Единственото сериозно е тези 13 км. път. Другото е общи приказки. И не е само проблемът в конституцията им, това е една част. А те и нея няма да я променят. Ние искаме и потвърждение, че до 1945 г. имаме обща история, т.е. българска. Потвърждение, че македонският език е югозападна писмено регионална форма на българския език. Премахване на езика на омразата и отразяване на горните факти в учебниците на РСМ. Спиране на опитите за измисляне на т. нар. македонско малцинство в България. Чу ли, Ковачевски? Можеш и да го прочетеш.
Както написаха доста хора неотдавна и тук, България и РСМ нямат нито транспортни, нито икономически, нито туристически спорове. Имат исторически спор.И докато тея двамата хубавци избягват темата и шикалкавят, за да си спечелят краткотрайни политически дивиденти, проблема между двете държави остава все така неразрешен. Но важното според новия държавен вестник е че "с Димитър отбелязахме ново ниво на ентусиазъм".
"Ковачевски обясни, че е нормално, ако "и други граждани на държавата, които се самоопределят по друг начин, да може да поискат да бъдат част от конституцията"
Ония пишман политици Заев и Бойко и техния пишман султан дали гледат как се пише новата демократична история между Македония и България без Турция,Русия и Китай ,все провалени тоталитарни държавици?
До тук 5 : 0 за македонците ! Чакам София - Скопие - по въздуха с безмоторни самолетчета или по добре така :
У нас преобладават машини от типа “Чесна” или “Пайпър”, има няколко “Соката” и “Даймънд”. Мнозина предпочитат ултралеките машини, които са с тегло под 700 кг. Макар че цената на малкия самолет и експлоатационните му разходи граничат с тези на луксозна кола, той е неоправдано скъп като поддръжка заради разходите за хангар, технически прегледи и т.н. Освен това не замества автомобила. Със сигурност трябва кола, която да чака на летището при кацане. В бъдеще може би малките летища ще предлагат рент-а-кар услуги. По авиолинията ще пътуват изключително правителствените комисии и ще работят по споразуменията !
Признаване без уговорки на общата ни история такава, каквато е тя според историческите източници, като Битолския надпис, например ! Всичко друго е на второ и енто място ! Нямаме никакъв интерес от вписването на българите като отделен етнос в конституцията на комшиите ! Та те в своята цялост са си българи.....
Това с признаването на българско малцинство в Македония е колосална глупост, според мен. Защото автоматично би означавало, че признаваме "другите" (коминтерновски елфи) за мнозинство.
Когато фактите говорят и Кънчо и Стойчо Стойчев мълчат
В-к СЕГА
"Правителството има най-голямо одобрение от 2009 г. насам Президентът Радев все още е най-харесваният политик, а българите са втвърдили позицията си спрямо Северна Македония. Президентът Румен Радев започва втория си мандат си с традиционно високо доверие от 58,5% и с недоверие от 32,1% и остава най-харесваната фигура в политическия живот у нас – с най-висок положителен рейтинг (доверие минус недоверие).
Доверието в правителството се повишава до 44,9% и е по-високо от недоверието (39%), което се случва за първи път от началото на първия мандат на Бойко Борисов през 2009 г.
Съществува закономерен за начало на мандат ръст и в доверието към народното събрание и то достига 31,9%, при намаляващо недоверие (56,9%).
Високи са икономическите страхове сред хората – 86,4% очакват ръст на цените. А позицията на обществото ни по отношение на Северна Македония се втвърдява и 15,3% не искат тя да започне преговори за влизане в ЕС при никакви условия
Това са накратко данните от представителното за пълнолетното население на страната проучване от независимата ежемесечна изследователска програма на „Галъп интернешънъл болкан“ „лице в лице“. Проведено е сред 805 пълнолетни българи между 6 и 14 януари.
Високо доверие към президента
Румен Радев встъпва във втори мандат с декларирано доверие от 58,5% от българите и неодобрение от 32,1%. Това прави рейтинг (одобрение минус неодобрение) +26,4. Институцията е една от малкото в страната с положителен рейтинг (наред с армията, полицията и църквата), а фигурата на президента е с най-висок рейтинг сред останалите политически фигури в страната. Личното доверие в Румен Радев се движи близко до институционалното. Останалите с положителен рейтинг в последните месеци са Кирил Петков, с растящо доверие, типично за нововстъпващ премиер и ново лице в политиката, Стефан Янев, Асен Василев (също с нарастващо доверие) и Илияна Йотова. Правителството за пръв път от 2009 г. е с положителен рейтинг
След първия месец работа на правителството на Кирил Петков за пръв път рейтингът е положителен - +5,9. За последно така бе през 2009 г. в при встъпването в длъжност на първото правителство на Бойко Борисов. Сега 44.9% от запитаните изразяват доверие в новото правителство, а 39% – не. Останалите не могат да преценят. През последните години доверието в правителството се запази на трайни нива от около 30%. По-сериозен спад имаше в последните месеци на кабинета „Борисов 3“, последван от покачване на положителните оценки по времето на двата служебни кНачални положителни сигнали за парламента
Народното събрание традиционно е институцията с най-ниско доверие у нас. Преобладаващо доверие над недоверието към парламента в последните 30 години е имало само два пъти – след кризата 1996-97 г. и при идването на власт на НДСВ през 2001 г.
В последните години доверието в парламента се запази около и над 20%, а от средата на 2020 г., заедно с протестите, делът на положителните оценки спадна и до под 1/5.
От началото на работа на новото 47-то Народно събрание е регистриран ръст в дела на одобрение. През януари 2022 г. 31,9% от запитаните изразяват доверие в парламента, а 56,9% - недоверие. Останалите не могат да преценят. Това е свиване на „ножицата“ между позитивни и негативни оценки в позитивна посока.
Вчера станахме свидетели на поредното безпрецедентно потъпкване на свободата на българските медии. Обект на грозно посегателство беше не коя да е телевизия, а националната телевизия. По план БНТ трябваше да излъчи точно в 22:00 ч. „Само защото бяха българи“ (1999 г.) – документалният филм на Милена Милотинова за насилственото обезбългаряване на Вардарска Македония след 1944 г.
Признаване без уговорки на общата ни история такава, каквато е тя според историческите източници, като Битолския надпис, например ! Всичко друго е на второ и енто място ! Нямаме никакъв интерес от вписването на българите като отделен етнос в конституцията на комшиите ! Та те в своята цялост са си българи.....
Абсолютно, това са някакви мерки, които са от типа - вижте ние ще си другаруваме. Аз не искам да си другаруваме, не искам даже да им чумвам гласовете, не искам бизнес, туризъм или каквото и да е друго. Искам да признаят, че поне до Първата световна са си били преобладаващо българи и са част от историята на българския народ и държава, а историята ни е обща и се различава толкова, колкото се различава тази на шопа и добруджанеца. Всичко останало ми е през оная работа...ако го направят писмено, за мен могат след това да ходят и да ни псуват по цял ден, даже може да затворим границата и да изорем бразда. Немам никакви проблеми с това.
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
Без предизвестие и без обяснение обаче програмата беше сменена с филм за великия ген. Вазов. Все още не е ясно защо лентата, която показва историческите насилия над българите в Македония, не беше излъчена, но медии в България и в Република Северна Македония твърдят, че е по поръчение на правителството, за да не се разтълкува като провокация спрямо гостите ни от Скопие.
Нещо повече – в редица медии в Македония това беше изтълкувано като: „Прва отстапка од Софија за Скопје“.
"Пред Петков Ковачевски остави отворена вратата за вписване на българите в конституцията"
Правилното не е ли " Ковачевски остави пред Петков отворена вратата за вписване на българите в конституцията" ??? Аз мога да пиша всякак, но един журналист, ако е журналист, не може да си го позволява! Дано журналистите на Дневник не си управляват колите по начина, по който пишат! "О, реч, омайна сладка..."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
И за това тълкование има доста причини, като предварително обявената в Телевизионните гайдове програма, според която точно този филм ще се излъчи в 22.00 ч. Нещо, което беше публично оповестено и от Генералния директор на БНТ Емил Кошлуков в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ на 23 януари (неделя).
„Този понеделник излъчваме филма „Само защото бяха българи“ – за прочистване на българското самосъзнание, за да се македонизират. Знаете лагерите, знаете убийствата по време на Тито. Ние не можем да ги направим българи насила, но не можем да се откажем от историята.“ (бел.ред. – говори за братята ни от другата страна на границата).
А целта на цялото интервю е да се изтъкне ролята на националната телевизия в културната интеграция на РСМ по пътя ѝ към ЕС. В същото това интервю г-н Кошлуков изтъкна и задълженията на БНТ, залегнали в ЗРТ и по – специално в чл. 6 - да отстоява националните интереси.
„Политическите решения ги взимат политиците. Тази политика се определя от президент, кабинет, парламент – не от нас. Ние сме длъжни да ги отстояваме и не е достатъчно просто в новините да отразим или да направим „Референдум“ по темата – правили сме. Или да направим „История.бг“. Ще има пак предаване за 150 години от рождението на Гоце Делчев по другия понеделник. Ще има отново тема за Македония. Аз смятам, че БНТ трябва да направи повече.“
Дано обаче не се окаже, че и ефирните решения ги взимат политиците, защото случилото се с филма „Само защото бяха българи“, е много лош знак.
Именно това странно натрупване на факти доведе и до гнева на хиляди българи, които очакваха да гледат именно този филм, но бяха излъгани. Кой и защо свали от екран именно тази символна лента?
Недопустимо е историческата истина да е провокация, напротив, филмът трябваше да бъде излъчен и трябваше да бъде гледан съвместно от двата кабинета. Защото докато Кирил Петков се обясняваше дали сме „фашистки окупатори“ или не сме, някой си е позволил да нареди да бъде спрян от излъчване филм за Македонската Кървава Коледа. За масовите преследвания и разстрели, за скалъпените процеси срещу хора с българско самосъзнание, за масовата смяна на имена, немалка част от които посмъртно.
Ако тези исторически факти за насилие, погазване на достойнство и права на хората с българско самосъзнание са проблем за настоящата власт в Република Северна Македония, това означава, че страната не просто не е готова за преговори и членство в ЕС, но и е много далеч от това състояние.
Ако някой си мисли, че отношенията между България и Република Северна Македония, минават единствено през призмата на търговията и имат за свой единствен израз данните за стокообмена между двете държави, то означавва, че той не е наясно нито с контекста на тези отношения, нито с техния генезис, нито с техните проблеми, нито с решаването на тези проблеми. Ако българският премиер е човек, който споделя подобно повърхонстно виждане, то означава, че скоро ще капитулираме и то по най-унизителния за нас начин.
Хубави намерения, но в следващите месеци колко от тях ще се реализират на практика. Аз лично съм песимист, защото отдавна е ясно, че северните макета не искат да правят никакви отстъпки към българската страна.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Проблемът е че всеки българин иска нещо леко различно - каквото и споразумение да се постигне все ще сме недоволни.
За управляващише, от гледна точка на партийните интереси, парадоксално единствената печеливша страртегия е да протакат и да оставят проблема на следващите.
Харесват ми изказванията и на българския премиер и македонския (,който се оказа доста умен и стабилен , за разлика от хилещия се Заев .) Вече няма примитивни тропания по масата и ултиматуми- ако това направят :ние това ще наравим . Всички горещи въглени са отхвърлени и сега прогресивните и позитивни хора очакват на края и по скоро всичко да се увенчае с успех и махане на ветото ....
Те и Кървавата Коледа гледат мултиперспективно. Убитите били чисти (северно)македонски националисти, но сърбите ги обвинили за бугараши, за да ги ликвидират.
КРИСТИЯН ШКВАРЕК, ФЕЙСБУК: Снощи медиите в Македония оповестиха триумфално "Прва отстапка од Софија за Скопје" - новата власт в България е смъкнала планираното по програма излъчване по Националната Телевизия на документалния филм "Само защото бяха българи". В него се показват интервюта и документи относно масовото изтребление на българи от югославските власти в Македония. Филмът беше по програма, но в последния момент програмата бе сменена. Това бе ясен сигнал към Скопие от страна на новата власт у нас и медиите там го отразиха по този начин, като "първа отстъпка". Всъщност изобщо не са прави - първата отстъпка беше, когато Кирил Петков заявяваше пред чуждестранни медии, че ще престанат с историческата тема в спора ни с Македония и залагат само на "бизнес" въпроси. Втората беше, когато им отиде там, на тях, в Скопие, да се излага и да говори, че имало фашистки режим
Във историческата комисия трябва да бъдат махнати Димитров и Топалов и да бъдат заменени с този историк, който е най добре запознат с македонската истина и който не се страхувава да я казва открито защото е независим и с европейски специлизации по история .Ето лъжите пардон клишетата ...https://www.clubz.bg/123153-katalog_na_balgarskite_klisheta_za_makedoniya_i_makedontsite
100% съм сигурен, че се казваш Надежда (хоуп), та Наде, кажи как "независимият" Кошлуков свали предаване в услуга на новата власт от 1 месец. Факта, че го е направил, е налице. Да изкаже мотиви.
Стига де, да решава историческа комисия от историци взаимоотношенията на балканите?!! Ти замисляш ли се. Я си представи такава между БГ и Турция. и като се закарат какво е "Клането в Батак" - нашите ще викат "клане", ония "полицейска акция". Пак с тях - обесването на Левски - ония (техните историци) как го броят - ?!!!,
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
Дневник, що не пишете за Байдън? То и на него излагациите станаха много като на наш Кирчо?
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани."
Тото Риина след атентатите
Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
Ако тия продължават в същия дух, ще ги запомним като "Продължаваме Измяната" аман от червени чугуни. Каракачанов да не се ослушва, а да хваща торбичката от Била и да защитава гражданска позиция, че и неговата простотия няма да се прости. А простотията му ще започне, ако тия се о****рат и всички сме пред свършен факт.
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
"но даде да се разбере, че разговорът по темата - очертаваща се като една от най-деликатните в хода на диалога - предстои." ============ Работата е уредена, човекът каза: "Ще видим.".
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Във историческата комисия трябва да бъдат махнати Димитров и Топалов и да бъдат заменени с този историк, който е най добре запознат с македонската истина и който не се страхувава да я казва открито защото е независим и с европейски специлизации по история .Ето лъжите пардон клишетата ...https://www.clubz.bg/123153-katalog_na_balgarskite_klisheta_za_makedoniya_i_makedontsite
Единственото сериозно е тези 13 км. път. Другото е общи приказки.И не е само проблемът в конституцията им, това е една част.А те и нея няма да я променят.Ние искаме и потвърждение, че до 1945 г. имаме обща история, т.е. българска.Потвърждение, че македонският език е югозападна писмено регионална форма на българския език.Премахване на езика на омразата и отразяване на горните факти в учебниците на РСМ.Спиране на опитите за измисляне на т. нар. македонско малцинство в България.Чу ли, Ковачевски?Можеш и да го прочетеш.
Да наречеш журналист малоумник и да заявиш че инфлацията е добра за теб, а гражданите ти кучета ги яли. Въй. Тръмпи беше вулгарен, но сенилния само показва, колко по-добре беше при Тръмп. Да беше проявил, най-малкото елементарно уважение към медиите които го качиха на власт.
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
"Най-трудните разговори тепърва предстоят." ============= Не е сигурно. Киро може да ги пропусне. Веднъж му мина номерът с бабичките, докато не се препъне, ще вярва, че всичко минава.
"Това с признаването на българско малцинство в Македония е колосална глупост, според мен. Защото автоматично би означавало, че признаваме "другите" (коминтерновски елфи) за мнозинство." ++++++++++++++ Добре казано!
Значи си съгласен, че си татарин, кирилицата не идва от Велики Преслав и Наум и Климент, а някъде от Скопско и че средновековната ни държава е била Македонско царство ? Народ без история, който е беззъб и склонен да бъде асимилиран няма бъдеще. Мигрирай към Русия, там имат мераци да връщат комитерновските простотии които ти се нравят.
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
Последните няколко интервюта с наши членове на историческата комисия са покъртителни по отношение на македонските им колеги, та не знам Киро къде видя "ново ниво на ентусиазъм при разговорите със съпредседателите." Много е просто това момче, лошото е, че и много си вярва!
Парите на държавата свършиха: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/11388633
"Каракачанов да не се ослушва, а да хваща торбичката от Била и да защитава гражданска позиция, че и неговата простотия няма да се прости." =========== Не може да попържаш човека, да го заплашваш, и да чакаш положителни, почти героични действия.
Признаване без уговорки на общата ни история такава, каквато е тя според историческите източници, като Битолския надпис, например ! Всичко друго е на второ и енто място ! Нямаме никакъв интерес от вписването на българите като отделен етнос в конституцията на комшиите ! Та те в своята цялост са си българи.....
По този въпрос единно мнение няма, вкл и сред българите в РСМ. Истината е, че това е нож с две острета и трябва добре да преценим. Обаче у нас нямаме единно мнение и по това какво точно е имало преди 1944 г. - фашизъм в чист вид или нещо друго, съюзило се с Германия поради липса на реален избор. Някои си държат на първото и с какви очи тогава да искаме вече да не ни наричат фашисти? И въобще какво правим, като ние самите не сме сигурни какво точно искаме по този, а и по други въпроси? И съответно какъв е критерият за успех, провал или предателство? Ако няма, остава само да мерим нивото на ентусиазъм.
"От думите му не се разбира кога според него ще е възможна нужната поправка в конституцията. Предшественикът му Зоран Заев допускаше, че това е възможно едва преди влизане на страната в Европейския съюз (България блокира Северна Македония не за присъединяване, а за начало на преговорите, които ще завършат след години). Опозиционната ДПМНЕ би подкрепила подобна стъпка само при признаване от България на "македонско малцинство", за което България не вижда нито основание, нито правни възможности."
Този анализ не може да бъде писан в България. ДПМНЕ имаше среща с Петков онзи ден и не повдигна въпроса с т.н. "македонско малцинство", така че твърдението е най-малкото пресилено. Очевидно са склонни на разговори.
Нали ако РСМ влезе в ЕС, рано или късно ще управлява ДПМНЕ? Приеманаето на тектса е важен тест дали опозицията е готова за Европа. Припомням, че България тръгна за ЕС, след като БСП се отказа от много неща - руската орбита, възродителния процес. Нямаше как да започнем разговори с ЕС, ако БСП имаше такива проблеми.
Представете си анализ през 1999: "България трябва да се откаже от Възродителния процес, но това означава мнозинство от 2/3 и гласовете на БСП."
?!?!
Нелепо е. Подобен анализ, написан по такъв начин, не съм чел и в Слободен печат. Там е доста по-завоалирано. Моля ви! Дневник, българско издание, е с по-крайни позиции от самата ДПМНЕ.
Български анализ е например, че в Скопие все по-ясно разбират (отскоро и с помощта на някой други страни като Франция), че ако наистина искат Европа, трябва да осъвременят понятието "човешки права" и в него да бъдат приобщени и българите, живеещи там. Изявлението на Ковачевски идва след критикуваното в медиите в Скопие поведение на Мицкоски пред Петков, което ясно говори,че в Скопие има нарастващо разбиране относно фундаменталните отношения в ЕС.
ЕС беше създаден, за да се реабилитира Европа след ВСВ, а не за да заседнем завинаги във ВСВ. Там са Сърбия и Русия. РСМ може да остане при тях или ако наистина е решила да се присъденява към днешна Европа, време е да отмести календара. Военната пропаганда да отстъпи място на един по-открит диалог за миналото. Болезнено е, но никоя страна в ЕС не си го е спестила.
До коментар [#2] от "НеКой":Вчера станахме свидетели на поредното безпрецедентно потъпкване на свободата на българските медии. Обект на грозно посегателство беше не коя да е телевизия, а националната телевизия. По план БНТ трябваше да излъчи точно в 22:00 ч. „Само защото бяха българи“ (1999 г.) – документалният филм на Милена Милотинова за насилственото обезбългаряване на Вардарска Македония след 1944 г.
„Още в първите три месеца след 9 септември 1944 в България са избити близо 30 000 представители на дотогавашния елит. Целта: да се разчисти пътят към властта на безпросветни и безскрупулни поддръжници на съветския режим.“
Коментар 18: "По план БНТ трябваше да излъчи точно в 22:00 ч. „Само защото бяха българи“ (1999 г.) – документалният филм на Милена Милотинова за насилственото обезбългаряване на Вардарска Македония след 1944 г."
Филма е на сайта на БНТ и един от материалите, с които е добре да се даде начало на разгвоор и у нас и в Скопие - у нас - как допуснахме това, а в Скопие, че след всичко това е редно днес останалите някак хора с българско самосъзнание да получат един малък реверанс като бъдат признати за държавно-творен народ.
Паметта на хора като тези във филма е грозният скелет в гардероба, пред който двете нации трябва да се изправим, ако имаме някакви планове за бъдещето.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"фашизъм в чист вид или нещо друго, съюзило се с Германия поради липса на реален избор"
Българската нация и идентичност не е свързана с този период, докато нацията в РСМ е основоположена върху противопоставянето фашисти - анти-фашисти след ВСВ. Като изразител на фашистите, не са застъпени немците и дори италианците, а най-вече конкретно българите.
В България, под обща история, разбираме най-вече периода до ПСВ и свързаната ни съдба в онези години. Периода след войните, особено след 1944 е извън договора и в модерната история и тук не е историческата комисия, а правителствата и народните събрания, които могат да се разграничат от режимите, да разсекретят данни и да реабилитират жертви.
Когато кажем "история" у нас се разбира основно до ПСВ и с някакво продължение до 1944, но акцента определено е преди ПСВ. В Скопие, под "история" разбират основно 1940-1950, защото националния разказ там е силно концентриран в тези години.
Оттук идва и част от неразбирателството за историята. Прави ми впечатление, когато тедават примери за нея, винаги подбират такива от ВСВ, а ние - винаги от преди това.
"Единствената полза от пускането на този филм, точно в мига на пристигането на македонския премиер в София, е задоволяване на болни умове, като твоя."
Ще ви издам една тайна. Точно обратното е. Колкото по-дълго един човек или една общност не може да се изправи пред нещо подобно, толкова повече опасности има за ума.
Представете си, че по вашата логика, не се излъчват документални филми за Хитлер, заради Германия, за башибозука заради Турция или такива за Възродителния ни процес заради България?!
Съвременните общества в Европа надживяхме историята, точно понеже я погледнахме в очите. Не е приятно, но никой не си позволява този каприз да избягва неудобни теми.
Не си спомням да сме спирали филмите за нацизма, когато идва немски канцлер. Идеята е безумна.
120 000 етнически българи с двойно гражданство не са резултат от исторически комисии и изменения в конституцията, а от икономически фактори. При наличие на скоростна ж.п линия и магистрала до Скопие, както и наличие на полети до София и оттам- до ЕС, поне още 1 200 000 македонски граждани ще искат да получат гражданство на ЕС и за тази цел ще извадят старите семейни тапии, където бабите и дядовците им са отбелязани като българи с български имена. Ето ви една истинска историческа комисия, където ще се работи с оригиналните извори до 1945 г.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
69
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Най-отблъскващата черта на съвременния северномакедонски национален мит е идеята за вечната жертва мъченик. Докато не приемат реалността, че девстената им антифашистка нация не е зачената непорочно, няма да станат нормални европейци. И тук твърде дълго живеехме с подобна илюзия, а след като осъзнахме, че по време на войните и ние никому не сме останали длъжни, успяхме да преодолеем чувството за обида и несправедливост, извор на стремеж за отмъщение. Чак тогава искрено се помирихме и с турците, и с гърците. Така ще стане и със сърбите и сърбомакедонците.
Хи-хи-хи-хи-Скопие плаща,Дечев плещи,между две чаши жолта тиквешка.Точно тоя индивид с всяка поява ,по която и да е медия , рязко вдига привържениците на ветото. ПП:Дори в тоя пасквил няма как да заобиколи фактите,колкото и да разтяга мултиперспективния дискурс като ластик.Извода ,накрая е :много ни се иска да направим сензация,ма няма как,щото си знаем ,че лъжем.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#56] от "Костадин Иванов": Да бе, днес в Била има промоции- затова е пратил Сиди и още двама полуидиота да им замръзнат носовете пред Бояна.
До коментар [#65] от "observador": Трябваше да се излъчи заедно с другия филм на Милотинова " Хроника на едно национално придотелство" . Тогава истината за ролята Коминтерна щеше да излезе в цялата си уродливост.
Окончателно се загърбва договора за добросъседство, отказват се неговите положения да са част от преговорната рамка за влизане на СМ в ЕС. Поставят като единствено условия вписване на някакво имагинерно българско малцинство в конституцията им. Това противоречи и на позицията на Евросъюза СМ да спазва договорите с Гърция и България по пътя към членството.
България ще бъде брутално изиграна от С. Македония по най-унизителният начин а именно ще обещае едно нещо (при положение, че трябва да изпълни всички искания на България) и Канадеца ще им даде картбланш за ЕС. Лошото е, че след това като страна членка С. Македония ще поиска от ЕК да признае македонско малцинство в България и тогава всички т.н. "позитивни хора" ще разберат как за пореден път сме брутално изиграни. Аз оттеглям доверието си към коалицията ако допуснат българофобите в С. Македония без да са изпълнят ВСИЧКО вкл. и признаване, че македонският си е чист български език и това ясно да се каже на всички!
