Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно

Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно

© Булфото



Повече от десет дни след катастрофата с автобуса от Северна Македония на магистрала "Струма", при която загинаха 45 души, основният извод е, че българските пътища убиват и то законно.


Точните причини, поради които превозното средство се забива в обезопасителната мантинела подлежат на изясняване, но от представената досега официална информация се разбира, че ако тя беше изпълнена по европейските стандарти, при катастрофата вероятно щеше да има само материални щети.


"Дневник" обобщава известните и неизвестни около катастрофата на базата на информацията от разследващите и експертите.


Фаталната мантинела




Според разказа на разследващите, еластичната ограда тип "рибешка опашка" буквално пронизва автобуса почти по средата и пробива резервоара с гориво, разположен в предната дясна част. След удара, част от мантинелата се откъсва, парчето остава забито в превозното средство и влачейки се по асфалта хвърля искри като флекс, които възпламеняват изтичащата нафта (резервоарът е бил пластмасов и мантинелата го е разрушила).


Огънят обхваща салона, пълен с горими материали - пластмаса, текстил, гума и трагедията е факт. Повечето от пътниците са обречени и от факта, че насочилият се вляво от мястото за почивка автобус се заклещва между мантинелите, разделящи двете платна на магистралата. Така пътят към предната врата, която след удара изхвърча, е отрязан от огъня, а задната не може да се отвори, притисната от железата. Спасяват се само седем души, намиращи се в задната част, който чупят прозорците и излизат през тях.


Още в първите дни след инцидента, ролята на мантинелата е потвърдена от разследващите катастрофата. "Тази мантинела, на която буквално се е нанизал автобусът, не само не е полезна, а е опасна за движението и е способствала за настъпването на инцидента", коментира директорът на Националната следствена служба и зам.-главен прокурор Борислав Сарафов.


Борислав Сарафов

© Юлия Лазарова

Борислав Сарафов


Ето каква разказва и ръководителят на екипа следователи, които работят по случая, Мариан Маринов: "На практика тази мантинела, която по Закона за движение по пътищата се явява еластични преграда, която да обезопасява напускане на пътното платно от превозното средство от външната страна на завоя, в случая е поставена от вътрешната страна на завоя и се явява препятствие, в което се нанизва автобуса."


Еластични огради, като използваната на мястото за почивка на "Струма", където става инцидента, в Западна Европа отдавна няма. В България обаче те се поставят до края на миналата година, тъй като отговарят на приети през 1994 година "Технически правила за приложение на предпазни огради по републиканските пътища".


Мантинели с необезопасен завършек, както се водят те, вече не могат да се слагат, но наличните ще се използват докато са годни. Тоест ще се подменят поетапно, след като бъдат повредени след катастрофи, или пък се амортизират, което може да отнеме десетилетия.


Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно

© Стоян Ненов, Reuters


Причината за това компромисно решение е проста - липсата на пари. "Само подмяната на всички мантинели на Лот 0 на "Струма" (където стана катастрофата), който е 30 километра, ще струва 30 млн. лв., обясни изпълняващият длъжността председател на Управителните съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Ивайло Денчев.


Единствено за Лот 0 на "Струма" в средносрочен план се предвижда подмяната на мантинелите с необезопасен завършек, но само срещу посоката на движение. Кога ще стане това, на пресконференцията така и не беше уточнено.


Път като слънце, но почти невидим нощем

Човешка грешка, улеснена от лошата организация на движението, на маркировката и сигнализацията на пътя, това е основният извод на разследващите катастрофата.

От МРРБ и АПИ обаче отрекоха тяхната проверка на Лот 0 на "Струма" да е открила сериозни проблеми.


Основната критика към него е, че няма акт 16 и в резултат не е нито магистрала, нито скоростен път (подробности за статута на шосето вижте тук). Освен това въпреки, че наклоните на завоите предполагат скорост от 90 км/ч, седем години след пускането на отсечката, там ограничението е вдигнато на 120 км/ч. Тези проблеми, макар и смущаващи, нямат никакво отношение към инцидента, тъй като автобусът със сигурност се е движил с не повече от 100 км/ч.


Със сигурност обаче няколко от характеристиките на пътя са способствали трагедията да се случи. На първо място това е разполагането на място за почивка на завой, като по този начин то е на практика невидимо нощем, а поставянето на мантинелата с остър връх вече превръща мястото в истински опасно. Отбивката обаче остава, обявиха от МРРБ, само ще бъде обезопасена.


Проектът, по който е правен участъкът е разработен още по време на социализма от "Пътпроект". През 2002 година той е изтупан от праха и се тръгва към неговата реализация. Бързането с цел усвояване на отпуснатите пари от Европа е толкова сериозно, че никой не забелязва, че по проект липсват пътни възли към населените места, покрай които аутобанът минава. Следва преработване на проекта, но тогава никой не обръща внимание на скритото място за почивка.


Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно

© Стоян Ненов, Reuters


При пускането на пътя той поне е сигнализиран добре - с предупредителен знак за наличието на чешма на 500 метра преди мястото и добра маркировка, с кристали "Сваровски", както се разбра тези дни. В добавка, мантинелите са нови, като светлоотразителните елементи, т.нар. "котешки очи", който на тъмно буквално очертават извивките на пътя, вършат своята работа.


В нощта срещу 21 ноември обаче ситуацията е различна, показа и широко коментирано видео на рали пилота и преподавател по пътна безопасност Димитър Илев. Знакът е паднал, вероятно още през май. Маркировката не само е износена и трудно забележима дори денем, но и подвеждаща (подробности виж във видеото).



За министъра на регионалното развитие обаче пътят е "като слънце". "Като грапавост пътната настилка е с много добри показатели. Също така съпротивлението на хлъзгане е много добро, така че като цяло състоянието на пътната настилка е много добро", каза Виолета Комитова на брифинга във вторник тази седмица.


Министърът срещу внушенията


Последва леко завоалирана критика към маркировката: "Маркировката е нещо, което се подновява периодично. Към датата на катастрофата има изпълнена само осевата линия. Имаме шестмесечно забавяне на изпълнение на маркировката. Новата, средната линия е с допустими граници, при суха настилка, би могла и да бъде доста по-добра, но така или иначе тя е със стойност над допустимите, тя има видимост", казва Комитова.


Нито дума не беше казана доколко "видима" е старата маркировка. Нощем и при мокър път, вероятно тя е напълно невидима, но министърът заяви в телевизионно интервю в сряда "Някои ни внушиха, че катастрофата е станала заради липсата на боя по маркировката". След това обясни, че на държавната "Автомагистрали", която поддържа фаталния участък е възложено още през април да поднови маркировката. С инхаус процедура тя наема подизпълнител, който така и не свършва работата. Заради забавянето "Автомагистрали" е била глобена два пъти, но до момента на инцидента маркировката така и не е освежена.


За липсващата табела и "ослепелите" котешки очи на пресконференцията нищо не беше споменато. В интервюто в сряда регионалният министър не успя да отговори дали знакът, предупреждаващ за зоната за отдих, е паднал, както и дали се проверява качеството на светлоотразителите на мантинелата, които "може би не се почистват и се износват".


Какво вероятно се е случило


Експертите по пътна безопасност са единодушни, че няколко фактора оказват влияние върху инцидентите по пътищата - пътната инфраструктура, състоянието на превозното средство, състоянието на водача и метеорологичните условия. От тях към момента не знаем абсолютно нищо само за състоянието на водача. Бил ли е достатъчно отпочинал, дали не се е разсеял с нещо и т.н.


За автобуса се знае, че е на 14 години, като от две е собственост на македонската фирма-превозвач "Беса транс". Последно е минал технически преглед преди три месеца. През седмицата пред БНТ собственикът на "Беса транс" увери, че автобусът е минал проверка в специализирани сервизи както преди да потегли от Скопие за Истанбул, така и преди да тръгне в обратната посока.


Що се отнася до времето, в нощта на инцидента е валял слаб дъжд, а пътят е бил мокър, като при такива условия настилката буквално "поглъща" светлината на фаровете. При тази ситуация водачите се ръководят от маркировката и светлоотразителите по мантинелите, за да не излязат от пътя.


Ръководителят на екипа следователи, работещи по случая Мариан Маринов

© Юлия Лазарова

Ръководителят на екипа следователи, работещи по случая Мариан Маринов


В случая водачът вероятно се е придържал към бялата линия, обозначаваща края на пътя отдясно. При липса на предупредителната табела за отбивката и ясна маркировка, която да го ориентира, че трябва да мине в съседната лента, той в последният момент е видял изпречилата се пред него мантинела на мястото за почивка. Натиснал е спирачките, навил е волана наляво, но е последвал удар, отклоняване вляво, пожар и нов удар, преди автобусът да спре в мантинелите между двете платна на "Струма".


Ръководителят на екипа следователи, работещи по случая Мариан Маринов до голяма степен потвърждава този сценарий: "Има спирачен път. Има спирачни следи и преди мантинелата, и след мантинелата. Водачът е реагирал преди удара с мантинелата. Явно я е възприел в последния момент. Безспорно е установено, че той се е отклонил вдясно незнайно защо и се е нанизал в тази мантинела. Дали е загубил пътната обстановка - било е тъмно, валял е лек дъжд, дали е поради някаква друга причина Пътната ситуация е била такава, че се предполага, че е изпаднал в лека заблуда и е предприл завиване надясно в отбивката за чешмата.


Голямата загадка


В целия случай остава една голяма загадка, отговор на която трябва да даде назначената пожаротехническа експертиза - защо огънят се е разпространил толкова бързо и с такава сила, нещо типично много повече при запалване на бензин, отколкото на нафта. Първоначално се появиха версии за взрив и превоз на допълнителна нафта в бидони в багажните отделения.


Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно

© Стоян Ненов, Reuters


Разследващите категорично отрекоха да има следи за подобно развитие. "Не е имало взрив, а удар, след който се възпламенява автобусът", е заключението на работещите по случая следователи, подпомогнати от най-добрите експерти по катастрофи в страната, по думите на Сарафов.


"Този, така наречен взрив, който са дочули свидетелите - работници по пътната поддръжка и работници от близката кариера, това е изключително силният удар на автобуса в мантинелата от дясната страна на пътя, на островното пространство, която, както посочих, не и е там мястото изобщо", коментира ръководителят на Националната следствие.


Прокурор Бисер Михайлов и следователят Мариан Маринов, които работят по разследването в интервю в четвъртък казаха, че вече е изяснена причината за пожара и къде е възникнал, но ще изчакат експертите да довършат работата си. Те уточниха, че бързо се е разгоряло и ще се изяснява и защо бързо се е задимило в салона.


Те уточниха, че автобусът е произведен през 2007 г. и е бил рециклиран в Турция с ново оборудване, но незаводско. Предстои да се провери какво е качеството на тапицерията, гумените уплътнения, от които в резултат от пожара не е останало нищо.


Край автобуса действително са намерени бидони, като според собственика на "Беса транс" в тях обикновено се транспортира вода. Разследващите от своя страна казаха, че бидоните са били празни и в тях е имало само следи от нафта.


В Северна Македония се появиха и твърдения, че в катастрофиралия автобус на магистрала "Струма" може би е имало леснозапалим химикал за производство на хероин. Версията беше лансирана от опозиционната партия ВМРО-ДПМНЕ. Тази версия беше определена от наблюдаващия прокурор в тв интервю като "толкова нелепа и несъстоятелна".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (204)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 995 Неутрално

    С парите, похарчени за пътища през последните десетина години, можеше пътната инфраструктура да е като в Австрия.
    Ама не е, защото само 1/3 са реално вложените.
    Трети и четвърти подизпълнител!?
    Ай сиктир!

  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    Шофирането в България вместо удоволствие е постоянно напрежение и стрес - човек не знае от какво да се пази по-напред: от внезапно появили се дупки или бабуни по иначе (относително) равен път, от необезопасени свлачища, от липсваща или подвеждаща маркировка, от заложени смъртоносни капани в резултат на малоумни инженерни решения като това с мантинелата, от шофьори-социопати с мощни автомобили и дебели връзки в етажите на властта…

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1746 Любопитно

    Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    А моя извод след това заглавие е,
    че "българските закони убиват-съвсем законно"!
    Иначе в народното събрание "правилните сили"
    не спират да ни призовават за съединение!

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    "За автобуса се знае, че е на 14 години"!?





    Знае се, ама чак сега, в началото беше 3-год. И кой пусна тази "партенка"?

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  5. 5 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Многоуважаемата г-жа Комитова трябва да отговори на един въпрос:

    Защо не поема личната си отговорност за липсващата маркировка ?!

    Оправдания за глобени фирми и други несъстоятелни вицове не са състоятелни.
    министър Комитова имаше повече от 6 месеца на този пост и отговорността за състоянието на пътищата е лично нейна.

    Ако се докаже, че маркировката е една от причините за ужасната катастрофа, редно е прокуратурата да се самосезира и потърси отговорност от министър Комитова за престъпно бездействие.

  6. 6 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    "Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно"
    Не трябваше ли извоът да бъде: Бойко Борисов убива, или троловете трябва да стигнат до това заключение?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    До коментар [#1] от "jmf29537805":

    “… само 1/3 са реално вложените.”

    Затова срокът на годност на българските “магистрали” е колкото на пастьоризирана бира - година и половина. След което почват да се напукват, нагъват, слягат, изронват с образуване на кратери; в дясната лента се оформят дълбоки коловози като в коларски път - типично български принос в пътното строителство…

    Защото се КРАДЕ БЕЗСРАМНО още при строителството, и защото веднъж построеното, което е калпаво по задание, НЕ СЕ ПОДДЪРЖА, докато се самоунищожи.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Колко е сложно да се сложи едно голямо жълто светлоотразително пластмасово нещо със знак, не знам как се казва, но го има редовно по европейските и американските магистрали, когато има отбивка? То хем се вижда, хем е поне малко буфер, ако някой тръгне да се забива в мантинелата.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на avp35646651
    avp35646651
    Рейтинг: 76 Неутрално

    Катастрофи с автобуси се случват постоянно, също се и запалват, основният въпрос е защо този е изгорял като факла и имало ли е едни елементарни аварийни чукчета за чупене на стъклата? По самата катастрофа нема какво да се умува толкова, не тя е предизвикала смъртта на пътниците, а пожарът.

  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    ....основният извод е, че българските пътища убиват и то законно."

    Айде да не си мразим чак толкова държавата. Колкото и да е модерно.

    ".... че ако тя беше изпълнена по европейските стандарти, при катастрофата вероятно щеше да има само материални щети."

    Обаче преоборудването на автобуса с не сертифицирани материали вероятно не е причина да има не само материални щети

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хай Буй":

    “… редно е прокуратурата да се самосезира…”

    А дали е редно след самосезирането на прокуратурата г-жа Комитова да наеме за адвокат съпругата на главния прокурор*, както направи собственикът на фирма ТРЕЙС г-н Алабалев след катастрофата с автобуса при Своге, при която загинаха 20 души?

    Защото в правовите държави за подобен конфликт на интереси се минава на пълна държавна издръжка за срок до 20 години, но без държавен мултитемпературен охладител...
    _______________
    * Да, онази същата😎

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 14 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    ••••••••••••На днешния ден••••••••••

    Погребват я с отворени очи, с бяла рокля и венче на косите. Целият град настръхва при вестта за самоубийството на това младо и даровито момиче, ненавършило още своята зрялост. Вълна от опити за самоубийства залива България след трагичния край на момичето от Бургас. А самоубийствата в тоталитарното общество са тема табу за властта, защото новия социалистически човек, изпълнен с оптимизъм за светлото бъдеще, няма право на такива мисли...

    https://l.facebook.com/l.php?u=http://socbg.com/2017/12/защо-се-самоуби-петя-дубарова-ето-кои-с.html?fbclid=IwAR0KILvxP31gP47-PfuflI5S6e9qvXQfFcSB7Zh5lctRYc6aQMvlPUwi-Yk&h=AT0_XwFgr4vSIoaKA1OmwWfJVdTJNL7_SBVKGGJf2-aK5nYAHhHJo2BkL1HEZG9N-6sL780tEGhMc4zOQbt6--ixbzhnJhTcmhen3J7FEWmb2xKX1hnoamLTF15CBMtyzQ8xrycurMgr&s=1

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  15. 15 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Цитат:
    Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно

    --------
    Рано или късно ВСИЧКИ ще се съгласите с мен, че основната задача, поставена пред филантропската преса у нас е насаждане на ненавист, омраза и погнуса от България, Българите и Българското - т.е. отродителство до дупка.

    Затова всичко във филантропската перса е под мотото: САМО в България се изневерява...

    Страшна нищета...

  16. 16 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 1171 Разстроено

    30 години без акт.16? А не се знае и какъв път е.
    Ако аз нямам за жилището си акт.16, нямаше да мога да живея законно. Но за държавните комуникации това може би е нормално. Беззаконието съвсем ще ни съсипе.

  17. 17 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2344 Неутрално


    Да, това са същите пътища- убийци, които построиха Радев, Христо Иванов и служебните правителства, през последните 12 години, а Иван Костов режеше лентите пред камерите и даваше интервюта на младите журналистки .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  18. 18 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2781 Любопитно

    Интересно какво ще стане ако семействата на загиналите братя македонци си наемат едни печени адвокати и подпукат АПИ....
    А иначе - участъкът е ужасен, особено при дъжд, минавал съм десетки пъти оттам и ако не го познаваш винаги може да стане беля. Не че повечето български магистрали не са такива, а за маркировката и пътните знаци въобще не ми се говори.
    Бог да прости умрелите, ужасна трагедия.

  19. 19 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#11] от "avp35646651": Точно така е, важна е пряката причина за смъртта на толкова много хора ! А това ,че се запалил резервоара с нафта и за минути изпепелил автобуса заедно с над 40 човека,звучи несериозно! Имал съм пряко наблюдение как гори нафтовоз!

  20. 20 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    така се пали то нафта от искри :)))
    като по филмите - пробиваш му резервоара, фъргаш на забавен каданс едно зипо в локвичката и лошия се взривява заедно с колата след 200 метра .

  21. 21 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Любопитно

    "Имаме шестмесечно забавяне на изпълнение на маркировката."
    Обаче, все пак осова линия има. И тя е по-близо до шофьора, отколкото страничната линия. Когато караме по нощите, не трябва ли да се водим по това, което виждаме, а не да търсим това, което го няма?
    И отново - това не е магистрала с големите зелени табели. Това е двойно шосе с малки сини указателни знаци.
    Докога ще се унижаваме и дискредитираме.
    Стига с този нихилизъм.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  22. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1994 Любопитно

    "Извод от катастрофата с автобуса: истинските причини за катастрофата се прикриват и то законно"
    1.Какъв е този професионален водач,който не следи осевата линия, а някаква маркировка вдясно? Вижда се, че осевата линия не е изтрита и преди катастрофата съвсем нормалноса минавали превозни средства, като са се ориентирали по нея.
    2. Как се запалва нафта за няколко секунди и защо няма разлято гориво, ако пожарът е тръгнал от пробития резервоар?
    3. Какво всъщност е горяло, за да се задушат за 2-3 минути и целият автобус да изгори за по-малко от 5 минути?
    4. Защо професионалният водач се е отклонил, при положение, че е минавал най-малко 20 пъти тази година по същия маршрут/ автобусът има 122 курса за годината посъщия маршрут/?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  23. 23 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Неутрално

    До коментар [#18] от "boevbisser":

    Това не е магистрала. Това е двойно шосе. Проектирано е през миналия век и е строено от македонци, по време на едни правителства, различни от последните.
    Като видите две платна и веднага- "магистрала".
    Ами не е.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  24. 24 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Нищо не казвате, а то си го пише в статията, бързали са да усвоят милиарди. Е, сега тия милиарди са в правилните джобове, а хората ползващи полуфабрикат на проект, който е бил напълно редовен през соца, предвид какво беше движението навремето и, явно некадърните "съвременни" проектанти полюции по преработката на тоя проект.

    мурзилка
  25. 25 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2781 Неутрално

    До коментар [#23] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Аз знам, че е шосе, ама знаците са като за магистрала, на междуградско шосе ограничението е 90 км./ч. Ето това е проблемът. Едно е да знаеш, че караш на шосе, друго на магистрала. Нали така. А иначе как се е запалил и изгорял така бързо автобусът е голяма мистерия, поне за мен.
    Успешен ден на всички, да почиваме.

  26. 26 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хай Буй":

    Има осева линия. Тя не е ли достатъчна, още повече че е от страната на водача? Като шофирате в мрака, пътя напред ли гледате или търсите някаква линия в тъмнината вдясно?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  27. 27 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    До коментар [#22] от "mitko11":

    може снайперист да е пробил резервоара и да го е взривил .
    много филми гледат тия бе :)))

  28. 28 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Поредното тъпо заглавие. Дайте да се самооплюваме

  29. 29 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Неутрално

    До коментар [#25] от "boevbisser":

    Минавам от там по няколко пъти всяка година, откакто е в движение. Знам всеки завой и всеки наклон.
    Със 120, наистина се изискват доста здрави нерви. Ограничението трябва да е най-много 100.
    Този е летял с над 120. И е спал!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  30. 30 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Боко, му вдигна скоростта на тоя междуселски път и то отиде та се видя!

    мурзилка
  31. 31 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 268 Неутрално

    "Имаме шестмесечно забавяне на изпълнение на маркировката."Обаче, все пак осова линия има. И тя е по-близо до шофьора, отколкото страничната линия. Когато караме по нощите, не трябва ли да се водим по това, което виждаме, а не да търсим това, което го няма?И отново - това не е магистрала с големите зелени табели. Това е двойно шосе с малки сини указателни знаци. Докога ще се унижаваме и дискредитираме.Стига с този нихилизъм.
    —цитат от коментар 21 на Незнайко в Слънчевия град


    Докато има комплексари, които се опиват от това да се самоунижават и да реват как сме най-зле във цялата Вселена, ще има и такива статии.

  32. 32 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2347 Любопитно

    До коментар [#25] от "boevbisser":

    Дори и да е магидтрала, ако не се лъжа ограничението за скоростта на автобусите не е ли като за камионите - 90 км/ч. ?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  33. 33 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Неутрално

    До коментар [#28] от "Червен дисибар":

    Не се печели "матряла" с омраза и критика срещу опонентите. Свалял ли си мадама, само говорейки гадни неща за другите? Получава ли се? Затова имаме 38% гласуващи. Това са гласуващи "срещу".
    И затова най-кресливите вече не са в парламента, а следващите по плювачество за предпоследни.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  34. 34 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Неутрално

    До коментар [#30] от "Маршалов":

    А защо новата власт не му върна обратно скоростта?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  35. 35 Профил на Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Рейтинг: 682 Неутрално
  36. 36 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Повече от десет дни след катастрофата с автобуса от Северна Македония на магистрала "Струма", при която загинаха 45 души, основният извод е, че българските пътища убиват и то законно.

    Българските пътища са в безобразно състояние. При управлението на ГЕРБ въведоха винетки. !2 години ги събират и някой ги изплюсква. Нито един километър път не е направен или ремонтиран с пари от винетки. Маркировката навсякъде е полуизтрита и нощно време невидима. АПИ и МРРБ просто си раздават едни пари а хора загиват по нашите пътища защото никой от гореспоменатите институции не си върши работата.

  37. 37 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Неутрално

    До коментар [#32] от "DDR":

    В 2:00 през нощта, важат други "ограничения".
    Но гравитацията си е същата...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  38. 38 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#6] от "Корки":

    "Не трябваше ли извоът да бъде: Бойко Борисов убива, или троловете трябва да стигнат до това заключение?"
    ============
    Това е подсещането. А троловете си знаят работата.

    Еретик
  39. 39 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#23] от "Незнайко в Слънчевия град":Аз знам, че е шосе, ама знаците са като за магистрала, на междуградско шосе ограничението е 90 км./ч. Ето това е проблемът. Едно е да знаеш, че караш на шосе, друго на магистрала. Нали така. А иначе как се е запалил и изгорял така бързо автобусът е голяма мистерия, поне за мен. Успешен ден на всички, да почиваме.
    —цитат от коментар 25 на boevbisser


    На магистралите знаците са ЗЕЛЕНИ. В колкото и държави да съм бил.

    Ако под "знаци" имаш предвид "ограничение на скоростта", то също не е като при магистрала.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 370 Неутрално

    "българските пътища убиват и то законно". Пътищата, мантителите, шахтите и пр. никого не убиват. Убива отвратителната българска безотговорност, мърлящина, нехайство и пренебрежение спрямо ДРУГИТЕ И ТЕХНИЯ ЖИВОТ. Онзи ден на пътя от камион, натоварен със скрап, изхвърча парче ламарина, вятъра го подхвана и то профуча на 5-6 метра пред моя автомобил. Е, пътя ли, камиона ли, вятъра ли, ламарината ли щеше да е отговорна, ако се беше забило в предното стъкло на колата и бях катастрофирал? Или боклуците, които возят боклуци без да ги обезопасят??

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  42. 42 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Сто пъти съм зе заричал да не чета "анализи" на каквото и да е и ето, че пак сгреших. За какво всъщност е написана тази статия, освен разбира се авторът да почеша егото си. Само, за да ни каже колко лоши са нашите пътища и да се нареди на клона до всички писали по темата преди него? Събрал на едно място наличната (но не нова) информация и й сложил бомбастично заглавие. "българските пътища убиват". Ами от там са минали милиони автомобили и хора без да бъдат убити. По същия начин след някоя тежка катастрофа по вина на шофьор може би ще напише "българите убиват" ако шофьорът е българин или.....убиват ако той е от друга народност. Зная, че пътя там е опасен, но не е ли редно шофьорът да съобрази това. Ако е минавал оттам би трябвало да знае за опасностите, ако не е минавал - да кара по-внимателно по нов за него маршрут. Доколкото знам този автор пише за автомобили и би трябвало да знае разликата между позволена и съобразена скорост.
    Без да страдам от излишен патриотизъм , бих казал, че авторът е скалъпил тази статия само и единствено заради бомбастичното заглавие.

  43. 43 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Егати извода. В САЩ и Западна Европа сшгурно не умират хора в катастрофи. Да не споменавам, че не катастрофата уби хората, а пожарът. Отделно има човешка грешка на професионален шофьор. И за край ще добавя, че към днешна дата има безплатни навигационни системи и при това положение е абсурдно да не ги ползваш особено при лоша видимост. Тази отбивка съм сигурен, че я има във всяка една.

  44. 44 Профил на donyon
    donyon
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Че то нафта пали ли се от искри?Ако е бензин-да.Мътна работа...

  45. 45 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Дневник пак подхвана старите и ОПРОВЕРГАНИ мантри, че резервоарът се разцепил и нафтата се запалила.

    От ИСКРИТЕ на разцепения ПЛАСТМАСОВ резервоар с асфалта.

    Няма такава българоненавистна медия. (той пътя е македонски, де)

    Как за 12г МИЛИОНИ коли там не са катастрофирали.

    При други пътни участъци, ако се СУМИРАТ ПРОИЗШЕСТВИЯТА за последните 12 години, сигурно ще се намерят доста по-опасни и по-смъртоносни участъци.

    Напълно невярно е, че при слаб дъжд мокрият асфалт бил "поглъщал" осветяването и видимостта.
    Колкото повече вали, толкова по-малка е видимостта. Личен опит.
    Колкото по-малко вали, толкова по-добре се вижда!

    Потърсете в Гугъл: ориентиране при шофиране при слаба видимост.

    Излизат СТОТИЦИ статии, във всяка от които пише "ОРИЕНТИРАШ СЕ ПО ОСЕВАТА ЛИНИЯ!"
    Значи хем нямал бил видимост, хем се ориентирал по мантинелата!

  46. 46 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Важно е наш Вуте да е зле, няма значение, че се оплюва цялата държава.

  47. 47 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3689 Весело

    Ей, неблагодарни хора. Бойко им построи 500 млн км магистрали, а те пак недоволни. Е, не му стигна времето за този участък, няма и малко комисионна от ремонт, ама като се върне на бял кон, ще видите тогава. 😂

  48. 48 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Абсолютно малоумие е да се направи отбивка за отдих след завой.Освен това защо има сложена мантинела между пътя и отбивката.Значи излиза шофьорът от завоя и за части от секундата трябва да съобрази,че дясната лента не продължава пътя,а отива в отбивка.И ако се движи в дясната лента първата му реакция ще е да навие волана наляво.Но там го чака мантинела,на която се нанизва.

  49. 49 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#34] от "Незнайко в Слънчевия град":
    Поне някои изговориха намерение за връщане на "нескоростната " скорост, ама дали бяха от служебния кабинет, или чиновник на по-ниско ниво, не помня. За съжаление със закъснение, ама те безобразията на предишните управляващи и най-вече на Боко, са толкова много, че ще трябват години да се отстранят. Дали се е случило на практика декласирането на пътя да не е скоростен, не знам.

    мурзилка
  50. 50 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Не спряхте да си плюете държавата ей! Нито е приключило разследването, нито някой е потвърдил причината. Но е нежно непрекъснато да обявявате, че няма нужда от още пътища. Да видим до пролетта как ще изглеждат! Защото трябва и поддръжка, каквато вече не се прави от пролетта на сам.

    agent
  51. 51 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Вижте, става дума основно за инцидент.
    Има какво да се научи от него и има какво да се поправи.
    Обаче поне за мен е очевидно, че македонците съвсем през просото са го ударили като са отнели лиценза на фирмата.
    Възрастта на автобуса не е от значение.
    Едва ли има автобус който да е подготвен за врязване в мантинела.
    Отклонението на завой и на мен ми стои странно, обаче факт е, че досега никой друг не се е врязвал там...а коли са минали колко за 10 години...
    Да, има ужасно много грешки и работата по пътищата е лоша.
    Това не е проблем на една агенция или дори на един Борисов.
    Това е стандарта на живот в България.
    За него са отговорни ./ виновни абсолютно всички и няма решение за 1 година или за 800 дни или за един мандат даже.
    Народопсихологията се променя ужасно бавно, особено пък към по-добро.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  52. 52 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Нещо, което ме е притеснявало винаги - колко аварийни червени чукчета има в автобусите, има ли ги наистина, обозначено ли е и видимо ли е разположението им при липса на светлина, в задната част на автпбустите, т.е. към задното стъкло има ли такива. Тук би бил удобен момент да се направи проверка и да има наредба за промяна в броя им и видимостта им. Пътувам с бус до метоработата си в друго населено място и е наличен е само джоба на чукчето, то е липсващо. Явно за никого това не е проблем. И вече се замислям да си нося такова в чантата

    malart.blog.bg
  53. 53 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Почти няма български шофьор, който да не е излизал от Бургас в посока София.
    Е, там доста време се кара с 90, защото магистралата не е започнала. Ако превишиш, си виновен и никой не спори.
    Сега се видя възможност да бъде "употребена" катастрофата и се започна.
    Навсякъде се пише, че катастрофата е на "Струма" и веднага след това - че участъкът не е магистрала. Е, как става това? На магистрала, която не е магистрала?
    Преди години Петър Стоянов предлагаше да си признаем за атентата срещу папата, макар че италианците вече бяха отхвърлили "българската следа".

    Еретик
  54. 54 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Гневно

    Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно
    ************************************************

    За такива заглавия, обичайно за някои общества, авторите посещават затвора. Не като репортери.

    Мараба, С-ДС доносници!
  55. 55 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    "Извод от катастрофата с автобуса: истинските причини за катастрофата се прикриват и то законно"1.Какъв е този професионален водач,който не следи осевата линия, а някаква маркировка вдясно? Вижда се, че осевата линия не е изтрита и преди катастрофата съвсем нормалноса минавали превозни средства, като са се ориентирали по нея.2. Как се запалва нафта за няколко секунди и защо няма разлято гориво, ако пожарът е тръгнал от пробития резервоар?3. Какво всъщност е горяло, за да се задушат за 2-3 минути и целият автобус да изгори за по-малко от 5 минути?4. Защо професионалният водач се е отклонил, при положение, че е минавал най-малко 20 пъти тази година по същия маршрут/ автобусът има 122 курса за годината посъщия маршрут/?
    —цитат от коментар 22 на mitko11


    Въпросите ти са много на място. Но този горе на снимката е решил да напише пасквил, а не да си задава въпроси като твоите.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  56. 56 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2857 Гневно

    "Според разказа на разследващите, еластичната ограда тип "рибешка опашка" буквално пронизва автобуса почти по средата и пробива резервоара с гориво, разположен в предната дясна част. След удара, част от мантинелата се откъсва, парчето остава забито в превозното средство и влачейки се по асфалта хвърля искри като флекс, които възпламеняват изтичащата нафта (резервоарът е бил пластмасов и мантинелата го е разрушила)."

    Върховни глупости. Никакви искри не могат да се произведат от триенето на мартинелата в мокрият асфалт а дори и да е имало такива те по никакъв начин не могат да запалят нафтата от пробитият резервоар. Кога най-после ще бъде дадена думата на специалист по пожарна безопасност.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  57. 57 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Пътищата и то "БЪЛГАРСКИТЕ" пътища, можели да убиват?!!! С по- голяма тъпотия не се бях срещал в мас медиите през живота си! Как убиват: с куршуми, с отровен газ, с атомно оръжие, с магистрални бандити ....?! Има формулировка в закона за движението по пътищата, според която водачът трябва да управлява МПС-то със съобразена с пътните условия безопасна скорост! Точка по въпроса. Иначе, никъде по света, всички пътища, навсякъде могат да имат дефекти, но затова пък МПС- тата не се управляват от роботи със зададени параметри, а от живи, трезво мислещи хора принадлежащи към вида хомо сапиенс, за които се предполага да реагират адекватно на постоянно променящите се условия на средата. И да престанат по най- безцеремонен начин да плюят по България, по българите, а да повтарят до безпаметност: "всичко българско и родно, любя, тача и милея".

  58. 58 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    това просто не е вярно, ако мантинелите на пътя не бяха спрели автобуса той щеше да се обърне и прекатурне още вдясно. Това наше черногледство, или да се потули вината на други - например тези, които не са проверили автобуса на границата с Турция, а толкова се стараха в деня на изборите, на митницата работят изглежда само при изрично нареждане отгоре, а това с пластмасовите туби, които оцелели с недогоряло гориво на дъното, хората са неразпознаваеми, но горивото стои в неизгорелите туби - това вече е подигравка със здравия разум.

  59. 59 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 862 Неутрално

    И постоянно някакси "случайно" се пропуска , че македонската фирма "Маврово" строи участъка по времето на СтаниШеф, че тогава такива са били изискванията, че акт 16 няма заради отчужденията... Все "маловажни" неща , но ние трябва да се изплющим с поредната статия тип "Работническо дело" 😄!

    agent
  60. 60 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    До коментар [#18] от "boevbisser":Това не е магистрала. Това е двойно шосе. Проектирано е през миналия век и е строено от македонци, по време на едни правителства, различни от последните. Като видите две платна и веднага- "магистрала". Ами не е.
    —цитат от коментар 23 на Незнайко в Слънчевия град


    Отсечката от разклона за Перник до Дупница се прави още по Татово време и най-вече да се избегне преминаването през Студена. Сега може да са направени някои разширения, но не и да стане магистрала.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  61. 61 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    Абсолютно малоумие е да се направи отбивка за отдих след завой.Освен това защо има сложена мантинела между пътя и отбивката.
    —цитат от коментар 48 на Мусаши


    1. Наистина, разполагането на отбивка след завой, хеле пък да не я обозначиш достатъчно със знаци, не е най-умното нещо. И поражда една огромна, извънземна опасност: да пропуснеш отбивката. Ужас!
    2. Ако нямаше мантинела на това място и някой състезател влезеше със 120+ по средата на паркинга, понеже късно е видял отбивката, а в този момента друг нервак, който няма време да чака до ускорителната лента след мантинела, прави обратното упражнение - такива хубави салати с лютеница щеше да има.....Добър повод намусашитата да се провикнат намусашено "По цял свят на такива места слагат мантинели, само нашите идиоти ги спестяват и добрите хора се изпотрепват на мястото - оставка, оставкаааааааа!".
    И те така!


    Мараба, С-ДС доносници!
  62. 62 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1994 Любопитно

    До коментар [#48] от "Мусаши":

    Не че нещо, ама дясната и лявата лента са си наред, разделени с осева линия. Третата/аварийна/ лента след завоя преминава в отбивка. Въпросът е какво прави водачът на автобуса в третата лента. Още повече че завоят е надясно и ако е задрямал е логично да изтърве завоя ида се удари в лявата мантинела...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  63. 63 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    пътищата не убиват, убива мърлящината и липсата на поддръжка.

  64. 64 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1466 Любопитно

    Някой пътувал ли е скоро в Северна България да види там какви са пътищата! Този път е доста над средния стандарт за път у нас, така че такива статии са пълен та**к. Наистина най-добре всички у нас да карат коли до 3 години 4х4 и от определени марки….. В същия стил е статията, ако не е платена от македонския превозвач. Бог да ги прости умрелите, но ако имаше 4-5 момчета да счупят стъклата, ако е нямало нищо суперзапалително в рейса, поне 80% щяха да се спасят. Погледнете, че всички ги изписаха за няколко дни. Лоша евакуация е причината за толкова много жертви, а не други пичини.

  65. 65 Профил на Иван Иванов
    Иван Иванов
    Рейтинг: 12 Неутрално

    "След удара, част от мантинелата се откъсва, парчето остава забито в превозното средство и влачейки се по асфалта хвърля искри като флекс, които възпламеняват изтичащата нафта (резервоарът е бил пластмасов и мантинелата го е разрушила)." (Дневник). = Почти всички бяха съгласни, че това е един пределно ясен случай — Чичо Джон е убил Том, а след това Том, макар и мъртъв, е убил Чичо Джон. Или обратното. ("1280 жители").

  66. 66 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2604 Неутрално

    И друг извод - седете само на задните седалки.

  67. 67 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2604 Неутрално

    И друг извод - седете само на задните седалки.

  68. 68 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Гневно

    Според разказа на разследващите, еластичната ограда тип "рибешка опашка" буквално пронизва автобуса почти по средата и пробива резервоара с гориво, разположен в предната дясна част.
    ***************************************************

    Цъ! Сакат цитат! Пропусната е първата, най-съществена част от разказа - първо шофьорът е нацепил автобуса в мантинелата. И не "почти по средата", в противен случай машината нямаше да отлети толкова вляво, ударът е бил в областта на дясната предна гума.
    А обясненията за подпалването на нафтата са връх на комичността. Който поддържа подобна хипотеза, моля нека представи примери за подобни пожари в подобни обстоятелства! Успех в търсенето!

    Мараба, С-ДС доносници!
  69. 69 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2941 Неутрално

    "В България обаче те се поставят до края на миналата година, тъй като отговарят на приети през 1994 година "Технически правила за приложение на предпазни огради по републиканските пътища".... Безспорно е установено, че той се е отклонил вдясно незнайно защо и се е нанизал в тази мантинела."
    Той не просто се е отклонил, а си е карал в резервната лента. При отклонението пътят изведнъж се разширява и той губи ориентация.
    Очевидно е карал с поне 120, защото е смлял мантинелата. В лошо време, нощем, кара по резервната с превишена скорост. И пътят бил виновен!!!!!? Стига глупости!

  70. 70 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Весело

    "Според разказа на разследващите, еластичната ограда тип "рибешка опашка" буквално пронизва автобуса почти по средата и пробива резервоара с гориво, разположен в предната дясна част. След удара, част от мантинелата се откъсва, парчето остава забито в превозното средство и влачейки се по асфалта хвърля искри като флекс, които възпламеняват изтичащата нафта (резервоарът е бил пластмасов и мантинелата го е разрушила)."Върховни глупости. Никакви искри не могат да се произведат от триенето на мартинелата в мокрият асфалт а дори и да е имало такива те по никакъв начин не могат да запалят нафтата от пробитият резервоар. Кога най-после ще бъде дадена думата на специалист по пожарна безопасност.
    —цитат от коментар 56 на Julian Mall


    Да се чуди човек как досега не са Ви извикали за консултант.

    Скапана държава, а?

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  71. 71 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Пътищата не убиват хора, хората убиват хора. Колкото и да го кривите, интерпретирате и нагласяне, 14 годишен автобус пренасящ запалителни вещества изоставащ от групата си и опитващ да я настигне е шофирал неразумно в условия на ограничена видимост и път с влошено от метеорологични условия сцепление. Нито строителя на пътя е виновен, нито Борисов който е приел ограничението на скоростта, нито Комитова която не е сменила котешките очи и маркировкат. Вината за този инцидент е 100% на шофьора

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  72. 72 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#1] от "jmf29537805":“… само 1/3 са реално вложените.”Затова срокът на годност на българските “магистрали” е колкото на пастьоризирана бира - година и половина.
    —цитат от коментар 7 на Norman Granz


    Така е като цяло, но не и в случая. Асфалтовото покритие на този път е положено през далечната 2007 г. и - не е за вярване - до ден днешен е в много добро сътояние без да е правен ремонт. Може би защото е положено от МАКЕДОНСКИ строител, както не спира да повтаря папагалски тукашната тролщина. За разлика от маркировката в т.ч. липсата на адекватни пътни знаци и най-вече безумното разположение на отбивката и на мантинтелата, която я отграничава.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  73. 73 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно
    *********************************************

    Чакаме следващото покъртително заглавие: " Извод от катастрофата с колата: българските дървета / дерета, скали, коли в насрещното/ убиват и то законно!".

    Мараба, С-ДС доносници!
  74. 74 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":


    "За автобуса се знае, че е на 14 години"!?Знае се, ама чак сега, в началото беше 3-год. И кой пусна тази "партенка"?
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf


    Е...
    По Балканските стандарти - ПОЧТИ НОВ!

    Fu*k Your Opinion
  75. 75 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Не съм сигурен дали на умрелите им пука дали са умрели законно или не.

  76. 76 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    До коментар [#56] от "Julian Mall":


    Никакви искри не могат да се произведат от триенето на мартинелата в мокрият асфалт а дори и да е имало такива те по никакъв начин не могат да запалят нафтата от пробитият резервоар.
    —цитат от коментар 56 на Julian Mall


    Тъпо!
    Стоманената мантинела при нанизването си в автобуса не се е триела в "мокрия асфалт", а в метални (стоманени) елементи от конструкцията на автобуса, които не е сигурно да са били мокри, и със сигурност е имало искрообразуване!

    Fu*k Your Opinion
  77. 77 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#47] от "Vlado Nikolov":

    Е точно тази отбивка е гордост на БСП, какно и Чирпан-Стара Загора.

  78. 78 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Ама как така това са пътищата му, Своге, тунела на Хемус и т.н отделно се държи лично той хулигански на пътя.

  79. 79 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Всяко отклонение от пътя носи риск, особено ако водача се води по дясната маркировка. Случва ми се е при гъста мъгла(но с много ниска скорост). На всяко отклонение трябва да има цистерна с вода, която да амортизира удара с мантинелата.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  80. 80 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Да, това са същите пътища- убийци, които построиха Радев, Христо Иванов и служебните правителства, през последните 12 години, а Иван Костов режеше лентите пред камерите и даваше интервюта на младите журналистки .
    —цитат от коментар 17 на niksan1


    Онези пътища- убийци са други. Този е от построените от едни други, които сега са много желан коалиционен партньор. Да се върнем на статията обаче. Тя е поредната на Дневник написана изцяло в стил "ПИК". В България има много отсечки, които са наистина опасни и редовно вземат жертви. Тази категорично не е една от тях и това се доказва от факта, че за толкова години там не са ставали тежки катастрофи. Вместо да търси под вола теле автора е добре да се замисли, какъв е тоя некадърен шофьор, който по тъмно, на непознат път, няма да се ориентира по осевата линия, която се вижда достатъчно добре, а по крайната дясна и дали този шофьор, мир на праха му, наистина е постъпил така? Какво е причинило толкова бурен пожар, в който за броени минути да изгорят 46 човека до един живи след относително леката катастрофа. Ето това е основния въпрос и това е причината за смъртта на хората, в автобуса е имало нещо, което е действало, като катализатор на пожара.

    Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
  81. 81 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    В България всички катастрофи стават заради "несъобразена скорост". Няма скорост няма катастрофа ако има катастрофа значи скоростта е несъобразена. Може да има и някакви други причини но тази стига. То като погледнеш всеки съобразителен водач би трябвало да съобрази, че е най добре да не подкарва нищо. Защото скоростта у нас винаги може да се окаже несъобразена.

  82. 82 Профил на Daniela Kovacheva
    Daniela Kovacheva
    Рейтинг: 960 Неутрално

    .....Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно...Извод от статията: Дневникарите продължават да се хранят от антибългарска пропаганда.
    —цитат от коментар 8 на pka211007469


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  83. 83 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#52] от "malart":

    Чудесна идея. И да е по-големичко.

  84. 84 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Някой може ли отговорно да заяви каква е марката и годината на производство на автобуса?????? Баси!!!

    Любовта ще спаси света!!!
  85. 85 Профил на Daniela Kovacheva
    Daniela Kovacheva
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно************************************************За такива заглавия, обичайно за някои общества, авторите посещават затвора. Не като репортери.
    —цитат от коментар 54 на Манчо


    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  86. 86 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2389 Любопитно

    Вместо да търси под вола теле автора е добре да се замисли, какъв е тоя некадърен шофьор, който по тъмно, на непознат път, няма да се ориентира по осевата линия, която се вижда достатъчно добре,
    —цитат от коментар 80 на Умнокрасив гербераст от Позитано


    Как точно ще се случи това, след като задачата на автора е да се изплюе върху България?

    Мараба, С-ДС доносници!
  87. 87 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#25] от "boevbisser":Минавам от там по няколко пъти всяка година, откакто е в движение. Знам всеки завой и всеки наклон. Със 120, наистина се изискват доста здрави нерви. Ограничението трябва да е най-много 100.Този е летял с над 120. И е спал!!!
    —цитат от коментар 29 на Незнайко в Слънчевия град


    Стига глупости, не се смятам за кой знае колко добър шофьор, но съм карал доста пъти по тази отсечка, и определено 120 е нормално ограничение…
    За леки автомобили.
    Това, че в България контролът е толкова слаб, че ТИР-ове и автобуси летят с толкова, и то при лошо време, е съвсем друг въпрос.

  88. 88 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Пътят е перфектен, минавам всяка седмица по 4 пъти от там, вечерно време също. Спрете, в случая Държавата не е виновна, категорично!!
    Това са случаите, благодарение на които ми става ясно, че докато някой паразитира върху нас, умишлено ни убеждава, че сами сме си виновни.

    Любовта ще спаси света!!!
  89. 89 Профил на courage.tcd
    courage.tcd
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    "...парчето остава забито в превозното средство и влачейки се по асфалта хвърля искри като флекс"

    Периферната скорост на флекса зависи от оборотите и диаметъра на диска, но е някъде между 250 и 300 км/ч. На шмиргела е около 150 км/ч. Рейса след първия челен удар в мантинелите и спукването на гумите не може да се е движил с повече от 30-40 км в час. Ако и асфалта е бил мокър никви искри е нямало.
    Отделно нисковъглеродните конструкционни стомани хвърлят по-малко искри при обработка.

  90. 90 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Демакрацията, капитализма и герб убиват - законно.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  91. 91 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    От там са минали десетки милиони коли и една се е забила в мантинелата?? Поне това се помъчете да разберете.
    СКО бяха минали 10 коли и 5 са се разбили, да, очевидно има проблем.

    Любовта ще спаси света!!!
  92. 92 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Начи много ме впечатли "професионализма" на следователите, уж най-добрите.
    Ако ще мантинелата да е сложена по средата на пътя тяхната работа е не да коментират законодателство и норми, а да съберат всички факти и събития по катастрофата. В случая едно размазване и празни приказки. И философско заключение.
    Все едно аз да кажа - мръсния въздух в София убива и то законно.
    Да, има много дивотии по нашите пътища, и това всеки шофьор го знае. В някой страни по по главните междуградски пътища изобщо няма дървета отстрани, защото и те убиват.
    Това с поставянето на мантинелата пък изобщо не е изолиран случай, та да се философства по него, така е слагано на всякъде. Да, грешно, опасно, но това е положението, то само това да беше. То и в светофарите има конфликтни ситуации, почти всички малки кръстовища са конфликтни, за едни правилото на десностоящия, за други тоя път си го знаем че е по главен.

  93. 93 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2941 Неутрално

    ".... безумното разположение на отбивката и на мантинтелата, която я отграничава."
    До коментар [#72] от "ddd palamudiy lefferski":

    Отбивката в планински и силно пресечен терен се слага където е възможно, а не където е удобно. А местата за почивка и неотложна необходимост също са задължителни. Може да се случи инцидент и поради липса на такава. На "Тракия" има участъци от десетки километри, където такива липсват. А въпросния фатален завой е почти прав участък.

  94. 94 Профил на Daniela Kovacheva
    Daniela Kovacheva
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#28] от "Червен дисибар":Не се печели "матряла" с омраза и критика срещу опонентите. Свалял ли си мадама, само говорейки гадни неща за другите? Получава ли се? Затова имаме 38% гласуващи. Това са гласуващи "срещу". И затова най-кресливите вече не са в парламента, а следващите по плювачество за предпоследни.
    —цитат от коментар 33 на Незнайко в Слънчевия град


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  95. 95 Профил на Daniela Kovacheva
    Daniela Kovacheva
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Цитат:Извод от катастрофата с автобуса: българските пътища убиват и то законно--------Рано или късно ВСИЧКИ ще се съгласите с мен, че основната задача, поставена пред филантропската преса у нас е насаждане на ненавист, омраза и погнуса от България, Българите и Българското - т.е. отродителство до дупка.Затова всичко във филантропската перса е под мотото: САМО в България се изневерява...Страшна нищета...
    —цитат от коментар 15 на Аскет


    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  96. 96 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3375 Неутрално

    с една дума шикалкавенето продължава

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  97. 97 Профил на Daniela Kovacheva
    Daniela Kovacheva
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Да, това са същите пътища- убийци, които построиха Радев, Христо Иванов и служебните правителства, през последните 12 години, а Иван Костов режеше лентите пред камерите и даваше интервюта на младите журналистки .
    —цитат от коментар 17 на niksan1


    Марш у лево!

  98. 98 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 370 Неутрално

    ".... безумното разположение на отбивката и на мантинтелата, която я отграничава."До коментар [#72] от "ddd palamudiy lefferski":Отбивката в планински и силно пресечен терен се слага където е възможно, а не където е удобно. А местата за почивка и неотложна необходимост също са задължителни. Може да се случи инцидент и поради липса на такава. На "Тракия" има участъци от десетки километри, където такива липсват. А въпросния фатален завой е почти прав участък.
    —цитат от коментар 93 на Judjuk


    Каква силно пресечена местност има по тоя път бе, умник. Кьорав ли си да видиш, пък било то и само на картата, че правите участъци по "Струма" са безброй. Пречесена ти е на тебе връзката с мозъка.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  99. 99 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#81] от "blondofil":

    "В България всички катастрофи стават заради "несъобразена скорост"

    Аха, оная жена ако не беше карала бързо през тунел Ечемишка, щеше да е жива и здрава.
    Откъде се въдите такива идиоти?

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK