Над една трета от автомобилите ще получат забрана да влизат в центъра на София

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на terminal velocity
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Виж ти, могло....
    Задават се тъжни дни за атвоталибаните.

    Скоростта се ограничава (дано това да е ефективно, а не само "хранилка" на ченгетата), старите таралясници ще бъдат ограничени да опушват центъра на една столица на ЕС.

    Все крачки в правилната посока, правото на чист въздух е по-важно от това да си треснеш тенекиите в района около Витошка.
    Като човек израстал в района само приветствам такива мерки!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  3. 3 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Ами като получат забрана, няма да влизат в центъра. Колкото по-малко коли там, толкова по-добре. И за центъра като цяло е най-добре с градски транспорт, няма какво да се блъскат с автомобилите. Знам, че на доста хора им е под нивото да ползват обществен транспорт, но е хубаво да се пречупят малко. И ще видят, че не е чак толкова страшно.

    Приказка без край
  4. 4 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 511 Неутрално

    С изненада разбрах, че освен ЕВРО... за ЕКО стикера имат значение и километрите. Вече стана ясно, че реалните стойности на ФПЧ нямат значение.
    По неприятно е бил изненадан шофьора на дизелов автомобил от края 2005 година на около 320000 километра с получаването на ЕКО-1, както се видя от репортаж.
    Поне аз не знаех, че и километрите на автомобила влизат в уравнението. Явно не чета дребния шрифт 🤣

  5. 5 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Какво ще правят с такситата. Там % на тия, които са под Евро 4 е много голям

  6. 6 Профил на Jazz
    Jazz
    Рейтинг: 49 Неутрално

    Добро решение. Но има и по-добро - забрана на автомобили изобщо в тесния идеален център и електрически малки бусове да циркулират в зоната през 5 мин. Зарежднане на магазините и заведенията - само сутрин от 6:00-9:00ч. Целият център ще е като пешеходна зона.

  7. 7 Профил на pox321090956
    pox321090956
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не разбирам що за мазохист изобщо би искал да кара в центъра на София, или даже в София изобщо. Аз моята кола я ползвам само за да изляза от града или най-много за багажника, когато трябва да пренеса голям товар или покупки.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    Хайде кажете ЦЯЛАТА ИСТИНА!!!
    За колко дни в годината ще важи тази забрана?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на danielv
    danielv
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Най-после едно адекватно решение.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jazz":

    6.00 не е ли рано?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":

    За тях едва ли ще важи. Както и за камиони , бусове и тежка строителна механизация.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Gavril
    Gavril
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#1] от "terminal velocity":

    Айде, айде бай Генади. Няма да ходиш и до кенефа с колата.
    Закарвай бангията в Надин и си купи колело.

    България, къде е нашия change we can believe in?
  13. 13 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2139 Любопитно

    Защо няма преходен период в който хората с автомобили, които са засегнати от мярката но им се налага да карат в нискоемисните зони, да могат да се подготвят за промяната?
    А какво става с живущите в тези зони, чиито превозни средства попадат под тази забрана?

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  14. 14 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1783 Любопитно

    Да го ... бедните...

    https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    Простотия и псевдо мерки. А нещо за миене на улиците, за събиране на боклука без да остава петно от буклуци след вдигане на контейнера, оправяне на тротоарите,строителството..Или ще си живеем в калната кочина и ще отчитаме дейност на гърба на хората, без разбира се да има какъвто и да е резултат.
    —цитат от коментар 1 на terminal velocity


    В чужбина миенето на улиците се осъществява от дъжда, защото са премахнати източниците на кал: разбити улици & тротоари, кални градинки, строежи....

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  16. 16 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 28 Неутрално

    "Освен, че липсата на излишни форсирания намалява отделяните от колите вредни вещества..."
    Ниската пределна скорост на движение на автомобила не означава непремерно "липса на излишни форсирания" Означава движение на ниска предавка . Градското движение не е нискоемисионно по дефиниция. Просто трябва да се обяви широка зона с напълно забранен достъп на автомобили.В това число и тези на НСО. Може би само за линейки и противопожарни би трябвало да има изключения.И за колички за голф.

  17. 17 Профил на b.sp.
    b.sp.
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Отново по стар соц модел - забрани, ограничения и рестрикции. А от времето на Петър I се знае (и ние сме го попили от "освободителите"), че всяка забрана е благодат за чиновника, защото позволява корупция! А нещо в посока облекчения за електроавтомобилите? Бонуси за придвижващите се с велосипед? Защо на ромеите може печки без пари, а за децата ни няма безплатно колело? Стимулиране на ходенето пеша - по една водичка за пешеходеца? А, не, не, то по пътищата на Родината всяка чешмичка беше унищожена или поне добре затапена, а до нея изникна будка, продаваща Кока Кола, а аз за София питам... Не, забрани и рестрикции умеем ние и то, както каза колега по-горе, все на гърба на обикновения човек!

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#13] от "DDR":

    За тях няма да важи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Мисля, че това ще доведе до следните неща:
    - хората ще си плащат глобите и ще продължат да карат с кавато кола имат
    - ако не стане първото, просто ще се изселят от София
    Може накрая да има чист въздух, но може да няма хора, които да му се радват. Ама то за какво са ви хора? Аааа, забравих, за да дават пари, значи тази последната точка отпада и остава само първата.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  20. 20 Профил на Vasil Angelov
    Vasil Angelov
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Като живущ в баш-центъра, за винаги ще помня онези 1-2 седмици през 2020та когато в страната имаше тотален локдаун. Когато КОВИД удари за пръв път.

    Е тогава, за ПРЪВ ПЪТ от поне 30 години използвах балкона си, който гледа към оживен булевард. Изнесохме си малка масичка и вечеряхме там.
    А сутрин, въздуха в София беше чист като този на Витоша

    беше СТРАХОТНО. И всичко това, защото нямаше автомобили.

    Изобщо да не ми говорят разните 'специалисти', как не било от колите...
    Дрън дрън. Цяла централна София го усети това директно с белите си дробове!

    Така че - да спират и да ограничават -имат моята пълна подкрепа - като живущ в центъра.

  21. 21 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 645 Неутрално

    "ама аз само за 5 минути..."
    И какъв ще бъде ефективният контрол на тази забрана? Щото е ясно отсега, че всички видове 20 годишни баничарки ще продължат да зареждат магазинчетата и лавките по Шишман и другите по-оживени улици.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vasil Angelov":

    На кой булевард ти е балкона?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#21] от "herbaltea":

    Никакъв. Само с камерите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Хайде честито на живеещите в центъра, ние в крайните квартали не искаме чист въздух. Около "Г.М.Димитров" примерно минават повече автомобили отсколкото в центъра.

    Не им схващам логиката освен, абсолютна дискриминация.

    Любовта ще спаси света!!!
  25. 25 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Като живущ в баш-центъра, за винаги ще помня онези 1-2 седмици през 2020та когато в страната имаше тотален локдаун. Когато КОВИД удари за пръв път.Е тогава, за ПРЪВ ПЪТ от поне 30 години използвах балкона си, който гледа към оживен булевард. Изнесохме си малка масичка и вечеряхме там.А сутрин, въздуха в София беше чист като този на Витошабеше СТРАХОТНО. И всичко това, защото нямаше автомобили.Изобщо да не ми говорят разните 'специалисти', как не било от колите...Дрън дрън. Цяла централна София го усети това директно с белите си дробове!Така че - да спират и да ограничават -имат моята пълна подкрепа - като живущ в центъра.
    —цитат от коментар 20 на Vasil Angelov


    Не знам защо се мъчите и се самоубивате с тоя център. 2 седмици чист въздух не могат да компенсират цял живот дишане на отрови, то е по-зле от заклет пушач на някои места.

  26. 26 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Като живущ в баш-центъра, за винаги ще помня онези 1-2 седмици през 2020та когато в страната имаше тотален локдаун. Когато КОВИД удари за пръв път.Е тогава, за ПРЪВ ПЪТ от поне 30 години използвах балкона си, който гледа към оживен булевард. Изнесохме си малка масичка и вечеряхме там.А сутрин, въздуха в София беше чист като този на Витошабеше СТРАХОТНО. И всичко това, защото нямаше автомобили.Изобщо да не ми говорят разните 'специалисти', как не било от колите...Дрън дрън. Цяла централна София го усети това директно с белите си дробове!Така че - да спират и да ограничават -имат моята пълна подкрепа - като живущ в центъра.
    —цитат от коментар 20 на Vasil Angelov


    Не знам защо се мъчите и се самоубивате с тоя център. 2 седмици чист въздух не могат да компенсират цял живот дишане на отрови, то е по-зле от заклет пушач на някои места.

  27. 27 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    До коментар [#5] от "doctor.no":
    Къде си виждал такси дизел, бе, това да не ти е Германия? Тук карат на метан.

  28. 28 Профил на Гошо Диша
    Гошо Диша
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Като караме колите, които европейците хвърлят...

  29. 29 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#19] от "Боян Цветков":

    хора ще има и ще дишат по-чист въздух, ще са по-здрави и ако ще ходят повече пеша

  30. 30 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vasil Angelov":

    и аз усетих същото, просто не можех да повярвам

  31. 31 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1914 Весело

    До коментар [#26] от "bobyb":

    като не знаеш, и не си живял в центъра - няма и да разбереш

  32. 32 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Дизелите с екостандарт до Евро 4 са виновни за 86% от фините прахови частици и 56% от азотния оксид във въздуха на София, пише в международен доклад за ефекта от въвеждането на зона с ниски емисии в столицата.
    --------------------

    Карам дизел Евро 4, ама каква файда - "Лукойл" зарежда бензиностанциите с такъв страхотен боклук, че вероятно замърсявам поне два пъти над очакваното.

    Как знам, че горивото у нас е боклук ли? При чисто нов акумулатор (замерен - работи) и изправни свещи не мога да запаля при 2 градуса над нулата!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  33. 33 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Тъй, а какво правят тия като мене с чуждестранна регистрация? Щото аз имам еко стикер, ама не е български и няма да го разпознават камерите... Това значи ли, че на всяко минаване край камера ще ме глобяват?

  34. 34 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jazz":

    А не е ли по-добре да се забрани презастрояването - няма логика на парцел 300м2 да се дига небостъргач и тротоар 1метър.

  35. 35 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 133 Весело

    Простотия и псевдо мерки. А нещо за миене на улиците, за събиране на боклука без да остава петно от буклуци след вдигане на контейнера, оправяне на тротоарите,строителството..Или ще си живеем в калната кочина и ще отчитаме дейност на гърба на хората, без разбира се да има какъвто и да е резултат.
    —цитат от коментар 1 на terminal velocity


    Обичам поетични, доброжелателни и подбуждащи добро настроение думи рано сутрин .:)
    Ами какво да ти кажа готин, ..ти и лични 100 чистачи да имаш няма как да се изчисти първо чернотията в теб самият
    Ела ми на гости и ще видиш как при нас е чисто уютно, усмихнато и потънало в цветя. Защото си го правим ние хората живеещи там. Не чакаме никой да ни го свърши!
    А дори и да има външно влияние , винаги с правилните дейсвия / и известно настояване / всичко си е поставяно на мястото. Не казвам ,че е безпроблемно но резултататът е фантастичен.
    А мерките са абсолютно необходими и дори малко закъснели . Крайно време е да погледнем на града в който живеем като на наша ценна инвестиция , която ще дава девиденти и за поколенията след нас

  36. 36 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нинов":

    Не е съвсем вярно. На острова, където ходиш на почивка, мият улиците след сигнали.

  37. 37 Профил на Red Dragon
    Red Dragon
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#1] от "terminal velocity":

    Такава мизерия в град столица като в София, не съм виждал никъде другаде в Европа, включително и в тези на бившите съветски републики.

    Колкото по-късно си се родил след 1989 та, толкова по-лошо си живял по времето на комунизма.
  38. 38 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 541 Любопитно

    Много добре. Даже както съм казвал и преди - трябва да има пълна забрана за автомобили в центъра на София, и да се ограниат коли по-стари от 10 години, изобщо да не могат да влизат в града.

    Трябва да се ползва повече градски транспорт, защото градът е на хората, не на колите.

  39. 39 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#12] от "Gavril":

    Да ти кажа не ме засяга лично особено. На село си живея 90% от времето. Чисто принципно критикувам поредното прехвърляне на отговорността и бремето на гърба на хората с предварително известен 0 ефект.
    Ако мислиш, че това ще реши какъвто и да е проблем, просто не те слуша главата. При цялата мизерия и кал до колене, това с колите е капка в морето. Напълно безсмислен тормоз, колко някой да каже че се 'взимат мерки'.

  40. 40 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 62 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vasil Angelov":

    а като изригна Тонга светна ли ти, че движението на планетата и ветровете ще замърси в пъти повече от колите за цяла година? А останалите вулкани? Кретитата, дето взимат решения в зелено просто са си кретита, а и знае ли човек какво печелят от глупостта си?

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#32] от "majorman":

    Този въпрос за качеството на горивата никой не го повдига. Бълен боклук са повечето.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Весело

    До коментар [#33] от "Mike":

    Няма да се излагаме пред чужденците. За теб е гратис.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2278 Любопитно

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Целогодишно като в други европейски градове. Освен това на таралясниците с Евро 4 и надолу да им актуализират данъците с коефициент, като минималната основа да е поне 200 лв.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Весело

    До коментар [#38] от "Андерсен":

    Ти на колко години си и колко деца имаш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Весело

    До коментар [#43] от "Consumer":

    Не си разбрал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Много добре. Даже както съм казвал и преди - трябва да има пълна забрана за автомобили в центъра на София, и да се ограниат коли по-стари от 10 години, изобщо да не могат да влизат в града. Трябва да се ползва повече градски транспорт, защото градът е на хората, не на колите.
    —цитат от коментар 38 на Андерсен


    ----------------

    И защо само в центъра. Защо трябва да има разлика между центъра и кварталите?

    Любовта ще спаси света!!!
  47. 47 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2278 Любопитно

    До коментар [#45] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Би трябвало да е, освен ако както винаги го побългарят.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  48. 48 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Добре че не живея в тази дупка, наричана от по-претенциозните аборигени "столица", но приличаща на средно западнал селскостопански център.

    Знанието е сила, информацията - власт
  49. 49 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    Глупости на търкалета! След забраната тези автомобили ще трябва да заобикалят центъра, ще изминават по-дълъг път и ще замърсяват повече. А София е в котловина, замърсяването ще си остане в София и центъра!

    И ми е пълна мъгла, защо след като дизелите Евро 4 са виновни за 86% от фините прахови частици, забраната е и за по-чистите бензинови евро 1 и 2 ?!?!?!?!?! Но като оставиш решенията на кретени, като Дандупшкова и малоумни вредители, като Кръстев, така става!

  50. 50 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    До коментар [#19] от "Боян Цветков":хора ще има и ще дишат по-чист въздух, ще са по-здрави и ако ще ходят повече пеша
    —цитат от коментар 29 на alg57373608


    Верваш ли си? Сериозно ли верваш, че можеш да оставиш на трупчета 20% от автомобилния парк на София? Това са над 200 000 возила! КАто излязат едни 200 000 сърдити граждани на жълтите павета, всякакви забрани ще паднат на секундата. А въздуха в София ще се изчисти значително, щото с толкова народ в центъра, София е блокирана.

  51. 51 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 62 Неутрално

    на "умниците" трябва да се обясни, че всеки човек отделя около 3 кг. газове на ден. Лесно е за смятане. Като се изчисли и колко гр. се отделят от изгарянето на 1 л гориво от автомобилите да се реши кое е по-вредно - 1 млн. "граждани" или 1 млн автомобили? Да не се забравя и фактът, че повечето от решаващите не са софиянци, а пришълци и носят само беди. Ако си отидат по родните места колко коли ще останат в СФ?

  52. 52 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    Не разбирам що за мазохист изобщо би искал да кара в центъра на София, или даже в София изобщо. Аз моята кола я ползвам само за да изляза от града или най-много за багажника, когато трябва да пренеса голям товар или покупки.
    —цитат от коментар 7 на pox321090956


    Освен за това, кола е нужна и на инвалиди, както и на хора гледащи възрастен човек, дете или старо болно куче. Който няма пари за по-хубава кола, но все пак поддържа кола, явно не го прави за чисто удоволствие. Това е което талибанина Кръстев явно не може да захапе. В същото време топлофикациите и енергоемките производства в Софи и около са виновни за 80% от замърсяването. Та чист въздух няма и няма да има, просто да създадем едни проблеми на хората, че са им малко.

  53. 53 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#32] от "majorman":

    "При чисто нов акумулатор (замерен - работи) и изправни свещи не мога да запаля при 2 градуса над нулата!"

    Две забележки.Първата е че стойности се измерват.Замерва се с камъни.Втората е че скоростта на въртене на коляновия вал, която е критично важна особено при "палене" при студено време не зависи единствено от заряда на батерията.

  54. 54 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Браво - депутатите на жълтите павета, и кметицата на Московска ще дишат по-чист въздух. А ние в кварталите - нас може да ни осмърдяват всякакви баракуди вкл. Евро-1. Както и печки, горящи пластмаси, гуми, и парцали.
    Ако са открили, че някоя си категория коли замърсяват и са твърде вредни, нека ги забранят в целия град. Да си ги карат на село, където духа вятър. В София доста квартали даже имат по-висока гъстота на застрояването и трафика от центъра. Ако ще се грижим за хората, нека това включи целия град, а не само центъра, където я живеят 20-30 хиляди човека, я не.

  55. 55 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 286 Неутрално

    [quote#15:"Нинов"][/quote]

    В Париж улиците се мият ВСЯКА вечер

  56. 56 Профил на nrgbg
    nrgbg
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Проблемът не в идеята, а в изпълнението. Реално замерването при прегледите няма никакво значение, а само евростандарта, който така или иначе го имат колите. На ГТП пред мен кола с по-малък двигател и с по-лоши стойности от измерването получи по-добра категория от мен, защото е по-нова.

  57. 57 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Ха-ха, единият живеел в центъра и мрънка, че му е мръсно и шумно. Другите пък мрънкат, че и по кварталите било така, но и те били хора все пак. Епа, да не ви бие някой по главата да живеете на такива места, бре "гражданя"? Като искаш да ти е тихо и чисто, кво се буташ в кочината или курника при прасетата и кокошките? По цял свят центъра и кварталите с жилищни блокове са или гета за бедни, или гета за "бохеми". Ама, не, вие ще преборите тази "аксиома" с мрънкане по форуми и сутрешни телевезионни блокове, и пилене на главата на кмета. Ми, успех в битката с вятърните мелници!

    Нормалните хора сме на село, или както е модерно - в предградията. Аз отскоро съм така (да ви е яд!).

    А най-смешното, е че на всичкото отгоре давате по две-три торби за тия "жилища" в столицата и после се почва със сълзите как това било, онова било. Няма такова безумие...

  58. 58 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    Изобщо да не ми говорят разните 'специалисти', как не било от колите... Дрън дрън.
    —цитат от коментар 20 на Vasil Angelov


    Напротив, дрън дрън е, защото са направени измервания и се знае точно откъде идва замърсяването. В Пловдив 15% се дължи на автопарка, в София 10%. Дори пълното премахване (а не замяната) на 20% от автомобилите няма да изчисти въздуха с повече от 2-3%. Това са фактите. Останалото е дрън, дрън.

    Кое замърсява повече? Лек автомобил евро 1 каран при нужда 4-5 пъти в месеца или евро 4-6 джипка всеки ден с по 2-3 курса из София?

    Забраната е простотия!

    Евро-стандарта, както и обема на двигателя трябва да се облагат с данък в зависимост от изминалите километри или литрите бензин!!! Това единственият справедлив и ефективен начин, да се реши трайно проблема.

    Така автомобили с нисък евро стандарт, както и мощни автомобили няма да са изгодни за навъртащите много километри. Това ще редуцира трафика и ще поощри хората да ползват градски транспорт. В същото време при нужда колата все пак ще е ползваема.

  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    [quote#15:"Нинов"]
    —цитат от коментар 55 на pamplemousse
    В Париж улиците се мият ВСЯКА вечер[/quote]

    с вода ли ги мият или само ги стържат с четка?

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#53] от "zapatero":

    При дизела са важни три неща. Горивото, впръскването му и компресията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#58] от "Гражданин":

    Колите на газ колко замърсяват? Или тези на метан??

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Гледайки коментарите стигам до следния извод. Гласоподавателите са живущи в центъра на София и природонаселението е длъжно да се съобразява с тях. Гласоподавателите четат предимно Дневник. Гласоподавателите ще реват крокодилски сълзи, когато тия ги смъкнат от власт/не спечелят избори. Проблема е в самото градоустройство и това, че голяма част от трафика минава през въпросният център. Как аджеба ще спреш трафика на милионен град за да може някво парвеню да си пие соевото сокче на терасата. Другото е, че има поне 2 теца в непосредствена близост до въпросният център, които ползват агрегати от 60те. В Русе един тец и няколко предприятия правят въздуха софийски. Ще трябва ли и тук еко зона или по-скоро закриване на стари мощности и откриване на нови.... на едни 20-30км от някой краен квартал ?

    ТЛДР: Слагат каруцата пред коня... работата на парче продължава. Промяната е още от същото.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  63. 63 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нинов":Не е съвсем вярно. На острова, където ходиш на почивка, мият улиците след сигнали.
    —цитат от коментар 36 на sasoss


    За кой остров става дума?
    - Майорка?
    или
    - Сицилия

    Трябва също да уточним какво се разбира под "миене на улици"?

    Доколкото разбирам в Б-я имат предвид съветския метод човек ходещ с маркуч след водоноската.

    Ето една снимка:
    https://stavrev.net/topic/redovno-miene-i-metene-na-ulitsite/

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  64. 64 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 295 Неутрално

    А тия, хората с по-стари автомобили - те не са ли граждани на тая държава и не плащат ли и те данъци и с техните данъци не се ли поддържа също тоя център на София, дето ще им забраняват да влизат?
    А?
    Горния въпрос е и към тия, живущите в центъра, дето настояват никакви коли да не влизали там. Никакви, ама без да броим вашите, а, нале другаре?
    Тея улици, дето си живейкате вий централно и с моите данъци се поддържат, ало-о-о!
    Тва решение требва да се обжалва.

  65. 65 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#57] от "krasi_kara":

    ...Лилави сър. Умни и красиви... лилави.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  66. 66 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#60] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете не продавайте на краставичар краставици! Загубата на налягане в горивната камера преди впръскване зависи точно от скоростта на въртене. Условие за правилно протичане на предпламенния процес е високо налягане и температура в края на сгъстяването.

  67. 67 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    ТЛДР: Слагат каруцата пред коня... работата на парче продължава. Промяната е още от същото.
    —цитат от коментар 62 на Deadpudding


    Общината прехвърля проблема върху по-бедните софиянци. Което няма да го реши. Само ще създаде проблеми на куп хора.

    Живея в центъра и въздуха е лош, да и искам да се подобри. Но тази мярка просто е неадекватна и в тотално грешна посока! Не можеш да вземеш колата на инвалид с ниски доходи! Какво ще прави след това? Ще ходи пеша за здраве? Кристиан Кръстев е тотален кретен, трябва да го махнат по възможно най-бързия начин от общината. Въпросният тип е начело на ГМ. ГМ е една абсолютно безполезна идиотщина. Събира милиони от такси и глоби, до сега не са решили нито един проблем в София. Само ги задълбочават още повече. Кристиан Кръстев е неспособен да направи каквото и да било смислено за София. Абсолютно неадекватен човек.

  68. 68 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    Тва решение требва да се обжалва.
    —цитат от коментар 64 на Сгугню


    Не само, че трябва да се обжалва, трябва да се ТЪРСИ ПЕРСОНАЛНА ОТГОВОРНОСТ!

    Идиотът, взел това решение, трябва да докаже, че го е взел аргументирано и че има реална обосновка за него. За да сложиш на трупчета 20% от автопарка (в случая 200 000 автомобила) трябва да имаш много солидни аргументи!

    Ако не може да се аргументира - да изплаща обещетения на потърпевшите! Лично, не от общинската каса.

  69. 69 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Аз съм категорично за в центъра на града да се ползва изключително градски транспорт.
    Стига да не наложат задължително жигосване и за неговото ползване.

    Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
  70. 70 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Отлично. Трябват и по-строги мерки и не само в центъра а за целия град.

  71. 71 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    До коментар [#58] от "Гражданин":Колите на газ колко замърсяват? Или тези на метан??
    —цитат от коментар 61 на КМЕТ В СЯНКА


    Това са бензинови двигатели. Имам предвид и тях, те естествено също замърсяват много по-малко от дизеловите.

    Има начини да се ограничат замърсяващите автомобили, но начина не е със забрана за движението им. Може да се оскъпи ползването им, може да се забранят за продажба и т.н., но не и със забрана за ползване. Това са глупостите на Криситан Кръстев!

  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#66] от "zapatero":

    грешиш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 473 Гневно

    До коментар [#2] от "B52":

    Мда, само тия, дето сте "израснали в района" ще си търкаляте таралясниците там. 'щото вашите таралясници са по-малко таралясници от тези на другите хора.

    Аз не съм израсъл в района, но докато имам жилище там, ще си регистриам таралясника (точно с евро 4) и ще си го търкалям, за да си возя децата и възрасните родители, напук на Столична община и бакшиште, дето за курс по-къс от София - Пазарджик/София - Сливница (разбирай - Младост и Люлин) не палят. И ще го правя това успоредно с настоявянето най-накрая този център да стане такъв, че кола да не ти трябва, след това да забранява. Или докато не ме спонсорират за кола с ЕвроЧопорнайсе, та да им отговаря на пикливите зони.

    Кристияне, Кристияне.... мислете, мислете. Със забрани нищо хубаво няма да постигнете.

  74. 74 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 104 Неутрално

    Ако не важи и за живеещите в нискоемисионните зони, няма смисъл.
    Между другото, при регистрация в кат няма еко стикер, само първоначален преглед за 12 месеца.

  75. 75 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2278 Любопитно

    До коментар [#73] от "911":

    Съгласен, никакви забрани, просто високи данъци, хилядарка на трошка и сами ще ги карат за скрап.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  76. 76 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 665 Неутрално

    "Дизелите с екостандарт до Евро 4 са виновни за 86% от фините прахови частици и 56% от азотния оксид във въздуха на София"

    Егати глупостите!!! Предлагам да осъдим поръчителите на тази измама, финансирана при това с обществени средства! Другият вариант е отново да изберем същите! И да не забравите ББ от СС, че без него сме за никъде!

  77. 77 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 665 Неутрално

    А тия, хората с по-стари автомобили - те не са ли граждани на тая държава и не плащат ли и те данъци и с техните данъци не се ли поддържа също тоя център на София, дето ще им забраняват да влизат?А?Горния въпрос е и към тия, живущите в центъра, дето настояват никакви коли да не влизали там. Никакви, ама без да броим вашите, а, нале другаре?Тея улици, дето си живейкате вий централно и с моите данъци се поддържат, ало-о-о!Тва решение требва да се обжалва.
    —цитат от коментар 64 на Сгугню


    Ако са граждани, да са излезнали да гласуват, а не да оставят решението в ръцете на жителите на Филиповци, Факултето, Хр.Ботев и др.по-малки маали, които не само че не карат дизел, ами и градския транспорт ползват бадива. Каквото повикало, такова се обадило.

  78. 78 Профил на Vasil Angelov
    Vasil Angelov
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#58] от "Гражданин":
    Ама дай ги тия замервания
    Защото аз намирам други такива. Както и в статията се споменава същото - два са основните стълба - автомобилен транспорт и твърдо гориво(зимата).

    Нека не си измисляме факти, с които да се оправдае нищоправенето.
    ВСЯКА СТЪПКА в правилната посока, колкото и да е малка, е правилна. Стъпка по стъпка се оправят нещата. Ограничаване, обновяване, миене/чистене, ред в паркирането по кварталите - ВСИЧКО трябва да се бори едновременно.

  79. 79 Профил на Vasil Angelov
    Vasil Angelov
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#76] от "ivanpopov":

    и защо? Не ти са изгодни резултатите от изследванията ли?
    Това е като с изборите бе - на много хора не им отъврат резултатите, обаче те са такива каквито са.
    Евро4 повечето автомобили нямат DPF (филтър за твърди частици). Това е основното.
    Само погледни числата в табличката, и сравни стойностите за Euro3,4,5a,5b u 6 - всеки следващ стандарт е в ПЪТИ по ограничаваш от предходния. Не е просто някаква си цифричка
    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards #Emission_standards_for_passenger_cars

  80. 80 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#79] от "Vasil Angelov":

    Защото не се гледат показателите а годината на производство.
    Доста НЕумно!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#79] от "Vasil Angelov":

    Кажи за колите на газ и метан.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2278 Весело

    До коментар [#81] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Преди да навлязат електричките: Газта е за готвене, Нафтата за топлене, а Бензина за каране.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  83. 83 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#82] от "Consumer":

    А метанът?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  84. 84 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2278 Любопитно

    До коментар [#83] от "КМЕТ В СЯНКА":

    За отопление, гореща вода и готвене.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  85. 85 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    "Вчера заместник-кметът по транспорта на София Кристиан Кръстев обяви, че в част от центъра на София през февруари скоростта на движение ще се ограничи до 30 км/ч. "

    Пълна идиотщина!
    Ако взимат такова решение, да конкретизират, до какво очакват да доведе мярката - с колко ще се подобрят показателита?! Иначе ще бъде поредната глупост, която само ще щави шофьорите.
    Нека започнат със забрана за влизане на селските автмобили, да видим как ще се отрази и да караме с останалите забрани после...

    I Want To Believe
  86. 86 Профил на Kaka Mara
    Kaka Mara
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#67] от "Гражданин": Само Кръстили е за махане? Всички начело с крадливота кметица изритани с шутове!

  87. 87 Профил на svv03688321
    svv03688321
    Рейтинг: 795 Неутрално

    То и без това центъра не е замислен за автомобили а за каруци ...

  88. 88 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2278 Весело

    До коментар [#87] от "svv03688321":

    И файтони!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  89. 89 Профил на 9999
    9999
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Знаеш ли кога некой, че ме сопре да си влизам у центърО особено па вечер. Тамън никогаш.

  90. 90 Профил на 9999
    9999
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#48] от "pag":

    И аз се радвам, че не живееш в тази дупка наречена столица. Така ми е писнало да гледам селяци и не защото са от провинцията, а щото поведението им селяшко.

  91. 91 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3845 Неутрално

    До коментар [#84] от "Consumer":

    Къде това?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 92 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 286 Неутрално

    [quote#59:"Нинов"][/quote]

    С вода И с четка. Имат и малки МПС-та с въртящи четки, но основното е с вода и четка - ръчно.

  93. 93 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1115 Весело

    До коментар [#48] от "pag":И аз се радвам, че не живееш в тази дупка наречена столица. Така ми е писнало да гледам селяци и не защото са от провинцията, а щото поведението им селяшко.
    —цитат от коментар 90 на 9999


    Спокойно, няма шанс да ви дразня точно аз - ходя до София няколко пъти в годината и то в събота или неделя, когато Ваши Благородия "столичаните" дефилирате със служебните коли из родните си села за да впечатлявате роднините...

    Селяците, които така дразнят Ваше Благородие, са си ваши, родни, "столични" селяци, някои трето-четвърто поколение "кореняци".
    Такава ви е атмосферата, затова израстват "селяци" - просташко-нахална, завистливо-скандалджийска, мутрофилско-тарикатска, ръгане с лакти, горе-долу като в някакво телевизионно риалити.
    Enjoy, както казват у наше село...

    Знанието е сила, информацията - власт
  94. 94 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#76] от "ivanpopov":и защо? Не ти са изгодни резултатите от изследванията ли?Това е като с изборите бе - на много хора не им отъврат резултатите, обаче те са такива каквито са.Евро4 повечето автомобили нямат DPF (филтър за твърди частици). Това е основното.Само погледни числата в табличката, и сравни стойностите за Euro3,4,5a,5b u 6 - всеки следващ стандарт е в ПЪТИ по ограничаваш от предходния. Не е просто някаква си цифричкаhttps://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards #Emission_standards_for_passenger_cars
    —цитат от коментар 79 на Vasil Angelov


    Ти си поредният дървен философ, който е виждал кола само от външната страна.

  95. 95 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#92] от "pamplemousse":

    Най-якият е съветският метод с цистена и човеци държащи маркуч.
    Струята е толкоз силна, че операторът трябва яко да се наведе напред, за да не го бутне откатът.

    Помня като малък с часове съм ги гледал как измиват калищаците.
    Даже от време на време вадеха клещи да стегнат мущука, който се разтваряше от налягането на водата.



    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  96. 96 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#67] от "Гражданин":

    Абе наживях се и аз в идеален и широк център на Софето ака Гоуемото Село. Кой иска чист въздух на село е мястото(истинското). И никой не може да ме убеди, че смогове като тези 2019та и 2020та (слава богу се разкарах от тоя cesspit) са от автомобили. Да минали годинки пак беше мръсно, но не толкова. И проблема не е в конкретен човек, а като цяло в централния процесор. И по-точно мнението, че като вземеш някоя добра практика от Запад, значи ще работи и безупречно тук. Е да ама не. Нито имаме трафика който имат в Париж (заради който едно такова ограничение би било адекватно, като регулация), нито в центъра на Париж имат ш***ан ТЕЦ. Ма нейсе, умнокрасивото copy-paste-ва като съветски пролетарий и после се чуди що има евтин и неработещ добре ripoff. Уви някой ден ще се сетят, че частта с умното трябва да се раздвижва от време на време, а не да стои като свободен електрон. Но като всяка реална промяна, ще дойде бавно и болезнено.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  97. 97 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#72] от "КМЕТ В СЯНКА":

    72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4590
    14:12, 18 яну 22
    Неутрално

    До коментар [#66] от "zapatero":

    грешиш.

    Кмете не става с просто твърдение.Просто това ми е специалността. ДВГ. Имаше такава специалност във ВМЕИ-София и Варна и ВИММЕСС-Русе.

  98. 98 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#97] от "zapatero":

    И за да ти стане ясно, това което ти наричаш "компресия" е налягането в края на хода на буталото към ГМТ в края на такт "сгъстяване".Загубата на налягане се увеличава с намаляването на скоростта на буталото а тя зависи от скоростта на въртене на коляновия вал с който са свързани чрез коляно-мотовилковия механизъм. Има такова понятие "минимална честота на въртене за пускане в ход на ДВГ". За дизеловите двигатели тази честота(скорост на въртене) е по-висока.Започна ли да разбираш или ще искаш още "ликбез" ?

  99. 99 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    и защо? Не ти са изгодни резултатите от изследванията ли?
    —цитат от коментар 79 на Vasil Angelov


    Ти знаеш ли кое е изследването? Нека ти кажа.

    Значи, за ДВА ДНИ слагат уред за засичане на газове и номера на автомобили покрай това(да броят миналите) на Алея Яворов. Засичат към 10000 коли минали май бяха 13000 пъти. Резултатите от измерването на газове самата организация, която прави изследването, обявява, че са ОПОРОЧЕНИ И НЕИЗПОЛЗВАЕМИ. Срещу номерата лепят тип и година на автомобила и вадят "анализ".

    Ето това ти е великото изследване и всъщност как е доказано замърсяването, как е обоснована нуждата от зона и забрана. Имаме си поръчка от ЕС по европрограми да забраняваме стари коли и да харчим за екология. Поръчваме проучване да докаже великата нужда. То се проваля и обявяваме данните за лоши, за да не ги анализира никой примерно, че замърсяването не е чак толкова високо или каквото и да е било. Пускаме си поръчаната щуротия с обосновка "проучването".

    Ами, то аз така може да реша да продавам желирани бонбонки с добавка кисело мляко. За да ги продам, поръчвам едно изследване, в което 70% от децата казват, че са гадни, но пускам задължителна покупка на бонбонките, щото са много вкусни и предпазват децата под 10 годишна възраст от огромния за тях проблем разширени вени. Горе-долу така действат за тия поръки от Брюксел.



  100. 100 Профил на elena_pipilota
    elena_pipilota
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#95] от "Нинов":
    "Най-якият е съветският метод с цистена и човеци държащи маркуч.
    Струята е толкоз силна, че операторът трябва яко да се наведе напред, за да не го бутне откатът.

    Помня като малък с часове съм ги гледал как измиват калищаците.
    Даже от време на време вадеха клещи да стегнат мущука, който се разтваряше от налягането на водата."

    Точно така мият всяка сутрин центъра на Париж. Огромни маркучи, обливат всичко с вода и после с четки събират боклука.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK