Това е съдържание, създадено от маркетинг студио Storio по задание на партньор на "Икономедиа".

На живо: Парламентът избира съставите на делегациите си

На живо: Парламентът избира съставите на делегациите си

Виж видеото
"Удвояват се капиталовите инвестиции": Представянето на приоритетите в бюджет 2022 г.

"Удвояват се капиталовите инвестиции": Представянето на приоритетите в бюджет 2022 г.

Виж видеото
Надежда Йорданова: Антикорупционната комисия все още е бухалка за неудобните

Надежда Йорданова: Антикорупционната комисия все още е бухалка за неудобните

Виж видеото
Дебатите в парламента за удължаване на бюджета за 2021 г. (първа част)

Дебатите в парламента за удължаване на бюджета за 2021 г. (първа част)

Виж видеото
Ангел Кунчев: Тази вълна ще засегне икономиката, не здравната система

Ангел Кунчев: Тази вълна ще засегне икономиката, не здравната система

Виж видеото

"Трябва да си зададем въпроса защо се прави подобно нещо? Има три ясни цели - да се освободи място за новата клиентела, за "нашите хора". Подобно нещо е правено и преди. На второ място - някои действия, които се плащат през бюджета, да бъдат аутсорсвани. Обикновено става дума за счетоводни и правни услуги. Третата цел е да бъде "нахранена тълпата". Така президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов коментира пред "Нова телевизия" обявените планове да бъдат съкратени 30 хиляди държавни служители.


"Това намерение не е нещо ново под слънцето", коментира и зам.-председателят на Българската търговско-промишлена палата Красимир Дачев. По думите му съкращението на държавната администрация е наложително и не може да се отлага.


"Не се подобрява качеството на услугата. Чиновникът лимитира скоростта и качеството на услугата с присъствието си. Премахването на гишето ще премахне и хранителната среда за корупцията. Електронизацията ще намали и цената на услугата, а по-малкият брой на служителите ще увеличи заплатите на останалите работещи и ще направи професията по-привлекателна", подчерта той.


Спорът вижте във видеото.

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2715 Неутрално

    Този е много зле - нали под съкращение се разбира закриване на позицията, не на замяна на кадри. Няма лошо да се понамали администрацията.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4872 Неутрално

    Манолов тотално се изложи и се показа като слуга на статуквото и боковите калинки.
    ЖАЛКА ИСТОРИЯ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Vesselin Velkov
    Vesselin Velkov
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    За какво ли са ни такива профсъюзи?

  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 910 Неутрално
  6. 6 Профил на Konstant Ray
    Konstant Ray
    Рейтинг: 194 Любопитно

    За съжаление, профсъюзите ни са част от статуквото и задкулисието в България

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 808 Разстроено

    "Добър ден"!!!
    "Добре дошли в реалността"!
    Добре дошли в света на "почтените"!!!
    Жалко, че за 32 години в Отечеството така и не възникнаха автентични синдикати...

  8. 8 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 891 Любопитно

    "Димитър Манолов: Съкращенията в администрацията целят да се отворят места за "нашите хора"
    За да намеря места за "нашите хора" не са необходими съкращения , достатъчно е да се направят проверки как държавната администрация си върши работата.
    Най добрият пример нужна ли е толкова администрация беше така нареченият "локауд",голяма част от нея не работеше а животът си продължаваше .
    Значи може да се живее и без тази част от администрацията.

  9. 9 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Сакън, нито една гербаждийска калинка не трябва да бъде уволнявана!!!
    От какво ще се препитават тия хора, а?
    А и това са ценни кадри, подбрани на принципа:
    "Аз съм прост и вие сте прости, затова се разбираме"!

  10. 10 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 125 Гневно

    "Синдикатите" които от години го играят патерица на властта, не смятат за нужно да се организират стачки въпреки мизерните заплати в страната и дебелеят на гърба на работещите от които събират членски внос за НИЩО, седнали да реват за калинките в държавната бюрокрация.
    Каква по-ярка илюстрация на всичко сбъркано в България?

  11. 11 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    Екосистемата на калинките е усърдно бранена от синдикатите.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  12. 12 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    Сега може да стане и първата държава със синдикат на държавния чиновник. Стачки, протести и т.н.

  13. 13 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Казионните синдикати докога ще ги дондуркат на трапезата? Половината администрация е от гепаджийски калинки, които БХ зачисли на продоволствие.

  14. 14 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2858 Любопитно

    Профсъюзната олигархия в България е факт ..

  15. 15 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Докато Янка Такева е профлидер на образованието, а този е уж евронастроения синдикален лидер, все ще сме у киреча. Хилядолетие сменихме, тези рептили все още не.
    А трябва, те и подобните им не трябва да имат никакво влияние освен в собствения си хол и кухня. Евентуално.

  16. 16 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Този кучебиец дето бил инженер 145 х -15х два пъти 120 х.Надали е лапсус а просто ни манипулира. Тези 15 х. са незаети но платени бройки. В края на годината парите които им се се полагали се вземат като ДМС, което се разпределя от "боса". как няма да пищят

  17. 17 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4738 Любопитно

    ""Не се подобрява качеството на услугата. Чиновникът лимитира скоростта и качеството на услугата с присъствието си. Премахването на гишето ще премахне и хранителната среда за корупцията. Електронизацията ще намали и цената на услугата, а по-малкият брой на служителите ще увеличи заплатите на останалите работещи и ще направи професията по-привлекателна", подчерта той."

    Напълно съм съгласен с казаното. Аз държавен или общински служител не съм виждал лице в лице тук в Шотландия от може би 15 години. В България от другата страна, за едно свидетелство за наследник трябваше да вися на поне 10 опашки, да ходя два пъти до местен банков клон, за да внеса такси от по-няколко лева само, за да се върна отново в общината и да се наредя на същото гише което бях преди с разписките за плащанията. След което разбира се ми бе казано да отида до съседното гише което бе на около 70 см, за да може следващата служителка да ми сложи печат на документа който първата служителка постави на бюрото на втората която седеше до нея😂
    Пълно безумие.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  18. 18 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Ясно е, че чиновниците на държавна хранилка трябва да се съкратят.

    300 000 чиновници на фона на 2 млн пенсионери и 900 000 с ТЕЛК ,..............

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  19. 19 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3084 Неутрално

    Написано е в Светото писание. Не всеки може да разбере, не всеки може да проумее Божията промисъл.
    Аз например по никой начин не разбрах, как Боко озапти и подкупи профсъюз-подобията. Един протест на му спретнаха, една стачка, демонстрация..... нищо! Наблюдаваха миналото лято протестите като телета. Замина си Боко и вече са натопорчени. Не че нещо могат да направят, но ще плямпат и ще лаят. Те нямат никакъв ресурс.

  20. 20 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Подкрепа и КНСБ слугуваха достатъчно на Бочко. Сега ще демонстрират, че работят нещо. Но ще им е все по-трудно да се издържат, след като толкова години изоставиха истинската си дейност, а приеха по-лесното пълнене на джовбовете от мафията.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4577 Неутрално

    "На второ място - някои действия, които се плащат през бюджета, да бъдат аутсорсвани. Обикновено става дума за счетоводни и правни услуги."

    Което е много добра идея! Подкрепям!

  22. 22 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    То пък сякаш не е било така, при всяка смяна на властта?

  23. 23 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Този е много зле - нали под съкращение се разбира закриване на позицията, не на замяна на кадри. Няма лошо да се понамали администрацията.
    —цитат от коментар 1 на Deaddark


    В „Подкрепа“ – този основател на СДС – винаги са разбирали съкращенията като уволняване на комунистите за да се назначат техните си хора от БГ-деморатите.


    До коментар [#1] от "Deaddark":

  24. 24 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1846 Весело

    Ох. Годинките ми тежат, а склерозата се бави/ Помня как като слагаха компютри на всяко чиновническо място, ни обясняваха колко лесно ще се намали бюрокрацията...

  25. 25 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1467 Весело

    Мачкай калинките!

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  26. 26 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Прекрасно! Според тазгодишни данни на МФ, най-големите разходи за персонал от бюджетните организации са заради МВР, МО и съдебната власт. Поне в МВР има и доста пенсионери, а и за разходи за заплати на полиция като процент от БВП сме на първо място в ЕС - това го има на сайта на МФ.
    Искам да видя как ще реагира Рашков.
    https://www.minfin.bg/upload/47935/Budget+Presentation+2021_25.06.2021.pdf

  27. 27 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Намаляването на адинистрацията е нещо хубаво, както и въвеждането на електронни услуги, НО аз силно се съмнявам, че това ще се случи, особено на фона на това как вече Кирил петков си променя мнението по ключови теми като например тази за държавните предприятия.

    В този смисък напълно възможно е да не се намали, а да се подмени :)

  28. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4577 Неутрално

    Манолов тотално се изложи и се показа като слуга на статуквото и боковите калинки.ЖАЛКА ИСТОРИЯ!!!
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Нормално! ГЕРБ го направиха председател на надзорния съвет на НОИ, а от там се папка много добре!

  29. 29 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Изобщо не съм съгласна с изказването на Димитър Манолов!
    Все още продължава да има толкова неграмотни хора по администрациите които повече спъват отколкото да вършат работа
    Трябва да се ускори електронизацията!
    Това пести време, средства и нерви

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4577 Неутрално

    "Синдикатите" които от години го играят патерица на властта, не смятат за нужно да се организират стачки въпреки мизерните заплати в страната и дебелеят на гърба на работещите от които събират членски внос за НИЩО, седнали да реват за калинките в държавната бюрокрация.Каква по-ярка илюстрация на всичко сбъркано в България?
    —цитат от коментар 10 на Драгомир Дончев


    ГЕРБ нахраниха синдикатите! Димитър Манолов направиха шеф на надзорния съвет на НОИ, а съпругата на шефан на КНСБ я бяха назначили за шеф на НАП! Така овладяха и дата синдиката!

  31. 31 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1035 Любопитно

    В този смисък напълно възможно е да не се намали, а да се подмени :)
    —цитат от коментар 27 на debruckere


    Мхм, тези 30 000 за подмяна на съкратените чрез фейсбук ли ще ги набира? По номер на заявка ли ще се класират или по азбучен ред?

  32. 32 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Сега може да стане и първата държава със синдикат на държавния чиновник. Стачки, протести и т.н.
    —цитат от коментар 12 на doctor.no


    Ами че то синдикатите само в държавните прддприятия организират стачки - ВМЗ, Мини Марица Изток, Пирогов ... Да си чул някъде да защитават интереса на работниците в частния бизнес?

  33. 33 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#4] от "Vesselin Velkov":

    И аз винаги съм се чудил, какво реално правят. Защото на практина не виждам нищо съществено.

  34. 34 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Държавната администрация трябва да се намали дори още повече. Трябва и да се намали дела на държавните разходи като част от БВП, които движат около 40%. Това е много сериозна цифра. Оптимумът е около 25 до 30%.

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4872 Неутрално

    До коментар [#19] от "Judjuk":

    Виж къде работи жена му.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4577 Неутрално

    До коментар [#19] от "Judjuk":

    "Аз например по никой начин не разбрах, как Боко озапти и подкупи профсъюз-подобията. "

    Виж коментар #30!

  37. 37 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Весело

    Даже съвсем пресен случай… на сина и му се наложи електронно да си вади удостоверение за семейно положение( понеже е в ук).
    Изтегли си той формата която трябва да се попълни от сайта на общината и я изпрати обратно попълнена.
    И какво се оказва?
    Имат един човек който се занимава с отварянето на файловете но бе можел да го отвори зсщото нямал програма 🙄.
    Имат си втори който работи с имейла.. Всъщност и двамата са били там за да го отворят и разпечатат.. И те заедно трябвало да го дадат на трети за да свърши работата….

  38. 38 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    От казионните "синдикати" изобщо да не се обаждат за нищо. Защото всъщност са обида за думата синдикати. Смешни подлоги, грижещи се за себе си и обслужване на интересите на работодателите и силните на деня. Съкращенията на безполезни калинки, бъркащи в джоба на всички ни и правещи се на велики по гишетата е добро начало, само размера е скромен, 20-30% звучи доста по-добре.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  39. 39 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Явно синдикатите нямат в речника си термин за ненужно работно място. Ако има в 20 министерства 20 човека с едни и същи задачи най-вероятно само 8 от тях могат да свършат цялата работа ако работят експедитивно и са натоварени 7 от 8 часа. Дори тези 8 да са хора на някой ако работят ефективно значи данъците ни се харчат правилно. Повечето парашутисти обаче са търтеи дето искат да взимат пари без да правят нищо и/или просто са некомпетентни. При увеличаване на реалното натоварване сами ще се разбягат, защото те не искат да дават нещо на обществото, а да консумират.

  40. 40 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Това се чува при всяка смяна на властта. Целта разбира се не е да се направи реално намаление, а да се разместят пластовете докато на ключови постове се назначат „наши хора“.
    И да, нищо ново под слънцето. Стар виц от соц-времената: "Домакинът на предприятието: Като чуя че ще правят съкращения отивам да поръчам още бюра".

  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2110 Любопитно

    Синдикатите в хор вият на умряло - супер!
    За толкова години трудов стаж съм виждал жив синдикалист преди 30г.
    Човекът правеше това, което всеки профсъюзен лидер може най-добре - да се побарва и да разчесва ливадата!
    Отдавна трябваше да има съкращения, но ГЕРБ нямаха никаква файда да съкращават свои избиратели.
    Новите вероятно няма да направят изключение в кадровата политика.
    Манолов изглеждаше и звучеше много тъпо на фона на другия гостенин - Красимир Дачев!

    I Want To Believe
  42. 42 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#32] от "3biri":

    Мдааа!
    Синдикатите са особено необходими в частният бизнес където се злоупотребява сериозно с труда на наемника!

  43. 43 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3955 Неутрално

    Поредното "бла-бла-бла" на един "синдикалист" (?!).

  44. 44 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#17] от "padrino":

    Това въобще не е вярно, удостоверение за наследници се вади точно за десет минути, а плащането е на съседното гише, така поне е в София.

  45. 45 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#1] от "Deaddark":

    .....той този....манолов е ясен.....но дачев е прав в случая.....

  46. 46 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    Ако герберската шурубаджанащина около 100 000 се оттегли от София ще има много места за паркиране и по-малко трафик

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  47. 47 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Да не съм груба но ако се направи един контролен тест на административните служители доколко владеят поне софтуера с който работят ще се окаже че повечето от тях не знаят как да се справят дори с най-елементарни проблеми.
    Спомням си докато чаках да си платя данъците служителката на касата как едва едва пишеше на компютъра и стана такава опашка че хората се изневриха, а беше последният срок в който можеше да се възползваш от отстъпката от 5%.

  48. 48 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#37] от "Resurrection":

    Напълно е вероятно да е точно така. И сега въпроса е - ако ги съкратим тия двамата днес, каква услуга ще получава гражданина - по-добра или по-лоша или направо никаква? Досещате се че реалистичния отговор е никаква. Т.е за да има по-добра услуга с по-малко персонал първо трябва да се свърши много работа - да се изгради електронната система за обработка на тоя административен процес, да се внедри, да се отрачят забележките, да се изчистят неяснотите и да свикне персонала. И това е маса работа, започната преди години и търкаляща се бавно и трудно.
    Например електронното правосъдие - отне 3 години да се разработи системата и ще отнеме поне още 3 да се интегрира навсякъде - почнаха внедряването, има забележки, даже оставки имаше в ВСС, някои съдилища отказаха да я ползват, ще доработват и след още 1-2 години примерно ще стане добре и ще се ползва навсякъде. И чак тогава ще може реално да се съкратят някаква бройка деловодителки и качеството на услугата да не пострада че даже и да нарасне. Е същото е във всяка една администрация.

  49. 49 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    [quote#32:"3biri"][/quote]

    Калинките на повикване се държат като американските синдикати от времето когато мафията им е държала юздите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  50. 50 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#48] от "m17":


    Е добре де, къде отидоха тези пари за електронизация?

  51. 51 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#47] от "Resurrection":

    И това не е вярно, плащането и на данък сгради става за минути, е ако е имало и много други да бързат за отстъпката може и да е имало опашка, иначе за какъв софтуер става дума, като ти въвеждат данните от личната карта.

  52. 52 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#51] от "ban":


    На всички каси трябва да работят сръчни хора!
    Изобщо няма нужда от такива които работят със скоростта на рапан

  53. 53 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#52] от "Resurrection":

    Ами колко да са сръчни, все пак на 60+ може би и вие няма да сте толкова сръчни!

  54. 54 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3084 Неутрално

    До коментар [#19] от "Judjuk":Виж къде работи жена му.
    —цитат от коментар 35 на КМЕТ В СЯНКА


    Една жена на пазара всичко може да каже, но не може да промени пазара.
    Големите работи стават с пари или много пари. Крадени, разбира се!

  55. 55 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#53] от "ban":

    Напротив!
    Когато се явяваш на конкурс някъде на административна длъжност има изпити за скорост на писане, и на чертане на таблици!
    Все пак това не е позиция за актьорско майсторство!
    Айде моля

  56. 56 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#48] от "m17":

    Напълно ви подкрепям, много добре се получи с данъците, почти всеки вече подава декларации по интернет, и опашките пред НАП в последните няколко години изчезнаха!

  57. 57 Профил на sten_p
    sten_p
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Според мен, едно от нещата, които трябва да се промени, е механизмът за планиране на работни места в администрацията. Преосмисляне на термина държавни служители На Щат. Има администрации, за които например са предвидени 10 човека, а работят двама и работата върви. В същото време обаче администрацията е получила бюджет за 10 души, не само като заплати, но и материали, техника, офис и др. Второто нещо, което трябва да преразгледат, са функциите на всеки отдел – например има Агенция за мерки и теглилки, но има и Агенция по метрология, има и във всяко ведомство отдели със сходна дейност. Или другият пример е службите за борба с градушката, има поне 5 различни агенции и отдели. Според мен идеята е да се направи администрацията по-ефективна. Спекулиране е, че 15% от админиистрацията ще бъде отстранена механично.

  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4577 Гневно

    До коментар [#48] от "m17":Е добре де, къде отидоха тези пари за електронизация?
    —цитат от коментар 50 на Resurrection


    Този въпрос една истинска прокуратура (а не гешеФтура) трябва да го зададе на Томислав Дончев!

  59. 59 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Ще прозвучи като заяждане, но част от коментиращите бъркат държавна и общинска администрация.
    И двете имат нужда от оправяне, но просто са различни структури и общинската администрация трябва да бъде оправяна от общините. Общинската администрация е към бюджета на общините. Учителите като бюджет са по-особени, могат да се смятат и към държавата, и към общините, но не мисля, че става дума за тях.

    В бюджетните организации, на които плаща пряко държавата, основната част от разходите за заплати са към МВР, МО, Съдебната власт. Докато не чуя идеи за съкращения там - а за момента не съм чул нищо - за мен това си остава просто популизъм.

  60. 60 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Според най- елементарната логика при намаляване на населението е необходимо да се оптимизира и административния апарат!
    Иначе се получава сериозен секторен дисбаланс.
    Все пак знаете от къде им се плаща на администрацията.

  61. 61 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#55] от "Resurrection":

    Това с чертането на таблици не го разбрах, но едно ЕГН се въвежда за секунди, дали е за 10 или 30 няма значение, така или иначе и касовата бележка докато излезне минават 30 секунди. Пожелавам и на вас, след като сте се явили някъде на конкурс, работили сте години, един ден някой да ви каже, ами вземаме само 20 годишни, щот изглеждат добре и пишат със стотни от секундата по-бързо от вас!

  62. 62 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Продажните синдикати си пазят 30 000 членски вноски.

  63. 63 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Весело

    До коментар [#61] от "ban":

    Ексел бе човек

  64. 64 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Весело

    До коментар [#60] от "Resurrection":

    Ха, ха, ха, дай му на ганя да прави съкращения, туй БДЖ, туй пощи, туй наука и образование, здравеопазване не го интересува, той не ги ползва, лекува се и се учи по фейсбук!

  65. 65 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Весело

    До коментар [#63] от "Resurrection":

    Ами на ексел май таблиците не се чертаят а се създават, въвеждат се полета и формули май, та така с ексела!

  66. 66 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Весело

    До коментар [#61] от "ban":


    Няма значение на колко години си, щом си си дал г*за под наем в администрацията си длъжен да си осъвременявам знснията.
    Пазарът на труда е ясен- на този за тази и тази свършена работа даваме толкоз, на онзи-за онази работа по-малко…
    Така че когато имаш претенции че ставаш за такава работа- възрастта не бива да е извинение за некадърността и мързела.
    Още повече че има млади и кадърни образовани деца които заради мързеливи и тъпи в предпенсионна възраст ,,кадри” не мигат да се реализират.
    Като виждат че някоя по-възрастна вече не се справя да я сложат да прави някоя работа която не изисква толкова пъргавина.

  67. 67 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#65] от "ban":


    Не разбирай всичко буквално бе!
    Мисли за сериозните проблеми недей се вторачва в думата

  68. 68 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#50] от "Resurrection":

    Ами за свършената досега работа - ако продължа примера за електронното правосъдие с вложените досега пари имаме система внедрена в почти всички съдилища. И срещу още пари ще я доработят, после срещу още пари ще я подобряват докато стане напълно готово.

  69. 69 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Весело

    До коментар [#66] от "Resurrection":

    Оф, уважаема знаете ли и на мен как ми се иска всички сестрички в болниците да са млади и пъргави, ама повечето не са! Що се отнася до младите, ами ако са кадърни, какаво ще правят в държавната администрация, касиер в лидл или фантастико взима в пъти повече.

  70. 70 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#56] от "ban":

    Не са само данъците, огромна част от процесите са "електорнизирани". Има и още много да се прави но и те са в процес на развитие, просто много хора очакват сега и веднага всичко да е готов а то не може да стане така в реалния свят.

  71. 71 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    А я ми кажете РАБОТЯТ ЛИ ВСЕ ОЩЕ ПЕНСИОНИРАНИ в администрациите?
    Защото имаше по едно време практика и пенсионери да държат, защото -видите ли- били специалисти а нямало кой да ги замести.
    Е как ще има?
    Когато заемаш място до което млад специалист не може да припари…

  72. 72 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    "Съкращение" в администрацията винаги звучи малко фалшиво. По-адекватно ще са някакви ограничения за хора на пенсионна възраст (незаменими НЯМА), или да бъдат назначавани на граждански договор, на половин работен ден. Все пак става дума за бюджетната сфера, а не за частни фирми.

  73. 73 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#69] от "ban":


    Драга, ти наясно ли си че ,,касиер” в Лидъл не е точно това което си представяш?
    Въпросните лица не работят изобщо само като касиери!
    Те аранжират, пекат, разтоварват и т.н.

  74. 74 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#58] от "vassilun":

    Е чудесно, щом проблема е бил в Дончев значи сега като го няма а министър стане главния разбирач на електронното управление Божанов всичко ще тръгне по мед и масло. И за 6 месеца ще има електронни лични карти, нали така пишеше в коалиционното споразумение? Значи още догодина лятото ще може да оценим как се справя Божинов.

  75. 75 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#52] от "Resurrection":

    Какъв рапан, вие въобще плащали ли сте в последните 30 години данък в общината? От 2010'та ( Дянков) има пос терминали и се минава за секунди, казваш си ЕГН и докосваш картата. От 30 години има банкови преводи, от 20 години има плащане през ипей/изипей и подобни. Аз от 2001'не съм плащал в брой в София данъци!!!

  76. 76 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 852 Весело

    До коментар [#73] от "Resurrection":

    Не съм драга, а драги. Ами работа, аз поне не знам млад човек, който да иска да чука цял ден егн-та, да се разправя с разни бързаци и изкуфелници за минимална заплата!

  77. 77 Профил на Radoslav Andreev
    Radoslav Andreev
    Рейтинг: 191 Неутрално

    Ако човек не прочете кой е Димитър Манолов и види изказванията му от рода на:
    --да се освободи място за новата клиентела, за "нашите хора"--
    ще му е простено да си рече, че говори Тома Биков.

  78. 78 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3622 Неутрално

    профсъюзите ни са като Църквата - винаги подкрепят властващата групировка лобисти на едрия бизнес

    а пък Тристранката е нещо, от наличието на което би се гордеел лично другарят ви Бенито Мусолини, който в "Доктрината на фашизма" подчертава важността на сътрудничеството на работници и работодатели под егида на държавата за благото на нацията!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  79. 79 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 6192 Неутрално

    Димитър Манолов:
    1.На първо място да се освободи място за новата клиентела, за "нашите хора".

    Такива като Караганева, колорадки

    2.На второ място - някои действия, които се плащат през бюджета, да бъдат аутсорсвани. Обикновено става дума за счетоводни и правни услуги.

    Караганева сключи нов договор за правни услуги за 1,1 милиона лева с адв.кантора на шефа на Парламента

    3.Третата цел е да бъде "нахранена тълпата".

    И като чета коментарите тук наистина е нахранена, ама какво ще е дереджето след 1 година повечето "нахранени" ще са забравили!

    ДБ: Време е да спечелим България
  80. 80 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Хубаво нещо е популизма, но винаги е успешен когато не трябва да вземаш решения. Дали има смисъл да се съкратят 30 000, 10 000 или 40 000 в момента никой не знае. Отделно, за такива драстични решения трябва дългосрочна програма и визия. Един страничен пример - дълги години никой не финансираше инфекциозни отделения, ХЕИ /в момента се казва РЗИ/ и белодробни болници, но като стана епидемията всички пихме по една студена вода. Загуби за милиарди в България и трилиони по света. Така че, безразборното съкращаване ако изобщо се състои ще е трагедия. Но може да се вземе един добър пример у нас - НАП да наистина данъчната ни служба. За мен те минаха отлично в 21 - век, може да не стъпваш с години там и работата да ти върви, стига да си изряден. Електронните им услуги са епоха пред останалата администрация, а реално Държавата трябва да осигурява инфраструктура, сигурност, образование и да се грижи за социално слабите и децата. За останалото трябва всеки да се напъне.

  81. 81 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#75] от "m17":

    Факт, че имаше опашка и доста хора разчитаха да си платят данъците на каса.
    Ако са си вършиш някоя друга работа в общината и между другото са решили да платят на каса- трябва ли да чакат по два часа ( 15 м. почивка 15 м.дезинфекция)…

  82. 82 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#75] от "m17":


    От твоите думи разбирам че длъжността касиер в общината в такъв случай си направо излишна.
    И аз за това говоря!
    Прави се всичко електронно и тва е

  83. 83 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Весело

    До коментар [#76] от "ban":


    Ами иди в Лидъл да работиш драги като ,,касиер “и ти ще спреш да ,,тракаш ЕГН-та”.
    Тогава ще разберете как излиза белия хляб

  84. 84 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#75] от "m17":Факт, че имаше опашка и доста хора разчитаха да си платят данъците на каса.Ако са си вършиш някоя друга работа в общината и между другото са решили да платят на каса- трябва ли да чакат по два часа ( 15 м. почивка 15 м.дезинфекция)…
    —цитат от коментар 81 на Resurrection


    Всъщност нямате спор. В общината работи общинска администрация. Като си недоволна - напълно основателно, май - трябва да протестираш срещу кмета или кметицата, не знам какъв е при вас. И/или срещу общинския съвет, че са назначили калинки. И му мислиш на общинските избори.

    Данъците си плащаш към НАП, държавна администрация. Там вече ако си недоволна, протестираш срещу държавните чиновници.

  85. 85 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    Хахаха!
    Казионните синдикати на Баце в акция!
    След като разбрахме, че прословутата Галя, шефка на НАП по време на източването на личните данни е жената на Пламен Димитров, трябва да разберем и как Баце държи шефа на Подкрепа.

    Относно съкрщаването на чиновниците - всеки подавал документи в някоя служба е наясно колко бавно и тромаво се движат нещата. Дончев щеше да въвежда електронно управление, но се усети, че ще хвръкнат половин милион ГЕРБаджийски избиратели. В резултат само похарчи милиарди без да имаме електронно управление.

  86. 86 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 686 Весело

    Сакън, нито една гербаждийска калинка не трябва да бъде уволнявана!!!
    —цитат от коментар 9 на Боян Баянов


    Правилно. Всяка гербаджийска калинка трябва да бъде заменена с по два колорадски бръмбара.

    И ще настане един живот!

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  87. 87 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 686 Весело

    За съжаление, профсъюзите ни са част от статуквото и задкулисието в България
    —цитат от коментар 6 на Konstant Ray


    За съжаление това е много вярно.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  88. 88 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1504 Разстроено

    До коментар [#7] от "selqnin":
    Всичко менте, само синдикатите да са истински няма как да стане.
    Всъщност имаме истински престъпен синдикат, някой го наричат задкулисие което е завладяло държавата.

    ум море, глава шамандура
  89. 89 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1269 Весело

    хахаха, после защо "синдикатите" никой не ги бръсне за слива извън държавните структури!

    не 30к - могат двойно повече герберски кърлежи да разкарат от копанята, само трябва да хвърялт един поглед върху раздутите общински щатове и как там се плащат заплати с изтеглени от обшините кредити!

  90. 90 Профил на gerganabg
    gerganabg
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Преди десетина години имах удоволствието да присъствам на частен семинар който той водеше на тема Трудова медицина или нещо подобно. Направи ми впечатление че няколко пъти спомена как трябва да избягваме назначаването на хора с ТЕЛК - не можем да ги уволним/съкратим/ще ползват много болничен, подобно на майките с малки деца. След това не можах да повярвам като стана шеф на профсъюза

  91. 91 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 686 Весело

    Спомням си докато чаках да си платя данъците служителката на касата как едва едва пишеше на компютъра и стана такава опашка че хората се изневриха, а беше последният срок в който можеше да се възползваш от отстъпката от 5%.
    —цитат от коментар 47 на Resurrection


    Интересно. Моите данъци вече 15 години ги плащам през интернет банкиране. Поне в София това отдавна е възможно.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  92. 92 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#91] от "Родолюбец":

    А запитай се сега ,, за какво плащаме на инкасото в общината, щом всеки може да Ди ги плати по интернет?”

  93. 93 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#82] от "Resurrection":

    А бабичките и всички любители на плащането в брой какво ги правим? Може да ги разкараме както прави КАТ - иска плащане само по банков път и някои банки са си отворили офиси на място ама си искат 2-3лв за превода. Тогава пък хората ще писнат че им искат такса. Виждате ли как има зависимости и хич не е лесно да отсечеш и отрежеш!!!

  94. 94 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#93] от "m17":

    Всяка бабичка има поне по двама трима познати които могат да и помогнат!
    Как се преброиха електронно?…

  95. 95 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2721 Неутрално

    Боковите слуги се размирисаха.

  96. 96 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#94] от "Resurrection":

    Никак не се преброиха, чакаха си преброителите. Не ме разбирайте погрешно, аз лично съм ЗА модернизация дори на цената на едната такса за банков превод. Това което се опитвам да ви обясня е че трябва много работа за да се реформира една система, не е просто да уволним някакви хора набързо и готов.

  97. 97 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7454 Неутрално

    Закривай тези казионни профсъюзи. Те се бяха сдушили с Борисов и бяха съгласни с трохите, които подхвърля на електората. Бяха се вживяли в ролята на хора, от копито зависи много в държавата, без да носят някаква отговорност.

  98. 98 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Ей това са нашите профсъюзи.
    Плъх до плъха.

  99. 99 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    Този е много зле - нали под съкращение се разбира закриване на позицията, не на замяна на кадри. Няма лошо да се понамали администрацията.
    —цитат от коментар 1 на Deaddark


    ти си зле! Това е стар номер уж се съкращава щат а после се открива наново под друго име! ползвал съм го да се отърва от некадърни работници!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK