Смъртността в България е рекордно висока за последните 100 години

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (157)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    Грип бе!

  2. 2 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    А тук едни "експерти" постоянно обясняват как вирус няма и Бил Гейтс ги чипирал😀

  3. 3 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Преобладаващо възрастно население, масово с хронични заболявания и мизерни доходи. НУЛА демографска политика.

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2502 Разстроено

    И за това е виновен кой?Здравната система наследена от соца....стсанала чиновническа и прибираща само пари!!!Население което яде и пие като за последно,без всякъкви здравословни навици,обездвижено и (леко) глуповато което слуша дивотии а не лекарите!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1624 Гневно

    -Свръхсмъртността
    -Работещите бедни
    -Липсата на демографска политика
    Това са стинските, стратегически проблеми пред Отечеството!!!
    Нито един от тях не присъства в плановете на така нареченият "парламент" и така нареченото "правителство"...за пРезидента не си струва да се "говори!!!
    За какво са ни тогава тези "институции"???

  6. 6 Профил на nenemiseaka
    nenemiseaka
    Рейтинг: 426 Неутрално

    КОПЕЙКИН харесва това!
    КОПЕЙКИН и неговите маргинални лумпени от "протеста"!

  7. 7 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Нищо, нищо.
    Важното е мат'ряла да устои и да не се "чипира".
    Вчера в месарницата 5 минути слушах как мрът предимно хора с 3-та доза ваксина и как някакъв бил изкарал много леко вируса. Разбира се всичко това с възгласи от типа "фалшива статистика", "докторите си пълнят джобовете" и т.н. :)

  8. 8 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Разбира се, това не е само заради коронавирусната пандемия, но когато погледнем седмичните данни, те съвпадат с вълните. Така че е много ясно за какво се отнася тази свръхсмъртност", заяви икономистът.

    Ами да - отнася се до спирането на прегледи, манипулации, планови операции, затварянето на отделения и отказа за прием в болница на всички дето не са дали заветния положителен тест.

  9. 9 Профил на Силвия Колева
    Силвия Колева
    Рейтинг: 36 Неутрално

    От умрелите у нас от ковид през изминалите 6 месеца 94% са НЕВАКСИНИРАНИ.

    https://coronavirus.bg/bg/statistika/positive-dead

  10. 10 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2776 Разстроено

    Ми то и от преброяването стана ясно, че намаляваме средно със 100 000 годишно..............

    [email protected]
  11. 11 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    А Боко как се бореше с тия проблеми

  12. 12 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    И "кого за таз прокоба ще виним"!? Путин или другаря Си? А товарищ Шойгу даже не е докоснал копчето?
    Крайно време е някой да каже истината за геноцида на българския народ. Преди всички да сме измряли.
    Истината за натото и съюзниците!!!!?

    Judjuk
  13. 13 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    -Свръхсмъртността-Работещите бедни-Липсата на демографска политикаТова са стинските, стратегически проблеми пред Отечеството!!!Нито един от тях не присъства в плановете на така нареченият "парламент" и така нареченото "правителство"...за пРезидента не си струва да се "говори!!!За какво са ни тогава тези "институции"???
    —цитат от коментар 5 на selqnin

    Хайде у лево. Тези проблеми да не би да са от вчера. Това герберите сте с много къса памет, като златните рибки сте. Кой крадеше държавата за последните 12 години?

  14. 14 Профил на Freerider
    Freerider
    Рейтинг: 10 Неутрално

    1918 г. е последната от *Първата* световна война.

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    Гарантирано от ГЕРБ! ВИДИМИ РЕЗУЛТАТИ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Явор
    Явор
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Починали от ковид във Великобритания и България за последните 83 дни:

    Великобритания: 69% ваксинирано население - 12 239

    България: 27% ваксинирано население - 9 107

    Население Великобритания: 68 милиона

    Население България: 7 милиона

    Гъстотата на населението във Великобритания е 4 пъти по-висока отколкото в България.

    Населението на Великобритания е 9,7 пъти по-голямо от това на България.

    Спрямо населението, в България умират 9 пъти повече хора.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/ #countries

    12 239 / 9,7 = 1 261

    За последните 83 дни в България от ковид можеха да са умрели 1 261 човека, вместо 9 107, ако бяхме ваксинирани колкото Великобритания.

    За 83 дни у нас 7 846 души са умрели заради глупостта да не се ваксинират.

  17. 17 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Преобладаващо възрастно население
    —цитат от коментар 3 на Тони КОСТОВ


    Само в Африка населението е по-младо от нашето, колега. В Европа навсякъде средната продължителност на живота е по-висока от нашата. Стига с това застаряващо население - още преди две години бяхме на опашката, а сега съвсем се подмладихме, ама не по хубавия начин.

    Тези, които те карат да вярваш в абсурди, могат да те накарат и да вършиш зверства. Волтер, 1765
  18. 18 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Значи тази 2022 да очакваме 60к повече?
    Кога ще започне да се лекуват хората и от другите болести

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#9] от "Силвия Колева":

    Верно ли? А колко са от социално значими болести, от мръсен въздух и отровни храни?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на elena_pipilota
    elena_pipilota
    Рейтинг: 345 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тони КОСТОВ":
    "Преобладаващо възрастно население, масово с хронични заболявания и мизерни доходи. НУЛА демографска политика."

    Да. Което на всичкото отгоре отказа да се ваксинира и вирусът го помля.

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    Само бойко ти ги бореше, пардон - ЗАДЪЛБОЧАВАШЕ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2588 Весело

    До коментар [#14] от "Freerider":

    Мдаааааааааааа ....Нивото на смъсртност доближава редорда от 1918 година, последната година от Втората световна война:))
    Първа световна , втора световна - каква е разликата ?:)) Боже колко мъка има ...

  23. 23 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Боко напълни джобовете на една клика от хора и остави държавата на самотек. А да и на пачки от бюджета метнати от прозореца на джипа.

  24. 24 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    До коментар [#10] от "karabastun":

    "МИ" очевидно четенето и разбирането на статистически данни, както и анализа на причините, довели до тях очевидно не е точно Вашият талант!!!

  25. 25 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 748 Любопитно

    Нещо не разбирам аз. Как ще сравняват абсолютни стойности, предвид че населението преди 100 години е било 4 800 000?

    „Егати и държавата, дето Костя Копейкин може да се чувства герой”
  26. 26 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    А тук едни "експерти" постоянно обясняват как вирус няма и Бил Гейтс ги чипирал😀
    —цитат от коментар 2 на Padrino


    И един ЕКСПЕРТ, който твърди, че това е вирусът на манипулацията!

  27. 27 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1624 Весело

    До коментар [#13] от "Padrino":

    "У лево" няма място от Вас- уплътнили сте го!!!

  28. 28 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Продължавайте в същия дух. Не само, че накарахте хората да не излизат на слънце, а учениците да не спортуват, но и спирате болниците да работят... Никой не е очаквал да се случи нещо друго! Изверги!

    Спряха плановия прием и плановите операции в София
    https://www.bgonair.bg/a/2-bulgaria/252028-spryaha-planoviya-priem-i-planovite-operatsii-v-sofiya

    Спряха плановите операции в Кюстендилска област
    https://bnr.bg/horizont/post/101585000

    Спират плановите операции и приема в болниците в Бургаска област
    https://bnr.bg/burgas/post/101584993/spirat-planoviite-operacii-i-priema-v-bolnicite-v-burgaska-oblast

    Спират плановия прием и плановите операции в Пиринско
    https://bnr.bg/blagoevgrad/post/101584679/ot-utre-spirat-planovia-priem-i-plranovite-operacii-v-oblast-blagoevgrad
    ...

  29. 29 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Как беше, някакво си грипче, кашличко. Какво са някакви си 60 хил. човека? Слава богу, вчера нагледно видяхме, че дори и с автобусите от провинцията, ковид умниците не бяха много, но затова пък бяха кресливи.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  30. 30 Профил на az_mislia
    az_mislia
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Защо не представите резултатите като брой починали на 100,000 души от населението, както по принцип се представят такива данни?

    Колко пъти се е увеличило населението на страната от 1918 до сега?

  31. 31 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 511 Любопитно

    Завишената смъртност за България за 20-та и 21-ва е общо 60 000. С Ковид са починали най-много 30 000 (припомням за вписаните ковид жертви с черепно мозъчна травма и т.н). Колко са починали ОТ ковид може само да гадаем. В задачата се пита от какво са починали останалите 30 000, след като болниците, медиците и политиците имат явен стимул да пишат, когото могат в графа ковид?

    Кого точно предпазват мерките? Защо за две години не изкарахте една статистика за убийства, самоубикства и психични разстройства по време на пандемията?

  32. 32 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 748 Весело

    Нищо, нищо.Важното е мат'ряла да устои и да не се "чипира".Вчера в месарницата 5 минути слушах как мрът предимно хора с 3-та доза ваксина и как някакъв бил изкарал много леко вируса. Разбира се всичко това с възгласи от типа "фалшива статистика", "докторите си пълнят джобовете" и т.н. :)
    —цитат от коментар 7 на debruckere


    Да, устискваме. Преди 2 месеца пък много се пазехме да не вземат ДНК-то на децата от пробите в училище. Поне половината полуидиоти около мен само това говореха. ДНКто обаче го жертваха набързо, може да е от алтруистично подбуди, че ще обогатим световния генофонд с уникалното, превъзходно 1300 годишно балканско ДНК.
    Ама за чипа устискваме!!!

    „Егати и държавата, дето Костя Копейкин може да се чувства герой”
  33. 33 Профил на sez351079232
    sez351079232
    Рейтинг: 22 Гневно

    А някои протестират ...

  34. 34 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    тази графика не е много полезна без втора скала за населението на България или нещо подобно за контекст, но пък и нси не са от най-сръчните комуникатори

  35. 35 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Да. Което на всичкото отгоре отказа да се ваксинира и вирусът го помля.
    —цитат от коментар 20 на elena_pipilota

    Вирусът го помля, защото до сега нито един от властимащите не се сети да направи мащабна информационна кампания! Никой не се погрижи за превенцията и профилактиката. Щото в това няма пари. Даже напротив, оня Мутафчийски им казваше - Стойте си вкъщи, не се самолекувайте, чакайте да получите задух и тогава звънете на Бърза помощ. Истинска история!

  36. 36 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2502 Гневно

    Мангъровци и руски мекерета като Капейкин да отговорят защо е такава смъртноста!!!
    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Копейкин....гарантирано е от любимецът ти Луканов,Беров

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  37. 37 Профил на Коце Слаев
    Коце Слаев
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "Нивото на смъсртност доближава редорда от 1918 година, последната година от Втората световна война и времето на испанския грип в Европа." - Някой не е внимавал в часовете по история!

    "Миналото е понятно за нас само в светлината на настоящето и можем напълно да разберем настоящето само в светлината на миналото." - E. H. Carr
  38. 38 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    -Свръхсмъртността-Работещите бедни-Липсата на демографска политикаТова са стинските, стратегически проблеми пред Отечеството!!!Нито един от тях не присъства в плановете на така нареченият "парламент" и така нареченото "правителство"...за пРезидента не си струва да се "говори!!!За какво са ни тогава тези "институции"???
    —цитат от коментар 5 на selqnin


    Ти по-скоро кажи какво свърши идола ти еднокнижник по тези теми? Нищо, докато си пълнеше шкафчета, 12 години стабилно само надолу.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  39. 39 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    [quote#7:"debruckere"...Разбира се всичко това с възгласи от типа "фалшива статистика", "докторите си пълнят джобовете" и т.н. :)[/quote]

    Ми те в Щатите онзи ден директорката на CDC каза, че половината случаи са безсимптомни установени при влизане в болница по друг повод (счупен крак, спукан апандисит и пр.) - какво остава при нас. После не ти ли е леко странно как 1 ден от седмицата в България винаги постига 1/4 от случаите? А парите за лечение по Ковид пътеката да не би накрая да не отиват при болничните доктори? Защо никой не се занимава с предболничното лечение?

  41. 41 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    БСП милиардерите: Сравнение с нас Бойко направо е мизерник.

    Wornoxmaniak
  42. 42 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    За 53 седмици от 4 януари 2021 до 2 януари 2022 имаме 147 621 починали по предварителни данни.
    Към тях трябва да се прибавят починалите за 1 до 3 януари 2021 година. През онази седмица от 28 декември 2020 до 3 януари 2021 са починали 2964 души. Три седми от тях са 1270 души.
    Трябва и да се извадят починалите през 1 и 2 януари 2022 година. През тази седмица от 27 януари 2021 до 2 януари 2022 са регистрирани починали 2982 души. Две седми от тях са 852 души.
    147 621 + 1270 - 852 = 148 039
    Силно ме съмнява разликата между починалите на 1-3.1.2021 и 1-2.1 2022 да е само 106 души, след като през въпросните седмици, разделени между две години са умирали средно по 425 души дневно, защото (2964 + 2982) / 14 = 425 !
    Такава четирикратна разлика?!
    Или се касае за някаква грешка при регистрацията, или при обрлаботката на данните!
    Но както и да е, дори такава грешка или умишлено изкопачаване, не може да скрие, че от 1918 година насам не е имало подобна с такава обща смъртност и с такъв коефициент на обща смъртност - 22,7 о/оо!

  43. 43 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    Разбира се, това не е само заради коронавирусната пандемия, но когато погледнем седмичните данни, те съвпадат с вълните. Така че е много ясно за какво се отнася тази свръхсмъртност", заяви икономистът.Ами да - отнася се до спирането на прегледи, манипулации, планови операции, затварянето на отделения и отказа за прием в болница на всички дето не са дали заветния положителен тест.
    —цитат от коментар 8 на jazzdevil


    Що пишеш простотии? От къдр ви спускат тия опорки?
    Или по пазари и месарници, както казва един колега по нагоре си ги разправяте.

  44. 44 Профил на lemans
    lemans
    Рейтинг: 385 Неутрално

    От умрелите у нас от ковид през изминалите 6 месеца 94% са НЕВАКСИНИРАНИ.https://coronavirus.bg/bg/statistika/positive-dead
    —цитат от коментар 9 на Силвия Колева


    Мдам ... Реалността в БГ е ужасяваща ... Остава ни едничката "утеха" че в случая виждаме Дарвинова еволюция в действие ...

  45. 45 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Да. Което на всичкото отгоре отказа да се ваксинира и вирусът го помля.
    —цитат от коментар 20 на elena_pipilota


    Да понеже вируса тотално избяга от 90% ваксинираните западно европейски държави.

  46. 46 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#16] от "Явор":

    България вече е почти точно 10 пъти по-малка от Великобритания като население.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  47. 47 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Да, и някакъв анализ защо ковид води до повишена смъртност в България през 2020-та, когато нямаше ваксини? Някакъв анализ на възрастовата група, която допринася най-много за повишената смъртност?
    Икономист да анализира смъртност и да говори за ваксинация е твърде несериозно!

  48. 48 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2811 Неутрално

    Преди година и половина обединителят на нацията обедини хейтърите да бойкотират мерките. Сега най-близкият му съюзник Копейкин повежда хейтъри. Разликата е братската любов на хейтъри и полиция. Докъде ще доведе тази содомия, ще видим.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#36] от "Willy Messerschmitt":

    Те ли управляваха последните 12+ години?
    Техни ли са лстиците??

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#43] от "4ort":

    Това са ФАКТИТЕ независимо дали ти харесват или не - 2020 има 450 000 по-малко хоспитализации от 2019.

  51. 51 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    До коментар [#14] от "Freerider":

    Но става дума за починалите сред цивилното население, не за убитите по време на ПСВ!

  52. 52 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 615 Неутрално

    KLETA MAJKA BALGARIQ !!!11`!

  53. 53 Профил на cavenn
    cavenn
    Рейтинг: 356 Разстроено

    умориха хората с тоя стрес и медицински фашизан. ето най-високата смъртност.

    преди да ме пребиете с интернет камъни, да кажа, че съм учил биология 20 години. мерси и чаЛ.

  54. 54 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#30] от "az_mislia":

    Patsis го представи, не е много сложна сметка, не достигаме 22та промила на 1918, но с 18 и нещо промила са най-лошите години от Втората световна война насам.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  55. 55 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3029 Разстроено

    Високата смъртност в комбинация с емиграцията ( двете са разделени в съотношение приблизително 1:1), водят до това днес да сме вече 6, 5 милиона души ! Ако продължаваме така, тази територия ще се насели от всичко друго, само не и от хора с нашите гени до 30 години..........

  56. 56 Профил на ykv43523606
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на acdcbg
    acdcbg
    Рейтинг: 129 Неутрално

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    Там е работата, че здравната система от соца няма никакво отношени за състоянието на сегашната. Не сме единствената бивша соц. държава и ясно се вижда, че при другите нещата изглеждат по по-различен начин, а всички бяхме с един и същи модел на управление. Така, че няма смисъл да се търси под "вола теле" и да оправдаваме некадърните и крадливи управници, които ни управляват през последните 30 години и които докараха държавата до това състояние.

  58. 58 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Какво по-голямо доказателство е необходимо за да се осъзнае, че България е в сериозна здравна криза вече около година и половина?
    По-информативно да се изчисли и смъртността според населението (брой смъртни случаи на 1000 души население), но данните са трагични която и метрика да използваме. Иначе тук в коментарите отдавна пишем за това (ясно беше от седмичните данни на НСИ), но на никой не му пука - нито на политиците, още по-малко на антиваксърите и вярващите, че Ковид е конспирация. Грубо сметното увеличението на смъртността от 50 хиляди през миналата година поне 50% (около 25 хиляди) се дължи директно на Ковид, а останалите на здравната ни система, което също е повод за сериозни мерки. Но последните три правителства не направиха почти нищо и за ваксинацията и за здравната система. Добре, че като член на ЕС поне получихме ваксини рано (макар и с малко забавяне заради некадърност на тогавашното правителство).

    Истината ни прави свободни.
  59. 59 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Като държавата се управлява на автопилот през последните 10 месеца е така. На новите управляващи единствено им е важно да раздуят администрацията с техни техни кадри, както даже и Дневник писа.

  60. 60 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    До коментар [#38] от "rumen_s":

    Идоли имат само идолопоклонниците, покланящи се и простиращи се по очи на североизток, предоставяйки любезно продължението на гърбовете си!!!
    Иначе докато не разберем, че имаме СИСТЕМЕН проблем просто няма да се справим като народ, общество и държава!!!

  61. 61 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1624 Разстроено

    До коментар [#39] от "Wornoxmaniak в Харвардистан":

    При "почтените" от "А отбора" ще е така....

  62. 62 Профил на Явор
    Явор
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Починали от ковид в Израел и България за последните 83 дни:

    Израел: 65% ваксинирано население - 251

    България: 27% ваксинирано население - 9 107

    В България умират 36 пъти повече хора.

    Гъстотата на населението в Израел е 7 пъти по-висока отколкото в България.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/ #countries

  63. 63 Профил на Incognito Burrito
    Incognito Burrito
    Рейтинг: 37 Неутрално

    От умрелите у нас от ковид през изминалите 6 месеца 94% са НЕВАКСИНИРАНИ.https://coronavirus.bg/bg/statistika/positive-dead
    —цитат от коментар 9 на Силвия Колева


    И е важно да не забравяме, че в тази статистика "ваксинирани" са и такива с фалшиви сертификати :)

  64. 64 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2632 Неутрално

    Ми тя България била и с рекордно мръсен въздух.....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  65. 65 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    Троле, любимият ти Баце беше 12 години на власт с идеята за европейско развитие. Е какво направи по въпроса за намаляване на миграцията, бедността и регионалните дисбаланси?

  66. 66 Профил на yp123
    yp123
    Рейтинг: 122 Весело

    Кого точно предпазват мерките? Защо за две години не изкарахте една статистика за убийства, самоубикства и психични разстройства по време на пандемията?
    —цитат от коментар 31 на dwr30648311


    Ма разбира се, лично ще дойдат на вратата да ви дадат статистиката :D

    в НСИ си има статистика за 2020г за смъртност по причини от официалните смъртни актове, публична информация е. И като влезете в нея виждате, че цялата свръх смъртност за 2020г се обяснява с COVID, болести на дихателната система, почти изцяло пневмония (на хора недиагнотицирани с COVID) и болести на кръвообращението в графа други... в останалите 20 класа няма статистически значимо увеличение.

  67. 67 Профил на dejmos
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 588 Весело

    Политическата шайка не я боли за хората. Те страдат от това, че не могат да грабят онези 850 хиляди дето са изчезнали и се притесняват, че техните наследници няма да могат да плячкосват народа защото намалява.

    Wornoxmaniak
  69. 69 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Средната смъртност размножавана чрез такива статии е изключително измамен коефициент.
    Ако се разглежда по възрастови групи ще се види, че в някои от тях дори намалява а в други (примерно над 75г) се е увеличила. Това динамичен, но специфичен а не общ показател.
    Той включва дори чуждите граждани починали у нас.
    При раждаемостта пък се остава с впечатление, че жените в детеродна възраст са намалели поради нисък индекс на раждаемост, докато всъщност половината са в чужбина, не са променяни за тях данни с години и не са в статистиката до евентуалното им връщане в страната.

  70. 70 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 302 Любопитно

    Тя и все по-висока ще става, предвид големината на наборите, възрастовата пирамида и статичтическите данни за максимална продължителност на живота в страната.

    Не виждам обаче някой да се е загрижил да подобри нещата.

  71. 71 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 492 Любопитно

    Преобладаващо възрастно население, масово с хронични заболявания и мизерни доходи. НУЛА демографска политика.
    —цитат от коментар 3 на Тони КОСТОВ


    Ама верно ли?
    От 2000 до сега и доходите, и населението , и здравната система, и хроничните заболявания не са по различни, но смъртността през изминалите две години рязко скочи.
    Разумен човек
    би си задал въпроса, какво различно се случи през 2021-22 год?
    И освен това населението в България далеч не е възрастно сравнено с това в Европа.
    Почти всички държави в ЕС имат по-голяма средна продължителност на живота.
    -----
    От 2000 год. до 2019 год. в България годишо умират около 110 хил. човека. В края на 2020 год. смъртността нараства до 124 хил., а през изминалата 2022 год. до 151 хил.

  72. 72 Профил на protoger
    protoger
    Рейтинг: 196 Неутрално

    Нищо. Ще си вдигнем БВП-то пер капита.

  73. 73 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#49] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ДС ченгетата усилено работят за добиването на българите. Печелят милиарди от тока, а цените от това се вдигат. Народа засега мълчи, значи си заслужа заколението.

    Wornoxmaniak
  74. 74 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    Какво се учудват? Лошо здравеопазване. Възрастно население. Претоварени болници. Това е резултата. Дали можеше да е различен. Не бих казал, защото все знаем по-добре. Казват маски ама ги носим на половина. Казват да стоим в къщи, ние гоним промоции по магазините в най-натовареното време. Казва да сме на дистанция, а ние се събираме на закрито. Чувстваме се зле ама си ходим на работа, а не на доктор. Ваксините най-вероятно намаляват поне временно (заради нуждата от бустерни дози) хората в болниците , но се фокусираме върху страничните ефекти. Бих казал все коректни твърдения, но се фокусираме върху част от тях. Еми време е да приемем, че българите сме си такива и да си поемем отговорността за това изразена в повече починали роднини и приятели.

  75. 75 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4405 Неутрално

    Нивото на смъртност доближава рекорда от 1918 г., последната година от Втората световна война
    ***
    Някпой има двойка по история.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  76. 76 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    До коментар [#8] от "jazzdevil":

    Да, има пряка и косвена смъртност, но причинена все от Ковид, защото иначе няма как да се обясни този рязък скок на починалите за изминалите 2 години. Пита се обаче, ние защо не можахме да спасим поне половината от жертвите на пряката смъртност, тоест поне около 15 хиляди души за тези две години, защо допуснахме да се изкачим на първо място по смъртност в ЕС и на второ в света?

  77. 77 Профил на malkiq
    malkiq
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Няма нищо общо с катастрофално лошото здравеопазване. Кромид! Ужас! Ваксини!

  78. 78 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4405 Неутрално

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Гарантирано от Радев!

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  79. 79 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    До коментар [#54] от "fpyyh":

    32 о/оо през 1918, не 22о/оо!

  80. 80 Профил на MPetr
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Журналистите няма ли да започнат да показват кои са починалите хора, какво мислят близките им по-въпроса, имали нещо което биха променили, ако можеха.

  82. 82 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Завишената смъртност за България за 20-та и 21-ва е общо 60 000. С Ковид са починали най-много 30 000 (припомням за вписаните ковид жертви с черепно мозъчна травма и т.н). Колко са починали ОТ ковид може само да гадаем. В задачата се пита от какво са починали останалите 30 000, след като болниците, медиците и политиците имат явен стимул да пишат, когото могат в графа ковид? Кого точно предпазват мерките? Защо за две години не изкарахте една статистика за убийства, самоубикства и психични разстройства по време на пандемията?
    —цитат от коментар 31 на dwr30648311


    Причините за допълнителните 30 000 починали над 30 000 жертви на Ковид са основно две:
    1. Скритата смъртност от ковид - хора по малки населени места в провинцията, разболели се и починали, но не констатирани с Ковид;
    2. Т.нар. постковид синдром - болестни състояния, поразили отслабения от Ковид организъм след оздравяването от самия Ковид и довели до смърт - най-вече инсулти и инфаркти. Тази категория също са жертви на Ковид, защото ако не са били болни от тази болест е нямало да имат и постковид синдром.

  83. 83 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    До коментар [#55] от "samoedin":тази територия ще се насели от всичко друго, само не и от хора с нашите гени до 30 години
    >>> Българският ген е умен и знае къде да избяга.:)

  84. 84 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Комунизъм и посткомунизъм, нормално

  85. 85 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    Гарантирано от ГЕРБ.

    shlshlshlshl
  86. 86 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2888 Неутрално


    До коментар [#17] от "Petko Boukov":
    Хич не сме се подмладили биля!
    Според данните от преброяването сме на почетното второ място в света по дял от населението над 65 години!
    Япония - 28,4%
    България - 23,9%
    Италия - 23,4%
    Германия - 22%
    Испания - 20,3%
    Разликата между тях и другите първенци е, че при тях стареенето протича според демографския термин "отгоре" - заради по-високата продължителност на живота с десетина години отколкото в България.
    А при нас протича "отдолу" - заради ниската раждаемост и силната емиграция...

  87. 87 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4309 Разстроено

    Поредният много тъжен факт за България!Продължаваме да се "топим като лански сняг"

  88. 88 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    До коментар [#25] от "Daniboy":


    До коментар [#30] от "az_mislia":

    През 1918 смъртността е била 32 о/оо
    През 2021 - 22,7 о/оо
    От 1919 година включително досега смъртност над 22 о/оо няма.

    Хайде сега преминете към следващата опорка - през 1918 година продължителността на живота е спаднала до 30 години, а през 2021 година - само до 70 години!

  89. 89 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#16] от "Явор":

    Съгласен. Само да коригирам, че населението на България е 6.5 милиона, а не 7. Тоест десет пъти по-малко от ОК...

  90. 90 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    До коментар [#58] от "Forest":

    Ха вземете изчислете и по % починали с Ковид в интензивни отделения гонещ 90% с което сме ВОДЕЩИ в света. За хората там никой не полага ГРИЖИ - защото просто да го закупиш за една бутилка с кислород и да проверяваш дали не му е свършила на няколко часа не е грижа. Примерно част от тези хора трябва някой да им помогне даде нахранят и преоблекат. Знам за мъж загубил една трета от теглото си в интензивно отделение. Много ви бива да повтаряте чужди опорки - идете в едно интензивно отделение и пак ще говорим. Здравната ни система е катастрофирала -поради безогледно крадене и бягството на повечето читави. Това Ви показват числата, иначе защо в Германия смъртността е 0.8%а в България е 4%??

  91. 91 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    До коментар [#76] от "kmat":

    Ние май сме си на първо място в света - друга страна с 22,7 о/оо обща смъртност в света няма!
    А ако имате предвид надвишената смъртност - то у нас тя е над 1% от населението за две години, за Перу не достига 0,7% за двете.

  92. 92 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    До коментар [#82] от "Сгугню":

    Хайде моля, да не пропускате смърт от тромбоза след "ваксинация", нищо че тях никой не си прави труда да ги брои.

  93. 93 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 494 Неутрално

    От това, по-силно доказателство, че се ус..ме, може ли да има?

  94. 94 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Епидемията е повече от явна заплаха за националната сигурност. Затова трябва задължителна ваксинация на всички, подлежащи на ваксинация, с изключение на хората с медицински противопоказания.

    🇧🇬🇺🇦
  95. 95 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Със 370 лв пенсии си е чудо как още живи има .....

  96. 96 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#25] от "Daniboy":


    До коментар [#30] от "az_mislia":

    Дори да са абсолютни стойностите - достатъчно показателно е. Населението ни ако е било 1918г към 5 милиона, сега е 6.5 - Няма голяма разлика

  97. 97 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    До коментар [#58] от "Forest":

    Не е само на здравната ни система половината от свръхсмъртността.
    Свещеникът, комуто помагам в събота и неделя го казва ясно: Питам близките от какво е починал човекът, от ковид ли? -А не, той ковида си го изкара преди два месеца, ама не можа да се оправи и почина от сърце.
    Имахме даже случай на човек, прекарал 14 дни под карантина, свършила му в сряда, излязъл в четвъртък по селото да се прошета и да се похвали навсякъде, че нищо му няма, а вечерта в петък вдигнал температура и починал в събота сутрин.
    Такива не се отчитат като починали от ковид /починалите скоропостижно без тест или от дългия ковид/.

  98. 98 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Да подчертаем и слабото здравеопазване.

    Ето резултата

  99. 99 Профил на themtrx
    themtrx
    Рейтинг: 81 Гневно

    "Разбира се, това не е само заради коронавирусната пандемия, но когато погледнем седмичните данни, те съвпадат с вълните. Така че е много ясно за какво се отнася тази свръхсмъртност"

    А това, че спирате всякакви приеми по болниците и лекарите изтерясват заради всятата публична паника не оказва ли влияние? Не е ли и това обяснение смъртността да се увеличава точно при вълните от КОВИД?

    Най-голяма вина за починалите през последни 2 години носят медиите и политиците! Ако сте един от тях, носете си вината цял живот!

  100. 100 Профил на Явор
    Явор
    Рейтинг: 122 Неутрално

    моля, да не пропускате смърт от тромбоза след "ваксинация", нищо че тях никой не си прави труда да ги брои
    —цитат от коментар 92 на Vassil Stoychev


    Всеки ден ли ще постваш тая глупост? На това аз му викам тролене.

    Статистика от Англия за тромби вследствие на ваксината на Астра Зенека

    73 случая на тромби от 50 милиона поставени ваксини = 0.000146%

    73 умрели от тромби вследствие на ваксината на АЗ срещу 150 230 умрели от ковид във Великобритания.

    Вероятността да умреш от ковид е 2000 пъти по-голяма, отколкото вероятността да умреш от тромби вследствие на АЗ.

    "These clots, known as vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia, have been linked to 73 deaths out of nearly 50 million doses of Astra Zeneca given in the UK"

    https://www.bbc.com/news/health-59418123





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK