Забранено за замърсяващи коли: Няколко града подготвят нискоемисионните зони

Забранено за замърсяващи коли: Няколко града подготвят нискоемисионните зони

© Георги Кожухаров



Влизането с кола в центъра на София, Пловдив и други градове с постоянно замърсен въздух може скоро да бъде забранено. От началото на 2022 г. влезе в сила текст в Закона за чистотата на атмосферния въздух (ЗЧАВ), който дава право на общините да прилагат мярката в дни с превишени норми на вредните емисии във въздуха.


В най-напреднала фаза са двете най-големи общини - Столичната и Пловдив, показа проверка на "Дневник". В София се очаква т.нар. зони за ниски емисии (ЗНЕ) да действат от началото на следващата зима, т.е. от края на тази година. А община Пловдив провежда обществена поръчка и до края на януари ще избере изпълнител, който да предложи варианти за такива зони. В Бургас също работят по темата, като вече имат прогнозно моделиране от ефекта от въвеждането на такива зони в центъра на града, както и в кв. "Долно Езерово" за битовото отопление. В Перник пък се провежда дискусия между експерти в общината къде в града да се допускат само "екологосъобразни автомобили" (по израза на зам.-кмета Стефан Кръстев).


Забраната първоначално ще обхваща автомобили с установен по-нисък екологичен клас - до Евро 2. Другият доказан замърсител - битовото отопление с твърдо гориво, също може да бъде ограничаван и санкциониран с обособяване на зоните за ниски емисии.




Такива зони вече има в над 300 града в Европа. В България още през 2019 г. Министерският съвет прие Програма за подобряване на качеството на въздуха до 2024 г., в която бе заложен краен срок за въвеждането им - юни 2022 г. Законови пречки забавиха процеса, защото законово не беше уредено правото на общинските съвети да контролират и налагат санкции при нарушаване на ограниченията. Сега вече това право им е предоставено от ЗЧАВ.


"Общините очакваха точно тези промени в закона, които да им позволят да изготвят своите проекти за такива зони. В момента са в процес на разработването им и след това ще ги въведат, но нямаме данни коя община на какъв етап е в момента", обясни Десислава Стойкова, юрисконсулт на Националното сдружение на общините, за "Дневник". Поставянето на екостикери на колите при годишния технически преглед за установяване на действителното състояние на автомобила е част от системата за въвеждане на тези зони, отбеляза тя.


В София е готов видеоконтролът за влизане в зоните


Столичната община подготвя и наредба за нискоемисионните зони. "Тя е на финалната права и в София се планират две зони - едната ще обхваща историческия център, а другата ще е с по-широк обхват", заяви зам.-председателят на транспортната комисия Зафир Зарков, който ръководи и работната група за въвеждане на зоните към Столичния общински съвет (СОС).


Първата мярка според него ще е забраната на всички автомобили в центъра, които не притежават евростандарт, т.нар. черни дизели, както и тези с Евро 1 и част от Евро 2. Рестрикциите няма да важат за адресно регистрираните граждани в обсега на тези нискоемисионни зони, уточни Зарков.


Границите на двете зони са определени и на входни кръстовища са поставени видеокамери.

"Видеосистемата може да разчита регистрационния номер и веднага ще установява автомобилът с каква екокатегория е. Нарушителите, влезли в зоната, ще бъдат санкционирани", поясни Зарков. Предвидените глоби са от 50 до 500 лева за физически лица и от 200 до 1000 лева - за юридически.
Въвеждането на такива зони се оценява като наложително за столицата, защото София е градът с най-много автомобили на глава от населението в Европа. При средно 450 коли на 1000 жители за Европейския съюз в София съотношението е 663 на 1000. Средната възраст на автопарка е 19 години, докато в ЕС е 11.5. По тази причина и вредните емисии във въздуха са много над нормите на Световната здравна организация и ЕС, показа изследване на международната инициатива TRUE, проведено миналото лято. Тогава с лазерна апаратура от дистанция бяха измерени вредните газове от колите на оживени кръстовища.


"София страда най-много от замърсяването на въздуха с ФПЧ-2.5 и ФПЧ-10, които са с източник от автомобилите и отоплението. Дизелите с екостандарт до Евро 4 са отговорни за 86% от ФПЧ и 56% от азотния оксид във въздуха на града", обясни Йоан Бернард, ръководител на изследването.


Какви ще са границите на планираните две зони в София - малката и по-голямата, вижте тук.


В Пловдив забраната може да е за коли с екостандарт до Евро 2


Общината вече е обявила обществена поръчка за изготвяне на механизъм за въвеждане на зоните и до края на януари трябва да се подпише договор със спечелилия кандидат. Според заданието той ще трябва да обследва и идентифицира най-големите източници на замърсяване в Пловдив - от бита и транспорта. Очакванията са изпълнителят да предложи варианти за въвеждане на зони с ниски емисии, в които в определени дни да се въведат рестрикции по отношение на ползваните горива и съоръжения за битово отопление и влизането на автомобили с екологичен клас Евро 1 и 2 в определените зони, поясниха от общината за "Дневник".


Общината обмисля първо зоната да се въведе в централната градска част. Ако мониторингът на въздуха покаже, че и в други райони на Пловдив това е наложително, и там да се въведат подобни зони. Процесът ще се извършва на етапи, а не наведнъж, обясниха от общината.


В Бургас очакват да намалят ФПЧ-10 с 16 тона годишно


През 2019 г. в морския град са въведени няколко т.нар. зони с успокоено движение, в които максималната скорост за движение на автомобилите се ограничава до 30 км/час. Това е централната градска част, част от жк "Братя Миладинови", както и цялата територия на морските квартали "Сарафово" и "Крайморие".


"Тази мярка може да се разглежда като вариант на въвеждането на нискоемисионни зони, тъй като един от ефектите е намаляване замърсяването на въздуха с отработени газове на автомобилите поради липсата на резки спирания и потегляния на автомобилите", обясни зам.-кметът по екологията Весна Балтина.


Съгласно предварителното задание за разработване на Програмата за качеството на въздуха в града е извършено прогнозно моделиране на въвеждането на зони с ниски емисии за ФПЧ-10 от автомобилния транспорт. Те могат да бъдат отделени на два етапа за центъра на града - до 2024 г. (само в идеалния център) и до 2027 г. (за широкия център на града). "Очакваното намаление на ФПЧ-10 до 2027 г. е с 16 тона на годишна база само от автомобилен транспорт", посочи Балтина.


Прогнозно моделиране за отчитане ефекта от зони само с източник битово отопление е направено и за кв. "Долно Езерово", тъй като сега този квартал е единственият район в Бургас, който остава с нарушено качество на въздуха, според зам.-кмета. Ако се въведат там, прогнозата е, че намалението на ФПЧ-10 от битовото отопление на твърди горива ще бъде над 27 тона на година.


Варна е на етап обсъждане на този вариант


Служителите на общинска дирекция "Екология и опазване на околната среда", които контролират спазването на Закона чистотата на атмосферния въздух, ще предприемат действия по отношение на изискването за въвеждане на зони с ниски емисии във Варна, съобщиха от община Варна. "В дирекция ЕООС е предвидено да се организират работни срещи с представители на МВР и местните подразделения на сектор "Пътна полиция", ОП "Паркинги и синя зона" и други органи, свързани с организацията на движението", поясни Тодор Колев, директор на "Екология и опазване на околната среда" към община Варна.


В кои дни ще се прилагат зоните с ниски емисии


В София нискоемисионна зона ще има от началото на зимата и ще важи за целия сезон. "Няма да има предхождащ етап - само когато има прогноза за високи нива на замърсяване на въздуха в София. Идеята е да се въведе през всички зимни месеци", обясни Елица Панайотова, ръководител на проекта "Зелена София" на Столичната община. Този вариант за налагане на зоните в столицата ще трябва да бъде обсъден и одобрен от Столичния общински съвет, уточни тя.


В другите градове нагласата е за поетапно влизане на мярката. Първо зони ще има в дни, за които има прогноза, че са с повишено замърсяване на въздуха. На следващ етап ще се преценява от общинските съвети дали да възприемат идеята на София за действие на тези зони през цялата зима.


Старата кола осигурява 6135 евро за нов електромобил


Собствениците на стари коли, които ще бъдат засегнати от прилагането на зоните, ще могат да се възползват от финансова помощ от 6135 евро за купуване на електромобил. Мярката е по програма "Околна среда" на Европейската комисия и засега обхваща коли, произведени до 1997 г. Според "24 часа" в Министерството на околната среда и водите се подготвят промени в тази програма, за да се включат и дизелови коли, произведени преди 2005 г., и бензинови - преди 2006 г. Помощта ще се дава за купуване само на нов изцяло електрически автомобил и връщане на стария за скрап.


За хората, отопляващи се с твърдо гориво, действат европрограми за безплатна подмяна на старите печки с по-екологични уреди - на пелети, климатици, газови устройства и др.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2898 Весело

    Това е поредното половинчато действие, по-скоро дъвкане на едно голямо ала-бала. От години са нужни далеч по-драстични мерки за автомобилите, поне забрана за Евро 1 и Евро 2 въобще в големите градове и по-големи данъци за Евро 3 и 4. Както и моментална забрана на вноса на коли над 10 г.
    Мечти.

  2. 2 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    Като собственик на дизелов автомобил (евро 4) ми се струва, че трябва да одобря идеята.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  3. 3 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Хубаво, само дето проблема не е само в автомобилите. По празниците нямаше никакво движение в София и въздуха не се дишаше от смрад на кюмур. Това, което ни убива - ФПЧ се отделят най-много при горенето на дървесина, въглища и пластмаси и при строителството. Транспорта е най-малкия източник на ФПЧ. Наскоро експеримент в Италия показа, че един пушач отделя при пушене повече ФПЧ от един дизелак Форд Мондео. Ама най-лесно е да се спрат автомобилите. Със забрана на тютюнопушенето и отоплението с твърдо гориво, ще се удари на камък.
    Проблемът е, че и да спрем автомобилите, въздухът в София ще си остане най-мръсния в Европа... Ама ще сме еко по стандартите, за здравето на хората, на никой горе не му пука.

  4. 4 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 1190 Неутрално


    "Старата кола осигурява 6135 евро за нов електромобил"
    То който има пари не кара такъв стар автомобил. Болшинството хора не могат да заделят толкова средства за нов, та дори и държавата да му помогне с 6 х.евра.

  5. 5 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Тъй и не успяха да наложат контрол над старите кошници с отстранени катализатори. А това на снимката е ясно как е минало преглед.
    Лепенки, категории, ГТП-та - всичко това показва тоталната умствена немощ на цело едно племе.

  6. 6 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Май не са колите проблемът. Но герберите решиха да покажат някаква активност след повече от 15 години управление на града.

  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#3] от "Котаракът на Шрьодингер":
    До коментар [#6] от "gogo2011":

    Господа, кое според Вас причинява смога над Атина или Лос Анджелис? Мислите, че улиците в София са чисти до блясък, а автомобилите отделят само водни пари?

  8. 8 Профил на liz31552545
    liz31552545
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Просто тези ,които пушат не могат да минат на ГТП. Толкова е лесно. Но не струва допълнителни пари за нови знаци, камерки и стикери, скриващи половината предно стъкло.

  9. 9 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    Старите автомобили са повечето на газ, а нали газта била чиста. Какво да кажем за нов внос изп*рдяни лимузини с големи двигатели без азотния филтър - че скъпо е да се зарежда; без катализатор - че сваля конете и прочие. Такъв ти насълзява очите само да профучи край теб, к'во остава да джитка два часа. И к'во като има евро 5 или 6 или там последното на документи, реално замърсява колкото 4-5 стари коли евро 1 или 2 и то ако не са на газ. А за строителните камиони да не говорим - те са като циг... ромска печка, горят всичко и произвеждат такъв черен дим, че може с нож да го режеш.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Да си припомним сутрешната молитва на автоталибана, преди да потегли с бангията. На колене на автомобилната стелка. Погледът насочен към Волфсбург. Започваме:

    Кола акбар,
    нафта акбар,
    дано намеря да паркирам
    върху градинка или тротоар

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  11. 11 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Добре де, а черните камиони на доставчиците? Не виждам и не чувам нищо да се предприема за тяхното ограничение?

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  12. 12 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Новият фашизъм се почна. Този път на тема "еко".

    "Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire
  13. 13 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 566 Неутрално

    И аз като собственик на дизел евро 4 одобрявам мярката. Само че не е твърде драстична.

    Трябва зоните да са със стъпаловидни ограничения. Тъпо е в идеалния център да не можеш да стъпиш с евро 4, а на 100 метра, формално извън зоната, да може да минава 30 годишен евро 1 без катализатор и да бълва черни облаци. Нали пушека и праха пак отива навсякъде, или и на него ще му забранят да влиза в зоната? Трябва ако в една зона е забранено до евро 4, в съседната да е забранено до евро 3, след нея евро 2 и т.н.

    Всъщност според мен евро 1 и 2 трябва тотално да са забранени за регистрация, а съществуващите да нямат право да влизат в градове над 50 хил. души. Който държи да си кара пушещия дизел, да го кара на село.

  14. 14 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Кола с Евро 2 на газ има стойности които са по-добри (според таблицата която беше показвана) от хибриден автомобил (с изключение на плъг-ин работещ на ток). И тези стойности се виждат от техническия преглед. Но е важно Еврото, а не реалните стойности. Това обезмисля цялата история с еко-стикерите.
    Всъщност според представител на известна японска марка, техните хибридни автомобили имат около 1,5 литър но-нисък разход в градско и почти 1 литър по-висок разход на извънградско от същия, но дизелов автомобил.

  15. 15 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#13] от "Mike":

    Забраната за евро 4 не е ли далече?

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  16. 16 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4508 Любопитно

    Евро 1 са коли от 1992 а Евро 2 от 1996. Значи общината планира да спира 30 годишните коли. И след това ще дават по 6000+ Евро на хората с тези коли, за да си купят електрички на стойност 60/70 и повече лева?
    Хора които карат 30 годишни коли дали ще имат пари , за да станат "зелени"?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  17. 17 Профил на jex20523962
    jex20523962
    Рейтинг: 288 Разстроено

    Не половинчати ами крайно безмислени "мерки". Защо в централните части само? Защо не мине фандъка , Бонев и Ко през маалата зад летището, има един двор (не на гумаджийница) ПЪЛЕН с гуми. Оставям всеки сам да прецени защо са там и като застудее какво ще им се случи на горките гуми.

    Каквито хората такива и общинарите... За купчината с гумите са

  18. 18 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1426 Разстроено

    До коментар [#4] от "papunqk":

    като не можеш да "заделяш", няма да се возиш, ще ходиш пеша или с метро

  19. 19 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#13] от "Mike":Забраната за евро 4 не е ли далече?
    —цитат от коментар 15 на Луд Общественик


    Според статията най-вътрешната зона на София ще е забранена за до евро 4, включително. Което би ме засегнсло и мене, за около 5-те пъти в годината когато слизам до центъра.

  20. 20 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4508 Неутрално

    До коментар [#16] от "Padrino":

    60/70 ХИЛЯДИ разбира се.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  21. 21 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 493 Неутрално

    “Няма начин да се управляват невинни хора. Единствената власт на всяко правителство е да притиска престъпници. Е, когато няма достатъчно престъпници, човек си ги прави. Обявяваш за престъпление толкова много неща, че става невъзможно хората да живеят, без да нарушават законите. Кой иска нация от спазващи закона граждани? Кой печели от такова нещо? Но просто прекарай закони, които не могат нито да се спазват, нито да се наложат, нито да се интерпретират обективно - и създаваш нация от закононарушители, след което започваш да прибираш парите от вината.”
    ― Айн Ранд "Атлас изправи рамене"

  22. 22 Профил на tanasis
    tanasis
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Като ги запалят да загряват тези дизелови боклуци между блоковете и не се диша.
    Аман от трошляци.

  23. 23 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Кола с Евро 2 на газ има стойности които са по-добри (според таблицата която беше показвана) от хибриден автомобил
    —цитат от коментар 14 на aspet

    Доколкото знам няма таковя понятие "евро 2 на газ". Не съм чул да има евро-класификация за двигатели на метан или пропан-бутан. Това, което имаш предвид, са бензинови двигатели с евро 2, които де факто се карат на газ. Те не са никакво евро, защото са гаражни самоделки. Евро 2-то важи само когато се карат на бензин.

    И да, наистина газовите коли са най-чисти, но не знам дали за тях ще важат зоните. Вероятно само фабричните двигатели на газ ще бъдат признати, т.е. самоделките горят.

  24. 24 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Да питат Макрон как се въвеждат данъци и забрани за дизела, той знае. Още напълва гащите милият като си спомни за ония с жилетките.

  25. 25 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 679 Неутрално

    "Старата кола осигурява 6135 евро за нов електромобил"То който има пари не кара такъв стар автомобил. Болшинството хора не могат да заделят толкова средства за нов, та дори и държавата да му помогне с 6 х.евра.
    —цитат от коментар 4 на papunqk

    Който има парите и желанието за нов електромобил би могъл да отдели някой лев за да си купи стар автомобил. След което да си купи електромобил с бонус. Бившият собственик на стария автомобил ще може да се сдобие с еквивалентен.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Екна еко мода ;)
    Зелени атоми, зелени енергии...

    То затуй Червената,
    армия Советска,

    време е Зелена
    да й викнем днеска

    До коментар [#12] от "Чубрица":

    Новият фашизъм се почна. Този път на тема "еко".

  28. 28 Профил на Този потребител е с ограничени права
    Този потребител е с ограничени права
    Рейтинг: 44 Неутрално

    Главният замърсител през зимата в големите градове е отоплението на твърдо гориво. И колите са проблем, ама по-логично ми се вижда да се почне от най-големия проблем.

    Ако ичезнат магически всички печки на дърва в град като София, ефектът ще бъде видим за всички.

  29. 29 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Проблема е чисто икономически. И на мен не ми се иска едно съседи да горят само отпадъци, ама хората НЯМАТ пари за друго. И от какво ще удържите глобата ? От социалната помощ ли? И какво ще им помогне новата горелка за пелети, като те не могат да си ги купят?
    И защо никой не говори за това, че колите на газ, каквото са масово бензиновите над 15 години са най-екологични?

  30. 30 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Някой разбра ли какъв е смисъла от еко стикерите при ГТП ако продължаваме да се водим по Евро категорията? :) Или на мен ми е все още рано сутрин и не съм прочел?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  31. 31 Профил на Ерик
    Ерик
    Рейтинг: 401 Весело

    До коментар [#3] от "Котаракът на Шрьодингер":До коментар [#6] от "gogo2011":Господа, кое според Вас причинява смога над Атина или Лос Анджелис? Мислите, че улиците в София са чисти до блясък, а автомобилите отделят само водни пари?
    —цитат от коментар 7 на Читател


    как кое, нали ти каза отгоре шилето - борисов и герп, какво друго?

  32. 32 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 772 Неутрално

    По "закона на Парето" 20% от участниците създават 80% от ефекта. (https://en.wikipedia.org/wiki/Pareto_principle )
    Същото май и с въздуха в София - тия 20% са главно отоплението на дърва, гуми, дрехи, дограми, и тн. Много климатолози, еколози, разбирачи, мозъчни тръстове се изпразавт по темата, но да отрежеш достъпа на хора с по-стари коли ми изглежда като онези последни усилия...

    You don't know what you don't know.
  33. 33 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Това в онова и душата в рая доказано няма как да стане.
    Ако се върнем назад и видим какво сме писали ( не всички, но повечето) когато става дума за замърсяването на въздуха и сега какво пишем за една потенциална и видимо половинчата мярка....
    Но когато става дума за София, първо въздуха далеч не е толкова мръсен, какъвто е бил винаги докато работеха фабрики като Кремиковци (и не малко други, включително леярната до западния парк), топлоцентралите които бяха на въглища (на практика всичките), градския транспорт беше икаруси с дизелови двигатели, няма как да не отбележим, че има подобрение в пъти. Всъщност, мръсния въздух ни "застигна" когато нормите бяха ужесточени точно със 100%.
    Като прибавим към това географското положение на града в затвореното софийско поле и отоплението с твърди горива и всякакви боклуци, бих казал че сегашното дередже не е най-лошото възможно.
    В този смисъл, всяка мярка е нещо, което подобрява нещата, но при определени климатични условия, винаги ще има замърсяване.
    И за протокола, НЕ съм гербер:)

  34. 34 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1363 Любопитно

    До коментар [#8] от "liz31552545":

    Съгласен!
    А ако пушещо превозно средство се засече на пътя, да се прави проверка по обратен ред на пункта , където е минал преглед. Там слагаха камери, софтуер и т.н.....
    Това е без допълнително наливане на средства тип " от пусто в празно".

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  35. 35 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3077 Любопитно

    В България данъчната система по отношение на трошляците до 5000 лв и 100 коня е напълно сбъркана и не само, вместо да мотивират хората да си купуват нови мощни коли.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  36. 36 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    До 4:"papunqk"...."Болшинството хора не могат да заделят толкова средства за нов, та дори и държавата да му помогне с 6 х.евра...."

    И това чий проблем е?

  37. 37 Профил на aresega
    aresega
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Трябва по етапно вдигане на разрешената за внос и използване възраст на автомобилите и съответно на стандарта, всичко останало лесно се заобикаля.
    Ганя както винаги лъже себе си, а си мисли, че лъжи другите.

  38. 38 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#8] от "liz31552545":

    Точно така! Слабо ме вълнува, дали ме трови Евро 1, или Евро 4 без филтър за сажди или катализатор.

  39. 39 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Това е поредното половинчато действие, по-скоро дъвкане на едно голямо ала-бала. От години са нужни далеч по-драстични мерки за автомобилите, поне забрана за Евро 1 и Евро 2 въобще в големите градове и по-големи данъци за Евро 3 и 4. Както и моментална забрана на вноса на коли над 10 г. Мечти.
    —цитат от коментар 1 на boevbisser


    Гледаш прекалено напред. На първо време ще е достатъчно да не може да се регистрират всичките щайги дето вкарват от Германия, Австрия и Италия (най-вече), на които живота им е взет преди много години и едва ли не се изхвърля в България. Трябва си политика да престане ролята ни в ЕС да е сметището на Европа!

  40. 40 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    "Старата кола осигурява 6135 евро за нов електромобил"

    Тия тъпанари до кога ще ми харчат от парите за глупости?

  41. 41 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Не половинчати ами крайно безмислени "мерки". Защо в централните части само? Защо не мине фандъка , Бонев и Ко през маалата зад летището, има един двор (не на гумаджийница) ПЪЛЕН с гуми. Оставям всеки сам да прецени защо са там и като застудее какво ще им се случи на горките гуми.Каквито хората такива и общинарите... За купчината с гумите са
    —цитат от коментар 17 на jex20523962


    Простият отговор е - защото там живеят по-заможни хора и съответно за там ще бъдат ограниченията. За останалите граждани - кучета ги яли...

  42. 42 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Евро нещо си са просто стандарти с горни лимити за CO, NOx, HC и PM емисии. Новите автомобили, произведени след съответния евро стандарт обикновено отговарят на него, но актуалното техническо състояние на разбутана побългарена кола на 15+ години обикновено няма нищо общо с него. Много вероятно е БМВ 530д от 2006 с Евро 4 да е в пъти по-замърсяващо от бензинова Хонда Сивик 1992 без Евро 1.

  43. 43 Профил на През прокуракура ми е
    През прокуракура ми е
    Рейтинг: 249 Неутрално

    На 15 коли по улицата виждам един таралясник, който прави мъгла. Тези защо не се спират? Как се движат? Полицията не знае. Зима, въглища, пластмаса - общината направи ли нещо досега? Нищо, само усвои едни пари по програми. Чао! Фандъкова е страшен бок/\ук!

  44. 44 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Аз бих забранил дизеляка. ЕС изхвърлиха дизелите и ние си ги набутахме тука. Да някой ще каже - "Ама са много икономични". Ама колко пъти сте виждали да се изхвърля ДПФ филтъра в града зад някой автомобил. Аз го виждам всеки ден.

    За незапознатите ДПФ филтъра се изхвърля с характерен черен облак през ауспуха при постоянни обороти на колата за дълго време (предполага се че сте излезли извън града)

  45. 45 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Зверски закъсняла и недостатъчна мярка. Почти всеки ден в София не се диша. Трябва да се въведе платено влизане в същите тези зони за всякакви автомобили всеки един ден. И влизането с евро 2 изобщо да е забранено всеки ден.

  46. 46 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Това в онова и душата в рая доказано няма как да стане.Ако се върнем назад и видим какво сме писали ( не всички, но повечето) когато става дума за замърсяването на въздуха и сега какво пишем за една потенциална и видимо половинчата мярка....Но когато става дума за София, първо въздуха далеч не е толкова мръсен, какъвто е бил винаги докато работеха фабрики като Кремиковци (и не малко други, включително леярната до западния парк), топлоцентралите които бяха на въглища (на практика всичките), градския транспорт беше икаруси с дизелови двигатели, няма как да не отбележим, че има подобрение в пъти. Всъщност, мръсния въздух ни "застигна" когато нормите бяха ужесточени точно със 100%.Като прибавим към това географското положение на града в затвореното софийско поле и отоплението с твърди горива и всякакви боклуци, бих казал че сегашното дередже не е най-лошото възможно.В този смисъл, всяка мярка е нещо, което подобрява нещата, но при определени климатични условия, винаги ще има замърсяване.И за протокола, НЕ съм гербер:)
    —цитат от коментар 33 на tsvetko_51


    Точно така е. Само дето преди тия "братята" от етноса не се топлеха на какъвто боклук за горене има, защото си крадяха ток необезпокоявано. Сега това не е възможно и те горят всичко в кюмбетата.
    Изводът е, че и в двата случая обикновеният българин е прецакан - или ще плаща тока и на етноса, или ще му горят боклук пред носа и той пак няма да може нищо да направи.
    После обаче някои много либерални медии са против расизма и ксенофобството. Ми как да стане?

  47. 47 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#44] от "touchthis":

    Масовото навлизане на дизелите след средата на 90-те пак е дело на брюкселските глави, които са искали да намалят карбоновите емисии от бензиновите двигатели, за сметка на NOx и ФПЧ.

  48. 48 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Зверски закъсняла и недостатъчна мярка. Почти всеки ден в София не се диша. Трябва да се въведе платено влизане в същите тези зони за всякакви автомобили всеки един ден. И влизането с евро 2 изобщо да е забранено всеки ден.
    —цитат от коментар 45 на m_todorov


    Дай направо и жителството да върнем и да забраним влизането в града като цяло, че се не трае...

    You don't know what you don't know.
  49. 49 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2177 Разстроено
  50. 50 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    [quote#39:"T.M."][/quote]

    И ще стане като в Куба-по улиците ще е пълно с коли над 30-40 години. Щото тия,които купуват коли над 10 години така или иначе няма да си купят нова или петгодишна кола.

  51. 51 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2681 Весело

    Като собственик на дизелов автомобил (евро 4) ми се струва, че трябва да одобря идеята.
    —цитат от коментар 2 на дедо Андро


    Тенденцията в Европа евро до 5, по етапно да се изгонят от мегаполисите на Европа, даже и за евро 6 не е много сигурно след 2030г. за доста неща не са те питали така ,че и това трябва да го преглътнеш!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  52. 52 Профил на Sanyu
    Sanyu
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Да увеличат доходите и всичко ще се получи от самосебе си.
    Никой не кара трошка от кеф.
    Друг е въпроса колите ли или европейския боклук, който гориме замърсява повече?

  53. 53 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Най-добре да забранят всички коли по центъра на София!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  54. 54 Профил на b_mitov
    b_mitov
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Ако политиката е да се насърчават електроавтомобилите, трябва да се създадат условия - зарядни станции... Представям си човека с 30 годишната кола, как подава заявление до ЧЕЗ за увеличение на мощността си на 20-30кВ за да има възможност за бърза зарядна станция =] Оставям настрана въпроса как ще си я сложи пред блока... А иначе до скоро някои хора се запасяваха със стари печки, сега ще паркират по една-две брички за по 500лв. в гаражи на нови къщи с още неизсъхнала мазилка. Няма да има друг финансов инструмент с такава доходност за 1 година :) Сигурен съм, че мярката ще е много успешна и всички средства ще бъдат усвоени :)

  55. 55 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2681 Весело

    Предвидените глоби са от 50 до 500 лева за физически лица и от 200 до 1000 лева - за юридически.
    _____________________
    Момчета гарантирам ,че това скоро няма да работи! Кака Данче от както напълни центъра на София с големите вериги хранителни стоки и бр'чедски фирми им правят доставките,навсякъде се напълни с дизелови кюмбета, могат даже и да си плащат глобите защото са малки. Всеки от вас може да види какво е положението на 200-300 метра от Столична Община или район Халите, на всякъде може да видите такива бусове като на снимката! Такива рестрикции значат,че трябва да се прекъснат логистичните пътища на доставките, освен ако новото правителство не даде даром едни 5-6млрд на превозвачите да си купят само евро 6 и да продължат да работят за чуждестранни вериги и офшорковци!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  56. 56 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Най-добре да забранят всички коли по центъра на София!
    —цитат от коментар 53 на ivo


    Не само, навсякъде да забранят колите. На всички по едно магаре и напред към светлия Гретенизъм.

    ---
    Като не ви харесват градовете, живейте на село. Никой не ви спира. От тези зелени дивотии няма едно полезно нещо. Само се усложнява живота на хората.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  57. 57 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Крайно време е и да се стегне контрола по пътищата. Димящите отрови да се спират от движение.

  58. 58 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Аз съм против специални "зони" - нима живущите в кварталите сме по-долна категория хора от тези в центъра, че при нас ще може да пушат таралясници и кюмбета?
    Нека го направят в целия град, ако ще го правят. Той въздуха и без това се разсейва. Все едно в басейна да има зона за пикаещи и за непикаещи.

    А тази субсидия за електромобили надявам се ще я дават от европейски пари, а не от наши на данъкоплатците? Инак всички ще спонсорираме някой гъзар да си купи Тесла за 75к вместо за 80к. Само дето ще го карат преди това да си купи някоя барака 1997 г. за да може да ползва субсидията. Пълен смях! Като че ли някой, каращ кола преди 1997 г. може да си позволи чисто нов електромобил (мин. 40-50 хил. евро).

  59. 59 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    абе дайте една групова снимка на тея мазохисти, дето ще отидат с кола в центъра.

    едно, че в централната част вече е неудобно да се пазарува, второ - няма къде да се паркира, трето - като платиш 2 смс-а и все едно с такси си се возил.

  60. 60 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#4] от "papunqk":

    Съдейки по наличието на 660 автомобила на 1000 души, болшинството семейства имат по два или три, защото от тези 1000, 20% са под 18 и 35% са пенсионери. От хора, които си ги държат за склад на улицата до имащи по едно джипче, комби и малка корсичка или подобна бангийка, в зависимост от това на кое село ще ходят "софиянци" тази седмица, безумно ниските данъци за старите таралясници стимулират плюшкиновците да има излишно много автомобили. И доходите в София са средноевропейски, това с парите е чисто извинение, проблемът е желанието да имаш Ауди, ама да можеш да си позволиш само 25 годишно, защото и в Германия го карат само малък процент от хората и не е масова кола.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  61. 61 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#48] от "meteowrite":

    Какво общо има? Центърът на града е 2-3 кв. км, който се ходят спокойно пеша. Има метро, има автобуси, тролеи, трамваи. Не е задължително навсякъде да ходите с коли, имате и други опции, че даже и крака.

  62. 62 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    обичайните тъпотии на кило... безспорен факт е, че години наред едни от най-големите замърсявания се отчитат в Младост и какво щели да направят тиквите - о, ще затворели центъра и да, там несъмнено горят парцали, гуми и квото намерят покрай кофите, в това ние въобще не се съмняваме хахахах

  63. 63 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1310 Весело

    Какво общо има? Центърът на града е 2-3 кв. км, който се ходят спокойно пеша. Има метро, има автобуси, тролеи, трамваи. Не е задължително навсякъде да ходите с коли, имате и други опции, че даже и крака.
    —цитат от коментар 61 на m_todorov


    крака, крака, ама да си събуват обувките преди да влязат, че да не им цапат на гербавите селендури центъра :Д

  64. 64 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#48] от "meteowrite":Какво общо има? Центърът на града е 2-3 кв. км, който се ходят спокойно пеша. Има метро, има автобуси, тролеи, трамваи. Не е задължително навсякъде да ходите с коли, имате и други опции, че даже и крака.
    —цитат от коментар 61 на m_todorov


    Кажи го това на човека например, който трябва да закара някой от възрастните си родители до болницата. Или и ти като ПКП-то - 'ма ходи пеш, бе'?
    Когато проумеете, че българинът не кара стар дизелов автомобил, само защото му харесва, нещата ще са по-различни.

    You don't know what you don't know.
  65. 65 Профил на pmp41600418
    pmp41600418
    Рейтинг: 77 Неутрално

    [quote#64:"meteowrite"][/quote]

    Има едни жълти коли, наречени таксита.

  66. 66 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 647 Неутрално

    И аз като собственик на дизел евро 4 одобрявам мярката. Само че не е твърде драстична.Трябва зоните да са със стъпаловидни ограничения. Тъпо е в идеалния център да не можеш да стъпиш с евро 4, а на 100 метра, формално извън зоната, да може да минава 30 годишен евро 1 без катализатор и да бълва черни облаци. Нали пушека и праха пак отива навсякъде, или и на него ще му забранят да влиза в зоната? Трябва ако в една зона е забранено до евро 4, в съседната да е забранено до евро 3, след нея евро 2 и т.н.Всъщност според мен евро 1 и 2 трябва тотално да са забранени за регистрация, а съществуващите да нямат право да влизат в градове над 50 хил. души. Който държи да си кара пушещия дизел, да го кара на село.
    —цитат от коментар 13 на Mike


    Защо бе братле?
    Искаш да кажеш, че моята Тойота 1.6 поддържана педантично, със много скъпа газова уредба и ИЗПРАВЕН катализатор, на която по дифолт са и дали Евро 1(понеже НИКОЙ не мери димност и ФПЧ) ще замърсява повече от твоят гаден трактор 3.0 ТДИ Евро 4 бил, собено като на повечето са им избушени Катовете и ДПФ....
    Не си сериозен!
    ГОДИНИ Сте ни тровили трактористите, сега трябва да има забрани САМО ЗА ВАС!

  67. 67 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 647 Неутрално

    [quote#23:"Mike"][/quote]

    Защо да горят допълнително поставените газови уредби?
    Моята газова е холандска - Принс и съм сигурен, че струва колкото колата ти...
    Ние караме на газ и замърсяваме по малко!
    Автомобили на пропан бутан или метан в Германия се водят директно Евро 6! Провери ако не вярваш!

  68. 68 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Евро нещо си са просто стандарти с горни лимити за CO, NOx, HC и PM емисии. Новите автомобили, произведени след съответния евро стандарт обикновено отговарят на него, но актуалното техническо състояние на разбутана побългарена кола на 15+ години обикновено няма нищо общо с него. Много вероятно е БМВ 530д от 2006 с Евро 4 да е в пъти по-замърсяващо от бензинова Хонда Сивик 1992 без Евро 1.
    —цитат от коментар 42 на irobot


    Не много вероятно а 200% сигурно !

  69. 69 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    Много шум, малко смисъл!!!

    Транспортът, целият, вкл Камиони и др, участва в замърсяването в София и Пловдив с едни 10-15%. Ограниченията на по-замърсяващите автомобили ще допринесе в идеалния случай с 3-4%. Което обаче няма да се случи, защото тези автомобили ще заобикалят центъра, съответно ще се движат по-дълго време и ще замърсяват реално повече!!!

    Рестрикциите не са начин за решаване на такива проблеми. Транспорта е необходим, а както казваме "сиромах човек, жив дявол". Ще намерим начин да си търкаляме старите коли, просто защото нямаме пари за нови!!!

  70. 70 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#69] от "Гражданин":

    https://c.tenor.com/pyGugHcm4XcAAAAC/michael-scott-the-office.gif

    You don't know what you don't know.
  71. 71 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#64] от "meteowrite":

    Е болниците всичките са в центъра на града ли? А и дори така е, ще плати 2-3лв. вход за центъра и няма да го разорят. Има два вида хора - едните, които намират решения и другите, които намират оправдания. Решенията за достъп до центъра са осигурени отдавна. Време е оправданията да спрат. А в България спират само като има финансов ефект върху балканския субект.

  72. 72 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#71] от "m_todorov":

    Не съм съгласен да съм ограниченият балкански субект, докато друг суббалкански субект гори гуми в квартал на 1км от центъра. Решения има, ама няма политически топки.

    You don't know what you don't know.
  73. 73 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    Крайно време е и да се стегне контрола по пътищата. Димящите отрови да се спират от движение.
    —цитат от коментар 57 на web_2.0_vs._dc


    Автомобилите днес са по-чисти от автомобилите преди 20 г. Знаеш ли защо? Не защото е имало рестрикции, а защото днес имаме повече пари за по-нови автомобили!!

    Едно от решенията на проблема би бил, общината да предостави електрически автомобили под наем на достъпни цени, за сметка на по-високи данъци за големи автомобили с мощни двигатели. И данъци за ползване на печки на твърдо гориво, както и солени глоби за горене на отпадъци. Важи не само за граждани, но и за големи замърсяващи фирми и топлофикации в града и около него. Аз съм един от хората, които с удоволствие биха се отказали от личен автомобил и бих ползвал електрически под наем. Стига наема да е разумен, щото с наем от сорта на 40 лв на ден, няма да стане!

  74. 74 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Всяка втора нафтова кочина е като тоя на снимката, тия престъпници ни тровят ежедневно, в нормалните държави това се води опит за убийство и вкарват в затвора за такова нещо, тук е нормално.....

  75. 75 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#71] от "m_todorov":

    Време е да се говори за РЕАЛНИ и ПРИЛОЖИМИ решения към нашата действителност:
    1. Признаване на всички автомобили с газова уредба / независими дали е фабрична/ за хибридни, ерго стимулиране на хората да преминават към такива, без значение на класа, а не към дизелови печки, като тази на снимката.
    2. Покриване поне на 50% от инвестицията за термопомпа / около 6-7 000 лв./ . Така може да се реши проблема с битовото отопление.
    Приказките как от утре средната класа в България ще се хвърли да си купува електрички на 50 000 лева ( заради 12 000 лв субсидия), дето няма къде да ги зарежда и използва, са приказки и фантазии на еко-талибани - идиоти.

  76. 76 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#66] от "Мамуна":

    Много правилно, да не говорим , че в България е практика ВНОСИТЕЛИТЕ да премахват катализаторите на дизелите втора употреба, после се монтира керамично устройство което лъже техниката на прегледа, че е истински катализатор. И това за едни 100-200 лева допълнителна печалба за вносителя !!

  77. 77 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#72] от "meteowrite":

    Ами да, прав си за гумите.

  78. 78 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Вчера минавах по бул Константин Величков. Гледам един пред мен ще ме удуши, толкова много пушеше колата (очевидно гори масло, което е непо-малко гадно от горенето на гуми от съседната махала - Татарли). Викам си хубаво, минавам го от другата лента и се натрисам на друг, който пуши по същия начин. Не ми е ясно кой ги пуска да минават ГТП такива автомобили. В целия цивилизован свят еко нормите на ГТП си се спазват и хората пишат и се маят по форумите дали ще е проблем, ако не са с изправна изпускателна система. А тук нарочно се махат катализатори и ДПФ филтри, за да "върви повече брат". Даже си има сервизи, които го предлагат това нещо?!?! Ало, държавата, къде спите?

  79. 79 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Аз имам две коли. Едната е нова, мисля че е клас за вредни емисии Евро 6Б. Другата е малък, 1000-кубиков офроудър от 90-те, с който около 7-8 пъти годишно ходя в планината . С новата кола минавам по 12 хиляди километра на година. С офроудърчето около 400 на година. Кажете ми коя замърсява повече, онази примитивната, с 'големите' емисии или новата, с модерния стикер.

  80. 80 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    Като собственик на дизелов автомобил (евро 4) ми се струва, че трябва да одобря идеята.
    —цитат от коментар 2 на дедо Андро


    Не се радвай толкова. Идеята е до 2027 да забранят и Евро 6. Да беше чел предните статии.

  81. 81 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#4] от "papunqk":

    Тези, които пишат за замърсяване от автомобили и предлагат електромобили, знаят ли техните автомобили колко замърсяват околната среда? Като започнем от добивът на кобалт и литий за батериите им (по-голямо замърсяване от добива на уран), енергоемкостта на изработването на батериите и стигнем до тяхното утилизиране (нищо никъде не е направено по въпроса)! Та кой замърсява повече? Сега едни лобисти на т.н.зелена енергия, налагат едни правила ( с които реализират огромни печалби), които след години ще се определят като изключително грешни,. но може да е късно!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  82. 82 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#23] от "Mike":
    Може да се съм изразил неправилно, колата е с евро 2 и със сложена газова уредба.

  83. 83 Профил на brusuev
    brusuev
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Евро 1 са коли от 1992 а Евро 2 от 1996. Значи общината планира да спира 30 годишните коли. И след това ще дават по 6000+ Евро на хората с тези коли, за да си купят електрички на стойност 60/70 и повече лева?Хора които карат 30 годишни коли дали ще имат пари , за да станат "зелени"?
    —цитат от коментар 16 на Padrino


    Колко си наивен...Просто баровеца ще си купи трошка за 500 лв и ще вземе субсидията.

  84. 84 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#16] от "Padrino":

    И аз нямам пари за Ферари. Никой не ми дължи Ферари. Това не е мое "право". Като нямам пари за Ферари - не карам Ферари. Като нямаш пари за по-нова кола, няма да караш. Ще се возиш на градски транспорт. Ще караш колело. Скейтборд. Електрически скутер. Слагаш едни удобни маратонки и джогинг.

  85. 85 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 540 Неутрално

    "Видеосистемата може да разчита регистрационния номер и веднага ще установява автомобилът с каква екокатегория е...."
    А ще разчита ли номера на автомобила, който мие софийските улици??? Интересно колко ли пъти ще разчете такива номера. -1 път годишно, когато вали дъжд.

  86. 86 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    Не половинчати ами крайно безмислени "мерки". Защо в централните части само? Защо не мине фандъка , Бонев и Ко през маалата зад летището, има един двор (не на гумаджийница) ПЪЛЕН с гуми. Оставям всеки сам да прецени защо са там и като застудее какво ще им се случи на горките гуми.Каквито хората такива и общинарите... За купчината с гумите са
    —цитат от коментар 17 на jex20523962


    ВЕИ енергия, намаляваме СО2 ..

  87. 87 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    .. на твърдо гориво, както и солени глоби за горене на отпадъци. Важи не само за граждани, но и за големи замърсяващи фирми и топлофикации в града и около него.
    —цитат от коментар 73 на Гражданин


    В смисъл?

    Големи замърсяващи фирми - например са циментовите заводи..

    Ей "Дневник":

    https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2011/08/15/1710819_kogato_boklukut_stane_gorivo/


    И за това вземат дотации и спестяват въглеродни квоти..

    Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.

    Каква е идеята, да даваме дотация за изгаряне на отпадъци и биомаса с едната ръка, а с другата да глобяваме?

  88. 88 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2177 Весело

    Живеенето "в центъра" ще става по-скъпо и с по-труден достъп (транспорт и всичко, което се нуждае от него), но за сметка на това, цените на имотите може да понамалеят, като се окаже че мераклиите са намалели заради скъпия достъп.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  89. 89 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#30] от "Imaginary Friend":

    Смисълът е: Опит за повдигане увехналия рейтинг на сламеното чучело от ГЕРБ, по ирония на съдбата все още кмет на столицата. Замърсяването не се създава толкова от колите. Създава се от печките на твърдо гориво и от непочистените, прашни и кални улици, които под блестящото управление на учителката по руски език, продължават да не се мият. Въпреки че през миналата година тя беше осъдена, като решението на съда постанови да се мият поне веднъж месечно. Калта по улиците става на прах, който ние вдишваме. Толкова кални и прашни улици не съм виждал никъде по света, а съм обиколил доста страни. И другият смисъл е да се "усвояват" пари за системи за наблюдение, камери и т. н. – по изпитания начин на "усвояване на средства" от ГЕРБ. Както и да се прибират глоби, които след това потъват в "черната дупка" – СО.

  90. 90 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#30] от "Imaginary Friend":Смисълът е: Опит за повдигане увехналия рейтинг на сламеното чучело от ГЕРБ, по ирония на съдбата все още кмет на столицата. Замърсяването не се създава толкова от колите. Създава се от печките на твърдо гориво и от непочистените, прашни и кални улици, които под блестящото управление на учителката по руски език, продължават да не се мият. Въпреки че през миналата година тя беше осъдена, като решението на съда постанови да се мият поне веднъж месечно. Калта по улиците става на прах, който ние вдишваме. Толкова кални и прашни улици не съм виждал никъде по света, а съм обиколил доста страни. И другият смисъл е да се "усвояват" пари за системи за наблюдение, камери и т. н. – по изпитания начин на "усвояване на средства" от ГЕРБ. Както и да се прибират глоби, които след това потъват в "черната дупка" – СО.
    —цитат от коментар 89 на murry


    По моето скромно мнение тази глупава наредба трябва да бъде премахната, като Фандъкова заплати от джоба си направените досега разходи за видеосистемите.

  91. 91 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#57] от "web_2.0_vs._dc":

    Това добре, ама кога държавата ще си свърши работатат с контрола на горивата защото разликата в качеството на горивата м/у Веропа и България е драстична и това също е причина ДВГ да димят ...В ОМВ младост продават мазут вмеато премиум дизел ....

  92. 92 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#78] от "T.M.":

    Ако са заредили от бензиностанция с менте гориво за поевтино никакви катализатор няма да помогнат ....

  93. 93 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#84] от "TurtlesAllTheWayDown":

    Абсолютно, ама ганьо си мисли, че е задължително да има нафтова кочина за 2 бона и да ме трови!

  94. 94 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 234 Неутрално

    [quote#83:"brusuev"][/quote]

    И като ти сложът изискването че колата минимум трябва да е била твоя по-документи поне 5+ години и отиде бонуса!
    Тия дето ти го дават тоя бонус да не мислиш че са толкоз глупави да ти дадът 12 250лв близо толкоз лесно?

  95. 95 Профил на JsT
    JsT
    Рейтинг: 85 Любопитно

    Проблема е чисто икономически. И на мен не ми се иска едно съседи да горят само отпадъци, ама хората НЯМАТ пари за друго. И от какво ще удържите глобата ? От социалната помощ ли?
    —цитат от коментар 29 на Vassil Stoychev

    Точно това е в момента с автомобилите Евро 1/2. Като нямаш пари - некараш. Като нямаш пари за качествено отопление стоиш на студа. Като нямаш пари за био храна - умираш от глад. Това е стратегията на управляващите - като няма хляб яжте пасти!

  96. 96 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Напълно одобрявам. И такива като идиота на снимката тябва да се спират да се отнема автомобила и да се отнема разрешителното техническият център където е минал преглед.
    Не ми излизайте с оправданието нямам пари за нов автомобил. В Лондон как ходят пеша в центъра?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK