократичните" медии.
filofob
Рейтинг: 1161 НеутралноАбстрахирайки се от идеологическата натовреност на скулптурната група, значи ли че, ако ида и ливна червена боя(кръв) върху, паметника на Левски и паметната плоча на загиналите американски летци или пък нарисувам свастики върху скулптурата на Ганди в Южния, това ще е форма на изразяване?
Даже си имам и оправдание. ЩЕ кажа, че Левски е убил невинен човек, както и американските летци пускали бомби. А има данни, че Ганди е виждал в хитлерова Германия шанс да се отърве от британците.
Много странно решение.....
xso16686927
Рейтинг: 8 НеутралноВсички нормални хора, гледайки разни съветски и партизански паметници изпитват емоционални страдания, заради които също трябва да бъдат обезщетени, но ако не бъдат редното е да хвърлят по една чаша блажна боя и някак да ги "моделират" за по-младите поколения. Тукашните комуняги и русофили да внимават най-вече къде се намират - ако не им е удобно да се преместят някъде из обширните степи.
Галина Окатова
Рейтинг: 2138 ВеселоЗадайте им някой по-лесен въпрос!
Галина Окатова
Рейтинг: 2138 Неутрално+++++++++++++++++++++
И няма значение дали е съветски,индийски или английски .
oziris
Рейтинг: 1814 НеутралноИзобщо не съм фен за съветските паметници и смятам, че мястото им е в музей или да се претопят. Но това решение на съда в Страсбург изглежда доста неадекватно, тъй като създава прецедент. Какво ще стане ако някой реши, че паметника на Левски или Ботев не му харесват и почне да цапоти. Трябва да се гледат нещата в цялост, а не да се вземат решения според момента и политическите пристрастия.
Решенията на ЕСПЧ не отменят влязлото в сила национално решение, но може да се ползва като основание да се иска възобновяване на националното производство, на основание чл. 422 от НПК.
Основание за възобновяване
Чл. 422. (1) Наказателното дело се възобновява, когато:
4. с решение на Европейския съд по правата на човека е установено нарушение на Европейската конвенция за защита на правата на човека и основните свободи, което има съществено значение за делото;
Правомощията на съда във възстановеното производство са посочени в чл. 425 от НПК:
(1) Когато намери искането за възобновяване за основателно, съдът може да:
1. отмени присъдата, решението, определението или разпореждането и да върне делото за ново разглеждане, като посочи стадия, от който трябва да започне новото разглеждане на делото;
2. отмени присъдата, решението или определението и да прекрати или да спре наказателното производство, а в случая на чл. 24, ал. 1, т. 1 - да оправдае подсъдимия в рамките на фактическите положения по влязлата в сила присъда;
3. отмени присъдата или решението, да признае подсъдимия за невинен и да му наложи административно наказание, когато деянието се наказва по административен ред в предвидените от особената част на Наказателния кодекс случаи или съставлява административно нарушение, предвидено в закон или указ;
4. измени присъдата, въззивното решение или новата присъда в случаите, когато основанията за това са в полза на осъдения.
Deaddark
Рейтинг: 2837 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "DDR":
Колко струва кв.м. рекламно каре на паметник?
дерибеев
Рейтинг: 2941 НеутралноКолко много е изпуснало 6 процентното демократично представителство в НС люспейки Генов навремето
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васOleg Iliev
Рейтинг: 8 НеутралноНа
На извършителите още нищо не се е разминало. Могат само да възстановят висящността на процеса, ако поискат това.
При възобновяване, на това основание - чл. 422, ал. 1, т. 4, изпълнението на присъдата се спира.
Oleg Iliev
Рейтинг: 8 НеутралноНавярно това е правилното решение. В Германия не виждам боядисани паметници (е, не помня как е в Берлин) та явно са намерили начин хем да не криминализират боядисването хем паметниците им да са чсити.
Николай Теллалов
Рейтинг: 461 Неутралноосем години
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинираттова е минималният срок за възстановяване на справедливостта
така че я търсете докато сте млади, за да я дочакате
или я налагайте сами
[quote#72:"slonsco"][/quote]
Във вашия пример собственикът е упражнил правото си на преценка.
В нашия казус собственикът също е упражнил правото си да възстанови стария вид на паметника, за което се е наложило да извърши ремонт и да направи разходи.
Заедно с наказателната отговорност има и гражданска за непозволено увреждане. Вината при него се презумпира, а законът разпорежда репариране на нанесените щети.
az_medikyt
Рейтинг: 336 НеутралноДобра новина! Адмирации за двамата!
Не съм политически пристрастен, но защо не се преместите вие, след като действащите в държавата ни закони определят деянията, които описвате и към които призовавате, като престъпления.
Може ида намерите някъде по света държава, където да не са. Е, ще се наложи доста да потърсите.
Роси
Рейтинг: 7937 НеутралноКой ще плаща сега. Май и Фандъкова трябва да включат този път.
antonio_vivaldi
Рейтинг: 1370 НеутралноОбезщетението трябва да се плати от говедото в тога от СГС издало нефелната присъда в угода на другарите от Позитано.
antonio_vivaldi
Рейтинг: 1370 НеутралноКорнелия да си сложи паметника в двора на къщата си в Крушовица.
робин от Крузо
Рейтинг: 693 ЛюбопитноДо коментар [#67] от "робин от Крузо":
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.Хммм... двата минуса ми показват, че има хора в България, които намират за нормално и се радват, че редовно и от години плащаме за простотията и безхаберието на българските съдии и прокурори. На подобно удоволствие, като бъркането в собствения ти джоб, респ. джоба на народа, могат да се радват само мазохисти или герберисти.
Поздрави от Isla Más a Tierra.
antonio_vivaldi
Рейтинг: 1370 НеутралноДо коментар [#9] от "DDR":
А ако потърпевшите от комунизЪма поискат обезщетение за моралните страдания от десетилетната пропаганда, просташките манифестации и портретите на червените сатрапи под път и над път ,то на Позитано трябва да обявят фалит.
DDR
Рейтинг: 2960 НеутралноАко считат че имат право - да искат. Адвокати бол. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
antonio_vivaldi
Рейтинг: 1370 НеутралноДо коментар [#12] от "Мариана Кълвачева":
Комунистическият режим в България бе обявен със закон за престъпен, а символиката му бе забранена.