Коронавирусът в България: новите тестове за учениците са с 30% по-евтини

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (154)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Ще умрем!
    Всички ще умрем!
    Армагедон иде!
    Само ваксинираните ще оцелеят!

  2. 2 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Всеки четвърти тест е положителен, значи на опашките е най-опасното място за хващане на вируса.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  3. 3 Профил на Christo Roussanov
    Christo Roussanov
    Рейтинг: 419 Неутрално

    И какво от това!???

  4. 4 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 925 Разстроено

    Нека антиваксърите да осмислят горната статистика. Заради тях сме на този хал!

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1792 Гневно

    Къде е "просто киро" за да ни информира как "работят" мерките?
    Къде е така нареченият "министър" на остатъците от здравеопазването?
    НЕДОСТОЙНИ!!!

  6. 6 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Очаквано това е новия по заразен вариант Омикрон. Хубавото, е че не е толкова опасен. Аз го изкарах около Нова година пиех парацетамол и ми мина. Но съм ваксиниран.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  7. 7 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Нека антиваксърите да осмислят горната статистика. Заради тях сме на този хал!
    —цитат от коментар 4 на papunqk


    Правителството и ваксърите са виновни за тази статистика.
    Ако нямаше мерки - болните и починалите от коронавирус щаха да са поне двойно по-малко.

  8. 8 Профил на niko ivanov
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 561 Любопитно

    50k са близо 1% процент от реалното население на страната. Изникват няколко интересно въпроса:
    Колко често се тества един и същи човек?
    Какво е тегнологичното време за вземане на една проба? Предвид броя на лабораториите и лаборантите може ли да разчитаме на тази статистика? Колко човека в държавата се занимават да тестват един на всеки 100 българи всеки ден?

  10. 10 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 392 Весело

    Нека антиваксърите да осмислят горната статистика. Заради тях сме на този хал!
    —цитат от коментар 4 на papunqk


    То и французи, нидерландци, и т.н. набодени като игленици така викат!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5782 Неутрално

    И в Германия случаите са над 100 000, рекорд от началото на пандемията.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    Както се оправдаха сега по ТВ от новата власт, нямало проблем. Властта не била виновна, то просто много тестове правели. Нищо, че всеки 4ти е позитивен, всеки си преценя.

    Нищо, че 4та вълна рязко премина в 5та. Нищо, че на седмица измират повече хора, отколкото жертви на ПТП годишно имаме.
    За сметка на това, в България имало фашистки режим(по думите на КирилП в РСМ) и ще си фъркаме София-Скопие, за сметка на данъкоплатеца.
    Бог да пази България.

    🇷🇺🚢🚶🤬
  13. 13 Профил на Sanyu
    Sanyu
    Рейтинг: 79 Неутрално

    Ееей не се спряха с тези числа.
    Няма събота, няма неделя.
    Всяка сутрин едно и също.
    Само вирус, само числа, само страх.
    Стига вече, не разбрахте ли, че този метод не работи?

  14. 14 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 392 Весело

    Очаквано това е новия по заразен вариант Омикрон. Хубавото, е че не е толкова опасен. Аз го изкарах около Нова година пиех парацетамол и ми мина. Но съм ваксиниран.
    —цитат от коментар 6 на angevins


    Жената и детето също -не ваксинирани:
    -Жената кашля 2 -3 дена
    -детето от теста разбра ЧЕ трябва да е болно
    -Аз преболедувал преди близо 2 год. -не можах да го хвана , въпреки че спах при жена си и преносно и буквално

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  15. 15 Профил на alg57373608
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Ан Он
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Броят на позитивните тестове е висок, но смъртността е ниска, така че нека не се ошашкват хората. Аз го изкарах Омикрона много леко, но съм преболедувал ноември 2020-та. Беше ми кофти около 3-4 часа - силно главоболие и дращене в гърлото. Пих витамин Ц, цинк и витамин Д, както и предишният път. И винаги ходя с Оралмед спрейче в чантата - ако усетя някакво дразнене си пръскам в гърлото.

  18. 18 Профил на Ан Он
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 561 Разстроено

    До коментар [#15] от "alg57373608":

    От къде тая злоба в 8 сабахлемта, бе господине?
    Вярвам, че има някои лични въпроси на които има спешна нужда да си отговорите…

    “Нещастниците - антиваксъри и пред собствения гроб да застанат”

  20. 20 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1651 Весело

    До коментар [#19] от "dwr30648311":

    ако беше злоба, нямаше да е толкова нежен и прибран изказа ми:)

  21. 21 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    Антиваксъри заразяват антиваксъри. Естествен подбор.

  22. 22 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 822 Неутрално

    "Всички ще умрем, а сега наздраве!"

  23. 23 Профил на pag
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Умрелите са от преди поне 2-3 седмици болни, т.е. преди омикрон, както и тия в интензивно. Все пак вирусът иска 3-4 дни до положителен тест и първи симптоми плюс след това 5-7 дни за развитие на пневмония, ако не и повече. Така че за омикрон още е рано да се говори дали увеличава тежко боледуващите и умрелите или не.

    Броят заразени си знаем, че с омикрон се покачва. Важното е дали боледуват тежко или не. При тоя брой се вижда ясно, че заразените на 100000 ваксинирани са колкото заразените на 100000 неваксинирани. Т.е. ваксините и сертификатите не помагат срещу заразяване и са безсмислени. Най-много като в Англия за декември 2021 да стигнем брой заразени ваксинирани на 100000 да е по 2-3(спрямо възрастовата група) на неваксинираните, т.е. толкова по-висок шанс за заразяване на ваксиниран, щото щъкат "безсмъртни".

    Ако се вижда от МЗ, че омикрон е опасен, то да правят мерки за всички еднакви, за да се спре заразата. Ако няма опасност от тежка болест и смърт, да пускат всички на свободен режим. И в двата случая сертификатите трябва да отпаднат. Не може да налагаш документ с 0 медицинска обосновка и нулев или отрицателен ефект с единствена цел натиск за "доброволен избор". Това си е чиста дискриминация, защото ничие здраве не пази.

    Няма да говорим какво става с "да се ваксинират първо най-рисковите" и "абсолютно всички да се ваксинират". Пример- умрелият в русенско с 5 байпаса. Беше натиснат от немците, ама то и тук натам отива за хората.

  25. 25 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 125 Весело

    До коментар [#1] от "atmanpg":

    Контра: Само непрепарираните ше оцелеят!

    мурзилка
  26. 26 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 578 Разстроено

    Всеки антиваксър и неваксиниран средновековно разсъждаващ човек е виновен за тези заразани всеки ден. Не мога да повярвам че има толкова нагли и глупави хора да отричат медицината и най-върховите постижения на науката заради изключително глупави и недостоверни измислици.

    Това трябва да се третира като непредумишлено убийство.
    Такива неваксинирани трябва да бъдат маркирани и осмивани от цялото общество, трябва да им се отнемат правата, трябва да се отделят от здравомислещите хора, защото заради такива като тях все едно се връщаме с средновековието

  27. 27 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Продължаваме с антирекордите в средния дневен брой на регистрираните заразени последните седем дни - 6792. Видимата част на айсберга продължава да расте...
    В скоби е показано какъв би бил среднодневният брой на за стандартен период с два почивни, един следпочивен и четири обикновени делнични дни
    24-30.6 - 70
    ...
    7-13.7 - 54 /минимум/
    ...
    25-31.7 - 204

    25-31.8 - 1521

    9-15.9 - 1499

    24-30.9 - 1820

    9-15.10 - 2680

    23-29.10 - 4783/максимум/

    25-31.10. - 4721

    9-15.11 - 2975

    24-30.11 - 2153
    25.11 - 1.12 - 2087

    9-15.12 – 1548

    25-31.12 - 1996 ------/2483/
    26.12.2021 - 1.1.2022 - 2043 -----/2511/
    27.12- 2.1 - 2118 ---------/2555/
    28.12 - 3.1 - 2209 -------/2610/
    29.12 - 4.1 - 2925 -------/3040/
    30.12-5.1 - 3399 --------/3649/
    31.12-6.1 - 3672 --------/4012/
    1-7.1 - 4060 ----------/4529/
    2-8.1 – 4360 ---------/4754/
    3-9.1 – 4411 -------/4793/
    4-10.1 – 5103 -----/5022/
    5-11.1 – 5219
    6-12.1 – 5067
    7-13.1 - 5282
    8-14.1 - 5474
    9-15.1 - 5647
    10-16.1 - 5742
    11-17.6 - 6204
    12-18.1 - 6792

  28. 28 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Репродуктивното число на вируса В последните дни запря на относително ниско равнище - айсбергът расте по-бавно. Репродуктивното число в София падно под това за цялата страна - новият вариант на вируса се разнася.
    В кръгли скоби е показано репродуктивното число при корекция на средния брой на заразените /уеднаквяване на броя на почивните дни в седемдневните периоди - по два/.

    Репродуктивното число за последните дни:
    22.10-1.11 - 1,11

    25.10-4.11 - 1,02

    5-15.11 - 0,83

    9-19.11 - 0,79 /минимум/

    18-28.11 - 0,94 /максимум/

    21.11 - 1.12 - 0,91

    5-15.12 - 0,89-------/0,89/

    21-31.12 ---1,18 ------/1,29/ ------(1,32)
    22.12.2021-1.1.2022 - 1,21---- /1,33/ -----(1,34)
    23.12- 2.1 -----1,20 ----/1,30/------(1,32)
    24.12 - 3.1 ----1,26 ----/1,33/------(1,30)
    25.12 - 4.1 ----1,46 ----/1,56/ -----(1,42)
    26.12 - 5.1 ----1,55 ----/1,65/ ------(1,53)
    27.12 - 6.1 ----1,67 ----/1,77/ ------(1,61)
    28.12 – 7.1 ---1,82 ----/1,93 /------(1,73)
    29.12-8.1 -----1,70 ---/1,81/ ------(1,65)
    30.12-9.1 -----1,59 ----/1,69/------(1,34)
    31.12 – 10.1 ----1,60 ---/1,70/------(1,42)
    1-11.1 --------1,60 ---/1,70/--------(1,44)
    2-12.1 --------1,55 ---/1,65/--------(1,41)
    3-13.1 --------1,55 ---/1,64/---------(1,42)
    4-14.1 --------1,37 ---/1,42/ -------(1,34)
    5-15.1 --------1,29 ---/1,32/ -------(1,24)
    6-16.1 -------1,25 ----/1,26/-------(1,20)
    7-17.1 --------1,24-----/1,22/-------(1,17 )
    8-18.1 --------1,25-------------------(1,20)

  29. 29 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Всеки антиваксър и неваксиниран средновековно разсъждаващ човек е виновен за тези заразани всеки ден.
    —цитат от коментар 26 на Андерсен

    Честно? При факта, че ваксинирани и бустеризирани се заразяват като да са неваксинирани?

    Явно неваксинираните се наговарят и правят хайки да наобикалят ваксинираните в мола да им кихат. Разбира се, влизат в мола с фалшиви сертификати.

  30. 30 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Изхождайки от данните за последните седем дни и от наличието на ок.1,97 млн ваксинирани и с бустерна доза при 3,52 млн неваксинирани над 18 години , при ваксинираните има 45% по-ниска вероятност да попадната в надводната част на айсберга - сред регистрираните заразени, 61% по-ниска вероятност да попаднат в болница и 86% по-ниска вероятност да починат от ковид...
    Комуто намаляването на вероятността да почине от ковид седем пъти не е достатъчно, да се обърне към ходжата от Горно Нанадолнище. Той дава муски със 100% гаранция, че няма да умреш от ковид. Може и към врачката от Долно Нанагорнище.

  31. 31 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Броят на регистрираните починали от ковид леко се повиши - до равнището от началото на октомври. Движението на броя на починалите от ковид изостава с две седмици от движението на броя на заразените. 75 регистрирани починали от ковид на ден означава реална свръхсмъртност от 150 и общ брой на смъртните случаи 450 души на ден, вместо обичайните 300. В скоби - оценка на средния брой на починалите от ковид дневно в седемдневни периоди с по два почивни дни.
    24-30.6 - 7

    25-31.7 - 3

    25-31.8 - 47

    9-15.9 - 68

    24-30.9 - 76

    9-15.10 - 86

    25-31.10 - 132

    8-14.11 - 172 /максимум/
    9-15.11 - 164

    14-20.11 - 141

    19-25.11 - 129

    24-30.11 – 114

    9-15.12 – 81

    25-31.12 - 68 -----/68/
    26.12.2021-1.1.2022 - 65 -----/66/
    27.12 - 2.1 -----65-----/66/
    28.12 - 3.1 -----65-----/66/
    29.12 - 4.1 -----83 ----/77/
    30.12 - 5.1 -----69 ----/69/
    31.12 - 6.1 -----69 -----/69/
    1-7.1 ----------74 -----/75/
    2-8.1 ---------76 -----/77/
    3-9.1 ------– 76 -----/76/
    4-10.1 -------85 -----/76/
    5-11.1 -------75
    6-12.1 ------76
    7-13.1 ------78
    8-14.1 ------76
    9-15.1 -------75
    10-16.1 ------76
    11-17.1 -------82
    12-18.1 ------82

  32. 32 Профил на Christo Roussanov
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1792 Гневно

    Ще оставят децата и учителите да се заразят масово, после ще ги пуснат във "ваканция" за да заразят и бабите и дядовците си....
    Изключителна "мъдрост" и "далновидност" на "почтените" от "А отбора"!!!!
    Честито на всички, които ни ги натресоха!!!!!!!!

  34. 34 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    "Образователният министър кастааза още, че Атанас Мангъров отдавна е трябвало да бъде изключен от лекарския съюз. "

    Тук много ми падна в очите. Имах по-високо мнение за него.
    Баста. Аман от парвенюта

  35. 35 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ан Он":

    Точно геноцид. Още малко и ще поискат от нас не само да се тестваме и ваксинираме, а и да се къпем всеки ден.

  36. 36 Профил на Christo Roussanov
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Данните за общата смъртност за първата отчетна седмица на 2022 година още не са достъпни. Засега са достъпни /чрез Евростат/ актуализирани данни за починалите по пол и възраст за смъртните случаи през лани. Въз основа на тях и данните от преброяването на населението направих оценка за продължителността на живота за 2021 година - спаднала е до 71,4 години /при раждане/. Това е нивото от периода 1965-1999 година. Но самата крива на доживяване е изменена. Примерно в сравнение с 1965-66 година /продължителност на живота при раждане е почти същата - 71 години/ значително по-ниска е детската смъртност /до 14 години/, леко намалена е смъртността в младежка възраст /14-29 години/, увеличена е леко смъртността във втората част на репродуктивната възраст /30-44 години/, най-силното увеличение на смъртността е между 45-59 години, увеличаването между 60-74 години е леко, а смъртността над 75 години е по-ниска, отколкото преди 55 години. В резултат на това средната предстояща продължителност на живота на доживелите 80 години през 2021 е 6,4 години, а през 1965-66 е била 5,0 години.

  38. 38 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    Образователният министър каза още, че Атанас Мангъров отдавна е трябвало да бъде изключен от лекарския съюз. По думите му той изказва твърдения, които не съответстват с медицинските предписания.

    Напълно подкрепям!
    Тази пришка в българската медицина нанесе отромни вреди на страната!

  39. 39 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    Още няколко седмици и КРАЙ 😁 Свобода !

  40. 40 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#26] от "Андерсен":

    Аз пък го третирам, като предумишлени убийства от страна на държавните структури.
    Убийства, финансирани от чужди държави.

  41. 41 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#26] от "Андерсен":

    > Такива неваксинирани трябва да бъдат маркирани

    Да си дойдем на думата, а ?

    કટાક્ષ
  42. 42 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    И какво от това!???
    —цитат от коментар 3 на Christo Roussanov


    Нищо, ако си ваксиниран и носиш маска.

  43. 43 Профил на pacinaldo17
    pacinaldo17
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#21] от "log_on":

    Както във Франция? Всеки ден по 400-500 хиляди антиваксъри се заразяват сами и умират по 400 на ден само те, нали?

    Е, откъде толкова антиваксъри там, като над 80 % от цялото население е боднато и 90 % от тия над 12 години, а антиваксърите не могат да отидат и до магазина?

    Как го правят тия лоши френски антиваксъри? Може би тайно са си организирали антиваксърска колония, в която се и тестват нон стоп и всички са положителни и мрат като мухи ли?

  44. 44 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    Фандъка каза преди, че в училищата немало страшно.

  45. 45 Профил на Christo Roussanov
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 578 Неутрално

    [quote#36:"Christo Roussanov"][/quote]

    Това не е точно така, защото

    1 - Ваксинираният има много по-малък шанс да се зарази
    2 - Ако все пак ваксиниран е болен, дори и безсимптомно той трудно ще предаде заразата на другите, ако и те са ваксинирани
    3 - Ваксинираните стигат много рядко до тежко протичане

    Извод - ако повечето сме ваксинирани, няма да има толкова болни, няма да има и мерки, няма да има нужда и от зелен сертификат.

  47. 47 Профил на Christo Roussanov
    Christo Roussanov
    Рейтинг: 419 Неутрално

    [quote#36:"Christo Roussanov"]
    —цитат от коментар 46 на Андерсен
    Това не е точно така, защото1 - Ваксинираният има много по-малък шанс да се зарази2 - Ако все пак ваксиниран е болен, дори и безсимптомно той трудно ще предаде заразата на другите, ако и те са ваксинирани3 - Ваксинираните стигат много рядко до тежко протичанеИзвод - ако повечето сме ваксинирани, няма да има толкова болни, няма да има и мерки, няма да има нужда и от зелен сертификат.[/quote]

    Три точки -три лъжи! Опитай пак!

  48. 48 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#26] от "Андерсен":

    > трябва да се отделят от здравомислещите хора, защото заради такива

    Ако разполагаш с Валиден Сертификат, би трябвало да си Защитен от нездравомислещите, не ли ?

    Но ако изпитваш притеснения че Защитата от Валидния Сертификат не е пълна, какъв е проблема да се 'отделиш' и да се 'изолираш' на безопасно място със себеподобни които изпитват същите притеснения от срещи с нездравомислещи ?

    કટાક્ષ
  49. 49 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#42] от "Alexander97":

    +++++++++
    И сто плюса мога да ти сложа.
    Точно такава е схемата. Три дози ваксина, плюс всички мерки, за да го изкараш леко (защото всички ваксинирани го карат леко, разбира се, с изключение на тези, които го карат тежко и трябва да влезнат в болница или пък вземат директно, че умрат).

    При неваксинираните е обратно. Само всички мерки и я го изкарат леко, я не (е някои от тях тъй и не успяват да го пипнат този вирус, но това са гадове, които са се тествали с домашни тестове и не са влезли в статистиката и задължително са го карали много тежко) (разбира се, с изключение на тези, които са го изкарали без даже да разберат).

    :-)

  50. 50 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#42] от "Alexander97":

    >Нищо, ако си ваксиниран и носиш маска.

    Забрави ръкавиците.

    Отделно трябва да се сменят през два часа, като се спазва правилната процедура за монтаж и демонтаж (има я на сайта на СЗО).

    И не - маските не се ползват за почистване на очилата когато нямаш кърпичка под ръка.

    કટાક્ષ
  51. 51 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#46] от "Андерсен":

    Тъпотии, изказани, като истина от последна инстанция!

  52. 52 Профил на dwr30648311
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на Christo Roussanov
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на Преброяваме Педалите
    Преброяваме Педалите
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    Коронавирусът в България: заразените за последното денонощие са над 11 хил.

    Гарантирано от Радев!

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
  55. 55 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    [quote#36:"Christo Roussanov"]
    —цитат от коментар 46 на Андерсен
    1 - Ваксинираният има много по-малък шанс да се зарази[/quote]

    Вярно? Ето ти 14 дни(2.1-16.1.2022) реалния коефициент на заразяване на ваксинирани и неваксинирани в страната. Ваксинираните са по справката на coronavirus.bg за брой ЗАВЪРШЕНИ ВАКСИНАЦИОННИ ЦИКЛИ, а неваксинираните са останалото население. Справката за брой заболели с ваксина е тази, която Мангъров грешно цитира като умрели от ваксината. Неваксинираните са цялото население в дадената възраст по НСИ- броя ваксинирани.

    Брой заразени в България по възраст

    Неваксинирани
    Възраст , брой заразени 14 дни назад(от 2.1) , брой за страната , заразени:100000

    0-19 8980 , 1265182 , 709.78
    20-29 7403 , 493605 , 1499.78
    30-39 8605 , 665068 , 1293.85
    40-49 8134 , 680628 , 1195.07
    50-59 5975 , 599926 , 995.96
    60-69 4356 , 554568 , 785.48
    70-79 3115 , 445751 , 698.82
    80-89 1236 , 220814 , 559.75
    90+ 121 , 32633 , 370.79


    Ваксинирани
    Възраст , брой заразени 14 дни назад(от 2.1) , брой за страната , заразени:100000

    0-19 581 , 48070 , 1208.65
    20-29 2578 , 177201 , 1454.85
    30-39 4028 , 288325 , 1397.03
    40-49 4300 , 369719 , 1163.05
    50-59 3379 , 356680 , 947.35
    60-69 2305 , 365107 , 631.32
    70-79 1305 , 270815 , 481.88
    80-89 317 , 77398 , 409.57
    90+ 14 , 5058 , 276.79

    Ваксинираните се заразяват ЕДНАКВО с неваксинираните. Това е по официалните данни на МЗ. С тях не споря. И няма фалшиви сертификати. Забрави тоя довод. МЗ напасва положителен тест и ваксинация по ЕГН от теста.

  56. 56 Профил на Christo Roussanov
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  57. 57 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Неглижират се зъбните прегледи в училищата и детските градини. Трябва ни статистика за нивото на нови кариеси. И акне също ( за момичета по желание). Има развита мрежа от зъболекарски кабинети. Така и така устата се отваря за PCR тест, нищо не пречи да се съставя ежедневна статистика за нови случаи на кариеси.Това ще позволи добро планиране и на по-късен етап включване на качествени зъбни импланти в бюджета на НЗК.
    А за желаещите да се ваксинират, може да се предлага бонус - татуировка. От три части, нали, поетапно - все пак не пасем трева. Тарикатите с еднократните янсени да не се правят на луди.
    Хора, мислете! Проблемът е истински.
    Ех, какви полезни мисли ме спохождат рано сутрин, защото утрото е по-мъдро от вечерта.

  58. 58 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#57] от "le_bigmac":

    Да, всъщност занемариха кампанията за ваксинация от кариеси- силантите.

    Сега като настане една епидемия от кариеси..... Недай си боже и да задръстим зъболекарските кабинети с пулпити, зъбен камък.... Край! Ще се умира яко.

    Сертификат за ваксинация на зъбите и бустер при зъболекаря през 2 месеца! Неваксинираните са убиец на обществото!

  59. 59 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 392 Весело

    Всеки антиваксър и неваксиниран средновековно разсъждаващ човек е виновен за тези заразани всеки ден. Не мога да повярвам че има толкова нагли и глупави хора да отричат медицината и най-върховите постижения на науката заради изключително глупави и недостоверни измислици. Това трябва да се третира като непредумишлено убийство. Такива неваксинирани трябва да бъдат маркирани и осмивани от цялото общество, трябва да им се отнемат правата, трябва да се отделят от здравомислещите хора, защото заради такива като тях все едно се връщаме с средновековието
    —цитат от коментар 26 на Андерсен


    Абсолютно задаващите въпроси, търсещи елементарна логика, съмняващите се, отричащи официалната вяра са врагове -точно като през средновековието! На кладата!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  60. 60 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 181 Неутрално

    До коментар [#7] от "atmanpg":

    Брей така ли, правителството..?

    Ако всеки си беше отскочил да се ваксинира оше през 2021, болниците нямаше да са пълни от една година, лекарите и сестрите изтощени, а държавната хазна още по-празна.

    Дългът за пазене на обществото е на самото общество, не само на правителството!

  61. 61 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    На мен едно ми е любопитно. След протеста на Копейкин как ще натресат задължително боц. Може би е добре, че Копейкин осребри малко от популизма си, щото нямаше никаква причиназа този протест. Аз не виждам къде се спазват "мерки".

  62. 62 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#58] от "атанас":

    Амин, братко. От твоята клавиатура в правилните очи.

  63. 63 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1896 Неутрално

    Заразените са поне три пъти повече, мнозина не се тестват и се лекуват вкъщи.

  64. 64 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Аз го изкарах Омикрона много леко, но съм преболедувал ноември 2020-та.[/quote]


    Аз го изкарах Омикрона много леко, но съм преболедувал ноември 2020-та.
    —цитат от коментар 17 на 4u4o


    Ааа, туй не е възможно, питай Кмета! Веднъж като преболедуваш кашлицата и я излекуваш със сода и чайчИ, вече не повтаряло... Ти на себе си ли вярваш или на Кмета и Мангъра?

  65. 65 Профил на atmanpg
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на oua58686497
    oua58686497
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    -----За месец положителните тестове в училищата са се увеличили 10 пъти----
    А вие знаете ли за каклво сте министър?
    Сам,по да бълвате няакви цифрички ли?

  67. 67 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 181 Неутрално

    До коментар [#56] от "Christo Roussanov":

    Благодаря, не е ново за мен - специалистите предупреждават правителствата, които мислят за втори бустер.

    За разлика обаче, в България няма още първоначално ваксинационно покритие срещу Ковид. Бием рекорди по смъртност!

    Ах и да не забравяме, че ковид ше утихне едва когато цялото СВЕТОВНО НАСЕЛЕНИЕ има имунитет ( от ваксина и ли преболедуване). Отдавна учените тръбят, че вместо бустери е по-добре да се дават ваксините на развиващите се държави, за да избегнем рискът от огромна смъртност и нови варианти.

  68. 68 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#63] от "Toshko Afrikanski":

    >Заразените са поне три пъти повече

    Ужас!

    > мнозина не се тестват и се лекуват вкъщи.

    и пълна безотговорност!

    કટાક્ષ
  69. 69 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 181 Неутрално

    До коментар [#65] от "atmanpg":

    Правителството, което и да било то (не ме интересуват партии), си свърши работата да достави ваксини за всички българи.

    Въпросът тук, е че обществото имаше нужда от по-зряла, целенасочена и разбираема кампания за ваксиниране. Даде се поле за изява на всякакви "специалисти", които объркаха народа и от тази свободия сега сме на челни места по смъртност.

    Държавата не може да се оттегли от задълженията си. Административни мерки, приложени за да се повдигне ваксинацията има във почти всички държави.

    Изключение са испански области, където няма сертификати, ама пък там са на 90 % ваксинирани.

    Адм. мерки са решение на всяка държава: Австралия и Китай въпреки висока ваксинация поддържат стратегия "Нула ковид-19" там изкараха локдауни и продължават....

  70. 70 Профил на Luchezar Karagyozov
    Luchezar Karagyozov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "Christo Roussanov":


    Омикрон заразява наред, не подбира дали си преболедувал, ваксиниран или не! Броят на заразените навсякъде по света расте.

    Важно е, че ваксинираните и реваксинираните умират 10 пъти по-малко.

    С какво пречат неваксинираните? Ами с това, че се заразяват и боледуват по-тежко!

    Никоя здравна система в света не може да издържи, ако всички боледуват от едно и също нещо!

    Ето защо неваксинираните трябва много да се пазят, да не ходят по ресторанти и да не се събират на групи.

    За да има ред, хората са измислили "ваксинационни паспорти" или каквото е там според националните особености!

  71. 71 Профил на Just another guy
    Just another guy
    Рейтинг: 25 Весело

    В други шокиращи открития - зимата е сезонът на грипните заболявания и те достигат стойности, които са в ПЪТИ по-високи от тези през лятото. Пфайзер и Модерна работят по ваксина с кодовото име ''Анти-Зима'', която да имунизира климата срещу студените зимни месеци. Бустер най-вероятно ще бъде нужен всяка година.

  72. 72 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2346 Любопитно

    Нали отиваше към приключване, а бумерангът се върна със страшна сила?
    До коментар [#68] от "Ан Он":

    Не си показвай носа навън, или ще се заразиш или ще те ваксинират.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  73. 73 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    Образователният министър каза още, че Атанас Мангъров отдавна е трябвало да бъде изключен от лекарския съюз. По думите му той изказва твърдения, които не съответстват с медицинските предписания.Напълно подкрепям!Тази пришка в българската медицина нанесе отромни вреди на страната!
    —цитат от коментар 38 на Alexander97


    Грипче, чайче, 100 лева, ако обичате!
    Срам, срам, български лекар-вредител на здравето!

  74. 74 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 622 Неутрално

    ... Даде се поле за изява на всякакви "специалисти", които объркаха народа...
    —цитат от коментар 69 на dale4nata

    Като онези специалисти, които твърдяха, че ваксините предпазват от заразяване на 90/80/70/60/50/40/30%, че вапцинираните не предават заразата (и могат да прегръщат стария си татко), че вапцинираните не влизат в болница или ако влязат излизат усмихнати (независимо на крака или с краката напред)?

  75. 75 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#9] от "dwr30648311":

    Малоумни въпроси.
    Правили са ми тест в лаборатория веднъж, и няколко пъти съм си правил сам. Елементарно е и става за 1-2 минути. Сметни колко теста може да направи една лаборантка за 8 лаботни часа, тоест 480 минути. Поне 150-200 теста за ден. От една лаборантка.

  76. 76 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Държавата не може да се оттегли от задълженията си. Административни мерки, приложени за да се повдигне ваксинацията има във почти всички държави.
    —цитат от коментар 69 на dale4nata


    Това, че в почти всички държави тече процес на отнемане на конституционните свободи на гражданите, не означава, че това трябва да се прави и у нас.
    Още повече, че е в пряко нарушение на Конституцията.
    Държавата беше длъжна да се оттегли и да остави хора САМИ да вземат решенията, касаещи личното им здраве.

  77. 77 Профил на hbh561083076
    hbh561083076
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#26] от "Андерсен":

    доста нагло, дебелоглаво и изключително нелогично изказване. От заразените, броят на ваксинирани спрямо неваксинирани е горе долу пропорционален на ваксинирани спрямо неваксинирани в обществото :) Ваксините сигурно, хипотетично предпазват от лошо протичане на болестта при рискови групи, но проблема с пандемията е, че ваксините са пробити и им изтича действието на всеки 3-6 месеца. Те са неефективни срещу мутациите на вируса, беше очевидно още при Делта за хора с мислене на 5и+ клас, ама сега наистина лъснаха. Това са просто имуностимуланти, които се налагат с медийна пропаганда, подсилвана от властта чрез насилствено наложени сертификати, които НЕ ОГРАНИЧАВАТ хода на пандемията.. Това според мен трябва да е очевидно за всички, които сме завършили 5и клас. Очевидно обаче не е.. жалко.
    Тук разбира се можем да се впускаме във всякакви теории, защо и как, кой печели и кой не. Но няма смисъл. Всеки сам си 'преценя'. Фактите са, че пандемията в момента не се влияе от ваксините - има всякакви рекорди на заразени в страни с над 80-90% ваксинирани, бустнати, ребустнати, с мега, гига зелени сертификати със златни букви. Факт е също, че за съжаление при нас рисковите групи, които не са били в досег с вируса не си слагат имуно стимуланти и статистически - без други доказателства за пряка връзка, ние имаме висока смъртност.. но това пак е решение, което човек сам трябва да вземе.
    Но да не се заблужадаме - сертификатите са излишни, дескриминационни похвати, наложени върху цялото население с еднаква тежест, които според мен исторически или ще бъдат порицани, заклеймени, или наистина е прекалено късно да сменим посоката по която сме поели.
    Е, разбира се, е най-лесно да се плюе по хората и да се категоризират като 'ваксъри', 'анти-ваксъри' и др. Дескриминация и идиоти, които я пропагандират, винаги е имало и сигурно винаги ще има.

  78. 78 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Очаквано това е новия по заразен вариант Омикрон. Хубавото, е че не е толкова опасен. Аз го изкарах около Нова година пиех парацетамол и ми мина. Но съм ваксиниран.
    —цитат от коментар 6 на angevins


    Синът ми го изкара преди Коледа - ваксиниран, 2-3 дни температура от 37.5-37.6, зачервено гърло и толкова. На 5- ден имаше негативен ПСР. Жена ми - също ваксинирана - тества се - положителна, без никакви симпотми. Аз - ваксиниран - негативен.

    Така че който има с каво да си прецЕня, да се ваксинира, за да му е мирна главата и да ис гледа живота

  79. 79 Профил на pacinaldo17
    pacinaldo17
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#78] от "xhi13317223":

    Аз единствено съм настивал на Нова година, след като вилнях гол на студа сума ти време и след това кашлях няколко дни.

    Нищо друго за две години "пандемия" без да съм ваксиниран. Около мен всички мои приятели са го карали, ако въобще са, щото никой не се тества, като грип, без да са ваксинирани.

    Ние супермени ли сме нещо или май това за младите хора не е опасно?

  80. 80 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Правителството и ваксърите са виновни за тази статистика.
    Ако нямаше мерки - болните и починалите от коронавирус щаха да са поне двойно по-малко.
    —цитат от коментар 7 на atmanpg


    Ти определено не се чуваш какви ги плещиш...

    Лошото е, че има и други идиоти, които са публични личности, и които плещят същите щуротии.

  81. 81 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 562 Весело

    До коментар [#78] от "xhi13317223":Аз единствено съм настивал на Нова година, след като вилнях гол на студа сума ти време и след това кашлях няколко дни.Нищо друго за две години "пандемия" без да съм ваксиниран. Около мен всички мои приятели са го карали, ако въобще са, щото никой не се тества, като грип, без да са ваксинирани.Ние супермени ли сме нещо или май това за младите хора не е опасно?
    —цитат от коментар 79 на pacinaldo17


    Охо, пъци, гледам че си стигнал до нумеро севънтийн ах... ? До кой мислиш да я караш така?

  82. 82 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 562 Весело

    [quote#76:"atmanpg"][/quote]

    Обзалагам се, че преди 10-новмри си бил ревностен подръжник на Партията-Кърмилница БКП а?

  83. 83 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Образователният министър каза още, че Атанас Мангъров отдавна е трябвало да бъде изключен от лекарския съюз. По думите му той изказва твърдения, които не съответстват с медицинските предписания.Напълно подкрепям!Тази пришка в българската медицина нанесе отромни вреди на страната!
    —цитат от коментар 38 на Alexander97

    Мммммда
    И гуруто на немските ваксъри Кристиан Дростен днес пее друга песен. Нямало как. Всички щели сме да се заразим с вирОса. И ваксани, и неваксани. Щели сме да придобием имунитет, и край на Пландемията.
    Та какво казваше Мангъров !!!!!????

  84. 84 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 122 Весело

    Дростен казва и това: " Няма как цялото население да си поставя бустерни дози през няколко месеца".

  85. 85 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4022 Любопитно

    До коментар [#83] от "Pomak":

    Не вярвам да си толкова прост!?

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  86. 86 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Аз пак да питам: Кой носи отговорност ако повредим хората ? https://dariknews.bg/novini/sviat/ema-posochi-nov-stranichen-efekt-ot-vaksinite-na-astrazeneca-i-janssen-2297103

  87. 87 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6778 Неутрално

    Къде са Мангъров и Костадинов да ни обяснят, че няма нужда да се пазим, няма от какво.

  88. 88 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 574 Весело

    ...а антиваксърите не могат да отидат и до магазина?Как го правят тия лоши френски антиваксъри? ...
    —цитат от коментар 43 на pacinaldo17


    Надуват балони със заразен въздух и ги хвърлят през балкона върху ваксаните. А пък ваксаните нито се заразяват,нито разпространяват,нито в болница влизат.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  89. 89 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#84] от "sfl32583434":

    пфайзер казва: има как! ПЛАЩАШ МИ ДОЗАТА И СИ Я ФЪРЛЯШ У МОРЕТО.
    Платената вакцина прави свобода.

  90. 90 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    "Загрижените" за живота на хората кълнат грозно инакомислещите като представители на един определен етнос. Тези психиатрични девиации са част от диагнозата на психопатията. Хора, които осмислят живота си само когато садистично се радват на нещастието на другите. Или злобеят и завиждат на щастието.
    Лекувайте се хора, взимайте мерки. Проблемът е много повече психиатричен, отколкото виросологичен.

    "Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръсел
  91. 91 Профил на ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    ( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    у нас има два вида антиваксъри - такива дето нищо не осмислят, и такива на които им говори някой, вероятно Москва

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  92. 92 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Ти определено не се чуваш какви ги плещиш...
    —цитат от коментар 80 на xhi13317223


    А ти защо реши, че разбираш повече от мен?
    Всъщност не ми пука за мнението ти.
    Пука ми, че ми отнемат конституционни свободи , под аплодисментите, на такива, като теб!

  93. 93 Профил на bob123
    bob123
    Рейтинг: 34 Неутрално

    До коментар [#4] от "papunqk":

    Те в цяла Европа и САЩ,"антиваксарите" са виновни огромния брой случай!Смени плочата,че зацикли!

  94. 94 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Къде са Мангъров и Костадинов да ни обяснят, че няма нужда да се пазим, няма от какво.
    —цитат от коментар 87 на Роси


    Нищо такова не са обяснявали.
    Обясняват, че сама трябва да решиш, как да се пазиш.

  95. 95 Профил на pacinaldo17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на pacinaldo17
    pacinaldo17
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#81] от "xhi13317223":

    Докато не спрете да лъжете и да мислите, че сте безсмъртни с ваксинката.

    Също така, докато не се махнат всички мерки и теглилки. Сега щастлив ли си?

  97. 97 Профил на bob123
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6778 Неутрално

    Страхотни опашки има за тестове, седят един до друг, направо развъдници на зараза. Някои може да са настинали, да са грипави, всички на една опашка.

  99. 99 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#46] от "Андерсен":

    О, свещена простота! Та нали в цяла Западна Европа са ваксинирани над 80%, някои и на над 90%. И какво??? На всяка граница се иска и ПСР тест, освен хартийката, наречена сертификат.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  100. 100 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 574 Любопитно

    ....Отдавна учените тръбят, че вместо бустери е по-добре да се дават ваксините на развиващите се държави, за да избегнем рискът от огромна смъртност и нови варианти.
    —цитат от коментар 67 на dale4nata


    Само че ,за да дадете ваксини на развиващите се държави те трябва да ги искат. Пък те не щат ваксини гадовете. Що ли ? Може би,защото и без ваксини се справят.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK