Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Държавата трябва да либерализира лиценз за поне още 4-5 мобилни оператора и използва СРС за картелните споразумения за бъдат цените ниски както в други сектори с голяма конкуренция. В момента олигопола се чувства по-добре от колкото при Баце!
Най - накрая някои да обясни на Нинова как са нещата.
Подозирам, че местните коалиционни партньори ще мълчат гузно. Радвам се, че тази позиция на А1 ще ми струва 2 лева на месец, с удоволствие ги плащам. Само, че колко струва на ДБ???
Държавата трябва да либерализира лиценз за поне още 4-5 мобилни оператора и използва СРС за картелните споразумения за бъдат цените ниски както в други сектори с голяма конкуренция.В момента олигопола се чувства по-добре от колкото при Баце!
—цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
1. няма свободни честоти 2. всеки лиценз струва пари, взема се след търг, а парите после се плащат от потребителите. Реално е скрит данък.
При тези условия няма как да се случи. Това, което могат да направят е да се отворят мрежите на съществуващите оператори към виртуални оператори, които купуват обеми на цени на едро и предлагат услугата без да имат изградена мрежа. В Германия това работи. Едно време така отвориха шахтите на БТК за други фирми и БТК бе беше много очарована. Разбира се в този случай ще трябва контрол дали операторите продават на едно на нормални цени или просто замазват.
Благодаря ви олигопол от трима, че се грижите за интереса на клиентите си.
Комисията за регулиране на съобщенията и Комисията за защита на конкуренцията защо спят, а не попречат на тези да се грижат/стрижат още повече клиентите си. Има много пазарни мерки, които може да се използват. Да има пазар, а не няколко мачкащи и изцеждащи всичко мазни монополисти.
Даммм. Популизмът и на тези не им е чужд. Важно беше обаче да се изрекламират , че са "на страната" на хората срещу изедниците от телекомуникационните компании :)
Да им изпраскат едни 70% данък печалба на телекомите. Пак ще пълнят гушите, но ще изнасят по-малко капитали навън. В хазарта, банките, ВЕИ-тата и пр. също е редно да се вдигне. Не може да се облага еднакво производството и такива кръвопийци, дето генерират огромни свръхпечалби от нищото.
Никой не го оспорва това. Проблемът е следния: В договора има клауза за индексация ведъж годишно с индекса за предходната година. Извън това, че тази клауза противоречи на закона защото е неравностойна остава следния проблем : договор подписан декември се индексира 6 дни след като е подписан с индекс за две години накуп?!? Това звучи ли ти като нормална търговска практика? Ако ми бяха предложили договор с един лев по скъпо мислиш ли ,че нямаше да приема? Защо трябва да ме лъжат?
"никой не оспорва правото ни да индексираме."Никой не ви испорва правото да си определяте цените. Оспорва ви се правото да го правите по този нечистоплътен начин.
този начин е заложен в договора, подписан от клиента. Подписал съм такъв договор с оператор. Абсолютно същата клауза имам и за договор за наем на офис площ. Там дори при над 5% ръст на индекса на потребителските цени наемната цена се увеличава автоматично, а не с предупреждение. Това е механизъм на продавачите на услуги да избегнат резки скокове на инфлацията. Тия клаузи досега спяха досега, но на все повече места ще бъдат активирани. По-интересното е дали ще започне вдигане на заплатите и дали ще влезем в инфлационна спирала заплати-цени, може би стагфлация (ръст на цените без ръст на заплатите) и евентуална дефлация, при положение че хората силно намалят потреблението и изведнъж се окаже, че има повече стока за по-малко потребители. Нито един от тези сценарии не е благоприятен. При стагфлация и дефлация определено ще има повишаване на безработицата заради оптимизиране на разходите и по-малко хора ще работят работата на повечето от преди. Това изкуствено ще вдигне средната работна заплата, защото същото количество пари ще се получава от по-малко хора, но реално картинката ще е грозна.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
И кой ще го плаща? Данък печалба не вдига разходите им. Те те дерат колкото можеш да издържиш, това не зависи от данъка, а от теб. Ако си склонен да им плащаш по 200 лв. месечно, ще ти ги сложат и при 1% данък печалба.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#9] от "alabalko":Никой не го оспорва това. Проблемът е следния:В договора има клауза за индексация ведъж годишно с индекса за предходната година. Извън това, че тази клауза противоречи на закона защото е неравностойна остава следния проблем : договор подписан декември се индексира 6 дни след като е подписан с индекс за две години накуп?!? Това звучи ли ти като нормална търговска практика? Ако ми бяха предложили договор с един лев по скъпо мислиш ли ,че нямаше да приема? Защо трябва да ме лъжат?
Клаузата ми беше странна в началото. Ако обаче си правил бизнес ще знаеш, че е нормална и е начин да се защити един бизнес. Това, което липсва е, че нямаш право да си прекратиш договора при промяна на цената. И то важи само за повишаване с индекса. Ако решат да вдигнат цената с друга сума извън индекса реално може да се упражни правото за прекратяване на договора. Това, което се случва в момента, не само у нас, е че фирмите поемат част от повишенията, но останалите ги препредават на крайните потребители. Цената на стоки на производител в Германия са нагоре година/година близо 20%, но инфлацията в цените на потребителите е близо 6%. Разликата я поемат фирмите, които започват да се декапитализират. Ако продължат така ще почнат съкращенията. Затова увеличаването на цените продължава. Фирмите не са фондации, трябва да правят печалба, а ако са на минус трудно банка ще им даде кредит за да прескочат трапа. Инфлационните процеси вървят, а бяхме позабравили какво са. В САЩ и Германия пък от 30-40г не са били в такава ситуация и голяма част от населението не знае как да действа.
Де си я учил икономиката?Във "ВИИ имени Маркса" по съкратената процедура РАБФАК за 2годин. задочно ли?Да кажеш че ще има стагфлация придружена с дефлация е все едно да каже някой доктор че болния има едновременно ниско и високо кръвно. Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
Крайно време е Държавата да излезе на пазаря с едно ЕРП и един мобилен оператор. Или...уф...забравих че държавата е лош стопанин и ще фалират веднага - като Балкан и Нефтохим и...и...
Мобилните оператори в България реализират свръхпечалби каквито нямат в много други нормални държави. Печалбата след облагане, в нормалните държави, е по 10-на процента, тук дерат кожите с по 30-40%. Та инфлацията не им е никакъв проблем, искат още повече дране защото никой не им пречи и не ги контролира или регулира. Няма нормално договаряне, договорите не са равноправни и даже не се дава практическа възможност на клиентите да ги прочетат или поискат да изменят преди да подпишат.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Де си я учил икономиката?Във "ВИИ имени Маркса" по съкратената процедура РАБФАК за 2годин. задочно ли?Да кажеш че ще има стагфлация придружена с дефлация е все едно да каже някой доктор че болния има едновременно ниско и високо кръвно.
Казвам, че има възможност за стагфлация, всъщност в момента точно това имаме. Казвам също, че това може да свърши в дефлационен шок, защото стаглацията ще доведе до скок в безработицата и намалено потребление, което ще доведе до по-слабо търсене на продукти и услуги, а това работи дефлационарно. Ако фирмите обаче решат да вдигат заплатите заедно с инфлацията, както искат от профсюъзите, тогава отиваме на инфлационна спирала, висока основна лихва и рецесия, вероятно дълбока. Това пак свършва с безработица. Има един изход от ситуацията и това е Путин да залее Европа с евтин природен газ, което ще срине цените на горивата и тока (от 1.1.2022-ра Германия спира още 3 АЕЦ-а а последните 3 на 1.1.2023 и ще трябва да компенсира тока от другаде). Та, нищо розово. А да, и в момента ковид явно започва да настъпва в Китай, където при 200 случая затварят милиони хора удома. Вече се усети в това, че в града който затвориха има няколко фабрики за чипове на големи производители и скоро ни чака скок в цената на тези продукти (при все съществуватаща криза с полупроводници). Въобще, ако Омикрон тръгне из Китай, инфлацията ще е в небесата, дори и ако Путин залее Европа с газ. Та, следете ситуацията в Китай.
Пак рабфашко мислене...Мъ тва пък изобщо не е задължително.Га ядоо кифтетата разни монополисти и правеха трицифрен процент ръст за година-не риваха нале!?Всяка една стопанска дейност има добри и лоши периоди.И печалбата от периодите на благоденствие служи като буфер за лошите.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
Един селски стопанин кат дадена година насадите му ги удари градушката и не изкара нищо-кво тряя направи според неолиберастката ти логика-да си пререже вените може би!?Или да дойде да ти работи ангария на теб,щот си много умен счети-клатикрак!?Всяка една икономическа система има своя аналог в даден чисто природен(или "физичен" ако щеш процес).Идеологията на "непристанния растеж на всяка цена и със всякакви средства" я няма никъде при естествените процеси.А,да-има я на едно място всъщност-при раковата клетка. :)))
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
Ако не бехме толкова крадлив народ щеше да е идеален вариант, който да озаптява цените и съответно свръхпечалбите. И държавен монопол в хазарта, продажбата на алкохол, цигари и пр., с цел насочване на печалбите към социални дейности, вместо към всевъзможни мутри и олигарси. Но лесно крадем от държавното. Некой ден ако се въведе подходящ обществен контрол, може и да се пробва.
"Ако обаче си правил бизнес ще знаеш, че е нормална и е начин да се защити един бизнес. "
Това би било разумно ако индексираш период през който договора е бил валиден. Сключваш го и след 1 година индексираш с инфлацията. Ок .ама да го индексираш след няколко дни?
Един селски стопанин кат дадена година насадите му ги удари градушката и не изкара нищо-кво тряя направи според неолиберастката ти логика-да си пререже вените може би!?Или да дойде да ти работи ангария на теб,щот си много умен счети-клатикрак!?Всяка една икономическа система има своя аналог в даден чисто природен(или "физичен" ако щеш процес).Идеологията на "непристанния растеж на всяка цена и със всякакви средства" я няма никъде при естествените процеси.А,да-има я на едно място всъщност-при раковата клетка. :)))
Един селски стопанин кат дадена година насадите му ги удари градушката и не изкара нищо-кво тряя направи според неолиберастката ти логика-да си пререже вените може би!?Или да дойде да ти работи ангария на теб,щот си много умен счети-клатикрак!?Всяка една икономическа система има своя аналог в даден чисто природен(или "физичен" ако щеш процес).Идеологията на "непристанния растеж на всяка цена и със всякакви средства" я няма никъде при естествените процеси.А,да-има я на едно място всъщност-при раковата клетка. :)))
селският стопанин няма да изкара, но ако има застраховка ще има пари да живее, нал тъй. То и ако човек не си застрахова жилището, но удари едно земетресение и сградата погине...може да си реже вените. Фирмите съществуват за да генерират печалба. Ако не генерират печалба не могат да инвестират, ако не могат да инвестират няма да подобряват услугите. Ако една фирма не прави печалба, а друга прави, то първата няма да може да си позволи да се подобри, да вдигне заплати и втората ще я погуби. Изключението са стартъпите, които работят на загуба, но имат нарочно даден капитал да бъде изгорен с цел завземане на пазар, който в бъдеще да може да бъде монетаризиран. Това е целта. Който се е занимавал с предприемачество и е чел, значе че преди да се създаде продукт или услуга се прави анализ на пазара, доколко той съществува, колко може да поеме от услугата/продукта и разбира се приема, че ако пазарът е нов продуктът може да вземе 30% от него. Но за да се случи трябват пари, за да се расте неорганично (против природата). Ако в пазара има органично растящи фирми, но не големи, неорганичните стартъпи могат да ги изместят. Има много неща, които не са като в природата, но работят.
И като им вземеш 70% от печалбата ( не че няма да ги вземеш колкото от Лукойл ама това друга тема: аксиомата е колкото по високи данъци - толкова по ниска събираемост) с кои пари ще си строят (обновяват) мрежите? Сериозно ли си мислиш че няма да се отрази на цената?
Пак рабфашко мислене...Мъ тва пък изобщо не е задължително.Га ядоо кифтетата разни монополисти и правеха трицифрен процент ръст за година-не риваха нале!?Всяка една стопанска дейност има добри и лоши периоди.И печалбата от периодите на благоденствие служи като буфер за лошите.
Не знам, защо Вие не направите фирма и да генерирате трицифрени ръстове на приходите (за да е по-просто само на приходите, а не на печалбата). Такива ръстове са най-лесното за правене нещо и не изискват никакви инвестиции. Само слагаш една сергия и пред теб се реди 1км опашка да ти купят продукта.
Проверих си индивидуалните договори с два от операторите (Теленор и А1, с Виваком пред 2020 г. не съм подписвал такова нещо).
Една подписана клауза в договор сама по себе си не значи, че непременно е действителна. Може да е нищожна и тогава няма никаква правна сила и съдът не може да я приложи при спор ("договорили сме се" да ви продам бъбрека си, съдът няма да ме осъди да изпълня договора).
В случая с потребителските договори нищожни са неравноправните клаузи. Изброяване на неравноправните клаузи (по признаци) имаме в чл. 143, ал. 2 ЗЗП. Случаят с мобилните оператори се бори да попадне в следната хипотеза: "т. 13. ... дава право на търговеца или доставчика да увеличава цената, без потребителят да има право в тези случаи да се откаже от договора, ако окончателно определената цена е значително завишена в сравнение с цената, уговорена при сключването на договора".
Подобна законодателна изобщо не е нещо ненормално (най-яркият случай е определяне на наказанието за престъпление - винаги е "от - до" в рамките на закона. Дали "окончателно определената цена е значително завишена в сравнение с цената, уговорена при сключването на договора" съдът ще преценява с оглед обстоятелствата по случая. Ако се касае за увеличение от 5% съдът едва ли ще приеме, че "окончателно определената цена е ЗНАЧИТЕЛНО завишена в сравнение с цената, уговорена при сключването на договора". Лична прогноза (малко и несериозна), без да ангажирам никого - най-вероятно е съдът да не уважи възражение на потребителя за нищожност на клаузата като неравноправна.
Но ЗЗП държи сметка за всичко: има общ случай: чл. 143, ал. 2, т. 20 ЗЗП казва, че неравноправна е и клаузата, която "поставя други подобни условия". Тук потребителят може да даде сериозен отпор на оператора за неравноправност: "Къде е моето право на намаление в цената при дефлация?". И при един по-широко скроен съдия спокойно може да донесе успех.
Да им изпраскат едни 70% данък печалба на телекомите. Пак ще пълнят гушите, но ще изнасят по-малко капитали навън. В хазарта, банките, ВЕИ-тата и пр. също е редно да се вдигне. Не може да се облага еднакво производството и такива кръвопийци, дето генерират огромни свръхпечалби от нищото.
това, което ще се случи, е че ще сменят собственика си с някоя фирма в Холандия. След това ще започнат да плащат наем на интелектуални права към майката в Холандия и така цялата печалба в България ще бъде стопена. В Холандия майката ще плаща 5% данък върху прихода от интелектуални права. Много е възможно Лукойл да въртят тази схема, защото фирмата майка е в Холандия. Докато Великобритания беше в ЕС Старбъкс така изнасяше печалба от Великобритания и беше на нулева печалба, но обясняваше на акционерите си, че реално правят пари, защото просто използват данъчно убежище в ЕС. Парите не спят и могат да се движат 24/7/365. Армии от счетоводители и адвокати струват по-малко от данъчните ставки, когато последните са високи. Както водата намира най-оптималния път така и парите намират пътя на най-малкото съпротивление (данъци).
Може да вдигат, не че ни устройва, но поне с това да се подобряват услугите и освен това, не по действащите договори. Иначе защо въобще ще сключваме такива? А специално за т.н. А1, аз отдавна съм ги отсвирил, въпреки че и другите не са цвете за мирисане.
Да им изпраскат едни 70% данък печалба на телекомите. Пак ще пълнят гушите, но ще изнасят по-малко капитали навън. В хазарта, банките, ВЕИ-тата и пр. също е редно да се вдигне. Не може да се облага еднакво производството и такива кръвопийци, дето генерират огромни свръхпечалби от нищото.
Занимавам се с частен бизнес от времената на 35то и 56то постановление.Та и до ден днешен."Дребен" за европейските стандарти,"среден" за българските,да речем.Истинската икономика не я пише в учебниците.Ще станеш истински икономист не като се нагълтваш с теория и термини,а когато отвориш една селска бакалия и 10год. просъществува без да фалира.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
Стопанските процеси в една система са прекалено сложна амалгама че да се описват по тоя груб и схематичен начин по който ти ги рисуваш.И кат заговори за ръстове...През периода на всеобщо икономическо благоденствие-2014-2016 бизнесите ми винаги са били на сериозна загуба.В момента откак почна корона-кризата за 2020 имам 150% ръст,за тази година-400% печалба,за идната-очаквам около 200%.Ако съм жив и здрави е рекъл Господ.И-не,не продавам маски и дезинфектанти.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
ЮЛИ 2021 (отново има промяна на плановете, въвеждат се и нови, по-скъпи такива): A1 One 14.99 - редовна цена на плана: 20.99лв / промо цена: 14.99лв / 12.99лв при плащане ... Справка: https://web.archive.org/web/20210728...-one-unlimited
ОКТОМВРИ 2021 (нова промяна на плановете): А1 One 15.99 - редовна цена на плана: 21.99лв / промо цена: 15.99лв / 13.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца); ... Справка: https://web.archive.org/web/20211002...w.a1.bg/a1-one
Вече са си вдигнали цените по новите договори между 2 и 15 лв. при условие че сигурно 90% от потребителите им са на срочни договори и като изтече двугодишния период им надуват цените за да ги задължат да преподпишат за какво реват?
Бре, колко сме загрижени за картела, живи да ги ожалиш - с кои пари щели да си обновяват мрежите. Ами първо, това са разходи, които се отчитат преди данъците. Второ, ще им останат достатъчно и след облагане, не ги мисли толкова. Или ще вземат от компаниите-майки, ще теглят банкови кредити като нормалния бизнес, който не генерира свръхпечалби и т.н. Ще си избиват инвестициите по-дългосрочно, а не от днес за утре. Сериозно ли си мислиш, че не са ти надули нереално цените и сега, че да се налага да ги вдигат заради по-висок данък? Те работят с огромни надценки, което личи от свръхпечалбите. Повтарям, дерат те колкото можеш да понесеш, и очевидно има картелно споразумение и другите да те дерат.
"Телекомуникационните компании" са едни много добре изпечени мошеници! Налагаха, а най-вероятно и сега налагат скрити такси, надценки и всякакви начини за измама, само и само да прибират парите на хората! Да си вдигат цените, но след като изтичат договорите! Това сега е промяна на правилата по време на състезанието! За това разбира се е виновна и "държавата", която десетки години им осигурява условия и ги пази, като писани яйца! И това се случва уж през различни управления! Аман!
До коментар [#9] от "alabalko":изграждането на мрежа струва пари, които впоследствие се връщат. Нормално е една фирма да е на печалба. Ако не е на печалба се нарича фондация.
Да вложат още малко ида си оправят покритието, а не да ме учат какво да правя като нямат покритие.
Защо да не дойде, какво от написаното от мен ще ги откаже? Или си праскаш по инерция? Първо, говоря за конкретни сектори, в които се трупат свръхпечалби. Второ, за компании над определен оборот. Ако искат да идват. Аз например съм съгласен да развивам онлайн хазарт и при 90% данък печалба, ако немам конкуренти.
Пандемията не е засегнала сериозно бизнеса на A1 през 2020 показват обявените от компанията финансови резултати, които разкриват ръст при основните показатели. Според A1 добрите резултати се дължат на стабилно развитие в мобилния сегмент и силен ръст при фиксираните услуги на компанията, където основен принос имат ICT предложенията за бизнеса, ексклузивното спортно съдържание и търсенето на по-висок клас услуги при широколентовия интернет.
Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 6.3% до 402.3 млн. евро спрямо същия период за 2019 г., а общите приходи нарастват с 5.7% до 513.8 млн. Евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 192.4 млн. евро, което е ръст със 7.3% на годишна база. Фиксираните услуги регистрират най-силен ръст и през 2020 година – с 11.4% до 131.3 млн. евро.
БРАВО НА ДЪРЖАВАТА! ПАК ВИ НАВРЕ У КУЧИ ГЪЗ! БРАВО,БРАВО,БРАВО! Забрани за "две години" и вий, понеже сте алчни, решихте да обявите увеличение с 1.7 преди колада и още едно с инфлацията за 2021-ва:след нова година. ЩО ОФЕРТИ ИЗПУСНАХТЕ, ЩО ГНЯВ СЛЕЩУ ВАС СЕ НАТРУПА! Вашта мамичка долна, ше ви плащаме ли? ЧЕ ЗАЩО? УБИВАЙ!
Стържат дъното всичките тия боклуци наречени български мобилни оператори. Имат 100 начина да поемат негативите на пазара - като например да си намалят малоумните реклами или да си оптимизират разходите ... Освен това, държавата следва да се сезира и за картел след като всичките в един "глас" вдигнаха цените. И тази клауза с индексацията трябва да стане след одобряване от КЗП или КРС. Няма как самостоятелно да могат да си решават, че ще вдигат цените.
Стига да иска държавата много лесно може да ги вкара в ред, особено когато са откровен олигопол но се иска малко повече желание. Достатъчно е да внесе предложение, че абонатът има право да прекъсне договора, ако два пъти в месеца повече от минута не е достигната договорената скорост на интернет и още 50 други от този род. Както операторите са си написали в общите условия двайсетина клаузи в тяхна полза. Всъщност и КЗП когато ги одобрява тези общи условия изобщо чете ли ги…. Може ли на срочен договор да имаш едностранна клауза за промяна без другата страна да може да направи нещо!? Стригане на овце по закон.
Ами би трябвало и държавата да има право да променя цените за ползване на честотите съобразно инфлацията! За съжаление в България честотите ги дадоха на нашите мутри, които после ги препродадоха на чужди мутри! Защо е дадоха честоти на Водафон, Орейнж? Тези два оператора имат честоти в почти всички държави (или поне единият). В Румъния, Турция, Израел, Украйна, да не говорим за западна Европа....
Сигурно по=вечето знаят стария виц, когато Буш, Блаър и Първанов говорили от Ада с държавите си. Тогава първите двама за един час - 1 милион долара. Първанов за 3 часа - 3 долара. Когато попитали защо, отговорът би; - първите двама говорат с различен свят, а за третия - разговорите с всички поделения на Ада са безплатни! Първанов попитал - защо тогава му искат 3 долара? Отговорът бил, че те пари не искат, но България взема пари и за безплатните неща...
Бреййй голям специалист това момче алабалко - близалко. В договора ти за наем общи условия 5 страници едностранно наложени от наемодателя имаше ли? За един приАтел питам. Наемодателят ти в олигополна позиция ли е - за по-просто - във Ваше село колко сгради се дават под наем? Три (щото вече не издават право на строеж за нови офис сгради) и ти избра едната ли? Няма проблеми да си индексират цените колкото искат - никой не им оспорва това право, ама да го правят по срочните договори, без да имаш право да прекратиш договора - това е злоупотреба с господстващо положение. Забранено е във всяка бяла страна. Капиши?
почти няма фирма, която да не е индексирала (разбирай: увеличила) цените си през последната година. Като почнеш от зарзаватчийниците.
Не виждам защо държавата трябва да се опитва да регулира един определен пазар, но не прави подобни опити в 99% от случаите. От популистка гледна точка е страхотно да "спасиш" потребителите от увеличаване на цените, но вместо социалистически мерки, които никога не работят в дългосрочен план, далеч по-добре е да се прибегне до пазарни мерки - а именно премахването на камарата от изкуствени ограничения, които възпрепятстват навлизането на фирми на този пазар.
Та как сме живяли на телефоните с шайба, на дуплекс...Връщаме ги да им дойде акъла на т. нар. бг-мобилни оператори. Едно време като видеха младеж да чете книга, се намираше някой кретен да му каже: недей,че ще те удари някоя буква. Същото може да се каже на днешните младежи забучили поглед в телефона, пресичайки улицата. Но опасността вече не е само буквата от клавиатурата.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2811 НеутралноДържавата трябва да либерализира лиценз за поне още 4-5 мобилни оператора и използва СРС за картелните споразумения за бъдат цените ниски както в други сектори с голяма конкуренция.
Libertarianism is just anarchy for rich peopleВ момента олигопола се чувства по-добре от колкото при Баце!
true_original
Рейтинг: 425 НеутралноНай - накрая някои да обясни на Нинова как са нещата.
Подозирам, че местните коалиционни партньори ще мълчат гузно. Радвам се, че тази позиция на А1 ще ми струва 2 лева на месец, с удоволствие ги плащам. Само, че колко струва на ДБ???
zxp53317185
Рейтинг: 1990 ЛюбопитноНа служителите си ще индексират ли заплатите?
true_original
Рейтинг: 425 НеутралноДо коментар [#4] от "zxp53317185":
чувал съм, че редовно го вдигат щото иначе веднага отивали при конкуренцията.
ial
Рейтинг: 443 НеутралноА1 имат печалба на година от около 400 милиона лева. Чиста.
alabalko
Рейтинг: 477 Неутрално1. няма свободни честоти
2. всеки лиценз струва пари, взема се след търг, а парите после се плащат от потребителите. Реално е скрит данък.
При тези условия няма как да се случи. Това, което могат да направят е да се отворят мрежите на съществуващите оператори към виртуални оператори, които купуват обеми на цени на едро и предлагат услугата без да имат изградена мрежа. В Германия това работи. Едно време така отвориха шахтите на БТК за други фирми и БТК бе беше много очарована. Разбира се в този случай ще трябва контрол дали операторите продават на едно на нормални цени или просто замазват.
popopo
Рейтинг: 59 НеутралноБлагодаря ви олигопол от трима, че се грижите за интереса на клиентите си.
Комисията за регулиране на съобщенията и Комисията за защита на конкуренцията защо спят, а не попречат на тези да се грижат/стрижат още повече клиентите си.
Има много пазарни мерки, които може да се използват.
Да има пазар, а не няколко мачкащи и изцеждащи всичко мазни монополисти.
alabalko
Рейтинг: 477 Неутралноизграждането на мрежа струва пари, които впоследствие се връщат. Нормално е една фирма да е на печалба. Ако не е на печалба се нарича фондация.
George Svinarov
Рейтинг: 488 Неутрално"никой не оспорва правото ни да индексираме."
Никой не ви испорва правото да си определяте цените. Оспорва ви се правото да го правите по този нечистоплътен начин.
debruckere
Рейтинг: 822 НеутралноДаммм. Популизмът и на тези не им е чужд.
Важно беше обаче да се изрекламират , че са "на страната" на хората срещу изедниците от телекомуникационните компании :)
byb54646676
Рейтинг: 0 НеутралноДа им изпраскат едни 70% данък печалба на телекомите. Пак ще пълнят гушите, но ще изнасят по-малко капитали навън. В хазарта, банките, ВЕИ-тата и пр. също е редно да се вдигне. Не може да се облага еднакво производството и такива кръвопийци, дето генерират огромни свръхпечалби от нищото.
George Svinarov
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#9] от "alabalko":
Никой не го оспорва това. Проблемът е следния:
В договора има клауза за индексация ведъж годишно с индекса за предходната година. Извън това, че тази клауза противоречи на закона защото е неравностойна остава следния проблем : договор подписан декември се индексира 6 дни след като е подписан с индекс за две години накуп?!? Това звучи ли ти като нормална търговска практика? Ако ми бяха предложили договор с един лев по скъпо мислиш ли ,че нямаше да приема? Защо трябва да ме лъжат?
George Svinarov
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#12] от "byb54646676":
"Да им изпраскат едни 70% данък печалба на телекомите."
Познай кой реално ще го плаща. Айде мерси от такива идеи.
alabalko
Рейтинг: 477 Неутралнотози начин е заложен в договора, подписан от клиента. Подписал съм такъв договор с оператор. Абсолютно същата клауза имам и за договор за наем на офис площ. Там дори при над 5% ръст на индекса на потребителските цени наемната цена се увеличава автоматично, а не с предупреждение. Това е механизъм на продавачите на услуги да избегнат резки скокове на инфлацията. Тия клаузи досега спяха досега, но на все повече места ще бъдат активирани. По-интересното е дали ще започне вдигане на заплатите и дали ще влезем в инфлационна спирала заплати-цени, може би стагфлация (ръст на цените без ръст на заплатите) и евентуална дефлация, при положение че хората силно намалят потреблението и изведнъж се окаже, че има повече стока за по-малко потребители. Нито един от тези сценарии не е благоприятен. При стагфлация и дефлация определено ще има повишаване на безработицата заради оптимизиране на разходите и по-малко хора ще работят работата на повечето от преди. Това изкуствено ще вдигне средната работна заплата, защото същото количество пари ще се получава от по-малко хора, но реално картинката ще е грозна.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
byb54646676
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#14] от "George Svinarov":
И кой ще го плаща? Данък печалба не вдига разходите им. Те те дерат колкото можеш да издържиш, това не зависи от данъка, а от теб. Ако си склонен да им плащаш по 200 лв. месечно, ще ти ги сложат и при 1% данък печалба.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
alabalko
Рейтинг: 477 НеутралноКлаузата ми беше странна в началото. Ако обаче си правил бизнес ще знаеш, че е нормална и е начин да се защити един бизнес. Това, което липсва е, че нямаш право да си прекратиш договора при промяна на цената. И то важи само за повишаване с индекса. Ако решат да вдигнат цената с друга сума извън индекса реално може да се упражни правото за прекратяване на договора. Това, което се случва в момента, не само у нас, е че фирмите поемат част от повишенията, но останалите ги препредават на крайните потребители.
Цената на стоки на производител в Германия са нагоре година/година близо 20%, но инфлацията в цените на потребителите е близо 6%. Разликата я поемат фирмите, които започват да се декапитализират. Ако продължат така ще почнат съкращенията. Затова увеличаването на цените продължава. Фирмите не са фондации, трябва да правят печалба, а ако са на минус трудно банка ще им даде кредит за да прескочат трапа. Инфлационните процеси вървят, а бяхме позабравили какво са. В САЩ и Германия пък от 30-40г не са били в такава ситуация и голяма част от населението не знае как да действа.
tqh42306221
Рейтинг: 350 НеутралноДе си я учил икономиката?Във "ВИИ имени Маркса" по съкратената процедура РАБФАК за 2годин. задочно ли?Да кажеш че ще има стагфлация придружена с дефлация е все едно да каже някой доктор че болния има едновременно ниско и високо кръвно.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
ThePal
Рейтинг: 521 НеутралноКрайно време е Държавата да излезе на пазаря с едно ЕРП и един мобилен оператор. Или...уф...забравих че държавата е лош стопанин и ще фалират веднага - като Балкан и Нефтохим и...и...
rumen_s
Рейтинг: 1812 НеутралноМобилните оператори в България реализират свръхпечалби каквито нямат в много други нормални държави. Печалбата след облагане, в нормалните държави, е по 10-на процента, тук дерат кожите с по 30-40%. Та инфлацията не им е никакъв проблем, искат още повече дране защото никой не им пречи и не ги контролира или регулира. Няма нормално договаряне, договорите не са равноправни и даже не се дава практическа възможност на клиентите да ги прочетат или поискат да изменят преди да подпишат.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)alabalko
Рейтинг: 477 НеутралноКазвам, че има възможност за стагфлация, всъщност в момента точно това имаме. Казвам също, че това може да свърши в дефлационен шок, защото стаглацията ще доведе до скок в безработицата и намалено потребление, което ще доведе до по-слабо търсене на продукти и услуги, а това работи дефлационарно. Ако фирмите обаче решат да вдигат заплатите заедно с инфлацията, както искат от профсюъзите, тогава отиваме на инфлационна спирала, висока основна лихва и рецесия, вероятно дълбока. Това пак свършва с безработица. Има един изход от ситуацията и това е Путин да залее Европа с евтин природен газ, което ще срине цените на горивата и тока (от 1.1.2022-ра Германия спира още 3 АЕЦ-а а последните 3 на 1.1.2023 и ще трябва да компенсира тока от другаде). Та, нищо розово. А да, и в момента ковид явно започва да настъпва в Китай, където при 200 случая затварят милиони хора удома. Вече се усети в това, че в града който затвориха има няколко фабрики за чипове на големи производители и скоро ни чака скок в цената на тези продукти (при все съществуватаща криза с полупроводници). Въобще, ако Омикрон тръгне из Китай, инфлацията ще е в небесата, дори и ако Путин залее Европа с газ. Та, следете ситуацията в Китай.
tqh42306221
Рейтинг: 350 НеутралноПак рабфашко мислене...Мъ тва пък изобщо не е задължително.Га ядоо кифтетата разни монополисти и правеха трицифрен процент ръст за година-не риваха нале!?Всяка една стопанска дейност има добри и лоши периоди.И печалбата от периодите на благоденствие служи като буфер за лошите. Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
tqh42306221
Рейтинг: 350 НеутралноЕдин селски стопанин кат дадена година насадите му ги удари градушката и не изкара нищо-кво тряя направи според неолиберастката ти логика-да си пререже вените може би!?Или да дойде да ти работи ангария на теб,щот си много умен счети-клатикрак!?Всяка една икономическа система има своя аналог в даден чисто природен(или "физичен" ако щеш процес).Идеологията на "непристанния растеж на всяка цена и със всякакви средства" я няма никъде при естествените процеси.А,да-има я на едно място всъщност-при раковата клетка. :)))
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!byb54646676
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#21] от "ThePal":
Ако не бехме толкова крадлив народ щеше да е идеален вариант, който да озаптява цените и съответно свръхпечалбите. И държавен монопол в хазарта, продажбата на алкохол, цигари и пр., с цел насочване на печалбите към социални дейности, вместо към всевъзможни мутри и олигарси. Но лесно крадем от държавното. Некой ден ако се въведе подходящ обществен контрол, може и да се пробва.
George Svinarov
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#19] от "alabalko":
"Ако обаче си правил бизнес ще знаеш, че е нормална и е начин да се защити един бизнес. "
Това би било разумно ако индексираш период през който договора е бил валиден. Сключваш го и след 1 година индексираш с инфлацията. Ок .ама да го индексираш след няколко дни?
true_original
Рейтинг: 425 НеутралноТой не се е застраховал, защото .... (моля, допълнете)
kwy38371721
Рейтинг: 731 НеутралноКурнелата отново вдига пушилка,но като се разнесе димът месец февруари,таксите ще бъдат с 5% нагоре.
alabalko
Рейтинг: 477 Неутралноселският стопанин няма да изкара, но ако има застраховка ще има пари да живее, нал тъй. То и ако човек не си застрахова жилището, но удари едно земетресение и сградата погине...може да си реже вените. Фирмите съществуват за да генерират печалба. Ако не генерират печалба не могат да инвестират, ако не могат да инвестират няма да подобряват услугите. Ако една фирма не прави печалба, а друга прави, то първата няма да може да си позволи да се подобри, да вдигне заплати и втората ще я погуби. Изключението са стартъпите, които работят на загуба, но имат нарочно даден капитал да бъде изгорен с цел завземане на пазар, който в бъдеще да може да бъде монетаризиран. Това е целта. Който се е занимавал с предприемачество и е чел, значе че преди да се създаде продукт или услуга се прави анализ на пазара, доколко той съществува, колко може да поеме от услугата/продукта и разбира се приема, че ако пазарът е нов продуктът може да вземе 30% от него. Но за да се случи трябват пари, за да се расте неорганично (против природата). Ако в пазара има органично растящи фирми, но не големи, неорганичните стартъпи могат да ги изместят. Има много неща, които не са като в природата, но работят.
George Svinarov
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#17] от "byb54646676":
"Данък печалба не вдига разходите им"
И като им вземеш 70% от печалбата ( не че няма да ги вземеш колкото от Лукойл ама това друга тема: аксиомата е колкото по високи данъци - толкова по ниска събираемост) с кои пари ще си строят (обновяват) мрежите? Сериозно ли си мислиш че няма да се отрази на цената?
alabalko
Рейтинг: 477 НеутралноНе знам, защо Вие не направите фирма и да генерирате трицифрени ръстове на приходите (за да е по-просто само на приходите, а не на печалбата). Такива ръстове са най-лесното за правене нещо и не изискват никакви инвестиции. Само слагаш една сергия и пред теб се реди 1км опашка да ти купят продукта.
inn
Рейтинг: 1429 НеутралноПроверих си индивидуалните договори с два от операторите (Теленор и А1, с Виваком пред 2020 г. не съм подписвал такова нещо).
Една подписана клауза в договор сама по себе си не значи, че непременно е действителна. Може да е нищожна и тогава няма никаква правна сила и съдът не може да я приложи при спор ("договорили сме се" да ви продам бъбрека си, съдът няма да ме осъди да изпълня договора).
В случая с потребителските договори нищожни са неравноправните клаузи. Изброяване на неравноправните клаузи (по признаци) имаме в чл. 143, ал. 2 ЗЗП. Случаят с мобилните оператори се бори да попадне в следната хипотеза:
"т. 13. ... дава право на търговеца или доставчика да увеличава цената, без потребителят да има право в тези случаи да се откаже от договора, ако окончателно определената цена е значително завишена в сравнение с цената, уговорена при сключването на договора".
Подобна законодателна изобщо не е нещо ненормално (най-яркият случай е определяне на наказанието за престъпление - винаги е "от - до" в рамките на закона. Дали "окончателно определената цена е значително завишена в сравнение с цената, уговорена при сключването на договора" съдът ще преценява с оглед обстоятелствата по случая. Ако се касае за увеличение от 5% съдът едва ли ще приеме, че "окончателно определената цена е ЗНАЧИТЕЛНО завишена в сравнение с цената, уговорена при сключването на договора". Лична прогноза (малко и несериозна), без да ангажирам никого - най-вероятно е съдът да не уважи възражение на потребителя за нищожност на клаузата като неравноправна.
Но ЗЗП държи сметка за всичко: има общ случай: чл. 143, ал. 2, т. 20 ЗЗП казва, че неравноправна е и клаузата, която "поставя други подобни условия". Тук потребителят може да даде сериозен отпор на оператора за неравноправност: "Къде е моето право на намаление в цената при дефлация?". И при един по-широко скроен съдия спокойно може да донесе успех.
alabalko
Рейтинг: 477 Неутралнотова, което ще се случи, е че ще сменят собственика си с някоя фирма в Холандия. След това ще започнат да плащат наем на интелектуални права към майката в Холандия и така цялата печалба в България ще бъде стопена. В Холандия майката ще плаща 5% данък върху прихода от интелектуални права. Много е възможно Лукойл да въртят тази схема, защото фирмата майка е в Холандия. Докато Великобритания беше в ЕС Старбъкс така изнасяше печалба от Великобритания и беше на нулева печалба, но обясняваше на акционерите си, че реално правят пари, защото просто използват данъчно убежище в ЕС. Парите не спят и могат да се движат 24/7/365. Армии от счетоводители и адвокати струват по-малко от данъчните ставки, когато последните са високи. Както водата намира най-оптималния път така и парите намират пътя на най-малкото съпротивление (данъци).
tsvetko_51
Рейтинг: 1621 НеутралноМоже да вдигат, не че ни устройва, но поне с това да се подобряват услугите и освен това, не по действащите договори. Иначе защо въобще ще сключваме такива?
А специално за т.н. А1, аз отдавна съм ги отсвирил, въпреки че и другите не са цвете за мирисане.
Deaddark
Рейтинг: 2289 ВеселоЧе те повечето абонаментни планове са за две години, след като изтекат няма нужда да индексират - просто цената ще е по-висока.
Ваксиниран Петърчо
Рейтинг: 851 ВеселоИ кой ще дойде да прави бизнес в клета майка България? 🙄 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus
Големи яйца:)
Рейтинг: 873 НеутралноЕбати политическата декларация са отпрали от А1.
Принципно съда е този който ще прецени дали повишението е законно или не.
yxw38637716
Рейтинг: 0 НеутралноМобилните оператори са абсолютни измамници, които съществуват извън границата на Закона и блгодарение на голямата корупция в България!
yxw38637716
Рейтинг: 0 НеутралноВ България НИЩО НЕ Е НАРЕД!
tqh42306221
Рейтинг: 350 НеутралноЗанимавам се с частен бизнес от времената на 35то и 56то постановление.Та и до ден днешен."Дребен" за европейските стандарти,"среден" за българските,да речем.Истинската икономика не я пише в учебниците.Ще станеш истински икономист не като се нагълтваш с теория и термини,а когато отвориш една селска бакалия и 10год. просъществува без да фалира. Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
tqh42306221
Рейтинг: 350 НеутралноСтопанските процеси в една система са прекалено сложна амалгама че да се описват по тоя груб и схематичен начин по който ти ги рисуваш.И кат заговори за ръстове...През периода на всеобщо икономическо благоденствие-2014-2016 бизнесите ми винаги са били на сериозна загуба.В момента откак почна корона-кризата за 2020 имам 150% ръст,за тази година-400% печалба,за идната-очаквам около 200%.Ако съм жив и здрави е рекъл Господ.И-не,не продавам маски и дезинфектанти.
Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!У Чен
Рейтинг: 1139 ЛюбопитноЕто списък с едни от топ плановете на А1 за 2021 и промените по тях:
ЯНУАРИ 2021:
A1 One S - 13.99лв/мес, при плащане онлайн: 12,99лв (само за първите три месеца);
...
Справка: https://web.archive.org/web/20210115172637/https://www.a1.bg/a1-one-unlimited
АПРИЛ 2021 (регистрира се промяна на плановете):
A1 One 14,99 - редовна цена на плана: 20.99лв / промо цена: 14.99лв
...
Справка: https://web.archive.org/web/20210401...-one-unlimited
ЮЛИ 2021 (отново има промяна на плановете, въвеждат се и нови, по-скъпи такива):
A1 One 14.99 - редовна цена на плана: 20.99лв / промо цена: 14.99лв / 12.99лв при плащане
...
Справка: https://web.archive.org/web/20210728...-one-unlimited
ОКТОМВРИ 2021 (нова промяна на плановете):
А1 One 15.99 - редовна цена на плана: 21.99лв / промо цена: 15.99лв / 13.99лв при плащане през приложението А1 (важи само за първите 6 месеца);
...
Справка: https://web.archive.org/web/20211002...w.a1.bg/a1-one
Вече са си вдигнали цените по новите договори между 2 и 15 лв. при условие че сигурно 90% от потребителите им са на срочни договори и като изтече двугодишния период им надуват цените за да ги задължат да преподпишат за какво реват?
byb54646676
Рейтинг: 0 НеутралноБре, колко сме загрижени за картела, живи да ги ожалиш - с кои пари щели да си обновяват мрежите. Ами първо, това са разходи, които се отчитат преди данъците. Второ, ще им останат достатъчно и след облагане, не ги мисли толкова. Или ще вземат от компаниите-майки, ще теглят банкови кредити като нормалния бизнес, който не генерира свръхпечалби и т.н. Ще си избиват инвестициите по-дългосрочно, а не от днес за утре.
Сериозно ли си мислиш, че не са ти надули нереално цените и сега, че да се налага да ги вдигат заради по-висок данък? Те работят с огромни надценки, което личи от свръхпечалбите. Повтарям, дерат те колкото можеш да понесеш, и очевидно има картелно споразумение и другите да те дерат.
vagabond66
Рейтинг: 1752 Гневно"Телекомуникационните компании" са едни много добре изпечени мошеници!
Налагаха, а най-вероятно и сега налагат скрити такси, надценки и
всякакви начини за измама, само и само да прибират парите на хората!
Да си вдигат цените, но след като изтичат договорите!
Това сега е промяна на правилата по време на състезанието!
За това разбира се е виновна и "държавата",
която десетки години им осигурява условия и ги пази,
като писани яйца!
И това се случва уж през различни управления!
Аман!
byb54646676
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#34] от "alabalko":
Алабализми, всичко е въпрос на законодателство.
akad.nedeltcev
Рейтинг: 486 НеутралноДо коментар [#9] от "alabalko":изграждането на мрежа струва пари, които впоследствие се връщат. Нормално е една фирма да е на печалба. Ако не е на печалба се нарича фондация.
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.Да вложат още малко ида си оправят покритието, а не да ме учат какво да правя като нямат покритие.
byb54646676
Рейтинг: 0 НеутралноЗащо да не дойде, какво от написаното от мен ще ги откаже? Или си праскаш по инерция? Първо, говоря за конкретни сектори, в които се трупат свръхпечалби. Второ, за компании над определен оборот. Ако искат да идват. Аз например съм съгласен да развивам онлайн хазарт и при 90% данък печалба, ако немам конкуренти.
akad.nedeltcev
Рейтинг: 486 НеутралноТой не се е застраховал, защото ....
Случая Ставийски
Неплащане от страна на застраховател. По-добре един ден бик, отколкото една година вол.
zo
Рейтинг: 814 НеутралноА1 с ръст на приходите и печалбата за 2020
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYПандемията не е засегнала сериозно бизнеса на A1 през 2020 показват обявените от компанията финансови резултати, които разкриват ръст при основните показатели. Според A1 добрите резултати се дължат на стабилно развитие в мобилния сегмент и силен ръст при фиксираните услуги на компанията, където основен принос имат ICT предложенията за бизнеса, ексклузивното спортно съдържание и търсенето на по-висок клас услуги при широколентовия интернет.
Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 6.3% до 402.3 млн. евро спрямо същия период за 2019 г., а общите приходи нарастват с 5.7% до 513.8 млн. Евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 192.4 млн. евро, което е ръст със 7.3% на годишна база. Фиксираните услуги регистрират най-силен ръст и през 2020 година – с 11.4% до 131.3 млн. евро.
https://mobilebulgaria.com/news/a1-s-rast-na-prihodite-i-pechalbata-za-2020
vagabond66
Рейтинг: 1752 ВеселоДо коментар [#37] от "Ваксиниран Петърчо":
А сега с малките данъци нали виждате,
"кой и какви" идват да въртят бизнес по българските земи!
scott
Рейтинг: 736 НеутралноБРАВО НА ДЪРЖАВАТА! ПАК ВИ НАВРЕ У КУЧИ ГЪЗ! БРАВО,БРАВО,БРАВО!
Забрани за "две години" и вий, понеже сте алчни, решихте да обявите увеличение с 1.7 преди колада и още едно с инфлацията за 2021-ва:след нова година.
ЩО ОФЕРТИ ИЗПУСНАХТЕ, ЩО ГНЯВ СЛЕЩУ ВАС СЕ НАТРУПА!
Вашта мамичка долна, ше ви плащаме ли? ЧЕ ЗАЩО?
УБИВАЙ!
chichka
Рейтинг: 2877 НеутралноПолзвам два телефона с абонамент към Виваком по 4,99 лв на апарат. Дойдоха съобщения че се вдига абонамента с по 1 лев.
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!Роси
Рейтинг: 6650 НеутралноСега ще го направят , свързано с инфлацията за 2021, която не е малка и ще е законно.
maddrum
Рейтинг: 505 НеутралноСтържат дъното всичките тия боклуци наречени български мобилни оператори. Имат 100 начина да поемат негативите на пазара - като например да си намалят малоумните реклами или да си оптимизират разходите ...
Освен това, държавата следва да се сезира и за картел след като всичките в един "глас" вдигнаха цените.
И тази клауза с индексацията трябва да стане след одобряване от КЗП или КРС. Няма как самостоятелно да могат да си решават, че ще вдигат цените.
Atanas Yankov
Рейтинг: 891 Неутралновместо да вдигат с 2 лева,да вземет 20 минути ,бре...
може да си намалите и разходите.
karatista
Рейтинг: 3598 Неутралное те вече ми вдигнаха цената веднъж тая година като преподписвах. нямало същите услуги, а новите с 10% нагоре и сега втори път. наглеят сериозно
stoiank
Рейтинг: 1265 НеутралноСтига да иска държавата много лесно може да ги вкара в ред, особено когато са откровен олигопол но се иска малко повече желание. Достатъчно е да внесе предложение, че абонатът има право да прекъсне договора, ако два пъти в месеца повече от минута не е достигната договорената скорост на интернет и още 50 други от този род. Както операторите са си написали в общите условия двайсетина клаузи в тяхна полза. Всъщност и КЗП когато ги одобрява тези общи условия изобщо чете ли ги…. Може ли на срочен договор да имаш едностранна клауза за промяна без другата страна да може да направи нещо!? Стригане на овце по закон.
himler
Рейтинг: 661 НеутралноАми би трябвало и държавата да има право да променя цените за ползване на честотите съобразно инфлацията! За съжаление в България честотите ги дадоха на нашите мутри, които после ги препродадоха на чужди мутри! Защо е дадоха честоти на Водафон, Орейнж? Тези два оператора имат честоти в почти всички държави (или поне единият). В Румъния, Турция, Израел, Украйна, да не говорим за западна Европа....
Сигурно по=вечето знаят стария виц, когато Буш, Блаър и Първанов говорили от Ада с държавите си. Тогава първите двама за един час - 1 милион долара. Първанов за 3 часа - 3 долара. Когато попитали защо, отговорът би; - първите двама говорат с различен свят, а за третия - разговорите с всички поделения на Ада са безплатни! Първанов попитал - защо тогава му искат 3 долара? Отговорът бил, че те пари не искат, но България взема пари и за безплатните неща...
karatista
Рейтинг: 3598 НеутралноДо коментар [#58] от "stoiank":
то стига по един нов крс, кзк и кзп за 2022 и да им обърнат хастара с проверки та да се наредят нещата
akad.nedeltcev
Рейтинг: 486 НеутралноПреди време мантрата беше: "Като са високи заплатите никой инвеститор няма да дойде"(ще привличаме инвеститори с ниски заплати)
По-добре един ден бик, отколкото една година вол.
atag
Рейтинг: 309 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "alabalko":
Бреййй голям специалист това момче алабалко - близалко. В договора ти за наем общи условия 5 страници едностранно наложени от наемодателя имаше ли? За един приАтел питам. Наемодателят ти в олигополна позиция ли е - за по-просто - във Ваше село колко сгради се дават под наем? Три (щото вече не издават право на строеж за нови офис сгради) и ти избра едната ли? Няма проблеми да си индексират цените колкото искат - никой не им оспорва това право, ама да го правят по срочните договори, без да имаш право да прекратиш договора - това е злоупотреба с господстващо положение. Забранено е във всяка бяла страна. Капиши?
grigoo
Рейтинг: 732 Неутралнокрадци сър, и без това всяка година вдигат цените на плановете, кога беше 25 лв най-скъпия план кога стана 60-70лв
ivo
Рейтинг: 534 НеутралноКурнелия и А1 играят цирк и се правят на интересни! Истината е че цените на всички оператори в БГ са много скъпи и трябва да се намалят поне 2-3 пъти!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Ментор
Рейтинг: 741 Неутралнопочти няма фирма, която да не е индексирала (разбирай: увеличила) цените си през последната година. Като почнеш от зарзаватчийниците.
Не виждам защо държавата трябва да се опитва да регулира един определен пазар, но не прави подобни опити в 99% от случаите.
От популистка гледна точка е страхотно да "спасиш" потребителите от увеличаване на цените, но вместо социалистически мерки, които никога не работят в дългосрочен план, далеч по-добре е да се прибегне до пазарни мерки - а именно премахването на камарата от изкуствени ограничения, които възпрепятстват навлизането на фирми на този пазар.
Petia Nikolova
Рейтинг: 854 НеутралноТа как сме живяли на телефоните с шайба, на дуплекс...Връщаме ги да им дойде акъла на т. нар. бг-мобилни оператори. Едно време като видеха младеж да чете книга, се намираше някой кретен да му каже: недей,че ще те удари някоя буква. Същото може да се каже на днешните младежи забучили поглед в телефона, пресичайки улицата. Но опасността вече не е само буквата от клавиатурата.