Единственото сериозно е тези 13 км. път. Другото е общи приказки.И не е само проблемът в конституцията им, това е една част.А те и нея няма да я променят.Ние искаме и потвърждение, че до 1945 г. имаме обща история, т.е. българска.Потвърждение, че македонският език е югозападна писмено регионална форма на българския език.Премахване на езика на омразата и отразяване на горните факти в учебниците на РСМ.Спиране на опитите за измисляне на т. нар. македонско малцинство в България.Чу ли, Ковачевски?Можеш и да го прочетеш.
Съгласен съм с повечето ама не с това: "Потвърждение, че македонският език е югозападна писмено регионална форма на българския език." Това може да е било вярно към началото на 20-ти век, ама югосърбите го посръбчиха до неузнаваемост, та съвременният им книжовен език е някаква мешавица между сръбско-български...
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Евентуално, и то след приемането на Македония? Ще им купят колело на българите, ама... после. Че то това ще стане поне след десет години. От Киро се иска да пусне преговорите и да си ходи.
Ама ние на панички ли си играем и кой кого ще прецака? "Пр..еби другарчето " е девиза на някои българи а омразате трови самите тях .Аз пък си мисля че трябва ограмотяване и разумен диалог между двете страни а не надцакване ..И както Кирил Петков каза трябва да се проведе и лазговор за фашистката окупация ..Но всичко едно по едно ..
Много приказки, но казаното от македонеца е: Пускате ни в ЕС, а после ще мислим за българите в конституцията!!!! Сега разбрахте ли какъв е резултата от гостуването при българския премиер Кире Петкоски?
Аз го разбирам ,но много българи се оплакват че нищо не разбират и българските телевизии трябва да спрат да се инатят и да вземат да слагат субтитри или преводач
Тези двамата ако са си гаджета нема да се на.бат никога, само ще си обещават и ще се държат за ръцете. Нашия ергенин нито знае как да си поиска нито какво да прави, а северно македонската мома свикнала на сръбски ласки е прекалено игрива. На северно македонеца трябва да му бъде казано кратко и ясно, че е булката т.е е.аната страна
Не че нещо, но да попитам - каква група са тези над 100К граждани на СМ, които имат български паспорти? Паспорти получени чрез доказване и доказано по документи българско потекло. А членовете на семействата на тези с българските паспорти? А какви са роднините им, които не са пожелали български паспорт? Така като смятам на око, днес, дори след над 100 години терор и насилие над българите, те не са група, която да се запише някак си в конституцията на СМ, а поне 25% от населението. Никой не иска да се запишат като българи, нека са си македонци, но поне да сме ясни - коминтерновски македонци. Да не шикалкавят!
" По този въпрос единно мнение няма, вкл и сред българите в РСМ. Истината е, че това е нож с две острета и трябва добре да преценим. Обаче у нас нямаме единно мнение и по това какво точно е имало преди 1944 г. - фашизъм в чист вид или нещо друго, съюзило се с Германия поради липса на реален избор. Някои си държат на първото и с какви очи тогава да искаме вече да не ни наричат фашисти? И въобще какво правим, като ние самите не сме сигурни какво точно искаме по този, а и по други въпроси? И съответно какъв е критерият за успех, провал или предателство? Ако няма, остава само да мерим нивото на ентусиазъм"
По кой въпрос единно мнение няма ? Историята ни е не на два народа, с две различни самосъзнания, а на един, с едно самосъзнание - българско ! Къде е проблемът тук ? Поне до края на ВСВ ?
За фашизмът - не ни е това драмата някой да вижда такъв у нас по време на ВСВ, а и истината е, че държавите - победителки от ПСВ не направиха нищо в полза на страната ни, напротив, унижиха ни в Ньой, ако не беше един американски президент - демократ, сигурно шяха да се опитат да ни изличат от картата на Европа ! Както и да е ! Фашизъм или не, ние за кратко отново бяхме заедно, преди пак да се разделим ! Критерият за успех не знам за кое по - точно говорим? Ако е за историята - признанието, което посочих горе ! Ако е за добросъседство - постепенно изграждане на доверие и отваряне на вратите за открити и честни разговори и културни събития и чествания заедно ! Просто еъв времето всичко си идва на мястото веднъж поставени отношенията в правилното русло, което трябва и да направим. Е, няма лошо и от ентусиазъм в тия работи !
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Пред Петков Ковачевски остави отворена вратата за вписване на българите в конституцията ________________________________________________________________
На дипломатически език означава, че не е отказал, но не е обещал!
На простонароден език: Тати ще му купи колело, ама друг път!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
DDR
Рейтинг: 2369 ВеселоСтрахотно: "с Димитър отбелязахме ново ниво на ентусиазъм"
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?НеКой
Рейтинг: 1236 НеутралноЕдинственото сериозно е тези 13 км. път. Другото е общи приказки.
И не е само проблемът в конституцията им, това е една част.
А те и нея няма да я променят.
Ние искаме и потвърждение, че до 1945 г. имаме обща история, т.е. българска.
Потвърждение, че македонският език е югозападна писмено регионална форма на българския език.
Премахване на езика на омразата и отразяване на горните факти в учебниците на РСМ.
Спиране на опитите за измисляне на т. нар. македонско малцинство в България.
Чу ли, Ковачевски?
Можеш и да го прочетеш.
SS
Рейтинг: 2537 ВеселоТо едно е да е отворена , друго е да има движение през нея ...
encor3
Рейтинг: 463 НеутралноКакто написаха доста хора неотдавна и тук, България и РСМ нямат нито транспортни, нито икономически, нито туристически спорове. Имат исторически спор.И докато тея двамата хубавци избягват темата и шикалкавят, за да си спечелят краткотрайни политически дивиденти, проблема между двете държави остава все така неразрешен. Но важното според новия държавен вестник е че "с Димитър отбелязахме ново ниво на ентусиазъм".
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 63 НеутралноЛъжци, мошеници и дребни тарикати. Добре, че поисканото от Русия окрупняване на териториите ще се състои преди влизането на макетата и шиптарите в ЕС.
Слава на Украйна! Слава на героите!smotlixx
Рейтинг: 557 НеутралноКалинка как се е курдисала до Киро.
protoger
Рейтинг: 11 Неутрално"Ковачевски обясни, че е нормално, ако "и други граждани на държавата, които се самоопределят по друг начин, да може да поискат да бъдат част от конституцията"
... ама друг път.
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 3849 НеутралноОния пишман политици Заев и Бойко и техния пишман султан дали гледат как се пише новата демократична история между Македония и България без Турция,Русия и Китай ,все провалени тоталитарни държавици?
shlshlshlshldoroteus
Рейтинг: 1721 НеутралноДо тук 5 : 0 за македонците !
Чакам София - Скопие - по въздуха с безмоторни самолетчета или по добре така :
У нас преобладават машини от типа “Чесна” или “Пайпър”, има няколко “Соката” и “Даймънд”. Мнозина предпочитат ултралеките машини, които са с тегло под 700 кг. Макар че цената на малкия самолет и експлоатационните му разходи граничат с тези на луксозна кола, той е неоправдано скъп като поддръжка заради разходите за хангар, технически прегледи и т.н. Освен това не замества автомобила. Със сигурност трябва кола, която да чака на летището при кацане. В бъдеще може би малките летища ще предлагат рент-а-кар услуги.
По авиолинията ще пътуват изключително правителствените комисии и ще работят по споразуменията !
karabastun
Рейтинг: 4203 ВеселоКиро и Димитър откриват топлата вода! :))
[email protected]karabastun
Рейтинг: 4203 ВеселоМакедония ще инвестира стотици милиарди долари в нашата икономика :)))
[email protected]pro_bono
Рейтинг: 1719 НеутралноНай-трудните разговори тепърва предстоят.
samoedin
Рейтинг: 4028 НеутралноПризнаване без уговорки на общата ни история такава, каквато е тя според историческите източници, като Битолския надпис, например ! Всичко друго е на второ и енто място ! Нямаме никакъв интерес от вписването на българите като отделен етнос в конституцията на комшиите ! Та те в своята цялост са си българи.....
Нелсън Мандела
Рейтинг: 1949 ВеселоДо коментар [#12] от "pro_bono":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Няма да са трудни, защото Киро ще редаде България за няколко мил. в брой и по сметка, които ще са благословени от посолството :-)
Х
Рейтинг: 433 НеутралноThe Adams family, щрак-щрак..
wpj231008320
Рейтинг: 5 НеутралноТова с признаването на българско малцинство в Македония е колосална глупост, според мен. Защото автоматично би означавало, че признаваме "другите" (коминтерновски елфи) за мнозинство.
doctor.no
Рейтинг: 3344 НеутралноКогато фактите говорят и Кънчо и Стойчо Стойчев мълчат
В-к СЕГА
"Правителството има най-голямо одобрение от 2009 г. насам
Президентът Радев все още е най-харесваният политик, а българите са втвърдили позицията си спрямо Северна Македония.
Президентът Румен Радев започва втория си мандат си с традиционно високо доверие от 58,5% и с недоверие от 32,1% и остава най-харесваната фигура в политическия живот у нас – с най-висок положителен рейтинг (доверие минус недоверие).
Доверието в правителството се повишава до 44,9% и е по-високо от недоверието (39%), което се случва за първи път от началото на първия мандат на Бойко Борисов през 2009 г.
Съществува закономерен за начало на мандат ръст и в доверието към народното събрание и то достига 31,9%, при намаляващо недоверие (56,9%).
Високи са икономическите страхове сред хората – 86,4% очакват ръст на цените. А позицията на обществото ни по отношение на Северна Македония се втвърдява и 15,3% не искат тя да започне преговори за влизане в ЕС при никакви условия
Това са накратко данните от представителното за пълнолетното население на страната проучване от независимата ежемесечна изследователска програма на „Галъп интернешънъл болкан“ „лице в лице“. Проведено е сред 805 пълнолетни българи между 6 и 14 януари.
Високо доверие към президента
Румен Радев встъпва във втори мандат с декларирано доверие от 58,5% от българите и неодобрение от 32,1%. Това прави рейтинг (одобрение минус неодобрение) +26,4. Институцията е една от малкото в страната с положителен рейтинг (наред с армията, полицията и църквата), а фигурата на президента е с най-висок рейтинг сред останалите политически фигури в страната. Личното доверие в Румен Радев се движи близко до институционалното.
Останалите с положителен рейтинг в последните месеци са Кирил Петков, с растящо доверие, типично за нововстъпващ премиер и ново лице в политиката, Стефан Янев, Асен Василев (също с нарастващо доверие) и Илияна Йотова.
Правителството за пръв път от 2009 г. е с положителен рейтинг
След първия месец работа на правителството на Кирил Петков за пръв път рейтингът е положителен - +5,9. За последно така бе през 2009 г. в при встъпването в длъжност на първото правителство на Бойко Борисов. Сега 44.9% от запитаните изразяват доверие в новото правителство, а 39% – не. Останалите не могат да преценят.
През последните години доверието в правителството се запази на трайни нива от около 30%. По-сериозен спад имаше в последните месеци на кабинета „Борисов 3“, последван от покачване на положителните оценки по времето на двата служебни кНачални положителни сигнали за парламента
Народното събрание традиционно е институцията с най-ниско доверие у нас. Преобладаващо доверие над недоверието към парламента в последните 30 години е имало само два пъти – след кризата 1996-97 г. и при идването на власт на НДСВ през 2001 г.
В последните години доверието в парламента се запази около и над 20%, а от средата на 2020 г., заедно с протестите, делът на положителните оценки спадна и до под 1/5.
От началото на работа на новото 47-то Народно събрание е регистриран ръст в дела на одобрение. През януари 2022 г. 31,9% от запитаните изразяват доверие в парламента, а 56,9% - недоверие. Останалите не могат да преценят. Това е свиване на „ножицата“ между позитивни и негативни оценки в позитивна посока.
karabastun
Рейтинг: 4203 НеутралноДо коментар [#2] от "НеКой":
[email protected]Вчера станахме свидетели на поредното безпрецедентно потъпкване на свободата на българските медии. Обект на грозно посегателство беше не коя да е телевизия, а националната телевизия. По план БНТ трябваше да излъчи точно в 22:00 ч. „Само защото бяха българи“ (1999 г.) – документалният филм на Милена Милотинова за насилственото обезбългаряване на Вардарска Македония след 1944 г.
georgievb
Рейтинг: 2135 НеутралноАбсолютно, това са някакви мерки, които са от типа - вижте ние ще си другаруваме. Аз не искам да си другаруваме, не искам даже да им чумвам гласовете, не искам бизнес, туризъм или каквото и да е друго. Искам да признаят, че поне до Първата световна са си били преобладаващо българи и са част от историята на българския народ и държава, а историята ни е обща и се различава толкова, колкото се различава тази на шопа и добруджанеца.
Всичко останало ми е през оная работа...ако го направят писмено, за мен могат след това да ходят и да ни псуват по цял ден, даже може да затворим границата и да изорем бразда. Немам никакви проблеми с това. https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
karabastun
Рейтинг: 4203 ЛюбопитноБез предизвестие и без обяснение обаче програмата беше сменена с филм за великия ген. Вазов. Все още не е ясно защо лентата, която показва историческите насилия над българите в Македония, не беше излъчена, но медии в България и в Република Северна Македония твърдят, че е по поръчение на правителството, за да не се разтълкува като провокация спрямо гостите ни от Скопие.
[email protected]Нещо повече – в редица медии в Македония това беше изтълкувано като: „Прва отстапка од Софија за Скопје“.
quatro_4x3
Рейтинг: 1429 Неутрално"Пред Петков Ковачевски остави отворена вратата за вписване на българите в конституцията"
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Правилното не е ли " Ковачевски остави пред Петков отворена вратата за вписване на българите в конституцията" ???
Аз мога да пиша всякак, но един журналист, ако е журналист, не може да си го позволява!
Дано журналистите на Дневник не си управляват колите по начина, по който пишат! "О, реч, омайна сладка..."
karabastun
Рейтинг: 4203 ЛюбопитноИ за това тълкование има доста причини, като предварително обявената в Телевизионните гайдове програма, според която точно този филм ще се излъчи в 22.00 ч. Нещо, което беше публично оповестено и от Генералния директор на БНТ Емил Кошлуков в предаването „Денят започва с Георги Любенов“ на 23 януари (неделя).
[email protected]„Този понеделник излъчваме филма „Само защото бяха българи“ – за прочистване на българското самосъзнание, за да се македонизират. Знаете лагерите, знаете убийствата по време на Тито. Ние не можем да ги направим българи насила, но не можем да се откажем от историята.“ (бел.ред. – говори за братята ни от другата страна на границата).
А целта на цялото интервю е да се изтъкне ролята на националната телевизия в културната интеграция на РСМ по пътя ѝ към ЕС. В същото това интервю г-н Кошлуков изтъкна и задълженията на БНТ, залегнали в ЗРТ и по – специално в чл. 6 - да отстоява националните интереси.
„Политическите решения ги взимат политиците. Тази политика се определя от президент, кабинет, парламент – не от нас. Ние сме длъжни да ги отстояваме и не е достатъчно просто в новините да отразим или да направим „Референдум“ по темата – правили сме. Или да направим „История.бг“. Ще има пак предаване за 150 години от рождението на Гоце Делчев по другия понеделник. Ще има отново тема за Македония. Аз смятам, че БНТ трябва да направи повече.“
karabastun
Рейтинг: 4203 ЛюбопитноДано обаче не се окаже, че и ефирните решения ги взимат политиците, защото случилото се с филма „Само защото бяха българи“, е много лош знак.
[email protected]Именно това странно натрупване на факти доведе и до гнева на хиляди българи, които очакваха да гледат именно този филм, но бяха излъгани. Кой и защо свали от екран именно тази символна лента?
Недопустимо е историческата истина да е провокация, напротив, филмът трябваше да бъде излъчен и трябваше да бъде гледан съвместно от двата кабинета. Защото докато Кирил Петков се обясняваше дали сме „фашистки окупатори“ или не сме, някой си е позволил да нареди да бъде спрян от излъчване филм за Македонската Кървава Коледа. За масовите преследвания и разстрели, за скалъпените процеси срещу хора с българско самосъзнание, за масовата смяна на имена, немалка част от които посмъртно.
karabastun
Рейтинг: 4203 ЛюбопитноАко тези исторически факти за насилие, погазване на достойнство и права на хората с българско самосъзнание са проблем за настоящата власт в Република Северна Македония, това означава, че страната не просто не е готова за преговори и членство в ЕС, но и е много далеч от това състояние.
[email protected]karabastun
Рейтинг: 4203 ЛюбопитноАко някой си мисли, че отношенията между България и Република Северна Македония, минават единствено през призмата на търговията и имат за свой единствен израз данните за стокообмена между двете държави, то означавва, че той не е наясно нито с контекста на тези отношения, нито с техния генезис, нито с техните проблеми, нито с решаването на тези проблеми. Ако българският премиер е човек, който споделя подобно повърхонстно виждане, то означава, че скоро ще капитулираме и то по най-унизителния за нас начин.
[email protected]Иво
Рейтинг: 3862 ЛюбопитноХубави намерения, но в следващите месеци колко от тях ще се реализират на практика.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Аз лично съм песимист, защото отдавна е ясно, че северните макета не искат да правят никакви отстъпки към българската страна.
Whoops
Рейтинг: 630 НеутралноПроблемът е че всеки българин иска нещо леко различно - каквото и споразумение да се постигне все ще сме недоволни.
За управляващише, от гледна точка на партийните интереси, парадоксално единствената печеливша страртегия е да протакат и да оставят проблема на следващите.
viktori
Рейтинг: 917 НеутралноХаресват ми изказванията и на българския премиер и македонския (,който се оказа доста умен и стабилен , за разлика от хилещия се Заев .)
Вече няма примитивни тропания по масата и ултиматуми- ако това направят :ние това ще наравим .
Всички горещи въглени са отхвърлени и сега прогресивните и позитивни хора очакват на края и по скоро всичко да се увенчае с успех и махане на ветото ....
protoger
Рейтинг: 11 НеутралноДо коментар [#25] от "karabastun":
Те и Кървавата Коледа гледат мултиперспективно. Убитите били чисти (северно)македонски националисти, но сърбите ги обвинили за бугараши, за да ги ликвидират.
doctor.no
Рейтинг: 3344 НеутралноДо коментар [#18] от "karabastun":
Хахаха. Кой има контрол над БНТ бе?
protoger
Рейтинг: 11 НеутралноДо коментар [#28] от "eog581083556":
Чакайте, чакайте. Накрая ще махнем ветото. Даже може да е малко след края.
hope
Рейтинг: 2125 НеутралноКРИСТИЯН ШКВАРЕК, ФЕЙСБУК:
Любовта ще спаси света!!!Снощи медиите в Македония оповестиха триумфално "Прва отстапка од Софија за Скопје" - новата власт в България е смъкнала планираното по програма излъчване по Националната Телевизия на документалния филм "Само защото бяха българи".
В него се показват интервюта и документи относно масовото изтребление на българи от югославските власти в Македония. Филмът беше по програма, но в последния момент програмата бе сменена. Това бе ясен сигнал към Скопие от страна на новата власт у нас и медиите там го отразиха по този начин, като "първа отстъпка".
Всъщност изобщо не са прави - първата отстъпка беше, когато Кирил Петков заявяваше пред чуждестранни медии, че ще престанат с историческата тема в спора ни с Македония и залагат само на "бизнес" въпроси. Втората беше, когато им отиде там, на тях, в Скопие, да се излага и да говори, че имало фашистки режим
viktori
Рейтинг: 917 НеутралноВъв историческата комисия трябва да бъдат махнати Димитров и Топалов и да бъдат заменени с този историк, който е най добре запознат с македонската истина и който не се страхувава да я казва открито защото е независим и с европейски специлизации по история .Ето лъжите пардон клишетата ...https://www.clubz.bg/123153-katalog_na_balgarskite_klisheta_za_makedoniya_i_makedontsite
doctor.no
Рейтинг: 3344 НеутралноДо коментар [#31] от "hope":
100% съм сигурен, че се казваш Надежда (хоуп), та Наде, кажи как "независимият" Кошлуков свали предаване в услуга на новата власт от 1 месец.
Факта, че го е направил, е налице. Да изкаже мотиви.
НеКой
Рейтинг: 1236 НеутралноДо коментар [#33] от "eog581083556":
Бегай при Тито бе, трол.
Предатели долни.
chichka
Рейтинг: 2679 НеутралноНе се вижда щой я стиска за задника? Русия е проказата на планетата Земя.
doctor.no
Рейтинг: 3344 НеутралноДо коментар [#33] от "eog581083556":
Стига де, да решава историческа комисия от историци взаимоотношенията на балканите?!! Ти замисляш ли се. Я си представи такава между БГ и Турция. и като се закарат какво е "Клането в Батак" - нашите ще викат "клане", ония "полицейска акция".
Пак с тях - обесването на Левски - ония (техните историци) как го броят - ?!!!,
Преkрояваме Парцалите
Рейтинг: 2026 НеутралноПред Петков Ковачевски .. отворена вратата ..
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................Гледал е на просто Киро устата..
doctor.no
Рейтинг: 3344 НеутралноДо коментар [#35] от "НеКой":
Ти не си показал поне мин отношение към морала до сега, отстояваш позиция (платена), та не е редно да казваш кой да бега. мнение де. ти си знаеш.
AModoMio
Рейтинг: 2422 НеутралноДневник, що не пишете за Байдън? То и на него излагациите станаха много като на наш Кирчо?
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !Deadpudding
Рейтинг: 400 НеутралноДо коментар [#20] от "karabastun":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Ако тия продължават в същия дух, ще ги запомним като "Продължаваме Измяната" аман от червени чугуни. Каракачанов да не се ослушва, а да хваща торбичката от Била и да защитава гражданска позиция, че и неговата простотия няма да се прости. А простотията му ще започне, ако тия се о****рат и всички сме пред свършен факт.
doctor.no
Рейтинг: 3344 НеутралноДо коментар [#28] от "eog581083556":
Браво, един смислен коментар.
chichka
Рейтинг: 2679 ГневноДо коментар [#18] от "karabastun":
Русия е проказата на планетата Земя.И днес македонските медии гърмят как България и БНТ са победени, как са полегнали в калта, за да мине отгоре им македонската делегация!
Боян Баянов
Рейтинг: 2553 НеутралноЗначи, според македонският премиер Димитър Ковачевски,
българите ще бъдат вписани в конституцията на РСМ, ама друг път.
....
Македонски българин до Петков:
Решаването на спора със Скопие трябва да започва с правата на българите в РСМ и да върви назад към историята
https://www.actualno.com/society/makedonski-bylgarin-do-petkov-reshavaneto-na-spora-sys-skopie-trjabva-da-zapochva-s-pravata-na-bylgarite-v-rsm-i-da-vyrvi-nazad-kym-istorijata-news_1699124.html © Actualno.com
Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 Весело"но даде да се разбере, че разговорът по темата - очертаваща се като една от най-деликатните в хода на диалога - предстои."
Еретик============
Работата е уредена, човекът каза: "Ще видим.".
chichka
Рейтинг: 2679 НеутралноДо коментар [#37] от "doctor.no":
Русия е проказата на планетата Земя.Изгледай стощното предаване "История. бг" по БНТ. Нещо може да ти просветне.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
truder
Рейтинг: 14 НеутралноАз пък, предлагам комисията от страна на РСМ да бъде уволнена и да сложат само Канзуров.
Ти ходи ли да си вземеш 50денара от сръбското посолство?
146
Рейтинг: 11 НеутралноДа не искате и виски с лед?
Deadpudding
Рейтинг: 400 НеутралноДо коментар [#40] от "AModoMio":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Да наречеш журналист малоумник и да заявиш че инфлацията е добра за теб, а гражданите ти кучета ги яли. Въй. Тръмпи беше вулгарен, но сенилния само показва, колко по-добре беше при Тръмп. Да беше проявил, най-малкото елементарно уважение към медиите които го качиха на власт.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 ВеселоДо коментар [#12] от "pro_bono":
Еретик"Най-трудните разговори тепърва предстоят."
=============
Не е сигурно. Киро може да ги пропусне. Веднъж му мина номерът с бабичките, докато не се препъне, ще вярва, че всичко минава.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 ВеселоДо коментар [#16] от "wpj231008320":
Еретик"Това с признаването на българско малцинство в Македония е колосална глупост, според мен. Защото автоматично би означавало, че признаваме "другите" (коминтерновски елфи) за мнозинство."
++++++++++++++
Добре казано!
frisky
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#28] от "eog581083556":
Парите на държавата свършиха: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/11388633Кои горещи въглени са отхвърлени по-точно?
Гоце ли, Самуил ли, Тодор Александров ли, Яне ли?
Deadpudding
Рейтинг: 400 НеутралноДо коментар [#47] от "spectrum":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Значи си съгласен, че си татарин, кирилицата не идва от Велики Преслав и Наум и Климент, а някъде от Скопско и че средновековната ни държава е била Македонско царство ? Народ без история, който е беззъб и склонен да бъде асимилиран няма бъдеще. Мигрирай към Русия, там имат мераци да връщат комитерновските простотии които ти се нравят.
frisky
Рейтинг: 418 НеутралноПоследните няколко интервюта с наши членове на историческата комисия са покъртителни по отношение на македонските им колеги, та не знам Киро къде видя "ново ниво на ентусиазъм при разговорите със съпредседателите."
Парите на държавата свършиха: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/11388633Много е просто това момче, лошото е, че и много си вярва!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4182 ВеселоДо коментар [#41] от "Deadpudding":
Еретик"Каракачанов да не се ослушва, а да хваща торбичката от Била и да защитава гражданска позиция, че и неговата простотия няма да се прости."
===========
Не може да попържаш човека, да го заплашваш, и да чакаш положителни, почти героични действия.
kmat
Рейтинг: 965 НеутралноПо този въпрос единно мнение няма, вкл и сред българите в РСМ. Истината е, че това е нож с две острета и трябва добре да преценим. Обаче у нас нямаме единно мнение и по това какво точно е имало преди 1944 г. - фашизъм в чист вид или нещо друго, съюзило се с Германия поради липса на реален избор. Някои си държат на първото и с какви очи тогава да искаме вече да не ни наричат фашисти? И въобще какво правим, като ние самите не сме сигурни какво точно искаме по този, а и по други въпроси? И съответно какъв е критерият за успех, провал или предателство? Ако няма, остава само да мерим нивото на ентусиазъм.
observador
Рейтинг: 242 Неутрално"От думите му не се разбира кога според него ще е възможна нужната поправка в конституцията. Предшественикът му Зоран Заев допускаше, че това е възможно едва преди влизане на страната в Европейския съюз (България блокира Северна Македония не за присъединяване, а за начало на преговорите, които ще завършат след години). Опозиционната ДПМНЕ би подкрепила подобна стъпка само при признаване от България на "македонско малцинство", за което България не вижда нито основание, нито правни възможности."
Този анализ не може да бъде писан в България. ДПМНЕ имаше среща с Петков онзи ден и не повдигна въпроса с т.н. "македонско малцинство", така че твърдението е най-малкото пресилено. Очевидно са склонни на разговори.
Нали ако РСМ влезе в ЕС, рано или късно ще управлява ДПМНЕ? Приеманаето на тектса е важен тест дали опозицията е готова за Европа. Припомням, че България тръгна за ЕС, след като БСП се отказа от много неща - руската орбита, възродителния процес. Нямаше как да започнем разговори с ЕС, ако БСП имаше такива проблеми.
Представете си анализ през 1999: "България трябва да се откаже от Възродителния процес, но това означава мнозинство от 2/3 и гласовете на БСП."
?!?!
Нелепо е. Подобен анализ, написан по такъв начин, не съм чел и в Слободен печат. Там е доста по-завоалирано. Моля ви! Дневник, българско издание, е с по-крайни позиции от самата ДПМНЕ.
Български анализ е например, че в Скопие все по-ясно разбират (отскоро и с помощта на някой други страни като Франция), че ако наистина искат Европа, трябва да осъвременят понятието "човешки права" и в него да бъдат приобщени и българите, живеещи там. Изявлението на Ковачевски идва след критикуваното в медиите в Скопие поведение на Мицкоски пред Петков, което ясно говори,че в Скопие има нарастващо разбиране относно фундаменталните отношения в ЕС.
ЕС беше създаден, за да се реабилитира Европа след ВСВ, а не за да заседнем завинаги във ВСВ. Там са Сърбия и Русия. РСМ може да остане при тях или ако наистина е решила да се присъденява към днешна Европа, време е да отмести календара. Военната пропаганда да отстъпи място на един по-открит диалог за миналото. Болезнено е, но никоя страна в ЕС не си го е спестила.
146
Рейтинг: 11 НеутралноНищо не е скрито. Комунистите и ОЗНА извършиха престъпление. Същото се случи и в България. Колко българи са ликвидирани от БКП?
https://mk.wikipedia.org/wiki/Масакр_во_Велес
„Още в първите три месеца след 9 септември 1944 в България са избити близо 30 000 представители на дотогавашния елит. Целта: да се разчисти пътят към властта на безпросветни и безскрупулни поддръжници на съветския режим.“
https://www.dw.com/bg/9-септември-когато-ликвидираха-елита-на-българия/a-49525690
observador
Рейтинг: 242 НеутралноКоментар 18:
"По план БНТ трябваше да излъчи точно в 22:00 ч. „Само защото бяха българи“ (1999 г.) – документалният филм на Милена Милотинова за насилственото обезбългаряване на Вардарска Македония след 1944 г."
https://bnt.bg/news/samo-zashtoto-byaha-balgari-287804news.html
Филма е на сайта на БНТ и един от материалите, с които е добре да се даде начало на разгвоор и у нас и в Скопие - у нас - как допуснахме това, а в Скопие, че след всичко това е редно днес останалите някак хора с българско самосъзнание да получат един малък реверанс като бъдат признати за държавно-творен народ.
Паметта на хора като тези във филма е грозният скелет в гардероба, пред който двете нации трябва да се изправим, ако имаме някакви планове за бъдещето.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Пипера е много лют
Рейтинг: 399 НеутралноЕ, и ние може да им дадем ясна цел за влизане в ЕС, по модела на Турция - безкрайни преговори.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUПипера е много лют
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#33] от "eog581083556":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUАз предлагам цялата комисия да се махне. Получавате учебници от МОН и след 20 години матури. Дотогава - фризер.
observador
Рейтинг: 242 НеутралноДо коментар [#57] от "kmat":
"фашизъм в чист вид или нещо друго, съюзило се с Германия поради липса на реален избор"
Българската нация и идентичност не е свързана с този период, докато нацията в РСМ е основоположена върху противопоставянето фашисти - анти-фашисти след ВСВ. Като изразител на фашистите, не са застъпени немците и дори италианците, а най-вече конкретно българите.
В България, под обща история, разбираме най-вече периода до ПСВ и свързаната ни съдба в онези години. Периода след войните, особено след 1944 е извън договора и в модерната история и тук не е историческата комисия, а правителствата и народните събрания, които могат да се разграничат от режимите, да разсекретят данни и да реабилитират жертви.
Когато кажем "история" у нас се разбира основно до ПСВ и с някакво продължение до 1944, но акцента определено е преди ПСВ. В Скопие, под "история" разбират основно 1940-1950, защото националния разказ там е силно концентриран в тези години.
Оттук идва и част от неразбирателството за историята. Прави ми впечатление, когато тедават примери за нея, винаги подбират такива от ВСВ, а ние - винаги от преди това.
observador
Рейтинг: 242 НеутралноДо коментар [#61] от "spectrum":
"Единствената полза от пускането на този филм, точно в мига на пристигането на македонския премиер в София, е задоволяване на болни умове, като твоя."
Ще ви издам една тайна. Точно обратното е. Колкото по-дълго един човек или една общност не може да се изправи пред нещо подобно, толкова повече опасности има за ума.
Представете си, че по вашата логика, не се излъчват документални филми за Хитлер, заради Германия, за башибозука заради Турция или такива за Възродителния ни процес заради България?!
Съвременните общества в Европа надживяхме историята, точно понеже я погледнахме в очите. Не е приятно, но никой не си позволява този каприз да избягва неудобни теми.
Не си спомням да сме спирали филмите за нацизма, когато идва немски канцлер.
Идеята е безумна.
Deadpudding
Рейтинг: 400 НеутралноДо коментар [#56] от "Костадин Иванов":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !Като си с претенции на държавник а правиш дребно сметкаджийство и не си изпълняваш дълга да представляваш част от избирателите - Може.
dsc
Рейтинг: 366 Неутрално120 000 етнически българи с двойно гражданство не са резултат от исторически комисии и изменения в конституцията, а от икономически фактори. При наличие на скоростна ж.п линия и магистрала до Скопие, както и наличие на полети до София и оттам- до ЕС, поне още 1 200 000 македонски граждани ще искат да получат гражданство на ЕС и за тази цел ще извадят старите семейни тапии, където бабите и дядовците им са отбелязани като българи с български имена. Ето ви една истинска историческа комисия, където ще се работи с оригиналните извори до 1945 г.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
protoger
Рейтинг: 11 НеутралноНай-отблъскващата черта на съвременния северномакедонски национален мит е идеята за вечната жертва мъченик. Докато не приемат реалността, че девстената им антифашистка нация не е зачената непорочно, няма да станат нормални европейци. И тук твърде дълго живеехме с подобна илюзия, а след като осъзнахме, че по време на войните и ние никому не сме останали длъжни, успяхме да преодолеем чувството за обида и несправедливост, извор на стремеж за отмъщение. Чак тогава искрено се помирихме и с турците, и с гърците. Така ще стане и със сърбите и сърбомакедонците.
chvor_s
Рейтинг: 426 ВеселоДо коментар [#33] от "eog581083556":
Хи-хи-хи-хи-Скопие плаща,Дечев плещи,между две чаши жолта тиквешка.Точно тоя индивид с всяка поява ,по която и да е медия , рязко вдига привържениците на ветото.
ПП:Дори в тоя пасквил няма как да заобиколи фактите,колкото и да разтяга мултиперспективния дискурс като ластик.Извода ,накрая е :много ни се иска да направим сензация,ма няма как,щото си знаем ,че лъжем.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ashkembar
Рейтинг: 29 НеутралноДо коментар [#69] от "Хюго Босов":
Коя истина? Онази, на дятките, които писаха историйа в офиса на Тошката?
Kaka Mara
Рейтинг: 2437 НеутралноДо коментар [#56] от "Костадин Иванов": Да бе, днес в Била има промоции- затова е пратил Сиди и още двама полуидиота да им замръзнат носовете пред Бояна.
viktori
Рейтинг: 917 НеутралноДо коментар [#72] от "spectrum":
Я по спокойно .Александър Македонски е велик пълководец и визионер .
За мен лично ще е гордост ако се докаже , че родния ми град е бил и град на Алексанър Велики .
С интерес следя какво се крие в недрата на земята ...Преди месеци се откри точно негово изображение ....https://www.vesti.bg/bulgaria/vpechatliavashti-otkritiia-na-herakleia-sintika-snimki-i-video-6126810
Kaka Mara
Рейтинг: 2437 НеутралноДо коментар [#65] от "observador": Трябваше да се излъчи заедно с другия филм на Милотинова " Хроника на едно национално придотелство" . Тогава истината за ролята Коминтерна щеше да излезе в цялата си уродливост.
thepirineagle
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#2] от "НеКой":
ThePirinEagleАми 13те км път до Клепало се чакат да бъдат завършени от българска страна. Повече от 10 години от страна на Македония има и хубав път и готово КПП...
Роси
Рейтинг: 7230 НеутралноПо-добре да впишат като малцинство македонците.
nik_77.
Рейтинг: 1142 НеутралноОкончателно се загърбва договора за добросъседство, отказват се неговите положения да са част от преговорната рамка за влизане на СМ в ЕС. Поставят като единствено условия вписване на някакво имагинерно българско малцинство в конституцията им. Това противоречи и на позицията на Евросъюза СМ да спазва договорите с Гърция и България по пътя към членството.
Ivan Stoyanov
Рейтинг: 52 НеутралноБългария ще бъде брутално изиграна от С. Македония по най-унизителният начин а именно ще обещае едно нещо (при положение, че трябва да изпълни всички искания на България) и Канадеца ще им даде картбланш за ЕС. Лошото е, че след това като страна членка С. Македония ще поиска от ЕК да признае македонско малцинство в България и тогава всички т.н. "позитивни хора" ще разберат как за пореден път сме брутално изиграни. Аз оттеглям доверието си към коалицията ако допуснат българофобите в С. Македония без да са изпълнят ВСИЧКО вкл. и признаване, че македонският си е чист български език и това ясно да се каже на всички!
Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 1491 НеутралноСъгласен съм с повечето ама не с това:
"Потвърждение, че македонският език е югозападна писмено регионална форма на българския език."
Това може да е било вярно към началото на 20-ти век, ама югосърбите го посръбчиха до неузнаваемост, та съвременният им книжовен език е някаква мешавица между сръбско-български... И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 743 НеутралноЕвентуално, и то след приемането на Македония? Ще им купят колело на българите, ама... после. Че то това ще стане поне след десет години. От Киро се иска да пусне преговорите и да си ходи.
viktori
Рейтинг: 917 НеутралноДо коментар [#80] от "Ivan Stoyanov":
Ама ние на панички ли си играем и кой кого ще прецака? "Пр..еби другарчето " е девиза на някои българи а омразате трови самите тях .Аз пък си мисля че трябва ограмотяване и разумен диалог между двете страни а не надцакване ..И както Кирил Петков каза трябва да се проведе и лазговор за фашистката окупация ..Но всичко едно по едно ..
chichka
Рейтинг: 2679 ЛюбопитноМного приказки, но казаното от македонеца е: Пускате ни в ЕС, а после ще мислим за българите в конституцията!!!!
Русия е проказата на планетата Земя.Сега разбрахте ли какъв е резултата от гостуването при българския премиер Кире Петкоски?
chichka
Рейтинг: 2679 ЛюбопитноДо коментар [#81] от "Синовете на лейтенант Шмид и Решетников":
Русия е проказата на планетата Земя.++++ Днес на пресконференцията някой разбра ли какво говори македонския премиер и какво питаха техните журналисти? Псуваха ли ни, обиждаха ли ни?
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 743 НеутралноДо коментар [#84] от "chichka":
Като гледам - няма нужда, но ако трябва, ще го смачкат и Македония ще започне преговори до края на годината. Иначе ще замине в руската орбита.
viktori
Рейтинг: 917 НеутралноДо коментар [#85] от "chichka":
Аз го разбирам ,но много българи се оплакват че нищо не разбират и българските телевизии трябва да спрат да се инатят и да вземат да слагат субтитри или преводач
choguna
Рейтинг: 56 НеутралноТези двамата ако са си гаджета нема да се на.бат никога, само ще си обещават и ще се държат за ръцете. Нашия ергенин нито знае как да си поиска нито какво да прави, а северно македонската мома свикнала на сръбски ласки е прекалено игрива.
На северно македонеца трябва да му бъде казано кратко и ясно, че е булката т.е е.аната страна
voodoo_child
Рейтинг: 961 НеутралноНека го кажем направо: Инфантилникът се осра.
Няма да му се размине.
chichka
Рейтинг: 2679 ЛюбопитноДо коментар [#87] от "eog581083556":
Русия е проказата на планетата Земя.+ Аз нищо не разбрах! Българин съм и живея в България... но явно вече сме провинция на Македония! Трябва да знаем езика на новите господари.
Герберска Мутра
Рейтинг: 16 НеутралноКазал е - Кире, честна хардварска, ще ги включим, дори и декларация ще ти подпиша !
Мърмор
Рейтинг: 823 НеутралноНе че нещо, но да попитам - каква група са тези над 100К граждани на СМ, които имат български паспорти? Паспорти получени чрез доказване и доказано по документи българско потекло. А членовете на семействата на тези с българските паспорти? А какви са роднините им, които не са пожелали български паспорт? Така като смятам на око, днес, дори след над 100 години терор и насилие над българите, те не са група, която да се запише някак си в конституцията на СМ, а поне 25% от населението. Никой не иска да се запишат като българи, нека са си македонци, но поне да сме ясни - коминтерновски македонци. Да не шикалкавят!
samoedin
Рейтинг: 4028 НеутралноДо коментар [#57] от "kmat":
" По този въпрос единно мнение няма, вкл и сред българите в РСМ. Истината е, че това е нож с две острета и трябва добре да преценим. Обаче у нас нямаме единно мнение и по това какво точно е имало преди 1944 г. - фашизъм в чист вид или нещо друго, съюзило се с Германия поради липса на реален избор. Някои си държат на първото и с какви очи тогава да искаме вече да не ни наричат фашисти? И въобще какво правим, като ние самите не сме сигурни какво точно искаме по този, а и по други въпроси? И съответно какъв е критерият за успех, провал или предателство? Ако няма, остава само да мерим нивото на ентусиазъм"
По кой въпрос единно мнение няма ? Историята ни е не на два народа, с две различни самосъзнания, а на един, с едно самосъзнание - българско ! Къде е проблемът тук ? Поне до края на ВСВ ?
За фашизмът - не ни е това драмата някой да вижда такъв у нас по време на ВСВ, а и истината е, че държавите - победителки от ПСВ не направиха нищо в полза на страната ни, напротив, унижиха ни в Ньой, ако не беше един американски президент - демократ, сигурно шяха да се опитат да ни изличат от картата на Европа ! Както и да е ! Фашизъм или не, ние за кратко отново бяхме заедно, преди пак да се разделим !
Критерият за успех не знам за кое по - точно говорим? Ако е за историята - признанието, което посочих горе ! Ако е за добросъседство - постепенно изграждане на доверие и отваряне на вратите за открити и честни разговори и културни събития и чествания заедно ! Просто еъв времето всичко си идва на мястото веднъж поставени отношенията в правилното русло, което трябва и да направим. Е, няма лошо и от ентусиазъм в тия работи !
zagor
Рейтинг: 52 НеутралноДо коментар [#33] от "eog581083556":
Благодарам за линкот. Проф. Стефан Дечев треба да биде поставен за претседател на блгарската историска комисија.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ерик
Рейтинг: 429 Неутралнопросто киро голем успех - бюрманското кубе му казало, че ДРУГ ПЪТ щели да си променят конституцията (гачели това му е в прерогативите)
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 3239 НеутралноПред Петков Ковачевски остави отворена вратата за вписване на българите в конституцията
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)________________________________________________________________
На дипломатически език означава, че не е отказал, но не е обещал!
На простонароден език: Тати ще му купи колело, ама друг път!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
georgievb
Рейтинг: 2135 Неутралнохм
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd