Две зони, забранени за стари коли, ще има в София от 2022 г.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (212)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Черен ден за автоталибаникус неандерталикус - димялникус

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  2. 2 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 899 Неутрално

    Прекрасно, тамън на следващите избори ще изметем тези наглеци и от общината!

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    Запомнете какво ви казвам- това са мерки , които НЯМА да подобрят въздуха в София.

    Основния виновник за мръсните прашни улици и избирателите на герб от махалите с боклуците, на които се топлят.
    А Гробарите ще си сърбат попарата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 419 Весело

    Не можеш да се справиш с братята дето се топлят на дрехи и гуми -> ограничаваш движението на останалите.

    You don't know what you don't know.
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    Имам 2 въпроса- какво правят живеещите в центъра?
    Каква част от данъците за коли и такса смет ще ВРЪЩАТ на засегнатите собственици?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 419 Весело

    П.С. Тези, които цапат въздуха карат МПС-та с мощност от 1 конска сила :)))

    You don't know what you don't know.
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    Как ще опазят "чистата" зона от трансзонално замързяване калинките на бойко?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2606 Разстроено

    С това темпо въздухът в София ще се оправи, ама друг път. Да им сложат междувременно на собствениците на такива коли 3-4 пъти по-висок данък, тогава може и някои да се откажат от барутарниците. Толкова си може страхливата Фандъкова.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    Имам предложение- всички търтеи от СО да не ползват служебни коли.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    28% стари дизелови автомобили предизвикват 86% от ФПЧ. Принципът на Парето в действие. Гледайте само реакцията на автоталибаникус "Бе не съм аз бе, бате! Кръст Божий! Моата кола е слънце! Сушим си прането на ауспуха и една сажда нема! Ето, българката че потвърди, ама да дойде, че детето е гладно! "

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  11. 11 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2548 Весело

    Ще се стимулира ли използването на велосипеди от депутатите и общинските чиновници?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#8] от "boevbisser":

    Трябва да им връщат данъци щом ги лишават от правото на ползване.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 785 Неутрално

    И какво се оказва, саабите ми, които са в много добро техническо състояние, всекидневно използвания с катализатор, и двата на газ, цапат повече от дизелов автомобил само защото са произведени отдавна? Що си не .... майката драги гербаджии?

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  14. 14 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2606 Весело

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    До коментар [#11] от "mitko11":

    То, таковата, колите на тези от СО не са точно стандарт 1,2,3,4. ....

  15. 15 Профил на Nikolay Manolov
    Nikolay Manolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абсолютно невъзможно е да се случи подобно нещо в София при подобно управление. Местната управа е все още една от позициите контролирани от Герб+ВМРО+Атака. Тези хора не се интересуват от нищо друго освен кражби и целта им е единствено поддържане на широката общественост пасивна, за да могат да си въртят кражбите, а подобна мярка би имала точно обратния ефект. Да не говорим, че София е много важна политически, тъй като като една силно централизирана държава столицата приковава голяма част от общественото внимание. Борисов и Герб не случайно тръгнаха от тук и дълги години я използват за платформа за политиките си. И накрая, извън корумпираните ни управници, говорим за лишаването на хиляди хора от мобилност. Хората от крайните квартали, каращи подобни, силно замърсяващи автомобили няма удобна алтернатива за придвижване.

  16. 16 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    Бе тия не са у ред, в София така са пътищата че да излезнат на Цариградско шосе половин София минава през центъра по Стамболийски.

  17. 17 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 583 Разстроено

    Има един много стар филм. Май се казваше "История на света " . Та там попитаха един римски сенатор : "Какво ще кажете за бедните ?" . Отговорът беше : "ДГД бедните!".

    Някой май не може да разбере,че българина не кара 20 годишна кола защото му харесва.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#13] от "gripen":

    Всичко е пунта мара и тричане на раята. Хайде да публикуват изследванията да ги видим. Ама няма защото ще лъсне поредната КРАЖБА!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Гледам широката зона и не разбирам как би работила с текущата схема на градския транспорт. Кофти за хората, които не могат да си позволят по-нов автомобил и най-вече обслужването му в следствие пътищата на страната.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  20. 20 Профил на biz58591165
    biz58591165
    Рейтинг: 66 Неутрално

    В Германия на практика всички бензинови автомобили от Евро 1 (след 1993) имат зелен стикер, тук ще ги ограничим до евро 5/6 скоро.
    Аплодисменти!

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#14] от "boevbisser":

    Това няма никакво значение. Да ги подарят на бедните и да дадат личен пример.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Важно е тази забрана да влиза автоматично с началото на зимния сезон, 22 декември всяка година и да се вдига на 21 март. Да не се почне едно "само при наличие на наднормени емисии", "по преценка на кмета", "в дните със зелено билетче"... Не, трябва абсолютен валутен борд - точна дата и точна екокатегория. Евро 4 е стандарт от 2001 година. 20-годишни таратайки със запушени катализатори. Да сте чули някой някога да е споменавал пред вас "Отивам да си сменя катализатора, че след 10 години си губи свойствата"? Никогаш.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  23. 23 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Значи ако искат да отидат от единия край на София до другия, хората с по-стари коли ще трябва да въртят повече обикаляйки през периферията на града и ще замърсяват още повече, колко гениално решение на столичната община.

  24. 24 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 837 Неутрално

    . Някой май не може да разбере,че българина не кара 20 годишна кола защото му харесва.
    —цитат от коментар 17 на Чичо Ваньо


    Аз наистина карам 25 годишното Балено защото ми харесва.
    А другата на 8 си седи в гаража щото ме е страх да не я хакне някой главоч.

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":

    ГТ не може да поеме пътникопотока.
    Хайде малко по-сериозно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#23] от "Billy Pilgrim":

    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 606 Любопитно

    Как се контролира това? Аз не съм длъжен да нося големия талон на колата. А май стандарта ѝ само там го пише?

  28. 28 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":

    "Важно е тази забрана да влиза автоматично с началото на зимния сезон, 22 декември всяка година и да се вдига на 21 март."

    През лятото цапат по малко? Или просто въздухът е по чист през лятото, което означава, че автомобилите не са основния замърсител и не бива те да са на първо място в мерките. Не че не трябва да се борим с всички замърсители, но се почва с най значимите. В случая това явно не са автомобилите. За справка, карам бензинов автомобил със стандарт евро 5 или еко4 по новата българска стандартизация и мерките не ме засягат по никакъв начин. Да не почнете да ме сочите с пръст за конфликт на интереси в изказването си.

  29. 29 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Пълни глупости - в тихо зимно време станциите с най-мръсен въздух не са нито на Орлов мост, нито на Сточна гара, нито на бул България ами все на Овча купел и Христо Ботев + чат пат Орландовци и Враждебна.

  30. 30 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#27] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    "Как се контролира това? Аз не съм длъжен да нося големия талон на колата. А май стандарта ѝ само там го пише?"

    Нали въведоха нови стилери за ГТП. От луната ли падате?

  31. 31 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 419 Неутрално

    . Да сте чули някой някога да е споменавал пред вас "Отивам да си сменя катализатора, че след 10 години си губи свойствата"? Никогаш.
    —цитат от коментар 22 на cinik


    размечта се нещо. Ако ми откраднат катализатора за нищо на света няма да си купя нов :)

    You don't know what you don't know.
  32. 32 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 88 Неутрално

    В началото на одисеята с бирения вирус имаше почти нулево автомобилно движение по улиците и пак имаше дни с фпч над нормата, а през това време общината сочеше официалната станция на Копитото и викаше, че всичко е наред. Аз съм "за" да има зони с ниски емисии(че даже и целият град да стане такъв), но да има алтернативи за придвижване - градският транспорт в час пик е меко казано неадекватен, за да побере целият пътникопоток. Още по-добре ще е национална политика за дейтвия, които да обърнат съсредоточаването на населението в 3-4 града, но това е научна фантастика в обозримото бъдеще.

  33. 33 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 533 Неутрално

    А някакви ограничения за обитатетлите на Факултета ще има ли? Или ще продължват да си горят какво си решат?

  34. 34 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2548 Весело

    До коментар [#20] от "biz58591165":

    В Германия на практика на 3 години минават преглед TÜV, отделно мобилни лаборатории правят контрол....
    И там няма пушещи таралясници или димящи автобуси и ЗИЛ-ове в облак пушек. Защото полицията си гледа работата...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  35. 35 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 533 Неутрално

    от 2027 г. - забрана за влизане в зоните и на дизели Евро 7 и бензинови Евро 6d??!?!

    Тоест очаквате от 2027 толкова да сме забогатяли, че само електрически автомобили да влизат в центъра?

  36. 36 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":ГТ не може да поеме пътникопотока.Хайде малко по-сериозно.
    —цитат от коментар 25 на КМЕТ В СЯНКА


    Когато градският транспорт се напълни 100%, ще има пари да си увеличи капацитета. Далеч сме от Берлин, където метровлаковете са на 90 секунди.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    В началото на одисеята с бирения вирус имаше почти нулево автомобилно движение по улиците и пак имаше дни с фпч над нормата, а през това време общината сочеше официалната станция на Копитото и викаше, че всичко е наред. Аз съм "за" да има зони с ниски емисии(че даже и целият град да стане такъв), но да има алтернативи за придвижване - градският транспорт в час пик е меко казано неадекватен, за да побере целият пътникопоток. Още по-добре ще е национална политика за дейтвия, които да обърнат съсредоточаването на населението в 3-4 града, но това е научна фантастика в обозримото бъдеще.
    —цитат от коментар 32 на shymi


    По време на локдауна зимата 2020 г. въздухът беше цвете.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    До коментар [#27] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Пише го и на малкия талон, сега погледнах. Обаче от тия, които са по-новите. Тоест прегънатите.

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#30] от "George Svinarov":

    Нали, първо тая наредба за стикерите щеше да отпадне? И второ - нали там не се говореше за евро стандартите, ами за някакви замервания при ГТП?

  40. 40 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    До коментар [#34] от "mitko11":

    То в България от това е половината проблем. Полицията не контролира. Или видимо отказва да го прави. Може би става въпрос за политически разпореждания. Аз поне, нямам друго обяснение. Същото е и за ГТП. По пътищата се търкалят всякакви димящи МПС-та, за които и с просто око се вижда, че не отговарят на никакви норми, но минават преглед всяка година.

    Бивш tww09306483.
  41. 41 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    1. Категоризацията на база кога е произведена колата е абсурдна, защо не ги измерват реално по време на технически преглед? Една кола с премахнат катализатор по-малко ли замърсява от някоя на газ (примерно)? Или пък по-стара, но с работещ катализатор?
    2. Стикерчетата са просто една далавера, камерите гледат номерата на колите, а данните ги има от талоните. Защо трябва да се лепи каквото и да е било? Освен нечия печатници да заработва.
    3. Най-мръсните части в София са Факултета и други такива, които горят всевъзможни боклуци. Няма ли най-накрая да се направи нещо срещу този електорат на Фандъчето?

    Не ме търсете преди обяд
  42. 42 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 606 Любопитно

    До коментар [#38] от "Petleshev":

    Да, и аз сега погледнах.

    То добре, ама тея без евро или с нисък евро страндарт май са от старите.

    Както и да е - зависи каква е глобата. Ако фишчето за липсващ малък талон е по-евтинко, предвиждам епидемия от забравяния на документи :)

  43. 43 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 392 Неутрално

    а ако в сметката сложите, че тия таралясници са с избушени катализатори и ДПФ-и, тогава процентите ще се вдигнат до 70-80.. останалите са прахоляци вдигнати от калта изнесена от колите на кретените паркирали в зелени площи.. И чак тогава са пушеците от махалите, независимо български или индо-български...

  44. 44 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Добре е.
    но,кога ще спре презастрояването и защо всичко е в центъра....вклю.и Новата Детска болница

  45. 45 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    Е, има ли учудени? От момента в който се заговори за електромобили беше ясно, че дните на автомобилите с ДВГ са преброени, особено моргите. И проблемът не е толкова в замърсяването, а че в центъра на София са офисите на "правоимащите", а те хич и не искат простолюдието да се мотае в краката им. А замърсяването е само претекст.

  46. 46 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#30] от "George Svinarov":

    Ей на чети. СБА са го смлели. Като за такива, дето всичко знаят и не падат от Луната:

    https://www.sba.bg/snews/view/1275

    Тъй като въведените екогрупи от ИААА не съвпадат с европейските стандарти, то можем само да предположим, в коя екогрупа ще попадне даден автомобил, спрямо Евро стандарта, който покрива. Причината – подходът към всеки автомобил ще бъде индивидуален, според стойностите, отчетени по време на проверката.
    —цитат от коментар 0 на СБА


  47. 47 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2706 Неутрално

    До коментар [#20] от "biz58591165":

    В Германия на практика всички бензинови автомобили от Евро 1 (след 1993) имат зелен стикер, тук ще ги ограничим до евро 5/6 скоро.
    Аплодисменти!
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    С други думи искате да кажете, че германците са по-тъпи и по-корумпирани от българи?

    "Чуждестранен агент"
  48. 48 Профил на qbz221092053
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Гневно

    До коментар [#36] от "cinik":

    Имам един познат с ДВА отрязани крака. Искам да видя как ще му ограничиш правата умнико. Колата му е старичка. Сещаш ли се ащо?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#27] от "ХЪ ХЪ ХЪ":"Как се контролира това? Аз не съм длъжен да нося големия талон на колата. А май стандарта ѝ само там го пише?"Нали въведоха нови стилери за ГТП. От луната ли падате?
    —цитат от коментар 30 на George Svinarov


    На новите стикери не пише евро,а еко стандарт.Така ,че не знам за какви 1,2,3,евро и т.н. ми дрънкат в общината.Актуален е еко стикера от техническият преглед,който е с друга номерация ,нали за това ги въведоха!

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Гневно

    До коментар [#36] от "cinik":

    Няма да има защото много се краде. ДОКАЗАНО Е ДО МОМЕНТА.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    По време на локдауна зимата 2020 г. въздухът беше цвете.
    —цитат от коментар 37 на cinik


    Локдауна не беше зимата ами края на март и целия април и особена разлика с предната година нямаше. Иначе си спомням, че дневникарските мисирки пробваха да ни поднасят разни манипулативни съпоставки на инверсионен декемврийски ден преди локдауна и слънчев априлски ден с топъл южен ветрец по време на блокирането, от което трябваше да следва разбира се, че колите са основния проблем за мръсния въздух.

  53. 53 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 606 Весело

    До коментар [#50] от "pilis":

    Да, де - нали и аз туй питам. :)

  54. 54 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    До коментар [#45] от "pontius_glarus":

    И това е само началото на ограничението на личните МПС. да очакваме и ново данъчно облагане на трошките. Личният автомобил отново ще стане лукс!

  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#54] от "pontius_glarus":

    При комунистите беше по-умно. Строеха се и много гаражи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    До коментар [#54] от "pontius_glarus":При комунистите беше по-умно. Строеха се и много гаражи.
    —цитат от коментар 55 на КМЕТ В СЯНКА


    Но и колите бяха много-по-малко. Но и времето на всеки пълнолетен член на семейството поне един автомобил си отива. Бъди сигурен!

  57. 57 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    ....Но и времето на всеки пълнолетен член на семейството поне един автомобил си отива....
    —цитат от коментар 56 на pontius_glarus


    Не само за София или България, а за цяла Европа.

  58. 58 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#8] от "boevbisser":
    За твое сведение данъкът на мощен автомобил /примерно над 200к.с. дизел, евро 4 или 5, което е в пъти по-малко замърсяване от бензин/дизел евро 1 или 2/ е 10 ПЪТИ по-висок. 400/500лв. спрямо 40-50лв. Проблем е, че все още има данъци за трошки на по 25-30г. от по 30-50лв, в пъти по замърсяващи от евро 4,5,6 и т.н. Ако ги е грижа за еко - да ги стимулират за употреба на газ, но въпросът е от кой могат да вземат, а не дали е ЕКО!

  59. 59 Профил на Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Рейтинг: 40 Весело

    Избухай им един десетократно по-голям данък и хомо талибан пърдялникус да ходи пеша.

  60. 60 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Запомнете какво ви казвам- това са мерки , които НЯМА да подобрят въздуха в София.Основния виновник за мръсните прашни улици и избирателите на герб от махалите с боклуците, на които се топлят.А Гробарите ще си сърбат попарата.
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    ++++++++++

    Защото се прави без обосновка, без реална оценка на въздействието и без да се планира по нормален начин.

    По официални данни, замърсяването от транспорта в големите градове през проблемните (отоплителните) периоди е 15% !!! Максималната теоритична полза би била около 5% подобрение, което е нищожно. Конкретно София е в котловина и ограничаването на движението в определени зони няма да има ефект изобщо. Дори напротив, защото тези возила ще трябва да заобикалят центъра и ще замърсяват още повече. На всичкото отгоре, това се прави от днес за утре. Никой няма да си смени МПС-то от днес за утре. Тези зони, които се въвеждат от днес за утре, трябваше да се обявят преди няколко години и да се каже съвсем конкретно кои са и кои автомобили няма да имат право да влизат. Хората щяха да си планират. Досега щеше да е подменен автопарка. А сега с тази бърза промяна ще настане хаос и ще удари и икономиката, защото не всеки има МПС за кеф.

    Като цяло нещата са мижи да те лажем и ще се създадат много проблеми. Ще има протести и фалити. Ще има промяна на цени на имоти и наеми, ще има преселение на хора и бизнеси. Ще има огромни негативни последствия, но не и такива за по-чист въздух.

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#56] от "pontius_glarus":

    В цял свят колите бяха много по-малко.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 606 Любопитно

    До коментар [#58] от "m_style":

    Това е, защото данъкът за МПС е имуществен, не е екологичен. Сиреч - размерът му се определя върху стойността на МПС-то.

    Това малоумие да вкарат еко норма в имуществен данък, е скорошно и не дава ама никакъв ефект. Освен да пълни общинските бюджети.

  63. 63 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2178 Неутрално




    До коментар [#22] от "cinik":"Важно е тази забрана да влиза автоматично с началото на зимния сезон, 22 декември всяка година и да се вдига на 21 март."През лятото цапат по малко? Или просто въздухът е по чист през лятото, което означава, че автомобилите не са основния замърсител и не бива те да са на първо място в мерките. Не че не трябва да се борим с всички замърсители, но се почва с най значимите. В случая това явно не са автомобилите. За справка, карам бензинов автомобил със стандарт евро 5 или еко4 по новата българска стандартизация и мерките не ме засягат по никакъв начин. Да не почнете да ме сочите с пръст за конфликт на интереси в изказването си.
    —цитат от коментар 28 на George Svinarov


    Кварталите с отопление на твърдо гориво не са централните. В периферните квартали забрани няма все още нито за коли, нито за отопление. Да наспори Господ дано, да даде Господ дай Боже, да стигнем скоро и до тях.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  64. 64 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":

    Интелигентен човек си, не изпадай в халюцинации... Общинска управа, която поставя равенство между горенето на въглища, дърва, гуми и всякакви боклуци може ли да роди адекватно екологично решение? В Австрия и Германия на дървото се гледа като на възобновяем източник с нулев СО2 отпечатък, тук е приравнено на калния пернишки кюмюр?!?! А пелетите са еко, щото не са от дървесина?!

  65. 65 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    [quote#52:"jazzdevil"][/quote]

    Ако сега публикуват една статия за забрана на твърдото гориво, тук ще се напълни с разбирачи да ни убеждават, че виновни са колите. При това, много пъти става въпрос за едни и същи индивиди, които хем се топлят на твърдо гориво, хем после подкарват тенекията по централните булеварди и на практика влизат в конфликт със себе си. Но соченето на двете групи с пръст една друга е добър трик за замазване на положението. Затова рестрикциите трябва да вървят паралелно.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  66. 66 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Тези ограничения ще имат огромни последствия за много хора!

    Трябва да се наложи МНОГО строг административен контрол при продажбите втора ръка! Всяко мпс ПРЕДИ ПРОДАЖБАТА трябва да е минало 100% надеждно категоризиране, като при това трябва да се следи МНОГО СТРОГО за измами. Като например използване на противодимни добавки. Това ще е огромен проблем, ще има много излъгани и много съсипани бюджети.

    Друг голям проблем ще, ползването на МПС-та втора употреба по принцип, защото те масово са с ресурс около 5-8 години и реално вече е изразходен. Тук проблема идва от невъзможността на голямата маса да закупи нов автомобил.

    В този смисъл тези мерки са абсолютно неадекватни. Трябваше първо да се реши проблема с големите замърсители. А те са главно отоплителни инсталации на твърдо гориво (вкл горене на отпадъци).

    Темата догодина ще стане много, ама МНОГО гореща и ще има проблеми със сигурност!

  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#60] от "Гражданин":

    Такива мерки се планират и казват 10 години ПРЕДИ въвеждането им.
    Защо ГЕРБ не забраниха вносът на коли над 10 години?
    Защо се регистрират?
    Защо не се прави обстоен технчески преглед ПРЕДИ регистацията???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 606 Любопитно

    До коментар [#64] от "m_style":

    Да, това с дървата и пелетите е така в целия ЕС, но е парадоксално. Вярно е, че можеш да отгледаш ново дърво и че при изгаряне отделя толкова CO2, колкото е "събрало", но не можеш да отгледаш нова гора толкова бързо, колкото да я изгориш в печките на хората.

    Стига се до там да се изсичат вековни гори и да се превръщат в пелети (водят се австрийски пелети ама са от румънски дървета). Това било зелено. Има цели централи дето бичат на пелети.

    А първоначалният замисъл май е бил за разни отпадни растителни продукти, шуми и храсти, ама някой "без да иска" не го е артикулирал правилно у евро законя...

  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#63] от "cinik":

    Не ми отговори за инвалида без крака. Искаш ли да му подариш една електричка? Ще ти дам име и адрес.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    [quote#52:"jazzdevil"]
    —цитат от коментар 65 на cinik
    Ако сега публикуват една статия за забрана на твърдото гориво, тук ще се напълни с разбирачи да ни убеждават, че виновни са колите. При това, много пъти става въпрос за едни и същи индивиди, които хем се топлят на твърдо гориво, хем после подкарват тенекията по централните булеварди и на практика влизат в конфликт със себе си. Но соченето на двете групи с пръст една друга е добър трик за замазване на положението. Затова рестрикциите трябва да вървят паралелно.[/quote]

    Ти на какво се топлиш, ако не е тайна? Щото ако си на топлофикация си точно от тези "разбирачи"! Топлофикациите са едни от най-големите замърсители със около 75% принос!!!

  71. 71 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#60] от "Гражданин":Такива мерки се планират и казват 10 години ПРЕДИ въвеждането им.Защо ГЕРБ не забраниха вносът на коли над 10 години?Защо се регистрират?Защо не се прави обстоен технчески преглед ПРЕДИ регистацията???
    —цитат от коментар 67 на КМЕТ В СЯНКА


    +++

    Именно!!! Писах го и аз. Трябваше отдавна да е въведена регулация за вноса и да се пресекат измамите, които неминуемо ще има. Предстоят огромни сътресения, защото е ударена една огромна маса, на която не е оставен никакъв шанс. Догодина ще става мазало по улиците. Може да има и изпочупени коли в знак на протест. Ще видим, как ще се развият нещата. Бай Ганьовска работа!

  72. 72 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 407 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    Мистър антиавтоталибаникус "зеленикус", викаш да си затворим очите за основните замърсители на въздуха не само за София, а и за цяла България? https://www.dnevnik.bg/zelen/2020/10/29/4132923_otoplenieto_e_nai-golemiiat_zamursite_na_vuzduha_v/
    Защо не се стартира от махалите? Ще тръгнат срещу данъкоплатеца, но не и срещу незаконните строежи и къщи, незаконните сечове и "незаконното" горене.... защо онея от махалите са с предимство пред закона?

    Стимулиране с "ел тротинетки и велосипеди", а инфраструктура? Този проект с велоаелите възможен ли е врамките на половин година?

  73. 73 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Има много лесни и удачни решения. Например:

    Един от големите проблеми в градовете е взимането на децата от училище и от детска градина. Той може много лесно да се реши с едни малки електрически автобусчета. Вместо родителите да трябва всеки ден да ги взимат от училище с колите си, децата могат да бъдат разкарвани по домовете с тези бусчета. Всеки ден привечер става панаир от автомобили пред училищата и със сигурност много хора ходят на работа с л.МПС, именно за да могат после да си приберат и децата.

    Но за такива неща никой не мисли. Никой не мисли, как да се реши даден проблем. Държавната и общинската администрация са в голяма степен кретени на народна хранилка. Че ще се съкратят 30 000 е супер, но е далеч от достатъчно, за да заработи администрацията, както трябва.

  74. 74 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Друг въпрос:

    ЗАЩО СОФИЯ ОЩЕ НЕ Е ГАЗИФИЦИРАНА ?!?!?!?! ЗАЩО????

    Защо трябва да се гори твърдо гориво при положение, че цената на пр.газ е много по-ниска за кВч ?!?!?!

    Само с газификацията, въздуха няма да се изчисти в %-ти, а в пъти.

  75. 75 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Друг въпрос:

    ЗАЩО СОФИЯ ОЩЕ НЕ Е ГАЗИФИЦИРАНА ?!?!?!?! ЗАЩО????

    Защо трябва да се гори твърдо гориво при положение, че цената на пр.газ е много по-ниска за кВч ?!?!?!

    Само с газификацията, въздуха няма да се изчисти в %-ти, а в пъти.

  76. 76 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#73] от "Гражданин":

    То се мисли с акъл и в посока общия интерес а не личното чекмедже.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#74] от "Гражданин":

    Защото трудно ще се надписват сметки и ще се краде.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 187 Неутрално

    И какво се оказва, саабите ми, които са в много добро техническо състояние, всекидневно използвания с катализатор, и двата на газ, цапат повече от дизелов автомобил само защото са произведени отдавна? Що си не .... майката драги гербаджии?
    —цитат от коментар 13 на gripen


    Измерените емисии най-вероятно ще са съпоставими с тези на хибридните автомобили (средно измерени, не само режим на ток), но това е действителността.
    Екото не основава на реалните измервания, а на "евро" категорията.

  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    ИНТЕРЕСНО ЗАЩО НИКОЙ ГЕРБЕР НЕ КОМЕНТИРА КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВАТА ЗА МПС В България.
    Един и същи автомобил работи по различен начин, харчи различно и дими различно в чужбина и в България.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Екото не основава на реалните измервания, а на "евро" категорията.
    —цитат от коментар 78 на aspet


    Всъщност основава се на реални измервания, НО ... при дизеловите двигатели изискванията са занижени, именно заради дизелгейт! Точно, както казва колегата по форум, от пътищата ще се премахнат по-чисти бензинки, някои на газ и ще бъдат заменени от нов внос и по-замърсяващи нафтови.

  81. 81 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 563 Весело

    Само да питам примерно, един инвалид ако само стара кола има кво правим с тези две зони ?

  82. 82 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":Мистър антиавтоталибаникус "зеленикус", викаш да си затворим очите за основните замърсители на въздуха не само за София, а и за цяла България? https://www.dnevnik.bg/zelen/2020/10/29/4132923_otoplenieto_e_nai-golemiiat_zamursite_na_vuzduha_v/ Защо не се стартира от махалите? Ще тръгнат срещу данъкоплатеца, но не и срещу незаконните строежи и къщи, незаконните сечове и "незаконното" горене.... защо онея от махалите са с предимство пред закона?Стимулиране с "ел тротинетки и велосипеди", а инфраструктура? Този проект с велоаелите възможен ли е врамките на половин година?
    —цитат от коментар 72 на 4ove4encence


    Че то като ти прокарат велоалея, ти ще си първият ползвател...

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  83. 83 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#81] от "MPetr":
    Питай циника. И фандъкова и ГЕРБ.


    До коментар [#82] от "cinik":

    Чакам те за инвалида!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  84. 84 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2557 Неутрално

    Понеже колата ми стана на 10г., най-вероятно ще попадне под рестрикцията.
    Според мен натискът идва отвън, Фандъкова безкрайно много протака това решение. Меко казано не я харесвам, но в случая съм сигурна, че от Брюксел я натискат, даже осъдиха Общината заради мръсния въздух.
    Ако, искат да е по-чист въздухът ДА НАМАЛЯТ БРОЯ НА КОЛИТЕ, а не да забраняват.
    Моят отговор ще е прост, ще спра да посещавам магазини, молове и заведения в тази зона.

    Любовта ще спаси света!!!
  85. 85 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#17] от "Чичо Ваньо":

    ако не е в състояние да купи и кара кола, която да не трови въздуха и околните - просто да не я кара, да ползва градски транспорт или да ходи пеша, това толкова ли е трудно за разбиране, дори и за българина? а не - все циганите са им виновни

  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3850 Неутрално

    До коментар [#85] от "alg57373608":

    Това за инвалидите ли го казваш? Мирише на ЛОШО!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Понеже колата ми стана на 10г., най-вероятно ще попадне под рестрикцията.Според мен натискът идва отвън, Фандъкова безкрайно много протака това решение. Меко казано не я харесвам, но в случая съм сигурна, че от Брюксел я натискат, даже осъдиха Общината заради мръсния въздух.Ако, искат да е по-чист въздухът ДА НАМАЛЯТ БРОЯ НА КОЛИТЕ, а не да забраняват.Моят отговор ще е прост, ще спра да посещавам магазини, молове и заведения в тази зона.
    —цитат от коментар 84 на hope


    Да, ама мръсният въздух идва до 15% от транспорта (не само лични МПС) и 75% от отоплителни инсталации (10% друго). Сега ти си направи сметка, колко е адекватно (без)действието на СО и конкретно Фандупкова! Питай я, защо София още не е газифицирана, след като газификацията щеше да реши проблема из основи.

  88. 88 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 3233 Неутрално

    И без специални изследвания е ясно, че печките замърсяват повече.

  89. 89 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Лекинко се спестява, че това важи само за автомобили, но и не за бусове. Какво се случва, ако имаш "проблемен" автомобил в супер центъра? Ще трябва да го сменям ли? И за да се прибера вкъщи трябва да мина през втората зона и да ме цакат...

  90. 90 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 407 Неутрално

    До коментар [#82] от "cinik":

    Абсолютно да! Ще съм един от първите ползватели, т.к. карам колело и съм ходил на работа И с колело. Но това ли е твоят отговор на моя коментар с мръсния въздух? Отново добавям линка https://www.dnevnik.bg/zelen/2020/10/29/4132923_otoplenieto_e_nai-golemiiat_zamursite_na_vuzduha_v/ и как живеещите по махалите са пред закона в сравнение с българина, който си плаща данъците който си плаща билет/карта/глоба за градския транспорт? А между другото даже си нося гумите за рециклиране, за да не ги горят по махалите, дали после отново ги горят не мога да кажа.

  91. 91 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2557 Неутрално

    До коментар [#87] от "Гражданин":

    Отоплението на две стаи и баня на газ, за11м. 2021г., струва 350 лв..

    Аз съм родена в квартал с къщи, родителите ми още живеят там. 50% минаха на климатици. Не мисля,че от там идва замърсяването.

    Любовта ще спаси света!!!
  92. 92 Профил на lxo07370614
    lxo07370614
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Тези предложения са нещо средно между комедия и абсурд. Авторите някога били ли са в София?! Да забранят до 2027г. дизелите до Евро 6 включително и бензините означава практически да забранят 99% от МПС в центъра на София. Какво се очаква? да минем на ток? А ток откъде? А инфраструктурата му къде е? Колко десетки хиляди зарядни станции са нужни? И накрая - 55 000 домакинства на твърдо гориво - включително пластмаси, дрехи...Осъзнайте се! Зимата въздухът смърди на гуми и пластмаси, не на дизел.

  93. 93 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Друг въпрос: ЗАЩО СОФИЯ ОЩЕ НЕ Е ГАЗИФИЦИРАНА ?!?!?!?! ЗАЩО????
    Защо трябва да се гори твърдо гориво
    —цитат от коментар 75 на Гражданин


    Обяснявал съм го 10 000 пъти..

    Зелената сделка!

    Въглеродна неутралност!

    Природният газ е фосилен и има въглероден отпечатък , а горива като биомаса и РДФ са нисковъглеродни и ВЕИ, с тяхна помощ намаляваме СО2 ..

  94. 94 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1734 Весело

    До коментар [#86] от "КМЕТ В СЯНКА":

    у нас в двора бол смърдящи коли-таратайки, и нито един инвалид шофьор, нито един!, освен ако имаш предвид и умствени такива, но като се броят и такива, то в София половината водачи клонят към умствените инвалиди

  95. 95 Профил на lxo07370614
    lxo07370614
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#50] от "pilis":

    Другарите от скандинавско, които са взели пари за тия предложения, може и да не знаят.

  96. 96 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":Интелигентен човек си, не изпадай в халюцинации... Общинска управа, която поставя равенство между горенето на въглища, дърва, гуми и всякакви боклуци може ли да роди адекватно екологично решение?
    В Австрия и Германия на дървото се гледа като на възобновяем източник с нулев СО2 отпечатък, тук е приравнено на калния пернишки кюмюр?!?!
    —цитат от коментар 64 на m_style


    Биомаса са не само пелетите ..

    ТБО също се води "биомаса"..

    "Municipal solid waste (MSW) is a source of biomass material that can be utilized for bioenergy production with minimal additional inputs..."

    Фандъкова, уж щеше да прави зелена ВЕИ инсенератор, дето да оползотворява РДФ и да намалява парниковите емисии..
    Спазарени бяха 647 милиона, по "Околма среда" .. и до там..

    Само дето се радвахме, как яко намаляваме СО2 ..

    Добра новина за българската природа!
    Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin


    А иначе въглищата, наистина отделят повече СО2, отколкото биомаса и РДФ (тука СО2 е нула!) но имат ПО-МАЛКИ ЕМИСИИ ФПЧ!

  97. 97 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    а ако в сметката сложите, че тия таралясници са с избушени катализатори и ДПФ-и...
    —цитат от коментар 43 на koliok5


    Че то ДПФ се регенерира..
    Защо да се избушва?

    https://www.youtube.com/watch?v=JVwBnjCZWZY

  98. 98 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Най добрата мярка е да се забрани новото строителство за 10 години поне..... Всичко друго произтича от първото....

  99. 99 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#17] от "Чичо Ваньо":ако не е в състояние да купи и кара кола, която да не трови въздуха и околните - просто да не я кара, да ползва градски транспорт или да ходи пеша, това толкова ли е трудно за разбиране, дори и за българина? а не - все циганите са им виновни
    —цитат от коментар 85 на alg57373608


    В момента с 20 годишната си кола основно карам 70+ годишните си родители по доктори. Не съм в състояние да купя нова. Ще идваш ли с твоята нова кола веднъж-дваж седмично да помагаш ?
    P.S. Таксито също не ми е по джоба.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  100. 100 Профил на ccd47541014
    ccd47541014
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-сетне. Но Ше си е трудно





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK