Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
какво именно е имало в разкъсания резервоар? Нафта или бензин? защото превозването на контрабанден бензин в единия от резервоарите е отдавнашна практика, на която гранична полиция си затваря очите
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"публикациите в медиите" - колко спецове взеха отношение, колко се изокаха, а хорицата връщали се към домовете си, скупчени, изгорели... Мантинелата е символ, който още не осъзнаваме... Дори не знаем как да отдадем почит на мъртвите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Пластмасов резервоар как ще даде искра търкайки се с метална мантинела и как нафта ще се запали и ще гори така? Нафтата се запалва трудно, и да се запали не гори така. Това прилича на взрив на бутилки пълни поне с бензин. Толкова бързо всичко да се запали и да изгори, това прилича точно на бензин.
Даже и бензин не според мен. Ако беше се пробил резервоар, асфалта щеше да е в локви гориво и да се стопи ако се запали. Това са няколко стотин литра, ако са носили контрабанда. Ако се взриви толкова гориво, ще има разхвърчани парчета и седалки на десетки метри наоколо. А автобусът се е разгорял и изгорял за минути, без хората да могат да мръднат. Нещо друго е горяло вече в багажното и димът е задушил повечето от спящите пътници. Ударът в мантинелата просто е ускорил пожара, като е вкарал въздух.
И мантинелата е била калпава според предишна провервка на АПИ. На много места са били сложени по два болта за прикрепване към "колчетата" вместо по четири.
И мантинелата е била калпава според предишна провервка на АПИ. На много места са били сложени по два болта за прикрепване към "колчетата" вместо по четири.
" Даже и бензин не според мен. Ако беше се пробил резервоар, асфалта щеше да е в локви гориво и да се стопи ако се запали. Това са няколко стотин литра, ако са носили контрабанда. Ако се взриви толкова гориво, ще има разхвърчани парчета и седалки на десетки метри наоколо. А автобусът се е разгорял и изгорял за минути, без хората да могат да мръднат. Нещо друго е горяло вече в багажното и димът е задушил повечето от спящите пътници. Ударът в мантинелата просто е ускорил пожара, като е вкарал въздух."
Ако не е било горивото, тогава какво е предизвикало пожара ? Този въпрос остава неизяснен според мене !
Продължават да дъвчат катастрофата така наречените експерти , които стигнаха след много умувания какво е причинила мантинелата , която се е блъснала в автобуса. То е все едно да обвиняваме крайпътно дърво , че се е блъснало в моторно превозно средство , което се е отклонило от пътя. Нещо за автобуса да кажат , за неговата възраст , за неговото техническо състояние? Експертен кретенизъм.
А защо на снимките се вижда, че мястото на мантинелата е овъглено още от началото? Това показва, че автобусът е горял, преди да се блъсне в мантинелата...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Има заснет клип от една от първите линейки. На десетки метри в траекторията на автобуса по мокрия асфалт се вижда тънка горяща диря от горивото на пробития резервоар.
Съвсем точна и логична е версията на следствието. Слушах следователя - беше много точен и прецизен.
Всичко друго по-нагоре е форумна плява на дървени философи.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
18
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"публикациите в медиите за наличие на туби с бензин, пиротехнически средства и суровина за наркотици не отговарят на истината. Събраните досега данни ги навеждат на мисълта, че вината е основно на шофьора, който не е съобразил скоростта си с условията на пътя."
Как от верни предпоставки - липса на туби, пиротехники, ядрени ракети и пр. дивотии - се прави погрешно не, а направо идиотско заключение - шофьора не бил съобразил. Това е все едно да кажеш, че шофьорът е виновен, че "не е съобразил", ако на АПИ и беше хрумнало същата вечер малко по-рано да излеее 50 тона бетонна преграда на пътя. Това идиотско "мнение", разбира се не е за чудене, особено когато е изказано от прокурор, български. В почти 100% от нещастията по говняните български пътища "виновни" са шофьорите. А отвратителното качеството на повечето пътища, което е ОТГОВОРНОСТ НА ДЪРЖАВАТА, все едно нямат нищо общо, те са нещо като слънцето и дъжда, природни явления.
Време е на тази безотговорност и наглост на държавата да се сложи край. Ама сериозен край, истински, действителен, окончателен край.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#15] от "mitko11":Има заснет клип от една от първите линейки. На десетки метри в траекторията на автобуса по мокрия асфалт се вижда тънка горяща диря от горивото на пробития резервоар.Съвсем точна и логична е версията на следствието. Слушах следователя - беше много точен и прецизен. Всичко друго по-нагоре е форумна плява на дървени философи.
Прав си с 2 изключения. Не бих нарекъл драскачите по-горе философи, пък били и дървени. Кухи тикви - да. И второ - заключението на прокурора за това, че шофьорът е виновен, е глупост, глупост традиционна и фундаментална. По българските, отвратителни като цяло пътища, открай време виновни са само и единствено шофьорите.
Вземи една туба 10л. ,напълни я с нафта/дизел/ и след като намокриш няколко метра асфалт с вода, наппави си нафтена пътечка и я запали. Желая ти успех. После сподели с какво и колко време ти е трябвало да я запалиш, ако изобщо успееш. Айде малко помощ, ползвай газова горелка и след като нагрееш добре и имаш късмет нафтата да не е прекъснала пътечката си във водата, може и да ти се получи горяща пътека на мокро. Ама става бавно, не като по филмите, където ползват бензин или бензол. Дизела започва да гори с кеф когато се разпзли и ''разгорещи''. Нещо с тоя пожар не е както ни го обясняват.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
Все още не са казали за момента, че е виновен САМО шофьорът. Всъщност това беше единственото нещо, по което се разминаха малко следователят и прокурорът.
Нафтата гори лесно при нормални условия. Нямам какво да доказвам, достатъчно пъти съм палил нафта.
В случая става въпрос за пробив на резервоара в самия автобус с огромна кинетична енергия от врязалата се мантинела, при която с отделя много топлина и искри. Възпламеняването е било моментално.
Нафтата е капела вече горяща по асфалта. Това се вижда много добре и от клипа.
Елементарно е. За всеки, който е учил поне малко физика.
Тези експерти защо не съобщават какви са резултатите от пожарнотехническата експертиза да се види каква температура се е развила при пожара и тогава да плещят глупости за мартинела която предизвикала искри като се търкала в пластмасовия резервоар. Механизмът на пожара е подобен на инцидента при гара Хитрино където първо се пробива цистерна в случая вероятно някакъв контейнер под налягане със силно запалима смес която след като тече известно време се възпламенява и имаме експлозия която е била чута от спасилите се и мигновено запалване на сместа в обема на целият автобус.
Чух версия за калпави мантинели. "Мантинелите и тяхната поддръжка са в изключително лошо състояние. Те не осигуряват безопасност за ползвателите на пътната инфраструктура. Най-тревожно е състоянието на еластичните огради по републиканските пътища и автомагистралите. Това се казва в становище на Института за пътна безопасност (ИПБ) по повод катастрофа от 23 юли 2019 г. край Шумен. Там кола се вряза в крайпътните еластични огради (мантинели). След катастрофата е ампутирана ръката на тридесет и осем годишна жена. Инцидентът е станал на място, където би трябвало мантинелата да задържи колата, а не да се вреже в нея. Неправилното инсталиране и неправилната експлоатация на тези съоръжения ги превръщат в средство за убиване, а не в животоспасяваща система, каквото всъщност е предназначението им, пишат от ИПБ. "
Дежа вю. А наглите гербери излязоха веднага да обвинят всеки друг, но не и себе си.
подчертаха, че публикациите в медиите за наличие на туби с бензин, пиротехнически средства и суровина за наркотици не отговарят на истината ________________ Аз мисля,че някой иска да потули нещо! Нафтата не прави експлозия!
Аз не съм спец ама в твоето видео пише че нафтата се пали при 55 градуса. От удара не може ли да се получи температура 55 градуса, например от мантинелата и метална част на автобуса?
Бензин и нефтопродукти се превозват в метални цистерни,на които има спусната метална верига,за да прави контакт с пътя. При движението на превозното средство,нефтопродуктите се люлеят и цистерната се зарежда със статично електричество,което през веригата се разтоварва в земята. Поради причината с пораждането на статично електричество,бензин можете да пълните САМО в метални туби. Пластмасовия резервоар още по - лесно се зарежда със статично електричество,което може да стигне хиляди волтове и при пробиване на резервоара от мантинелата да е избухнал пожара толкова буйно,макар и да е нафта.
Неправилно е поставен на автобуса пластмасов резервоар вместо метален. Пластмасата е като диелектрик на кондензатор и при люлеенето на горивото се зарежда със статично електричество в хиляди волтове при удара с мантинелата тя пробива резервоара и статичното електричество се изпразва към земята като създава волтова дъга,която подпалва горивото.
И мантинелата е била калпава според предишна провервка на АПИ. На много места са били сложени по два болта за прикрепване към "колчетата" вместо по четири.
Вие не мажете да спите ако не изкарате България виновна! За твое сведение ще ти кажа, че хиляди шофьори всеки ден правят превози по планински черни пътища, хлъзгави и стръмни, покрай пропасти, без мантинели и не правят никакви катастрофи! Просто в случая шофьорът е бързал да настигне колоната и се е блъснал в мантинелата! Ида те питам, каква щеше да е ползата ако бяха четири болта а не два? И десет болта да са, рейса няма място на мантинелата!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Николай Теллалов
Рейтинг: 466 Неутралнотези модели автобуси не са ли с ДВА резервоара?
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинираткакво именно е имало в разкъсания резервоар? Нафта или бензин?
защото превозването на контрабанден бензин в единия от резервоарите е отдавнашна практика, на която гранична полиция си затваря очите
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноМного съмнителна и неиздържана версия.
Бивш tww09306483.ЗаНиЗа
Рейтинг: 2581 Разстроено"публикациите в медиите" - колко спецове взеха отношение, колко се изокаха, а хорицата връщали се към домовете си, скупчени, изгорели... Мантинелата е символ, който още не осъзнаваме... Дори не знаем как да отдадем почит на мъртвите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.anonimnii
Рейтинг: 3552 НеутралноПластмасов резервоар как ще даде искра търкайки се с метална мантинела и как нафта ще се запали и ще гори така? Нафтата се запалва трудно, и да се запали не гори така. Това прилича на взрив на бутилки пълни поне с бензин. Толкова бързо всичко да се запали и да изгори, това прилича точно на бензин.
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#6] от "anonimnii":
Бивш tww09306483.Даже и бензин не според мен. Ако беше се пробил резервоар, асфалта щеше да е в локви гориво и да се стопи ако се запали. Това са няколко стотин литра, ако са носили контрабанда. Ако се взриви толкова гориво, ще има разхвърчани парчета и седалки на десетки метри наоколо. А автобусът се е разгорял и изгорял за минути, без хората да могат да мръднат. Нещо друго е горяло вече в багажното и димът е задушил повечето от спящите пътници. Ударът в мантинелата просто е ускорил пожара, като е вкарал въздух.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5717 ЛюбопитноНафта не пламва така бурно, като в американски филм. И с какво е обзаведен този автобус, та се е изпепелил, като бала слама?
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевstar bastun
Рейтинг: 1935 НеутралноИ мантинелата е била калпава според предишна провервка на АПИ. На много места са били сложени по два болта за прикрепване към "колчетата" вместо по четири.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
mekarshalev
Рейтинг: 371 Веселобре тая мантинела, много агресивна щом напада така??
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 218 НеутралноЪхъм, ако болтовете беха четри, рейсът немаше да пламне!
А защо са кавичките?
samoedin
Рейтинг: 4035 НеутралноДо коментар [#7] от "Petleshev":
" Даже и бензин не според мен. Ако беше се пробил резервоар, асфалта щеше да е в локви гориво и да се стопи ако се запали. Това са няколко стотин литра, ако са носили контрабанда. Ако се взриви толкова гориво, ще има разхвърчани парчета и седалки на десетки метри наоколо. А автобусът се е разгорял и изгорял за минути, без хората да могат да мръднат. Нещо друго е горяло вече в багажното и димът е задушил повечето от спящите пътници. Ударът в мантинелата просто е ускорил пожара, като е вкарал въздух."
Ако не е било горивото, тогава какво е предизвикало пожара ? Този въпрос остава неизяснен според мене !
tacheaux
Рейтинг: 4978 НеутралноПродължават да дъвчат катастрофата така наречените експерти , които стигнаха след много умувания какво е причинила мантинелата , която се е блъснала в автобуса. То е все едно да обвиняваме крайпътно дърво , че се е блъснало в моторно превозно средство , което се е отклонило от пътя.
Нещо за автобуса да кажат , за неговата възраст , за неговото техническо състояние?
Експертен кретенизъм.
mitko11
Рейтинг: 1978 ЛюбопитноА защо на снимките се вижда, че мястото на мантинелата е овъглено още от началото? Това показва, че автобусът е горял, преди да се блъсне в мантинелата...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовБалиране на ГЕРБиджа
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#15] от "mitko11":
Има заснет клип от една от първите линейки. На десетки метри в траекторията на автобуса по мокрия асфалт се вижда тънка горяща диря от горивото на пробития резервоар.
Съвсем точна и логична е версията на следствието.
Слушах следователя - беше много точен и прецизен.
Всичко друго по-нагоре е форумна плява на дървени философи.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ddd
Рейтинг: 194 Неутрално"публикациите в медиите за наличие на туби с бензин, пиротехнически средства и суровина за наркотици не отговарят на истината. Събраните досега данни ги навеждат на мисълта, че вината е основно на шофьора, който не е съобразил скоростта си с условията на пътя."
Как от верни предпоставки - липса на туби, пиротехники, ядрени ракети и пр. дивотии - се прави погрешно не, а направо идиотско заключение - шофьора не бил съобразил. Това е все едно да кажеш, че шофьорът е виновен, че "не е съобразил", ако на АПИ и беше хрумнало същата вечер малко по-рано да излеее 50 тона бетонна преграда на пътя. Това идиотско "мнение", разбира се не е за чудене, особено когато е изказано от прокурор, български. В почти 100% от нещастията по говняните български пътища "виновни" са шофьорите. А отвратителното качеството на повечето пътища, което е ОТГОВОРНОСТ НА ДЪРЖАВАТА, все едно нямат нищо общо, те са нещо като слънцето и дъжда, природни явления.
Време е на тази безотговорност и наглост на държавата да се сложи край. Ама сериозен край, истински, действителен, окончателен край.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ddd
Рейтинг: 194 НеутралноПрав си с 2 изключения. Не бих нарекъл драскачите по-горе философи, пък били и дървени. Кухи тикви - да. И второ - заключението на прокурора за това, че шофьорът е виновен, е глупост, глупост традиционна и фундаментална. По българските, отвратителни като цяло пътища, открай време виновни са само и единствено шофьорите.
sandman
Рейтинг: 927 НеутралноДо коментар [#16] от "Балиране на ГЕРБиджа":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Вземи една туба 10л. ,напълни я с нафта/дизел/ и след като намокриш няколко метра асфалт с вода, наппави си нафтена пътечка и я запали.
Желая ти успех. После сподели с какво и колко време ти е трябвало да я запалиш, ако изобщо успееш.
Айде малко помощ, ползвай газова горелка и след като нагрееш добре и имаш късмет нафтата да не е прекъснала пътечката си във водата, може и да ти се получи горяща пътека на мокро. Ама става бавно, не като по филмите, където ползват бензин или бензол. Дизела започва да гори с кеф когато се разпзли и ''разгорещи''.
Нещо с тоя пожар не е както ни го обясняват.
Балиране на ГЕРБиджа
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#21] от "ddd palamudiy lefferski":
Все още не са казали за момента, че е виновен САМО шофьорът. Всъщност това беше единственото нещо, по което се разминаха малко следователят и прокурорът.
Балиране на ГЕРБиджа
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#22] от "sandman":
Нафтата гори лесно при нормални условия. Нямам какво да доказвам, достатъчно пъти съм палил нафта.
В случая става въпрос за пробив на резервоара в самия автобус с огромна кинетична енергия от врязалата се мантинела, при която с отделя много топлина и искри. Възпламеняването е било моментално.
Нафтата е капела вече горяща по асфалта. Това се вижда много добре и от клипа.
Елементарно е. За всеки, който е учил поне малко физика.
dnd1
Рейтинг: 8 НеутралноЕто колко "лесно" се пали нафта. Тия приказки как мантинелата причинила пожар в пластмасовия резервоар да ги разказват на децата в яслата за лека нощ.
https://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4
https://www.youtube.com/watch?v=wMm06tpKho4
Julian Mall
Рейтинг: 3381 НеутралноТези експерти защо не съобщават какви са резултатите от пожарнотехническата експертиза да се види каква температура се е развила при пожара и тогава да плещят глупости за мартинела която предизвикала искри като се търкала в пластмасовия резервоар. Механизмът на пожара е подобен на инцидента при гара Хитрино където първо се пробива цистерна в случая вероятно някакъв контейнер под налягане със силно запалима смес която след като тече известно време се възпламенява и имаме експлозия която е била чута от спасилите се и мигновено запалване на сместа в обема на целият автобус.
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоРоси
Рейтинг: 7590 НеутралноЧух версия за калпави мантинели.
"Мантинелите и тяхната поддръжка са в изключително лошо състояние. Те не осигуряват безопасност за ползвателите на пътната инфраструктура. Най-тревожно е състоянието на еластичните огради по републиканските пътища и автомагистралите.
Това се казва в становище на Института за пътна безопасност (ИПБ) по повод катастрофа от 23 юли 2019 г. край Шумен. Там кола се вряза в крайпътните еластични огради (мантинели). След катастрофата е ампутирана ръката на тридесет и осем годишна жена.
Инцидентът е станал на място, където би трябвало мантинелата да задържи колата, а не да се вреже в нея. Неправилното инсталиране и неправилната експлоатация на тези съоръжения ги превръщат в средство за убиване, а не в животоспасяваща система, каквото всъщност е предназначението им, пишат от ИПБ. "
Дежа вю. А наглите гербери излязоха веднага да обвинят всеки друг, но не и себе си.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3308 Неутралноподчертаха, че публикациите в медиите за наличие на туби с бензин, пиротехнически средства и суровина за наркотици не отговарят на истината
Libertarianism is just anarchy for rich people________________
Аз мисля,че някой иска да потули нещо! Нафтата не прави експлозия!
nxl27679751
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#24] от "Балиране на ГЕРБиджа":
Нафтата не може да предизвика такъв пожар.
Борис
Рейтинг: 559 НеутралноДо коментар [#1] от "diq55699032":
🇧🇬🇺🇦Следствието е при Гешев.
Rex
Рейтинг: 306 Неутрално[quote#25:"dnd1"][/quote]
Аз не съм спец ама в твоето видео пише че нафтата се пали при 55 градуса. От удара не може ли да се получи температура 55 градуса, например от мантинелата и метална част на автобуса?
Toni Ivanov
Рейтинг: 466 НеутралноБензин и нефтопродукти се превозват в метални цистерни,на които има спусната метална верига,за да прави контакт с пътя. При движението на превозното средство,нефтопродуктите се люлеят и цистерната се зарежда със статично електричество,което през веригата се разтоварва в земята. Поради причината с пораждането на статично електричество,бензин можете да пълните САМО в метални туби. Пластмасовия резервоар още по - лесно се зарежда със статично електричество,което може да стигне хиляди волтове и при пробиване на резервоара от мантинелата да е избухнал пожара толкова буйно,макар и да е нафта.
Toni Ivanov
Рейтинг: 466 НеутралноНеправилно е поставен на автобуса пластмасов резервоар вместо метален. Пластмасата е като диелектрик на кондензатор и при люлеенето на горивото се зарежда със статично електричество в хиляди волтове при удара с мантинелата тя пробива резервоара и статичното електричество се изпразва към земята като създава волтова дъга,която подпалва горивото.
lz2
Рейтинг: 2530 НеутралноВие не мажете да спите ако не изкарате България виновна! За твое сведение ще ти кажа, че хиляди шофьори всеки ден правят превози по планински черни пътища, хлъзгави и стръмни, покрай пропасти, без мантинели и не правят никакви катастрофи! Просто в случая шофьорът е бързал да настигне колоната и се е блъснал в мантинелата! Ида те питам, каква щеше да е ползата ако бяха четири болта а не два? И десет болта да са, рейса няма място на мантинелата! ПравописА е поле за изява на неграмотните!