Държавата планира да ремонтира и продаде на търг кораба "Вера Су"

Държавата планира да ремонтира и продаде на търг кораба "Вера Су"

© Явор Табанлиев



Държавата планира да ремонтира и продаде на търг товарният кораб "Вера Су", който заседна край Камен бряг, съобщи днес министърът на транспорта Христо Алексиев. Това ще бъде направено, ако до края на другата седмица корабособственикът или застрахователят не покрият похарчените суми за спасяването на кораба.


Както е известно операцията продължи повече от месец, като беше свален товарът, а почти потъналият "Вера Су" беше изваден и поставен на сух док в пристанище Варна.


Според Алексиев за кораба могат да се получат около 3 млн. лева, като тази сума ще покрие напълно разходите. Той уточни, че за "Вера Су" едва ли ще бъдат дадени повече пари, тъй като, макар и ремонтиран, той няма да е в особено добро състояние.


Министърът каза още, че работна група в Министерството на транспортна разработва новите водни пътища на България (т.нар. фарватер), като те ще минават по-далеч от брега, за да няма подобни инциденти в бъдеще.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    останах с впечатлението, че застрахователят ще плати. ако откаже трябва да се водят дела, пък вие правете с кораба каквото искате.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  2. 2 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 522 Неутрално
  3. 3 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Само да не излезе, че ремонтът е струвал повече от продажната цена

  4. 4 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Още от сега ще си запазя коментара в шкафчета и след като го продадът ще видя дали ставам за врачка.
    Та... Сферата ми показва че държавата ще го ремонтира и някой си примерно милярдер с перчем ще си го купи за без пари...

  5. 5 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 581 Неутрално

    А защо примерно държавата не го продаде веднага и който иска да си прецени дали да го ремонтира или за желязо. Но в Бг пак на обратно, пак ще точим

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 984 Разстроено

    Тези ни върнаха в соца - "държавата" ремонтира кораби и ги продава на търг!
    Тъжна история!

  8. 8 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Само да не излезе, че ремонтът е струвал повече от продажната цена
    —цитат от коментар 3 на Калник


    Естествено,за 30 и кусур год,корито кой ще се навие да плати?

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТАП!Говоря,пиша и правя това,което искам! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ
  9. 9 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    До коментар [#4] от "b0b069":

    Абсолютно съм съгласна.
    Ще стане като при банките, продават ти имота на подставено лице, а цената не е пазарната, а доста ниска.
    След това новият собственик, обикновено наш човек, препродава имота на доста по-висока цена.
    Измислили са я те, за богатите мошеници няма тайни, няма и затворени врати.
    Спънките са за обикновения човек.
    Но, на сиромаха кога ли му е вървяло, или нивата му ще вземат или жена му ще напърцат.

    кратък
  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Този кораб си е за старо желязо, но хубавото е, че желязото за скрап се качи и е към $600 за тон. Толкова обаче дават в Бангладеш и Индия, а това корито едва ли може да стигне дотам. Най-близкия до нас скрап ярд е в Турция, там обаче дават към $300-350, защото все пак спазват някакви стандарти за екологично рециклиране.
    Онези в Бангладеш могат да си позволят да дават повече, защото нямат еко-изисквания и трудът им е почти без пари - общо взето пускат една орда мургави с ацетиленови горелки да се оправят както могат, шефа само седи на брега с кантара и им плаща на заработка. Повечето кораби по света завършват пътя си там.

  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Чудесна идея!
    —цитат от коментар 2 на antikvarno


    Предлагам да не бързаме. Това ми прилича на обичайна държавна недомислица, дето като започне да се прави, ще излезе че цената на ремонта е много по-висока, а купувачи няма.

  12. 12 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 92 Неутрално

    Някой морски човек,трябва да подскаже на този жепеец, че понякога мълчанието е злато. Заобиколен от калинките и крадците на ГЕРБ дрънка глупости. Този кораб е на 32 год. Има стареене и износване на материала. Няма такъв идиот корабособственик, който ще купи подобно нещо, макар и ремонтирано. Вера Су става само за претопяване на желязото. Всичко друго е схема за крадене и заблуда на масите.

  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4900 Неутрално

    Да спрат да правят разходи по това корито.

  14. 14 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Рдев забърка кашата с кораба, като поне 3 месеца правителството МУ само седеше и гледаше докато кораба се пълнеше с вода и докато се изсипваше азота в морето.
    Сега да вади пари от офшорките дето му ги пълни Путин и да купи кораба.
    Ще си ходят с Деса на воаяж.
    Може да земе и Рашков със себе си.
    Белким потънат.

  15. 15 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Най-евтино щеше да ни излезе да свалим товара и да го потопим за изкуствен риф. Впрочем, това е и най-евтиното, и най-природосъобразното решение и за беленския реактор.

  16. 16 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    "Той уточни, че за "Вера Су" едва ли ще бъдат дадени повече пари, тъй като, макар и ремонтиран, той няма да е в особено добро състояние."

    И с каква цел се ще се ремонтира, като ремонта няма да подобри състоянието? Министъра така ли си ремонтира колата примерно?

  17. 17 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Работата е ясна - държавата ще го ремонтира за 3 мил. и ще го продадат на домуса за 500 хил.

  18. 18 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Явно или има индикации, че застрахователят отказва да плати или някой милиардер корабособвтеник с български корен иска да му платим ремонта на кораба.
    И двете опции изискват повече обяснения - ако застрахователя отказва - защо не го съдим, пък той да се оправя с кораба. Ако е милиардерската опция - кой гарантира, че държавата няма да влезе здраво "вътре" с ремонта? Не е ли по-добре да го продават като скрап, без ремонт?

  19. 19 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#4] от "b0b069":

    Аз не съм врачка, но кълбото ми казва, че никой няма да купи този кораб, защото той става само за скрап. Това министърче е абсолютно неадекватно за поста на който са го курдисали. Калинка отвсякъде. Нека казусът да бъде коментиран от знаещи морското право при такива ситуации, а не лаици като този. Мисля, че България ще бъде осъдена и ще плати и ремонта и товара.

  20. 20 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#17] от "nodamncat":

    Домуза никога не би купил такъв боклук. Съмнително е, че той изобщо ще получи лиценз да плава.

  21. 21 Профил на head_hunter
    head_hunter
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#3] от "Калник":

    Не че нещо, но ми изглежда, че ще стане точно така.

  22. 22 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2833 Весело

    Домузя ке го лапне йовтено ...

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7181 Неутрално

    Сега пък и пари за ремонти. Да си го вземат турците и да си плащат, нали е застрахован.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK