За компенсации на ощетените пенсионери пари има, но е нужна законова поправка

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (125)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pti531095967
    pti531095967
    Рейтинг: 8 Неутрално

    О О О Левски Вековень .Не на партии лъжливи ,не на депутати измекяри .Не на ДПС Ахмед Доган гара Буново Не на примата Мустафа ,не на Мехмет Агджа и всички турци .Левски значи свобода!

  2. 2 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Къде са отишли тези 9 милиарда изхарчени за 9 дни от КИРЧО?

    Wornoxmaniak
  3. 3 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    ======Василев подчерта, че в момента от НОИ има изработен механизъм как всички пенсионери да бъдат компенсирани така, че да няма понижение на общия им доход.====

    С това темата е приключена

    =====По-рано през деня ГЕРБ обяви, че ще поиска изслушване на социалния министър в парламента, който да докладва защо се е оказало, че има ощетени, колко са, как ще бъдат компенсирани и как ще бъдат избегнати нови сложности с отпадането на ковид-добавката, което засега е предвидено от 1 юли.=======


    ГЕРБ първо да обяснят защо от 2009 г. НЯМАШЕ НИТО ЕДНО УВЕЛИЧЕНИЕ на пенсиийте ?

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  4. 4 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Къде са отишли тези 9 милиарда изхарчени за 9 дни от КИРЧО?
    —цитат от коментар 2 на Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС


    В запълване на дупките , наследение от ГЕРБ / ДПС

    Други въпроси ?

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  5. 5 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#3] от "nessarox":

    При ГЕРБ се живееше добре.

    Хора, пазарувате ли редовно за семейството си? Влизали ли сте скоро в магазин за хранителни стоки? В магазин за стоки от първа необходимост? Ав аптека? Вече масово лепят нови етикетчета върху старите. Стига популизъм и празнословие.

    Къде са парите на пенсионерите?

    Wornoxmaniak
  6. 6 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Весело

    До коментар [#3] от "nessarox":Къде са парите на пенсионерите?
    —цитат от коментар 5 на Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС


    В чекмеджето на Борисов

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  7. 7 Профил на konservatorbg
    konservatorbg
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#1] от "pti531095967":
    "О О О Левски Вековень .Не на партии лъжливи ,не на депутати измекяри .Не на ДПС Ахмед Доган гара Буново Не на примата Мустафа ,не на Мехмет Агджа и всички турци .Левски значи свобода!"
    ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    ЛеФски значи свобода, напред с ДС и Народната милиция!

    Толкова си тъп, че задника ти е по-умен от теб!

  8. 8 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#4] от "nessarox":

    Катастрофата сега предстои. И вече започваме да чувстваме това благоденствие на собствения си гръб. Заплати и пенсии същите, даже има и намалени, но за сметка на това цените са увеличени, двойно и тройно. Хвала.

    Wornoxmaniak
  9. 9 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#6] от "nessarox":

    Подмяна пак, а?

    Wornoxmaniak
  10. 10 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Весело

    До коментар [#4] от "nessarox":Катастрофата сега предстои. И вече започваме да чувстваме това благоденствие на собствения си гръб. Заплати и пенсии същите, даже има и намалени, но за сметка на това цените са увеличени, двойно и тройно. Хвала.
    —цитат от коментар 8 на Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС


    Вие като милиардер / по Ваши думи/, би трябвало да не мрънкате

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  11. 11 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2237 Весело

    Василев подчерта, че в момента от НОИ има изработен механизъм как всички пенсионери да бъдат компенсирани така, че да няма понижение на общия им доход:


    Това го казахте и миналата година. Колко още поправки да чакаме ?

    🇷🇺🚢🚶🤬
  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5283 Неутрално

    До коментар [#8] от "Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС":

    Лехчево, хвани се на работа и спри да мрънкаш! Мутрата няма да види повече власт! Той е бита карта!

  13. 13 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    Дано този път се получи.

  14. 14 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3764 Неутрално

    До коментар [#8] от "Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС":

    Не са двойни и тройни, но са чувствително повишени.
    Не че карам на банички, но баничката стана 1.50 при нас, а беше лев. За тока, бензина и олиото си знаем.

    Еретик
  15. 15 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":

    А правителството на Петков започна ли реформите? Само харчове. Компенсациите не решават проблеми, а ги отлагат. Очаквахте поне 30% съкращения на чантаджиите и калинките в администрацията. А каво стана? Сбирщини хрантутници на държавна трапеза. Закриване, а не създаване на нови агенции, комисийки и всякакви мошенгии.

    Wornoxmaniak
  16. 16 Профил на jnc36916848
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  17. 17 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Весело

    Василев подчерта, че в момента от НОИ има изработен механизъм как всички пенсионери да бъдат компенсирани така, че да няма понижение на общия им доход:Това го казахте и миналата година. Колко още поправки да чакаме ?
    —цитат от коментар 11 на The Polite Moose


    Бъркате Василев с Борисов , където беше , каквото каже Вожда

    За някои неща се иска законност и ред, а не каквото каже Простия

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  18. 18 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Как не им каза едни човек че парите за пенсия и добавката не трябва да се дават накуп. Даже трябва да се дават в различни дни от месеца. Примерно добавката на първия работен ден от месеца, а пенсията както досега на 7-ми или първия работен ден след 7-ми. Така всички пенсионери щяха да видят че пенсията им реално е увеличена, а само добавка Ковид е намалена. И тая добавка трябва да се изплаща не от НОИ а от специален фонд Ковид. Той да се събира от вноски от бюджета, дарения от стопански събекти, частни дарения и др. А тоя фонд ако събере достатъчно пари да дава ако иска и добавки от 1000 лева. А сега пълна каша и всеки реве за пенсия.

  19. 19 Профил на jnc36916848
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":


    До коментар [#8] от "Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС":Лехчево, хвани се на работа и спри да мрънкаш! Мутрата няма да види повече власт! Той е бита карта!
    —цитат от коментар 12 на vassilun


    Частен бизнес ти казвам. От 15 години. Пари като Шума. Обиколил съм цяла Европа, щото другаде ми се не ходи. Бех приготвил 6 000 евро да ходя до Токио, ама Ковид. Заминаха мърцина. Похарчих ги в Корсика.

    Не се мерете с мен. От 14 години ви го повтарям в Дневник.

    Wornoxmaniak
  21. 21 Профил на jnc36916848
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22 Профил на jnc36916848
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  23. 23 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5536 Неутрално

    ======Василев подчерта, че в момента от НОИ има изработен механизъм как всички пенсионери да бъдат компенсирани така, че да няма понижение на общия им доход.====С това темата е приключена=====По-рано през деня ГЕРБ обяви, че ще поиска изслушване на социалния министър в парламента, който да докладва защо се е оказало, че има ощетени, колко са, как ще бъдат компенсирани и как ще бъдат избегнати нови сложности с отпадането на ковид-добавката, което засега е предвидено от 1 юли.=======ГЕРБ първо да обяснят защо от 2009 г. НЯМАШЕ НИТО ЕДНО УВЕЛИЧЕНИЕ на пенсиийте ?
    —цитат от коментар 3 на nessarox


    На пенсИИте ви имаше всяка година индексация - от 1-ви юли.

  24. 24 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар

    Не се мерете с мен. От 14 години ви го повтарям в Дневник. [#12] от "vassilun":
    —цитат от коментар 20 на Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС


    Смешко , смешко

    За втори път Ви питам : Кого се опитвате да надскочите, летвата Ви е ниска

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  25. 25 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#21] от "jnc36916848":

    Трол не лъжи. И ще получиш храна. Аз съм най-синьото сърце в Дневник. Никога не съм написал лоша дума за господин Иван Костов. Имам стотици свидетели и всички ме познават. А ти си никой. Нямаш дори права да коментираш тук. Утре всичко което си казал, ще бъде изтрито.

    Жалка история.

    Wornoxmaniak
  26. 26 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    На пенсИИте ви имаше всяка година индексация - от 1-ви юли.
    —цитат от коментар 23 на Галя Станчева


    Аз не получавам пенсия, това първо

    Въпросът беше : Защо от 2008 г досега не бяха УВЕЛИЧЕНИ

    Не говоря за индексации и компенсации , едното няма общо с другото

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  27. 27 Профил на pti531095967
    pti531095967
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Левски не е понасял турци и аз като него

  28. 28 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    "Към момента всички пенсии са или същите, или по-високи, но добавката е по-ниска и затова някои от пенсиите са на по-ниски нива", каза Василев.
    ...........
    Е, какво не ви е ясно, матряле, та така се пулите? Така ще е , като не знаете харвардската математика. Че там отдавна е известно - две и две прави пет! Въобще не се шегувам.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  29. 29 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#3] от "nessarox":

    Имаше 4 (четири) увеличения.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  30. 30 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5536 Любопитно

    Интересно как според Манолов:

    "В преизчислението на пенсиите не са включени индексациите от 2018 и 2019 г."

    Нали индексациите през всяка следваща година са върху вече индексираната пенсия предната година.

    Индексацията през 2020 е върху индексираната пенсия през 2019, индексацията през 2021 е върху индексираната пенсия през 2020, а сегашното ви увеличение чрез преизчисляване с новия коефициент е на индексираната пенсия последно през 2021 г.

    Към януарската пенсия имате 60 лв Ковид + увеличението за 7-те дни от 25.1.2021 г.

    Така ако пенсията ви през декември 2021 г е била 500 лв., през януари трябва да е 500 + 15 лв увеличението от декември + 60 лв. увеличение за януари + 60 лв Ковид = 635 лв. През февруари трябва да е 620 лв и така до юни вкл.

  31. 31 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5536 Любопитно

    До коментар [#30] от "Галя Станчева":

    *Манолова

  32. 32 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5536 Весело

    [quote#26:"nessarox"][/quote]

    Ма как да няма - нали всяка индексация е увеличение. Що се излагаш?

  33. 33 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3394 Неутрално

    Правителството за няколко дни вече е изхарчило 9 милиарда!
    Какви пари има още не е ясно, но явно ще се взимат огромни заеми.
    С което България ще задлъжнее още повече и ще се увеличи инфлацията.

    Дали това няма да е поредното "Жан Виденов"-правителство?

  34. 34 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3044 Неутрално

    Въпросът беше : Защо от 2008 г досега не бяха УВЕЛИЧЕНИ
    —цитат от коментар 26 на nessarox


    Швейцарско правило за индексиране на пенсиите, в някои от годините се повишаваше коефициентът на прослужените години и се взимаше по-благоприятното за пенсионера.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  35. 35 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    ======Василев подчерта, че в момента от НОИ има изработен механизъм как всички пенсионери да бъдат компенсирани така, че да няма понижение на общия им доход.====С това темата е приключена=====По-рано през деня ГЕРБ обяви, че ще поиска изслушване на социалния министър в парламента, който да докладва защо се е оказало, че има ощетени, колко са, как ще бъдат компенсирани и как ще бъдат избегнати нови сложности с отпадането на ковид-добавката, което засега е предвидено от 1 юли.=======ГЕРБ първо да обяснят защо от 2009 г. НЯМАШЕ НИТО ЕДНО УВЕЛИЧЕНИЕ на пенсиийте ?
    —цитат от коментар 3 на nessarox


    Демек предишните са виновни както винаги? Не ви лие срам малко да се обяснявате като еднокнижника?

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  36. 36 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Това са празни приказки.
    С 30 лв повече компенсация нищо не можеш да си купиш.

  37. 37 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    До коментар [#30] от "Галя Станчева":

    Толкова са огромни увеличенията, че за голяма част от пенсионерите са по-малки от 60 лв. и сега се чудят как да им доплащат, за да не вземат по-малки от декемврийските пенсии...
    А през август пак ще се чудят, като махнат и сегашните 60лв. ковид добавки....
    Поне не приказвайте смешки. Очаквахме не мизерни компенсации, които не покриват инфлацията, а реално преизчисление на старите пенсии на база осигурителен доход от 2020 г. Това не стана.
    Сега в момента над 1 милион пенсионери ще вземат под 400 лв. Това е жалко.
    Да не говорим, че преизчисленията са правени набаза трудов стаж до 2020 г. включително. Трудовият стаж след пенсиониране от 2021 г не е включен в преизчисляването. И намалението на пенсиите при предсрочно пенсиониране продължава да е доживотно...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4537 Неутрално

    До коментар [#23] от "Галя Станчева":

    Много лъжеш!!!
    Оказа се, че дори имало пари в държавата, БЕЗ ПАРИТЕ ОТ ЕС, Когато чекмеджетата и сараите не са на власт и не могат да крадат толкова.
    Сега пак крадат но скоро и на това ще се сложи край.
    Доста пари ще дойдат и от ревизиите на някои очеизвадно неизгодни концесии.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    До коментар [#3] от "nessarox":

    Вече не е ГЕРБ ! Набийте си го някъде ! Сега е ПП и др. !

  40. 40 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    До коментар [#8] от "Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС":Не са двойни и тройни, но са чувствително повишени.Не че карам на банички, но баничката стана 1.50 при нас, а беше лев. За тока, бензина и олиото си знаем.
    —цитат от коментар 14 на Костадин Иванов


    Ако не са - ЩЕ СТАНАТ двойни и тройни !

  41. 41 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    Добре де, но с тези добавки и компенсации все повече се губи връзката между реалния принос на всеки пенсионер и пенсията, която получава.
    Какво значи това "да няма ощетени"? Кой и кога е гарантирал, че добавките ще останат завинаги?
    Ако има преизчисления, то те трябва да бъдат по някакво правило съобразно приноса, а не според това да запазим добавките.

  42. 42 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    [quote#23:"Галя Станчева"][/quote]

    Плюс цели 9 % , наследени от Тройната коалиция , която предложи , не ги избраха и ГЕРБ ги платиха !Повече било :
    ""През 2008 г., когато няколко пъти имаше увеличение на пенсиите от 20%, го платихме през 2009 г. правителството на Борисов - в най-тежката година на икономическа криза БСП загробихте българските граждани "

  43. 43 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    За компенсации на ощетените пенсионери........а значи имало "ощетени пенсионери".......а вие кво говорихте недоразумения "хард -варски"?.......но сега видиш ли им била нужна законова поправка........ Ама като ви подгонят по улиците с бастуня, кво търчане ще падне ...... и да си изчислите верно прага на бедност на 60 % от средната за страната заплата, и да компенсирате всички под този праг пак ли законова поправка ви трябва ? .......... ама голямо търчане ще падне скоро, Рашков няма да може ескорт да и им осигури скоро май ......

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4537 Неутрално

    До коментар [#39] от "doroteus":

    Много смръдливо ви е крадливото наследство.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    [quote#26:"nessarox"][/quote]

    от 1 юли 2009: минимална пенсия - 136 лв, максимална - 700 лв;
    от 1 януари 2021: минимална - 300 лв, максимална - 1440 лв

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  46. 46 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Неутрално

    И тая Мика Зайкова днес в телевизията се гъне като червей някакъв, ще каже човек че е от опозиционна партия ..... то тва не било убаво, па другото не било убаво....... Ши ги.... в недоразуменията лъжливи ......

  47. 47 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5536 Неутрално

    До коментар [#23] от "Галя Станчева":Много лъжеш!!!Оказа се, че дори имало пари в държавата, БЕЗ ПАРИТЕ ОТ ЕС, Когато чекмеджетата и сараите не са на власт и не могат да крадат толкова.Сега пак крадат но скоро и на това ще се сложи край.Доста пари ще дойдат и от ревизиите на някои очеизвадно неизгодни концесии.
    —цитат от коментар 38 на КМЕТ В СЯНКА


    ЧетИ - от любимия ви в-к "Сега" - 19 Септ. 2018:

    "За първи път от доста години пенсионерите могат да се надяват на малко по-голяма индексация на парите си от обичайните 2-3%.

    Разчетите към момента показват, че осъвременяването от 1 юли 2019 г. ще бъде с по-голям процент, отколкото сме свикнали - 5.7%, съобщи социалният министър Бисер Петков пред Би Ти Ви. Той обясни по-големия процент с увеличението на средния осигурителен доход, от който зависи и индексацията на пенсиите. ГЕРБ вече обяви и ръст с 10% на бюджетните заплати във всички ведомства.

    Такова увеличение възрастните с редови пенсии - различни от минималната, ще видят едва за втори път в последните 10 години. Когато пое властта от Станишев през 2009 г. първото правителство на Бойко Борисов с финансов министър Симеон Дянков замрази пенсиите, като

    през 2013 г. ги увеличи диференцирано според годината на отпускането в опит да компенсира натрупалата се междувременно инфлация. Тогава средното увеличение беше 9.3%, но то не успя да догони поскъпването на живота за периода - 12.5%.

    През следващите години пенсиите растяха по швейцарското правило, което използва ръста на средния осигурителен доход и на инфлацията - 2.7% през 2014 г., 1.9% през 2015 г., 2.6% през 2016 г., 2.4% през 2017 г. Тази година от 1 юли пенсионерите получиха 3.8%. Обявеният вчера процент е различен от предвиденото в средносрочната бюджетна прогноза за 2019-2021 г.

    В нея за догодина се предвижда 4.6%, за 2020 г. - 4.4%, за 2021 г. - 4.3%."

    https://www.segabg.com/node/22346

    И после се извини, защото НЕ лъжа.

  48. 48 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2568 Разстроено

    МОМЧЕТА, НЯМА ДА СТАНЕ ТАКА!!!

  49. 49 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4419 Любопитно

    До коментар [#8] от "Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС":

    Както пише тук един кмет "Гарантирано от ... ПППП".

  50. 50 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#3] от "nessarox":Имаше 4 (четири) увеличения.
    —цитат от коментар 29 на Яна


    Кои години ?

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  51. 51 Профил на HD
    HD
    Рейтинг: 123 Неутрално

    До коментар [#41] от "pamela":

    Напълно съм съгласен с вас. Причината за малко по-ниските суми, които някои са получили е намалението на COVID-19 добавката от 120 лв. на 60 лв. Така, че сега през февруари, а и по-нататък някои ще получат незаслужено повишаване на пенсията, което не идва от трудовия им стаж, а от социалната добавка за COVID-19.

  52. 52 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Неутрално

    През 1989 година средната заплата е била 274 лева. Приведено на днешни цени (към 2017 г ), с 274 лева тогава е могло да се купи това, което през 2017 г е можело да се купи с 2100 лева........към днешна дата цифрата е 2927 лв............ но средната заплата не е 3000 лв а наполовина, нали така ?......... Това са фактите !...... за да стигнем равна покупателна способност, като тая през 1989г.......средната заплата в България трябва да е около 3000 лв....... тоя умник на снимката да каже колко е в момента и кога точно ще стане 3000 лв за да сме поне близо до ситуацията от 1989 г ?.................... В края на 80 години средната пенсия в България е била около 200 лв, колкото и през 2015 г примерно ..... Но при цени над 10 пъти по ниски...... иска ми се някой да напише сравнение на покупателната способност на средната пенсия през 1989 г и средната пенсия през 2021 г...или с новите "огромни пенсии" .... ..... https://uniconbg.com/post/2055-kakvi-biaha-cenite-po-vreme-na-socializma-i-kakvi-sa-sega.html

  53. 53 Профил на Boris Simeonov
    Boris Simeonov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Говори Харвард!! Към момента всички пенсии са по-високи (или същите)! Но някои са по-ниски!! Това е! Баща ми се обади от България, каза че жени са плакали там, при получаването на новите си пенсии! Неговата пенсия също е намалена! Не е направило впечатление на никой чиновник при пресмятането. Това се казва професионализъм! Харвардския!! И няма "извинете ни", "съжаляваме" и т.н. Много противни ми стават тези продължители на промяната!

  54. 54 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    [quote#26:"nessarox"]
    —цитат от коментар 32 на Галя Станчева
    Ма как да няма - нали всяка индексация е увеличение. Що се излагаш?[/quote]

    Индексация , компенсация и увеличение са три разлини неща

    Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”
  55. 55 Профил на АмброзСП
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1278 Любопитно

    До коментар [#39] от "doroteus":Много смръдливо ви е крадливото наследство.
    —цитат от коментар 44 на КМЕТ В СЯНКА


    Не съм прочел за осъден!?Ти подскажи,дай име,че да го разпнем!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ"Върви лъжец от село на село, та лъже, върви брат му ден по-късно след него, та маже" - Елин Пелин - Големи лъжи.
  57. 57 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Весело

    Добре де, но с тези добавки и компенсации все повече се губи връзката между реалния принос на всеки пенсионер и пенсията, която получава. Какво значи това "да няма ощетени"? Кой и кога е гарантирал, че добавките ще останат завинаги? Ако има преизчисления, то те трябва да бъдат по някакво правило съобразно приноса, а не според това да запазим добавките.
    —цитат от коментар 41 на pamela


    Не сте права, "от всекиго според възможностите, всекиму според потребностите" - това е новият-стар идеал, обещан ни от Промяната. Малко не могат да смятат, но те идеалистите са така. Повече са в корОлация с "идеите" си, отколкото с реалността.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  58. 58 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 1094 Весело

    До коментар [#6] от "nessarox":
    Идиот. Умнокрасив.

  59. 59 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#41] от "pamela":

    =====Какво значи това "да няма ощетени"? Кой и кога е гарантирал, че добавките ще останат завинаги?======= добавките, не са свързани с пенсиите а в ангажиментите на България да се покрие прага(линията) на бедност !!!! ...... Друг и основополагащ въпрос че умишлено цифрата от 413 лв е фалшива и си мислят някой недоразумения че ще излъжат Европа....60% трябва да е от средната заплата в страната !.... Никакви стандарти не покриваме и не сме въобще за ЕС....и евро зона .....някъде по близо сме до Буркина Фасо.......

  60. 60 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    В бюджета има достатъчно средства, за да бъдат компенсирани пенсионерите, чиито преизчислени пенсии през януари се оказаха по-ниски, отколкото през декември,..............сега последно не разбрах, тея лъжци ли са последно, или не много умни недоразумения ? Друг вариант май няма, се оказа?.....

  61. 61 Профил на jnc36916848
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  62. 62 Профил на jnc36916848
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  63. 63 Профил на jnc36916848
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Това което се случва с пенсионерите вече 32 години е геноцид........ и тази политика продължава и най вероятно ще продължава..... и като не си направиха пенсионерите партия "Бастун" сега ще ядат попарата на коалиция "Кур".........

  65. 65 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5536 Неутрално

    До коментар [#30] от "Галя Станчева":Толкова са огромни увеличенията, че за голяма част от пенсионерите са по-малки от 60 лв. и сега се чудят как да им доплащат, за да не вземат по-малки от декемврийските пенсии...А през август пак ще се чудят, като махнат и сегашните 60лв. ковид добавки....Поне не приказвайте смешки. Очаквахме не мизерни компенсации, които не покриват инфлацията, а реално преизчисление на старите пенсии на база осигурителен доход от 2020 г. Това не стана.Сега в момента над 1 милион пенсионери ще вземат под 400 лв. Това е жалко.Да не говорим, че преизчисленията са правени набаза трудов стаж до 2020 г. включително. Трудовият стаж след пенсиониране от 2021 г не е включен в преизчисляването. И намалението на пенсиите при предсрочно пенсиониране продължава да е доживотно...
    —цитат от коментар 37 на mitko11


    Беше увеличен коефициентът за всяка година стаж - приносът на всеки към осиг. система. От 1, 2 на 1, 35. Това гласува НС. После обявиха "средно увеличение 12, 5%". Е, тук думичката "средно" обърка много хора. Нали е ясно, че този с 40 г. стаж ще получи по - голямо увеличение от онзи с 18 г. стаж примерно.

  66. 66 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 879 Любопитно

    До коментар [#25] от "Wornoxmaniak Харвардистан Троянският кон на Москва в НАТО и ЕС":

    Сещам се, че бая се дърлехте с Росен от Шумен. Тоя човек обаче зачезна нещо?

  67. 67 Профил на tinati
    tinati
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Не си давайте парите за високи осигуровки, пенсиите при нас са като руска рулетка.

  68. 68 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    Е нали за туй им ги презичислявахте да е уж по-правилно според това кой колко е внасял, а не на калпак :)

    Сега дайте да дадем да няма обидени :)

  69. 69 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Неутрално

    ....... Средната пенсия през 1989 г е била около 200 лв с покупателна способност равна на 2136 лв. към днешна дата !!!! .......(всичко това спрямо потребителската кошница и покупателна способност на населението в България !!! ) ...... Обаче средната пенсия в България е 573 лв към януари 2022 г.а не 2136 лв..... ========== че да ви е честита 32 годишната демокрация, атлантизъм и либестария драги пенсионери .... БНБ и Статистиката могат официално да го обявят това с цифри и факти (ако имат "гъз" да го направят), но надали ЩЕ ......

  70. 70 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    В какъв бюджет ги има!? Този забравил ли е, че още никакъв бюджет не е вансял :)

  71. 71 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#41] от "pamela":=====Какво значи това "да няма ощетени"? Кой и кога е гарантирал, че добавките ще останат завинаги?======= добавките, не са свързани с пенсиите а в ангажиментите на България да се покрие прага(линията) на бедност !!!! ...... Друг и основополагащ въпрос че умишлено цифрата от 413 лв е фалшива и си мислят някой недоразумения че ще излъжат Европа....60% трябва да е от средната заплата в страната !.... Никакви стандарти не покриваме и не сме въобще за ЕС....и евро зона .....някъде по близо сме до Буркина Фасо.......
    —цитат от коментар 59 на MPetr


    Числото 413 лв се определя по методиката на ЕС и е функция от медианния доход (60% от него) и още някои неща. При МГД 60% от средната заплата, предполагате ли какъв ще бъде ефектът върху доброволната безработица? Наясно сме, че заетите са 2,4 млн души, от които около 1/4 са в обществения сектор (вкл. МВР и МО), нали? Също, че 50% от разходите за пенсии се дофинансират от държавния бюджет (както и разходите за здравеопазване), което намалява възможностите за други, подсилващи растежа разходи. Реално, националният доход се създава от под 2 милиона заети.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  72. 72 Профил на tto501096462
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#71] от "Яна":

    Числото 413 лв се определя по методиката на ЕС ........тя ако се приложи методиката на ЕС, няма да е 413 лв .....то тва е точно проблема...... !!!!

  74. 74 Профил на ebe361096464
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на eum401096466
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на qmh401096467
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    ....... Средната пенсия през 1989 г е била около 200 лв с покупателна способност равна на 2136 лв. към днешна дата !!!! .......(всичко това спрямо потребителската кошница и покупателна способност на населението в България !!! ) ...... Обаче средната пенсия в България е 573 лв към януари 2022 г.а не 2136 лв..... ========== че да ви е честита 32 годишната демокрация, атлантизъм и либестария драги пенсионери .... БНБ и Статистиката могат официално да го обявят това с цифри и факти (ако имат "гъз" да го направят), но надали ЩЕ ......
    —цитат от коментар 69 на MPetr


    Не са ти верни чисълцата. Преди 1989 Партията казва не само колко да е пенсията, но и кое колко да струва. Можеш да купуваш на воля с голямата пенсия... ако има какво. Другарите ти своевременно ликвидираха пенсионния фонд, както и всичко останало. Което не успяха до 1989, довършиха го до 2001, включително и спестяванията на народонаселението. Това не го ли забелязахте?

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  78. 78 Профил на zcs521096468
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Виждате ли графиката на тоя ненормално? Виждате я, нали. Ей това докара великото народно въстание.

  80. 80 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 638 Любопитно

    Добавката от 120 лв поравно на всички пенсионери си беше и е чист популизъм .
    Те ги изхарчиха основно за храни което доведе и до повишаване на инфлацията , сега отново ще се реве че парите не стигат и навлизаме в една безкрайна спирала .

  81. 81 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#80] от "lout66":

    Да бе умник, как се сети се чудя че пенсионерите са ти виновни за "повишаване на инфлацията"........ ми даааааа те са !

  82. 82 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    До коментар [#3] от "nessarox":

    Я пак си помислете колко бяха пенсиите през 2009 г., колко бяха заплатите, да не говорим при какви цени. Хубава, лоша при управлението на ГЕРБ според статистиката българските граждани са живеели най-богато от цялата история на България.
    Да се надяваме сега, когато не се крадат по 8 милиарда на година, да живеем още по-богато.

  83. 83 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2318 Любопитно

    До коментар [#65] от "Галя Станчева":

    А ПРЕИЗЧИСЛЕНИЕ на старите мизерни пенсии с нов осигурителен доход кога?
    От двама души,пенсионирали се с разлика 15 години във времето и еднакъв трудов и осигурителен стаж, по-рано пенсионирания получава почти два пъти по-малка пенсия.

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  84. 84 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#71] от "Яна":Числото 413 лв се определя по методиката на ЕС ........тя ако се приложи методиката на ЕС, няма да е 413 лв .....то тва е точно проблема...... !!!!
    —цитат от коментар 73 на MPetr


    В момента разликата с методиката на Евростат е, че нашата използва малка потребителска кошница от 100 стоки, а тяхната - от 500 стоки. От 2022 и нашата ще е с 500. Което може да се окаже и с обратен ефект, ако ограничения кръг стоки потребявани от най-бедните поскъпва по-бързо от кошницата от 500 стоки.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  85. 85 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#77] от "Яна":

    =====Не са ти верни чисълцата======кои чисълца не са ми верни? По конкретно ако може?

  86. 86 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#84] от "Яна":

    Ти сега за инфлацията ли говориш или за прага (линията) на бедност ?........ Щото са различни неща......

  87. 87 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#84] от "Яна": Как си го обясняваш че линията на бедност в Германия примерно е 1240-1260 евро на еднолично домакинство а в България е 413 лв .....206 евро...... нормално ли ти се струва и дали разликата в цените 6 пъти ли е?

  88. 88 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#86] от "MPetr":

    Говоря как се изчислява линията на бедност. Инфлацията се отчита във формулата посредством индекса на цените на потребителската кошница - малка или голяма. Плюс 60% медианен доход.

    Преди да си съставиш мнение и да го предоставиш на публиката, не е лошо да имаш поне базови знания и що-годе достоверна информация по въпроса.

    пп. Нито едно вярно число нямаш, и за това някой те е излъгал.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  89. 89 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#88] от "Яна":
    Ама кои чисълца не са ми верни? По конкретно ако може?.......

  90. 90 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#84] от "Яна": Как си го обясняваш че линията на бедност в Германия примерно е 1240-1260 евро на еднолично домакинство а в България е 413 лв .....206 евро...... нормално ли ти се струва и дали разликата в цените 6 пъти ли е?
    —цитат от коментар 87 на MPetr


    Май не си заслужава да ти отговарям, но да пробваме.
    По реален БВП на човек България е малко над половината от средното ниво за ЕС, което съвпада горе-долу с това в Германия. Просто казано, ние сме около два пъти по-бедни.
    Както казах, линията на бедност е функция на медианния доход (делим работещите на две и виждаме заплатата на средния) и инфл. индекс на потр. кошница. Ако в Германия медианният доход е няколко пъти по-висок, а кошницата по-малко пъти по-скъпа, ще се получи разлика в линията на бедност.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  91. 91 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#90] от "Яна":
    ========Просто казано, ние сме около два пъти по-бедни от Германия ====
    Хахахаха....... А "Сложно" казано, като уж сме около два пъти по-бедни "уж", ........що линията ни на бедност е 6 пъти по малка ?.......щот така решило някое недоразумение?......хахахаха.......

  92. 92 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Вярно ли, че за 10 дни са изкачили 9 милиарда. Незнайно къде? В разгара на въстанието със свинските уши, бесилките, ковчезите и запъртъците, с блокирана София и баби и дядовци кретащи пеша, някои писаха, че тия със свинските уши са изкарани от: 1. Нямащи си идея за народната психология и 2. Изпитващи омраза и презрение не просто към конституционно установения ред, но и към народа ни.

  93. 93 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    За 10 ни са изхарчили, не изкачили 9 милиарда.

  94. 94 Профил на sen
    sen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ======Василев подчерта, че в момента от НОИ има изработен механизъм как всички пенсионери да бъдат компенсирани така, че да няма понижение на общия им доход.====С това темата е приключена=====По-рано през деня ГЕРБ обяви, че ще поиска изслушване на социалния министър в парламента, който да докладва защо се е оказало, че има ощетени, колко са, как ще бъдат компенсирани и как ще бъдат избегнати нови сложности с отпадането на ковид-добавката, което засега е предвидено от 1 юли.=======ГЕРБ първо да обяснят защо от 2009 г. НЯМАШЕ НИТО ЕДНО УВЕЛИЧЕНИЕ на пенсиийте ?
    —цитат от коментар 3 на nessarox


    Научи правописа, отворко!

    sen
  95. 95 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#90] от "Яна":
    ==========..Както казах, линията на бедност е функция на медианния доход (делим работещите на две и .........===========
    Докато през 2009 г. обаче ГМД е над 27% от минималната работна заплата, през 2021 г. е вече едва 11,5%. Това прави доходния критерий за отпускане на месечните социални помощи силно рестриктивен и с много малък обхват. ..........и въобще "медианния доход".......е шменти-капели и затова говорим за относителна бедност (спрямо нивото на доходите в едно общество), а не за абсолютна бедност, базирана на сума, необходима за задоволяване на основни жизнени нужди. ............. както и да е ..... 413 лв......не е реално число......

  96. 96 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#90] от "Яна":========Просто казано, ние сме около два пъти по-бедни от Германия ====Хахахаха....... А "Сложно" казано, като уж сме около два пъти по-бедни "уж", ........що линията ни на бедност е 6 пъти по малка ?.......щот така решило някое недоразумение?......хахахаха.......
    —цитат от коментар 91 на MPetr


    Смешно ли ти е...
    https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00114/default/table?lang=en
    2009 сме на 44% от средния БВП на човек за ЕС.
    2020 сме на 55% от него.
    Германия:
    2009 - 118%
    2020 - 125%
    По реално индивидуално потребление (AIC) обаче сме на 61% - защото изоставането в ценовите равнища е по-голямо от това в БВП. По равнище на цените сме на 51% от средното за ЕС.
    Всичко това го пише тук:
    https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=GDP_per_capita,_consumption_per_capita_and_price_level_indices

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  97. 97 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Вярно било. Вярно изхарчили 9 милиарда за 9 дни.
    https://www.24chasa.bg/novini/article/10606601

  98. 98 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#90] от "Яна":==========..Както казах, линията на бедност е функция на медианния доход (делим работещите на две и .........===========Докато през 2009 г. обаче ГМД е над 27% от минималната работна заплата, през 2021 г. е вече едва 11,5%. Това прави доходния критерий за отпускане на месечните социални помощи силно рестриктивен и с много малък обхват. ..........и въобще "медианния доход".......е шменти-капели и затова говорим за относителна бедност (спрямо нивото на доходите в едно общество), а не за абсолютна бедност, базирана на сума, необходима за задоволяване на основни жизнени нужди. ............. както и да е ..... 413 лв......не е реално число......
    —цитат от коментар 95 на MPetr


    След 45 години комунистически концлагер и после през няколко години режисирани грабежи от същите комуняги до зануляване не, ами до под морското ниво, на какво отгоре имате и претенции, че се сравнявате и с германия?! От къдя на къдя и от дек на дек?!

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
  99. 99 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#96] от "Яна":

    ======По равнище на цените сме на 51% от средното за ЕС.=======ама не е 6 пъти по малко нали?.........и впрочем знам прекрасно, че "медианен доход" не е среден доход а е по малко принципно........ и линията на бедност за страната (както и за всяка една от областите в нея) се определя като 60% от нивото на така изчисления медианен доход. .......но точно тук да взема да занимавам хората с "медианен доход" е нелепо........Медианният доход е различно понятие от средния доход, но трябва да е много близко до него !!!!! Например: ако обществото се състои от 5 лица, получаващи съответно 5, 10, 15, 30 и 40 лв. месечно, медианният доход е 15 лв., а средният доход е ((5+10+15+30+40)/5), или 20 лв........но това не променя факта че числото 413 лв е фалшиво.........

  100. 100 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#98] от "Яна":

    =======на какво отгоре имате и претенции, че се сравнявате и с Германия?! От къдя на къдя и от дек на дек?!=======а стигнахме си на думата, ами с кой да се сравняваме след 32 години либерастия и демокрация и атлантически глупости ?......със Либерия ли?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK