ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът, активността и мандатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи

Софийският университет отново ще приема студенти с оценките от матурите

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3589 Весело

    Каквито критериите за приемане, такива и кандидат-студентите. Каквито кандидат-студентите, такова и образованието.

    Българи, гласувайте на 2 октомври 2022! Който не гласува помага на корупцията на Борисов-Пеевски и на Копейкин-Янев-Нинова, които искат да извадят България от ЕС и НАТО и подчинят на Путин.
  2. 2 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 526 Неутрално

    И в Техническият университет приемат с оценката от матурата по БЕЛ, стига да е над Среден 3.00 :)
    Имам чувството, че е премината инфлексната точка и от тук на сетне може да става само по-зле

    You don't know what you don't know.
  3. 3 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Дневник, прочели ли сте какво сте написали поне????????????


    Университетът ще проведе кандидатстудентски изпити
    -по биология и химия за специалностите "Медицина" и "Фармация",
    -по математика за специалностите във Факултета по математика и информатика, -Физическия факултет и
    -Стопанския факултет,
    -по физика за специалностите във Физическия факултет,
    -по английски, немски, френски, испански и италиански език.
    С оценките от изпитите по биология и химия кандидат-студентите ще могат да кандидатстват и за специалности в
    -Биологическия факултет,
    Факултета по химия и фармация и Физическия факултет.

    -------------------------
    с изпити ще се влиза почти навсякъде.


    ето ги факултетите:

    Исторически факултет
    Факултет по славянски филологии ИЗПИТ
    Факултет по класически и нови филологии ИЗПИТ
    Философски факултет
    Юридически факултет
    Факултет по педагогика ИЗПИТ
    Факултет по науки за образованието и изкуства
    Богословски факултет - ТУК ПРИЕМЪТ ПО ТРАДИЦИЯ Е С МАКСИМАЛЕН БАЛ
    Факултет по журналистика и масова комуникация
    Стопански факултет ИЗПИТ
    Факултет по математика и информатика ИЗПИТ
    Физически факултет ИЗПИТ
    Факултет по химия и фармация ИЗПИТ
    Биологически факултет ИЗПИТ
    Геолого-географски факултет
    Медицински факултет ИЗПИТ

    Любовта ще спаси света!!!
  4. 4 Профил на Das Territorium
    Das Territorium
    Рейтинг: 1308 Разстроено

    До коментар [#1] от "plamen_b":

    Точно обратното!
    Каквито ръководството и преподавателите, такъв и университета. Какъвто университета, такива му и критериите.
    С подобни университетски кадри скоро от СУ ще се молят на децата по улиците да се записват там.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    Майко....ама защо ли не се учудвам че всеки абитурент с малко повече спосоности заминава да учи навън....Имах възможноста да общувам ес току-що завършили ТУ-София....И съм поразен от супер ниското ниво.От петима изпратени на стаж само един(от Кърджали) беше наясно със материята.Другите бъдещи "инженери" бяха тотално неадекватни .Елементарни с ниво на обща култура ...някъде около 6 клас.....Погром!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  6. 6 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Оше нещо. От тази година ДЗИ -тата нямат общо с тези от миналата година.
    Втората матура е задължителна и по това, което си решил да "специализираш" след 10 клас.
    Например в СМГ ще държат задължително матура по математика. Уловката обаче е, че изпитния материал няма нищо общо с този, който учат по "стандартната" математика
    В 10 и 11 клас има математика и профил математика, тези които не са избрали профил математика, ако искат да кандидастват с оценката от ДЗИ математика /като трета матура - по избор/ изобщо няма да са учили този материал.

    с това профилиране още в 10 клас трябва да си наясно какво ще учиш или да се подготвяш сам изван училище.

    Любовта ще спаси света!!!
  7. 7 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    Крайно време е да преосмислим системата на висшето образование. Не може средно училище да завършват 50000 и да плащаме за 49000 студента от данъците. Държавна поръчка трябва да има за максимум 20% от абитуриентите, които обаче да не дават нищо за квартира, учебници, храна и т.н, а останалите да си плащат реалната стойност на обучението. Съответно от тези 20% може би е редно да преценим дали да не са само в няколко специалности като медицински сестри, лекари с уговорката, че след завършване ще работят поне известно време в страната. Да, това може да означава по-малко на брой университети обаче е крайно време като кажем висшист това нещо да има тежест.

  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3142 Неутрално

    За огромно съжаление университети в България създават основно...консултат -продавачи,служители в кол центрове и "инфлуенсъри"....И по някоя "известна" манекенка!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5022 Неутрално

    Мисля, че в България има твърде много "университети" и това е една от причините нивото на образование/преподаване в тях да е ниско!

  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Целта на цялата платена преса е да срине имиджа на българското образование.
    Дъщеря ми е кандидат студентка тази година.
    Мога да ви Кажа, че за повечето специалности, които дават добра професия, баловете за прием са ужасно високи, особено за момичета.
    Това, което се насажда на общественото мнение е в полза на тези, които искат децата ни да учат в чужбина, а България да се обезлюди и напълни с емигранти.
    Съжалявам, че вкарвам политика, но толкова фрапираща е пропагандата, че направо ме е гнус.

    Любовта ще спаси света!!!
  11. 11 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Докато следвах в ТУ бяхме випуск от около 150човека. От тях, не повече от 20-30души всъщност имаха интерес в специалността, останалите бяха просто... попаднали там. Разбира се, всички завършихме.
    Като си говоря с колеги в работа и те споделят същите наблюдения. Така стигам до извода, че ВУЗ-овете ни са оразмерени за поне трикратно по-голям студентопоток, който явно държат да е запълнен.

    You don't know what you don't know.
  12. 12 Профил на pcx54625434
    pcx54625434
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Австрия (8,9 млн. население) - 5 юридически факултета,
    България (6,9 млн. население) - 9 юридически факултета.

    При положение че по официални данни през 2019 г. 11% от абитуриентите са заминали да учат в чуждестранни ВУЗ-ове, мисля че кандидат-студентският прием в България трябва да бъде ограничен до 25% от един випуск (като 25% в България + 11% в чужбина ще има 36% вишисти което е предостатъчно). Да не говорим че по официална статистика 75% от завършилите не работят по специалността си... което тотално обезсмисля масовизираният прием.

  13. 13 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    За огромно съжаление университети в България създават основно...консултат -продавачи,служители в кол центрове и "инфлуенсъри"....И по някоя "известна" манекенка!!!
    —цитат от коментар 8 на Willy Messerschmitt


    ----------------
    проверявахме университети по Архитектура в Италия, държавни.
    Има два и за чуждестранни студенти програмата е една. Четири години учиш архитектурен дизайн и 1,5 години специализираш конкретна специалност.
    В България 6 години учиш конкретна специалност.

    Любовта ще спаси света!!!
  14. 14 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Ако матурата не се признава, като входна оценка за университетите, какъв е смисъла от нея изобщо? От друга страна ако се допуска "феноменът" училища от села в родопско да имат средно 5.70 на матура, какъв е смисъла университетите да признават матурата.

  15. 15 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Мисля, че в България има твърде много "университети" и това е една от причините нивото на образование/преподаване в тях да е ниско!
    —цитат от коментар 9 на vassilun


    Не само, че ВУЗ-овете са много, но и броя на хора в поток е абсурдно голям. Само ТУ-София бълва по 150+ инженери по телекомуникации, 150+ по КС, още 150+ по електроника. Като прибавим СУ-ФМИ, провдивския филиал, НБУ, ПУ, ТУ Варна, ТУ Габрово и тн., то трябва да има поне хиляда инженери (ИТ) завършващи ссяка година. Въпреки това голям дефицит на пазара за кадри :)

    You don't know what you don't know.
  16. 16 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Целта на цялата платена преса е да срине имиджа на българското образование.Дъщеря ми е кандидат студентка тази година. Мога да ви Кажа, че за повечето специалности, които дават добра професия, баловете за прием са ужасно високи, особено за момичета.Това, което се насажда на общественото мнение е в полза на тези, които искат децата ни да учат в чужбина, а България да се обезлюди и напълни с емигранти.Съжалявам, че вкарвам политика, но толкова фрапираща е пропагандата, че направо ме е гнус.
    —цитат от коментар 10 на hope


    Да бе да, баш така е, ама точно друг път. Вече в БГ се приема куцо и сакато, резултатите от това са видими...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  17. 17 Профил на Orizaki Koshiyama
    Orizaki Koshiyama
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "plamen_b":

    мда, отново занижаваме критериите, за да приемем повече мат'риал. това не би било лошо, ако цедката се стесняваше рязко на втора-трета година, ама надали.

    обществото на сапун!
  18. 18 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Кандидатстудентските изпити ще се проведат както следва:

    - Математика – от 9.00 часа на 3 април 2022 г.;

    - Френски език – от 9.00 часа на 28 май 2022 г.;

    - Италиански език – от 14.00 часа на 28 май 2022 г;

    - Биология – от 9.00 часа на 29 май 2022 г.;

    - Испански език – от 14.00 часа на 29 май 2022 г.;

    - Английски език – от 9.00 часа на 4 юни 2022 г.;

    - Физика – от 14.00 часа на 4 юни 2022 г;

    - Химия – от 9.00 часа на 5 юни 2022 г.;

    - Немски език – от 14.00 часа на 5 юни 2022 г.;

    - Математика – от 9.00 часа на 11 юни 2022 г.

    Любовта ще спаси света!!!
  19. 19 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3039 Весело

    СУ приема всеки който може да си плати. Като бонус става "харвардски възпитаник" . Харвардските курсове записват студенти. Курса е безплатен. Провежда се всеки вторник в зала "Америка за България" в аулата на СУ. За два месеца са 8 лекции от изтъкнати харвардски възпитаници. Слушат се лекции и се коментират казуси. Няма изпити. Накрая всеки посетил 50% от лекциите получава "харвардска диплома" и е вече харвардски възпитаник! Някой неразбрал?

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  20. 20 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#7] от "Batezuzi":

    Един студент, който си е платил образованието, няма да се хване на заплата 1500 евро. А в САЩ и ЕС не им трябват наемници за по-големи заплати.

  21. 21 Профил на Георги
    Георги
    Рейтинг: 24 Разстроено

    Какъвто ректорът, такива и преподавателите, такива и студентите...

    Преподаватели дето за 1/2 заплата клекнаха и не изгониха герберунгелската подлога не може да очакват уважение от никого

  22. 22 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3039 Весело

    До коментар [#10] от "hope":

    Прав си. Но днешните високи балове от гимназията с какво покритие са? Днешните абитюренти не знаят дори таблицата за умножение но имат отличен по математика. Навремето не завършваш ако не можеш да сметнеш сложна лихва на дъската или да нарисуваш и изчислиш площ на сегмент от кръг? Ти можеш ли тези неща? За детето ти не питам, то няма да разбере задачата.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  23. 23 Профил на pzo361076007
    pzo361076007
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Направо ги приемайте с лична карта само..

  24. 24 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 687 Весело

    До коментар [#22] от "chichka":

    Чичка, май е време да си ъпдейтваш прякора на "дядка", че си много демоде. Днешните магистри по финанси не знаят сложната лихва, а ти искаш от абитуриентите да я знаят. Кога е било това, през 50-те или 60-те?

  25. 25 Профил на fanfar
    fanfar
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Абе ! Кога ше почнат направо да раздават дипломи та да си взема една - две , че може и повече , бе колкото дадат толкова.

  26. 26 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 526 Весело

    Високите балове са ми като криптовалутите - 'ценни' са, само защото за търесени заради хайпа около тях. Иначе нямат много смисъл.

    You don't know what you don't know.
  27. 27 Профил на Rossoneri
    Rossoneri
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    На студентите в Бьлгария им е изключително ниско нивото на голяма част от учащите се там, а средното в Бьлгария куца от години.надути оценки до безкрай, а акьл в главата никакьв

    Още от дете запали моето Сьрце винаги Ще бьдаВерен аз обичам ЦСКА.
  28. 28 Профил на Manol Nedyalkov
    Manol Nedyalkov
    Рейтинг: 188 Весело

    До коментар [#1] от "plamen_b":

    Работим с материали на клиента ... Лозунг във ВУЗ.

  29. 29 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3031 Весело

    До коментар [#7] от "Batezuzi":

    Няма да се получи. Ако се предложи драстично съкращаване на броя на студентите в университетите с цел да повишаване на качеството съкратените преподаватели, между които много доценти и професори какво ще правят?
    Ще има неистов вой как се унищожавало образованието, а оттам и бъдещето на горките младежи.
    Може би решението е част от университетите да станат колежи за професионална подготовка, за да не излизат толкова много висшисти без достатъчна подготовка, а усилията да бъдат насочени към действителните нужди от специалисти.

  30. 30 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    До коментар [#24] от "john_3volta":

    ++++ дядка съм на три внучета!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  31. 31 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Ами ако критериите за влизане бяха малко по-високи, в специалност щеше да има по двама-трима студенти. Няма матрял ! Малките депутатчета - 89-90ти набор колко мислите, са начетени ? Завършили компрометирани провинциални ВУЗ, които би трябвало, да се равбяват по СУ !

  32. 32 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 901 Весело

    До коментар [#3] от "hope":

    винаги можеш да провериш в сайта на университета ,няма смисъл да тролиш

  33. 33 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    По-малко от процент от кадърните деца продължават образованието си в изтърбушеното българско ВИСШЕ (с изключение на медицината) ! Българите са комплексари - нуждаят се от дипломите си от СУ, ЮЗУ, НБУ, ПТКАМЙНАУ и т.н.

  34. 34 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#5] от "Willy Messerschmitt":


    Майко....ама защо ли не се учудвам че всеки абитурент с малко повече спосоности заминава да учи навън....Имах възможноста да общувам ес току-що завършили ТУ-София....И съм поразен от супер ниското ниво.От петима изпратени на стаж само един(от Кърджали) беше наясно със материята.Другите бъдещи "инженери" бяха тотално неадекватни .Елементарни с ниво на обща култура ...някъде около 6 клас.....Погром!!!
    —цитат от коментар 5 на Willy Messerschmitt


    Виж сега, отговорът е даден в пост 2....ТУ и оценка по БЕЛ....
    Иначе те съветвам да отвориш Закона за висшето образование и да пробваш да намериш вътре думата "инженер".....Завършващите ТУ и др. подобни университети не са инженери, каквото и да им пише в дипломите.

  35. 35 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#15] от "meteowrite":


    Не само, че ВУЗ-овете са много, но и броя на хора в поток е абсурдно голям. Само ТУ-София бълва по 150+ инженери по телекомуникации, 150+ по КС, още 150+ по електроника. Като прибавим СУ-ФМИ, провдивския филиал, НБУ, ПУ, ТУ Варна, ТУ Габрово и тн., то трябва да има поне хиляда инженери (ИТ) завършващи ссяка година. Въпреки това голям дефицит на пазара за кадри :)
    —цитат от коментар 15 на meteowrite


    Както споменах по-горе, към този момент в България никой не завършва като инженер, а пазарът търси инженери....
    Опс, пропуснах, май само един факултет в ТУ-София може да издава дипломи за инженери по някаква френска програма, щото във Франция "инженер" е строго регулирана професия...

  36. 36 Профил на fcv251055839
    fcv251055839
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Да бъдат приети всички, които си казват трите имена, егенето и от кое село са, без да се спъват в буквите.

  37. 37 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#15] от "meteowrite":
    —цитат от коментар 35 на lz73


    да бе. Както беше онзи лаф "Програмисти вече не останаха. Само дивелъпъри."

    You don't know what you don't know.
  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7530 Неутрално

    До коментар [#25] от "fanfar":

    Те някои отдавна си взеха, не им ли личи.

  39. 39 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Вижте, не е проблем, че лесно се влиза в университет. Проблемът е, че лесно се завършва...В една нормална страна половината преподаватели би трябвало да бъдат съдени за злоупотреба с обществени средства, защото "пускат" недоучили" студенти на изпитите...

  40. 40 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    До коментар [#10] от "hope":Прав си. Но днешните високи балове от гимназията с какво покритие са? Днешните абитюренти не знаят дори таблицата за умножение но имат отличен по математика. Навремето не завършваш ако не можеш да сметнеш сложна лихва на дъската или да нарисуваш и изчислиш площ на сегмент от кръг? Ти можеш ли тези неща? За детето ти не питам, то няма да разбере задачата.
    —цитат от коментар 22 на chichka


    ---------------
    Завършила съм гимназия със Златен медал, а съм 71 набор.
    А, детето ми изкара по 90 точки на двете нво-та, ако това изобко ти говори нещо.
    Та ги казвам тези неща освен за да се похваля, а и за да се научите най-накрая да не хвърляте обиди така с лека ръка.

    Любовта ще спаси света!!!
  41. 41 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#37] от "meteowrite":

    Ммда, познавам един енженер-девелопер-магистър, дето "рисува" схемата на грец-а също като твоя аватар...

  42. 42 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#40] от "hope":

    Коя гимназия, т.е. къде?

  43. 43 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Модул 1: Геометрия
    Вектори и кординати
    Линейна зависимост и независомост на вектори в равнината и пространството
    Векторна база в равнината и пространството
    Скаларно произведение на два вектора. Приложение
    Координати на вектор в равнинна правоъгълна координантна система
    Операции с вектори, зададени с координати
    Вектори и кординати - Тест 1 и 2
    Анлитична геометрия в равнината
    Уравнение на права
    Взаимно положение на две прави
    Приложение на векторите в аналитичната геометрия за решаване на триъгълник
    Нормално уравнение на окръжност
    Канонично уравнение на елипса, хипербола и парабола
    Анлитична геометрия в равнината - Тест 1 и 2
    Стереометрия
    Първични понятия и аксиоми в стереометрията. Успоредност в пространството
    Перпендикулярност в пространството
    Перпендикуляр и наклонена
    Двустенен ъгъл. Перпендикулярност на две равнини
    Многостен
    Сечение на многостен с равнина
    Построяване на сечение с равнина
    Ос на кръстосани прави
    Ротационни тела - Тест 1 и 2
    Проекти
    Годишен преговор
    Модул 2 - Елементи на математическия анализ
    Полиноми на една променлива
    Определение. Операции с полиноми
    Теорема на Безу. Схема на Хорнер
    Нули на полиноми
    Рационални корени на уравнение с цели коефициенти
    Решаване на уравнения и неравенства от по-висока степен
    Полиноми на една променлива - Тест 1 и 2
    Числови редици
    Метод на математическата индукция
    Нютонов бином
    Числови редици
    Теореми за граници на редици
    Сума на безкрайно намаляваща геометрична прогресия
    Числови редици - Тест 1 и 2
    Функции. Непрекъснатост и диференцируемост
    Функция. Начини на задаване
    Съставна функция
    Граница на функция
    Теореми за граница на функция
    Основни граници
    Непрекъснатост
    Теореми за непрекъснатост
    Производна на функция
    Връзка между непрекъснатост и диференцируемост - Тест 1 и 2


    това е профил Математика 11 клас.

    Любовта ще спаси света!!!
  44. 44 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Профил Математика 12 клас.

    Модул 3: Практическа математика
    Приложения на математическия анализ
    Математически анализ - преговор. Тест входно ниво
    Геометричен смисъл на понятието производна
    Производни на функции от по-висок ред. Втора производна на функция
    Механичен смисъл на понятието производна
    Признаци за растене и намаляване на функция
    Най-голяма и най-малка стойност на функция
    Изпъкналост и вдлъбнатост на функция. Инфлексни точки
    Асимптоти
    Допирателни. Допирателни към криви от втора степен
    Изследване на полиномни функции. Графика
    Изследване на дробно-линейна функция. Графика
    Общи задачи. Тест
    Геометрични модели
    Екстремални задачи в равнината
    Екстремални задачи в пространството
    Комбинации от ротационни тела
    Комбинации от многостени и сфери
    Общи задачи. Тест
    Емпирични разпределения
    Проблем-данни-модел-изводи. Примери на реални експерименти
    Кодиране и трансфорации на данни
    Емпирично разпределение и описателни статистики, изключения (аутлаери)
    Анализ на диаграми на категорна и количествена променлива
    Анализ на диаграми - зависимост на две категорни променливи
    Диаграма на разсейване. Корелационна зависимост
    Обобщение на "Емпирични разпределения". Тест
    Елементи от комбинаториката
    Съединения с повторения
    Общи задачи. Тест
    Модул 4: Вероятности и анализ на данни
    Вероятности
    Вероятност и независимост. Пълна група събития и формула за пълната вероятност
    Формула на Бейс
    Случайна величина
    Разпределение на дискретна крайна случайна величина. Примери на разпределения. Функция на разпределение
    Математическо очакване (средна стойност), определение и свойства
    Дисперсия и стандартно отклонение на случайна величина
    Биномно разпределение
    Биномно разпределение. Примери на реални ситуации
    Свойства на биномното разпределение
    Нормално разпределение
    Стандартно нормално разпределение като приближение на биномното. Плътност на непрекъснато разпределение
    Функция на разпределение и вероятност на интервал. Равномерно разпределение
    Основни свойства на нормалното разпределение
    Статистически изводи
    Статистически изводи с модел биномно разпределение върху данни от учебен тест
    Статистически изводи с модел нормално разпределение върху данни от измерване при конкретен експеримент
    Линеен модел на корелационна зависимост
    Прост линеен модел - определяне на правата. Прогнозиране
    Модел на научен експеримент
    Общи задачи. Тест
    Практикум - Анализ на данни
    Отговори - Модул 3
    Отговори - Модул 4
    Таблица за площите под нормалната крива

    ---------------
    До коментар [#42] от "lz73":

    В София. Учителката ми по математика дълги години беше Дериктор на НПМГ.

    Любовта ще спаси света!!!
  45. 45 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#37] от "meteowrite":Ммда, познавам един енженер-девелопер-магистър, дето "рисува" схемата на грец-а също като твоя аватар...
    —цитат от коментар 41 на lz73


    А, той пак знае, че в греца има 4 диода ;)

    You don't know what you don't know.
  46. 46 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Вижте, не е проблем, че лесно се влиза в университет. Проблемът е, че лесно се завършва...В една нормална страна половината преподаватели би трябвало да бъдат съдени за злоупотреба с обществени средства, защото "пускат" недоучили" студенти на изпитите...
    —цитат от коментар 39 на lz73


    +1
    Напълно съгласен.
    Имаше и нещо интересно - сякаш някои предмети бяха изучавани само защото има кой да ги преподава.

    You don't know what you don't know.
  47. 47 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3039 Весело

    До коментар [#40] от "hope":

    Учил съм 23 г, имам 4 дипломи..... но можеш ли да сметнеш сложна лихва? Знаеш ли що е площ на сегмент от кръг? Имам златни медали и по ветроходсво не не мога да конструирам яхти!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  48. 48 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3039 Весело

    До коментар [#45] от "meteowrite":

    ++ за схемата на аватара. От две години чакам някой да я коментира. Е, намери се един, който разбира.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  49. 49 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 3039 Весело

    До коментар [#44] от "hope":

    Ся, добре си публикувала програмата за 12 клас..... и от три випуска има ли поне един, които да е научил тези неща?

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  50. 50 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 858 Неутрално

    ами ок, едва едва свършихме средното - благударение на свои хора. в напълно исмислен прувинциялен кулеж не ни дадоха да свършиме и 1 гудина. реялно напрактика имами само средна диплума с среден оспех. е, и? би било чес да имаме сертификат от су, но знаиме че немаме къпацитет и не са натискаме. инак реялно сме отгоре на завършилите го. не отбираме защо е това осмиване на хората които нямат наи висока сертификтация незавсимо в ква специялнос. а виличаенето на убразуванието навънка вече е бизумие. не е маитап казаното!! оспехи занапреде.

  51. 51 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#49] от "chichka":

    има бе, щерка й. други вапроси имаш ли?

  52. 52 Профил на sharko
    sharko
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Защо изпитът по математика е толкова рано?

  53. 53 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#44] от "hope":

    Доообре, аз съм завършил техникум...но не мисля, че образованието по математика, което сме получили отстъпва на която и да е МГ....
    Ще споделя задачата, която даскала ни по математика ни даде в първия час, като тест за входно ниво:
    (2x+3-6y) , изнесете z пред скобите....
    Сле което три години ни набиваше в празните кратуни, че формулите са безпредметни ако не знаеш за какъв дявол са ти. И че начина на мислене е по-важен от наизустените формули. Та да попитам, колко от завършилите според Вас ще изнесат онова пред скобите? А Вие ще се справите ли?

  54. 54 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#48] от "chichka":


    До коментар [#45] от "meteowrite":++ за схемата на аватара. От две години чакам някой да я коментира. Е, намери се един, който разбира.
    —цитат от коментар 48 на chichka


    Може и да ти е странно, но схемата в вярна и се ползва, е не като грец...

  55. 55 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    До коментар [#53] от "lz73":

    задачата е елементарна, но ще тествам сина ми, който е 7 клас.
    впрочем от няколко години събирам /и почти съм успяла/ да събера всички учебници по които съм учила. Математически анализ не сме учили, а задачите от комбинаторика се изучават единствено във ФМИ.
    Без УПК-то - в Техникум Киров, впрочем.






    Любовта ще спаси света!!!
  56. 56 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    ДЗИ-то по Профил математика /само с тази оценка може да се кандидатста в СУ/ е от три задачи.

    https://www.mon.bg/bg/101027

    Любовта ще спаси света!!!
  57. 57 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    До коментар [#40] от "hope":Учил съм 23 г, имам 4 дипломи..... но можеш ли да сметнеш сложна лихва? Знаеш ли що е площ на сегмент от кръг? Имам златни медали и по ветроходсво не не мога да конструирам яхти!
    —цитат от коментар 47 на chichka


    --------------
    сложната лихва се учи в 7 клас по математика.
    аз лично мога да я сметна, защото съм учила и 5 години икономика.
    Учат сплави, лихви, вероятности,

    Ето ти една задача за 7 клас, от нво-то:

    23. В една работилница майстор и чирак изработват еднакви чашки. Майсторът
    изработва по 60 чашки за 1 час. За да изработят един и същ брой чашки, на чирака е
    нужно с 25% повече време, отколкото на майстора.
    Един ден майсторът започнал сам работа в 8:00 часà. След известно време,
    машината се развалила. Ремонтът продължил 4 чàса. След ремонта започнал да работи
    само чиракът и изработил толкова чашки, колкото е изработил майсторът преди да се
    развали машината. Най-много по колко чашки е изработил всеки от тях, ако чиракът е
    приключил работа не по-късно от 18:00 часà?

    Любовта ще спаси света!!!
  58. 58 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Защо изпитът по математика е толкова рано?
    —цитат от коментар 52 на sharko


    Първата изпитна сесия ще се проведе в неделя, 3 април 2022 г., а втората – на 28 и 29 май и 4, 5 и 11 юни 2022 г.

    Любовта ще спаси света!!!
  59. 59 Профил на svetlyobg
    svetlyobg
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Специалностите в университета трябва да са съобразени с нуждите на икономиката в България: продавач на сергия, общ работник, проститутка, крадец на коли, мутра и т.н. Качеството на преподаване вече е на съответното ниво, кандидат-студентите също - само названията на специалностите трябва да се промени и системата ще заработи правилно.

  60. 60 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#57] от "hope":

    И кое е токова впечатляващо в тази задача?

  61. 61 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#57] от "hope":

    Освен сбърканото условие?

  62. 62 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Уф, hope е поне 15 пъти по-умна от мен! Аз такива класове като нея дори не бих могъл от далеч да ги гледам. 👍

    мурзилка
  63. 63 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#57] от "hope":

    Майсторът е изработил 240 чашки, понеже е работил само 4 часа. Ученикът е изработил 288 чашки.

    мурзилка
  64. 64 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#63] от "Маршалов":

    При условие че не почиват на обяд 😁

    мурзилка
  65. 65 Профил на fanbg
    fanbg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#63] от "Маршалов":

    и двамата са изработили еднакъв брой чашки, така е по условие. Не е кой знае каква задача, може би е трудна за седмокласник.

  66. 66 Профил на fanbg
    fanbg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    от десетчасовия работен ден машината е работила 6 часа и останалото време е била развалена. За чирака даваме 3 часа и 20 минути, а за майстора 2 часа и 40 минути работа (едновременно не са работили), все пак майсторът е по-сръчен и няма как иначе да изработят еднакво. Значи са направили по 160.

  67. 67 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#65] от "fanbg":

    Упс това съм го пропуснал при четенето на условията.

    мурзилка
  68. 68 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Дадох пример за задача за 7 клас, за да не мислите, че ей така им падат шестиците наготово. За 13 годишно дете, не е никак лесна.

    Любовта ще спаси света!!!
  69. 69 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    До коментар [#68] от "hope":

    Задачата не е математическа, а логическа. Трябва просто да съобразиш, че при равен брой чашки чиракът е работил с една четвърт повече време....останалото е проста аритментика.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK